Gönderen Konu: HOI4 - Waking of Tiger ve 1.5 Yamasından Bilgiler  (Okunma sayısı 11681 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kerem1249

  • Kudüs bizimdir!
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2180
  • Kısa bir süre yokum
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #80 : 08 Ekim 2017, 00:45:27 »
Şu altyapı kurarken kaynakların görünmesi olayı güzel olmuş. Ezberlemek zorunda kalıyordum nerde ne olduğunu artık. Belirli bir yıla gelindiğinde kasma ya da kısacası optimizasyon ile ilgili bir yazı yok mu hiç? Bu güncellemeler ne kadar hoş olsa da o sorun düzelmedikçe bir oynanabilirlik olmayacak.
Optimizasyonla ilgili bir gelişme ne yazık ki yok.
Ayrıca oyunda hangi eyalette ne kadar kaynak olduğunu sağ alttaki harita modlarından "Resources" yazana basarak (emin değilim ama kısayolu F4, F5 veya F6 olmalı) sürekli olarak görebilirsin.
Ne mutlu Türk'üm diyene!

Bekle Kudüs, eski sahiplerin geri gelecek!

Çevrimiçi Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1610
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #81 : 08 Ekim 2017, 09:12:28 »
Her paradox oyunu belli bir dönemde kasıyor ve hiçte bir adım atmıyolar.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı kerem1249

  • Kudüs bizimdir!
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2180
  • Kısa bir süre yokum
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #82 : 08 Ekim 2017, 10:35:37 »
Cevaplamayı unutmuşum, @Furkan 65 bölük isimlendirme şablonu ile ilgili günlüğü editörümüz yoğunken çeviremedi. Yakın zamanda onun mesajını düzenleyerek ben ekleyeceğim.
Ne mutlu Türk'üm diyene!

Bekle Kudüs, eski sahiplerin geri gelecek!

Çevrimiçi Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1610
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #83 : 08 Ekim 2017, 10:37:15 »
Teşekkürler.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimiçi ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1165
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #84 : 08 Ekim 2017, 13:54:10 »
Oyunun gelişimi çok yavaş. Bu günlükte de bir şey yapmamışlar.
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimiçi Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1610
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #85 : 08 Ekim 2017, 13:55:03 »
Maalesef paradox işleri ağırdan alıyor.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı R3B01

  • Azab
  • *
  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #86 : 11 Ekim 2017, 10:22:43 »
İşleri böyle ağırdan alınması tabii ki de kötü. Sonlara doğru büyük geliştirmeler beklemekten başka da bir çare yok tabii.

Çevrimiçi AdolfUstpMert

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 416
  • Biraz ara vermek en iyisi.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #87 : 12 Ekim 2017, 16:56:34 »
Arkadaşlar siz bir zamandan sonra oyun yavaşlıyor demişsinizde onu oyunun geliştiricileri bilerek yapıyorlar kendimce
eğer oyun yavaşlamasa zaten oyun hemen biter birde böyle düşünün yani oyunun geliştiricileri daha fazla oynamamız için yapmış bence...
Hikaye yazmayı beceremeyen adam... :PPP

Çevrimdışı Liquido

  • Moderatör
  • *
  • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #88 : 12 Ekim 2017, 16:59:49 »
Arkadaşlar siz bir zamandan sonra oyun yavaşlıyor demişsinizde onu oyunun geliştiricileri bilerek yapıyorlar kendimce
eğer oyun yavaşlamasa zaten oyun hemen biter birde böyle düşünün yani oyunun geliştiricileri daha fazla oynamamız için yapmış bence...
Yavaşlama diye söyledikleri şey örneğin 1942 yılından sonra oyunu 5 hızla oynamaya çalışırsan bilgisayar bağırıyor oyun yavaş ilerliyor 1936 da 5 hızla çok hızlı ilerliyor ama sene geçtikçe ilerleme hızı düşüyor bunu düzeltmeleri lazım

Çevrimiçi AdolfUstpMert

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 416
  • Biraz ara vermek en iyisi.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #89 : 12 Ekim 2017, 17:10:19 »
benimde zaten kastettiğim şey o ama bana sanki o olayı bilerek yapıyorlarmış gibi geldi çünkü düşünsene oyunun tüm yılları 1936-1940 daki gibi geçiyor oyun hemen biterdi. onu anlatmaya çalıştım.  tbrk*
Hikaye yazmayı beceremeyen adam... :PPP

Çevrimiçi ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1165
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #90 : 12 Ekim 2017, 17:15:06 »
Kasten yada yanlışlıkla bunun giderilmesi gerekiyor. Bilgisayara zarar veriyor. Hikayemi yazarken sürekli oyundan atılıyorum.
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimiçi Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1610
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #91 : 12 Ekim 2017, 17:49:34 »
Bencede bu arada günlük çevirisi için teşekkürler.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı Liquido

  • Moderatör
  • *
  • İleti: 65
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #92 : 12 Ekim 2017, 18:09:38 »
Merhaba, umarım Porg yaratıklarına bir kez daha göz atmak için Star Wars fragmanını tekrar gözden geçirmekten kendinizi kurtarabilirsiniz ... çünkü Çarşamba! 1.5 "Cornflakes" güncellemesi  ve henüz bildirilmemiş DLC için başka bir günlüğün zamanı geldi. Burada önde gelen günlüklerde birçok büyük özelliği anlatıyorduk, şimdi ise "çantalarımıza" ait bazı daha küçük özelliklere bakmanın zamanı geldi

Kontrol Grupları

Bu aslında benim favorilerimden biri. Kullanıcılar istediği UI iyileştirmelerini  bir forum dizesinde söylediler ve ne kadar güzel olduğunu unuttum.Artık herhangi bir seçimi kaydetmek için Ctrl +[sayı] gelebilir ve daha sonra bunu getirmek için sayı tuşuna tekrar basabilirsiniz. Bütün seçeneklerde çalışır. sadece birliklerde değil, bölgeleri, hava birimlerini vb. içinde bunu kullanabiliyorsunuz.Sayı tuşuna iki kez dokunarak kamerayı seçime getirin.



Tümen Birleştirme

Bazen sert savaşlardan sonra veya takviye ve arzdan kesildiğinde, çok düşük bir güçle bölünmesi ile  sonuçlanabilirsiniz.Bazen hemen onlara tam güce ihtiyaç duyarsınız ve normal olarak doldurmalarını bekleyemezsiniz.DLC, bölünmeleri birbirine daha az, tam güce (veya elde edebileceğiniz kadar yakın) sağlamanıza olanak tanıyan yeni bir özellik ile birlikte gelecektir.Birlikler en güçlü bölüme doğru ilerleyecek ve oraya vardığında işgücü ve teçhizatları üzerinden aktarılacaktır.Sistem aynı zamanda birçok bölünme ile yapmayı da idare eder, bu durumda mümkün olan en fazla sayıda tam güç birimi oluşturmaya çalışacaktır.



Minimap ve İşaretleme

HOI4'ü çıkardığımızda minimap'e gerek duyulacağını düşünmemiştik.ancak toplumun gerçekten bir kısmı bunu özlüyor.Böylece isterseniz DLC'nin bir parçası olarak alabilirsiniz.Ayrıca, çok oyunculu için bazı yeni işlevleriyle birlikte geliyor.Konuştuğunuz şeylerin müttefiklerine göstermek için haritaya ping işlemi yapabilirsiniz.savunmak veya itmek istediğinizde olduğu gibi,ya da "burada dikkatlı ol, ruslar sizi kuşatmak üzere!" gibi hızlı bir  hatırlatıcı olarak.



Minimap, isterseniz kapalı bir duruma getirilebilir ve klavye kısayollarıyla pingleri yine de kullanabilirsiniz.



İttifaktan Atma

Mısır Gevreği  ile dostlarınızı ittifağınızdan atmak mümkün olucak.



Bu madde geçmişte istismara yol açma eğilimindeydi (oyuncular birer birer üye kaldırıyor vb.)AI'nın bu şeyleri birkaç şeyle ele alması için nasıl görüldüğü üzerinde çalışıyoruz.Savaş zamanında da tekmeyi başlatmak mümkündür ve HOI4'ün kodda savaşları nasıl ele aldığına dair çok fazla zaman ayırıyorduk.Temel olarak, altta yatan sistem, savaşları birleştirmeyi ve benzeri savaşlarınızı mahvedememek için tamamen yenilenmiştir.ya da ulusları düşürüp, beklemeyeceğiniz yollarla dahil etmek.Gerçekten gösterebildiğiniz  şeylerin daha iyi hissedeceği ve gününüzü karıştıran en kötü durum hatalarını önleyecek olan  şeylerden biri.Bu, gelecekte savaşları nasıl ele alacağımız konusunda bize daha fazla esneklik sağlar.

Bugünlük bu kadar,Haftaya görüşmek üzere!



Çevrimdışı battle4royal

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 178
  • "Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır."
    • Profili Görüntüle
    • Tarihi Türkiye Modu
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #93 : 12 Ekim 2017, 18:37:31 »
Komuta sistemi güzel olmuş. Ancak bence bazı eksiklikler var. Öncelikle mevcut terfi sistemi çok kötü. Herhangi bir generali alıp hiç bir savaş görmeden onu bir tıkla mareşal yapmak bence aşırı mantıksız. Bana göre Terfi için generalin yeteneğine, başarısına, içinde bulunduğa savaşa katkısına göre tıpkı koloni-uydu-dominyon barları gibi bir sistem geliştirilmeli. Oyun içinde mevcut mareşallerden kat be kat yetenekli generallerimizi mareşal yapamıyoruz. Daha doğrusu onu mareşal yapabilmek için tüm yeteneklerinden feragat etmemiz gerekiyor. Bu bence hem mantığa aykırı hem de oyundan alınacak keyfi azaltacak bir faktör.

Mesela şöyle bir şey olabilir;
- Her özel yetenek için örnek veriyorum 7% faktör her kıdem için yine 4% faktör olmalı.
- Varsayalım 8 özel yetenekli ve 10 kademe generalimiz olsun ve bu hesaba göre yine 96% olur. Ancak mareşal olması için generalin savaş görmesi ve savaşa/cepheye katkı sağlaması gerekiyor. Bunu da komutası altındaki ordunun düşmana verdiği hasara bakarak belirleyebiliriz. İkinci bir faktör de komutanın düşman topaklarında ilerlemesini ekleyebiliriz. Bunun için de statlerin ele geçirilmesi için %1 faktör olabilir mesela. Yine Generalin komutası altındaki ordu sayesinde kapitülasyon veya teslim olma olursa ciddi bir terfi bonusu olabilir mesela.
- Generalimiz komutası altında 100k asker olsun. Savaştığı ordu ise 250k olsun. Muharebede 50k asker kaybedelim ve düşman da 150k asker kaybetsin ve ülke teslim olsun. Bu durumda Generale kayıp/hasar oranından %6 terfi puanı ve teslimiyetten dolayı da 10% bonus terfi puanı ekleyelim. Bu şekilde çok daha eğlenceli olabilir.
-Yine aynı şekilde azledilme de olabilir. Terfi puanı 1'in altına inerse bu sefer o komutan azledilmeli.

Yine bir diğer konu da hava filoları ile ilgili. Bildiğim kadarıyla o dönem filo komutanı kavramı henüz gelişmemişti. Bu yüzden hava filoları mesela 2000 uçak sınırıyla Mareşeal'in emrine verilebilmeli ve hava filolarının kazandığı tecrübeyle mareşaller kara yetenekleri haricinde hava yetenekleri de kazanabilmeli. Emre giren uçaklar savaş planları içine doğrudan etki edebilmeli. Kara savaş planı ile hava savaş planı ayrı olmalı. Hava desteği muharebeleri çok az etkiliyor. Bu şekilde hava savaşları muharebelerde daha belirgin bir rol oynayabilir.

Bu şekilde bir fikrim var umarım değerlendirirsiniz.

Çevrimiçi Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1610
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #94 : 12 Ekim 2017, 18:40:06 »
Buraya niye yazdın?
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1089
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #95 : 12 Ekim 2017, 18:47:48 »
Bunu Buraya yazacaktın.
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Kronoloji, Aptallar tarihi.

Çevrimdışı battle4royal

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 178
  • "Hattı müdafaa yoktur sathı müdafaa vardır."
    • Profili Görüntüle
    • Tarihi Türkiye Modu
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #96 : 12 Ekim 2017, 18:50:56 »
Sayfada geliştiricilerle iletişim halinde olanlar var diye düşündüm. Paradoxplazaya ingilizce çeviriyle yazmam saatler alabilir. Uygun bi vakitte oraya atarım çevirip.

Çevrimiçi AdolfUstpMert

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 416
  • Biraz ara vermek en iyisi.
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #97 : 12 Ekim 2017, 18:53:34 »
Bu Geliştiriciler işi ağırdan mı alıyorlar yoksa bu kadar yapması zormu cidden niye bu kadar uzun sürüyor bir dlc çıkarmaları...
Zaten oyunu çıkartmışsın yeni bir oyunda yapmıyorsun...
Hikaye yazmayı beceremeyen adam... :PPP

Çevrimdışı Wayfear

  • VIC2
  • Bölüm Moderatörü
  • *
  • İleti: 2373
  • Galaksiler fethedilmeyi bekleyen hazinelerdir
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #98 : 12 Ekim 2017, 18:55:54 »
DLC yi satın alanlar Minimapi kullanabilecekmiş olley be (!) :deal:
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2017, 18:56:16 Gönderen: Wayfear »

Çevrimiçi Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1610
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: HOI4 - Duyurulmamış DLC ve 1.5 Yamasından Bilgiler
« Yanıtla #99 : 12 Ekim 2017, 18:56:42 »
Ne kadar olacak kim bilir. ?
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü