Gönderen Konu: Steel Division: Normandy 44 hakkında şimdilik bilinmesi gereken şeyler  (Okunma sayısı 192 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Amonthos

  • Azab
  • *
  • İleti: 44
  • Amatör Youtuber :)
    • Profili Görüntüle
    • Youtube kanalım
İlk bakış videosunu paylaşmadan önce oyunu pre-order da satın alan arkadaşların betaya ulaşabilceklerini söylemek isterim. Bazı insanlar bunun çok pozitif bir yaklaşım olduğunu düşünsede ben bu yöntemle, erken erişim olarak çıkarmak arasında bir fark göremiyorum.

Başlangıçta oyuna girebilmek için çok uğraşmam gerekti devamlı aynı hatayı alıp durdum ve bu hata oyunun grafik ayarlarını yapamamasıyla ilgiliydi. Belli bir araştırma, oyunu silip yükleme ve bütün windows updatelerini yapma koşuşturmalarından sonra sadece oyunun "option" yapılandırma ayarlarından bir rakamın değişmesiyle hatayı aştım. Aynı sıkıntıyı yaşayan arkadaşlara çözümü buradan aktarıcam diğer arkadaşlar sonraki paragrafa geçebilir :) Sizde aynı hatayla boğuşuyorsanız yapmanız gereken çok basit aslında C:\Users\username\Saved Games\EugenSystems\SteelDivision konumuna ( windows'u Türkçe olan arkadaşlar için users kullanıcılar diye geçmeli, username ise zaten sizin kullanıcı adınız.) giriyorsunuz. Burada option adlı yapılandırma ayarlarına sağ tıklayıp aç diyorsunuz eğer hangi programla açacığını soruyorsa notepadi seçmeniz yeterli olacaktır. Açılan pencerede WindowFormStyle = 1 i bulup onu WindowFormStyle = 2 'ye çeviriyorsunuz. Buradan sonra oyununuzun sorunsuz çalışması lazım. Çalışmadıysa benim henüz bilmediğim bir hatayla karşı karşıyasınız demektir :)

Oyunun yapımcısı Eugen Systems daha önce R.U.S.E ve wargame adlı oyunlarıda yapan yapımcılar. Wargame konusunda malesef bir fikrim yok ama R.U.S.E bayıla bayıla oynadığım bir oyundu zamanında. Beni oyun hakkında en çok heyecanlandıran da bu oldu zaten. Oyun içi görüntüler için hunharca yenildiğim ilk bakış videoma bakabilirsiniz :)

İlk bakış videosu:

http://www.youtube.com/v/ei3zfmeaVlo&t=280s&fs=1&wmode=transparent

R.U.S.E da kullanılan decoy sistemini malesef göremedim oyun içinde. Bilmayaen arkadaşlar için decoy sisteminden hemen bahsedeyim. Decoy sistemi sahte birlikler yaratıp düşmanın saldırınızın gerçek yerini tespit edememesini sağlamak. Örneğin gerçekte tank olmayan ama gerçek tanklara benzeyen tahtadan modelleri kuzeyden yürüterek düşmanın ordusunu oraya çekmesini sağlayabilir ve gerçek ordunuzla güneyden saldırıp düşmanı mahvedebilirdiniz. Malesef bu oyunda bu özellik yok. Bu oyunun temel dinamiklerinden biri ise "battlegroup"ları.

Peki ya nedir bu "battlegroup"ları? Battlegrouplarını bir desteye benzetebilirsiniz bu destenin de seçtiğiniz asker ve askeri araçlardan hayal edin. Örneğin elinizde 3 farklı piyade tümeni var gibi düşünün ve her piyade tümeni 2 kere kullanabildiğinizi hayal edin. Kısacası o piyade birliklerini savaş alanına sürüyorsunuz ve onlar orada kaybolursa ( kaybolursa diyorum çünkü piyadeler anladığım kadarıyla stress altına giriyor ve düşmana ya teslim oluyor yada geri çekiliyorlar veya korku içinde yerlerinde hareketsiz kalıyorlar. Yani kısacası can kavramı yok gibi) bir daha kullanamıyorsunuz. Herhangi bir RTS oyunu gibi durmaksızın asker basmak yok  burada.

Battlegrouplar hakkında videom için buraya bakabilirsiniz:
https://www.youtube.com/v/hjrQRiIo5TI&fs=1&wmode=transparent

Buraya yazarken unuttuğum şeyler olmuştur ama sanırım videolarla birleştiğinde anlaşılır bir metne dönüşmüştür diye umuyorum. Şimdilik oyun hakkındaki görüşlerim bu kadar. Muhtemelen daha farketmediğim çok şey vardır. Umarım yardımcı olabilmişimdir.


Çevrimdışı mithrandil

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1038
  • Paralel Admin 2 B or N 2 B
    • Profili Görüntüle
İstersen video harici seninle oynayalım. Bu arada kanalını da çok beğendim sizlerde göz atın güzel seriler var  tbrk* . Beta olarak her  wargame'de olan piyade sorunu devam ediyor şehir ve orman hariç işe yaramazlar. Tüm wargane oyunlarında şehir ve ormanlar haritanın %20 kaplıyor. Wargame ile ruse arasındaki fark wg gerçekçi bir yapıda örnek olarak her silahın menzili ve etkisini bilmek gerek. Mesele red dragonda abd tankları ruslara karşı çok etkisiz bunu bilerek vur kaçla taktik üretiyorduk çünkü tanklarım kötü ama hava gücüm bu açığı kapatırım derseniz yine Rusların 30 km etkili hava savunması füzesi sizi avlıyordu.Peki Ruslar çok mu güçlü? hayır Rus oyuncular bu avantajları bildiği için ayı gibi saldırırken dandik ama hızlı olan tanklarımızla uçak savaşlarını bitirince A-10 ile rus tanklarını ve ruslarını eziyorduk :D . Şimdi niye anlattım bunlarını çünkü steel division aynı wargame gibi gerçekçi olarak karşımıza gelicek rts simülasyon gibi bir tür yani.Tüm wg oyunlarında deck kurmak oyunu baştan kazanmak yada kayıp etmek demek Kısacası taş kağıt makas sistemi yok çeşit, çeşit antitank topu var ama onu etkin kullanmak için mermisini bilmek ve o mermi hangi zırha kaç metreden hasar verir bilmek gerekiyor.(klavyem bozuk sanal klavyeden yazdım imla hatalarını için kusura bakmayın dostlar)
« Son Düzenleme: 13 Nisan 2017, 14:37:28 Gönderen: mithrandil »
Paralel Admin

Çevrimdışı Nomand Man

  • (3.Reich Empire)
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 472
    • Profili Görüntüle
Tam Destek  tbrk* - OBS
Hardcore denemesi mi grup denemesi mi yoksa zenci gücü mü bu fikir nedir açıkla bize :)
Paradoxfan gelişiyor..

Çevrimdışı command 19943

  • Azab
  • *
  • İleti: 2
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
decoy bana göre mutlaka DLClerle eklenecektir.. Malum paradox stratejisi :D Bu arada ileride belki sabit konu açılır ama multi oynamak isteyenleri beklerim :) command19943