Gönderen Konu: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?  (Okunma sayısı 4026 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Paytak

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 969
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Evet başlayın bakalım  :popcorn:
« Son Düzenleme: 04 Mart 2017, 18:33:49 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı Probang

  • Paşa
  • *
  • İleti: 8921
  • Red Ale
    • Profili Görüntüle
Estate mekaniğini çıkarırdım gereksiz.
Steam

Ağlamayı bile sevmişiz seninle

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1051
  • Bülent Ecevit (1925-2006)
    • Profili Görüntüle
"Comet Sighted" eventini. Adamların bu eventle demeye çalıştığı sana bu kadar yüksek stability yeter düşür stabilityini. Bir de hepsi aynı etkiyi veren 6-7 seçenek koymuşlar evente   :fpalm:

Çevrimdışı Noman Man

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 718
  • Etnik döküntülere geçit yok !
    • Profili Görüntüle
Tüm DLC'leri çıkarırdım insanlar azcık bedava oynasın sonra yeni oyunlarda fan kitlesi ile para kazanırdım.
Hardcore denemesi mi grup denemesi mi yoksa zenci gücü mü bu fikir nedir açıkla bize :)
Paradoxfan gelişiyor..

Çevrimdışı HadjiNazmi

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 252
    • Profili Görüntüle
Yeni sürümlerde olmayan ve sırf bu sebepten yeni sürümlerini oynayamadığım boğaz kapama şeklini geri getirirdim. Kalelerden birini almak gerekiyor ya şimdi.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Milletin multiplayera kural olarak eklediği şeyleri seçenek olarak eklerdim.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı yavyeter

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 53
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Adını bilmediğim,varisimizin illa ölmek zorunda olduğu eventi kaldırırdım. 4 6 4 gibi harika bir varis öldü yerine 1 1 5 geldi  :wall:

Çevrimdışı Tarkcin

  • Azab
  • *
  • İleti: 16
  • Yeni üye olmadım.
    • Profili Görüntüle
Yeni sürümde gelecek olan süvari oranlarını getirmezdim. Şuanki  sistem daha güzel bence.

Çevrimdışı Agnostik

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 432
  • Sympathy For The Devil
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle estate sistemini kaldirirdim. Hala cozemedim.
Ben geldim. Sana geldim. Terliklerimle...

Hearts of İran

Çevrimdışı Gök Börü

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 854
  • ATSIZ
    • Profili Görüntüle
Çıkartmak yerine iyileştirme yapılmalı.Öyle mantıksız,saçma bir şey fikir değil.

Çevrimdışı Paytak

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 969
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Benim eklemek isteyeceğim ilk şey ordu ödemelerini düzenlemem.Bir süre sonra sırf 30 k orduyu kullanabilmek için 200-300 binlik orduyu aktifleştirmek zorunda kalıyorum.Bunun yerine sırf bir orduya ödeme yapabilmeyi eklerdim :D

Çevrimdışı Carpathia

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 166
  • Steam: Carpathia*
    • Profili Görüntüle
bence estate sistemi oldukça mantıklı. kral olarak ülkedeki bazı iç güçlerin isteklerini uygulamak, yeri geldiginde onlar arasından seçim yapmak gayet mantıklı. eğer onları mutlu edemezsen negatif etkiler yiyorsun, mutlu edersen bazı güzel kazanımlar elde ediyorsun. ayrıca ben çok kullanıyorum estatelerle ilgili şeyleri. mesela administrative point lazim oluyor core yapmak için gidiyorum clergy den 100 puan alıyorum. veya manpower mi lazım oldu? gidiyorum nobility den ufak da olsa bi destek aliyorum.

ama yine de bana göre çok yeterli değil bu mekanik geliştirilebilir tabi ki. ama çıkarılması kötü olur diye dusunuyorum
 
" In the country of the blind, the one-eyed man is king "

Çevrimdışı nefer17

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
  • Mimar bey
    • Profili Görüntüle
Kabül edilmemiş kültür bölgelerini ruhban-ulema ya verin hem -2 isyan hemde +%25 vergi alın
Kalelerinizin olduğu yerleri beylere verin savunma bonusu ve +%25 mp versin. Yazıları okuyun estateler çok faydalı
Devlet-i Ebed-müddet

Çevrimdışı kerem1249

  • Strong Turkey, Strong Army
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2046
  • 23 Ekime kadar yoğunum...
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Halifelik mekaniğini +0.5 itibar (yıllık) yerine daha geniş kapsamlı bir özellik yapardım.

Çevrimdışı nefer17

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
  • Mimar bey
    • Profili Görüntüle
Halifelik mekaniğini +0.5 itibar (yıllık) yerine daha geniş kapsamlı bir özellik yapardım.
Halifelik Sultan Abdülhamid Han a kadar ülke yönetiminde etkin bir argüman olarak kullanılmadı. Osmanlı o zamana kadar padişahlık makamını daha üstün tuttu. Halifelik sadece Türkler dışındaki müslüman  toplumların devletin hakimiyetini benimsemesi ve isyan etmemesi için aracı olarak kullanıldı. Ve müslüman topraklarda kalıcı claim sağladı  ;D
Sadede gelirsem. Halifelik kabulü gerçek inanç hoşgörününü de arttırmalı.
Devlet-i Ebed-müddet

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle ekonomi ve ticaretin derinleştirilmesi gerekiyor, çok yüzeyseller

En basitinden oyunda farklı para birimi diye bir şey yok, tamam o zamanlar banknot sistemi yok ama altın ayarı diye bir şey var ama oyunda bütün ülkelerin altınları aynı değerde.
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2017, 17:34:05 Gönderen: erdem13 »
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı nefer17

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
  • Mimar bey
    • Profili Görüntüle
Dev basarak mp arttırmak tamam kalkmasın işimize yazıyor da ne oluyor yerden mi bitiyor bu insanlar.

Üretim sistemi freeDOS gibi işe yarıyor ama biz kullanamıyoruz. Normal kullanıcılar için bir paradows yapsalarda siyah ekrana bakıp durmamak. 
Devlet-i Ebed-müddet

Çevrimdışı ketolar

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1318
  • Erbörü
    • Profili Görüntüle
Birlikleri terhis ettiğim zaman manpower ın geri gelmesini eklerdim.

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Benim eklemek isteyeceğim ilk şey ordu ödemelerini düzenlemem.Bir süre sonra sırf 30 k orduyu kullanabilmek için 200-300 binlik orduyu aktifleştirmek zorunda kalıyorum.Bunun yerine sırf bir orduya ödeme yapabilmeyi eklerdim :D

Bunu eminim her EUIV oyuncusu oyuna ilk başladığında söylemiştir bende Portekiz ile ilk koloni oyunumu oynadığım zaman demiştim. Belki şu banner muhabbeti ileride böyle bir şey olur.

Kesinlikle ekonomi ve ticaretin derinleştirilmesi gerekiyor, çok yüzeyseller
En basitinden oyunda farklı para birimi diye bir şey yok, tamam o zamanlar banknot sistemi yok ama altın ayarı diye bir şey var ama oyunda bütün ülkelerin altınları aynı değerde.

Paranın değerinin ülkelere göre değişiklik göstermesi güzel bir fikir fakat bunu oyuna nasıl yansıtabilirler?

Bende Tabu dizisini izlerken aklıma geldi, barut üretimi gibi stratejik malların alımı satımı olsa HOI4'deki gibi güzel olurdu diye düşünüyorum. Ama bu küçük ve zayıf devletleri daha çok zayıf hale getirirken büyük devletlere avantaj sağlardı herhalde...



Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Paranın değerinin ülkelere göre değişiklik göstermesi güzel bir fikir fakat bunu oyuna nasıl yansıtabilirler?

Her ülkenin altınının ayarı farklı olur, ülke yönetim kısmındaki ekonomi bölümüne de bir buton koyarlar altının ayarını düşürdüğümüzde gelirimiz miktar olarak artar ancak altınımızın değeri diğer ülkelerin altınının karşısında değer kaybeder veya tam tersi altının ayarını yükseltiriz, gelirimiz miktar olarak azalır ama altınımız diğer ülkelerin altınları karşısında değer kazanır. Devalüasyon ve revalüasyon yani. Değerleri de ledger'dan izleriz (Ottoman gold, English gold gibi isimlerle) mini bir borsa gibi.

Diyelim ki ingiltere'nin altını osmanlı'nın altınından 2 kat daha değerli olsun. onlarla savaştık ve savaşı kaybettik. ingiltere'ye oyun iki seçenek versin, barış antlaşmasındaki tazminatı ingiliz altını olarak mı isteyecekler yoksa osmanlı altını olarak mı. eğer ingiliz altını olarak isterlerse, diyelim ki 1000 ing. altını istesinler, 1000 ingiliz altınını karşılayabilmek için 2000 osmanlı altınına sahip olmamız gerekir. hazinemizde de 2000 osmanlı altını yoksa, altının ayarını düşürüp 2000 altına ulaşırız. Tabi ayar düşünce ingiliz altını karşısında değer de kaybedecek bizim altınımız ama 2100'e falan yükselir ve biz de 1000 ingiliz altını tazminatımızı fazladan altın basarak 2100 osmanlı altını şeklinde öderiz. (Altın basımına karşı değer kaybını belli bir yüzdeyle ayarlarlar) Tabi bu işlem altınımızın değer kaybetmesine neden olacak. Almanya'nın 1. dünya savaşı sonrasında borçlarını ödeyebilmek için daha fazla para basması gibi.

Hazinedeki altın miktarımız ingiliz altını/osmanlı altını/venedik altını gibi sınıflandırılırsa bir çeşit merkez bankası mantığı da olabilir (böylece ülkeler birbirlerinin ekonomilerindeki değişimlerden daha çok etkilenir) veya hazinemizdeki altın miktarı dışarıdan gelen altınların direkt osmanlı altınına dönüştürülmüş hali olarak da verilebilir.

Altının değeri de ticaretle ilişkilendirilir, şehirlerde toplanan altın miktarı yükseldikçe (günümüzde ülkemize giren dolar gibi düşünebiliriz) bizim altınımız değer kazanır (günümüzde de tl'nin değer kaybetmesi doların ve yatırımcının yurt dışına gitmesiyle gerçekleşiyor, oyunda da ticaret gelirleri ve tüccarlar, günümüzdeki dolar ve yatırımcının yerini tutabilir) çok gerçekçi olmaz tabi ama oyuna derinlik katması yönünden ticaretin en yoğun olduğu bölgelere sahip ülkelerin altınları da diğer ülkelere göre daha değerli olur.

Yanlış hatırlamıyorsam EU III'te çok basit de olsa enflasyon mekaniği vardı. Nasıl işlediğini tam hatırlamıyorum ama zaman zaman yükseltip zaman zaman düşürmek ekonomik yönden çok rahatlatıyordu ülkeyi. O mekaniğin daha gelişmişini getirebilriler. Ekonomi bilgim çok olmadığı için bu kadar ifade edebiliyorum para meselesini ama eminim paradox şirketi ekonomiden de iyi anlayan birileriyle çözecektir bu işi ;D
« Son Düzenleme: 18 Şubat 2017, 23:45:43 Gönderen: erdem13 »
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı Paytak

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 969
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Bunu eminim her EUIV oyuncusu oyuna ilk başladığında söylemiştir bende Portekiz ile ilk koloni oyunumu oynadığım zaman demiştim. Belki şu banner muhabbeti ileride böyle bir şey olur.

Açıkcası 4-5 senelik oyuncuyum ve hep bunun olmasını istedim.Misal osmanlı oyunumda iran'daki 50k'yı kullanabilmek için afrika ve ispanyadaki orduya fazla para ödemek mantıklı değil.

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ben koloni için düşünmüştüm onu, kolonilerde 2, 3k asker bekletiyorum ve sırf orada isyan çıkabilir diye tüm ordunun morali full olması gerekiyor. Fakat daha sonra asimilasyon politikası eklediler de gerek kalmadı buna.



Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
colony policy'i isyan çıkmayacak şekilde ayarlayabilirsiniz. Bu şekilde fetih haricinde yeni dünyada birlik bulundurmaya gerek kalmaz.


Her ülkenin altınının ayarı farklı olur, ülke yönetim kısmındaki ekonomi bölümüne de bir buton koyarlar altının ayarını düşürdüğümüzde gelirimiz miktar olarak artar ancak altınımızın değeri diğer ülkelerin altınının karşısında değer kaybeder veya tam tersi altının ayarını yükseltiriz, gelirimiz miktar olarak azalır ama altınımız diğer ülkelerin altınları karşısında değer kazanır. Devalüasyon ve revalüasyon yani. Değerleri de ledger'dan izleriz (Ottoman gold, English gold gibi isimlerle) mini bir borsa gibi.

Diyelim ki ingiltere'nin altını osmanlı'nın altınından 2 kat daha değerli olsun. onlarla savaştık ve savaşı kaybettik. ingiltere'ye oyun iki seçenek versin, barış antlaşmasındaki tazminatı ingiliz altını olarak mı isteyecekler yoksa osmanlı altını olarak mı. eğer ingiliz altını olarak isterlerse, diyelim ki 1000 ing. altını istesinler, 1000 ingiliz altınını karşılayabilmek için 2000 osmanlı altınına sahip olmamız gerekir. hazinemizde de 2000 osmanlı altını yoksa, altının ayarını düşürüp 2000 altına ulaşırız. Tabi ayar düşünce ingiliz altını karşısında değer de kaybedecek bizim altınımız ama 2100'e falan yükselir ve biz de 1000 ingiliz altını tazminatımızı fazladan altın basarak 2100 osmanlı altını şeklinde öderiz. (Altın basımına karşı değer kaybını belli bir yüzdeyle ayarlarlar) Tabi bu işlem altınımızın değer kaybetmesine neden olacak. Almanya'nın 1. dünya savaşı sonrasında borçlarını ödeyebilmek için daha fazla para basması gibi.

Hazinedeki altın miktarımız ingiliz altını/osmanlı altını/venedik altını gibi sınıflandırılırsa bir çeşit merkez bankası mantığı da olabilir (böylece ülkeler birbirlerinin ekonomilerindeki değişimlerden daha çok etkilenir) veya hazinemizdeki altın miktarı dışarıdan gelen altınların direkt osmanlı altınına dönüştürülmüş hali olarak da verilebilir.

Altının değeri de ticaretle ilişkilendirilir, şehirlerde toplanan altın miktarı yükseldikçe (günümüzde ülkemize giren dolar gibi düşünebiliriz) bizim altınımız değer kazanır (günümüzde de tl'nin değer kaybetmesi doların ve yatırımcının yurt dışına gitmesiyle gerçekleşiyor, oyunda da ticaret gelirleri ve tüccarlar, günümüzdeki dolar ve yatırımcının yerini tutabilir) çok gerçekçi olmaz tabi ama oyuna derinlik katması yönünden ticaretin en yoğun olduğu bölgelere sahip ülkelerin altınları da diğer ülkelere göre daha değerli olur.

Yanlış hatırlamıyorsam EU III'te çok basit de olsa enflasyon mekaniği vardı. Nasıl işlediğini tam hatırlamıyorum ama zaman zaman yükseltip zaman zaman düşürmek ekonomik yönden çok rahatlatıyordu ülkeyi. O mekaniğin daha gelişmişini getirebilriler. Ekonomi bilgim çok olmadığı için bu kadar ifade edebiliyorum para meselesini ama eminim paradox şirketi ekonomiden de iyi anlayan birileriyle çözecektir bu işi ;D
Bahsettiğin şey oyunu karman çorman etmekten başka bir işe yaramaz. Oyun bu kadar mikro ölçeğe girmiyor. Mesela protestanlığın ortaya çıkışının, yayılmasının ve benimsenmesinin çok derin toplumsal, ekonomik ve siyasi nedenleri var ama biz bunu sadece bir vilayetin çat diye protestan olması şeklinde görüyoruz. Bu kadar mikro ölçeğe inilirse işin içinden çıkılmaz çünkü ve sıradan insanlar oyunu oynayamaz hale gelir.

Zaten buna gerek de yok. O dönemde uluslararası ticaret ve ödemeler prestijli ve standardı oynamayan paralarla yapılırdı. Mesela Venedik dükası ki oyunda da bu para birimi kullanılıyor. Yani sen İngiltere'ye tazminat ödeyeceğin zaman gidip bunu Osmanlı altınıyla yapmıyorsun. Hollandalı ya da Venedikli tüccarlardan kabul gören altın paraları alıp ödemeyi bu şekilde yapıyorsun. Forex denen olay işte burada devreye giriyor ve bu iş için kurulmuş yerler var.

Üstelik oyunda enflasyon ve tağşiş özelliği var ve bunlar yeterli. EU3'te parayı teknolojiye yatırıyordun. İstersen gelirinin istediğin kadarını hazineye aktarabiliyordun ama bu da enflasyona yol açıyordu. Yapımcılar ekonomiden iyi anlıyor, ortada Victoria II gibi ekonomi masterı yapmış bir oyun var.


Bu arada ta EU3 yıllarından beri neredeyse istediğim herşey oyuna eklenmiş.  :cool4:
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı enes28

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 245
    • Profili Görüntüle
Kralın gücüne göre artan teknolojiyi çıkarırdım 0/0/1 kral geliyor sonra teknolojide geri kalıp alt+f4 çekiyorum.

Çevrimdışı kerem1249

  • Strong Turkey, Strong Army
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2046
  • 23 Ekime kadar yoğunum...
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Kralın gücüne göre artan teknolojiyi çıkarırdım 0/0/1 kral geliyor sonra teknolojide geri kalıp alt+f4 çekiyorum.

Ama bu mantıklı birşey, akılsız hükümdarlar bilime önem vermezler.

Çevrimdışı enes28

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 245
    • Profili Görüntüle
Bilime önem vermiyoda benim oyunumum içine ediyo. Şu teknoloji olayı yüzünden 1600 yılına ulaşamadım kim çıkardıysa >:(
« Son Düzenleme: 01 Mart 2017, 16:48:37 Gönderen: enes28 »

Çevrimdışı Zebercet

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 242
  • Bilincin her türlüsü hastalıktır.
    • Profili Görüntüle
Her ülkenin asker üretim ve bakım maliyeti farklı olmalı. Tek şehirli devlet de Osmanlı da aynı parayı veriyor asker için. Mesela Osmanlının 20 altına çıkardığı askeri Ragusa 5 altına çıkarsın, belki daha da az. Sonuçta kendi yurttaşını asker yapıyorsun, adamın çıkıp da Osmanlıda askerlere şu kadar maaş veriyorlarmış ben de isterim diye trip atacak hali yok.
+Takviye olarak gönderdiğin ordunun savaşa yetişemeyip yenilen ordudan sonra onun da imha olması...

Çevrimdışı Kaptan

  • Denizlerin Hakimi
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 336
  • Allah'ın Yeryüzündeki Gölgesi
    • Profili Görüntüle
Estate sistemi oldukça iyi. Yararda sağlıyor.
---------------------------------------------

Generaller oldukça başarılı savaşlar atlatınca yeni özelliklere sahip olabilir veya PIP değeri artabilir.
İstihbarat,casusluk,entrika olayları biraz daha genişletilmeli. Tabi oyunun dışına çıkılmamalı CK2 kaymamalı.
Hristiyanlarda Papalık gibi bir kurum varken Müslümanlara bonus ve birlik sağlayan bir kurum getirilebilir hilafet-halifelik.

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Estate sistemi oldukça iyi. Yararda sağlıyor.
---------------------------------------------

Generaller oldukça başarılı savaşlar atlatınca yeni özelliklere sahip olabilir veya PIP değeri artabilir.
İstihbarat,casusluk,entrika olayları biraz daha genişletilmeli. Tabi oyunun dışına çıkılmamalı CK2 kaymamalı.
Hristiyanlarda Papalık gibi bir kurum varken Müslümanlara bonus ve birlik sağlayan bir kurum getirilebilir hilafet-halifelik.

Generaller zaten yeni özellikler alabiliyorlar ekstra siege bonus gibi, 1.19 ile gelmişti galiba bu özellik

İstihbarat konusuna katılıyorum, support rebels olayı çok cılız kalıyor, espionage idea grubunu almak bile fayda etmiyor, çok uluslu düşman ülkelere nifak tohumları ekmek iç savaş çıkartıp kırdırmak bölmek parçalamak istiyorum ama olmuyor ;D
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı sansastark

  • Azab
  • *
  • İleti: 7
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ck2 de olduğu gibi aile soy ağacını eklerdim prensleri prensesleri görebilmek falan çok güzel olurdu en büyük isteğim veya ck2 eu4 zaman dilimine ulaşsın haritasına falan ne biliyim ay azıcık entrika istiyoruz çok mu be seda abla?!

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Bir ülkeye military access verince, onun düşmanlarına da vermiş olmayı kaldırmalılar. Belki ben Fransa-İspanya savaşında Fransa'yı güçlü tutmak istiyorum da onlara topraklarımı açıyorum, niye İspanya'ya da açmış olayım ki? Saçmalık.

Kendi lehime de kullanmadığım olmuyor değil tabi mesela topraklarımın ortasında büyük bir orduyla geçmekte olan bir ülkeye savaş ilan ettiğimde ordularını anında sıfırlıyorum ;D Ama yine de bu özellik kalkmalı.
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı Zebercet

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 242
  • Bilincin her türlüsü hastalıktır.
    • Profili Görüntüle
Bir ülkeye military access verince, onun düşmanlarına da vermiş olmayı kaldırmalılar. Belki ben Fransa-İspanya savaşında Fransa'yı güçlü tutmak istiyorum da onlara topraklarımı açıyorum, niye İspanya'ya da açmış olayım ki? Saçmalık.

Kendi lehime de kullanmadığım olmuyor değil tabi mesela topraklarımın ortasında büyük bir orduyla geçmekte olan bir ülkeye savaş ilan ettiğimde ordularını anında sıfırlıyorum ;D Ama yine de bu özellik kalkmalı.

Kesinlikle. Oyundaki en büyük sıkıntılardan biri şu an bu. Aynı şekilde küçük bir ülkeyi yönetirken ve savaştayken, bir devletten geçiş izni alıyorum kaçmak için mesela, peşimden geliyor düşman. Yahu alma işte düşmanı da, ben sana sığınmışım sen beni resmen torbaya alıyorsun. :inquisitive: Savaştığın ülke geçiş izni aldığın ülkenin rivali bile olsa geçiriyor topraklarından, o da ayrıca saçmalık.
+Takviye olarak gönderdiğin ordunun savaşa yetişemeyip yenilen ordudan sonra onun da imha olması...

Çevrimdışı Zebercet

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 242
  • Bilincin her türlüsü hastalıktır.
    • Profili Görüntüle
Dlcsiydi püsürüydü 150 tl civarı para harcadım şu oyuna, ki bir oyuna en fazla 40 lira vermiştim şimdiye kadar, helali hoş olsun üç aya yakındır başka oyun oynamıyorum, yaklaşık 400 saat oldu vs. ve eğer bir gün bu oyunu komple silip bir daha yüzüne bakmayacaksam bu tamamen isyan mekaniği yüzünden olacak. Yani şu an o kadar sinirliyim ki elim ayağım titriyor. Granada ile süper bir başlangıç yapıp Fransayla ittifak olmuşuz, İspanya ve Portekize pat küt dalmışız, ilk savaşta İspanyadan 3 toprak almışım. Ya bu anasını sattığımın isyanı çıkmak zorunda mı arkadaş? Yani kimden toprak alırsanız alın, tek bir toprak dahi alsanız o isyan ÇI-KA-CAK! kaçarı yok. Lan zaten 10 k manpower vardı hepi topu o da savaşta sıfırlandı, elde var 9 birim asker, kendilerini bile yenileyemiyorlar, her ay 100 manpower geliyor şaka gibi, oyun zaten zor, Granada deseniz en zor devletlerden biri, ben bölgeyi almışım, otonomi basmışım, -2 unrest elemanı var, core da yapmışım, stability deseniz artıda, ne var isyan çıkmasa? Hayır madem çıkıyor, 16k nedir arkadaş. Allah aşkına 16k adamı ben 9 birim askerle nasıl yeneyim? İspanyol adam tabi ayaklanır kültür ve din farkı var deseniz, Afrikaya atlıyorsun gene aynı, aya çıksan orada bile ayaklanan birileri bulunur bu oyunda. Yani -3 stability olur, savaş epey uzun sürer toprakların telef olur vs. halk ayaklanır. Ha o durumda bile gene efendi gibi ayaklanır, tek şehir aldığın yerden 30k insan ayaklanmaz. Hadi Granada neyse, Osmanlıyla oynuyorsun bir bölgede fiks 5 yılda bir isyan çıkar mı? Nüfus kalmadı nüfus, 5 senede nasıl büyüyor bu bebeler de isyan ediyor. Normal zorlukta ironman dışında oynamadım şimdiye kadar, sırf isyanlar yüzünden en kolaya alacağım oyunu onu da gururuma yediremiyorum.
+Takviye olarak gönderdiğin ordunun savaşa yetişemeyip yenilen ordudan sonra onun da imha olması...

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Yav 100 tradition ile aldığım efsane komutanlar 9-10 sene durduktan sonra emekli oluyorlar bu nedir ya valla savaşın ortasında bırakıp gidiyorlar, ölüyorlar mı napıyorlar bu nedir yani Osmanlı Devleti zamanında 80 yaşında komutanlar görmüş devlet adamlar 30 sene savaştan savaşa koşuyorlar oyunda max 10 yıl
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı sansastark

  • Azab
  • *
  • İleti: 7
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ck2 de olduğu gibi aile soy ağacını eklerdim prensleri prensesleri görebilmek falan çok güzel olurdu en büyük isteğim veya ck2 eu4 zaman dilimine ulaşsın haritasına falan ne biliyim ay azıcık entrika istiyoruz çok mu be seda abla?!

Sanırım benden başka kimse entrika istemiyor 🤔😔

Çevrimdışı Zebercet

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 242
  • Bilincin her türlüsü hastalıktır.
    • Profili Görüntüle
Sanırım benden başka kimse entrika istemiyor 🤔😔

Harem ve pu gibi mekanikler varken bir soyağacı mekaniğinin olması lazım bence de. Bir süre sonra savaş aç bölge al isyan bastırdan öteye gitmiyor oyun.
+Takviye olarak gönderdiğin ordunun savaşa yetişemeyip yenilen ordudan sonra onun da imha olması...

Çevrimdışı BatuHqn

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 254
  • Dirilerek Başınıza Geçsede Sezar...
    • Profili Görüntüle
Ck2 de olduğu gibi aile soy ağacını eklerdim prensleri prensesleri görebilmek falan çok güzel olurdu en büyük isteğim veya ck2 eu4 zaman dilimine ulaşsın haritasına falan ne biliyim ay azıcık entrika istiyoruz çok mu be seda abla?!
Bende aynı şeyi istiyorum biliyor musun ? :D
Oyuna soyağacını eklerdim.Her ülkenin soyağacını görebilmemizi sağlardım.Osmanlı ile oynuyorsun mesela, İspanya Kralı'nın amcaoğulunu buluyorsun ve ona destek vereceğini ve isyan çıkarmasını söylüyorsun filan... zevkli olurdu bence :D
Ne Mutlu Türküm Diyene

Çevrimdışı sansastark

  • Azab
  • *
  • İleti: 7
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ay evet ya sonunda birileri sesimi dıymuş ay yapılsın böyle bir şey lütfen çook istiyorum 😍😍

Çevrimdışı Carpathia

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 166
  • Steam: Carpathia*
    • Profili Görüntüle
valla oyle bir sey olmasi cok mantiksiz bence. ck2'den bi farkı olsun oyunun. evet entrika falan iyidir de koskoca imparatorluklar kuruyorsun vay efendim ispanya kralının kuzenini ayartacam diye bi amac edinmek de sacma yani sonucta sen bir kisiyi oynamiyorsun oyunda bir ulkeyi yonetiyorsun. hee ama casusluk ideaları daha da gelişir casusluk seçenekleri daha efektif olursa cok iyi olur. iç karışıklık çıkarma, daha efektif rebel destekleme sistemi falan fena olmazdı
" In the country of the blind, the one-eyed man is king "

Çevrimdışı BatuHqn

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 254
  • Dirilerek Başınıza Geçsede Sezar...
    • Profili Görüntüle
Oyunda kaynakların olmasını isterdim. Mesela yemek ve demir eksiğin var başka ülke ülke ticaret yapıp bu açığı kapatırdık bunlar içinde binalar dikerdik falan
Ne Mutlu Türküm Diyene

Çevrimdışı Carpathia

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 166
  • Steam: Carpathia*
    • Profili Görüntüle
Oyunda kaynakların olmasını isterdim. Mesela yemek ve demir eksiğin var başka ülke ülke ticaret yapıp bu açığı kapatırdık bunlar içinde binalar dikerdik falan

hocam o dedigin HOI de falan işliyor ama EU serisinde zor. 400 sene süren bir oyunda o kadar materyalin ticaretini yapmak oldukça zor ve karisik olur.
" In the country of the blind, the one-eyed man is king "

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Barış antlaşmalarında hem verip hem alma olabilir, mesela Avusturya-Osmanlı arasındaki bazı antlaşmalarda Osmanlı'nın kale aldığı ama Avusturya'nın vergi vermesini kaldırdığını görüyoruz yani hem alıp hem verme durumu var. Antlaşmalara da bu özellik getirilebilir, oyunun derinliğini arttırır.
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimiçi ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1139
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Arabuluculuk.
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimdışı Keyser

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 625
  • So it begins.
    • Profili Görüntüle
Boğazların ve kanalların önemini arttırırdım.

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Boğazların ve kanalların önemini arttırırdım.

Kesinlikle, hem çevrelerine ekonomik katkıları olmaları hem de istediğimiz zaman açıp kapatabilmeliyiz buraları
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı kerem1249

  • Strong Turkey, Strong Army
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2046
  • 23 Ekime kadar yoğunum...
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Kesinlikle, hem çevrelerine ekonomik katkıları olmaları hem de istediğimiz zaman açıp kapatabilmeliyiz buraları
Katılıyorum. Ayrıca geçiş için çoğu devletten ücret de istenebilir. (Aylık 3 Altın vs.)

Çevrimdışı Celikhan

  • Azab
  • *
  • İleti: 20
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Cumhuriyet kurulduktan sonra parti kurma olayini eklerdim bide sehirlerin otomotikmen ulkenin kulturunu alsin yani ben hicbir puan vermeden zamnla degiseck kulturler

Çevrimdışı Kaptan

  • Denizlerin Hakimi
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 336
  • Allah'ın Yeryüzündeki Gölgesi
    • Profili Görüntüle
Cumhuriyet kurulduktan sonra parti kurma olayini eklerdim bide sehirlerin otomotikmen ulkenin kulturunu alsin yani ben hicbir puan vermeden zamnla degiseck kulturler

O zaman Kültür mekaniğinin hiçbir anlamı kalmaz. Siyasi yönden EU4'den daha baskın bir oyun arıyorsan Victoria 2 öneririm

Çevrimiçi ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1139
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
İtalya veya Almanya'yı kurduğumda kendine ait kozmetik paketlerinin olması gerekli. Osmanlı'nın Ingiltere'nin Fransa'nın kendine ait kozmetik paketleri olduğu gibi
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimdışı MDevrim

  • Azab
  • *
  • İleti: 8
    • Profili Görüntüle
Kültürlerde düzenleme yapardım özellikle, kültür bölümüne "Turkic" adında bir seçenek ekler içine tüm türk kökenli kültürleri koyardım. (Mod olarak yapılabilir ama oyunun kendisi böyle bir şey yapsa daha güzel olur.) Bir de krallar, komutanlar, amiraller ölmeyip yaşlandıkça özelliklerinden puan kaybedebilir
Susmak, sessiz kalmak doğru değildir. Onlar vurdukça slogan atmak, haykırmak gerekir.
                                   -Mahir Çayan

Türk milleti istiklalsiz yaşamamıştır, yaşayamaz ve yaşamayacaktır.
                              -Mustafa Kemal Atatürk

Biz şahsi hiçbir çıkar gözetmeden halkımızın bağımsızlığı için savaştık.
                                   -Deniz Gezmiş

Çevrimdışı hık demiş şeyinden düşmüş

  • Azab
  • *
  • İleti: 27
  • At Avrat Mangal.
    • Profili Görüntüle
borsa tarzı bir sistem olmasını, farklı para birimlerinin olmasını, ticaretin derinleşmesini, estate olayını derinleştirirdim, savaşlarda ordu düzenlerini oyuncunun kendi tasarlamasını sağlardım, komutanların kelebek gibi ömrünün olması durumunu bitirirdim, ordu dizilimi savaş taktiklerini oyuncuya özgü kılıp daha zevkli savaşlar olmasını sağlardım, advisor sistemi çok saçma ve yetersiz tamamiyle para israfı gibi birşey oluyor belli bir süre sonra çünkü misal 10 altın geliriniz var aylık bu gelirin 2 si koskoca orduya 7 si advisora gidiyor bu müthiş bir saçmalık.

ülke birim modellerini çeşitlendirir güzelleştirirdim doğal dinamiklerin etkilerini realist bir seviyeye çıkarırdım. şimdilik bu kadar.

Çevrimdışı Törüngey

  • Azab
  • *
  • İleti: 2
  • Esenlikler.
    • Profili Görüntüle
1-Yönetim biçimine göre bayrak değişimi. (Krallık,Cumhuriyet vb.)
2-Büyük padişahların veya kralların küçük temsili resimleri. (HOİ4 veya CK2 deki gibi değil daha küçük resimler.)
3-Devlet büyüklüğüne göre bayrak değişimi ve özel yapılar. (Beylik,İmparatorluk vb.)
𐱅𐰇𐰼𐰤𐰏𐰘.

𐱅𐰭𐰼𐰃:𐱅𐰇𐰼𐰜𐰇:𐰸𐰆𐰺𐰽𐰣:𐰋𐰀:𐰘𐰇𐰲𐰡𐰾𐰤

Çevrimdışı oktay3443

  • Azab
  • *
  • İleti: 40
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Savaşlarda başka devletlerden asker kiralanabiliyor.Bunu donanma içinde yapardım.Biliyorsunuz Japonya gibi ada devletleri donanmada lider olduğu zaman savunma savaşlarında hep karlı çıkarlar.Çünkü askeri gücü olmasa bile saldıran kişi adaya çıkarma yapamadığından geriye düşer.Bu devletler için çok karlı olabilir.Mali gibi ülkelerle oynaarken 1550-1600 lü yıllarda ispanya-Portekiz ittifakı saldırıyor.İster istemez aşırı güçlü bir donanmaya sahip olmanız gerekiyor.

Çevrimdışı metinr

  • Azab
  • *
  • İleti: 5
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
el dorado dlcsini bedava yaparım  ;D

Çevrimdışı cago

  • Azab
  • *
  • İleti: 2
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #54 : 06 Ağustos 2017, 16:42:12 »
isyanları çıkartırdım

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #55 : 07 Ağustos 2017, 12:38:59 »
isyanları çıkartırdım

iflas etmeyi de çıkaralım mı knk
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı aliosman2642

  • Azab
  • *
  • İleti: 15
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #56 : 07 Ağustos 2017, 14:02:41 »
İyi günler kara kuvvetleri sınırını nasıl arttırcaz

Çevrimdışı pro1453

  • Azab
  • *
  • İleti: 35
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #57 : 23 Ağustos 2017, 17:49:40 »
Kesinlikle ae. Osmanlı gerçekte memlüğü bir 2 savaşta tamamını yerken bu oyunda yiyemiyosun 1566'da falan anca alabiliyosun

Çevrimdışı nefer17

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 172
  • Mimar bey
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #58 : 24 Ağustos 2017, 00:28:12 »
Kesinlikle ae. Osmanlı gerçekte memlüğü bir 2 savaşta tamamını yerken bu oyunda yiyemiyosun 1566'da falan anca alabiliyosun
sıkıntı şehirlerin savaş skoru değerleri. çozümnyolu diplomasi ideaaı
Devlet-i Ebed-müddet

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #59 : 24 Ağustos 2017, 09:49:19 »
Kesinlikle ae. Osmanlı gerçekte memlüğü bir 2 savaşta tamamını yerken bu oyunda yiyemiyosun 1566'da falan anca alabiliyosun

ae ile ilgili ayarlar değiştirilebilir ama kaldırılması tarihi gerçeklere de ters olur. Evet Osmanlı Memlük'ü 2 savaşta bitirdi ama Kanuni döneminde Mısır isyanlarıyla uğraştı. Zaten AE'nin en büyük özelliklerinden biri de isyanları tetiklemesi.
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı Circassian

  • Azab
  • *
  • İleti: 2
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #60 : 26 Ağustos 2017, 10:47:15 »
Çerkezleri müslüman yapardim

Çevrimdışı onuray210

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
Baris zamanlarinda ordunun maasini azaltmayi kaldirirdim yada belli olumsuzluklar koyardim.(5 yil boyunca %-10 moral , %-10 recovery speed,isyan falan) Cunku  gercekte yenicerilere boyle bir sey yapmaya kalksan yemedigin  isyan kalmaz.

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Azab
  • *
  • İleti: 21
  • Geri Dönsün Ulu Günler...
    • Profili Görüntüle
kültür değiştirme ücretini kaldırırdım yada ona özel misyoner koyardım..casusluk faaliyetlerinin etkinliğini attırırdım..kaç kovala işini kaldırırdım..isyancıdan kaçmak nedir arkadaş..adamın ülkesinde isyancı çıkıyor isyancının aldığı toprakları alıp duruyor isyancı ile uğraşmıyor bile..sonuç ne sıfır isyancı boşa dolanıp duruyor..benim dışındaki devletlerde misyonerlik yapabilmem lazım bu eksik mesela..total war oynarken alamadığın yerleri cogunlukla bu yöntemle düşürüyordum..uğraşamadığımız güçlü devletleri savaş dışındada yıpratma fırsatımız olmalı.nasıl büyük Selçuklu gibi koca devlet batinilik faaliyetleri yüzünden zayıfladı bu tarz şeyler lazım heyecan için..:))
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2017, 23:05:56 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 532
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
kültür değiştirme ücretini kaldırırdım yada ona özel misyoner koyardım..casusluk faaliyetlerinin etkinliğini attırırdım..kaç kovala işini kaldırırdım..isyancıdan kaçmak nedir arkadaş..adamın ülkesinde isyancı çıkıyor isyancının aldığı toprakları alıp duruyor isyancı ile uğraşmıyor bile..sonuç ne sıfır isyancı boşa dolanıp duruyor..benim dışındaki devletlerde misyonerlik yapabilmem lazım bu eksik mesela..total war oynarken alamadığın yerleri cogunlukla bu yöntemle düşürüyordum..uğraşamadığımız güçlü devletleri savaş dışındada yıpratma fırsatımız olmalı.nasıl büyük Selçuklu gibi koca devlet batinilik faaliyetleri yüzünden zayıfladı bu tarz şeyler lazım heyecan için..:))

son cümleye kesinlikle katılıyorum, oyunda özellikle 1700lerden itibaren artık o kadar büyük güçler ortaya çıkıyor ki savaştığımızda kaybettiklerimiz kazandıklarımızı geçiyor. 10 yıl savaşıp 2 milyon kayıp verdikten sonra ancak 9-10 şehir alabilir hale geliyorsunuz ki bu 200 şehirli büyük devletler için hiç önemli olmuyor. Mesela bu büyük devletleri parçalamaya yetecek kadar sağlam casusluk ideaları, politikaları gelmeli.
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Azab
  • *
  • İleti: 21
  • Geri Dönsün Ulu Günler...
    • Profili Görüntüle
Seçilebilen max idea sayısını 10-12 a yükseltirdim. Oyunun bitiş tarihini 1.dünya savaşının başlangıç tarihi olan 28 Tem 1914 alırdım. Ülkede devrim gerçekleştiriyorsun ülke yenilmezler ligine giriyor oda ne? oyun bitiyor şaka herhalde deyip te kendime gelemediğim çok zamanlar oluyordu :)
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2017, 00:11:24 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1024
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Eu4 > Vic2 convertleyin.
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:


Çevrimdışı Valiantlion

  • Azab
  • *
  • İleti: 12
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Bölgeyi aldıktan sonra anında isyan yükselmesi arada  2 3 sene keşke en azından.Madem ülkenizi seviyordunuz ben alırken korusaydınız diyesim geliyor :D

Çevrimdışı Duchy

  • Azab
  • *
  • İleti: 4
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Avrupadaki din savaşları gibi oyundaki herhangi bir devlet devrimci cumhuriyet kurduktan sonra devrim savaşları başlamalı bence. Nasıl ki din savaşlarında katolik ya da protestan cepheyi seçiyorsak rev. republic kurulduktan sonra da bir taraf seçip savaşlara dahil olmalıyız. Ayrıca Safeviler için yeni bir casusluk özelliği getirtilip başta Anadolu olmak üzere komşu vilayetlerde yaşayan şiileri kendi lehine ayaklandırabilmeli.

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1024
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
E var öyle bir mekanik.Devrimci cumhuriyeti yok etmez isen sende de devrim çıkıyor ya?
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:


Çevrimdışı Duchy

  • Azab
  • *
  • İleti: 4
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Var ama ben din savaşları gibi bir napolyon savaşları mekaniği olursa daha zevkli olur diye düşünüyorum.

Çevrimdışı Furkan 65

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 853
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Savaşta iken çıkan isyanları kaldırırdım.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı mixedindustry

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 560
  • Deutschland, einig Vaterland!
    • Profili Görüntüle
×Düşman ordusu hakkındaki bilginin her daim kesin olmaması ve dinamik istihbarat(Casusluğun ülke çapında ve eyalet çapında, casuslarla ve kraliyet üyeleriyle yapılabilmesi)

×Ordu attrisyonunun daha dinamik etkenlere bağlı olması.

×Homojenlik mekaniği. Eğer ki imparatorlukta başkente uzaklık, kabul edilmeyen dinlerin ve milletlerin baskınlığı, Stabilite eksikliği, Korlanmamış eyaletlerin korlu eyaletlere oranının 1/2'den fazla olması, ÖZELLİKLE MEŞRUİYET(LEGITIMACY) düşükse , Interregnum veya Naiplik Konsili varsa ve savaş yorgunluğu fazlaysa bu homojenlik %99'dan %0'a kadar düşecek.

%0'da, korlu veya korsuz eyaletlerde koru olan devletler toprak alacak/bağımsız olacaklar. Eğer ki bir devlete bağlılarsa lider devlet o devlete ilhak için CB alacak.

%60'ın altına düşerse Stability, isyan riski, meşruiyet ve prestij düşuren eventler gelecek; gelir düşecek.

Aynı zamanda savaşlardaki War Score'a akıl almaz indirimler gelecek. Böylelikle Ming, Burgonya, Rusya, Osmanlı, Memlük, Macaristan gibi devletler zor anlarda kolayca parçalanabilecek( hatta belki 1 savaş bile yetecek)

Göçebe devletler ise başlangıçtan %70 warscore indirimi alırken +%55 core ücreti sıkıntısı çekerek momentuma(yani ardardına zafer kazanıp genişlemeye) dayalı bir oynanış sunacak.

Yani, göçebeyseniz Cengiz Han gibi her yeri kolaylıkla fethedebileceksiniz. Ama göçebeyken, en kolay yenilgi, veraset sıkıntısı, yerleşik düzene geçme, homojenliğe büyük bir darbe vuracak. Bu da oyun başındaki göçebelerin önce genişleme, sonra yerleşikleşip ülkelerini koruma, en son da yerleşik bir emperyalizmle oynamalarını sağlayacak.

×Oyunda insan gücü mantıklı rakamlarda olacak. Yani, Çin ve Hint devletleri Muazzam bir insangücüne ve ordu limitine sahip olacaklar.

×Bu insangücü mekaniklerinin Abuse'lanmaması için eğitilen askerlerin (Aynı Victoria 2 gibi )memleketleri olacak.
İngilizler Şangay'ı alıp eğittikleri Çin askerlerini Ming'e karşı kullanmakta zorlanacaklar.

×Son olarak( göçebeleri etkilemeyen) nakliyat mekaniği.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2017, 15:48:41 Gönderen: mixedindustry »
Marxist-x----Revisionist
Political Left--x------Political Right
Open Society--x----Closed Society
Market Socialism-----x-Planned Economy
Hawk Lobby----x--Dove Lobby
Interventionism---x---Isolationism
Religious Policy: Secularism
Citizenship Policy: Full Citizenship
War Policy: Pro Military
Ideology: Communist
Consciousness: 7.00(+0.0115)
Millitancy: 5.00 (+0.00015)

Çevrimdışı Furkan 65

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 853
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
WoW.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı onuray210

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 83
    • Profili Görüntüle
×Düşman ordusu hakkındaki bilginin her daim kesin olmaması ve dinamik istihbarat(Casusluğun ülke çapında ve eyalet çapında, casuslarla ve kraliyet üyeleriyle yapılabilmesi)

×Ordu attrisyonunun daha dinamik etkenlere bağlı olması.

×Homojenlik mekaniği. Eğer ki imparatorlukta başkente uzaklık, kabul edilmeyen dinlerin ve milletlerin baskınlığı, Stabilite eksikliği, Korlanmamış eyaletlerin korlu eyaletlere oranının 1/2'den fazla olması, ÖZELLİKLE MEŞRUİYET(LEGITIMACY) düşükse , Interregnum veya Naiplik Konsili varsa ve savaş yorgunluğu fazlaysa bu homojenlik %99'dan %0'a kadar düşecek.

%0'da, korlu veya korsuz eyaletlerde koru olan devletler toprak alacak/bağımsız olacaklar. Eğer ki bir devlete bağlılarsa lider devlet o devlete ilhak için CB alacak.

%60'ın altına düşerse Stability, isyan riski, meşruiyet ve prestij düşuren eventler gelecek; gelir düşecek.

Aynı zamanda savaşlardaki War Score'a akıl almaz indirimler gelecek. Böylelikle Ming, Burgonya, Rusya, Osmanlı, Memlük, Macaristan gibi devletler zor anlarda kolayca parçalanabilecek( hatta belki 1 savaş bile yetecek)

Göçebe devletler ise başlangıçtan %70 warscore indirimi alırken +%55 core ücreti sıkıntısı çekerek momentuma(yani ardardına zafer kazanıp genişlemeye) dayalı bir oynanış sunacak.

Yani, göçebeyseniz Cengiz Han gibi her yeri kolaylıkla fethedebileceksiniz. Ama göçebeyken, en kolay yenilgi, veraset sıkıntısı, yerleşik düzene geçme, homojenliğe büyük bir darbe vuracak. Bu da oyun başındaki göçebelerin önce genişleme, sonra yerleşikleşip ülkelerini koruma, en son da yerleşik bir emperyalizmle oynamalarını sağlayacak.

×Oyunda insan gücü mantıklı rakamlarda olacak. Yani, Çin ve Hint devletleri Muazzam bir insangücüne ve ordu limitine sahip olacaklar.

×Bu insangücü mekaniklerinin Abuse'lanmaması için eğitilen askerlerin (Aynı Victoria 2 gibi )memleketleri olacak.
İngilizler Şangay'ı alıp eğittikleri Çin askerlerini Ming'e karşı kullanmakta zorlanacaklar.

×Son olarak( göçebeleri etkilemeyen) nakliyat mekaniği.

İlk olaya katılıyorum,yabancı ülkeler hakkında her bilgiye hemen ulaşılamaması lazım,ordusunun nerde olduğu,kaç k olduğu falan.

Birde kale olayını detaylandırmaları lazım biraz bence,örneğin oyunda ilk başlarda viyana kaleside 2 level,istanbulda konyada bu değişmeli bence.

Çevrimdışı Patlıcan

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 640
  • Iron sword huh? What are you killing, butterflies?
    • Profili Görüntüle
ben beğendim önerileri hepsini canı gönülden destekliyorum!
I used to be an adventurer like you... Then I took an arrow in the knee.                                                                                                                                                  So you can cast a few spells? Am I supposed to be impressed?                                                                                                                                                  Let me guess someone stole your sweetrole.                                                                                                                                                  Hey, you mix potions, right? Can you brew me an ale?

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1024
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
×Düşman ordusu hakkındaki bilginin her daim kesin olmaması ve dinamik istihbarat(Casusluğun ülke çapında ve eyalet çapında, casuslarla ve kraliyet üyeleriyle yapılabilmesi)

×Ordu attrisyonunun daha dinamik etkenlere bağlı olması.

×Homojenlik mekaniği. Eğer ki imparatorlukta başkente uzaklık, kabul edilmeyen dinlerin ve milletlerin baskınlığı, Stabilite eksikliği, Korlanmamış eyaletlerin korlu eyaletlere oranının 1/2'den fazla olması, ÖZELLİKLE MEŞRUİYET(LEGITIMACY) düşükse , Interregnum veya Naiplik Konsili varsa ve savaş yorgunluğu fazlaysa bu homojenlik %99'dan %0'a kadar düşecek.

%0'da, korlu veya korsuz eyaletlerde koru olan devletler toprak alacak/bağımsız olacaklar. Eğer ki bir devlete bağlılarsa lider devlet o devlete ilhak için CB alacak.

%60'ın altına düşerse Stability, isyan riski, meşruiyet ve prestij düşuren eventler gelecek; gelir düşecek.

Aynı zamanda savaşlardaki War Score'a akıl almaz indirimler gelecek. Böylelikle Ming, Burgonya, Rusya, Osmanlı, Memlük, Macaristan gibi devletler zor anlarda kolayca parçalanabilecek( hatta belki 1 savaş bile yetecek)

Göçebe devletler ise başlangıçtan %70 warscore indirimi alırken +%55 core ücreti sıkıntısı çekerek momentuma(yani ardardına zafer kazanıp genişlemeye) dayalı bir oynanış sunacak.

Yani, göçebeyseniz Cengiz Han gibi her yeri kolaylıkla fethedebileceksiniz. Ama göçebeyken, en kolay yenilgi, veraset sıkıntısı, yerleşik düzene geçme, homojenliğe büyük bir darbe vuracak. Bu da oyun başındaki göçebelerin önce genişleme, sonra yerleşikleşip ülkelerini koruma, en son da yerleşik bir emperyalizmle oynamalarını sağlayacak.

×Oyunda insan gücü mantıklı rakamlarda olacak. Yani, Çin ve Hint devletleri Muazzam bir insangücüne ve ordu limitine sahip olacaklar.

×Bu insangücü mekaniklerinin Abuse'lanmaması için eğitilen askerlerin (Aynı Victoria 2 gibi )memleketleri olacak.
İngilizler Şangay'ı alıp eğittikleri Çin askerlerini Ming'e karşı kullanmakta zorlanacaklar.

×Son olarak( göçebeleri etkilemeyen) nakliyat mekaniği.
Olmasını isterim ama yapmazlar oyunun sandbox mantığına aykırı.
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:


Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Azab
  • *
  • İleti: 21
  • Geri Dönsün Ulu Günler...
    • Profili Görüntüle
Bu aldığım hatunun özelliklerininde lidere etki etmesi lazım en azından adm dip ve military puan olarak
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2017, 00:09:43 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''