Gönderen Konu: Askeri Hiyerarşi İçeren Oyun  (Okunma sayısı 530 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı BosnianTr

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 991
    • Profili Görüntüle
Askeri Hiyerarşi İçeren Oyun
« : 02 Ağustos 2016, 17:21:30 »
Arkadaşlar Hearts of İron 3 gibi askeri komuta ve ordu hiyerarşisi içeren, harita üzerinde geçen bir strateji oyunu var mı acaba ? Tugay komutanı bile atayabileceğimiz, arazi ve havanın da önemli olduğu bir harita üzeri strateji oyunu arıyorum. Tek isteğim 'Tur Bazlı' olmaması.

Mesela War İn The East oyunu gayret ayrıntılı ve hoşuma gitti. Ama sanırım tur bazlı bir oyun. Gerçekte Almanlar bir harekat yaparken ruslar onlar bitirince mi saldırıyordu ? Aynı anda Almanlar Stalingradda direnirken Ruslar aynı anda onları kuşattı (örnek).

Bu arada War İn The East fotoğrafı : http://www.matrixgames.com/files/games/489/20130416094156.jpg

Aynı şekilde aynı oyunun War İn The West versiyonu : https://mpogd.com/images/news/13813/t1.jpg

Operation Art of War isimli bir oyun da buldum ama hangisini seçmem gerektiğinde kararsız kaldım :  Operational Art of War

edit not : 'Turn Bazlı olmayacak' şartımı kaldırıyorum. Bu oyunlar gerçek zamanlı çok zor idare edilir. Turn Bazlı da kabulum. Sizce hangi oyunu denemeliyim ?
« Son Düzenleme: 02 Ağustos 2016, 17:59:18 Gönderen: BosnianTr »

Çevrimiçi Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5825
    • Profili Görüntüle
Ynt: Askeri Hiyerarşi İçeren Oyun
« Yanıtla #1 : 02 Ağustos 2016, 19:02:07 »
AGEOD'un Rise of Prussia, To End All Wars, Revolution Under Siege, American Civil War gibi oyunlarını deneyebilirsin.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 966
    • Profili Görüntüle
Ynt: Askeri Hiyerarşi İçeren Oyun
« Yanıtla #2 : 04 Ağustos 2016, 01:46:45 »
Harita üzerinden oyunların bir çoğunda hiyerarşi vardır fakat burada GG War in East’in farkı moral, hasarlı ekipmanların önce transit havuzuna dönüp belli yüzdeyle aktif havuza katılması , birimlerin o tur hareket kabiliyeti vs gibi bir çok zarın komutan değerlendirilmesi ve birliklerin tecrübeleri üzerinden  o tur birliklere etkisi söz konusudur. Romanya’nın teslim olması bölgedeki SS birliklerinin yüzdesi, A ve B ordu gruplarının oluşturulması üzerine kurallar vs.. gibi bir çok mekanik bulunur, iyi bir manual okuma gerektirir. Muharebeler her bir takım ve manga istatistikleri üzerinden hesaplandığı için bu zamana kadar ekipman verileri üzerinden bir çok yama gerekti ama şu an için oldukça bir güzel oyun oldu.

Operational Art of War ise klasik tur sisteminden farklıdır. Şöyle ki haritadaki tüm birimleri oynattıktan sonra diğer tura geçilmez. 2-3 counter ile yapılan hazırlıklı bir muharebede geçen zaman hesaplanır. Bunun sonucu olarak tüm counter’lar hareket etme imkanı bulamayabilir.
Bu oyunları strateji oyunculuğuna gerçek ilgi ve zaman ayırabilen için öneririm.

AGEOD oyunları daha iyi bir seçenek olabilir.