Gönderen Konu: Stellaris - Geliştirici Günlüğü #1 - Vizyonumuz  (Okunma sayısı 2024 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı fff7

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1394
  • -
    • Profili Görüntüle
Stellaris - Geliştirici Günlüğü #1 - Vizyonumuz
« : 21 Eylül 2015, 23:38:30 »
İngilizce: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/stellaris-dev-diary-1-the-vision.882808/

Vizyonumuz

Herkese merhabalar!

Bugün Paradox'un yeni oyunu olan Stellaris'in haftalık geliştirici günlüklerine başlıyoruz. Oyun çıkana kadar sizleri her hafta bu şekilde  bilgilendirmeyi sürdüreceğiz.Bu ilk günlükte sizlere vizyonumuz bahsederken, bu proje ve arkasında yatan düşünce hakkında fikirler vermeye de çalışacağım.


Öncelikle o kadar şey dururken neden uzay oyunu yapmaya karar verdiğimizden bahsedelim. Bu fikir Europa Universalis II çıktığından beri ofis içinde konuşuluyordu (O zaman bunun yerine Hearts of Iron yaptık.) Ah,güzel günlerdi... Şimdi, bildiğiniz üzere, bizim temel amaçlarımızdan biri insanlığın tüm zaman çizgisini simule edebilmek.Bu yüzden uzay temalı bir oyun hem geliştiriciler arasında destek gören bir fikirdi hemde tarihin zincirlerinden kopup serbestçe oyun geliştirmek aradığımız bir temel ve bizleri takip eden oyunculardan çoğundan yıllardır bu yönde istekler alıyoruz.Uzay temalı oyyun yapma kararı aldığımızda iki farklı projeyi kağıda dökmüştüm bunlardan seçileni Stellaris oldu (Diğerinin ne olduğunu söylemeyeceğim.)

Stellaris için vizyoumuz: "The galaxy is ancient and full of wonders."("Galaksi, başlangıçtan beri var olan harikalarla dolu bir yer.") bu ifade biraz flu olabilir? Fakat yapmaya çalıştığımız işin özünü ve PDS çizgisini kapsıyor bence. Yaptığımız diğer oyunlara nazaran, ben Stellaris'in tekrar oynanış açısından en iyisi olmasını istiyorum.  Galaksi her zaman gizemlerle dolu olmalı ve sizi şaşırtmalı.  Bu sebeple oyun içerisinde herhangi bir üstün türler bulunmuyor, her oyun başka bir tür üstün gelebilir, aynı şekilde belirli bir teknoloji ağacı da bulunmuyor.

Stellaris'i diğer oyunlarımızdan ayıran noktalar:
-Tarihsel bir yapısı yok.
-Oyuna herkes eşit başlıyor.(symmetrical start - simetrik başlangıç)
-Küçük ve zayıf olarak başlıyorsunuz.
-Haritanın büyük bir kısmı bilinmiyor.

Son 3 madde - sebebini bilmediğim bir şekilde 4X terimini sevmesem de - 4X oyunları tanımlayan maddeler. Stellaris bir çok açıdan bakıldığında bir 4X oyun;bu sıralar bayağı popüler bir oyun tarzı. Fakat şunu da belirtmeliyim ki Master of Orion gibi klasikleri tekrar oluşturmaya çalışmıyoruz. Stellaris yeni ve farklı bir canavar.Simetrik ve küçük oyun başlangıcının 2 büyük avantajı var; birincisi yeni oyunlar için daha basit bir oyun olmasını sağlıyor. Yani bizim ünlü öğrenmesi zor tarihi oyunlarımızdan daha düzgün bir öğrenme eğrisine sahip olabilir.İkincisi ise bizlere, 4X'in ilk  X'i olan ve bence en çok ihmal edilen keşfe(eXploration)  daha çok odaklanabilmemize imkan sağlıyor.

4X("eXplore, eXpand, eXploit ve eXterminate" (Türkçe: Keşfet, Yayıl, Sömür, Yoket))

Oyunun erken dönemi keşiflerle ve galaksinin gizemli harikalarını bulmakla geçecek. Bizler özellikle oyunun bu kısmının sizin için her oynadığınızda eşsiz bir oynanış sunması için büyük çaba harcıyoruz. Oyunun orta dönemlerine doğru diğer ırklarla karşılaşmaya başlayacaksınız ve bu noktadan sonra haritada kolonize edecek yerler neredeyse kalmamış olacak. Bu noktadan sonra Stellaris çok daha dengeli bir hale gelecek ve bir bakıma Europa Universalis gibi bir oynanışa sahip olacak ve sahne klasik Paradox Grand Strategy deneyimine kalacak...



« Son Düzenleme: 11 Mayıs 2016, 01:18:55 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı Ecdad Computer

  • (Tengrist)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1133
  • Sixty Four
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1
« Yanıtla #1 : 21 Eylül 2015, 23:47:00 »
SONUNDA!
Son disket bozulduğunda, son kartuş kırıldığında, son kaset yırtıldığında, milenyum adamı DVD'nin yenilebilir bir şey olmadığını anlayacak.

Çevrimdışı fff7

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1394
  • -
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1
« Yanıtla #2 : 22 Eylül 2015, 01:05:25 »
Çeviri geldi.

Sonsuz genişleyen harita mı olacak acaba?
Oyunda harita çok detaylı ve emek verilen bir yapıt olacak gibi.Çok kasıp da yeni ekran kartı almaya zorlamaz umarım.Zaten EU4  har disk yüzünden yavaşlıyor onun üzerine birde aşırı grafik olursa sıkıntı olabilir.
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2015, 14:10:14 Gönderen: fff7 »

Çevrimdışı ketolar

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1283
  • Erbörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1 - Vizyonumuz
« Yanıtla #3 : 22 Eylül 2015, 10:01:09 »
Harita büyük grafiklerde güzel olsun ama optimizasyonu yapsınlar herkes rahat rahat oynasın ayrıca umarım doğal felaketleri de eklerler mesela bir yıldızın etrafındaki bir gezegene koloni kurduk ama o da ne yıldızın ömrü bitmek üzere süper nova olarak patlayacak.

Çevrimdışı Sky

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 589
  • Yeni bir üye değilim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1 - Vizyonumuz
« Yanıtla #4 : 22 Eylül 2015, 10:11:42 »
Ben Paradoxtan açıkçası Victoria 3 bekliyordum ama ketolar'ın dediği gibi olaylar olursa bence buda güzel olur.

Çevrimdışı fff7

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1394
  • -
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1 - Vizyonumuz
« Yanıtla #5 : 22 Eylül 2015, 13:30:45 »
2 proje arasından stellaris seçilmiş belki ileride başka bir uzay temalı oyun daha çıkarırlar.Diğer projeyi de merak ettim doğrusu.

Harita büyük grafiklerde güzel olsun ama optimizasyonu yapsınlar herkes rahat rahat oynasın ayrıca umarım doğal felaketleri de eklerler mesela bir yıldızın etrafındaki bir gezegene koloni kurduk ama o da ne yıldızın ömrü bitmek üzere süper nova olarak patlayacak.
Eu4 comet eventi geldi aklıma hayal kırıklığına uğradım bir an :P
« Son Düzenleme: 22 Eylül 2015, 14:10:06 Gönderen: fff7 »

Çevrimdışı ak_gandalf

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 782
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1 - Vizyonumuz
« Yanıtla #6 : 22 Eylül 2015, 14:09:08 »
Böyle yazarak insanı sabırsızlaştırıyorlar ya değil oyunun çıkması diğer günlüğün gelmesini bile 4 gözle bekliyorum. Oyun çok şahane olcak garanti  tbrk* .

Çevrimdışı Mosin

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 311
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1 - Vizyonumuz
« Yanıtla #7 : 23 Eylül 2015, 02:27:25 »
Tam istediğim tarzda bir oyun bu, çok iyi olacak...

Çevrimdışı ketolar

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1283
  • Erbörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1 - Vizyonumuz
« Yanıtla #8 : 23 Eylül 2015, 09:47:35 »
Spore'nin çok aşırı gelişmiş versiyonu olur umarım.

Çevrimdışı sertok67

  • Azab
  • *
  • İleti: 18
  • Yeni bir üyeyim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Geliştirici Günlükler #1 - Vizyonumuz
« Yanıtla #9 : 29 Eylül 2015, 18:49:33 »
Hep hayal etmişimdir Paradox gibi strateji oyunları uzmanı bir şirket uzay stratejisi yapsa nasıl olur diye; fakat anlaşılan harita küçük olacak ''haritada koloni kuracak yer kalmayacak'' sözünden anlaşılıyor...Hayal kırıklığına uğradım. Keşke tek bir galaksi değil de bir çok galaksi ve devasa bir harita olsaydı oynarken içinde kaybolsaydık paradox tan bunu beklerdim.