Gönderen Konu: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)  (Okunma sayısı 9492 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2262
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #40 : 09 Şubat 2015, 23:41:32 »
Hep istemişimdir böyle savaş odaklı strateji oyunlarını oynamak ama ne zamanım ne de sabrım var bu tür oyunlar için.
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimdışı FatihTr

  • HOI4
  • Bölüm Moderatörü
  • *
  • İleti: 871
  • Hearts of Iron IV - Bölüm Moderatörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #41 : 10 Şubat 2015, 19:11:46 »
Bence AGEOD bölümündeki eski oyunlar yerine yeni oyunlar eklenmeli.
Avrupada kurulacak bir birlik hiçbir zaman Amerika'nın rakibi olamayacaktır. Çünkü Avrupa halklarının birbirlerine olan tarihsel düşmanlıkları Avrupa Birliği'nin karar alma mekanizmalarını olumsuz yönde etkileyecektir.
-Adolf Hitler-


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #42 : 13 Şubat 2015, 00:25:46 »
İng-Fra-Alm-İsp ve Rusça öncelikli yapılan klavuz çevirilerine Türkçe de eklenebilir. Misal çıkacak 'Revolution Under Siege gold' tamamen Türkçe de olabilirdi fakat bunun için kişisel özveri ve çalışma gerekiyor. Talep üzerine ve koşullar oluştuğu vakit bu yapılabilir, öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır.

Yeni oyunlar için özellikle EAW, CW2 ve çıkacak RUS Gold ve 'Napoleon Great Campaign' için alt bölüm ve tarihsel arkaplanı ile ilgili soruları yanıtlamak amacıyla bu oyunların alt bölümlerine eklenebilecek dönem tarihi odaklı bir bölüm faydalı olabilir.

Savaş odaklı strateji oyunları uzun dönemli bir uğraş. Bunu hobi olarak edindikten sonra -diğer benzer oyunlarda da hem oyun mekaniği hem de tarihsel arka plan üzerine uygulamaları tecrübe ettikten sonra- senaryo tasarımcılığına geçiş aşaması başlıyor.

Çevrimdışı Sky

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 589
  • Yeni bir üye değilim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #43 : 01 Kasım 2015, 23:13:09 »
Güzel bir oyuna benziyor.

Çevrimdışı Herr Marschall

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 55
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #44 : 01 Kasım 2015, 23:21:02 »
çok kasmasa ve arayüzü çok kötü olmasa bi şansı vardı ama bu firma pek oyuncudostu işler yapmıyor.
Türkçe konusunda barisa katılıyorum.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #45 : 02 Kasım 2015, 15:08:47 »
Arayüzün zaman zaman kullanıcı dostu olmadığı doğru. Bu aynı zamanda kılavuzların yeterli derecede güncellenmemiş olması ile de ilgili bir sorun sanıyorum. Örnek vermek gerekirse AGEOD oyunları YZ dışında e-mail yoluyla rakiple oynamaya başladığımda muharebe yenilgilerini başta muharebe motorunun yetersizliğine bağladım (YZ oyunda rekabet daha az olur malum), fakat sistemin oldukça başarılı bir şekilde dönem savaşlarını yansıttığını  bir kaç oyun sonra tecrübe ettikten sonra ve muharebe başarısını belirleyen etkenleri çözdükten sonra  daha başarılı sonuçlar doğdu. Ayrıca bu etkenlerin oyundan oyuna değişen şekline bir örnek olarak 30 yıl savaşlarında savunma noktaları oluşturmak pek yaygın değildi. Fakat 1. DS bu önemli bir oyun motoru kavramı.

Tarihi savaş oyunları üzerinden rekabet büyük ölçekte haritalarla ve uzun senaryolar ile rekabet etmeyi gerekir. Büyük ölçekteki haritaların oynanışında oyun motorunun hantal kaldığı bir gerçek. Fakat daha düşük ölçekte harita üzerinden oyunları hem tarihi hem de oynanış olarak daha detaylı ve de tur süreleri açından makul.

Bir not olarak Slitherine ve AGEOD beraberce grafik yenilemesi ve oyunun genel hızının artması üzerine bir çalışmaya gideceklerini duyurdular. Fakat bunun kötü neticesi ‘el yapımı’ grafiklerin değiştirilmesi ve oyunlarının basitleştirilmesi olmaz umarım.
« Son Düzenleme: 02 Kasım 2015, 15:10:34 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Herr Marschall

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 55
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #46 : 02 Kasım 2015, 19:07:10 »
Aslında Matrix game ve sliterin sanırım birleşmişti ve sonra agodu almışlardı. ya da öyle bir şey. yani demek istediğim büyük bir firma. Oyunlar gerçekten çok derin. dönemi yansıtması yönünden hiçbir oyun belki bu kadar detaya sahip değil. ama gel gör ki oynanabilirlik yönünden sınıfta kalıyor. üstelik sorun çoğu oyunda olduğu gibi micromanagement bile değil. sorun oyunun yapılış mantığı. oyunu tasarlayan ekip oyunu kendileri çin yapsa bu kadar olur. üstelik oyunlar oldukça pahalı. ne yazık ki 60 tl verilen bi oyunda türkçe seçeneği olmazsa kimse o oyuna bu parayı gömmez. oyunların arka planındaki fikirler çok güzel ancak tasarım ve pazarlama sınıfta kalıyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #47 : 02 Kasım 2015, 20:03:27 »
Matrix&Slitherine kendi oyuncu kitlesi dışında pazarlama sorunu yaşadığı için dediklerin doğru. Savunmaları ise oyun dergi editörleri tur sistemiyle oyun gördükleri an veyahut tarihi oyunların incelemesini yapmak istemiyor. Malum dünyadaki oyun yazılımı üzerinden ekonomik sistem bu alanda genç insanlar üzerinden dönüyor.

Bahsettiğim gibi İngilizce kılavuzu bile yeterli değil. Bu eleştirinin haklı yanı.
Ayrıca Türkiye’deki strateji oyunculuğu havuzuda dağınık ilgi alanları ve kısıtlı bir tarihi ilgi üzerinden oluştuğundan ve AGEOD’un temelinde az değinilen çatışmaları resmetmesi üzerine  daha da  kısıtlı alıcı kitlesi oluşuyor. Bu gerçi oyunlarında sevdiğim bir özellik.  :)

Fakat ileride Kurtuluş Savaşı&Balkan Savaşları veyahut Osmanlı dönemi üzerine akla ne gelirse oyun yapılması açısından kanımca en çok AGEOD oyunları detaylı oynanabilirlik sunabilir.

RUS GOLD’da iç savaş kronojilerini oyun kılavuzunda ve oyundaki tarihi detayların bir kısmını oluşturduğum gibi bu dönem savaşları ile ilgi bir çalışma yapabilirim.

Steam üzerinden yayınlanan oyunları çokça indirime giriyor fakat Matrix kendi sitesinde pek indirim yapmıyor.

Çevrimdışı Sky

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 589
  • Yeni bir üye değilim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #48 : 02 Kasım 2015, 20:59:35 »
Türkçe yaması var mı bu oyunun?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #49 : 30 Kasım 2015, 01:00:40 »
Bu yama konusu üzerinden bir ekleme yapayım. Klasik oyun menüsü veyahut arayüz üzerinden ana hatları İngilizce olan bir oyunun askeri terminoloji dilinde Türkçe olarak askeri terimlerin bir karşılığının tercümeyle  çevrilmesi bazıları için keyifli ve türe uzak olanlar açısından  'yabancı dil' olarak görünebilir.

Örnek olarak 'pontoon bridge' tabir edilen terimin tombaz köprü üzerinden seyyar köprü bölüğü üzerinden tercümesi. Birim resimleri daha kolay anlattığı için bu alanda tercümeye gerek yok sanıyorum. :)

Çevrimdışı Slenderman

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 252
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #50 : 10 Mart 2017, 00:03:53 »
Bu oyunu PBEM oynayan yok mu ey ahali? Şu oyunu Türkçe konuşarak oynamak istiyorum artık  :D

Çevrimdışı Stalin Pasa

  • Azab
  • *
  • İleti: 33
  • CCCP
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #51 : 10 Mart 2017, 02:48:38 »
Bende oyun mevcut fakat bir senedir oyunu çözemedim.(oynarken uyuyakalıyorum :D)

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #52 : 13 Mart 2017, 10:59:06 »
Görsel olarak, içerik olarak Ageod'un en dolu oyunu diyebilirim. Ancak bu oyun motoru, birinci dünya savaşı için uygun mu tartışılır. PBEM için yeterince vaktim yok maalesef. Belki yaza doğru müsait olabilirim.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1145
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #53 : 13 Mart 2017, 15:16:23 »
http://paradoxfan.com/forum/index.php?topic=50993.0

1917'de sona eren pbem oyun oynamıştım. Statik cepheler üzerinden linkte örnekler var. Oyunun detayı gereği yüksek değerde siperler ve genişlemesine&derinlemesine  destek kolordu mevzilerinin oluşumunu görmek için pbem oyun oynamak şart. Tarihteki gibi Batı cephesinde inisiyatif başta Almanya'da Doğu cephesinde Rusya'da ve Balkan cephesinde Avusturya'da. Fakat bu avantaja rağmen sürdürülebilir başarı elde etmek zor. Cephelerin arkasına sarkmak ve hızlı manevralar oldukça zor. Tarih ve teknoloji ilerledikçe (Doğu ve Batı cephesinin siper oluşum mekaniği farklı olmak üzere) daha yüksek savunma değerlerine sahip topçu destekli siperlere hücum etmek intihar oluyor. Buna karşın fayda sağlayabilecek teknolojik gelişim ve kartlar var. Mesela kimyasal silah kullanma üzerine kart kullanıldığı zaman düşmanın organizasyonunun bozulması üzerinden fayda sağlıyor fakat kullanan tarafın moralini düşürüyor. Artı eksi etki eden seçimler mevcut. Oyundaki ulusal moral değerleri oldukça önemli ki oyun boyunca buna dikkat edilmeli. Kuralların bir kısmı eski boardgame çıkışlı WW1 : La Grande Guerre 14-18 oyunu üzerinden olduğu için oldukça detaylı.

Sitede de 3 kişilik AJE üzerinden oyun oynamıştık. Lemelem'in belirttiği gibi başta grand campaign oynamak zor gelebilir. Ama ufak senaryoları vardı.