Gönderen Konu: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)  (Okunma sayısı 9777 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #20 : 27 Ağustos 2014, 09:55:04 »
Oldukça iyi görünüyor.

Önemli deniz bölgeleri için kutucuklar var sanıyorum ticaretin önlenmesi için. Amirallerin ofansif veyahut defansif postür kullanmaları mı daha iyi olur gemilerin istatistiklerine göre? Bir hikaye bekliyorum.  :)

Oyun görsel açıdan göze hoş geliyor. Daha 3 turn oynayabildim gemilerle ilgili çok tecrübem olmadı. Savaşlarda yüksek asker kayıpları oluyor. Zeplinler, uçaklar, zırhlı araçları da daha tam kullanamadım. Onlarında etkilerini merak ediyorum. Diplomasi olayını var olan kart sistemi ile ile birleştirmişler. Mesela savaş açma kartını köşede ki ülke bayrakları olan yerde kullanıp savaş açabiliyorsun. Yine diplomat kartlarınıda aynı şekilde kullana biliyorsuz.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #21 : 27 Ağustos 2014, 20:21:02 »
Savaş şimdilik iyi gidiyor.


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #22 : 27 Ağustos 2014, 23:13:23 »
Tarihe uygun gidiyor. Sanırım bu Schlieffen planının uygulandığı tarihi senaryo. Videolardan gördüğüm kadarıyla 2 çeşit campaign mevcut. Diğerinde savaş planları seçilebiliyormu?

Resimdeki 3. Ordu 'command penalty' almadan azami kaç kolordu barındırabiliyor? Kolordu komutanlarının sanıyorum 4 tümenlik kapasitesi var; tümenlerde 2 tugay ve bir sahra topundan mı oluşuyor. Resimde gördüğüm kadarıyla optimum 4 piyade tümeni 4 adet sahra&ağır top ideal düzen gibi.

Piyade cephe genişliğini düşürdükleri için (frontage) diğer oyunlara göre daha fazla topçu üretmek ve kolordulara dağıtmak daha önemli galiba.
Garde Korps birliklerinin üniforma yakası farklı bir renk. İyi bir detay olmuş.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #23 : 28 Ağustos 2014, 09:46:45 »
      İlk oyunum olması hasebi ile tarihe uygun senaryoyu seçtim. Diğer seneryoları deneme fırsatım olmadı. Oyunda Lille ele geçirdim. Doğuda da iyi gidiyorum. Akşam resim atayım.

      Kolordu komutanları en fazla 9 element kapasitesi var. Komutanın kendisini çıkarırsak 8 element. Tümenler dediğin gibi 2 tugay bir topçudan oluşuyor. Yani  üç element. Geriye iki element hakkın kalıyor. Onuda topçu veya 2 tugaylık bazı birliklerden oluşturabilirsin. Orduların 46-52 arası yönetim puanı var. Bir kolordu 12 yönetim puanı istiyor. Yani en fazla bir ordu 4 kolordu alıyor. Ancak yeni bir sistem var. Ordunun içine eklemediğin tüm kolordular aynı bölgede ise orduya bağlı hareket ediyor. Senkronize seçeneğini tıklarsan Ordunu hareket ettirince bölgede olan tüm birimlerde yola çıkıyor. Hatta Orduya katmadığın uçaklar bile sekronize harekete katılıyor.

     Birde generalleri artık general havuzundan biz kendimiz açıyoruz. Oda güzel olmuş. Diplomasi kısmında ülkenin üzerinde tüm generallerin dizili. Oraya general açma kartı kullanarak bir kart ile 6 general açabiliyorsun. Bu arada Osmanlı da savaşa katıldı. Her cephede Gayet güçlü bir ordularımız var. Akşam ayrıntılı resimleri atayım.
« Son Düzenleme: 28 Ağustos 2014, 10:07:41 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #24 : 29 Ağustos 2014, 00:15:42 »
Generallerin ROP ve RUS'da olduğu gibi tek tek EP harcayarak değil kartla açılması güzel fikir. Tugay yapısı kısmi gerçekçi fakat kolordunun 4 tümenden oluşması biraz gerçeği esnetip komutanların daha çok kullanılması gereği sanıyorum fakat doğru bir karar. Forumda gördüğüm MTSG (yan bölgedeki kolordunun muharebeye katılması) bölge boşaltma ile sonuçlanabiliyor(muş). Bu bir yerde çakılı savunmanın bölgeyi terk etmesi demek. Yeni öğrendiğim şey 'Evade' komutunun MTSG özelliğini kaldırması ve bu şeklide problemin bertaraf olması. Bu sürpriz oldu, komutun bu özelliği olduğunu öğrenmek. 8|

Batı cephesinde Marne ve sonrası Aisne muharebeleri gibi Fransa YZ direnişi nasıl olacak. Ayrıca Osmanlı'nın durumu nasıl. Merakla bekliyorum.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #25 : 29 Ağustos 2014, 00:53:51 »
Osmanlıdan kareler, bir kaç piyade ürettim ama bence Osmanlı OP olmuş  :D

(aç/kapa)

Avrupada, Batıda top seslerim Paris'ten duyulmaya başladı.

(aç/kapa)

Askeri kayıplarda ve skorda son durum

(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 29 Ağustos 2014, 01:14:09 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #26 : 29 Ağustos 2014, 16:02:05 »
Fevzi Paşanın birliklerinde top yok gözüküyor. Mühimmat değeride 0. İngilizler Kahire, Port Said bölgesinde mühimmat ikmali sağlayıp top getirirse belki durum değişir. Osmanlı için bir hedef Erivan gözüküyor, onun dışında Bulgaristan savaşa katılırsa zaten sınır tehlikesi yok gibi. Kuveyt'ten gelen takviye İngiliz birlikleri var mı?

Doğu Prusya'da Rus birliği var, Silezya'da ayrıca Rusya'nın baskısı var mı? Fransa'nın güçlü ordusu var gibi; iyi durumda. Hendekler kazılmaya başlandığı zaman ve gaz doktrinleri oyunu nasıl etkileyecek.

CP için amaçlanan bölgeler arasında Varşova, Kudüs, Bağdat vs. bir çoğu yok. Tek tek ülkeler için moral değeri olsaydı bu olurdu fakat gerek yok belki. Haritada stratejik hedef olmayan şehirler belki önemli topçu mühimmatı ve ikmal üretiyordur.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #27 : 29 Ağustos 2014, 17:23:16 »
Kuveyt oyun başında İngilizlerin kontrolünde gözüküyordu. Hiç bir asker yoktu, geri aldım. İngilizler asker getirmediler henüz.

Doğu Prusya da Ober Ost sayesinde güzel zaferler aldım. Aslında oyun başında asker güçleri olarak tam dengeli başlıyor. Şu an o bölgede üstünlüğü ele geçirmiş durumdayım. Silezya'da çok güçlü 2 Rus ordusu var. Tahminen birinde 150.000 değeri 300.000 den fazla asker var. Büyük olan orduyu Ruslar neredeyse hiç kullanamadı.  Biraz hantal kalıyor. Hareket kabiliyeti kısıtlı. Önemli şehirlere yaklaşınca demir yollarını kullanarak savunmaya takviye yolluyorum.

Batıda ilk turnlerde ben Belçika'da Brüksel'i alırken Fransızlar güçlü bir ordu ile Lüksenburg'a saldırıp yarıp girdiler.  Daha sonra yukarı ilerlemeyip Belçika'da ki orduma saldırdılar ama resmini paylaştığım Namur'da ki savaşta ağır kayıp aldılar. Bu kayıptan sonra ne ilerleye bildiler ne de Belçika'dan Fransa'nın içlerine girmeme engel olabildiler.

Bu noktada senin de bahsettiğin MTSG özelliği bence oyunu daha zevkli kılmış. İki kolordunun çarpışması çoğu zaman tüm orduların savaşa girmesi ile sonuçlanıyor. Çok şiddetli savaşlar ve kayıplar oluyor. Ancak yana kayan birlikler nedeni ile savunma hatları bozuluyor. Tarihsel gerçekçilik açısından doğrumu bilmiyorum.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #28 : 29 Ağustos 2014, 20:06:39 »
İngiliz ve Fransız koordinasyonunun sağlanamadığı ve birbirlerinden bihaber; biri hücuma çıkarken diğeri bölgede kaldığı durumlar var. Aynı ülkelerin kendi kolordu yardımlaşması daha iyi. MTSG özelliği bence de yerinde fakat oyunun harita bazında düşük ölçeği gereği ve nato counter ile oynanan hex (petek) sistemi olmadığı için defansif MTSG sonucu bölge boşaltılması hem gerçekçi değil (topçunun ve ileri dönemde tankların savunmayı delmekteki değerini azaltır) ve büyük ölçüde 'gamey' duruma yol açabilir. Bu seyrek olsa diğer AGEOD oyunlarında hafif problem oluyordu. Ufak bir birliği yem olarak kullanıp 2-3 bölgeye yayılmış kolordular savunmada iken yer değiştirebiliyorlardı. Bu MTSG işleyiş aslında baya detaylı fakat bana göre buna ilave postürler eklenebilir. Operational Art of War' da mesela 'başarılı saldırı olsa bile düşman bölgesine ilerlememe' postürü vardı.

Fakat forumda gördüğüm kadarıyla generallerin her zaman aktif olacağı opsiyonu işaretlendikten sonra 'evade' komutu bunu engelliyormuş.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #29 : 30 Ağustos 2014, 10:34:27 »
15 turda Paris'te

(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2014, 10:38:46 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #30 : 30 Ağustos 2014, 12:06:38 »
Yalnız Fransızlar da güçsüz olmalarına rağmen genelde taarruz durumunda görünüyorlar.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #31 : 30 Ağustos 2014, 14:21:14 »
Üstte ilave MTSG postürü olabilir demiştim fakat YZ'nin asıl defansif muharebe postürünü başta doğru kullanması lazım  8| . Pbem ve YZ ile oynandığında altın kural   her zaman düşmanın hücum etmesini gerektirecek ortamını sağlamak. Bu da özellikle akıllı ve sabırlı manevralar ile sağlanabilir. ROP bunun en iyi örneği. Fakat  area alias ile düzenleme yapıldığında YZ yanlış postürlerine rağmen kritik bölgelerde gerekli kuvvetleri bulundurabiliyor.

Ben bu oyunu çok beğendim özellikle Rusların kuvvetlerini görünce. Pbem bir oyunda Alman ordusunun bir kısmı Paris'ten geri çekilip doğu cephesine; AH'ye yardıma gidebilirdi resimlerden anladığım kadarıyla. Pbem olarak büyük bir potensiyeli olan oyun görüyorum.

1. DS üzerine yapılan oldukça başarılı oyunlardan WW1 gold ve Strategic command WW1'de Paris 1914'de düştüğünde otomatik victory sağlıyordu. Fakat sonraki yıllarda bu mümkün değildi.

İyi bir oyun olmuş. Bir de Western Entente oynandığında nasıl olacak onu merak ediyorum.
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2014, 14:24:23 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #32 : 30 Ağustos 2014, 16:14:35 »
Bu oyunda ittifakın tamamını kontrol ediyoruz yoksa sadece bir devleti mi?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #33 : 30 Ağustos 2014, 16:44:52 »
Bu oyunda ittifakın tamamını kontrol ediyoruz yoksa sadece bir devleti mi?

Tamamını. Almanya, Avusturya-Macaristan, 0smanlı

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #34 : 30 Ağustos 2014, 17:12:32 »
Sistem çok iyi. İttifak'a katılan hepsi tek merkezde, fakat itilaf devletlerinde doğu batı ayırımı var. Bunu da Parisli'nin Paris tehlikede iken Fransız ordusunun Varşova'ya asker göndermesinin gerçek dışı olacağı ve tepki çekeceği olarak açıklamışlar. Bu tür bir hamle itilaf devletlerini tek merkezde alarak NM veyahut bölge cohesion olarak düşülerek de yapılabilirdi fakat bu daha doğru tercih. Bildiğim kadarıyla itilaf bloğu arasında savaş sisi var. Lemelem'in oyunu erken bittiği için göremedim fakat sanıyorum Romanya Eastern Entente ABD ise Western Entente bloğuna dahil olurdu.
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2014, 17:15:46 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #35 : 30 Ağustos 2014, 17:26:48 »
Evet benim oyun erken bittiği için bir çok şeyi görememiş olduk. Aslında oyunda manyak bir multiplayer potansiyeli var.

Oyunda kaçırdığımız şeylere örnek İtalya'nın savaşa girmesi, Turkish Revolution, Russian Revolution.


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #36 : 01 Eylül 2014, 00:04:50 »
Rusya devrimi açısından Brest-Litovsk anlaşmasının olmadığı bir ortamda Komuch'un oluşumu ve Çekoslovak Lejyonu tehlikesi olmayabilirdi. Hatta Volga ve Don'da iç savaş yaşanmadan (Beyaz ordu büyük ihtimalle çok güçsüz olurdu) komünizm'e geçiş olası. Ki Ayrıca Alman ve Macar devrimleri olası ihtimal uzayan 1. DS'de. Almanlar'ın Moskova'yı işgali de mevzu bahis. Fakat ne kadar kalırlardı bilemem.

Paradox oyunları gibi save'den başka oyuna aktarma yok ama bildiğim bu tür senaryoları ana oyun(lar) üzerinden alternatif düşünüyorlar. Bahsettiğim alternatifler EAW'de olmasa da diğer oyunlarda olacak. Pbem oyun olarak gördüğüm EAW ayrıca daha büyük alternatifler sunuyor.

Çevrimdışı pafnus

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 216
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #37 : 09 Şubat 2015, 16:22:14 »
Turn süreleri ne kadar peki ? 5-6 dk mı ?

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #38 : 09 Şubat 2015, 16:27:01 »
Turn süreleri ne kadar peki ? 5-6 dk mı ?

30sn ile 1-2 dk arası değişiyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #39 : 09 Şubat 2015, 23:14:12 »
CW2'ye de EAW'daki gibi yürüyüş sırasında topluca miktarda bulunan birlikleri yavaşlatan, manevrada da cephe genişliği hedefleyen 'traffic penalty' kural opsiyonu koymuşlar. Taktiksel unsurların strateji ölçekli oyunda bir nebze olsa da desteklenmesi güzel. İleride çıkacak 'Napoleon Great Campaign' 1 haftalık turlarıyla daha operasyonel ölçekli olacak gibi.

EAW'ye 24 şubatta, 1916 senaryosunu kapsayan ek paket çıkacakmış.