Gönderen Konu: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)  (Okunma sayısı 8108 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« : 05 Haziran 2014, 21:55:58 »
Osmanlı ile ilgili resim yok fakat Hicaz ve Kuveyt'den başlayan İngiliz hücumları minik haritada görünüyor. WW1 Gold'da olduğu gibi bakalım Enver Paşanın zaruri  hücumu olacak mı yoksa başka bir sistem mi getirilecek?

Bu arada Ageod forumlarında gördüğüm P.Thibaut'un Çin iç savaşından evvel Kurtuluş savaşı üzerine planları var. Umarım bu forumlar bu açıdan hem bilgi hem de ilgi sağlar.

Alıntı
Ageod’s To End All Wars is a new game designed around one of the greatest wars that mankind has ever experienced. In this grand strategy game, players will take control over one of the two alliances that so desperately fought for control over Europe and to end all wars.
 
 Of course the engine has been updated and altered to convincingly simulate Great War warfare. Continues lines of trenches can be created by the player (and the AI) and special rules allow air units to fulfill missions even beyond enemy lines. Other features brought by this title include the new diplomacy system and the new research system.
 Together, these features, combined with the proven Ageod formula make To End All Wars one of the biggest and most detailed Ageod titles yet!


Setting: the game covers all of Europe, from the Western seaboard to the Volga, from 1914 to 1918. Middle-East is also in, as well as most of the rest of the world (as off-map boxes regions)
  Game map is divided into more than 3,000 regions, with a variety of terrain, climates and development level.
Scenarios: 1 tutorial and 2 main scenarios of the whole war (historical start in August 1914 and open start with players choosing their own warplans).
Historical leaders: Over 1600 historical leaders each rated on their abilities and over 900 different types of units from infantry, to cavalry and artillery to aircrafts and battleships!
Production: Control your nations spending on the military, economics, research and diplomacy through a few simple-to-understand assets and production centers.
Regional Decision Cards: The game has an innovative card system that lets you trigger events such as Spies, surprise attacks, key trench warfare aspects, technological or tactical breakthrough and, if played wisely can affect the flow of a campaign.
Detailed game model includes features such as Weather, Attrition, Supply, Front Lines and Fog of War
Historical Events are triggered throughout the game giving the player crucial decision points. These cover anything from local uprising to foreign intervention.
Battlefield Tactics allow the player to make decisions that can turn the tide of battle.
Sieges and Naval warfare are all covered in detail in the game.
Technology over time the technologies available will be upgraded using both the event and cards system.
Chain of Command allows units to be organized in to brigades, division, corps and armies and leaders put in command of them.









« Son Düzenleme: 10 Nisan 2015, 13:14:12 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #1 : 30 Haziran 2014, 15:43:01 »
    AGEOD'un iddialı yeni oyunu gerçekten ilgi çekici. Artık öğrencilik hayatımın bitti. Maaşa geçtikten sonra en çok yapmak istediğim orjinal ageod oyunları almaktı. AJE, ACW2 ile bu oyunu gözüme kestirdim. Bu aralar bir yaz indirimi yapsalar süper olur.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #2 : 02 Temmuz 2014, 16:38:33 »
Lemelem yeni işin hayırlı olsun. Benim de listemde sırasıyla aynı oyunlar var. Şu an çıkacak olan RUS GOLD'un geliştirici ekibinde olduğum için o oyununda en az ACW2 kadar belki daha detaylı olabileceğini söyleyebilirim. Başlıca ikmalin oldukça düşük seviyelerde olacağı (Beyazlar için yabancı yardımların değerinin artacağı) ve stratejik büyük şehirler dışında kırsalı ele geçirmenin ikmal&gıda konusunda kritik olacağı, merminin sadece belli bir şehirlerde üretileceği, elit askerleri bulundurmanın Beyaz komutanlar açısından risk taşıyacağı (kendi askerleri tarafından vurulma olasılığı) ve oyun dengesinin&üretimin daha gerçekçi olacağını söyleyebilirim. Bu iç savaş Amerikan iç savaşına göre daha asimetrik savaş unsurları bulundurduğu için ve ayrıca diplomasi de gerektirdiği için stratejik bazı artı tarafları da var. Tahminen Ekim devrimi dolayısı ile dağıtımcı ekimde çıkarabilir ve fiyatı daha az bilinen bir dönem olduğu için ACW2'ye göre daha düşük olabilir fakat emin değilim. Kitap ve kaynak olarak yüksek düzeyde bilgi olduğu için ACW2'de yapımcılar yararlanmıştır ve o oyununda çok iyi olduğunu tahmin ediyorum.

Tabi benim de asıl beklediğim bu oyun. 25 Ağustos gibi çıkacağı belirtilmiş. Forumlarından takip edebildiğim kadarıyla oynanabilen taraflar 3 adet. Batı İtilaf (Fransa, İngiltere) Doğu İtilaf (Rusya, Sırbistan) ve İttifak devletleri (Almanya, Avusturya-Macaristan ve Osmanlı İmp.) Bunun dışında Balkan diplomasisi ve İtalya'nın taraf seçmesi gibi detaylar var. Fakat en önemlisi Doğu ve Batı İtilaf ülkelerine göre bile değişen hendek kurma seviyeleri, askeri disiplin değerleri ve ağır topçuların askerlere göre ayrı bir mühimmat kullanması. Merakla bekliyorum bu oyunu, grafikler çok estetik olmuş.

İndirim olursa bu 3 oyunda ve AJE hakkında haber veririm fakat genelde aralık ayı ortalarında indirim yapıyor dağıtımcı olan Matrix.
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2014, 16:45:24 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 7003
  • Einhärjar
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #3 : 02 Temmuz 2014, 18:59:42 »
Aar diye geldim :/

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #4 : 02 Temmuz 2014, 19:36:42 »
Teşekkür ederim Barış. ACW2 cuma günü Steam'e çıkıyor. Acaba diğer oyunlarda Steam'e gelir mi? Nereden almak daha avantajlı olur. To End All Wars çıkıncaya kadar sabredebilirsem ACW2 ile birlikte almayı düşünüyorum. Promo price muhabbetinden faydalanabilir miyim?
« Son Düzenleme: 02 Temmuz 2014, 19:39:31 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #5 : 03 Temmuz 2014, 19:38:02 »
Bu iyi bir haber. Popüler olabilen oyunları greenlight testinden geçebilir anlamına geliyor. Bana göre test gereksiz ama piyasa böyle  ;). ACW2'nin satış fiyatı uygun olursa yarın almayı düşünüyorum. Steam ayrıca AJE serisini satışa çıkarıp ve bir ara toplu indirim yaparsa çok iyi olur. Sanıyorum 'To End all Wars' ile beraber diğer yeni AGEOD oyunları kapsamında bir indirim yapmazlar henüz. Steam politikası olduğu için yapımcılar bile net bilmiyordur.  Bu arada WW1 gold dağıtımcı değiştirip yeni bir adla ve fiyat indirimi ile beraber gamersgate'den satışa çıkmış. Bu oyunda asıl geliştiricinin desteği gözükmüyor fakat oyun hızı optimizasyonu ve yeni portler açısından bu oyunu hiç edinmeyen için tavsiye ederim. Fakat kutu oyunu kuralları gereği profesyonel ve sabırlı oyunculara hitap eder.
http://www.gamersgate.com/DD-WWOCE/world-war-one-centennial-edition

Ragnarr Loðbrók: Hikaye yazılması gereken bu parça üzerine İspanya iç savaşı.  :)
http://www.youtube.com/watch?v=gX1QhvXeVkI

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #6 : 13 Ağustos 2014, 20:11:58 »
Oyundan çok güzel gözüken yeni kareler.
(aç/kapa)

Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3133
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #7 : 13 Ağustos 2014, 20:16:22 »
Görüntüler şahane, takipçisiyim.

(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 13 Ağustos 2014, 20:30:10 Gönderen: SergiuHD »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #8 : 15 Ağustos 2014, 21:51:46 »
Lider birimlerinin sayısı oldukça iyi, dönem çok niş olmadığı için eksik lider portresi olursa zamanla tamamlanır.

Dikkatimi çeken tümen bazında üretilen birliklerin düşmana karşı muharebe esnasında tüm arazilerin frontage (cephe genişliği) değerlerinin düşürülmesi. Bu daha az kayıp sağlayacaktır diğer AGEOD oyunlarına göre. Bunun amacı da sanıyorum 1914 yaz ve sonbaharında tamamlanamayan seferberlik sürecindeki hızlı manevraları 1915'den sonra daha da yavaşlatmak. Yani bir yerde birim modellerindeki DB'de doğal yoldan def fire ve yıla göre artan entrenchment değerlerine ilaveten hücum edenin daha başarısız olup 6. round'dan sonra otomatik geri çekilmesi demek. Batı cephesinde ilerlemek tarihte olduğu gibi daha zor ve cephe daha statik olacaktır.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2014, 18:49:11 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı jurnal

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 64
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #10 : 22 Ağustos 2014, 20:22:52 »
Of of of oyuna bak. takip

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #11 : 22 Ağustos 2014, 22:19:32 »
Video çok iyi. Ufak senaryo olarak Tannenberg senaryosunu koymuşlar, haftayı bir tur ölçeğinden alarak. İspanya iç savaşı oyununda da bu tür ölçek olduğunu okumuştum. Fakat bu oyunda asıl campaign yine 2 haftalık turlar üzerine.

Hindenburg 7-5-3 özellikleri ile biraz yüksek olabilir. Bir kaç çeviri hatası var ama gayet sağlam tasarımı olduğu gözüküyor.  :ceasaryes: 

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5825
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #12 : 22 Ağustos 2014, 23:22:11 »
Erzurum'a kadar demiryolu mu var?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #13 : 22 Ağustos 2014, 23:59:18 »
İlk RUS oyununda Harkov-Orel demiryolu hattı ilk önceki grafik motorunda vardı sonraki harita grafik değişikliğinde (çıkacak olan) ray olmasına rağmen aslında ray yok. ???  Bunun gibi bir hata olabilir fakat ilk versiyonda Bolşevik-Polonya savaşındaki demiryolu DB'nin büyük ölçüde hatalı olduğu düşünülürse burada grafik dışında hata olabilir.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #14 : 24 Ağustos 2014, 17:51:04 »
İki yeni video. Bu sefer ana campaign oynanış üzerine:
https://www.youtube.com/watch?v=93jS55IlN4Q
https://www.youtube.com/watch?v=BOG_C_mM5Es

Savaş planlarını,haritayı ve arayüzü görmek için detaylı hazırlanmış fakat Almanca.
Off-map box bölgelerinin üst tarafına ülkelerin ilişki düzeylerini ana harita içinde gösteren grafik koymuşlar, güzel olmuş.


Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3133
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı) ÇIKTI SAYILIR!
« Yanıtla #15 : 26 Ağustos 2014, 19:22:20 »
To End All Wars is now available!

In To End All Wars - their new Grand Strategy game dedicated to WW1 - Ageod aim to reproduce in detail this conflict that involved all of the main powers of the Great War. The AGE engine has been especially enhanced in order to cover the specifics of this war. New technologies, trenches, war plans, aerial and armored units, and an original diplomatic system have been implemented to simulate the Great War with a high level of realism.

In order to celebrate the release we are offering a $5 discount to the early adopters during the week of the launch! Note that To End All Wars will be released on Steam as well on August 29th and that this version will also benefit from the launch discount. We are also going to offer a free Steam key to anyone who has a copy the game, wherever they bought it from, once the game is available on this digital platform!

« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2014, 19:29:11 Gönderen: SergiuHD »

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #16 : 26 Ağustos 2014, 23:37:36 »
Alman Savaş Makinasını çalıştırıyorum  evil*


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #17 : 27 Ağustos 2014, 01:00:26 »
Oldukça iyi görünüyor.

Önemli deniz bölgeleri için kutucuklar var sanıyorum ticaretin önlenmesi için. Amirallerin ofansif veyahut defansif postür kullanmaları mı daha iyi olur gemilerin istatistiklerine göre? Bir hikaye bekliyorum.  :)

Çevrimdışı Lejyoner

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 422
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #18 : 27 Ağustos 2014, 01:21:06 »
Oyunu denemek için satın alacaktım fakat denemek için satın almanın biraz maliyetli olduğunu farkettim.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #19 : 27 Ağustos 2014, 02:27:51 »
Denemek bile bana göre geçiş dönemini zamanla oluşturabilir.
Bir yerde PC donanım yükseltilmesinin kaliteli oyun alınması bilincine göre zayıf düştüğü vakit AGEOD oyunlarının değeri daha net anlaşılacaktır. Sonraki bu dal oyunlar büyük bir kıta daha henüz keşfedilmeyen.  ^-^

Maliyet olarak beklediğimden daha az bir fiyat fakat tabi ki deneme amaçlı yüksek gelebilir.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #20 : 27 Ağustos 2014, 09:55:04 »
Oldukça iyi görünüyor.

Önemli deniz bölgeleri için kutucuklar var sanıyorum ticaretin önlenmesi için. Amirallerin ofansif veyahut defansif postür kullanmaları mı daha iyi olur gemilerin istatistiklerine göre? Bir hikaye bekliyorum.  :)

Oyun görsel açıdan göze hoş geliyor. Daha 3 turn oynayabildim gemilerle ilgili çok tecrübem olmadı. Savaşlarda yüksek asker kayıpları oluyor. Zeplinler, uçaklar, zırhlı araçları da daha tam kullanamadım. Onlarında etkilerini merak ediyorum. Diplomasi olayını var olan kart sistemi ile ile birleştirmişler. Mesela savaş açma kartını köşede ki ülke bayrakları olan yerde kullanıp savaş açabiliyorsun. Yine diplomat kartlarınıda aynı şekilde kullana biliyorsuz.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #21 : 27 Ağustos 2014, 20:21:02 »
Savaş şimdilik iyi gidiyor.


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #22 : 27 Ağustos 2014, 23:13:23 »
Tarihe uygun gidiyor. Sanırım bu Schlieffen planının uygulandığı tarihi senaryo. Videolardan gördüğüm kadarıyla 2 çeşit campaign mevcut. Diğerinde savaş planları seçilebiliyormu?

Resimdeki 3. Ordu 'command penalty' almadan azami kaç kolordu barındırabiliyor? Kolordu komutanlarının sanıyorum 4 tümenlik kapasitesi var; tümenlerde 2 tugay ve bir sahra topundan mı oluşuyor. Resimde gördüğüm kadarıyla optimum 4 piyade tümeni 4 adet sahra&ağır top ideal düzen gibi.

Piyade cephe genişliğini düşürdükleri için (frontage) diğer oyunlara göre daha fazla topçu üretmek ve kolordulara dağıtmak daha önemli galiba.
Garde Korps birliklerinin üniforma yakası farklı bir renk. İyi bir detay olmuş.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #23 : 28 Ağustos 2014, 09:46:45 »
      İlk oyunum olması hasebi ile tarihe uygun senaryoyu seçtim. Diğer seneryoları deneme fırsatım olmadı. Oyunda Lille ele geçirdim. Doğuda da iyi gidiyorum. Akşam resim atayım.

      Kolordu komutanları en fazla 9 element kapasitesi var. Komutanın kendisini çıkarırsak 8 element. Tümenler dediğin gibi 2 tugay bir topçudan oluşuyor. Yani  üç element. Geriye iki element hakkın kalıyor. Onuda topçu veya 2 tugaylık bazı birliklerden oluşturabilirsin. Orduların 46-52 arası yönetim puanı var. Bir kolordu 12 yönetim puanı istiyor. Yani en fazla bir ordu 4 kolordu alıyor. Ancak yeni bir sistem var. Ordunun içine eklemediğin tüm kolordular aynı bölgede ise orduya bağlı hareket ediyor. Senkronize seçeneğini tıklarsan Ordunu hareket ettirince bölgede olan tüm birimlerde yola çıkıyor. Hatta Orduya katmadığın uçaklar bile sekronize harekete katılıyor.

     Birde generalleri artık general havuzundan biz kendimiz açıyoruz. Oda güzel olmuş. Diplomasi kısmında ülkenin üzerinde tüm generallerin dizili. Oraya general açma kartı kullanarak bir kart ile 6 general açabiliyorsun. Bu arada Osmanlı da savaşa katıldı. Her cephede Gayet güçlü bir ordularımız var. Akşam ayrıntılı resimleri atayım.
« Son Düzenleme: 28 Ağustos 2014, 10:07:41 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #24 : 29 Ağustos 2014, 00:15:42 »
Generallerin ROP ve RUS'da olduğu gibi tek tek EP harcayarak değil kartla açılması güzel fikir. Tugay yapısı kısmi gerçekçi fakat kolordunun 4 tümenden oluşması biraz gerçeği esnetip komutanların daha çok kullanılması gereği sanıyorum fakat doğru bir karar. Forumda gördüğüm MTSG (yan bölgedeki kolordunun muharebeye katılması) bölge boşaltma ile sonuçlanabiliyor(muş). Bu bir yerde çakılı savunmanın bölgeyi terk etmesi demek. Yeni öğrendiğim şey 'Evade' komutunun MTSG özelliğini kaldırması ve bu şeklide problemin bertaraf olması. Bu sürpriz oldu, komutun bu özelliği olduğunu öğrenmek. 8|

Batı cephesinde Marne ve sonrası Aisne muharebeleri gibi Fransa YZ direnişi nasıl olacak. Ayrıca Osmanlı'nın durumu nasıl. Merakla bekliyorum.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #25 : 29 Ağustos 2014, 00:53:51 »
Osmanlıdan kareler, bir kaç piyade ürettim ama bence Osmanlı OP olmuş  :D

(aç/kapa)

Avrupada, Batıda top seslerim Paris'ten duyulmaya başladı.

(aç/kapa)

Askeri kayıplarda ve skorda son durum

(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 29 Ağustos 2014, 01:14:09 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #26 : 29 Ağustos 2014, 16:02:05 »
Fevzi Paşanın birliklerinde top yok gözüküyor. Mühimmat değeride 0. İngilizler Kahire, Port Said bölgesinde mühimmat ikmali sağlayıp top getirirse belki durum değişir. Osmanlı için bir hedef Erivan gözüküyor, onun dışında Bulgaristan savaşa katılırsa zaten sınır tehlikesi yok gibi. Kuveyt'ten gelen takviye İngiliz birlikleri var mı?

Doğu Prusya'da Rus birliği var, Silezya'da ayrıca Rusya'nın baskısı var mı? Fransa'nın güçlü ordusu var gibi; iyi durumda. Hendekler kazılmaya başlandığı zaman ve gaz doktrinleri oyunu nasıl etkileyecek.

CP için amaçlanan bölgeler arasında Varşova, Kudüs, Bağdat vs. bir çoğu yok. Tek tek ülkeler için moral değeri olsaydı bu olurdu fakat gerek yok belki. Haritada stratejik hedef olmayan şehirler belki önemli topçu mühimmatı ve ikmal üretiyordur.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #27 : 29 Ağustos 2014, 17:23:16 »
Kuveyt oyun başında İngilizlerin kontrolünde gözüküyordu. Hiç bir asker yoktu, geri aldım. İngilizler asker getirmediler henüz.

Doğu Prusya da Ober Ost sayesinde güzel zaferler aldım. Aslında oyun başında asker güçleri olarak tam dengeli başlıyor. Şu an o bölgede üstünlüğü ele geçirmiş durumdayım. Silezya'da çok güçlü 2 Rus ordusu var. Tahminen birinde 150.000 değeri 300.000 den fazla asker var. Büyük olan orduyu Ruslar neredeyse hiç kullanamadı.  Biraz hantal kalıyor. Hareket kabiliyeti kısıtlı. Önemli şehirlere yaklaşınca demir yollarını kullanarak savunmaya takviye yolluyorum.

Batıda ilk turnlerde ben Belçika'da Brüksel'i alırken Fransızlar güçlü bir ordu ile Lüksenburg'a saldırıp yarıp girdiler.  Daha sonra yukarı ilerlemeyip Belçika'da ki orduma saldırdılar ama resmini paylaştığım Namur'da ki savaşta ağır kayıp aldılar. Bu kayıptan sonra ne ilerleye bildiler ne de Belçika'dan Fransa'nın içlerine girmeme engel olabildiler.

Bu noktada senin de bahsettiğin MTSG özelliği bence oyunu daha zevkli kılmış. İki kolordunun çarpışması çoğu zaman tüm orduların savaşa girmesi ile sonuçlanıyor. Çok şiddetli savaşlar ve kayıplar oluyor. Ancak yana kayan birlikler nedeni ile savunma hatları bozuluyor. Tarihsel gerçekçilik açısından doğrumu bilmiyorum.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #28 : 29 Ağustos 2014, 20:06:39 »
İngiliz ve Fransız koordinasyonunun sağlanamadığı ve birbirlerinden bihaber; biri hücuma çıkarken diğeri bölgede kaldığı durumlar var. Aynı ülkelerin kendi kolordu yardımlaşması daha iyi. MTSG özelliği bence de yerinde fakat oyunun harita bazında düşük ölçeği gereği ve nato counter ile oynanan hex (petek) sistemi olmadığı için defansif MTSG sonucu bölge boşaltılması hem gerçekçi değil (topçunun ve ileri dönemde tankların savunmayı delmekteki değerini azaltır) ve büyük ölçüde 'gamey' duruma yol açabilir. Bu seyrek olsa diğer AGEOD oyunlarında hafif problem oluyordu. Ufak bir birliği yem olarak kullanıp 2-3 bölgeye yayılmış kolordular savunmada iken yer değiştirebiliyorlardı. Bu MTSG işleyiş aslında baya detaylı fakat bana göre buna ilave postürler eklenebilir. Operational Art of War' da mesela 'başarılı saldırı olsa bile düşman bölgesine ilerlememe' postürü vardı.

Fakat forumda gördüğüm kadarıyla generallerin her zaman aktif olacağı opsiyonu işaretlendikten sonra 'evade' komutu bunu engelliyormuş.

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #29 : 30 Ağustos 2014, 10:34:27 »
15 turda Paris'te

(aç/kapa)
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2014, 10:38:46 Gönderen: lemelem »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5825
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #30 : 30 Ağustos 2014, 12:06:38 »
Yalnız Fransızlar da güçsüz olmalarına rağmen genelde taarruz durumunda görünüyorlar.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #31 : 30 Ağustos 2014, 14:21:14 »
Üstte ilave MTSG postürü olabilir demiştim fakat YZ'nin asıl defansif muharebe postürünü başta doğru kullanması lazım  8| . Pbem ve YZ ile oynandığında altın kural   her zaman düşmanın hücum etmesini gerektirecek ortamını sağlamak. Bu da özellikle akıllı ve sabırlı manevralar ile sağlanabilir. ROP bunun en iyi örneği. Fakat  area alias ile düzenleme yapıldığında YZ yanlış postürlerine rağmen kritik bölgelerde gerekli kuvvetleri bulundurabiliyor.

Ben bu oyunu çok beğendim özellikle Rusların kuvvetlerini görünce. Pbem bir oyunda Alman ordusunun bir kısmı Paris'ten geri çekilip doğu cephesine; AH'ye yardıma gidebilirdi resimlerden anladığım kadarıyla. Pbem olarak büyük bir potensiyeli olan oyun görüyorum.

1. DS üzerine yapılan oldukça başarılı oyunlardan WW1 gold ve Strategic command WW1'de Paris 1914'de düştüğünde otomatik victory sağlıyordu. Fakat sonraki yıllarda bu mümkün değildi.

İyi bir oyun olmuş. Bir de Western Entente oynandığında nasıl olacak onu merak ediyorum.
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2014, 14:24:23 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 5825
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #32 : 30 Ağustos 2014, 16:14:35 »
Bu oyunda ittifakın tamamını kontrol ediyoruz yoksa sadece bir devleti mi?

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #33 : 30 Ağustos 2014, 16:44:52 »
Bu oyunda ittifakın tamamını kontrol ediyoruz yoksa sadece bir devleti mi?

Tamamını. Almanya, Avusturya-Macaristan, 0smanlı

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #34 : 30 Ağustos 2014, 17:12:32 »
Sistem çok iyi. İttifak'a katılan hepsi tek merkezde, fakat itilaf devletlerinde doğu batı ayırımı var. Bunu da Parisli'nin Paris tehlikede iken Fransız ordusunun Varşova'ya asker göndermesinin gerçek dışı olacağı ve tepki çekeceği olarak açıklamışlar. Bu tür bir hamle itilaf devletlerini tek merkezde alarak NM veyahut bölge cohesion olarak düşülerek de yapılabilirdi fakat bu daha doğru tercih. Bildiğim kadarıyla itilaf bloğu arasında savaş sisi var. Lemelem'in oyunu erken bittiği için göremedim fakat sanıyorum Romanya Eastern Entente ABD ise Western Entente bloğuna dahil olurdu.
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2014, 17:15:46 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #35 : 30 Ağustos 2014, 17:26:48 »
Evet benim oyun erken bittiği için bir çok şeyi görememiş olduk. Aslında oyunda manyak bir multiplayer potansiyeli var.

Oyunda kaçırdığımız şeylere örnek İtalya'nın savaşa girmesi, Turkish Revolution, Russian Revolution.


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #36 : 01 Eylül 2014, 00:04:50 »
Rusya devrimi açısından Brest-Litovsk anlaşmasının olmadığı bir ortamda Komuch'un oluşumu ve Çekoslovak Lejyonu tehlikesi olmayabilirdi. Hatta Volga ve Don'da iç savaş yaşanmadan (Beyaz ordu büyük ihtimalle çok güçsüz olurdu) komünizm'e geçiş olası. Ki Ayrıca Alman ve Macar devrimleri olası ihtimal uzayan 1. DS'de. Almanlar'ın Moskova'yı işgali de mevzu bahis. Fakat ne kadar kalırlardı bilemem.

Paradox oyunları gibi save'den başka oyuna aktarma yok ama bildiğim bu tür senaryoları ana oyun(lar) üzerinden alternatif düşünüyorlar. Bahsettiğim alternatifler EAW'de olmasa da diğer oyunlarda olacak. Pbem oyun olarak gördüğüm EAW ayrıca daha büyük alternatifler sunuyor.

Çevrimdışı pafnus

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #37 : 09 Şubat 2015, 17:22:14 »
Turn süreleri ne kadar peki ? 5-6 dk mı ?

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #38 : 09 Şubat 2015, 17:27:01 »
Turn süreleri ne kadar peki ? 5-6 dk mı ?

30sn ile 1-2 dk arası değişiyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #39 : 10 Şubat 2015, 00:14:12 »
CW2'ye de EAW'daki gibi yürüyüş sırasında topluca miktarda bulunan birlikleri yavaşlatan, manevrada da cephe genişliği hedefleyen 'traffic penalty' kural opsiyonu koymuşlar. Taktiksel unsurların strateji ölçekli oyunda bir nebze olsa da desteklenmesi güzel. İleride çıkacak 'Napoleon Great Campaign' 1 haftalık turlarıyla daha operasyonel ölçekli olacak gibi.

EAW'ye 24 şubatta, 1916 senaryosunu kapsayan ek paket çıkacakmış.

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2262
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #40 : 10 Şubat 2015, 00:41:32 »
Hep istemişimdir böyle savaş odaklı strateji oyunlarını oynamak ama ne zamanım ne de sabrım var bu tür oyunlar için.
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimdışı FatihTr

  • HOI4
  • Bölüm Moderatörü
  • *
  • İleti: 789
  • Hearts of Iron IV - Bölüm Moderatörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #41 : 10 Şubat 2015, 20:11:46 »
Bence AGEOD bölümündeki eski oyunlar yerine yeni oyunlar eklenmeli.
Avrupada kurulacak bir birlik hiçbir zaman Amerika'nın rakibi olamayacaktır. Çünkü Avrupa halklarının birbirlerine olan tarihsel düşmanlıkları Avrupa Birliği'nin karar alma mekanizmalarını olumsuz yönde etkileyecektir.
-Adolf Hitler-


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: AGEOD 'To End All Wars' (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #42 : 13 Şubat 2015, 01:25:46 »
İng-Fra-Alm-İsp ve Rusça öncelikli yapılan klavuz çevirilerine Türkçe de eklenebilir. Misal çıkacak 'Revolution Under Siege gold' tamamen Türkçe de olabilirdi fakat bunun için kişisel özveri ve çalışma gerekiyor. Talep üzerine ve koşullar oluştuğu vakit bu yapılabilir, öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır.

Yeni oyunlar için özellikle EAW, CW2 ve çıkacak RUS Gold ve 'Napoleon Great Campaign' için alt bölüm ve tarihsel arkaplanı ile ilgili soruları yanıtlamak amacıyla bu oyunların alt bölümlerine eklenebilecek dönem tarihi odaklı bir bölüm faydalı olabilir.

Savaş odaklı strateji oyunları uzun dönemli bir uğraş. Bunu hobi olarak edindikten sonra -diğer benzer oyunlarda da hem oyun mekaniği hem de tarihsel arka plan üzerine uygulamaları tecrübe ettikten sonra- senaryo tasarımcılığına geçiş aşaması başlıyor.

Çevrimdışı Sky

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 589
  • Yeni bir üye değilim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #43 : 01 Kasım 2015, 23:13:09 »
Güzel bir oyuna benziyor.

Çevrimdışı Herr Marschall

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 55
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #44 : 01 Kasım 2015, 23:21:02 »
çok kasmasa ve arayüzü çok kötü olmasa bi şansı vardı ama bu firma pek oyuncudostu işler yapmıyor.
Türkçe konusunda barisa katılıyorum.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #45 : 02 Kasım 2015, 15:08:47 »
Arayüzün zaman zaman kullanıcı dostu olmadığı doğru. Bu aynı zamanda kılavuzların yeterli derecede güncellenmemiş olması ile de ilgili bir sorun sanıyorum. Örnek vermek gerekirse AGEOD oyunları YZ dışında e-mail yoluyla rakiple oynamaya başladığımda muharebe yenilgilerini başta muharebe motorunun yetersizliğine bağladım (YZ oyunda rekabet daha az olur malum), fakat sistemin oldukça başarılı bir şekilde dönem savaşlarını yansıttığını  bir kaç oyun sonra tecrübe ettikten sonra ve muharebe başarısını belirleyen etkenleri çözdükten sonra  daha başarılı sonuçlar doğdu. Ayrıca bu etkenlerin oyundan oyuna değişen şekline bir örnek olarak 30 yıl savaşlarında savunma noktaları oluşturmak pek yaygın değildi. Fakat 1. DS bu önemli bir oyun motoru kavramı.

Tarihi savaş oyunları üzerinden rekabet büyük ölçekte haritalarla ve uzun senaryolar ile rekabet etmeyi gerekir. Büyük ölçekteki haritaların oynanışında oyun motorunun hantal kaldığı bir gerçek. Fakat daha düşük ölçekte harita üzerinden oyunları hem tarihi hem de oynanış olarak daha detaylı ve de tur süreleri açından makul.

Bir not olarak Slitherine ve AGEOD beraberce grafik yenilemesi ve oyunun genel hızının artması üzerine bir çalışmaya gideceklerini duyurdular. Fakat bunun kötü neticesi ‘el yapımı’ grafiklerin değiştirilmesi ve oyunlarının basitleştirilmesi olmaz umarım.
« Son Düzenleme: 02 Kasım 2015, 15:10:34 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Herr Marschall

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 55
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #46 : 02 Kasım 2015, 19:07:10 »
Aslında Matrix game ve sliterin sanırım birleşmişti ve sonra agodu almışlardı. ya da öyle bir şey. yani demek istediğim büyük bir firma. Oyunlar gerçekten çok derin. dönemi yansıtması yönünden hiçbir oyun belki bu kadar detaya sahip değil. ama gel gör ki oynanabilirlik yönünden sınıfta kalıyor. üstelik sorun çoğu oyunda olduğu gibi micromanagement bile değil. sorun oyunun yapılış mantığı. oyunu tasarlayan ekip oyunu kendileri çin yapsa bu kadar olur. üstelik oyunlar oldukça pahalı. ne yazık ki 60 tl verilen bi oyunda türkçe seçeneği olmazsa kimse o oyuna bu parayı gömmez. oyunların arka planındaki fikirler çok güzel ancak tasarım ve pazarlama sınıfta kalıyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #47 : 02 Kasım 2015, 20:03:27 »
Matrix&Slitherine kendi oyuncu kitlesi dışında pazarlama sorunu yaşadığı için dediklerin doğru. Savunmaları ise oyun dergi editörleri tur sistemiyle oyun gördükleri an veyahut tarihi oyunların incelemesini yapmak istemiyor. Malum dünyadaki oyun yazılımı üzerinden ekonomik sistem bu alanda genç insanlar üzerinden dönüyor.

Bahsettiğim gibi İngilizce kılavuzu bile yeterli değil. Bu eleştirinin haklı yanı.
Ayrıca Türkiye’deki strateji oyunculuğu havuzuda dağınık ilgi alanları ve kısıtlı bir tarihi ilgi üzerinden oluştuğundan ve AGEOD’un temelinde az değinilen çatışmaları resmetmesi üzerine  daha da  kısıtlı alıcı kitlesi oluşuyor. Bu gerçi oyunlarında sevdiğim bir özellik.  :)

Fakat ileride Kurtuluş Savaşı&Balkan Savaşları veyahut Osmanlı dönemi üzerine akla ne gelirse oyun yapılması açısından kanımca en çok AGEOD oyunları detaylı oynanabilirlik sunabilir.

RUS GOLD’da iç savaş kronojilerini oyun kılavuzunda ve oyundaki tarihi detayların bir kısmını oluşturduğum gibi bu dönem savaşları ile ilgi bir çalışma yapabilirim.

Steam üzerinden yayınlanan oyunları çokça indirime giriyor fakat Matrix kendi sitesinde pek indirim yapmıyor.

Çevrimdışı Sky

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 589
  • Yeni bir üye değilim.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #48 : 02 Kasım 2015, 20:59:35 »
Türkçe yaması var mı bu oyunun?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #49 : 30 Kasım 2015, 02:00:40 »
Bu yama konusu üzerinden bir ekleme yapayım. Klasik oyun menüsü veyahut arayüz üzerinden ana hatları İngilizce olan bir oyunun askeri terminoloji dilinde Türkçe olarak askeri terimlerin bir karşılığının tercümeyle  çevrilmesi bazıları için keyifli ve türe uzak olanlar açısından  'yabancı dil' olarak görünebilir.

Örnek olarak 'pontoon bridge' tabir edilen terimin tombaz köprü üzerinden seyyar köprü bölüğü üzerinden tercümesi. Birim resimleri daha kolay anlattığı için bu alanda tercümeye gerek yok sanıyorum. :)

Çevrimdışı Slenderman

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 248
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #50 : 10 Mart 2017, 00:03:53 »
Bu oyunu PBEM oynayan yok mu ey ahali? Şu oyunu Türkçe konuşarak oynamak istiyorum artık  :D

Çevrimdışı Stalin Pasa

  • Azab
  • *
  • İleti: 21
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #51 : 10 Mart 2017, 02:48:38 »
Bende oyun mevcut fakat bir senedir oyunu çözemedim.(oynarken uyuyakalıyorum :D)

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1002
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #52 : 13 Mart 2017, 10:59:06 »
Görsel olarak, içerik olarak Ageod'un en dolu oyunu diyebilirim. Ancak bu oyun motoru, birinci dünya savaşı için uygun mu tartışılır. PBEM için yeterince vaktim yok maalesef. Belki yaza doğru müsait olabilirim.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 970
    • Profili Görüntüle
Ynt: To End All Wars (1. Dünya Savaşı)
« Yanıtla #53 : 13 Mart 2017, 15:16:23 »
http://paradoxfan.com/forum/index.php?topic=50993.0

1917'de sona eren pbem oyun oynamıştım. Statik cepheler üzerinden linkte örnekler var. Oyunun detayı gereği yüksek değerde siperler ve genişlemesine&derinlemesine  destek kolordu mevzilerinin oluşumunu görmek için pbem oyun oynamak şart. Tarihteki gibi Batı cephesinde inisiyatif başta Almanya'da Doğu cephesinde Rusya'da ve Balkan cephesinde Avusturya'da. Fakat bu avantaja rağmen sürdürülebilir başarı elde etmek zor. Cephelerin arkasına sarkmak ve hızlı manevralar oldukça zor. Tarih ve teknoloji ilerledikçe (Doğu ve Batı cephesinin siper oluşum mekaniği farklı olmak üzere) daha yüksek savunma değerlerine sahip topçu destekli siperlere hücum etmek intihar oluyor. Buna karşın fayda sağlayabilecek teknolojik gelişim ve kartlar var. Mesela kimyasal silah kullanma üzerine kart kullanıldığı zaman düşmanın organizasyonunun bozulması üzerinden fayda sağlıyor fakat kullanan tarafın moralini düşürüyor. Artı eksi etki eden seçimler mevcut. Oyundaki ulusal moral değerleri oldukça önemli ki oyun boyunca buna dikkat edilmeli. Kuralların bir kısmı eski boardgame çıkışlı WW1 : La Grande Guerre 14-18 oyunu üzerinden olduğu için oldukça detaylı.

Sitede de 3 kişilik AJE üzerinden oyun oynamıştık. Lemelem'in belirttiği gibi başta grand campaign oynamak zor gelebilir. Ama ufak senaryoları vardı.