Gönderen Konu: Oyunlarınızdan Görüntüler (John Tiller Software)  (Okunma sayısı 1839 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Panzer Campaigns Tunisia '43 'da Pbem oynadığım 430214_01: Kasserine Campaign [HTH] adlı senaryodan görüntüler. Buradaki HTH(Human to Human) anlamına gelir. Yani YZ'ye karşı oynanması tavsiye edilmez. VP(Victory point) hesaplamaları gerek asker kaybı (tank,piyade ve topçuların ayrı değeri vardır)  gerekse kritik bölgelerin ele geçirilmesi Pbem oyuna göre değerlendirilir.

Kısaca  Sidi Bou Zid ve Sbeitla kayıplarından sonra geri çekilen 2. ABD Kolordusu yeni bir savunma hattı kurar. Dorsal bölgesi ve Atlas dağlarına 3 Km genişliğinde. Rommel için Kasserine geçidinin önemi müttefik kuvvetlerin Cezayir'e geçişinin önlenmesi ve de güçlerini bir noktada birleştirmemeleri açısından işlenmiştir. Müttefik kuvvetler açısından 2. ABD kolordusunun komuta karargahının birliklerine uzaklığı ve ABD 1. zırhlı tümeninin tüm unsurlarının haritanın belli yerlerine dağıtılması sebebi ile bir dağınıklık mevcut. Neticesinde oyunda  rakip hızla tüm tank ve mühendis unsurlarını Kasserine geçidine yakın Hatab nehri yakınında yoğunlaştırıp saldırıya geçti (3. Resim). Rommel'in bağlı bulunduğu 1. Armata kuvvetleri ise El Guettar ve Gafsa kasabaları üzerindeki yolu kullanarak  Bir Oum Ali bölgesindeki batı savunma hattına ulaştı. (4. Resim). 3.ve 4. resimlerdeki mavi renki unsurlar Commando Supremo(İtalyan karargahı) mühendis birimleri mayın tarlalarını temizlemekteler.  Resimlerde olmayan hareketlenme ise Doğu Dorsal bölgesinden Sbibba köyüne ilerleyen Alman tank birimleri. Karşılayan ise 1. Orduya mensup V. Kolordunun 26. zırhlı tugayı. Fakat tarihsel olarak Rommel'in geri çekilme kararını verdiren  İngiliz 8. Ordusunun Libya'dan ilerlemesi ile aktif olacaklar.














Not: İlk harita ilk turda savaş sisi açık iken. Şu anda birliklerin konumu farklı.
« Son Düzenleme: 10 Nisan 2015, 13:05:39 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #1 : 06 Mart 2014, 23:05:04 »
Önceki resimdeki oyunun devamı.
Müttefiklerin kaybettiği bir oyun oldu&olacak fakat 'ladder' oyun kuralları gereği devam edildi. Rakip 'major victory' amacına ulaştı fakat centilmenlik kuralları gereği son tura kadar devam edilecek bir oyun.  'Kasarin Geçidi' Alman kuvvetleri tarafından kuşatıldı. Müttefik kuvvetlerinin 2. ABD kolordusuna bağlı (Karargah 2. resimdeki Le Kouif ) 6. zırhlı tugayı elde kalan birlikler. Çamur ve yağmur durumundan dolayı tank birliklerin manevra kabiliyetleri azaldı. Yollar Alman birlikleri tarafından tutulduğu üzere bir çembere alma kaçınılmaz.



Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
1. Aisne Muharebesi (John Tiller Software)
« Yanıtla #2 : 01 Eylül 2014, 21:15:22 »
Marne'de Alman ordusu durdurulduktan sonra 13 Eylül 1914'de Fransız ve BEF kuvvetlerinin karşı taarruzu üzerine bir senaryo.

Marne sırasında Kluck'un (1. Ordu) ve Bülow'un (2. Ordu) mesafesi açıldığı için ve sonraki günlerde kuzeye geri çekilmelerinden dolayı çembere alınma tehlikesi altındaydılar. Oyundaki seçeneklerden biri Alsas'dan 7. Ordu gelene kadar Aisne nehrinin kuzey bölümünü terketmemek.

İtilaf kuvvetleri açısından takipte olan V ve VI. Fransız Ordusu ile 3 kolordu ve bir süvari tümeninden oluşan BEF kuvvetleri oldukça yorgun senaryoya başlamaktalar. Tarihsel olarak bu muharebede yeterli sonuç alınamayacak ve 1. DS'ını manevra döneminden hendek savaşlarına sürükleyecektir.

Pbem oynadığım oyunda İtilaf ordularını yönettiğim Fransa kanadının mevcudiyeti 327629 asker 1059 top ve 42 uçak. BEF birlikleri 60099 asker 353 top ve 48 keşif uçağından oluşmakta.

Görüş açısı 3 KM. Zemin yumuşak zaman zaman balçık.

MARNE


AISNE





EKİPMAN:

Oyunda Almanların Maxim mitralyözleri Fransızların St.Etienne çıkışlı 1907 model hava soğutmalı ekipmanına göre daha fazla ateş gücüne sahip. Fransız piyadesi ayrıca kullandığı tüfenk itibari ile düşmanına göre geride. Fakat doktrin gereği yakın muharebede daha iyi. Sahra topu Fransa'nın 75 mm'lik M97 çok iyi seviyede. Buna karşın ağır top karşılaştırılmasında Alman ordusunun 42cm Mörser oldukça iyi.

Bunların anlamı topçunun ve mitralyözlerin menziline girildiğinde piyadeler büyük kayıp verebilir. Görüş açısını bozması için tepeler ve ağaçlıkları Fransız ordusunun çok iyi kullanması gerekecek.

Göbekteki BEF birliklerinin ateş ve topçu gücü her iki ülkenin ilerisinde. Tarihsel olarak BEF birlikleri iyi eğitilmiş ve savaş tecrübesi olan birliklerdi. Mühendis birimleriyle Almanların zarar verdiği köprüleri tamir görevi de görmekteler.

Gece yavaşlayan harekatın 14 eylül tarihi sabahındaki son durumu resimlerde.




Çevrimdışı human

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1843
  • koyaanisqatsi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #3 : 01 Eylül 2014, 21:33:39 »
Hoşuma gidiyor yazıların, takip ediyorum.  :)
All day and all of the night!

Çevrimdışı Deniz Ali

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1929
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #4 : 01 Eylül 2014, 21:41:04 »
Kafam basmıyor ama okuyorum. ;D

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #5 : 01 Eylül 2014, 23:09:27 »
Teşekkürler,
Yazınca daha bir oyunun havasına giriliyor. Ateş açma ve yakın muharebe gibi kısımlar kısa yol tuşları ile hallediliyor, gerisi zaten yolları ve rayları doğru kullanarak birlikleri hızlı ve düzenli hareket ettirmekte. En zor kısım burası. Üretim veyahut zamanla askerler tecrübe kazanmadığı için (bir turun 2 saat ölçeğinde oynanan oyunun yapısına zarar verir hem de tarihsel araştırma zaten ekipman&savaş performansına göre tugay ölçeğine göre yapılmış) için düz bir savaş oyunu aslında.

Haritalar büyüdüğü zaman gerçek bir operasyon ve planlama hissi veriyor. Oyun mekaniğini bilmekten çok (ki zor değil) her senaryodaki nehir ve haritaları çalışmak önemli. Menü ve arayüzün bir çoğu gereksiz aslında. Bunları azaltsalar daha modern ve basit bir arayüz koysalar daha iyi olur. Fakat koltuk generallerine kesinlikle bu oyunları tavsiye ederim.  :)

« Son Düzenleme: 01 Eylül 2014, 23:11:05 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
1. Aisne Muharebesi (JTS)
« Yanıtla #6 : 11 Eylül 2014, 23:33:24 »








Beraberliği kaçırdığım bir oyun oldu zira resimdeki Nampcel bölgesi büyük topçu ve mitralyöz ateşine sahne oldu ve bir çok kez el değiştirdi. Düşman birimler 'distrupted' ve 'broken' seviyesinde iken ilave moral kaybına uğramalarına rağmen Fransız piyadesinin (yakın muharebe yapabilecek olanlar) bölgeye uzak olması sebebiyle ele geçirilemedi.

Aisne nehrinin batı yakasındaki Fransız Zuaves birlikleri (morale A) büyük başarılar kazandı fakat rakip Dragon süvarileri sayesinde arkada beklettiği topçuları iyi gizledi.

Haritanın doğusu ise ilerlemeye uygun değildi sebebiyeti ise çok miktarda kale ve güçlü siperlerin olması.

Fakat organizasyon olarak rezervleri daha hızlı ön cepheye konuşlandırmak önemli olabilirdi. Bunun için yolların verimli kullanılamadığı ve kalabalık piyade gruplarının araziyi de değerlendiremeyip Alman topçusunun ve makinelinin kolay hedefi olduğu söylenebilir. Kayıplara göre de puanlama yapıldığı üzere belki de 'major defeat'ı ayrıca engelleyen bu oldu.

Mavi ton: Fransa Cumhuriyeti
Sarı ton: İngiliz (BEF)
Gri ton: Alman imp.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Ynt: Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #7 : 02 Kasım 2014, 17:36:41 »
Önceki resimlerde oynanan oyunda, 9 eylül 1914’de Alman imparatorluğunun Aisne nehrine doğru geri çekilmesini tetikleyen 6 eylül 1914 tarihli diğer bir senaryo. Tarihsel bütünlüğü bir senaryoda yakalamak ve savaşın asıl operasyonel boyutunun işlendiği ana senaryo olan ‘1914_0822_01s: Home Before the Leaves Fall’ ve Marne savaşından sonra gerçekleşen ‘1914_0917_01s: The Race to the Sea’ artılarına rağmen büyük bir zaman yükü gerektirdiğinden ufak senaryolar oynanış açısından tatmin edici ve daha tarihsel denebilir.

Arkaplan:

5 eylül 1914'de Joffre'nin emri gereği De Langle'nin IV. ordusu geri çekilmeyi durdurup batıdaki Foch'un IX. ordusuna uzak bir şekilde savunma hattı kurar. Joffre kanatların kuvvetlendirilmesi ve savunma hattının güçlendirilmesi için destek birlikleri gönderir. Fakat 6 eylülde henüz yeni ulaşabilen birlikler nedeniyle De Langle'ın ordusu Alman 4. ve 3. ordunun kısmi bir bölümü tarafından açık hedef olacaktır. Fransa'nın bu muharebeyi kazanması Alman imp.luğunun Aisne nehrine geri çekilmesi aksi taktirde Alman 1. ordusunun Paris'e yönlenmesi veyahut Verdun ve Melun'da cepheyi delmesi üzerine işlenmiştir.

IV. ordunun mevcudiyeti: 137460 asker, 479 top ve 24 keşif uçağı.






Rakip süvari taburlarını 3-4 parça bölük yapısında oluşturarak arkadan makineli ve topçu birimlerini kurulumuna kadar sürede perdeleme taktiği uyguluyor. Hareket halinde iken makineli ve topçuların kurulumu 1 tur sürdüğünden ve düşman hücumu, ateşine karşı savunmasız olduğundan dolayı oyun açısından geçerli bir taktik. Fransız savunması 1 makineli takımı,1 tabur asker ve topçu biriminden oluşuyor. Öndeki birliklerin bozulması ve dağılması durumunda hemen cephenin 1 km gerisinde bulunan aynı tugaya bağlı reserv birimleri destek için bölgeye ilerlemeli. Görüş açısı topçunun hem savunma hem de saldırı amaçlı ateşi için her zaman açık olmalı.

5. turdan görüntüler.
« Son Düzenleme: 02 Kasım 2014, 17:39:53 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 965
    • Profili Görüntüle
Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #8 : 16 Ocak 2015, 22:57:14 »
Oyun Panzer Campaigns motoru üzerinden 1. Dünya Savaşı. E-posta üzerinden oynanan oyunda rakip Fransa Cumhuriyeti.

Senaryo 19 ağustos 1914 tarihinden itibaren 1 ve 2. Ordunun uzun manevralarına başladığı ve Fransa'nın 17. planı terketmesi noktasında başlıyor. Bitiş tarihi Alman ordusunun Marne yenilgisi sonrası Aisne nehrine geri çekilme tarihine ilaveten 1 gün ekleyerek İtilaf devletleri açısından daha fazla ilerleme şansı veriyor.

3. turdan görüntüler.






1. ORDU

2. ORDU

3. ORDU

4. ORDU

5. ORDU

6. ORDU
[/url

STRATEJİK HARİTA







« Son Düzenleme: 20 Ocak 2015, 00:24:26 Gönderen: Baris »