Gönderen Konu: Victoria 2 - Heart of Darkness Eklentisi  (Okunma sayısı 43427 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kurt Knispel

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1732
    • Profili Görüntüle

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #21 : 18 Mart 2013, 16:45:00 »
Infamy kalkmış mı ?

Neden böyle düşündünüz? Günlükte bahsedilmemiş, ya da ben kaçırdım. :P

Haha Yunanistan'ı işgal planı iyi olmuş bir anda hoşuma gitti görünce. :D

Böyle karmaşık planları nasıl çizmişlerse, hayret. :P

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #22 : 18 Mart 2013, 17:03:22 »
TWS'yi sindirememiş bünyeler için ek bilgi:

Resimde gördüğünüz gibi Kanada'dan bazı bölgeleri topraklarıma katma hedefim olmasına ve senelerce bu toprakları işgal altında tutmama rağmen BK'nın ateşkese yanaşmaması -bir nevi savaşı kaybettiğini kabullenmemesi- gibi uyuzluklar ortadan kalkacak. Bu savaş sonunda WS 12 olan anlaşmayla sadece bir eyalet alabilmiştim ama artık bunun önüne geçilecek. TWS ile böyle durumlarda WS'si 100 olan anlaşma yapılabilecek.


Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #23 : 20 Mart 2013, 09:55:24 »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
DD5
« Yanıtla #24 : 21 Mart 2013, 14:41:10 »
Heart of Darkness Geliştirici Günlüğü 5-HoD'da Koloniler
Yeni bir HoD GG'sine hoşgeldiniz. Bu haftaki konumuz kolonicilik. Bu eklenti paketinde en çok önem verdiğimiz konulardan biri olan bu sistemi pek çok yönüyle değiştirdik.

İlk değişiklik, koloni kurmayı sağlayan teknolojilerin, yani "Nasyonalizm ve Emperyalizm(Nationalism & Imperialism)" ve "Makineli tüfekler(Machine Guns)"'in bu etkiyi sağlamamaları. Bunu yerine, asgari yaşam değerini düşüren 2 yeni buluş eklendi. Ama bu buluşlar aynı gruptaki bir önceki teknolojinin buluşları. Tabi ki bu koloniciliğin çok erken başlamasına neden olacağından dolayı, bu buluşların icat edilebilmesi için oyundaki herhangi bir ulusun Nasyonalizm ve Emperyalizm veya Makineli Tüfekleri araştırmış olması gerek. Bu sayede bu teknolojiler araştırıldığında teknolojide az çok ilerlemiş bütün devletler hemen hemen aynı anda bu buluşları bularak kolonileşme sürecini başlatabilecek. Yani tek bir devletin açıldıkları anda bu teknolojileri araştırıp, koloniciliğin tekeli olmasının önüne geçildi.



Bir sonraki değişiklik ise kolonilerin artık Ulusal Odaklar(National Focus, NF) yerine oyuna yeni eklenen "Kolonizasyon Puanları" kullanması. Bu puanlar donanmanızın ve limanlarınızın bir birleşimiyle üretiliyor. Ayrıca erken dönemlerdeki bir donanma teknolojisinden de biraz kazanıyorsunuz. Bunun anlamı da büyük bir koloni imparatorluğu kurmak ve desteklemek için iyi bir denizcilik altyapısına sahip olmanız gerektiği. Ayrıca diğer devletleri de donanma ve limanlarını yıkarak zor durumda bırakabilirsiniz.
Ayrıca artık kolonilerin 2 seviyesi bulunmakta; Himaye(Protectorate) ve normal koloniler. Koloniler hemen hemen her zaman himaye olarak başlarlar ve onları normal kolonilere dönüştürmek için Kolonizasyon Puanlarınızı harcamanız gerek. Kolonilerin himaylerden farkı onları elinizde tutmak için daha çok KP kullanmanız gerekmesi. Ama aynı zamanda size daha çok vergi geliri ve asker de sağlıyorlar. Son olarak, eğer sonradan kolonilerinizi eyaletlere dönüştürmek istiyorsanız, normal koloni seviyesinde olmalarına ihtiyaç duyuyorsunuz.
Peki, bütün bu olay nasıl işliyor? Hiç sormayacaksınız sanmıştım! Sistem şu:
Gereken buluşları yaptığınız zaman ve yeterince yakınlarda bir limanınız varsa biraz KP harcayarak boş bir eyalete bir keşif ekibi yollayabiliyorsunuz. Bu biraz zaman alıyor ve bayağı bir KP harcamanız gerekiyor ama başka kimse keşif ekibi yollamazsa o eyaleti himayeniz olarak ülkenize katabiliyorsunuz. Bu durumda (koloniyi desteklemek için gerekenler dışındaki) KP'leriniz size geri dönüyor. Ama, eğer başka bir ülke de o bölgeyle ilgilenmeye başlarsa bir "Koloni Etkileme Yarışı"'na giriyorsunuz:



Bu yarışlarda dört taneye kadar değişik devlet KP harcayarak koloniyi etkilemeye çalışıyor. Bunu da bir grup bina seviyesiyle temsil ediyoruz. Bir keşif gezisiyle başlayan yolculuğunuz koloniciler, bir ileri karakol, ardından küçük bir yerleşim yeri ve son olarak da bir nöbet karakoluna dönüşerek devam ediyor. Eğer bu noktada yarış hala daha devam ediyorsa nöbet karakolunu istediğiniz sıklıkta destek kuvvet yollayarak güçlendirebiliyorsunuz. Eğer yarışın devam ederken o bölgenin çektiğiniz zorluklara değmeyeceğini düşünürseniz yarıştan çekilebilir ve harcadığınız KP'leri başka yerlerde kullanmak üzere geri alabilirsiniz. Ama doğal olarak o bölgeyi de kaybedersiniz. Yarış, bir devlet öbürlerinden 3 seviye ileri geçtiğinde ikinci aşamaya geçer ve (eğer varsa) son iki devlet yarıştan atılır.
İkinci aşama da birincisi gibidir, ama bu aşamanın en önemli farkı o eyaletin bir flashpointe dönüşmesi ve yarış uzadıkça tansiyonun da artmasıdır. İki taraf da öbüründen 2 seviye ileri geçerek yarışı kazanabilir veya her an geri çekilebilir. Ama eğer yarış yeterince uzarsa flashpoint koloni üzerine bir krize dönüşür ve diğer krizler gibi bir savaşa sebep olabilir.
Peki, şimdi bir(veya daha çok?) kolonimiz olduğuna göre onlarla neler yapabileceğimize bakalım. Önceden söylediğim gibi, himayeleri kolonilere dönüştürebilir ve onlardan daha çok vergi ve asker elde edebilirsiniz. Ama bu işlem KP harcamanızı gerektirir. Bu KPleri de sayıları gittikçe azalan boş eyaletleri kolonileştirmek için kullanmanız gerekeceğinden bazı kolonileri himaye olarak bırakmak daha iyi olabilir. Peki, bu KPleri geri kazanmak için ne yapmalıyız? Yapabileceğiniz ilk şey, eğer o bölgede yeterince kabul edilen kültürlerden bürokratınız varsa koloniyi bir eyalete dönüştürmek. Ama bu da KP harcamanızı gerektiriyor. Neyse ki daha sonra bu eyaletlere fazladan KP yatırmanıza gerek kalmıyor. Harcamanız gereken KP miktarıysa başkentinizle kara bağlantısı olan bölgelerden uzaklaştıkça aşırı miktarda artıyor. Bu sayede Rusya'nın Siberya'yı eyalet yapması veya Fransa'nın Cezayir'i eyalete dönüştürmesi kolay olmasına rağmen İngiltere aynısnı Hindistan veya Kanada'ya yaparsa gereksiz yere KP harcamış oluyor.
İngiltere örneğindeki uzaklara kadar yayılan kolonileri olan devetler içinse çözüm Koloni İdareleri.(Dominionlar) Bu İdareler kolonileri yöneten bir nevi "Kukla devlet" görevi görüyor. Bunun kötü yanı, bu ülkelerden vergi veya hammadde alamamanız. Ama SoI'nizde oldukları sürece bu problem olmuyor.(Bu idareleri etkilemenin görece kolay olduğu düşünüldüğünde bu da çok zor değil.) Vergi alamamanıza rağmen savaş durumunda askerlerini kontrol edebiliyorsunuz ve ellerindeki koloniler için KP ödemek zorunda da kalmıyorsunuz. Kanada gibi zaten çeşitli corelar olan bölgelerde coreları olan devletler koloni idaresi olabiliyor. Bunun mümkün olmadığı bölgeler içinse yaklaşık 50 tane dinamik devlet yarattık. Bu devletler adlarını toprakları içindeki eyaletlerden alıyorlar. Mesela aşağıdaki resimde Batı Fas Konfederasyonu'nu görebilirsiniz.



Genel olarak konuşursak ilk yapmanız gereken şey öbür devletlerle yarışa girmeden ele geçirebildiğiniz kadar koloni elde etmek. KP miktarınız azalmaya başladığındaysa elinizdekiyle yetinmekle kolonileri eyalet ve/veya idarelere çevirerek KP kazanmak arasında seçim yapmanız gerekecek. Sınırlarınızı düzenli tutmak uğruna önemli bir koloni için savaşmaya değer mi, yoksa ele geçirebildiğiniz kadar koloniyi ele geçirmeye mi çalışacaksınız? Belki de bütün koloniler ele geçirildiğinde bir savaş işleri düzeltebilir? Bütün bu seçenekleri ilginç bulacağınızı umuyoruz!

Gelecek hafta: Sanayideki yenilikler.

Çevrimdışı velden39

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 437
  • Victoria 2 Hearts of Darkness Multisi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #25 : 21 Mart 2013, 17:46:36 »
Vallahi üşenmesem bende çevireceğim de vakit bulamıyorum.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #26 : 21 Mart 2013, 17:56:49 »
Vallahi üşenmesem bende çevireceğim de vakit bulamıyorum.
Üşenmeni anlayabiliyorum, benim de çevirmem bayağı uzun sürdü zaten. Az daha "İngilizcem bitti la!" diyip interneti kapatıyordum.  ;D

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #27 : 21 Mart 2013, 18:07:13 »
Hakikaten ama çeviri işi başka arkadaş, sen Türkçe gibi okuyup anlayabiliyorsun ama başkasının anlaması için yazınca ufaktan dumur olunuyor. :P

Bu arada koloni meselesini çok tecrübe edemediğim için bilemeyeceğim ama sanayi alanındaki yenilikleri çok merak ediyorum.

Çevrimdışı velden39

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 437
  • Victoria 2 Hearts of Darkness Multisi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #28 : 21 Mart 2013, 18:13:14 »
Ya koloni işini, donanmayı adamlar kafaya takmışlar ya. Sanayiyi de çık merak ediyorum. Gene zorlaştırmasınlar. Bence şu ana kadar okuduğum rehberler arasında en güzeli kriz olayı
« Son Düzenleme: 21 Mart 2013, 18:16:11 Gönderen: velden39 »

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #29 : 21 Mart 2013, 18:20:48 »
Gerçekten harika bir eklenti paketi olacağa benziyor. Sanayiyi falan da görünce artık iyice coşarız ;D

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1536
  • Tomás de Zumalacárregui
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #30 : 21 Mart 2013, 18:25:02 »
Koloni sistemi çok güzel olmuş oyunun bir çok yerinde diğer ülkelerle çekişeceğiz gibi. Bu paket sayesinde Victoria: Revolutions'a sırt çevirip, Victoria II'ye geçiş yapabilirim.
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı Ali Atay

  • (metehan007)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 880
  • Forza L&M
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #31 : 21 Mart 2013, 18:25:38 »
İlk başta sönük bir DLC olucak gibi duruyordu ama oynayışı ve arayüzü kökten değiştiriyorlar Victoria III'ten farkı kalmadı.

Çevrimdışı velden39

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 437
  • Victoria 2 Hearts of Darkness Multisi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #32 : 21 Mart 2013, 18:33:20 »
İlk başta sönük bir DLC olucak gibi duruyordu ama oynayışı ve arayüzü kökten değiştiriyorlar Victoria III'ten farkı kalmadı.
Vic3'ünde çıkarırlar seneye. Çünkü oyun motoru eskiyo artık ve oyuncuları tatmin etmiyo.
Not: Dünyaya sadece ülkemizden balmayın

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #33 : 21 Mart 2013, 18:36:08 »
Seneye olmaz ama 2015'de olabilir. Sonuçta üzerinden 5 yıl geçmiş olacak. Ayrıca Victoria 2'nin motoru gördüğüm en iyi motorlardan biri bence. Hatta yer yer Clausewitz'in yeni sürümlerinden(EU4-CK2) bile daha iyi.

Çevrimdışı velden39

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 437
  • Victoria 2 Hearts of Darkness Multisi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #34 : 21 Mart 2013, 18:39:12 »
Seneye olmaz ama 2015'de olabilir. Sonuçta üzerinden 5 yıl geçmiş olacak. Ayrıca Victoria 2'nin motoru gördüğüm en iyi motorlardan biri bence. Hatta yer yer Clausewitz'in yeni sürümlerinden(EU4-CK2) bile daha iyi.
Eskidi demedim. Eskiyo dedim. Ama haklısın en iyi motorlardan biri. Vic3'te ne yapacaklar acaba

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #35 : 21 Mart 2013, 18:44:45 »
Eskidi demedim. Eskiyo dedim. Ama haklısın en iyi motorlardan biri. Vic3'te ne yapacaklar acaba
Victoria serisi Paradox'un en iyi ve en detaylı serisi bence. Bu yüzden 2 oyunda kalmış adamlar. Yeni oyun çıkartınca ekleyecek özellik bulamıyorlar  ;D

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #36 : 21 Mart 2013, 18:45:50 »
Koloni sistemi çok güzel olmuş oyunun bir çok yerinde diğer ülkelerle çekişeceğiz gibi. Bu paket sayesinde Victoria: Revolutions'a sırt çevirip, Victoria II'ye geçiş yapabilirim.

Koloni sisteminde de puan var, sphere puanının takip edilmesi tek başına zor zaten, bir de bu sistem puanlı oldu, bilemedim şimdi. :)

PP'de takip ettiğim kadarıyla Vic1'i Vic2'iye tercih eden bir sürü insan var. Vic1 çok güzel olsa gerek.

Çevrimdışı Nizam-ı Türk

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5441
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #37 : 21 Mart 2013, 19:33:42 »
Sanayiye önemli değişiklikler gerekiyor cidden. Örneğin kömür satın alıp fabrika işletmek aşırı kolay. Bunu zorlaştırmalılar. İkinci olarak fabrika öncesi atölyeler. Atölyeler eklenirse sanayileşme imkanı olmayan ülkeler atölye ile işe başlayabilir. Yeterince gelişmemiş ülkeler özellikle belli bir seviyede üretim artışı elde eder ve zengin bir sınıf oluşur. Bu sayede de sanayileşmeye başladıklarında zengin sınıf atölyelerin yerine fabrikalar açabilir. Bu sadece bir örnekti.

Bankalar da eklenmeli bence. Evet, banka eklenmeli oyuna. Zenginler sanayi yanında bankacılık da yapmalı. Bankalar ile ilgili haklar, reformlar vs. olmalı.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #38 : 29 Mart 2013, 17:41:42 »
6. Günlük: Endüstri

Kısa bir günlük, ana hatlarıyla:

1=> Kullandığı ham maddelerin çıkarıldığı bir eyalette kurulan fabrikalar 'throughput' bonusu alacaklar. Eğer bütün gerekli ham maddeler eyalette çıkarılıyorsa bu bonus %25'e kadar çıkabilir. Basit fabrikalarda bu bonus eşit bir şekilde dağıtılırken gelişmiş fabrikalarda üretilen ham maddelerin aldığı bonus daha fazla olacak.



2=> Çok fazla işçisi olup da kar etmeyen fabrikalar birdenbire kapanıp aşırı işsizliğe yol açmayacak, bu fabrikalar karlarına göre zamanla kesinti yapacaklar ve zamanla işçiler başka bir iş bulacaklar.

3=> Kapitalistlerin fabrika tercihleri geliştirilmiş, artık yakın zamanda kapanmış fabrikaları hatırlayarak bu fabrikaları açmaktan kaçınacaklar. Ayrıca oyun sonu fabrikaları için bazı slotları rezerv edecekler.

4=> Etkileri değişmemiş olsa da görüntüyü güzelleştirmek için demir yolları normal harita modunda da gösterilecek. Endüstri seviyesi ve nüfusu büyüdükçe şehirlerin ve fabrikaların büyümesi de haritada görülecek. Resimler arasında 20 sene fark var.





5=> Medenileşmeye ayar çekmişler: İlk dört askeri reformdan herhangi birini yaparak Research Point'leri savaşla kazanabilirsiniz. Bu kazanılan RP'nin miktarı aldığınız bölge ve geçirdiğiniz askeri reformlara göre değişecek. Medenileşmemiş devletlerin saklayabileceği RP miktarı 25.000, bu durumda RP biriktirip bütün reformları aynı anda geçiremeyeceksiniz.

6=> 'satellite' veya 'dominion' olan ülkelere yapılan etki %100 arttırıldı, böylece SoI'da tutmalar kolaylaşacak.



Bu paket 16 Nisan'da çıkacak, haftaya da beta AAR konulacakmış.
« Son Düzenleme: 29 Mart 2013, 17:41:57 Gönderen: guderian »

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #39 : 29 Mart 2013, 20:21:03 »
Sanayi konusu beni biraz hayal kırıklığına uğrattı. Ama buna rağmen harika olacağa benziyor. Bekleyip göreceğiz. Şunun şurasında 16 Nisan'a ne kaldı ki zaten?