Gönderen Konu: Victoria 2 - Heart of Darkness Eklentisi  (Okunma sayısı 40985 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Kazak

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1597
  • bad translations only
    • Profili Görüntüle
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2016, 00:06:40 Gönderen: Wayfear »

Çevrimdışı Kazak

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1597
  • bad translations only
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #1 : 21 Şubat 2013, 14:39:47 »
Heart of Darkness Geliştirici Günlüğü 1 - Gazeteler!


Merhaba, Victoria 2'nin en yeni eklenti paketinin ilk geliştirici günlüğüne hoşgeldiniz! Bugün belkide en dikkat çekici özellik olan Gazete sistemine göz atacağız.

Dünyadaki bazı ülkeler ve bölgeler için farklı Haber Başlıkları olacak. Hatta baskın ülkelerin kendi Gazete İsimleri bile olacak. İşte iki örnek: (60'dan fazla var)

Fransız:

Rus:

Gazete'nin çalışma sistemi şöyle: Olan biten şeyleri ve bilgileri toplayarak her altı ayda bir (Bu değer değiştirilebilir) yayımlamaya çalışıyor. Yukarıdaki örneklerde hikaye örneklerinin bir çoğunu görebilirsiniz; birbirine savaş açan ülkeler, muharebelerin sonuçları, yeni icatlar, oyun eventleri vs. Örneğin, "BK gücümüzden korkuyor", oyun içinde görülen bir şey değil ama sizi yapay zekanın üzerinizdeki düşünceleri hakkında fikir sahibi yapıyor.
YZ ülkesinin sizle arkadaş olması gibi bir hikaye de var. Bu bir ittifak bile olabilir. Son olarak, yeterince fazla hikaye olmayınca boş yerlere gelen doldurucu haberler var.

Tekrarlamayı önlemek bazı haberlerin bir kaç versiyonu var. Bu iktidar partisi veya ülkenizin yasaları tarafından belirlenir. Örneğin, Komünist bir gazete, başka bir ülkede komünist isyanlarının başarılı olduğunu pozitif ve iyi bir dille anlatırken, muhafazakar bir ülke aşağılayarak ve negatif bir şekilde anlatabilir. Başka bir örnek olarak, Sansürlenmiş Basın yasasını kullanan bir ülke gerçek kayıpları vermeyebilir.

Haberler hakkında bilgi sahibi olduğunuza göre, size küçük bir sürprizim var:
National Stockpile (Ulusal Stok) Slider'ını hatırladınız mı? Evet, şimdi Ordu, Donanma ve İnşaat harcaması olarak üçe ayrıldı.







Şimdilik hepsi bu kadar, ama haftaya deniz harbi hakkında konuşacağız.

PP Konusu
« Son Düzenleme: 28 Şubat 2013, 16:00:30 Gönderen: yasinugur »

Çevrimdışı Scofield

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 297
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #2 : 21 Şubat 2013, 14:44:49 »
güzel
Arkadaş 2. sınıfta bugda kalmış.

Çevrimdışı Nizam-ı Türk

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5441
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #3 : 21 Şubat 2013, 14:49:26 »
O slider ın ayrılması çok iyi olmuş...

Çevrimdışı Ali Atay

  • (metehan007)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 880
  • Forza L&M
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #4 : 24 Şubat 2013, 13:28:43 »
Gazete olayını heyecan ile bekliyorum.Ama donanmaya önem kötü olmuş.Hiç beceremem donanma savaşlarını,çıkartma işlerini felan. :wall:

Çevrimdışı paradox sever

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 165
  • Republic of Türkiye.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #5 : 24 Şubat 2013, 14:05:48 »
Artık Afrika nın tek sahibini Osmanlı yapıcam .

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #6 : 12 Mart 2013, 11:15:20 »
2. Günlük: Kriz Sistemi

Bu sistem ile, Victoria dönemindeki büyük güçlerin kendi çıkarları için savaşa girmeden diplomasiyi kullanarak kendilerinden güçsüz ülkeleri kontrol etmelerini yansıtmaya çalıştık. Bu ülkeler daha da güçlenip endüstrileştikçe bu tür diplomatik manevralar yüksek oranda arttı, ta ki 1914'e kadar. Işığı sönmüş bir imparatorluk ve küçük bir ülke arasındaki görece küçük bir vukuat yüzünden Avrupa kendisini 1. Dünya Savaşı'nda buldu ve bunun da sebebi kilit müttefiklerin kurulması ve devletlerin birbirlerine verdikleri garantilerdi. Peki, bu oyuna nasıl yansıtılacak?

Krizler genelde flashpoint'lerden gelecek. Flashpoint bölgeler, bir ülkenin kontrol ettiği ama başka bir ülkenin -var olsa da olmasa da- core olan bölgelerini yansıtır. Krizin diğer sebebi koloni yarışı, ama bu başka bir günlüğün konusu. Her flashpoint'in çeşitli hareketler ve durumlarla yükselip azalabilecek 0-100 arası bir tansiyon seviyesi var. Var olan küçük ülkeler sınır oldukları ama sahip olmadıkları core bölgeleri için nf ile tansiyonu arttırabilirler. Milliyetçi hareketler de benzer etkiye sahip, ama bunun için kültürün kabul edilmemesi (non-accepted) gerekir.


Flashpoint harita modu. Mavi alanlar potansiyel flashpoint, kırmızılaşan bölgeler ise tansiyonun arttığı yerler.

Tansiyon seviyesi yeterince yükseldiği zaman flashpoint potansiyel krize dönüşür. Bu noktada kriz saldırganı (bir şey kazanacak olan) ve kriz savunucusu (bir şey kaybedecek olan) büyük güçlerden birinin desteğini arayacak, eğer kendileri BG (büyük güç-great power) değilse. Eğer iki tarafta herhangi bir BG'nin dikkatini çekemezse kriz ortadan kalkar ve bölgedeki tansiyon düşer. Eğer iki tarafta arkalarını sağlama alırsa kriz başlar ve bu olduğu vakit, aynı kıtadaki tüm BG'lerden reddedilmesi halinde eksi prestij bonusu yiyeceği şekilde tarafını seçmesi istenir. Başka bölgelerdeki BG'ler istedikleri takdirde kendilerini krizin içine sokabilirler ama krizi görmezden gelmeleri halinde de prestij cezasını yemezler. Oyunun başlarında krizleri görmezden gelme halinde alınacak eksi prestij bonusu düşüktür, ancak oyunda ülkeler zamanla geliştikçe hem prestij düşüşü hem de krize dahil olunduğu takdirde elde edilecekler artacaktır. Krize dahil olan ülkeler kriz çözülene kadar savaş açamaz veya savaş açılamaz olacaktır, ayrıca büyük güçler BG ünvanlarını kriz bitene veya sonuçlandırıcı bir savaş olana kadar kaybetmezler.

İki taraftan birini ilk destekleyen BG saldıran veya savunan lideri olur, krize müdahil olan ancak iki taraftan birini seçmemiş BG'ler ise kararsız oluyor. Bu BG'ler iki taraftan birine destek çıkabilir ya da karşı kutuplardan birinin lideri olan BG kararsız kalmış BG'lere savaş hedeflerini (war goal) rüşvet olarak önerebilir, ancak bu hedeflerin infamy'sini rüşvet veren lider BG üstüne almış olacaktır. Kararsız BG'ler taraf seçmek zorunda değildir ancak kriz savaşa dönüştüğü zaman prestij kaybı yaşayacaklardır.

Krizlerin sürekli yükselen, aynı zamanda eventlarla veya bazı eylemlerle birdenbire yükselebilecek olan bir kızışma değeri vardır. Bu değer 100 olduğunda savaş patlak verir, kriz savaşa dönüşür. Krizde tarafını seçen BG sayısı arttıkça bu değer daha hızlı yükselecektir. İki lider de savaş olmaksızın barış anlaşması gibi düşünülebilecek çözüm önerilerini karşı lidere sunarak krizin savaşa dönüşmesini önleyebilir. Hedeflerini elde etmeden geri vites yapmak prestijinize büyük zarar verebilir ancak sizin tarafınızın yeterince destek almayarak savaşı kaybetmesine göre tercih edilebilir. Diğer liderin böyle bir durumu kabul etmemesi krizi daha da kızıştıracaktır.


Kriz savaşa dönüştüğünde, krizin hedefi savaşın ana hedefi ve eğer varsa rüşvetlerle gelen savaş hedefleri olur. Kriz savaşlarında müttefiklerinizi çağıramazsınız, Büyük Savaş dönemine kadar sadece krize müdahil devletler kriz savaşlarına girebilir.

YZ ile de uğraştık ve müttefiklik, diplomatik teklif, kimse savaş açılacağı, savaş hedeflerinin mantığını, kazanıyorlarsa savaş hedefi ekleme gibi durumlarda daha mantıklı seçimler yapmayı öğrettik. Ayrıca YZ'nin neden önerilerinizi reddettiği veya kabul ettiğini görmeniz için de uğraştık:


EU4 günlükleriyle EU serisine başlamıştım, bu günlük yüzünden de Victoria 2 için harekete geçeceğim. :P

Çevrimdışı Ali Atay

  • (metehan007)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 880
  • Forza L&M
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #7 : 12 Mart 2013, 15:51:23 »
çok çok teşekürler 3.günlük ne zaman çevirilir.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #8 : 12 Mart 2013, 15:53:12 »
Başlarım bir ara. Eğer 3. günlüğe başlamış olan varsa söylesin de hiç başlamayayım, ya da atsın bana çevirdiği kısmı, ben bitiririm.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #9 : 13 Mart 2013, 13:13:00 »
3. Günlük: Deniz Sistemi

Oyunun bu alanında bayağı bir değişiklik yaptık. Artık her küçük kıyı şehrinde dreadnought üretemeyeceksiniz, her gemi tipi için belirli seviyede üsse sahip olmalısınız; yani modern bir donanma oluşturmak için deniz altyapınızı geliştirmeniz çok önemli. Aynı zamanda, artık her kıyı bölgenizde üs yapamayacaksınız, her eyalet için bir tane sınırı geldi. (ayrık devletlerin birleşmesi eventında en yüksek seviye üs korunacak) Bu sınır sayesinde gelişmiş gemilerin sayısında da sınırlama olacak. Ve artık denizaşırı bölgelerde büyük gemileri üretemeyeceksiniz, sadece başkentinize bağlı bölgelerde üretebilirsiniz.


Deniz üssü harita modu, yeşil çizgili bölgeler üsse sahip, renklendirmeler seviyeyi belirliyor.

Deniz erzak konseptinde de değişiklikler yaptık. Gemilerinizi besleme kapasitesini yansıtan, deniz üsleri tarafından oluşturulan bir değer haline geldi. Her geminin erzak gideri var ve eğer besleyebileceğinizden fazla geminiz varsa gemilerinizin çatışma verimliliği düşecek.

Ayrıca deniz savaşları sistemini tamamen baştan yaptık. Birkaç yeni mekanikten bahsetmeliyim:

Kaçınma(evasion)= Küçük gemilerin kendisine yapılan atışlardan kaçmasını sağlayabilecek kaçınma değeri var.
Silah menzili(gun range)= Uzun menzilli gemilerin düşmanının uzağındayken atışa başlamasını sağlayacak ateş menzili eklendi.
Torpido saldırısı(torpedo attacks)= Büyük gemilere büyük zarar verebilecek olan torpidolar, icat edildikleri vakit kruvazörlere (cruiser) torpido saldırısı yeteneğini verecek.
Koordinasyon cezası(coordination penalty)= HoI oyuncularının 'stacking penalty' (bir bölgeye çok fazla birlik yığınca alınır) ile alışkın olduğu, ancak toplam gemi sayısının değil de karşı taraftan sayıca ne kadar fazla olduğunuz temel alınır. Bu negatif etki, geminizin hedefini bulma veya kaybetme şanslarını etkileyecek.
Battleships= Iroclad ve Dreadnoght arasında, yeni bir gemi tipi.

Ayrılıkçı güçlerin savaşın bu örnekteki gemiler örnekler vermek için çok uygun:

İki düşman filosu karşılaştığı anda savaş başlar. Bu noktada (seeking target safhası) gemiler birbirinin farkında, hedef aramaktadırlar, ancak menzil dışında olduklarından atışlar başlamamıştır. Gemiler ilk önce kendi sınıflarındaki gemilerle karşılaşmaya çalışırlar, ancak yine de ufak gemilerin en büyük geminizi torpidolama şansı vardır.


Hedef bulunduğu zaman yakınlaşma durumuna geçilir. (approach safhası)


Kendisini hedef alan bütün gemileri görmek için o geminin üstüne tıklayabilirsiniz. Burada USS Constitution, kendisini takmayan HMS Sans Pereil'i hedef alıyor. Ancak kendisi için hiç de iyi olmayacak bir şekilde, 5 İngiliz gemisi tarafından hedef alınıyor.


Menzile girildiği vakit çatışma başlar, ve bu kısım (firing safhası) önceden olduğu gibi işliyor. Çatışma gemilerden birinin yok olması, kaçması veya hedefini kaybetmesi ile sona erer.


Bir gemi geri çekilirken (retreat safhası) düşman gemilerinden yeterince uzaklaşana kadar (disengaged) ateş yiyebilir.


Bütün yüzebilen gemiler geri çekilip disengaged safhasına geldiği vakit, söz konusu filo en yakın dost üsse doğru kaçar. Filonuzun çoğunluğu düşmanın ateş menziline girdiği zaman geri çekilme emri veremezsiniz.


Bir sonraki günlük savaşların genel durumundaki değişikliği açıklayacakmış. Ben oyunu bilmediğim için oyun içinde çevrilmemesi gereken kavramları şaşırabilirim, böyle bir yanlışlık gören olursa uyarsın, değiştiririm.

Çevrimdışı Ali Atay

  • (metehan007)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 880
  • Forza L&M
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #10 : 13 Mart 2013, 13:43:30 »
vic 2 de en beceriksiz olduğum konuydu donanmaydı.iyice zorlaştırmışlar.  :fpalm: bu arada çok tesekkürler.

Çevrimdışı velden39

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 437
  • Victoria 2 Hearts of Darkness Multisi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #11 : 13 Mart 2013, 14:38:47 »
OOOOOO
İşler kızışacak  asg* asg*

Çevrimdışı Alper412

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 528
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #12 : 14 Mart 2013, 18:23:19 »
Şu kriz olayı gazete filan güzel ama denizaşırı yerlerde büyük gemi kuramama kötü geldi bide donanmayla o kadar uğraşılmaz.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #13 : 17 Mart 2013, 09:18:48 »
4. Günlük: Savaşlar ve Askeriye

Bazı savaş hedefleri ve geniş ülkelerin %90'ını işgal etmek zorunda kalmadan toprak kazanmak için 'değişen savaş skoru' (Ticking War Score = TWS) diye yeni bir şey eklendi. Savaş hedefi olan bölgeyi uzun bir süre elde tutularak veya bazı WG'ler için savaşların çoğunu kazanarak elde edilir. Toprak kazanma WG'leri için; kazanılmak istenen eyaletin veya annex durumunda ülkenin %75'i işgal edildiğinde WS'niz yukarı doğru 'tickler' yani yükselir. Ama 2 sene sonra hedefinize ulaşamadıysanız o bölgenin sahibinin WS'si artar, bu durumda başka bir savaş hedefi yoksa iki taraftan birinin WS'si 100 olana kadar 'tickleyecek' ve savaş sona erecektir.

Saldıran taraf yeni bir hedef eklediğinde, önceden birikmiş olan TWS orjinal hedefin WS'sine dönüşür ve her hedef sadece kendi WS'sinde tickler, böylece 100 WS olduktan sonra başka WG'ler ekleyerek barış yapamazsınız. Misal, A eyaleti için savaş hedefiniz var, WS değeri 25, A'yı işgal ediyorsunuz ve sonunda WS tickleyerek 100'e yükseliyor. Barış yapmak yerine bir de B eyaleti için hedef ekliyorsunuz, bunun değeri de 30. Bu durumda WS'niz birdenbire 25'e düşecektir ki bu WS A'yı işgal etmenizden geliyor. Şimdi B'yi de işgal ederseniz TWS'niz 55'in üzerine çıkacaktır.
 
Savunan taraf yeni bir hedef eklediği vakit, sadece savunma savaşı yapmadığı için TWS'si sıfırlanacaktır ve kendilerinin hedeflenen bölgelerini ellerinde tuttukları için birikecek olan WS hedeflenen bölgenin WS'sini geçemeyecektir.
 
Anlayacağınız, tek bir WG ile savaştığınız zaman TWS size fayda sağlayacak ancak istekleriniz çoğaldıkça zorluk çıkaracaktır. Bu yüzden tam anlamıyla bir 'total war' istemiyorsanız fazla açgözlü olmayın diye uyarıyorlar. ;)
 
Humiliate (rezil rüsva etme) ve Assert Hegemony (üstünlüğünü kabul ettirme) WG'leri için şöyle ki; minumum 5 savaştan (şimdilik 5) sonra, bu savaşlardan en çok WS'yi kazanmış olan tarafa her gün biraz TWS ekleniyor. Ayrıca savaşların sonunda elde edilen WS sınırı da kalktı, yani bu CB'lerde sadece işgal etme dönemi bitti.

Artık savaşta olduğunuz bir ülkeye karşı savaş hedefi üretemeyeceksiniz. (justify) Ama artık geçerli CB'nizin olduğu hedefleri savaşlara eklemek Jingoism'e mal olmayacak.

Seçilen milletin bütün eyaletlerini salan 'Liberate Nation' ve seçilen eyaletteki bütün fort-naval base'leri kaldıran 'Dismantle Fortifications' adlı iki de yeni CB eklendi.



Askeri birimlerde yapılan değişiklikler:

1- Irregulars, bire bir karşılaşmada düzgün birimlerle karşılaştırılamayacak olsalar da biraz daha güçlendirilmiş.
2- Cavalry, keşifde kullanılmak veya unciv ülkeler tarafından kullanılmak için ucuz ve düşük özellikleriyle süvari sınıfının 'irrefular' karşılığı olacaklar.
3- Dragoonlar artık ortalama keşif, manevra ve çatışma istatistikleriyle temel süvari birimi olacak.
4- Hussarlar düşük çatışma ancak süper manevra ve keşif istatistikleriyle çok iyi öncü (scout) ve çevirici (flanker) birimlerdir.
5- Mühendisler artık ana kuşatma birimi ve ayrıca ikinci sıradan (rank) destek değeri sağlarlar.
6- Topçular artık sadece ikinci sırada yararlı olan bir yardımcı birimlerdir.
7- Guardlar saldırıda güçlü ancak savunmada güçsüz elit birimler olacak, böylece tamamen guard olan ordular pratik olmaktan çıkacak.
8- Uçaklar keşif ve yardımı ikinci sırada sunan özel birimlerdir.
9- Tanklar mühendislerle beraber oyun sonundaki fortları düşürecek olan birimdir. Saldırıda güçlü savunmada güçsüzdürler.

Keşif/Kuşatma:

Yeni istatistik> 'Fort Attack' ın yerine 'Siege' geldi.
Keşif ve Kuşatma'nın işleyişi> En yüksek kuşatma / keşif oranı kullanılacak. Ama bu değerden tam verim almak için ordunuzun %10'unun keşif/kuşatma birimlerinden oluşması gerekiyor.
Keşif ve Kuşatma Verimliliği> İdeal sayıya göre ordudaki keşif birimlerinin kuşatma birimlerine oranı. Keşif düşmanın siper (dig-in) bonusunu düşürür ve işgali hızlandırır. Kuşatma ise düşman bölgesindeki fort (işgalin hızını düşürüp savaştaki birliklere zarar verir) seviyesini düşürür.

İşgal ve Yıpranma:

İşgalin hızı belli bir noktaya kadar ordunun büyüklüğü ile alakalıdır. Tek bir birimle kuşatma yavaş olacaktır ancak iyi derecede keşif ve kuşatma istatistiği olan bir ordu ile kuşatma yapmak çok hızlı olacak.

Erzak limiti, düşman ve dost bölgelerdeki aşırı fark azaltılarak düşman bölgelerinde büyük ordular bulundurulabilir hale getirildi. Ancak büyüklüğüne bakılmaksızın, işgal yapan her ordu, hastalığı, asker kaçaklığını ve gördüğü direnişi yansıtacak olan belli miktarda yıpranma (attrition) bonusu yiyecektir.

Seferberlik:

Bütün birliklerinizin bir kerede ve sıfır organizasyonla ortaya çıkmasının yerine artık bu birlikler azar azar ancak tam organize olmuş halde belirecekler. Seferberlik hızını ise birliklerin çıktığı yerdeki altyapı (yani demiryolu seviyesi) belirleyecek, yani gelişmiş demiryolu ağı olan ülkeler geri kalmış ülkelere oranla çok daha hızlı seferber olacaklar.




Destek olmak için çok küçük olan birimleri terhis etmek için ayrı bir buton eklendi:



TFH'den getirdiğimiz eğlenceli bir yenilik daha var: Savaş Planları! Bu planlar sadece eğlence için veya multiplayer oyunlarında müttefiklerinizle paylaşarak daha iyi koordine olmak için çizilebilir.

« Son Düzenleme: 18 Mart 2013, 16:58:45 Gönderen: guderian »

Çevrimdışı Ali Atay

  • (metehan007)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 880
  • Forza L&M
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #14 : 17 Mart 2013, 09:33:51 »
zorlaştırılmış ama daha da gerçekci hale getirilmiş.Daha mantıklı olmuş.

Çevrimdışı paradox sever

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 165
  • Republic of Türkiye.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #15 : 17 Mart 2013, 09:42:14 »
Artık savaşta olduğunuz bir ülkeye karşı savaş hedefi üretemeyeceksiniz. (justify) Ama artık geçerli CB'nizin olduğu hedefleri savaşlara eklemek Jingoism'e mal olmayacak.

Artık savaştayken justify yapmadan direk infamy karışılığında mı savaş hedefi ekleyeceğiz ?

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #16 : 17 Mart 2013, 10:00:04 »
O kısım şöyle geçiyor:

In other WG news, you can no longer Justify Goals against nations you are at war with, but on the other hand, Goals you have a valid CB for no longer cost Jingoism to add to wars.

Oyuna tam anlamıyla aşina olmadığım için eksik çevirmiş olabilirim. Ama anladığım kadarıyla dediğin gibi direk infamy karşılığında ekleniyor olacak. Yani 'justify' yapıp infamy'siz CB ekleme devri bitmiş. Yalnız CB eklerken Jingoism mi kazanıyoruz/kaybediyoruz artık ne oluyorsa o da olmayacak.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #17 : 18 Mart 2013, 15:53:53 »
4. günlüğün devamı eklendi. 5. günlük kolonizasyon hakkında olacakmış. İlk mesaj da düzenlense fena olmaz. :P

Çevrimdışı Nizam-ı Türk

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5441
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #18 : 18 Mart 2013, 15:56:45 »
Haha Yunanistan'ı işgal planı iyi olmuş bir anda hoşuma gitti görünce. :D

Çevrimdışı paradox sever

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 165
  • Republic of Türkiye.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Victoria 2: Heart of Darkness Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #19 : 18 Mart 2013, 16:35:40 »
Infamy kalkmış mı ?