Gönderen Konu: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi  (Okunma sayısı 5251 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« : 29 Aralık 2012, 18:31:18 »
İlk olarak oyun sürümünüze uygun en son çıkan yamayı edinin, yamalar çok önemli.

İkinci olarak kursad'ın yeniler için çok önemli olan rehberini okuyorsunuz.

http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=27944.0

Üçüncü hamleniz annibal'ın rehberlerini okumak olmalı.

http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=2960.0
http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=2894.0
http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=2933.0

Sırada bu rehberler var. Yeni başlayanlara uygun rehberler seçmeye çalıştım. Oyun tecrübesi arttıkça daha derin konular için diğer rehberleri de inceleyin.

yasinugur'un     http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=30092.0
ottoman'ın        http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=15433.0
kurtdizayn'ın     http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=10717.0
ottoman'ın        http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=20163.0
dadakoğlu'nun  http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=16018.0

Bütün bunları yaptıktan sonra okumanız önerilen sorular ve cevapları:

1-) İnfamy limit nedir?

İnfamy sınırını gösterir. Eğer aşarsan ülkeni yıkılışa götürelebilecek eventler ve olaylar olabilir. Ayrıca diğer devletler sana karşı cb alır.

2-) Ülkelerin limanları nasıl kuşatılır?

Naval tech 9 olunca gemiler otomatik olarak kuşatır.

3-) Bütün donanmayı birleşik tutmamın bir faydası var mı?

Faydası yok. Hatta eğer donanman normalden fazla attrition alır.

4-) Donanma oluştururken galley üretmeli miyim? Yoksa sadece en iyi olan gemiyi mi üretmeliyim?

Galley iç denizler için bonus sağlar. Dış denizlerde büyük gemiler iyidir ancak iç denizlerde de biraz büyük gemi bulunmalı.

5-) Oyun ayarlarındaki 'lucky nations' seçeneği nedir, ne değildir?

"Lucky Nations" "Historical" olarak seçilirse belli başlı güçlü ülkelere belli başlı bonuslar verilir. "Random" seçilirse oyun 'bazı devletleri kayırarak' rastgele 8 ülke seçer. Oyuncunun yönettiği devlet 'lucky nations' bonuslarını almaz.

6-) Teknolojileri geliştirirken nasıl bir taktik uygulamalı? Hepsine eşit derecede mi yaklaşmalı yoksa devlete göre mi hareket etmeli?

Devlete göre hareket edilmeli.

7-) Enflasyonu azaltmanın yolu nedir?

Centralization'a yönelmektir. Ve ayrıca ileride açılan çeşitli binalar mevcut. Danışman iyiyse bu modifier olarak +10 luk düşüşte gelebilir.

8-) Danışman çıkarırken çıkacak danışmanın kaç yıldızlı olacağı neye bağlıdır, yoksa rastgele midir?

Cultural Tradition'ın yüksek olmasına bağlıdır.

9-) Yönetim şeklimi nasıl değiştiririm?

Gerekli government tech'e gelirsen uygun yönetimlere geçebilirsin. Ayrıntılı rejim şeması için:
http://www.paradoxian.org/eu3wiki/eu3wiki_images/b/b3/GovernementsHTTT41b.png

10-) Birden fazla kolonist yollamanın faydası nedir? Koloni bölgelerindeki yerlileri öldürmeli miyim?

Yerliler isyan edip kolonini yakabilir. Fakat isyan etmezse ve orada şehir kurulursa yerli nüfusuda şehire eklenir. İlk kolonist 200 ve diğer kolonistler 100 tane yerleşimci götürür.

11-) Papalık ile diğer devletlerin arasını nasıl bozarım?

Bozamazsın.

12-) Casusları kullanarak bir ülkenin bana savaş açmasını nasıl sağlarım? Bir ülkeyi diğerlerine karşı nasıl kışkırtırım?

İnsult atabilirsin, support revolt tarzı şeylerde eğer casusun bulunursa sana karşı cbler kazanır.

13-) National focus nedir?

Nf olan bölge bazı bonuslar alır ayrıca sınır bölgelere de bu bonusları verir.

14-) Bazı ülkelere hediye yollamak çok pahalı, bunun sebebi nedir?

Ülkelerin bölge sayısı arttıkça hediyenin fiyatı da artar.

15-) Birliklere general atamak çok mu önemlidir? Yoksa oyunun başında general veya amiral çıkarmak lüks mü olur?

Komutanlar önemli. Eğer özellikleri yüksek olursa çok işe yarar. Oyunun başında hükümdarı general yapabilirsin, genelde özellikleri yüksek oluyor. Ama savaşta ölmesi riskini de almış olursun.

16-) Diyelim ki bir bölgemde bina inşası var. Eğer düşman birliği bu bölgeyi ele geçirirse inşaat iptal olur mu?

Evet, iptal olur.

17-) Bazı event'ların iki ucu boklu değnek oluyor. Böyle event'ların çıkmasının özel bir sebebi var mı?

Batılaşırken, Stability çok düşünce, İnfamy sınırını geçince, din değiştirince, hem koloni kurup hemde merkezi devlet olunca böyle eventlar geliyor.

18-) Farklı kültürleri kendi kültürümüze çevirme diye bir şey var mı?

Nf olan bölge ve çevresindeki bölgelerde 'settlement policy' diye bir decision açılması lazım.

19-) 50 sene beklemek dışında yabancı bölgeleri core yapmanın bir yolu çaresi var mı?

Bazen fethetme görevleri geliyor ve bazen ödül olarak core veriyor. Bir de core veren bir event var ama çıkma olasılığı çok düşük.

20-) Nasıl yeni CoT (ticaret merkezi) açılır?

National Focus olan ve başka bir CoT'a yakın olmayan her yere bir CoT açılabiliyor. Fiyatı da 500 düka.

21-) Yapılan savaşların warscore'a bir katkısı var mı?

Az da olsa katkısı vardır.

22-) Warscore'u %100'ün üzerine nasıl çıkarabilirim? Yoksa büyük ülkeler bir defada vassal yapılamıyor mu?

War Score'u %100'ün üzerine çıkarmak mümkün değil, büyük ülkeleri bir defada vassal yapma konusunda ise, ülkeyi işgal altında tutarsan toplam % bedeli düşüyor, mesela senin yolladığın ekranda %174 olan değer %168, %160 vb. değerlere düşebilir.

23-) Infamy azaltmak için danışman atamak dışında ne yapabilirim?

Government teknolojisi 30 olunca "Cabinet" adında bir National Idea açılıyor ve yılda -1 infamy veriyor.Ayrıca tribal yönetimlerde yıllık -1 infamy veriyor.Government 6 olunca başka bir ülkeyle sınırı olan ve core olmayan bir bölgeye yılda -0.4 infamy veren "Embassy" adlı bina kurulabiliyor.Katolik ülkelerde kontrol edilen kardinaller infamy'yi azaltıyor. Ayrıca vassalları serbest bırakarak infamy düşürülebilir.

24-) Vassallarımın bana katılmak istemesi için ne yapmam lazım? (likely-very likely yaklaşımlar için)

Prestij, infamy, kralın diplomatik puanı, vasallık süresi, vasal devletin güveni etkili.

25-) Padişahın ölmesinin belli sebepleri var mı? Bir de üstüne varis ölüyor, şanssızlık mı yoksa yanlış bir şey mi yaptım?

Padişahını generale çevirmek ve savaştırmak ölmesini hızlandırıyor, savaşlar bitince komutanlarınızı görevden alın. Varisin ölmesi eventler harici tamamen şansa bağlı.

26-) Özel binaların yapılmasının bir sınırı var mı? Aynı şekilde fabrikalarda da bir sınır var mı?

Her şehre bir adet fabrika inşa edebilirsin. Elçilik gibi özel binaları sadece bir şehre kurabilirsin, yoksa hileli bina olurdu.

27-) Core olmayan topraklarımdaki milliyetçilikden doğan isyan riski o bölgeler core olunca kalkacak mı? Yoksa hep isyanlarla uğraşmak zorunda mı kalacağım?

Core olmayan şehirlerde ilk 30 yıl boyunca isyan olur, milliyetçilik ve din gibi. Core kazanınca isyan riski azalır.

28-) Kral veya padişah değiştirebilir miyim? Kendi casuslarıma öldürmek gibi bir görevi var mı?

Böyle bir şey yok. (keşke olsa)

29-) Land Force Limit, Naval Force Limit nedir?

Besleyebileceğin ordu ve donanma limiti. Bu sınırı geçersen hem maliyet artar, hem de savaşta eksilen birimlere takviye zorlaşır.

30-) Korsanların ortaya çıkmasının sebepleri nedir? Korsanlar ile anlaşılabilir mi

Belli bir naval_tech seviyesinden sonra otomatik ortaya çıkıyorlar. Anlaşma yapılmıyor ama deniz bölgesine limanı olan bir şehre gemi bırakırsan o bölgede çıkmazla

31-) Benim olan bir bölge başka bir ülkenin CoT'una bağlı. Bunu nasıl değiştirebilirim?

Başka bir ticaret merkezine bağlı olmasının nedeni senin CoT'una uzak olması.

32-) Kendime bağlı olmayan bölgelerin halkını sünni yapmak için yapılacak bir şey var mı?

Böyle bir şey yok.

33-) Papalık'ın ilhak edilmesi veya vassal yapılmasının faydaları nelerdir?

Hristiyan bir devletsen Papalık vassalınız olduğu takdirde asla dinden atılmazsınız.

34-) Overextension nedir?

Core bölgenizin toplam bölgenize oranı (düşük olursa), yöneticinin yetenekleri, ülkenin genişliği fazla olursa ve çok merkezi bir yapıda olması bu duruma sebep olur.

35-) War capacity nedir?

Ülkenin savaşa devam edebilirliğini gösterir ki yapay zeka doğru kararlar alabilsin diye önemlidir. İşgal altındaki bölgelere, uygun insangücüne, toplam asker sayısına, savaş yorgunluğuna (we) göre değeri hesaplanır.

Ve en son olarak da oyuna girip tecrübe edinin, birkaç kez ülke batırın ki tam olarak alışın.


Yanlış cevaplar varsa uyarın değiştireyim. Sade olması için uğraştım ama fazlalık sorular da olabilir, onları da kaldırabilirim.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2012, 10:57:42 Gönderen: guderian »

Çevrimdışı barkardes

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1599
  • Fakirin Fekeresi
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #1 : 29 Aralık 2012, 19:51:01 »
Güzel rehber olmuş.Yeni başlayanlar için yararlı.

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #2 : 29 Aralık 2012, 20:01:36 »
Bende böyle bir şey hazırlamayı planlıyordum. Eline sağlık.

Çevrimdışı Ayran.Forever

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1208
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #3 : 29 Aralık 2012, 20:31:13 »
33-) Papalık'ın ilhak edilmesi veya vassal yapılmasının faydaları nelerdir?
Cevabı yanlış bunun, doğrusu :
Eğer Hristiyan bir devletsen papalığı vassal yaptığında hiç bir şekilde dinden atılmazsın. Müslüman bir devlet olarak vassal yaparsan sana karşı haçlı ilan edilmesi zorlaşıyor ( Emin değilim )

Not :
Benim rehberlerimi koymamışsın :(
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 20:31:34 Gönderen: haci_muro »

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1536
  • Tomás de Zumalacárregui
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #4 : 29 Aralık 2012, 20:34:44 »
Teknik olarak, Papalık'ın ilhakı diye bir durum yok 1-2 sene içerisinde Roma olmasada başka bir vilayette kuruluyor.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 20:35:09 Gönderen: cemoooo »
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı Ayran.Forever

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1208
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #5 : 29 Aralık 2012, 20:38:59 »
Teknik olarak, Papalık'ın ilhakı diye bir durum yok 1-2 sene içerisinde Roma olmasada başka bir vilayette kuruluyor.
1-2 sene değil ilhak edildikten hemen sonra diyebiliyorum.

Çevrimdışı MassiveStroke

  • (NukeHero)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1689
  • Beyne karşı biber gazı...
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #6 : 29 Aralık 2012, 21:12:20 »
Atay'ın rehberleri sayesinde uzman (Pro) oyuncu statüsüne üst sırdan giriş yaptım. :D

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #7 : 29 Aralık 2012, 21:40:37 »
33-) Papalık'ın ilhak edilmesi veya vassal yapılmasının faydaları nelerdir?
Cevabı yanlış bunun, doğrusu :
Eğer Hristiyan bir devletsen papalığı vassal yaptığında hiç bir şekilde dinden atılmazsın. Müslüman bir devlet olarak vassal yaparsan sana karşı haçlı ilan edilmesi zorlaşıyor ( Emin değilim )

Not :
Benim rehberlerimi koymamışsın :(

Sağol uyarı için, değiştirdim. Ben Osmanlı ile Papalık'ı vassal yaptım, Kastilya haçlı ilan etti ama katılan olmadı.

Senin rehber biraz ileri seviye kalıyor, en temel rehberleri koymaya çalıştım.

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #8 : 30 Aralık 2012, 07:59:05 »
5. "Lucky Nations" "Historical" olarak seçilirse belli başlı güçlü ülkelere belli başlı bonuslar verilir. "Random" seçilirse oyun 'bazı devletleri kayırarak' rastgele 8 ülke seçer.
9. Yönetim şekilleri için şu bağlantıyı verebilirsin (Dw için olanı yapılmamış ama bu da çoğu kişinin işini görür.):
http://www.paradoxian.org/eu3wiki/eu3wiki_images/b/b3/GovernementsHTTT41b.png
10. İlk kolonist de 100 kişi götürüyor diye biliyorum. Yine de oyundan bakmam lazım.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #9 : 30 Aralık 2012, 08:41:42 »
Kolonist sorusu hariç düzenlemeleri yaptım. Eklenecek önemli gördüğünüz sorular varsa onları da ekleyebilirim.

Çevrimdışı Kazak

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1597
  • bad translations only
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #10 : 30 Aralık 2012, 08:55:32 »
@uno

İlk kolonist yüz değil iki yüz nüfus ekliyor.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2012, 08:57:38 Gönderen: yasinugur »

Çevrimdışı Ayran.Forever

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1208
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #11 : 30 Aralık 2012, 11:31:22 »
Bu arada bu oyun sadece rehberle öğrenilmez bol bol pratik yapmak lazım :(
Edit:
Kolonistler eğer nomad devletlere yollanırsa hepsi 200 etkiler. Koloniye yollanınca ilki 200 geri kalanları 100 etkiler.
« Son Düzenleme: 30 Aralık 2012, 11:31:42 Gönderen: haci_muro »

Çevrimdışı atabak

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 419
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #12 : 30 Aralık 2012, 15:21:31 »
Çok iyi, rehber ve sık sorulan sorular.
"For those of you who ask for signs, have we not shown you enough already. Look around you, look at the stars, look at the sun, look at water, these are the signs for people of knowledge."

Çevrimdışı hsyn3333

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 101
  • Veni vidi vici
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #13 : 03 Şubat 2013, 06:37:02 »
Arkadaşlar yeni üyeyim yeri burası mı bilmiyorum ama bazı sorularım var;

-Oyunun bitiş tarihini hangi dosyadan değiştiriyoruz?
-Papa kontrolü elinde olan bir devletle her hangi bir devletin üzerine tıklayınca en altta gregoi(böyle birşey) çıkıyor bu nedir?

Çevrimdışı Kazak

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1597
  • bad translations only
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #14 : 03 Şubat 2013, 07:39:26 »
common/defines.txt dosyasında End_Date tarzı bir şey yazması lazım. Oradan değiştiriyorsun.


Çevrimdışı hsyn3333

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 101
  • Veni vidi vici
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #15 : 03 Şubat 2013, 08:32:11 »
@Yasibungur çok teşekkürler.

Çevrimdışı Manuel Komnenos

  • (lion)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 749
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU3 - Giriş, Gelişme Rehberi
« Yanıtla #16 : 04 Şubat 2013, 06:33:57 »
güzel rehber ve her şehirde en az 8 bin piyade bulundurmayın sakın süvari üretmeyin yoksa paranız biter ama mesela 8 bin piyade 8 binde top üretierseniz sizler için iyi bide oyunun vommondan idea kısmından  manpowerı arttıran ideayı  3 teknolejide açın ve manpowerı 9999.9999 yapın ve bisürü manpower olur
Nukehero küfürbazının fake hesabı ya da Nukehero tarafından çalınmış