Gönderen Konu: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)  (Okunma sayısı 13140 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #20 : 28 Aralık 2012, 04:23:45 »
Evet HOI'dan farklı. Sınırlar, antlaşmalar, vs gibi şeyler yok oyunda. Oyun savaş oyunu olduğu için ve sadece doğu cephesinde geçtiğinden Berlin düşdü mü düşmedi mi o önemli. Sovyetler için belli bir kural yok. Moskova ve Leningrad düşsede oyun devam ediyor. Fakat eğer Almanlar fazla sayıda bölge ele geçirirse "Victory point"  durumuna göre "kesin zafer" kazanabilir. Bu mantıklı  çünkü Moslova ve Leningrad kaybedilse Sovyetler savaştan çekilirmiydi bilmiyoruz yaşanmadığı için.
 Oyunda Romanya gibi ülkeler taraf değiştirebiliyor eğer Bükreş düşerse. Ben şu an aynı anda 2 oyuncuyla farklı oyunlar oynuyorum. O oyunda da 8. turdayım fakat daha 1941'de Romanya savaştan çekilmek üzere . Diğer oynadığım rakip tam dişli çıktı.  ;)

Sınırlar demişken oyunda "Military control" mantığı çok önemli. Mesela bir Panzer tümeni hem fazla hareket puanına sahip hemde etrafındaki 3-4 hex'i ele geçirebiliyor bölgeye girmese bile.  Fakat bir Romen piyade tümeni bazen düşman olmayan bölgeye bile giremiyor. Tümendeki asker ve ekipman eksiği ve önemlisi mobil birlik olup olmamasına bağlı.

Aslında Fraps ile çeksen senin açından daha yararlı olur bu kadar uğraşmazsın hem mik varsa konuşur anlatırsın oyunu  :P


Bu adam Fraps ile çekmiş mesela.

http://www.youtube.com/watch?v=eX8dehsYRGk

Mitra'yı biliyorum. İtalyan. İngilizcesi az olduğu için sessiz video yapmış. ;) Ama çok sağlam oyuncudur. Ageod'un Wars in America oyununu Pbem oynamıştım onla. Baya zevkliydi. Piyasadaki tüm strateji oyunlarını bilir ve didik didik ederek oynar.

Ama kamerayla oyunu anlatmak iyi bir fikir olabilir. Resim çek yazı yaz, hem uğraştırabiliyor hemde tam detaylı anlatmak zor oluyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #21 : 28 Aralık 2012, 12:24:09 »
14 Ağustos 1941:

                                                             

   
Kuzey Ordu Grubuna bağlı 18.Ordu ve 1. Kolorduya ait 3 tümen hızla Pskov'a saldırı düzenlemişti.  1941 yılı açısından bu saldırı şimdiye kadar ki en kapsamlı olanıydı. Flieger korps hava destekli ve 1. Kolorduya ait Stug tankları da saldırıya katılmıştı. Şehirde bulunan 291.inci Sovyet piyade tümeni geri çekilmek zorunda kaldı. Saldırının konsantre ve hızlı bir şekilde gelişmesinin nedeni Pskov şehrinin hemen kuzeyinde bulunan 8.Panzer tümeninin çember alınmasıydı. Fakat çok geç kalınmıştı. Karargaha gelen lojistik raporlarında  tümenin 5 farklı bölgeden saldırıya uğradığını ve teslim olduğu haberleri geldi. Kuzey Ordu Grubu için daha 1941 yılında böyle bir kayıp vermek moral bozukluğu yaratmıştı.

Alman Karargahından Mannerheim'a acele çekilen telgrafta Finlandiya birliklerinin Leningrad'a daha çabuk ilerlemesi yönünde tavsiyede bulunuldu. Kannas Ordusu Leningrad'a hareketlenirken Karelian Ordusu ise  Ladoga gölünün kuzey doğu cephesini güvenceye alacaktı. Bu plandaki amaç hem çevre limanları kontrol edip Leningrad'a giden erzağı azaltmak hemde  16 ve 18. Ordunun olası Leningrad güzergahı sonrası kuzey doğu  yönünden gelen Sovyet tümenlerini oyalamaktı.








Novgorod'da başlayan ve giderek artan Leningrad Savunma hattını gördükten sonra Merkez ve Güney ordu grupları'nın kendi cephelerindeki gelişmelerke ilgili aldıkları istihparat oldukça şaşırtıcıydı. Luftflotte 'nin keşif uçuşlarında saptadığı Sovyet tümenleri yavaş yavaş geri çekiliyordu. Dinyeper nehir savunma hattı bir bir boşaltılıyor ve güneyde Kiev'e doğru geri çekiliniyordu..











« Son Düzenleme: 28 Aralık 2012, 12:24:54 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

  • Paşa
  • *
  • İleti: 7029
  • Einhärjar
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #22 : 28 Aralık 2012, 12:37:10 »
Geçmiş olsun.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #23 : 29 Aralık 2012, 12:08:54 »
                      Logistic Phase Event Log
_____________________________________________________________________

Europe Zone 5 Clear
South Soviet Zone 6 Clear
Central Soviet Zone 7 Clear
North Soviet Zone 9 Clear


NORMAL REPLACEMENT SUB-SEGMENT
59087 men were returned to Germany's manpower pool
46399 men are added to Germany's front line units
1385 men were returned to Finland's manpower pool
1588 men are added to Finland's front line units
369 men were returned to Italy's manpower pool
1077 men are added to Italy's front line units
5100 men were returned to Rumania's manpower pool
5162 men are added to Rumania's front line units
2576 men were returned to Hungary's manpower pool
4637 men are added to Hungary's front line units
395 men were returned to Slovakia's manpower pool
338 men are added to Slovakia's front line units

GROUND ELEMENTS REPLACEMENTS
___ Germany ___
Panzer Ib                     : + 7 added to the front line units || - 6 returned to the pool
Panzer IIc                    : + 27 added to the front line units || - 16 returned to the pool
Panzer IIf                    : + 4 added to the front line units || - 1 returned to the pool
Panzer IIIe                   : + 11 added to the front line units || - 6 returned to the pool
Panzer IIIg                   : + 22 added to the front line units || - 9 returned to the pool
Panzer IIIh                   : + 12 added to the front line units || - 4 returned to the pool
Panzer 35(t)                  : + 15 added to the front line units || - 1 returned to the pool
Panzer 38(t)                  : + 17 added to the front line units || - 4 returned to the pool
Panzer 38(t)E                 : + 0 added to the front line units || - 4 returned to the pool
Panzer IIIj L/42              : + 32 added to the front line units || - 4 returned to the pool
Panzer IVc                    : + 4 added to the front line units || - 5 returned to the pool
Panzer IVe                    : + 16 added to the front line units || - 13 returned to the pool
Panzer IVf                    : + 12 added to the front line units || - 3 returned to the pool
Panzerjager I                 : + 0 added to the front line units || - 2 returned to the pool
SdKfz-222 Armored Car         : + 7 added to the front line units || - 8 returned to the pool
SdKfz-231 Armored Car         : + 8 added to the front line units || - 5 returned to the pool
SdKfz-221 Armored Car         : + 6 added to the front line units || - 9 returned to the pool
7.92mm Anti-tank Rifle        : + 364 added to the front line units || - 121 returned to the pool
7.92mm Machine Gun            : + 405 added to the front line units || - 133 returned to the pool
50mm Mortar                   : + 363 added to the front line units || - 128 returned to the pool
Support                       : + 905 added to the front line units || - 278 returned to the pool
Panzer Grenadier Squad        : + 16 added to the front line units || - 13 returned to the pool
SdKfz-10/4 SP Flak            : + 6 added to the front line units || - 3 returned to the pool
SdKfz-6/2 SP Flak             : + 11 added to the front line units || - 6 returned to the pool
SdKfz-7/1 SP Flak             : + 12 added to the front line units || - 12 returned to the pool
SdKfz-251/10 Halftrack        : + 3 added to the front line units || - 1 returned to the pool
SdKfz-251/1 MG Carrier        : + 9 added to the front line units || - 5 returned to the pool
SdKfz-251/2 Mortar Carrier    : + 4 added to the front line units || - 2 returned to the pool
81mm Mortar                   : + 206 added to the front line units || - 104 returned to the pool
37mm Anti-tank Gun            : + 340 added to the front line units || - 127 returned to the pool
50mm Anti-tank Gun            : + 61 added to the front line units || - 22 returned to the pool
47mm Anti-tank Gun            : + 1 added to the front line units || - 2 returned to the pool
88mm Anti-aircraft Gun        : + 2 added to the front line units || - 2 returned to the pool
105mm Field Gun               : + 1 added to the front line units || - 0 returned to the pool
105mm Howitzer                : + 81 added to the front line units || - 50 returned to the pool
150mm Howitzer                : + 31 added to the front line units || - 20 returned to the pool
20mm Anti-aircraft Gun        : + 7 added to the front line units || - 3 returned to the pool
28mm Anti-tank Gun            : + 12 added to the front line units || - 8 returned to the pool
150mm Infantry Gun            : + 44 added to the front line units || - 26 returned to the pool
75mm Infantry Gun             : + 162 added to the front line units || - 83 returned to the pool
Rifle Squad                   : + 761 added to the front line units || - 108 returned to the pool
Cavalry Squad                 : + 121 added to the front line units || - 46 returned to the pool
Motorized Rifle Squad         : + 164 added to the front line units || - 16 returned to the pool
Motorized Rifle Squad (+)     : + 120 added to the front line units || - 17 returned to the pool
Pioneer Squad                 : + 377 added to the front line units || - 118 returned to the pool
Motorcycle Squad              : + 151 added to the front line units || - 35 returned to the pool
Security Squad                : + 3 added to the front line units || - 3 returned to the pool
Labor Squad                   : + 3 added to the front line units || - 3 returned to the pool

171 damaged AFVs were returned to the pool
56 damaged AFVs were not repairable

19598 tons of ammo delivered to front line units




250th 'Blue' Infantry Division ARRIVED at 1,59 (men 16878, guns 198, afv 0)
9th Rum. Cavalry Brigade in hex 34,109 is no longer frozen
121st Hun. Security Brigade ARRIVED at 31,90 (men 6808, guns 0, avf 0)
124th Hun. Security Brigade ARRIVED at 43,88 (men 6900, guns 18, avf 0)
2nd Fin. Coastal Brigade in hex 70,11 is no longer frozen


Slovakian Mobile Brigade upgrades to 41 Slov. Mobile Division TOE
-----> redesignated as Slovakian Mobile Division
I./JG 52 air group upgraded planes from Bf 109F-2 to Bf 109F-4
I./1st Hun. Ftr Group air group upgraded planes from Cr.32bis(H) to Re.2000(H)
3.(H)/41 air group changed planes from Hs 126B to FW 189A
6.(Pz)/13 air group changed planes from Hs 126B to Fi 156C

1522 trucks were lost this turn during unit movement
18935 trucks have been lost during the campaign due to unit movement
960 trucks were lost performing unit resupply operations
3837 trucks were damaged performing unit resupply operations
9164 supply trucks have been lost during the campaign
13723 trucks were repaired and returned to the logistics pool




GROUND ELEMENT EXPORTS
1 x Panzer 35(t) exported from Germany to Rumania as CKD-R2

AIRCRAFT EXPORTS
1 x Do 17Z-2 exported from Germany to Rumania as Do 17M(R)
12 x Re.2000 Falco I exported from Italy to Hungary as Re.2000(H)
__________________________________________
PRODUCTION
 
Scenario production usage: German 100%, Axis Allies 100%, Soviet 100%
 
30500 tons of OIL produced in 96 oil centers
   27300 tons of OIL consumed by FUEL production
 
189000 tons of RESOURCES produced in 189 resource centers
   107000 tons of RESOURCES consumed by ALL production
 
66900 tons of SUPPLIES produced in 168 heavy industry centers
   25030 tons of SUPPLIES consumed by ALL production
0 HI locations didn't have enough resources
 
19625 tons of SYNTHETIC FUEL produced in 46 synthetic fuel centers
   23000 tons of RESOURCES consumed by synthetic fuel production
0 SYNTHETIC FUEL factory locations didn't have enough resources
 
25950 tons of FUEL produced in 91 fuel refineries
   27300 tons of OIL consumed by fuel production
0 FUEL factory locations didn't have enough oil
 
2600 VEHICLES produced in 318 vehicle factories
   13000 tons of SUPPLIES consumed by vehicle production
0 VEHICLE factory locations didn't have enough supplies
 
133 AIRCRAFT produced in 194 aircraft factories
   5389 tons of SUPPLIES consumed by aircraft production
0 AIRCRAFT factory locations didn't have enough supplies
 
223 GROUND ELEMENTS produced in 297 ground element factories
   1391 tons of SUPPLIES consumed by ground element production
0 GROUND ELEMENT factory locations didn't have enough supplies
 
26250 ARMAMENTS produced in 145 armaments factories
   5250 tons of SUPPLIES consumed by armaments production
0 ARMAMENTS factory locations didn't have enough supplies
 
24362 MANPOWER added to national pool(s) from 3875 manpower centers
 

__________________________________________
PILOT TRAINING
 
65 training missions were flown
5 aircraft were damaged flying training missions
0 aircraft were destroyed flying training missions

LOSSES BY TYPE
___________________________________________
Axis Combat_________139995
Axis Retreat________1452
Axis Attrition______14158
Axis Surrender______0
Axis Misc.__________0
Soviet Combat_______448482
Soviet Retreat______521932
Soviet Attrition____32290
Soviet Surrender____0
Soviet Misc.________404



28 AĞUSTOS 1941

Eylül ayına yaklaşırken karargaha gelen   operasyon bilgileri iç açıcı değildi. Minsk ve Smolensk'de başarı gösterilmiş fakat Leningrad hattına yakın olan Puşkin kentine km'lerce mesafe vardı. Keza artan Sovyet  direnişi Moskova'ya Km'lerce mesafede olan  bir başka şehir Vyazma'da da görülüyordu. Merkez ordu grubundaki birliklerin bir çoğu yogun düşmüş ve özellikle hızlı ilerledikleri için arazi koşullarından oluşan yıpranma  panzer tümenlerindeki tank kayıplarını oldukça arttırmıştı. Bu hasarlı tanklar zaman zaman tamir edilemiyordu. Tank tamir ekipleri geçen hafta hasarlı 171 adet panzer II ve III sınıfı tankın ulaştığını fakat 56 adetin   tamir edilemez durumda olduğunu belirtmişlerdi.
 Araziden dolayı yaşanan kayıpların en önemli sebeplerinden biri Sovyetlerin geri çekilirken tren raylarına zarar vermesiydi. Civarda bulunan 4. Ordu'ya ait tamir ekipleri rayları onarsa bile hala cepheye çok uzaklardı. Tren raylarına uzaklığından dolayı Merkez Ordu Grubu'na ulaşan ikmal sadece cephe gerisindeki diğer kolordular'a bağlı kamyonlardan sağlanıyordu. Daha henüz kış ayı başlamamasına rağmen Sovyetlerin derinlerine ilerledikçe arazi şartları mobil araç gerecin alehineydi. Reservde hala yeterli sayılabilecek toplam 177257 kamyon olmasına rağmen bu sayı tümen ihtiyacı için fazla değildi. Kamyon sıkıntısı yaşamak demek birliklerin hayat damarının kesilmesi demekti.

Diğer bir sıkıntı ise ekipman eksikliğiydi. Aktif insan kaynağı reservi şu an için yeterli olmasına rağmen silah üretimi için gerekli kaynak tükenmişti. Bunun üstesinden gelmek için  ele geçirilen Sovyet araç gerecinden eksiği olan birliklere silah sağlandı. Ayrıca piyade taburlarının sayısını arttırmak için Tümenlerdeki destek birimlerinden 10'a kişilik mangalar kuruldu. Teçhizat olarak Kar sınıfı tüfenkler verildi.   Tümenlerde azalan destek ekipleri ise savaş esirlerinden sağlanacaktı.



Fakat arazideki kayıplar ve ikmal seviyesi bu uğraşları şimdilik boşa çıkarıyordu ki birlikler yeteri hızda taze kuvvetlere kavuşamıyordu. Bu bilgiler ışığında Merkez Ordu Komutanı Feodr Von Brock ilerleyen haftalarda olası "Rasputitsa" mevsimini de hesaba katarak ilerlemeyi durdurma kararı aldı.





 












« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 12:11:22 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

  • Paşa
  • *
  • İleti: 7029
  • Einhärjar
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #24 : 29 Aralık 2012, 12:11:54 »
Geçmiş olsun.

Çevrimdışı Loki

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 4607
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #25 : 29 Aralık 2012, 12:18:14 »
Türkçesini yazsaydın eyiydi  ;D

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #26 : 29 Aralık 2012, 12:36:04 »
En güçlü olduğun zaman koca bir panzer tümeni kaybının acısını buradan hissettim. :)

Yapay zekaya karşı bile çok uzun sürecek bir oyuna benziyor. Bir de multi oynanınca aylar sürer tabi. :P

Oyunun tur sistemiyle oynandığı aklımdan çıkmış, o zaman yz-insan fark etmez herhalde.

Oyun çok pahalı geldi bana, dijital versiyonu 95 lira! Herhalde kendine has oyuncu kitlesi olan bir oyun.

Çevrimdışı Loki

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 4607
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #27 : 29 Aralık 2012, 12:37:30 »


Oyun çok pahalı geldi bana, dijital versiyonu 95 lira! Herhalde kendine has oyuncu kitlesi olan bir oyun.

Fatih Pashanın paylaştığı oyunu gör bir sen  :)

http://koltukgenerali.blogspot.com/2012/06/command-ops-gorup-goreceginiz-en-iyi.html

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #28 : 29 Aralık 2012, 12:56:20 »
Evet HOI'dan farklı.

Baya zevkliydi. Piyasadaki tüm strateji oyunlarını bilir ve didik didik ederek oynar.

HoI ile kıyaslanması bile günah. :P

Abi strateji demişsin ama bu klasik stratejiden çok taktik yönü ağırlıklı, operatif düzeyde bir oyun. Bu tür oyunlara ilgi duyup, piyasadaki her bu türden oyunu oynayan adam subay olabilir. :P

Fatih Pashanın paylaştığı oyunu gör bir sen  :)

http://koltukgenerali.blogspot.com/2012/06/command-ops-gorup-goreceginiz-en-iyi.html

Vakti zamanında bunun fiyatına da bir yuh çekmiştim. :P

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #29 : 29 Aralık 2012, 13:00:37 »
En güçlü olduğun zaman koca bir panzer tümeni kaybının acısını buradan hissettim. :)

Oyunun tur sistemiyle oynandığı aklımdan çıkmış, o zaman yz-insan fark etmez herhalde.

Oyun çok pahalı geldi bana, dijital versiyonu 95 lira! Herhalde kendine has oyuncu kitlesi olan bir oyun.

Evet bu oyun pahalı. Arada indirimler oluyor ama dağıtımcısı "Matrix games" genelde pek indirim yapmıyor. Bu ve "Command Ops Battle from Bulge "özel kitlesi olan oyunlar değil aslında ki fiyatı da bir oyunu özel yapmaz. Bu oyuınlar genel strateji dalının oyunları, Çünkü bu oyunların hiç biri taktiksel strateji değil. Sadece HOI'nın az biraz daha komplike olanı. Çünkü birim hiyerarşisi tümen seviyesinde. Yani bir birim bir birime saldırdığı zaman top ve piyadeyi ayrı kontrol etmiyorsun. Hepsi bir birimin  içinde kendi saldırıyor.

Benim farklı ve detaylı diye nitelendirdiğim oyunlar alay ve tabur  hiyerarşisinde oynanan oyunlar . Yani top ve piyadeyi ayrı yönetiyorsun.
Mesela şu firma taktiksel strateji  oyunlarında uzman. Bir campaign var ki turu tamamlamak minimum 4 saat alıyor. ;)
http://www.hpssims.com/pages/products/ww1/FRANCE14/FRANCE14.html

Daha eski bir oyun motoru var ama muharebeden tut savaş düzenine kadar çok gerçekçi hemde fiyatı bu oyun kadar şişirilmiş değil.



Düzenleme: "Abi strateji demişsin ama bu klasik stratejiden çok taktik yönü ağırlıklı, operatif düzeyde bir oyun"



Evet operasyonel strateji duğru bir tanım.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 13:04:00 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #30 : 29 Aralık 2012, 13:32:51 »
Galiba 1 veya 2 saattir oyunu anlamaya çalışıyorum, ilk turda 18th Army ve 16th Army'nin bütün alt birimlerine emirleri verince beynim kısa devre yaptı ;D . Hatta 18th Army'nin altındaki L Corps'yu bile bulamadım, o derece beynim sulandı.
Cossacks 2'ye geri döneyim en iyisi :P .

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #31 : 29 Aralık 2012, 14:02:38 »
Ben şu hikayesini yazdığım oyunda rakibe ilk tur save dosyasını gönderdiğim zaman benden 2-3 gün süre istedi. ;D 
Malum ilk tur süprizi kuralları gereği Sovyet birimleri sağa sola saçılıyor saldırıdan sonra. Ordu hiyerarşisi oldukça dağınık. Ben bir senedir bu oyunu oynuyorum daha sovyetlerin hiyerarşisini çözemedim ki birimlerini tam bilmiyorum,hiç oynamadım ;) Tek bildiğim Tarihsel Sovyet doktrin değişikliği gereği 1941 Corps Hq'ya bağlı olan tümenler 1942'de Military district ve  Front Hq'ya bağlanıyor ki o zaman oyun iyice karışıyor. Tekrar baştan hiyerarşiyi kurmak lazım. :D

En güçlü olduğun zaman koca bir panzer tümeni kaybının acısını buradan hissettim. :)


Aynen öyle. Hele 1941 de panzer tümeni kaybedenle forumlarında dalga geçiyorlar. ;D. İlerde her birime ihtiyacım olacak ki Panzerler çok ve çok önemli.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 14:03:56 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #32 : 29 Aralık 2012, 14:47:17 »
Aslında benim aklımda şöyle bir fikir var. (belki vardır böyle bir oyun, ben bilmiyorum) Tümen değil de, alay ve hatta bölük seviyesinde ki birimlerin yönetildiği gerçek zamanlı taktik düzeyde strateji oyunu. Şöyle ki oyunda duraklatma seçeneği olmayacak. :P Her saniye oyun zamanında en az iki saniye geçirecek, hızlandırma seçeneği olacak. Kariyer temalı oyun olacak ve rütbe atladıkça sorumluluk artacak. (oyun tecrübesi de artacağı için sorun yok) İlk başta koca doğu cephesini yöneteceğimize herhangi bir alayda albay olarak başlayacağız. Tabi çoklu oyunculu moduyla beraber daha bir sürü özellik olacak. :P

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #33 : 29 Aralık 2012, 15:34:19 »


 Bu tür oyunlara ilgi duyup, piyasadaki her bu türden oyunu oynayan adam subay olabilir. :P



Bunu gözden kaçırmışım doğru saptama. Link gönderdiğim  HPS France'14 oyunun yapımcısı resmen ABD ordusunda yüzbaşıydı. Bir kaç kere mailleşmiştik. Sanırım hikayesini yazdığım oyunun yapımcısı Gary Grisby'de emekli asker. Bir doğru saptama da şu ki bu oyunları oynayanların bir çoğu da ya emekli asker vayahut aktif olarak göreve devam ediyor. Çünkü baya farklı ve ciddi oynuyorlar. Harita çok büyük ve bir sürü birim varken bile sıkılmadan sabırla oynuyorlar.


Aslında benim aklımda şöyle bir fikir var. (belki vardır böyle bir oyun, ben bilmiyorum) Tümen değil de, alay ve hatta bölük seviyesinde ki birimlerin yönetildiği gerçek zamanlı taktik düzeyde strateji oyunu. Şöyle ki oyunda duraklatma seçeneği olmayacak. :P Her saniye oyun zamanında en az iki saniye geçirecek, hızlandırma seçeneği olacak. Kariyer temalı oyun olacak ve rütbe atladıkça sorumluluk artacak. (oyun tecrübesi de artacağı için sorun yok) İlk başta koca doğu cephesini yöneteceğimize herhangi bir alayda albay olarak başlayacağız. Tabi çoklu oyunculu moduyla beraber daha bir sürü özellik olacak. :P

Dediğin fikir fena değil. Bunu yapan oyunlar var. Mesela John Tiller'in napolyon dönemini anlatan oyunları var. Bu oyunları oynayan klübe üye oluyorsun.
 Sana rütbe ve birlik veriyorlar. Mesela ben Fransız ordusunda bir alayı kontrol ediyordum. Benim üzerimde corps,division komutanları vardı. Save dosyamı gönderirken ve  aylık aktivite raporu verirken atıyorum;
General Gudarian, 5. Süvari alayından Barış olarak hitaba başlayıp mail gönderiyordum.
Eğer iyi muharebe çıkarırsan bir süre sonra oylama ile rütbe atlıyorsun. Baya bir roleplay havası veriyor. ;)

 Bu klüplerle oyun yapımcıları beraber de çalışabiliyor. Böylece hem oyunu canlı tutuluyor hem de bir çok rakip bulma şansın oluyor. Ayrıca çok iyi sohbetlerde oluyor.

Ama realtime olarak bence bu oyunlar oynanamaz. Çok zor olur.
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 15:41:09 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #34 : 29 Aralık 2012, 16:10:31 »
Sana rütbe ve birlik veriyorlar. Mesela ben Fransız ordusunda bir alayı kontrol ediyordum. Benim üzerimde corps,division komutanları vardı. Save dosyamı gönderirken ve  aylık aktivite raporu verirken atıyorum;
General Gudarian, 5. Süvari alayından Barış olarak hitaba başlayıp mail gönderiyordum.
Eğer iyi muharebe çıkarırsan bir süre sonra oylama ile rütbe atlıyorsun. Baya bir roleplay havası veriyor. ;)

Ama realtime olarak bence bu oyunlar oynanamaz. Çok zor olur.

Bahsettiğim oyun aynı bunun gibi, ancak kayıt dosyası göndermeli değil. Çok zor olsa da gerçek zamanlı olabilir. Zaten bütün amaç gerçekçilik ve ciddiyeti mümkün olan en yüksek düzeye çıkarmak. Askeri hiyerarşisi ciddi, gerçekçiliği üst düzey ve en önemlisi oyunu oynayacak toplulukdaki herkese hitap edebilecek bir oyun olacak. Ama çekiciliği de sıkıntıları doğuruyor. Bir kere çok uzun olacak oyun, sonuçta oynayanlar da insan. :) Aynı şekilde herkesin bir araya toplanması sorunu var, bunun için de lobi sistemi sphle* gibi bir durum gerekli ki o zaman da dünya genelinde oynayacak oyuncu sayısının çok olması lazım. Gerçek zamanlı olması gerçekten çok zor ama bana en çekici gelen yanı bu.

Bir mezun olayım da. :P Şakası bir yana imkanım olsa peşinden koşacağım bu proje bu olurdu. Tabi piyasayı bilmeden konuşuyorum, gerekli araştırmalar yapılmalı.

Çevrimdışı Loki

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 4607
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #35 : 29 Aralık 2012, 17:03:31 »
Bahsettiğin gerçek zamanlı olayı 1 kişinin kaldırabileceği bir şey değil öyle bir cepheyi kontrol etmek için en az 10 vs 10 veya 15 vs 15 yapılması gerekiyor bunlardan 5'i hava gücü , erzak vb şeyler ile kalanlar ordu ile ilgilenirse olur.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #36 : 29 Aralık 2012, 17:18:53 »
Eğer oyun konusu 2. Dünya savaşı üzerine olacaksa; ki muhtemelen dünyada en popüler zaman dilimi,  Ben bu zamana kadar  alay düzeninde oynanan single player 2. DS savaş oyunu bile görmedim ki multiplay nasıl olur.  Konuştuğumuz biraz ütopik ama sana tamamen katılıyorum. Böyle bir oyun yapılıp oynanabilecek düzeyde olursa oyun piyasasında devrim olur. Ama  çok uzak ihtimal. Nedeni ise:

 Moscow 42. Bende bir kaç oyunları var oldukça gerçekçi askeri simulasyon yapıyorlar. Hatta ABD ordusuyla anlaşmaları bile var.
http://www.johntillersoftware.com/PanzerCampaigns/Moscow42.html

 Ama uyarmam lazım ki tamamen ya uzaylıların yada askerlerin oynadığı taktik strateji. Veyahut daha evvel bahsettiğim özel oyuncu kitlesinin ;). Çünkü harita enlemesine ve boylamasına 244,620 hex'ten oluşuyor. 1 hex 1 km ölçeğinde ve bir tur 2 saat zaman ölçeğine göre. Kuzey Ordu Grubu'nun dahil olmadığı oyunda 7700 ve 9000 arası Merkez ve Güney Ordu Grubunun değişen yaz ve kış savaş düzeni tabur ölçeğinde  !!  Ki bütün doğu cephesini kapsamıyor ve campaign'ler en fazla 15 günü kapsıyor.
Bu oyun ile hikayesini yazdığım oyun karşılaştırıldığında, War in the East sandbox oyun gibi duruyor.  :)

Haliyle bu oyunlar gerçek zamanlı ve çok iyi grafikli yapılmıyor fakat ben sırf tarihi harita,savaş düzeni için her şeyden ödün veririm. Maksat oyunun o zamanki şartları iyi yansıtması.

« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 17:23:30 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #37 : 29 Aralık 2012, 17:54:34 »
Bahsettiğin gerçek zamanlı olayı 1 kişinin kaldırabileceği bir şey değil öyle bir cepheyi kontrol etmek için en az 10 vs 10 veya 15 vs 15 yapılması gerekiyor bunlardan 5'i hava gücü , erzak vb şeyler ile kalanlar ordu ile ilgilenirse olur.

Ana hedef o zaten, askeri hiyerarşinin olduğu ve bu hiyerarşiyi insanların oluşturması yapay zekanın değil. Aklımda çok şey var da kafadaki yoğunluğu sadeleştirip yazamıyorum. :P

Eğer oyun konusu 2. Dünya savaşı üzerine olacaksa; ki muhtemelen dünyada en popüler zaman dilimi,  Ben bu zamana kadar  alay düzeninde oynanan single player 2. DS savaş oyunu bile görmedim ki multiplay nasıl olur.  Konuştuğumuz biraz ütopik ama sana tamamen katılıyorum. Böyle bir oyun yapılıp oynanabilecek düzeyde olursa oyun piyasasında devrim olur. Ama  çok uzak ihtimal.

Gelişecek teknolojiye bel bağlayarak çok çok zor olsa da bazı şeylerden taviz verilerek (mesela tabur düzeyinde birçok taktiksel savaş yerine tugay veya tümen düzeyinde doğu cephesinin yönetilmesi gibi) yapılabilir. Adım adım düşünülürse ilk adım WITE'nin multiplay olması. (sonra wite gerçek zamanlı olacak şekilde vb.) Tabiki gerçekçi yaklaşınca biraz ütopik ama hayal işte. :)



Söylediğim gerçek zamanlı durdurmalı olmayan oyun single olsun bizim olsun, ona da razıyım. Abi bu arada WITE'ye başlıyorum, hayırlısı. Eğer testi geçer de oyunu çözersem önerdiğin oyunları da incelemeye başlayacağım.

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #38 : 29 Aralık 2012, 18:24:15 »
Ben hiyerarşiyi kâğıda yazıyorum :P , yalnız haritadaki konumlarını yazmayı unutmuşum o kâğıda :D .
Vurmayın bana, bunu daha önce Capitalism II'de de yapmıştım ;D .

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1111
    • Profili Görüntüle
Ynt: WAR IN THE EAST(PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #39 : 29 Aralık 2012, 18:27:56 »
Ana hedef o zaten, askeri hiyerarşinin olduğu ve bu hiyerarşiyi insanların oluşturması yapay zekanın değil. Aklımda çok şey var da kafadaki yoğunluğu sadeleştirip yazamıyorum. :P

Gelişecek teknolojiye bel bağlayarak çok çok zor olsa da bazı şeylerden taviz verilerek (mesela tabur düzeyinde birçok taktiksel savaş yerine tugay veya tümen düzeyinde doğu cephesinin yönetilmesi gibi) yapılabilir. Adım adım düşünülürse ilk adım WITE'nin multiplay olması. (sonra wite gerçek zamanlı olacak şekilde vb.) Tabiki gerçekçi yaklaşınca biraz ütopik ama hayal işte. :)



Söylediğim gerçek zamanlı durdurmalı olmayan oyun single olsun bizim olsun, ona da razıyım. Abi bu arada WITE'ye başlıyorum, hayırlısı. Eğer testi geçer de oyunu çözersem önerdiğin oyunları da incelemeye başlayacağım.


Sevindim. :)
Oyunu tam tanıtamadım ama War in the East hem server hemde Pbem olarak oynanıyor. Bu oynadığım oyun server üzerinden. Ama işleyiş tamamen PBEM'deki gibi.
Multiplay oynanacak bir oyun değil çünkü oyunda sadece 2 taraf seçilebilir. ALmanya ve Sovyetler. Birde oyunda aşırı birlik olmadığı için bu ve tümen düzeyinde benzer 2. DS oyunları bu şekilde oynanıyor.

linkinini gönderdiğim Panzer Campaigns Moscow 42 oyununda ise multiplay oynamak mümkün sadece Almanya veyahut Sovyetler oynanabilir olmasına rağmen. Çünkü tabur ölçeğinde hiyerarşi var. sanırım toplam 6 oyuncu oynayabiliyor,her biri bir ordu grubunu yönetiyor. Devasa bi oyun.

Genel olarak forumlarda gözlemlediğim savaş oyununu tabur veyahut alay düzeyinde oynamaya alışmış taktiksel strateji seven oyuncu tümen düzeyinde oyunları sevmiyor ve biraz sandbox buluyor. Ama tabi iki sistemin artı ve eksileri var.Başlıcası harcanan zaman.  Fakat şundan emin ol detaya indikçe daha fazla detay peşinde koşacaksın. ;)
« Son Düzenleme: 29 Aralık 2012, 18:28:53 Gönderen: Baris »