Gönderen Konu: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)  (Okunma sayısı 12352 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #100 : 27 Şubat 2013, 15:37:00 »
Bendeki biraz eski versiyon, 1.04.22 idi. Orijinaline para vermek istiyorum ama 145 lira  nsll* .
Ezberlemek zaten mümkün olmaz da ben bazı birliklerin çekiliş ve geliş tarihini değişti sanmıştım, ondan sordum.
Ve evet, "nasıl olsa bunlar oyundan çıkacak" deyip intihar saldırısında bulundum. Ayrıca panzerleri de öne atarak kullanıyordum ki iki tümen "izole" oldu ;D . Bu saatten sonra taktik değiştirilmez deyip hava kötüleşene kadar devam edeceğim, ondan sonra savunma yaparım. Ve panzer tümenlerinde 30 tank kaldı ;D , kesinkes batırdım.


Bu oyunun orijinal alınmasını tavsiye etmem. Belli bir çok hataları düzeltikleri ve server üzerinden oynama imkanı dışında. Hata olarak misal belki 100% ekipmanla "withdraw" mekaniğini değiştirdiler, böyle bir yama hatırlıyorum çünkü. Onun dışında Almanya son yamalarla daha güçsüz oldu.  krk*. Oyun dengesi oldukça fazla Sovyetlerin lehine. Fakat belli tarihlere göre VP değerleri çok optimize değil. Misal ALmanya belli noktaları belli tarihte tuttuğunda VP alması gerekirdi. Şimdilik sadece 1945'ten evvel Berlin'in düşmemesi lazım.
  Bir süre sonra Almanlar 1. DS'ındaki gibi hendek savaşına dönüştürmesi lazım cephe savunmasını. 1942 sonundan itibaren saldırı düzenlemesi hayal ve boşuna MP kaybı. Fakat tabiki şu ana kadar bu boyutta yapılan doğu cephesi oyunlarının gerçekçilik ve detay olrak en başında gelir.

Sadece genel mekaniklerine bakmak için dene ve yeni çıkacak "War in the West"'i orjinal düşünebilirsin. Nasıl olsa aynı fiyata olur. Betalardan öğrendiğim ve forumlarında yazan bu oyun motorunun oldukça modifiye hali olacak. Özellikle topçuların ve savaş uçakların vuruş gücü artacak. Şu anki durumda daha çok "distruption" hasarı veriyorlardı muharebede. Daha komplike hava sistemi örnek olarak light mud ve heavy mud.
Hava sistemini anlatan video:
http://www.2by3games.com/9922.html
« Son Düzenleme: 27 Şubat 2013, 15:42:11 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #101 : 06 Nisan 2013, 13:59:48 »
Biraz hort oldu ama h^^al^^a devam ediyor mu PBEM oyun?
Bir de "National Reserve" ne oluyor? İstediğim yere koyabilir miyim onları :) ?
Bir de oyun bende çoğu zaman çok kasıyor. Bilgisayarın turları hesaplamasının 1 saatten uzun sürmesine "Eyvallah." derim de ben kendi hamlelerimi yaparken de çok kasıyor. Sebebi bilgisayarın aşırı ısınması filan mı (Arkadaşın Hitman oynarken bile 70 derece Celcius'a çıkartabildiği ekran kartı sıcaklığını ben CK2 oynarken 82 derece Celcius'a çıkarmıştım da ;D .)?
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2013, 14:11:56 Gönderen: unonimus »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #102 : 06 Nisan 2013, 20:40:08 »
1943 yılının Ocak "Blizzard" turundayım.Romanya düştü. Macaristan ve Güney Ordu Grubu daha doğrusu yeni kurulan Don Ordu Grubu Katowice ve Stalislav civarı dağlarda cephe oluşturdu Macaristan'ı korumaya çalışıyor. Oyunu aslında 1941 kışı ve 1942'de kaybettim. Fiilen değil ama ilerleme az olunca (misal Krakov ve Kursk'ta T-34 Tank farikaları mevcut) rakip bu bölgelerdeki fabrikaları  taşıma gereği bile duymamıştır.  ;)

"National Reserve" adı üzeri ulusal rezerv yani uçakların oyun haritasından çıkarılıp sanal mevcut havuza konması. Bunu özellikle 1941 yılında Sovyetlerin yapması gerekiyor çünkü hava kuvvetli yeni organizasyon içersinde ve uçak modelleri oldukça zayıf. 1942'den sonrada Almanların yapması gerekiyor çünkü bu sefer planlamayan uçuşlar Fliegerkorps için intihar demek nitekim Sovyetlerin ezici hava üstünlüğü başlıyor. Tabi rakibe göre değişir. Genel olarak Bomber ve Tactical bomber tarzı uçaklar önemli ki herhangi bir muharebeye oldukça etki ediyor. Ben replacement'i otomatik yapmıyorum ve özellikle "plane swap" olayını manual yapıyorum. AP puanı harcasa bile manual yapmak daha verim sağlıyor. Tabi bu sefer oldukça detayla uğraşmak lazım ama sonuçları fena değil.

Ekran kartı belleği bir miktar zorlanıyor olabilir ama yamayla optimize etmişlerdi. Ekran kartının işlemcisini kullandığını sanmıyorum çünkü 3d bir uygulama değil. Yapay zekanın tur süreleri bende eğer Sovyetlerin atak yapma turları ise(kış ayları,1943 yılı vs) bir miktar vakit alıyor ama en fazla 10 dakika.
 
Yapay zeka genelde cephe tehditi üzerine odaklanan  2 ayrı kodlamaya sahip. Hem biraz script hemde geri kalan 99% 'luk bölümü duruma göre hareket ediyor diye okumuştum. Script tarafı ,1941 yılının ilk turu kuralları gereği aşırı zayıf olan olan Sovyetlerin savaşmadan olabildiğince geri çekilmesi gibi.

Çevrimdışı Kaymak Pürüzü

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 571
  • Gördüğüm illegal durumları rapor ediyorum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #103 : 06 Nisan 2013, 21:02:56 »
Yazdıklarınızı okuyunca bilimsel makale okuyormuş gibi hissediyorum. Bir şeyi merak ettim. Bu oyunu oynayabilmek için ne tür birikimlere sahip olmak gerekiyor. Siz nasıl başladınız? Her önüne gelen oynayamıyor herhalde?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #104 : 06 Nisan 2013, 21:48:20 »
Yazdıklarınızı okuyunca bilimsel makale okuyormuş gibi hissediyorum. Bir şeyi merak ettim. Bu oyunu oynayabilmek için ne tür birikimlere sahip olmak gerekiyor. Siz nasıl başladınız? Her önüne gelen oynayamıyor herhalde?

Umarım yanlış izlenim vermedim çünkü gerçekten bilimsel bir makale değil fakat tabiki doğu cephesi açısından simule edilen en gerçekçi oyunların başında geliyor.
Genelde oyunlarda gerçekçilik arayan ve bu tür oyunları oynayan kesim zaten dönemle ilgi tarihi ezbere bilir fakat bu oyunun mekanikleri gereği ki sadece oyun olduğu unutulmadan; bu birikimlerin çok fazla bir değeri yok. Maksat kuralları kavrayabilmek ve oyundan zevk almak. Hala ki 3 senelik bir oyun olmasına rağmen dokümantasyonda eksiklikler gereği ben yüzde yüz oyuna hakimim diyen olacağını sanmıyorum.

Evet genelde rakipler belli bir yaşam tecrübesine sahip. Misal bu değil diğer WIE Pbem oyunumda oynadığım rakip 60 yaşındaydı. Burda önemli olan sabırlı ve yenilgiyi hazmeden bir rakip olabilmesi. Yaşın veyahut tarihsel birikimin çok fazla önemi yok fakat az çok dönemle ilgili tarihe hakim olması avantaj getirebilir ama  sadece oyuna başlangıç ölçeğinde.

Ben açıkçası ilk olarak Talansoft'un Rising Sun ile başladım. Daha çok taktiksel olan bir klasik. Fakat esas anlamda bu tür oyunlarla tanışmam da bir nevi Ageod oyunlarının da katkısı var. 
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2013, 21:50:54 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Kaymak Pürüzü

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 571
  • Gördüğüm illegal durumları rapor ediyorum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #105 : 06 Nisan 2013, 21:54:57 »
Teşekkür ederim cevabın için. Beyni ne kadar yorduğunu tahmin edebiliyorum. Bir çeşit kapsamlı satranç oyunu gibi.

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #106 : 06 Nisan 2013, 22:02:21 »
Ben devreleri yaktım bu oyunda ;D . 3-4 saattir 13.turu oynuyorum. Bugünlük devam etmeyeceğim. Laptop almazsam 2 hafta sonra bitireceğim.
Adaptif yapay zeka mı oluyor script olmayan kısım? Hani şu, ilk defa Far Cry'da kullanılan türden yapay zeka?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #107 : 06 Nisan 2013, 22:36:11 »
Teşekkür ederim cevabın için. Beyni ne kadar yorduğunu tahmin edebiliyorum. Bir çeşit kapsamlı satranç oyunu gibi.

Kesinlikle bir nevi büyük stranç. Artısı cephe genişliği & harita ebadından  ve savaş mekaniklerinden dolayı usta oyuncular bile sürprizle karşılaşabiliyor olması. Tekrar oynanabilirliğini de oldukça yüksek. Yapay zekaya karşı bile kolay bir oyun olmaması çok iyi.

Ben devreleri yaktım bu oyunda ;D . 3-4 saattir 13.turu oynuyorum. Bugünlük devam etmeyeceğim. Laptop almazsam 2 hafta sonra bitireceğim.
Adaptif yapay zeka mı oluyor script olmayan kısım? Hani şu, ilk defa Far Cry'da kullanılan türden yapay zeka?

Evet fakat AGE motoru da aynı manada.
Farcry 2004'te çıktı ise alıntı sözkonusu belki en azından isim yönünden.  ;)
Benim anladığım özellikle tarihi bir senaryo ise biraz script ve fazlaca adaptif yapay zeka iyi bir sonuç verebilir. Misal script'i hiç bulunmayan Revolution under Siege ve script'i oldukça fazla olan Fatal Years modu arasında büyük fark var ki yapay zeka oyuncuyu yenebilecek kapasiyete sahip.
« Son Düzenleme: 06 Nisan 2013, 22:37:04 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #108 : 10 Ağustos 2013, 23:22:10 »





Bu Pbem oyunuma göre daha dikkatli oynadığım 2.Pbem oyunu. Rakip farklı fakat daha tecrübeliydi. Tipi mevsiminde nedense hücuma geçmemişti. Alman Ordusu özellikle G.Ordu Grubu ile daha iyi ilerledi fakat tipi şartları gereği ikmal problemi yaşamıştım. Özellikle ileri hatta bulunan 5. Panzer tümeni 25.Turda %37 olan ikmal miktarını %32'ye geriletti kış şartları gereği. Bu oyuna ara vermiştik oyundaki datadan kaynaklı ekipman problemleri nedeniyle. Yeni yamada düzeltilecek.
Not: WIE için yüklediğim yeni grafik modu grafikleri daha berbat yaptı. :(



Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Solo)
« Yanıtla #109 : 12 Ekim 2013, 12:48:03 »















Birliklerin üzerinde sarı ve kırmızı ışıklar 'Beachhead Supply' ve 'isolated' durumu. Resimdeki Merkez Ordu ikmal sağlamakta problem yaşıyor. Güneydeki 17. Ordudan bir kolordu ise Sivastopol'a yöneldi. İlk 'çamur' turu 16 ekim 1941. YZ'ya karşı normal lojistik, moral kuralları ile oynanan oyun. Sovyet ordusu tek tük Moskova'dan karşı taarruza girişmeye başladı ve yüksek moralli kızıl muhafız birlikleri oluşturdu. Almanya'da manpower ve armaments değerleri yüksek fakat 'railhead' e mesafe uzak olduğu için birlikler tazelenmiyor şimdilik.
Kuzeyde İlmen gölünün doğu yönünden çengel atılmaya çalışıldı fakat direniş yüksek operasyon durdu. Tipi mevsimine kadar şehir ve belli arazilerde 'fort' oluşturmak gerekecek tipide moralleri düşmesin diye yoksa hallaç pamuğu gibi hepsi geri cephelere atılacak.  8|

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Solo)
« Yanıtla #110 : 24 Ekim 2013, 23:16:06 »







1941 aralık ayında oluşturulan savunma hattı. Tipi nedeniyle şehir ve kasabalara yakın kesimlerde 'fort'lar oluşturuldu. Olası geri çekilme durumunda ise batı yönünde 2. kontrol noktası mevcut. Moskova'ya 2-3 hex uzaklığında olup da önce yağmur sonra tipi nedeni ile beraber karşı taarruz eklenince geri çekilmek zorunlu moral bozucu oldu.  :-\

Çevrimdışı xxdiag

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #111 : 26 Haziran 2014, 23:35:51 »
konuyu hortlatacaz ama bu nası oyun 1960lardan kalma gibi
:fpalm:
Bende Irak'ta ölen Binlerce Arap'a seviniyorum(!). İyi olmuş iyi yapmış Amerikalılar Dedelerimi sırf Müslüman değil diye öldürdükleri Arapları katletmekle.
Türkiye'nin düştüğü durum. :( :(  :wall:  :fpalm:  :thumbsdown:
ارسل كولمز Osmanlıca ismimin karşılığı

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #112 : 26 Haziran 2014, 23:42:42 »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1021
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #113 : 27 Haziran 2014, 00:43:08 »
Konuyu hortlatmaktanda problem yok ama bu oyunun kutulu kuralları(gizli hedef kutu oyunlarına örnek en bilinen) 90'lara uzanır. Yani bu açıdan 'retro' tabiri daha uygun olur.  ;)
Binlerce zarın atıldığı ve stratejik düşünce gerektiren bir oyun için arayüzün eski tip olması oyun için yanlış fikir vermemeli.
« Son Düzenleme: 27 Haziran 2014, 14:39:51 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı xxdiag

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 760
    • Profili Görüntüle
Ynt: War In The East (Almanya PBEM HİKAYESİ)
« Yanıtla #114 : 27 Haziran 2014, 21:10:33 »
Konuyu hortlatmaktanda problem yok ama bu oyunun kutulu kuralları(gizli hedef kutu oyunlarına örnek en bilinen) 90'lara uzanır. Yani bu açıdan 'retro' tabiri daha uygun olur.  ;)
Binlerce zarın atıldığı ve stratejik düşünce gerektiren bir oyun için arayüzün eski tip olması oyun için yanlış fikir vermemeli.
Anladım kardeşim
:fpalm:
Bende Irak'ta ölen Binlerce Arap'a seviniyorum(!). İyi olmuş iyi yapmış Amerikalılar Dedelerimi sırf Müslüman değil diye öldürdükleri Arapları katletmekle.
Türkiye'nin düştüğü durum. :( :(  :wall:  :fpalm:  :thumbsdown:
ارسل كولمز Osmanlıca ismimin karşılığı