Gönderen Konu: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler  (Okunma sayısı 9372 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #60 : 31 Temmuz 2014, 20:42:06 »






Avusturya oyunumdan görüntüler. Oyun başında Pirna'yı kurtarmak için doğrudan hücuma kalkamadığımdan Husarları kullanarak Elbe'nin karşı yakasını kontrol altına aldım. Normalde Prusya'nın Pirna etrafındaki 3 yolu da kontrol etmesi gerekiyor ki Saksonlar teslim olsun. Ben karşı yakadaki yolu kontrol altına almam rağmen Pirna teslim oldu. Bu kısmı anlayamadım. Ardından elimdeki 45 bin kişiyi Lobositz'in ötesindeki dağlık araziye yolladım ve burada conservative müdafaa yerine Çanakkale geçilmez savunması yaptım. Sonuç olarak 30 bin kayıp verirken Friedrich'in başında olduğu Prusya ordusuna 20 bin kayıp verdirerek geri çekildim. Bu yenilgi NM açısından ağır fatura çıkardı ancak Prusyalıların kaybı da oldukça yüksek, bu kayıpları yerine koymaları onlar açısından zor olacak.

Daha sonra kış geldi ve Prusyalılar ilginç işler yapmaya başladı. En ilginci Wilhelm'in Silezya ordusunu aldığı gibi kuzeye yardırmasıydı. Şu an Stralsund'u kuşatmış durumda ve henüz İsveç ordusu aktif hale bile gelmedi. İsveç'i baya etkili kullanırım diyordum ama pek öyle olmayacak galiba. Umarım Stralsund düşmez. Batıda ise 4 kol halinde 100 bin Fransız aktif hale geldi. Prusya YZ'si Wesel'i zannediyorum boşalttı. Benim için iyi oldu bu. Yalnız Kassel'deki ordu Frankfurt'u kuşattı. Şimdi güneydeki Fransız koluyla kuzeyden bir kol daha getiriyorum ve burayı kurtarmaya çalışacağım. Fakat galiba Friedrich ve orduları o yöne doğru geliyor, napmaya çalıştıklarını hala çözemedim. Öbür tarafta ise Dortmund, Lipstadt ve Münster'i almaya çalışacağım. Hanover'in bir kolordusu kuzeye doğru gidiyordu, bu bana daha çok zaman kazandırır.

Doğu'da Ruslar hala aktif olmadı ne zaman olurlar onu da bilmiyorum. Silezya tamamen işgale müsait. Daun, Piccolomini ve Lucchese ile buraya ilerliyorum. Buradaki kaleleri alırsam 120 bin kişiyi Saksonya'ya yani tek cepheye döndürebilirim. NM olarak Prusya'dan şu an üstünüm, Daun gibi sağlam bir generalim var. Tek sıkıntım kaynaklarımı tamamen seferber edemediğim için bazen recruitment yapamamam. Bunun dışında ordularım genel olarak top ve erzak katarı sıkıntısı çekiyor. Katar sorununu bir şekil hallettik ama top yapmak hem pahalı hem zahmetli. Şu an garnizon birliklerine yönelmiş durumdayım, fazla seçeneğim kalmadı çünkü.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimiçi Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #61 : 01 Ağustos 2014, 00:53:32 »
Saksonya'nın teslim olması problemli event'di. 4 kişilik senaryoda onu kaldırdılar. Oldukça fazla NM değeri ve de tecrübe sağlıyordu Prusyalı komutanlara assault yaptıklarında Pirna kampına. Buna 'house rule' getirilmesi gerekiyordu. Fakat 1756'daki senaryodan başlanıldığında bendeki script bu şekilde. Kontrol edilmesi gereken bölgeler EvalControl Military control anlamında. Sanıyorum ayrıca Prusya YZ için kolaylaştırılmış event'ler vardır.

Umarım bu oyun erken bitmez çünkü 2 kişilik senaryo Pbem oynansa bile Prusya tarafı çok dezavantajlı .
Stralsund'un düşeceğini sanmam fakat belli olmaz. Sadece İsveç açısından değil Rusya açısındından da stratejik önemi var ikmal için.

Düzenleme: 4 kişilik senaryoda diğer ülkelerin Prusya'ya göre neredeyse 1/3 oranında tur başına daha az kaynak üretimi ve EP değeri kazanımı var. Bu yüzden kaynakları koalisyon açısından belli bir ülke için yoğunlaştırmak biraz oyun dengesini bozuyordu. Benim hatırladığım kadarıyla Prusya biriken Concript, money değerleri belli bir seviyeden sonra otomatik replacement sağlıyordu. Fakat bu koalisyon ülkeleri açısından geçerli değildi. Depot Bns üretilmesi zorunlu.

Alıntı
SelectFaction = $PRU

SelectFaction = $PRU
StartEvent = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony_Trigger|1|0|NULL|NULL|NULL|NULL

Conditions
  MinDate = 1756/09/01
  MaxDate = 1756/12/30
  Probability = 75

EvalRgnOwned = $Dresden

SelectFaction = $PRU
SelectRegion = $Dresden

SelectRegion = $Dresden
  EvalControl = >=;60

SelectRegion = $Dippoldiswalde
  EvalControl = >=;60

SelectRegion = $Radeberg
  EvalControl = >=;60

SelectRegion = $Pirna
  EvalControl = >=;60
  EvalAreaPowerRatio = LAND;$Theater_Saxony;100;>=;50;25

Actions
  GenMsg
  SetEvtOccurs = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony;MaxOccurs;1
  SetEvtOccurs = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony_AI;MaxOccurs;0
  SetEvtOccurs = evt_nam_CMN_CapitulationSaxony_Escape_AI_Sortie;MaxOccurs;0
« Son Düzenleme: 01 Ağustos 2014, 01:42:59 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #62 : 03 Ağustos 2014, 22:25:52 »










Kış bitince planladığım gibi Silezya'ya saldırdım. Burada hiç düşman kuvveti yoktu ve üç kolorduyla kaleleri kuşattım. Prusya orduları ise sürpriz yaparak Bavyera'ya saldırdı. Buradan Viyana'ya yürüyebileceklerini farkettim. Nüremberg'teki HRE kuvvetlerinin başında olan Hindenburg'a yanlışlıkla Hold at all Cost komutu verince Heinrich bunları dümdüz etti. Bu bölge tehlikeye girince mecburen Daun'u oraya yolladım. İyi bir general olan Fransız Contades'in kolordusu da yetişince Heinrich ve Schwerin'i dağıttık ve bütün kuvvetlerini temizledik, yaklaşık 50 bin kişilik Prusya ordusu yok edildi. İkmal hatları da tamamen kesilmişti, bir etken de bu.

Doğu Prusya'da Lehwaldt, biz daha kuvvetlerimizi getiremeden sürpriz bir şekilde saldırdı. İlk çarpışmada mağlubiyet alsak da sonrakileri kazandık ve bu ordunun Königsberg ile bağlantısını keserek sahrada açlığa mahkum ettik. Bir yandan da vurkaç yaptık ve en sonunda bu orduyu da bitirdik. Königsberg düştü fakat gördük ki burası 90 bin Rusu beslemeye yetmiyor. Bu sebeple 10 bin kişilik Kozak kolordusunu Silezya'ya yardıma yolladık. Bir 10 bin kişiyi de Kolberg'i kuşatmakla görevlendirdik. Ordunun asıl kısmını ise geriden getirdik. Kolberg'i kuşatan 10 bin Kozak açlıktan erime noktasına geldi. Kuzeyde Prusyalılar geri çekilince İsveç'ten ek kuvvetler istedik. Bunlarla Stettin'i kuşattık. Ferdinand ve Wilhelm ise o sıralarda Hamburg civarındaydı.

Batı'da ise Fransız kuvvetleriyle beklediğimden iyi iş çıkarttım ve kış gelmeden bütün bölgeyi işgal ederek Elbe'nin karşı kıyısında Magdeburg'a konuşlandım. Bu ordunun başında Broglie vardı ve iyi bir general olduğunu kanıtladı. Baharla birlikte Berlin'i alması için onu yollayacaktım fakat sonra Ferdinand Hanover'i tehdit edince o tarafa kaydırdım. Prusya ise İngiliz ve HRE dahil olmak üzere bütün kuvvetlerini ki totalde 100 bin kişiydiler Silezya'ya alelacele getirip Breslav'da konuşlandılar. Ardından Friedrich'in başında olduğu bu orduya üstümüze yürüdüler ve Lorraine'e saldırdılar. Lorraine kötü bir generaldi ve biz yine Hold at all Cost komutu vermiştik. Neticede 60 bin kişilik ordumuz 15 bin kayıp verdi. Prusyalılar 80 bin kişiydi, onlar da 12 bin kayıp verdi ve kazanmalarına rağmen geri çekildiler. Daha sonra bu ordunun başına Daun'u getirdim, ancak iyi bir generalle kazanabilrdim. Lorraine'i de Daun'un ordusuna yolladım, yani bir anlamda komuta değişikliği yaptım. Lorraine savunmasız Saksonya'yı istila ederken pis işleri Daun yaptı. Avusturya ve Macaristan'dan gelen destek kuvvetleriyle oluşturduğum 2 kolorduyu daha Silezya'ya yolladım. Neticede Friedrich'in karşısına çıkmadan önce Daun, Bilberstein, Piccolomini, Lucchese, Resanov ve Kheul komutasında 6 kolordu ve 120 bin kişi topladım ve tabi ki Friedrich paramparça oldu. Alınması gereken şehirler var o yüzden zafer henüz gelmedi fakat artık devam etmeyeceğim çünkü Prusya dağıldı. Diplomasi olsa şartsız teslim olurlardı şu an. Bu da son durum:


"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimiçi Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #63 : 04 Ağustos 2014, 08:59:14 »
Oyununun finale ulaşması aşağı yukarı benim Rus ordularını Kolberg'e ilerlettiğim tarih. Sanıyorum hiç gerek kalmadı Kolberg'in işgaline. Rus ordusunun Köninsberg'de pek ikmal sıkıntısı çekmemesi lazım, fakat event'le gelen border depot kuruldu mu?  Ayrıca Ragnit'e en az 1. seviye depot kurmak gerekebiliyor. Kışın denizden ikmal kesildiği için bir de eğer Memel limanı ele geçirilmediyse problem olabilir.

HRE'nin komutanları çok zayıf yeteri kadar tugay komutanı da yoktu, ilerlemeleri command penalty yüzünden çok yavaş oluyordu. O yüzden Sakson, HRE destek birliklerini Prag'a çağırmak en iyisi.

'Hold at all Cost' komutu çok kayıp verdirse bile stratejik bölgeyi tutmak için olumlu sonuçlar verebiliyor. 'Retreaf if engaged' ise muharebenin uzamasını engelleyemiyor.  Muharebe turlarının postüre göre determinist olmaması güzel. Efsane oyunlardan Operational Art Of War 3 'te bile postürler hatalıydı.

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #64 : 04 Ağustos 2014, 12:01:01 »
Memel'i aldım fakat eventle depot kurulmadı, belki de o eventi atlamış olabilirim. Onun yerine Königsberg'i kuşatırken yakınlara kendim depot kurdum. Kışın dediğin gibi denizden ikmal olmayınca şehirdeki ordunun erzağı bitti. Açlık başlamadı ama katarları bile tükenmişti. Gemiler yazın gelince ikmal sıkıntısı çözüldü ama bu olana kadar önden yolladığım Kozak kolordusu ciddi kayıp verdi. Gemiler gelene kadar şehirde tutman gerekirdi onları, acele ederek hata ettim.

Bir de şunu sormak istiyorum, nehirden ikmal nasıl oluyor? Yani ben bateux gemilerini kıyıya yanaştırsam, kıyıdaki ordu bundan ikmal alıyor diye biliyorum. Peki biraz iç kısımlarda olsa da ikmal alıyor mu? Bateuxlerle düşman ordusunun nehir geçişini engellemek mümkün mü?
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimiçi Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #65 : 04 Ağustos 2014, 15:38:37 »
Rus ordusunun gelişi ile beraber 'border depot' adıyla otomatik olarak 2. seviye depot kurulması lazım. Yoksa özellikle off-map boxes türü yerlerden yeterli ikmal alamazlar, başlıca Petersburg'dan. Burada sanıyorum off-map türü bölgelerden gelen ikmal normal regionlar gibi aynı ikmal akışını&kurallarını oluşturuyor. Benim daha evvel başka bir Ageod oyununda test ettiğim üzere misal uçaklar keşif olarak  off-map türü bölgeler ayırt etmeksizin aynı verimlilikte görev görüyorlardı. Fakat ikmalin daha aydınlatıcı olması lazım çok iyi işleyen sistemi olmasına rağmen. Bu konuda tam bir ikmal dolaşım haritası yapmak tur processing süresini arttıracağı için vazgeçtiler diye biliyorum.

Bateux gemileri askeri özelliği olan gambotlar gibi işlev görüyor. Askerlerin nehir geçmesini engelliyordu. Hatta tooltip'te şu kadar gemi olursa geçiş engellenir türü mesaj vardı (tabi olasılık hesabı da var yeterli nehir gemisi olmasına rağmen). Benim farkettiğim ayrıca Bateux gemilerin düşman kaleleri tarafından top ateşine maruz kalmamaları belki tarihsel sayılabilir.

İkmal olarak nehir gemileri depot gibi çalışyor. Yani kara içine kadar belli bir ikmal var ara bölgelerde 25% MC sağlandıktan sonra. Ayrıca bir örnek olarak Rus donanması belirdiği zaman eğer Kolberg ele geçirilirse gemilerden kaleye sağlanan ikmal Polonyanın iç bölgelerine kadar ulaşabiliyor.  Azami 3-4 bölge diyelim.

Çevrimdışı Can Aydın

  • (canaydin98)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #66 : 05 Ağustos 2014, 22:50:58 »
Oyuna başladım,öğrenebileceğim yerler var mı?

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #67 : 06 Ağustos 2014, 01:05:44 »
Oyuna başladım,öğrenebileceğim yerler var mı?

Daha ilk kez Ageod oyunu oynuyorsan şuradan başla derim:   http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=8130.0

Bunun dışında oyun Manual'ini okuyabilirsin. Takıldığın yerlerde sorarsan yardımcı olmaya çalışırız.

Çevrimdışı Can Aydın

  • (canaydin98)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 572
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #68 : 06 Ağustos 2014, 01:35:29 »
Teşekkürler.  :)

Çevrimiçi Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Avusturya Veraset Savaşı (1744-46)
« Yanıtla #69 : 14 Kasım 2014, 22:43:00 »
1740 'da II. Friedrich'in Silezya'yı ilhak için ilerlemesinden sonra savaşın 1744'deki bölümünü kapsayan pbem oyundan görüntüler:

Senaryo başlangıcında Friedrich'in ordusu Dresden'in güneyindeki Pirna kampından Prag şehrine doğru yola çıkıp kenti aldıktan sonra Avusturya ordularına saldırdı. Schwerin'in kolordusu Schweinitz bölgesinden yola çıktıktan sonra Koniggratz kentini ele geçirdi. Batıdaki Olmuzt kalesine yöneldi, kuşatma altına aldı. Muharebede Elbe ordusuna(Friedrich) yenilen Avusturya Schwerin'in kolordusuna doğru ilerlerken Friedrick'in manevraları..

Senaryonun askeri açıdan daha tarihsel olabilmesi için Avusturya ordularında bolca bulunan Grenzer (hafif; skirmish üzerine piyade) birimleri bir tugay altında 'regular' (düzenli) birlikle aynı çatı altında bulunamaz. Gerekçesi hem bu birimlerin dönemde kendi başlarına hareket etmeleri hem de sağladıkları insiyatif bonus'u. İkinci kural 'March to the sound of guns' (kolorduların yan bölgeden muharebeye katılabilmesi) tamamen ortadan kaldırıldı. Bunun için: ROP/Settings/gamelogic konumundan değerler 0'a ayarlanmalı. Leibgrenadier tarzı muhafız birimleri konusunda bir kısıtlama yok.

***** RESERVE *****
// ********************************************************
resBaseChanceOff     = 0    // Base chance if in Offensive posture
resBaseChanceDef     = 0    // Base chance if in Defensive posture 

Bu iki değişikliğin amacı Napolyon dönemine daha uygun olan durumların ortadan kaldırılması.

Freiberg'den ileriki turlarda destek olarak gelecek Sakson ordusuna kadarki durum:




[




 

Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #70 : 14 Kasım 2014, 23:53:25 »
1740 senaryosunu merak etsem de hiç oynamadım. Veraset Savaşı'nın ilginç bir tarihi var aslında. İyi bir okuma yaptıktan sonra bu senaryoyu da oynamak lazım. Oyun için yapılan değişiklikler yerinde olmuş. Bu senaryoyu açarsam ben de bu değişiklikleri uygularım. Oyuna bakınca 1756 senaryosuna göre daha kolay görünüyor (Fransa düşman olmadığı için herhalde). Olmütz düşmek üzere, Friedrich ile batıdan da ayrı bir taarruz ekseni yakalanmış. Oradaki küçük kasabalar fazla ikmal imkanı sağlamayabilir fakat bölge kesin sonuçlu muharebe yapmaya çok uygun. Zaten NM'ye bakınca oyun bitmiş gibi. Sağlam bir zafer sonrası Automatic Victory gelebilir.
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimiçi Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1106
    • Profili Görüntüle
Ynt: Rise of Prussia - Oyunlarınızdan Görüntüler
« Yanıtla #71 : 15 Kasım 2014, 00:45:01 »
Dediğin çok doğru. İyi bir kaynak okuma ile bu senaryonun operasyon ölçeği çok yetersiz gelecektir. AGEOD oyunlarının temel başarısı Grand Campaign üzerinden operasyonel detay sağlamak ve bu ufak senaryolar daha çok yeni oyuncuları ısındırma olarak değerlendirilebilir. Bu senaryodaki düşük ölçek John Tiller'ın kısa ve orta düzeydeki senaryolarına daha uygun. Keza Napolyon dönemi ve 1. DS üzerine yapılan oyunları hem iyi bir operasyonel ve daha önemlisi taktiksel detay sunuyor.

Bu senaryoyu oynamamdaki amaç rakibin dizayn ekibinden olması hem de şu an için 1758 GC senaryosunu düşünmemem. İdeali AGEOD oyunlarının tümünü GC olarak oynamak; en azından döneme giriş&kavrama açısından yeterli operasyonel detay sunuyor.