Gönderen Konu: I.Dünya Savaşı strateji oyunu.'Strategic Command World War I: The Great War'  (Okunma sayısı 12299 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MassiveStroke

  • (NukeHero)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1689
  • Beyne karşı biber gazı...
    • Profili Görüntüle
Darkest Hour'un bir modu vardı sanırım 1.Dünya Savaşı ile ilgili.

Çevrimdışı Arpad

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 158
    • Profili Görüntüle
Darkest Hour'un bir modu vardı sanırım 1.Dünya Savaşı ile ilgili.
Evet var ama hatırladığım kadarıyla hala HoI 2 haritası kullanıyor , onun yerine AAR modunu tavsiye ederim.
HoI 3 WW1 modu linkine bakabilen orjinal oyunlu biri var mı?

Çevrimdışı Nizam-ı Türk

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5441
    • Profili Görüntüle
HoI3 WW1 yatalı çok oldu.

Çevrimdışı Arpad

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 158
    • Profili Görüntüle
Hikaye yeni sayılır o yüzden umutlandım.

Çevrimdışı barkardes

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1599
  • Fakirin Fekeresi
    • Profili Görüntüle
Böyle oyunlar paylaşıyorsun, sonra biz internette bulamıyoruz; üzülüyoruz.
Ben buldum istersen özelden atabilirim.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Zaman zaman oyun tavsiye ediyorum ki genel olarak bazen piyasa çıkan oyundan oyuncuların haberi olmuyor. Bu tür oyunlarlar sayesinde hem tarihsel bilgi daha hızlı kazanılıyor hemde eğlenceli vakit geçiriliyor. Bu oyun oldukça basit kuralları olan ve e-mail yoluyla kolayca oynanabilen bir oyun ve bence 1. Dünya savaşını operasyonel ve  stratejik anlamda en iyi anlatan oyun.

Oyuna harcanan parayı şöyle düşünün ki kaliteli bir oyun belki senelerce oynanabilir. Ben bir oyunu 6 senedir oynayan oyuncu biliyorum.
Eğer ki bir PC toplamanın minimum maliyeti 1000 tl üzerinde ise iyi bir oyun için harcanan 20-30 TL yas tutacak kadar çok değil.
Bu forumda da  vizyonu bu şekilde oturtmak lazım.

Strategic Command serisinin bir çok oyunu var ama Strategic command WW1 özellikle serinin diğer oyunlarına göre haritası daha büyük ve kodu daha gelişmiş.  Tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2012, 22:08:43 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Bu ara 1. Dünya savaşı ile ilgili oldukça güzel oyunlar çıkıyor. Bunlardan bir tanesi de John Tiller'in "squad battle" serisi. Bu oyunun dizaynını Ed Williams yapmış. 50 sayfalık senaryo notlarından belli. ;) Aynı ekip France'14 oyununu da dizayn etmişti. Bu serinin artısı müthiş gerçekçi ve eksiksiz haritaları ve savaş düzenleri ki manga hiyerarşisine kadar. Oldukça çok sayıda Pbem  oynayan oyuncu mevcudu ve takipçisi  var.
Bu oyunun daha edinemedim ama mutlak bir ara almayı düşünüyorum. Adreste dizayn notları ve manual mevcut. En azından göz gezdirilmesini tavsiye ederim.

http://www.johntillersoftware.com/SquadBattles/FirstWorldWar.html


« Son Düzenleme: 23 Aralık 2012, 22:30:47 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Pbem oynadığım bir oyundan, oldukça çekişmeli gidiyor. 1915'de Osmanlı İmp ve Italya savaşa girdi. İtalyanlar'a karşı savunma için Trieste önünde kuzey ve batı yönünde topçu destekli siper ve hendekler kuruldu. Keza Ruslar ve İngilizler filistin ve doğu cephesi hatttına saldırı düzenliyor. Bağdat ise sadece bir tümenle korunuyor şimdilik.
Ruslar tarihsel bir şekilde Avusturya'nın kuzey sınırındaki Silesia bölgesindeki kaleleri ele geçirdi fakat doğu prusya bölgesine Alman ordusu  destek olarak yığınak yaptı.  Hollanda'ya büyük ölçüde dilde gıda yardımı kesilmemesi anlatılıyor. Kesilmesi demek ALmanya'nın ulusal moral kaybı demek. Okyanusta u-buat'lar ile ticari gemiler yağmalanıyor fakat neticesinde ABD savaşa bir adım yaklaşıyor. Sırbistan bir ara belgrad'ı kaybedip başkenti Niş daha sonra üskübe taşıdı fakat tekrar geri aldı.








Tıklayınca büyür.








Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Bu oyunda tek ülkeyi mi yoksa ittfaktaki tüm devletleri mi yönetiyoruz?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Oyun tarihsel olarak Fransa,Rusya ve Sırbistan ittifakına karşı Almanya,Avusturya&Macaristan ittifakına karşı başlıyor. Burda Almanya olarak istersen schiffen planını hayata geçirip Belçika'ya savaş açarak hattı genişletirsin. Veyahut daha bir dar hat üzerinden Fransa'nın nispeten sipere yatmış birliklerini çembere almadan direk hücum edersin. Bu ve bunun gibi senaryoya çok iyi oturtulmuş bir sürü event ve stratejik seçenek var. Bu açıdan AGeod'un ww1 oyununa çok benziyor gerel araştırma,diplomasi,birlik üretme, birlik upgrade seçenekleri vs..  Bence şu ana kadar yapılmış operasyon boyutunda en iyi 1. DS oyunu.

Soruna gelecek olursam tek tek ülke yönetme yok. Bence bu oyunu dizayn eden için zaman kaybı ve eksta bir iş. Oyun bu şekilde daha dengeli.
 Topu topu en fazla 30 tümen(tabi üretime bağlı) ve 25'in üzerinde gemi sayısı göz önüne alındığında gerek yok. Bu oyun basit kuralları olan ama ustalaşması zaman olacak nadide iyi oyunlardan biridir.  ;)
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2013, 16:48:12 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Oyun tarihsel olarak Fransa,Rusya ve Sırbistan ittifakına karşı Almanya,Avusturya&Macaristan ittifakına karşı başlıyor. Burda Almanya olarak istersen schiffen planını hayata geçirip Belçika'ya savaş açarak hattı genişletirsin. Veyahut daha bir dar hat üzerinden Fransa'nın nispeten sipere yatmış birliklerini çembere almadan direk hücum edersin. Bu ve bunun gibi senaryoya çok iyi oturtulmuş bir sürü event ve stratejik seçenek var. Bu açıdan AGeod'un ww1 oyununa çok benziyor gerel araştırma,diplomasi,birlik üretme, birlik upgrade seçenekleri vs..  Bence şu ana kadar yapılmış operasyon boyutunda en iyi 1. DS oyunu.

Soruna gelecek olursam tek tek ülke yönetme yok. Bence bu oyunu dizayn eden için zaman kaybı ve eksta bir iş. Oyun bu şekilde daha dengeli.
 Topu topu en fazla 30 tümen(tabi üretime bağlı) ve 25'in üzerinde gemi sayısı göz önüne alındığında gerek yok. Bu oyun basit kuralları olan ama ustalaşması zaman olacak nadide iyi oyunlardan biridir.  ;)

Bilgilendirme için sağol.Ben de bu tür oyunlara yeni başladım.(TOAW3 ve WITE) Çok güzeller, ilgimi çekiyorlar ama öğrenmek kolay değil.Zaman istiyor.  :)

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Hiç önemli değil.  ;)

Genel olarak bu oyunu WIE'den daha oynanabilir buldum. Oldukça dinamik. TOAW ise gerçek bir klasik ki bu oyuna hala amatör olarak senaryo yazan eden ekip(ler) var.
Dünya ölçeğinde 1956 süveyş  savaşından Kıbrıs harekatı, kurtuluş savaşına kadar senaryoları vardı. Ama bence harita ölçeği 1 hex=1-10 KM arası bir senaryo yapılsa daha iyi. Ki genellikle bu ölçekte alman-sovyet 2.DS için yapılıyor.

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Buradan görüp indirdim demosunu. Hoi'yi uzun yıllardır oynarım ama bu türe pek alışık değilim. Daha önce Rise of Prussia'yı oynamıştım, pek zaman ayıramadığımdan dolayı kaldı öyle. Bu daha basit gibi görünüyor. Yardımlarınızla en kısa sürede çözmeyi hedefliyorum.
Demo olduğundan mı bilmiyorum, hafif kasıyor oyun pek akıcı değil. Tur geçişleri de baya vakit alıyor. Onun dışında keyif verecek gibi. Birde oyunu nereden en uygun fiyata orjinal olarak indirebiliriz. Galiba oyunun ek paketide var, Breakthrough ismiyle. Rehber filan olsa tadından yenmezdi.  :)

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
   Evet oyunun grafik motoru Paradox oyunlarındaki gibi akıcı değil. Fakat bu biraz ekran kartının render kapasitesi ve oyun kodlamasıyla ilgili. Ayrıca belki kullandıkları grafik kodu ve program dili 10-15 senelik. Fakat  "mouse" hareketleri akıcı ve 3 seviye zoom ile ben pek problem yaşamıyorum. Tur süreleri için ise yapay zekanın bir çok birliği makul ve mantıklı hareket ettirmesi için "quick moves" seçeneğini işaretlenmez ise en az 3 dakika makul.  Malum grafik bu tür savaş oyunları için sonradan eklenmiş gibi olur fakat asker modellemeleri gayet güzel yapılmış :). Misal Fransızların 1.DS'ın ilk aylarında  şok ve ani hücumlarını  temsil eden korumasız  mavi-kırmızı çizgili üniformaları daha sonra gri üniformalar ile değiştiriliyor.

   Ben bu oyunla ilgili değişik forumlarda çok metiye duymuştum ve denemek için sadece ana oyunu almıştım. O dönem hem ana oyun hemde Breakthrough birlikte alındığında  büyük indirim vardı. Keşke onu da alsaydım. Zira 1 ve 2. DS'ı ana oyunda zaten mevcut fakat ek paketinde  ekstradan Rus iç savaşı,Kut savunması,Ludendorff  hücumu vesaire bir sürü yeni senaryo var. . Ageod'un Rus iç savaşı'nın hikayesini bu forumda yazmıştım fakat breakthrough demosunda oynadığım versiyonuda çok beğendim. Bir ara almayı düşünüyorum ek paketini de.

   Rise of Prussia ve HOI'dan farklı olarak muharebe işleyişi  taktiksel bazda. Fakat harita ölçeği ve diplomasi,araştırma, üretim de katıldığı için daha çok strateji oyunu özellikleri var. Eğer orjinal oyun alma planların varsa bu oyuna öncelik vermeni tavsiye ederim. E-mail yoluyla oynanması büyük artı.
Bu oyunlar pek Türkiye'de kutulu satılmıyor fakat genel olarak tüm firmalar dijital yönteme geçti. Internet sitesi burda:
http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=272&Itemid=450
Forumlarında bazı hikayelerde var:
http://www.battlefront.com/community/forumdisplay.php?f=123
 
   Tarihsel açısından 1. DS dönemi ve cephe hareketlerini iyi simule etmesi açısından ben bu oyunu şu ana kadar yapılmış en iyi 1.DS oyunlarından biri olarak adlandırıyorum. Eğer ilgi olursa rehber hazırlayabilirim fakat çok zor kuralları olan bir oyun değil.



Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Bilgisayarı yenileyince bir süredir oynayamadım demoyu, şimdi yavaştan çözmeye başlıyorum. Oyunu da satın alacağım fakat Battlefront sitesi açılmıyor. 2-3 gündür bir sıkıntı var. İnternetten aradım oyunun satışını yapan başka bir site bulamadım. Neyse bir süre daha demoya devam.
Oyunu 1.Dünya Savaşı'na ilgi duyan herkese öneririm, demodan gördüğüm kadarıyla gerçekçilik çok yüksek.(gerçi 2.dünya savaşı senaryosu da var oyunda.) Özellikle Hq sistemi çok hoşuma gitti. Oyunda ne gibi yararları var bilmiyorum ama gerçek kumandanları ordu karargahlarına atayabiliyoruz. Ben oyundan daha fazla keyif almak için oynarken aynı zamanda o muharebenin gerçekte nasıl yürütüldüğünü de inceliyorum. Hem eğitici hem öğretici bu yanıyla. :D
Battlefront forumlarında ufak tefek başlangıç rehberleri de var. Keşke bizim memlekette de yaygın olsa şu tür oyunlar.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
"HQ rating" puanı sayesinde komutasındaki birlikler daha hızlı moral ve organizasyon kazanır. Birliklerin yanında HQ olması çok önemli ki, hem hq ve  şehirlere çok yakın değil iseler ikmal alamazlar vs..
Evet malesef genel PC  strateji oyunlarını inceleyen siteler veya dergiler zaten bu tür oyunları pek kapsamıyor.;)  Tabiki genelde durağan hendek savaşları ve 1. DS pek popüler değil. Tankların hareket ettiği 2. DS  üzerine talep yüksek. Bu oyuna 2.DS senaryosu dahil olmasına rağmen 1.DS'ını çok başarılı buldum. Özellikle hendek kurma mekaniğini ve birliklerin gerçekçi şekilde cephelerde ilerleyişini.


1916 Pbem oyundan görüntüler.
Hicazda arap ayaklanmaları ve Mısır Port Said üzerinden çıkarma yaparak  Gaza'yı alan  İngiliz birlikleri. Basra'ya ayrıca İngiliz birlikleri 1-2 tümen çıkardığı haberi geldi. Hedef Bağdat.
Bulgarlar bütün diplomatik baskıya rağmen savaşa girmedi. Nedenlerinden biri Sırpların daha teslim olmaması. Bulgarların savaşa girmemesi demek, Alman ve Avusturya birliklerinin gerektiğinde demir yolu hatlarını kullanıp Osmanlı İmp'luğuna yardım etmesi.
Fransız ve BEF birliklerinin Alman hendeklerine karşı taarruzu ve Belçika'yı tekrar işgaldan kurtarma çabaları.








Çevrimdışı Ayran.Forever

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1208
    • Profili Görüntüle
Rusya'da neler oluyo ?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Ruslar sayıca üstün hale geldi ama ilerleme sağlayamadı. Fakat dengeleri değiştirecek olan  Romanya'nın savaşa girmesi.Rakip şimdiden 1 tümeni gönderdi Bükreşten. Ayrı bir cephe açıldı mecburen. Zaten batı cephesindeki Alman birlikleri zayıflıyordu. Bir kaç Alman birliği gönderdim batı cephesinden mecburen . Bulgarları savaşa sokmak için çok uğraştım ama bir türlü başaramadım.  8|
İngilizler Gaza'dan ilerlemeyi sürdürüyor ve büyük ihtimalle ayrıca Basra'dan gelecek birlikler Bağdat'ı ele geçirecek. Ruslar Erzurum ve Trabzon'a yaklaştı fakat problem teşkil etmiyorlar.
Burda önemli olan Avusturya-Macaristan'ın durumu. Etrafı oldukça sarıldı. Bir yanda İtalyanlar,Ruslar ve Romenler. Hattı korumak için Alman birliklerine ihtiyaçları var. Avusturya-Macaristan teslim olması demek Almanya'nın her bölgeden saldırıya uğraması demek.

Not: Stratejik haritada deniz haritasında gösterilen soru işaretli bölgeler Rus denizaltı ve gemileri. İskandinavya üzerinden ticaret gelirini kesmekteler..









Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Öncelikle şurada https://www.battlefront.com/community/showthread.php?t=107356 yeni başlayanlar için yararlı bilgiler var, başlamak isteyenler bakabilir.

Oyun manuelini gözden geçirdim, oyunun mekaniklerini aşağı yukarı çözdüm fakat hala savaş alanındaki hamlelerde başarısızım. Mesela birlikleri nasıl konumlandırmak gerekiyor? Ben orduları çok hantal şekilde yönetirken, yapay zeka ardı ardına hamlelerle vuruş gücünü arttırıyor.
İttifak Devletleri ile başlıyorum ve 3-4 tur sonunda birkaç kolordum yokedilmiş oluyor. Ruslar doğal olarak sayıca üstünler, easyde oynamama rağmen kısa sürede kuzeyde Doğu Prusya, güneyde Transilvanya hattını yarıyorlar. Mevcut Avusturya-Macaristan kuvvetleriyle kısa sürede Sırbistan'ı savaşdışı bırakmak zor gibi görünüyor.

Henüz uzun soluklu bir tecrübe yaşayamasam da, şu becereksiz halimle bile oyun çok keyif veriyor. Bu arada Baris ara ara oyunlarının gidişatını koyarsan buraya güzel olur, baya yararlı oluyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1167
    • Profili Görüntüle
Oyunu beğenmene sevindim.
Evet uzun soluklu bir oyun ve hep temkinli oynamak gerekiyor. Mümkün olduğu kadar kolordu kaybetmeden uygun arazilere hendek kurulması şart. 2. DS gibi hızlı bir manevra çok tehlikeli. Birlik kaybedildiği vakit yeni birliğin üretilmesi ve cepheye yollanması çok vakit kaybettiriyor. Özellikle ittifak devletlerini oynamak biraz daha zor. ALmanya tarihte olduğu gibi hep Avusturya-Macaristan'ın arkasını korumak zorunda ve açık cephe bırakmamalı. Ruslar sayıca çok üstün oldukları için belli bölgeleri almaları kaçınılmaz fakat cephe insiyatifi kesinlikle kaybedilmemeli.  Araştırma,üretim ve diplomasi çok iyi bir dengeye oturmalı. Ben şu oynadığım oyunda topçu ve top mermisi teknolojisini pek önemsemediğim için yavaş yavaş geri çekilmeye başladım. Bu oynadığım ve resmini gönderdiğim oyun 2 aylık bir oyun ve bir gün rakip büyük bir sevinçle Fransız ve İngiliz birliklerinin Alman hattını deldiği haberini mail attı. 
Yapay zeka da dahil olmak üzere ama özellikle Pbem oyunu turu oynanırken gerçek dünyadan kopma yaşanabiliyor. O denli gerilimli bir oyun.

Oyunların basitleştirildiği ve grafik üzerinden değerlendirildiği bu dönemde bu firmaların olması iyi ve sağlam oyun arayan oyuncu için büyük bir kazanç.

Gönderdiğin linkte bazı  teknik açıklamaları var ama tabiki operasyon boyutunda oyunu görmek daha farklı. Genelde sadece resim gönderdim ama daha açıklayıcı bilgiler yazabilirim. Gelecek bölümlerde Bulgarlar savaşa dahil olacak ve eğer ittifak devletleri 1917'yi görürse Lenin meydana çıkıp Almanya ve Avusturya'yı kurtaracak.  ;)

« Son Düzenleme: 20 Şubat 2013, 23:03:43 Gönderen: Baris »