Gönderen Konu: I.Dünya Savaşı strateji oyunu.'Strategic Command World War I: The Great War'  (Okunma sayısı 11510 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Padişah

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 303
  • Kılıç Kınından Çıkmadıkca, İt Sürüsü Dağılmaz!
    • Profili Görüntüle

Selamın Aleyküm forumdaşlarım I.Dünya Savaşı kıtlığı çekenler için muhteşem bir oyun.
Oyun I.Dünya Savaşını tekrar yazmayı sizin ellerinize bırakıyor.(Evet Çanakkale'de dahil)
Ve gerisini resimlerden ve Videolardan anlayın artık

Kod: [Seç]
http://www.youtube.com/watch?v=mwO1DfMGmy4&feature=player_embedded#!Oyundan Görüntüler.














« Son Düzenleme: 15 Haziran 2016, 17:59:05 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı Padişah

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 303
  • Kılıç Kınından Çıkmadıkca, İt Sürüsü Dağılmaz!
    • Profili Görüntüle
Ben bu oyunun demosunu oynamıştımda...
 Zorrent'e düşseydi fana olmazdı yani. :rockstar:

Çevrimdışı KingArthur

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 223
    • Profili Görüntüle
Oyun güzel görünüyor. Denemek lazım..
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2012, 15:24:55 Gönderen: KingArthur »
Anadoluda Bir Umut - Iron Cross Hikayesi
http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=26410.0

Çevrimdışı Reichstag

  • (batufb94)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3816
    • Profili Görüntüle
Grafikleri iyi olan bir oyun yok ww1 için.NTW modu geliyor onu oynayın asıl  :D


Çevrimdışı Padişah

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 303
  • Kılıç Kınından Çıkmadıkca, İt Sürüsü Dağılmaz!
    • Profili Görüntüle
Bunun grafikleri bana göre güzel. crwn*

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2262
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
Grafikler çok güzel.Var olan WW1 strateji oyunlarını düşünürsek gerçekten iyi.(NTW'ye çıkan WW1 modunu ben hiç beğenmedim.)
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimdışı PANZER GENERAL

  • Paşa
  • *
  • İleti: 6971
  • MR.KEY
    • Profili Görüntüle
Ben bunun ww2sini demosunu oynamıştım yıllar önce.

Çevrimdışı halhas

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1083
  • "Abarti-Kutluk-EndaxL"
    • Profili Görüntüle
Oyunu beğendim.Grafikleri düzeltse yapımcılar çok tutulur  :)

Çevrimdışı Padişah

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 303
  • Kılıç Kınından Çıkmadıkca, İt Sürüsü Dağılmaz!
    • Profili Görüntüle
Grafikleri zaten düzgün hacı.

Çevrimdışı halhas

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1083
  • "Abarti-Kutluk-EndaxL"
    • Profili Görüntüle
İyi hoşda full bulamadım demo indirdim ondada image hatası veriyor oynamak için can atıyorum :)

Çevrimdışı Bgieer

  • (Selanikli)
  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2003
  • Muk
    • Profili Görüntüle
Türk askerlerini kıyafetleri güzel olmuş.Sanırsam birde World War One diye bir oyun vardı.Alışamamıştım. :)
beggin beggin uhuuuuuu

Çevrimdışı halhas

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1083
  • "Abarti-Kutluk-EndaxL"
    • Profili Görüntüle
Alışıncada güzel oynanır.Oyun güzelime gitti biraz kavramak gerekicek oda zamanla olucaktır.Oyunu bir kurmayı yapabilsem :)

Çevrimdışı PANZER GENERAL

  • Paşa
  • *
  • İleti: 6971
  • MR.KEY
    • Profili Görüntüle
Oyunu beğendim.Grafikleri düzeltse yapımcılar çok tutulur  :)
Wargame oyunu bu grafik aramıcan pf oyunlarında aramadığın gibi.

Çevrimdışı halhas

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1083
  • "Abarti-Kutluk-EndaxL"
    • Profili Görüntüle
Aradığımı bulurum ben.

Çevrimdışı PANZER GENERAL

  • Paşa
  • *
  • İleti: 6971
  • MR.KEY
    • Profili Görüntüle
Ooo iddialısın yani. :D

Çevrimdışı halhas

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1083
  • "Abarti-Kutluk-EndaxL"
    • Profili Görüntüle
Her zaman ümidim var.Karamsar olmam bakış açısı her şeyi değiştirebiliyor.Kararlıyım tabi ki. mtl*

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Böyle bir konu açmayı uygun buldum çünkü 1. Dünya savaşı yeterince ilgi gören bir dönem değil. Halbuki bu harp  Türkiye'nin de aktif olarak bulunduğu  ve gayet enteresan bir dönem. Asıl konuyu açmamdaki amaç aslında son dönemde edindiğim ve çok beğendiğim bir oyunu övmek. ;)
Oyunun adı  "strategic Command WW1".  Şu ana kadar bir çok oyunda rastamadığım tarihi gerçekçilik ve bir nebze alternatif tarih  üzerine kurulu. Oyun önemli bir oranda  "decision" sistemi üzerine yürüyor ama savaş mekanikleri ve stratejik anlamdaki serbestlik inanılmaz. Oyunda diplomasi,teknoloji öğeleri de mevcut. Araştırma ve savaş araçlarını üretimi 1. Dünya savaşı kronolojisine uygun gitse de oyuncu bütçesi el verdiği sürece bu zaman aralığını geriye çekebiliyor. Fakat oyunda öldürücü birimlerden ziyade stratejik kararlarlar önemli. Hendek seviyesi mi araştırmalı yoksa hendekleri bombalamak için ağır topçu mu? misal.
Oyundaki yapay zeka inanılmaz. Orta zorluktaki 4. oyunumdan görüntüler.






Yıl 1916 ve Avusturya Macaristan'ın morali 48%. Müttefiklerden birinin geri çekilmesi diğer devletleri de etkiliyor. Ayrıca Lawrance Arap partizanlarını organize etti. İtalya ve ABD savaşa dahil oldu ve daha Verdun Fransızların elinde.
Oyunun tek eksisi klasik hex sistemi yerine 'square" sistemi kullanıyor fakat yapay zekanın hamleleri aynı stranç hamleleri.




« Son Düzenleme: 07 Kasım 2012, 22:43:26 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Deniz

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1898
    • Profili Görüntüle
    • DotA Türk
Böyle oyunlar paylaşıyorsun, sonra biz internette bulamıyoruz; üzülüyoruz.



Çevrimdışı MassiveStroke

  • (NukeHero)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1689
  • Beyne karşı biber gazı...
    • Profili Görüntüle
Darkest Hour'un bir modu vardı sanırım 1.Dünya Savaşı ile ilgili.

Çevrimdışı Arpad

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 158
    • Profili Görüntüle
Darkest Hour'un bir modu vardı sanırım 1.Dünya Savaşı ile ilgili.
Evet var ama hatırladığım kadarıyla hala HoI 2 haritası kullanıyor , onun yerine AAR modunu tavsiye ederim.
HoI 3 WW1 modu linkine bakabilen orjinal oyunlu biri var mı?

Çevrimdışı Nizam-ı Türk

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5441
    • Profili Görüntüle
HoI3 WW1 yatalı çok oldu.

Çevrimdışı Arpad

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 158
    • Profili Görüntüle
Hikaye yeni sayılır o yüzden umutlandım.

Çevrimdışı barkardes

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1599
  • Fakirin Fekeresi
    • Profili Görüntüle
Böyle oyunlar paylaşıyorsun, sonra biz internette bulamıyoruz; üzülüyoruz.
Ben buldum istersen özelden atabilirim.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Zaman zaman oyun tavsiye ediyorum ki genel olarak bazen piyasa çıkan oyundan oyuncuların haberi olmuyor. Bu tür oyunlarlar sayesinde hem tarihsel bilgi daha hızlı kazanılıyor hemde eğlenceli vakit geçiriliyor. Bu oyun oldukça basit kuralları olan ve e-mail yoluyla kolayca oynanabilen bir oyun ve bence 1. Dünya savaşını operasyonel ve  stratejik anlamda en iyi anlatan oyun.

Oyuna harcanan parayı şöyle düşünün ki kaliteli bir oyun belki senelerce oynanabilir. Ben bir oyunu 6 senedir oynayan oyuncu biliyorum.
Eğer ki bir PC toplamanın minimum maliyeti 1000 tl üzerinde ise iyi bir oyun için harcanan 20-30 TL yas tutacak kadar çok değil.
Bu forumda da  vizyonu bu şekilde oturtmak lazım.

Strategic Command serisinin bir çok oyunu var ama Strategic command WW1 özellikle serinin diğer oyunlarına göre haritası daha büyük ve kodu daha gelişmiş.  Tavsiye ederim.
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2012, 22:08:43 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Bu ara 1. Dünya savaşı ile ilgili oldukça güzel oyunlar çıkıyor. Bunlardan bir tanesi de John Tiller'in "squad battle" serisi. Bu oyunun dizaynını Ed Williams yapmış. 50 sayfalık senaryo notlarından belli. ;) Aynı ekip France'14 oyununu da dizayn etmişti. Bu serinin artısı müthiş gerçekçi ve eksiksiz haritaları ve savaş düzenleri ki manga hiyerarşisine kadar. Oldukça çok sayıda Pbem  oynayan oyuncu mevcudu ve takipçisi  var.
Bu oyunun daha edinemedim ama mutlak bir ara almayı düşünüyorum. Adreste dizayn notları ve manual mevcut. En azından göz gezdirilmesini tavsiye ederim.

http://www.johntillersoftware.com/SquadBattles/FirstWorldWar.html


« Son Düzenleme: 23 Aralık 2012, 22:30:47 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Pbem oynadığım bir oyundan, oldukça çekişmeli gidiyor. 1915'de Osmanlı İmp ve Italya savaşa girdi. İtalyanlar'a karşı savunma için Trieste önünde kuzey ve batı yönünde topçu destekli siper ve hendekler kuruldu. Keza Ruslar ve İngilizler filistin ve doğu cephesi hatttına saldırı düzenliyor. Bağdat ise sadece bir tümenle korunuyor şimdilik.
Ruslar tarihsel bir şekilde Avusturya'nın kuzey sınırındaki Silesia bölgesindeki kaleleri ele geçirdi fakat doğu prusya bölgesine Alman ordusu  destek olarak yığınak yaptı.  Hollanda'ya büyük ölçüde dilde gıda yardımı kesilmemesi anlatılıyor. Kesilmesi demek ALmanya'nın ulusal moral kaybı demek. Okyanusta u-buat'lar ile ticari gemiler yağmalanıyor fakat neticesinde ABD savaşa bir adım yaklaşıyor. Sırbistan bir ara belgrad'ı kaybedip başkenti Niş daha sonra üskübe taşıdı fakat tekrar geri aldı.








Tıklayınca büyür.








Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Bu oyunda tek ülkeyi mi yoksa ittfaktaki tüm devletleri mi yönetiyoruz?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Oyun tarihsel olarak Fransa,Rusya ve Sırbistan ittifakına karşı Almanya,Avusturya&Macaristan ittifakına karşı başlıyor. Burda Almanya olarak istersen schiffen planını hayata geçirip Belçika'ya savaş açarak hattı genişletirsin. Veyahut daha bir dar hat üzerinden Fransa'nın nispeten sipere yatmış birliklerini çembere almadan direk hücum edersin. Bu ve bunun gibi senaryoya çok iyi oturtulmuş bir sürü event ve stratejik seçenek var. Bu açıdan AGeod'un ww1 oyununa çok benziyor gerel araştırma,diplomasi,birlik üretme, birlik upgrade seçenekleri vs..  Bence şu ana kadar yapılmış operasyon boyutunda en iyi 1. DS oyunu.

Soruna gelecek olursam tek tek ülke yönetme yok. Bence bu oyunu dizayn eden için zaman kaybı ve eksta bir iş. Oyun bu şekilde daha dengeli.
 Topu topu en fazla 30 tümen(tabi üretime bağlı) ve 25'in üzerinde gemi sayısı göz önüne alındığında gerek yok. Bu oyun basit kuralları olan ama ustalaşması zaman olacak nadide iyi oyunlardan biridir.  ;)
« Son Düzenleme: 28 Ocak 2013, 16:48:12 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Oyun tarihsel olarak Fransa,Rusya ve Sırbistan ittifakına karşı Almanya,Avusturya&Macaristan ittifakına karşı başlıyor. Burda Almanya olarak istersen schiffen planını hayata geçirip Belçika'ya savaş açarak hattı genişletirsin. Veyahut daha bir dar hat üzerinden Fransa'nın nispeten sipere yatmış birliklerini çembere almadan direk hücum edersin. Bu ve bunun gibi senaryoya çok iyi oturtulmuş bir sürü event ve stratejik seçenek var. Bu açıdan AGeod'un ww1 oyununa çok benziyor gerel araştırma,diplomasi,birlik üretme, birlik upgrade seçenekleri vs..  Bence şu ana kadar yapılmış operasyon boyutunda en iyi 1. DS oyunu.

Soruna gelecek olursam tek tek ülke yönetme yok. Bence bu oyunu dizayn eden için zaman kaybı ve eksta bir iş. Oyun bu şekilde daha dengeli.
 Topu topu en fazla 30 tümen(tabi üretime bağlı) ve 25'in üzerinde gemi sayısı göz önüne alındığında gerek yok. Bu oyun basit kuralları olan ama ustalaşması zaman olacak nadide iyi oyunlardan biridir.  ;)

Bilgilendirme için sağol.Ben de bu tür oyunlara yeni başladım.(TOAW3 ve WITE) Çok güzeller, ilgimi çekiyorlar ama öğrenmek kolay değil.Zaman istiyor.  :)

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Hiç önemli değil.  ;)

Genel olarak bu oyunu WIE'den daha oynanabilir buldum. Oldukça dinamik. TOAW ise gerçek bir klasik ki bu oyuna hala amatör olarak senaryo yazan eden ekip(ler) var.
Dünya ölçeğinde 1956 süveyş  savaşından Kıbrıs harekatı, kurtuluş savaşına kadar senaryoları vardı. Ama bence harita ölçeği 1 hex=1-10 KM arası bir senaryo yapılsa daha iyi. Ki genellikle bu ölçekte alman-sovyet 2.DS için yapılıyor.

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Buradan görüp indirdim demosunu. Hoi'yi uzun yıllardır oynarım ama bu türe pek alışık değilim. Daha önce Rise of Prussia'yı oynamıştım, pek zaman ayıramadığımdan dolayı kaldı öyle. Bu daha basit gibi görünüyor. Yardımlarınızla en kısa sürede çözmeyi hedefliyorum.
Demo olduğundan mı bilmiyorum, hafif kasıyor oyun pek akıcı değil. Tur geçişleri de baya vakit alıyor. Onun dışında keyif verecek gibi. Birde oyunu nereden en uygun fiyata orjinal olarak indirebiliriz. Galiba oyunun ek paketide var, Breakthrough ismiyle. Rehber filan olsa tadından yenmezdi.  :)

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
   Evet oyunun grafik motoru Paradox oyunlarındaki gibi akıcı değil. Fakat bu biraz ekran kartının render kapasitesi ve oyun kodlamasıyla ilgili. Ayrıca belki kullandıkları grafik kodu ve program dili 10-15 senelik. Fakat  "mouse" hareketleri akıcı ve 3 seviye zoom ile ben pek problem yaşamıyorum. Tur süreleri için ise yapay zekanın bir çok birliği makul ve mantıklı hareket ettirmesi için "quick moves" seçeneğini işaretlenmez ise en az 3 dakika makul.  Malum grafik bu tür savaş oyunları için sonradan eklenmiş gibi olur fakat asker modellemeleri gayet güzel yapılmış :). Misal Fransızların 1.DS'ın ilk aylarında  şok ve ani hücumlarını  temsil eden korumasız  mavi-kırmızı çizgili üniformaları daha sonra gri üniformalar ile değiştiriliyor.

   Ben bu oyunla ilgili değişik forumlarda çok metiye duymuştum ve denemek için sadece ana oyunu almıştım. O dönem hem ana oyun hemde Breakthrough birlikte alındığında  büyük indirim vardı. Keşke onu da alsaydım. Zira 1 ve 2. DS'ı ana oyunda zaten mevcut fakat ek paketinde  ekstradan Rus iç savaşı,Kut savunması,Ludendorff  hücumu vesaire bir sürü yeni senaryo var. . Ageod'un Rus iç savaşı'nın hikayesini bu forumda yazmıştım fakat breakthrough demosunda oynadığım versiyonuda çok beğendim. Bir ara almayı düşünüyorum ek paketini de.

   Rise of Prussia ve HOI'dan farklı olarak muharebe işleyişi  taktiksel bazda. Fakat harita ölçeği ve diplomasi,araştırma, üretim de katıldığı için daha çok strateji oyunu özellikleri var. Eğer orjinal oyun alma planların varsa bu oyuna öncelik vermeni tavsiye ederim. E-mail yoluyla oynanması büyük artı.
Bu oyunlar pek Türkiye'de kutulu satılmıyor fakat genel olarak tüm firmalar dijital yönteme geçti. Internet sitesi burda:
http://www.battlefront.com/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id=272&Itemid=450
Forumlarında bazı hikayelerde var:
http://www.battlefront.com/community/forumdisplay.php?f=123
 
   Tarihsel açısından 1. DS dönemi ve cephe hareketlerini iyi simule etmesi açısından ben bu oyunu şu ana kadar yapılmış en iyi 1.DS oyunlarından biri olarak adlandırıyorum. Eğer ilgi olursa rehber hazırlayabilirim fakat çok zor kuralları olan bir oyun değil.



Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Bilgisayarı yenileyince bir süredir oynayamadım demoyu, şimdi yavaştan çözmeye başlıyorum. Oyunu da satın alacağım fakat Battlefront sitesi açılmıyor. 2-3 gündür bir sıkıntı var. İnternetten aradım oyunun satışını yapan başka bir site bulamadım. Neyse bir süre daha demoya devam.
Oyunu 1.Dünya Savaşı'na ilgi duyan herkese öneririm, demodan gördüğüm kadarıyla gerçekçilik çok yüksek.(gerçi 2.dünya savaşı senaryosu da var oyunda.) Özellikle Hq sistemi çok hoşuma gitti. Oyunda ne gibi yararları var bilmiyorum ama gerçek kumandanları ordu karargahlarına atayabiliyoruz. Ben oyundan daha fazla keyif almak için oynarken aynı zamanda o muharebenin gerçekte nasıl yürütüldüğünü de inceliyorum. Hem eğitici hem öğretici bu yanıyla. :D
Battlefront forumlarında ufak tefek başlangıç rehberleri de var. Keşke bizim memlekette de yaygın olsa şu tür oyunlar.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
"HQ rating" puanı sayesinde komutasındaki birlikler daha hızlı moral ve organizasyon kazanır. Birliklerin yanında HQ olması çok önemli ki, hem hq ve  şehirlere çok yakın değil iseler ikmal alamazlar vs..
Evet malesef genel PC  strateji oyunlarını inceleyen siteler veya dergiler zaten bu tür oyunları pek kapsamıyor.;)  Tabiki genelde durağan hendek savaşları ve 1. DS pek popüler değil. Tankların hareket ettiği 2. DS  üzerine talep yüksek. Bu oyuna 2.DS senaryosu dahil olmasına rağmen 1.DS'ını çok başarılı buldum. Özellikle hendek kurma mekaniğini ve birliklerin gerçekçi şekilde cephelerde ilerleyişini.


1916 Pbem oyundan görüntüler.
Hicazda arap ayaklanmaları ve Mısır Port Said üzerinden çıkarma yaparak  Gaza'yı alan  İngiliz birlikleri. Basra'ya ayrıca İngiliz birlikleri 1-2 tümen çıkardığı haberi geldi. Hedef Bağdat.
Bulgarlar bütün diplomatik baskıya rağmen savaşa girmedi. Nedenlerinden biri Sırpların daha teslim olmaması. Bulgarların savaşa girmemesi demek, Alman ve Avusturya birliklerinin gerektiğinde demir yolu hatlarını kullanıp Osmanlı İmp'luğuna yardım etmesi.
Fransız ve BEF birliklerinin Alman hendeklerine karşı taarruzu ve Belçika'yı tekrar işgaldan kurtarma çabaları.








Çevrimdışı Ayran.Forever

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1208
    • Profili Görüntüle
Rusya'da neler oluyo ?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Ruslar sayıca üstün hale geldi ama ilerleme sağlayamadı. Fakat dengeleri değiştirecek olan  Romanya'nın savaşa girmesi.Rakip şimdiden 1 tümeni gönderdi Bükreşten. Ayrı bir cephe açıldı mecburen. Zaten batı cephesindeki Alman birlikleri zayıflıyordu. Bir kaç Alman birliği gönderdim batı cephesinden mecburen . Bulgarları savaşa sokmak için çok uğraştım ama bir türlü başaramadım.  8|
İngilizler Gaza'dan ilerlemeyi sürdürüyor ve büyük ihtimalle ayrıca Basra'dan gelecek birlikler Bağdat'ı ele geçirecek. Ruslar Erzurum ve Trabzon'a yaklaştı fakat problem teşkil etmiyorlar.
Burda önemli olan Avusturya-Macaristan'ın durumu. Etrafı oldukça sarıldı. Bir yanda İtalyanlar,Ruslar ve Romenler. Hattı korumak için Alman birliklerine ihtiyaçları var. Avusturya-Macaristan teslim olması demek Almanya'nın her bölgeden saldırıya uğraması demek.

Not: Stratejik haritada deniz haritasında gösterilen soru işaretli bölgeler Rus denizaltı ve gemileri. İskandinavya üzerinden ticaret gelirini kesmekteler..









Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Öncelikle şurada https://www.battlefront.com/community/showthread.php?t=107356 yeni başlayanlar için yararlı bilgiler var, başlamak isteyenler bakabilir.

Oyun manuelini gözden geçirdim, oyunun mekaniklerini aşağı yukarı çözdüm fakat hala savaş alanındaki hamlelerde başarısızım. Mesela birlikleri nasıl konumlandırmak gerekiyor? Ben orduları çok hantal şekilde yönetirken, yapay zeka ardı ardına hamlelerle vuruş gücünü arttırıyor.
İttifak Devletleri ile başlıyorum ve 3-4 tur sonunda birkaç kolordum yokedilmiş oluyor. Ruslar doğal olarak sayıca üstünler, easyde oynamama rağmen kısa sürede kuzeyde Doğu Prusya, güneyde Transilvanya hattını yarıyorlar. Mevcut Avusturya-Macaristan kuvvetleriyle kısa sürede Sırbistan'ı savaşdışı bırakmak zor gibi görünüyor.

Henüz uzun soluklu bir tecrübe yaşayamasam da, şu becereksiz halimle bile oyun çok keyif veriyor. Bu arada Baris ara ara oyunlarının gidişatını koyarsan buraya güzel olur, baya yararlı oluyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Oyunu beğenmene sevindim.
Evet uzun soluklu bir oyun ve hep temkinli oynamak gerekiyor. Mümkün olduğu kadar kolordu kaybetmeden uygun arazilere hendek kurulması şart. 2. DS gibi hızlı bir manevra çok tehlikeli. Birlik kaybedildiği vakit yeni birliğin üretilmesi ve cepheye yollanması çok vakit kaybettiriyor. Özellikle ittifak devletlerini oynamak biraz daha zor. ALmanya tarihte olduğu gibi hep Avusturya-Macaristan'ın arkasını korumak zorunda ve açık cephe bırakmamalı. Ruslar sayıca çok üstün oldukları için belli bölgeleri almaları kaçınılmaz fakat cephe insiyatifi kesinlikle kaybedilmemeli.  Araştırma,üretim ve diplomasi çok iyi bir dengeye oturmalı. Ben şu oynadığım oyunda topçu ve top mermisi teknolojisini pek önemsemediğim için yavaş yavaş geri çekilmeye başladım. Bu oynadığım ve resmini gönderdiğim oyun 2 aylık bir oyun ve bir gün rakip büyük bir sevinçle Fransız ve İngiliz birliklerinin Alman hattını deldiği haberini mail attı. 
Yapay zeka da dahil olmak üzere ama özellikle Pbem oyunu turu oynanırken gerçek dünyadan kopma yaşanabiliyor. O denli gerilimli bir oyun.

Oyunların basitleştirildiği ve grafik üzerinden değerlendirildiği bu dönemde bu firmaların olması iyi ve sağlam oyun arayan oyuncu için büyük bir kazanç.

Gönderdiğin linkte bazı  teknik açıklamaları var ama tabiki operasyon boyutunda oyunu görmek daha farklı. Genelde sadece resim gönderdim ama daha açıklayıcı bilgiler yazabilirim. Gelecek bölümlerde Bulgarlar savaşa dahil olacak ve eğer ittifak devletleri 1917'yi görürse Lenin meydana çıkıp Almanya ve Avusturya'yı kurtaracak.  ;)

« Son Düzenleme: 20 Şubat 2013, 23:03:43 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
1917'de Rusya'da kesin olarak devrim oluyor mu? Yoksa National Morale durumuna mı bağlı? Bir de merak ettim diyelim Fransa'yı mağlup ettik oyunda bunlarla ilgili surrender eventları var mı?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Oyunda ulusal moral belli bir seviyenin altına düştüğünde belli eventler var. Campaiign oyunun açılış ekranında script menüsünden eventler gözüküyor. Rusya için first,second revolution misal. Fakat ulusal moral çok düşmeden devrim olmuyor. Rusya'da devrim olduğunda ALmanya'da etkileniyor, bolşevik akımlar güçleniyor vs..üretim düşüyor. Oyun tarihsel fakat direk körü körüne tarihsel değil. Fakat tabiki Osmanlı için Sinusi ve Arab revolt eventleri her oyunda çıkıyor.

Herhangi bir ülke %1 ulusal moralin altına düştüğünde teslim oluyor. Teslim olunca birliklerin o ülke sınırından çekiliyor. Oyunun campaign açılış ekranında yazdığı gibi eğer sadece başkentler ele geçirilirse minor victory ve eğer aynı ittifaka dahil iki major devletin morali 0 olursa major victory oluyor.

Sırplar dediğin gibi biraz teslim olması zor ve çok uğraştırıyor.. Belgrad ele geçirilse dahil Niş ve Üskübe başkenti taşıyorlar. Oyunun başında Ruslar yıldırım hızıyla Avusturya-Rus sınırındaki Silesia madenlerine saldırdığından oraya savunma hattı kurmak ve öncelik vermek  önemli. Bulgarlar savaşa girdiğinde tekrar Sırplara saldırı düzenlemek daha mantıklı. Oyun diplomatik dengeler açısından mükemmel.

Düzenleme: Düzeltiyorum Sinusi eventi tarihi seçenek ve şart değil. Belli bir ekonomik yatırım karşılığında Trablusgarptaki arap aşiretler Osmanlıya milis olarak yardım ediyor.
« Son Düzenleme: 21 Şubat 2013, 09:04:40 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
An itibariyle yeni bir oyuna başlıyorum(1914 Call to Arms senaryosu). Gelişmeleri ara ara buradan yazacağım, hem oyunu merak eden arkadaşlar görmüş olur hem de Barış gibi tecrübeli arkadaşların yardımıyla ben de öğrenmiş olurum. Daha önceleri iş-güç sebebiyle 5-6 Turn oynayıp kapatmıştım bir türlü adam akıllı uğraşamadım şu oyunla, bunda savaşın sonunu getirmeyi planlıyorum. Zorluk seviyesi Beginner olarak ayarladım.

Tarihsel planların aksine ben savaş planımı farklı kurguladım. İlk aşamada Alsace-Lorraine'de, dar cephe hattında olabildiğince az kuvvetle savunma yaparak tasarruf ettiğim kuvvetleri doğuya ve Sırbistan cephesine paylaştırmayı düşünüyorum. Dolayısıyla Belçika'ya saldırmayacağım. Temel hedefim İtalya savaşa girmeden,Sırbistan'ı safdışı bırakmak. Bu sayede hem Avusturya-Macaristan kuvvetlerini İtalyan cephesinde kullanabilirim, hem de Bulgaristan üzerinden Anadolu'ya yardım ulaştırabilirim..Çünkü Osmanlı'nın mevcut endüstrisi ve seferberlik hızıyla Alman yardımı olmadan,Doğu'da fazla tutunabileceğimi düşünmüyorum. Daha önceki oyunlarda gördüğüm kadarıyla Ruslar ani taarruzlarla bir anda Trabzon ve Erzurum'un kapısına dayanıyor. Sırbistan yenilene kadar Kuzey-Doğu Cephesi'nde savunmada kalıp, Sırbistan'ı teslim aldıktan sonra Ruslar'a üç cepheden saldırarak NATİONAL MORALE'i düşürüp devrimi erkenden tetiklemek istiyorum.(oyunda bu mümkün mü emin değilim)(tabi bir de Rus Devrimi'nin Almanya'ya etkisi ne boyutta olacak, orası da önemli)


Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Mükemmel. Oyunundan resimleri bekliyorum.
Genel olarak operasyon planı güzel. Ekleme olarak her bir birimden "strenght" puanı eksildiğinde dahil ulusal morali etkiliyor. Ve ayrıca Osmanlı ve Rusya'nın başlangıç ulusal moralleri oldukça düşük ona dikkat etmek lazım. Oynadığım oyunda mezapotamya ve filistin bölgesini İngilizler ele geçirdi fakat diğer bölgeler kontrolümde. Ama Osmanlı imp. ulusal moral %4. Dediğin gibi Avusturya-ALman birliklerinin bir şekilde Anadolu ve filistin bölgesine takviye yapması lazım. Bu da bir anlamda Bulgaristan'ın mutlaka bir an evvel ittifaka katılması ve Sırbistan'ın erken düşmesini gerektiriyor.

Oynadığım oyunda Fransızlar genel olarak 1917 martına kadar çok ilerleyemedikleri halde Almanya'nın ulusal morali düşüktü. Bunu tetikleyen nedenlerden biri norveç, isveç ticaretini baltayan Rus filoları ve Almanların çok asker kaybetmesi ; fakat  yapımcısı biraz ALmanya'nın ulusal moralini yamayla arttırabiliriz demişti. Bu da aklında olsun.
En son 1917 nisan ayında "Zimmermann Telegram" eventi geldi. Buda ABD'nin savaşa resmen girmesi demek. Fakat bu event ALmanya'yı oynayan oyuncunun "restricted warfare" i çok kullanmasıyla ilgili. Arada ABD ticaret hattına saldırı düzenleyen denizaltıları başka bölgeye kaydırmak gerek. Oyun tam bir denge üzerine kurulduğundan dezavantajı ise bu sefer Almanya ticareti baltayamadığı için ulusal moral kazanamıyor.

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Hocam resimler için hangi programı kullanıyorsun? Fraps nedense çalışmadı bu oyunda?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Fraps çalışmadığı  zaman oyunu ve fraps programını tekrar açıp kapatıyorum fakat nedense hiç bir şekilde  diplomasi ve araştırma arayüzünün screenshot'ını alamıyorum. Onun için printscreen tuşuyla word veya excel'e yapıştırmak lazım ama oda uğraşılacak iş değil fazla zahmetli.
« Son Düzenleme: 05 Mart 2013, 12:14:41 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Oyunda 6 Kasım 1915'e kadar geldim. Fraps sorunlu olduğu için resim ekleyemiyorum fakat oyundaki gelişmelerden biraz bahsedeyim. Oyunun gidişatını anlayabilmek için Fog of War'ı kaldırmak suretiyle ara ara ufak bir hile yaptım.

Daha önceki planlarıma uygun olarak ilk aşamada Sırbistan sınırındaki mevcut birliklere ek olarak 2 kolordudan oluşan Avusturya-Macaristan 2.Ordusu'nu ve Von Kluck kumandasındaki 5 kolurduyu Sırbistan'ın fethi için görevlendirdim. Batı'da cepheyi genişletmeyerek 3 orduyla Alsas-Loren'de savunma yaptım, burada Fransız ve İngilizler ciddi kayıplar verdiler. Doğu'da savaşın ilk aylarında Doğu Prusya'yı Memel haricinde elimde tutttum, 1914 sonlarında Varşova önlerine geldim, Galiçya'da ise 1915'e kadar Ruslar savaşın ilk aylarından başlayarak uzun süre Przeymsl ve Lemberg'i kuşattılar fakat alamadılar. Bu arada Ekim ayında savaşa giren Osmanlı ile Doğu Cephesi'nde savunmada kaldım, Ruslar kış geçtikten sonra iki kolorduyla Van'a yürüyeşe geçtilerse de şehri savunmayı başardık. Van'daki Ermeni ayaklanması da bastırıldı. (Neden bilmyiorum, Sarıkamış üzerinden saldırmadılar.Sayıca üstün olmalarına rağmen ciddi bir tehdit yaratamadılar.) İngilizler 7 Kasım'da Adana'ya çıkarma denemesi yaptılar, başarısız oldular. Ani bir saldırıyla Kanal'ı geçip, Mısır'a yürümek istedim, ben de başarılı olamadım. Fakat yinede Kanal'daki sayı üstünlüğümü koruyorum.

1915 baharında hala direnen Sırbistan'a karşı savaşı yoğunlaştırdım, yıpranmış Rus ordusuna karşı da geniş bir harekat başlattım.

Sırbistan'da 22 Mayıs'da Belgrad'dan sonraki başkent Nish'i aldım, Üsküp'e yürüyüşü başlattım. Sırbistan'ın teslim olması 28 Ağustos 1915'i buldu. Bu sırada İtalya savaşa girmişti. Sırbistan'ın tesliminden sonra da Bulgaristan bizim safımızda, Yunanistan karşı tarafta yerini aldı. Alman-Avusturyalı-Türk-Bulgar ortak saldırısıyla Selanik ele geçirildi. Karadağ ve Arnavutluk coğrafi konumlarından da yararlanarak direniyorlar.

Doğu Cephesi'nde ise; Memel kurtarıldı, Litvanya içlerine ilerleme başladı. Varşova düştü, Brest-Litovsk'a dayandım. Avusturyalılar da Galiçya'yı kurtardı, Ruslar Tarnopol ve Czernovitz'de direnmeye çalışıyorlar.

Fakat 23 Ekim'de beklenmedik bir gelişme oldu, Fransa Alsas-Loren'i geçemeyeceğini anlayınca Belçika'ya savaş ilan etti. Dolayısıyla Rusya'dan bazı birlikleri çekmek zorunda kaldım.

Mevcut durumu özetlersek;
- Özellikle Polonya ve Galiçya'da Ruslar çok büyük kayıplar verdiler, telafi edebileceklerini sanmıyorum. Rus cephesi çökmüş durumda. Hem sayısal, hem stratejik üstünlük tamamen bende.
- İtalyanlar Trento'yu alıp İnssbruck'a ilerlediler. Hem Sırbistan'dan hem de Doğu'dan getirdiğim yeni birliklerle orada durumu dengelemeyi umuyorum.
- Osmanlı'nın durumu şu anda gayet iyi, Ruslar beklediğim saldırıyı gerçekleştirmediler, Van üzerinden cılız bir saldırı gerçekleştirdilerse de başarılı olamadılar. Kış geçtikten sonra ben Kafkaslar üzerinden bir saldırı yapmayı planlıyorum. Basra'dan çıkan İngilizler Kut'ül Amare'yi ele geçirdiler. Süveyş'de ise durum lehime. Çanakkale cephesi açılmadı.
- Fransızlar'ın Belçika'ya beklenmedik saldırısı, beni baya şaşırttı. Başarılı olurlarsa savaşın lehimde ilerleyen mevcut seyri değişebilir.
- İngilizler donanmamı neredeyse yok ettiler. Dolayısıyla ticaret yolları kesilmiş durumda, sıkıntı büyüyebilir. Almanya'nın ULUSAL MORAL'i 78.

Batı cephesinin genişlemesi planlarımı değiştirdi, gelecek aylarda Rusya'ya öldürücü darbeyi vurmayı planlıyorum. Aksi halde üstünlüğü yitirebilirim.

Beginner'da açtığımdan olsa gerek oyun kolay geldi. Bir de şöyle bir şey var. Bilgisayar çok fazla sayıda HQ üretmiş. Yapay zeka sorunu mu yoksa var mı bir bildiği..  ???

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Güzel. operasyonel planın anlatımı çok iyi.  ;)

Belçika'yı işgal edip endüstrisine el koymak ve cephe genişliği sağlamak bir yöntem. Diğer yöntem de anlattığın gibi nasıl olsa sıkışık cephede işe yaramayacak birlikleri reserv niyetine kullanmaktansa bir an evvel cephe savaşına sokmak için Sırbistan'a göndermek. Belçika'ya savaş açmamanın bir eksisi bazen HQ birliklerinin dar bir alandan geçişi zor olabiliyor ve çok öne atılan süvari birlikleri ve kolordular ikmalsiz kalabiliyordu. Ben öyle bir taktiği ilk oynadığım Pbem oyunda uygulamıştım. Rakip ve ben oyunda çok tecrübesiz olduğum için Paris'in bir hex kadar yakınına kadar bile geldim. Fakat artık Marne mucizesi gibi bir şey oldu herhalde ki aynı tarihsel olarak geri çekilmek zorunda kaldım. Sonra 1915 mayısında Berlin düşmüştü.  Oyunda organizayon,moral ve ikmal çok önemli.
 Fakat hızlı ve yavaş ilerleme de dengeli olmalı. Çok yavaş ilerlendiğinde bu sefer İngiliz sefer birlikleri yavaş yavaş Fransa kıyılarına çıkıyor.

Varşova'nın düşmesi iyi olmuş. Benim de yeni öğrendiğim şeyi açıklayayım. Varşova ve yakınlarında 4 adet birlik bekletildiğinde ALmanya'nın ulusal morali artıyormuş. Onun dışında Brest-Litovsk önemli bir şehir.

Benim Pbem oyunumda da rakibim pek sarıkamış üzerinden saldıramadı. Oraya çok biriktim ve level 3 hendek kurdum. Fakat güneyde neredeyse Hatay'a yaklaştı. Eleşkirt, Van ulusal moral değeri olan şehirler ve hala kontrolümde fakat diğer ulusal moral puanı olan Bağdat ve Damascus 'ın yanında kaybettiğim 14 kolordu benim ulusal morali %8'e indirmişti.
Fransa'nın belçika'ya savaş ilan etmesi ilginç gerçekten. Bulgaristan ve Osmanlı ile Sırpların sıkıştırılması da güzel. Bazen duruma göre Yunanlılar İttifak devletlerine katılabiliyor.
Bana göre Almanya'nın biraz daha denizaltıya ihtiyacı var ki en azından "unrestricted warfare" yapıp moral kazansın. Seninde belirttiğin üzere benim pbem oyunda da farklı bir şey olmamıştı. Rus-Fransız ve İngiliz donanması çok güçlü. Hele Rusların tarihsel olarak Alman donanmasından  çekindiği düşünülürse biraz ayar lazım.

Yapay zekaya karşı senaryolar dışında call to arms campaign'inde oynamadım. Fakat benim bildiğim bazı şehirlere yaklaştığında bedava "detachment" birlikleri beliriyor(Ve belki bazen HQ'larını yok ettiğinde bedavadan HQ alıyorlar ama emin değilim). Aynısı bazen oyuncu için de geçerli bazı stratejik şehirler tehdit edildiğinde. Fakat yapımcısı bu birliklerin yapay zeka tarafından kesinlikle saldırı amaçlı kullanılmadığını söylemişti. Genel alarak tavsiye edilen yapay zeka ayarlarında experience bonusu vermek gerekir deniyordu. Breakthrough ek paketi ile yapay zeka daha iyi deniyor ama o oyunu oynamadım.

Bence bu hikayeyi resimlerle desteklesen şahane hikaye olur. Devamını beklkiyorum.




« Son Düzenleme: 09 Mart 2013, 15:52:05 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Yunanistan'da iç savaş gibi bir event gelmişti. Bunun sonucunda tarafını belirliyor olabilir.

Açıkçası Fransa'nın Belçika'nın tarafsızlığını ihlal edeceğini düşünmemiştim, bilseydim böyle olacağını Fransa üzerine yoğunlaşırdım. Ayrıca coğrafi şartlar, ikmal koşulları gibi sebepler dolayısıyla ne kadar asker yığarsanız yığın Sırbistan işgali pek kolay olmuyor. Keza Sırbistan'ın dar cephe hattına çok fazla yığınak yapmak da anlamsız.Ben 1915'e kadar Sırbistan'ı teslim almayı öngörmüştüm, olmadı.

1916'ya kadar Ortadoğu'da Osmanlı'nın sayısal üstünlüğü var. Daha sonra İngiliz takviye kuvvetleri Basra'ya ulaşıyor ve Bağdat yolu açılıyor neredeyse.

Dolayısıyla ben stratejimi kurarken yanlış yaptığımı anlıyorum. Rusya'yı kısa sürede savaşdışı bırakmak düşüncesi pek doğru değil. Uçsuz bucaksız toprakları ve mevsim koşulları onlar için doğal savunma sağlıyor. Rus cephesi çökse bile Rusya içlerine ilerlemek zaman alıyor. 1916'ya gelindiğinde İngiliz takviye kuvvetleri hem Batı'da, hem de Ortadoğu'da tamamen yerleşmiş oluyorlar. E tabi donanmanın yetersizliği sorunu da var. Böyle olunca Merkez Kuvvetler olarak insiyatifi kaybediyoruz. Ayrıca Arap İsyanı da Osmanlı'nın belini büküyor. Bence İttifak Devletleri için 1915 yılı çok kritik. Hem geniş anlamda hem de cephe bazında operasyonel kararları doğru vermek gerekiyor. Oyunda bu hakikaten önemli.
Ben daha genel stratejileri sevdiğim için uzun senaryosu ilgimi çekti, cephe üzerinden daha askeri stratejiler üretmeyi sevenler için oyun daha spesifik senaryolar da sunuyor.(Balkan Savaşları, Kut-ül Amare Kuşatması da dahil)

Oyun aslında detaylı kararlar vermeyi gerektirse de, bu tür diğer oyunlara göre kolay gibi. Mantığını kavramak çok fazla zaman almıyor, ama ustalaşmak için biraz tecrübe gerekiyor bence. Özellikle şu forumda pek çok kişinin beğeneceği ve rahatlıkla oynayacağı bir oyun. Fakat fiyatı biraz yüksek ilginin az olmasının bir sebebi de bu olsa gerek. Gerçi hakkını veriyor, oyun süresi de oldukça uzun. Bir yılı oynamak benim en azından 6-7 saatimi aldı.

İlerleyen süreçte resim de koyacağım Barış.
Bu arada bu PBEM nasıl oluyor? Daha önce hiç oynamadım PBEM yoluyla, teknik olarak soruyorum yani.
Bir de bu tarz önerebileceğin oyunlar var mı? Pride of Nations'ı gördüm burada önerir misin?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
İkmal ve birliklerin HQ'ya  yakınlığı çok önemli. Özellikle harita üzerindeki bir turdaki manevra mesafeleri çok gerçekçi. Bir tur duruma göre 1-2 haftalık zaman dilimini kapsıyor yanlış hatırlamıyorsam.  Sırbistan'ın  ve Osmanlı imp.'luğunun doğu cephesi savunmasına arazi yardım ediyor o yüzden ruslar gemiyle Trabzon'a çıkarma yapmaz ise problem yok. Ayrıca Alp dağları da İtalyan hücumuna karşı doğal savunma zeminini oluşturuyor. Oyunun campaign bölümü bunları simule etmesi açısından oldukça başarılı. Italya uzunca bir süre dağları aşamamıştı 1. DS'ında. Zaten özetlemişsin.


Oyun aslında detaylı kararlar vermeyi gerektirse de, bu tür diğer oyunlara göre kolay gibi. Mantığını kavramak çok fazla zaman almıyor, ama ustalaşmak için biraz tecrübe gerekiyor bence. Özellikle şu forumda pek çok kişinin beğeneceği ve rahatlıkla oynayacağı bir oyun. Fakat fiyatı biraz yüksek ilginin az olmasının bir sebebi de bu olsa gerek. Gerçi hakkını veriyor, oyun süresi de oldukça uzun. Bir yılı oynamak benim en azından 6-7 saatimi aldı.

İlerleyen süreçte resim de koyacağım Barış.
Bu arada bu PBEM nasıl oluyor? Daha önce hiç oynamadım PBEM yoluyla, teknik olarak soruyorum yani.
Bir de bu tarz önerebileceğin oyunlar var mı? Pride of Nations'ı gördüm burada önerir misin?

Evet oyun mekaniği olarak komplike değil. Fakat diğer savaş oyunu tarzı oyunlarda görülen senaryo bilgisi çok gerektiriyor rakibe karşı başarılı olmak için. Bazı detaylar manual'da yazmıyor.  Özellikle 1915 yılına girildiğinde cepheler genişliyor ittifaklara yeni devletler katılıyor ki bu tür oyunları pbem olarak oynadığın zaman en ufak stratejik kararlarının etkisini görebiliyorsun ve oyundan müthiş zevk alıyorsun. Ki araştırma,diplomasi ve birlik üretme seçimlerin sonucu savaşın seyirine etkileri oldukça belirgin. Bu oyun bile Paradox oyunlarında sözde olduğu  varsayılan fakat aslında hiç olmayan stratejik derinliğinin çok ötesinde.

Tespitine gelecek olursam haklı tarafı var fakat daha önemli sebebi artık tur-bazlı oyunların tercih edilmiyor oluşu. Real-time tarzı hızlıca oynanan strateji oyunları daha revaçta. İkinci neden ise bu tür oyunları oynayan kesim dünyada biraz yaşça ve bilgisiyle entellektüel kesimden sayılıyor. Bu oyun ve tavsiye edeceğim oyunlardan olan AGeod oyunlarını(forumda bir bölüm o oyunlara ait) oynayan kesimin büyük bölüm 35-60 yaş arası. Öyle bir anketleri vardı.  ;)

Zurnanın koptuğu yerde bir de John Tiller ustanın 'Panzer Campaigns" serisi var. Daha çok taktiksel boyutta oyunlar. Eski Talansoft ve Operational Art of war benzeri.  Misal schiffen planı'nı 1400 adet birlikle gerçekleştiriyorsun. France'14 oyununda  böyle bir maceraya pbem olarak girmiştim fakat müthiş zaman istiyor. Fakat arada orta boyuttaki senaryolarını pbem oynarım. Burdan çok oyuncu çıkıyor. Bir kaç AAR'de var.
http://www.theblitz.org/message_boards/forumdisplay.php?fid=11
 Tarihsel gerçekçiliği ön planda ve bir nevi PC'deki savaş oyunculuğunun temel direği oyunlar. Fakat bunların hepsi tur bazlı.
Pride of nations dışındaki her Ageod oyunu öneririm. Ageod oyunları iyi bir başlangıç olur.

Strategic command ww1'da ALmanya'yı seçeceksen Pbem'i işaretliyorsun turu oynadıktan sonra next turn'a basıp ana menüye dönüyorsun. Daha sonra Pbem klasörü altındaki dosyayı rakibin e-mail adresine gönderiyorsun. Burdaki ana centilmenlik kuralı bir turu bir kaç defa yüklememen lazım. Rakip turu oynadıktan sonra sana gönderdiği dosyayı bir kere yükleyip turu tamamlayıp next turn'e basman lazım. Bunun mantığı deneme yanılma mantığıyla turunu oynama diye.



Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
1917 haziranda ilk tank birlikleri. Fransız piyadesi topçu destekli saldırısında Lüksemburg'u geri aldı.. Alman hattı Stutgard'a doğru cepheyi genişletilecek sızmalara karşı. Arkada reserv birlik bırakılmayacak çünkü Ruslar Danzig üzerine doğru yeni dalga  harekat başlattı. Bütün birlikler batı cephesinde çizgi hattı oluşturup hendek kazmaya başlayacak. Alman sanayisinin bir kısmı işçi isyanlarından dolayı verimlilik kaybı yaşamakta.





Osmanlı ve Bulgar orduları balkanlarda oldukça aktif fakat Osmanlı İmp.'luğu teslim olmak üzere zira Medine'den sonra bütün ortadoğu İngiliz birlikleri ve arap milislerinin kontrolünde Adana dahil.  Yunanistan ve ABD savaşa girdi.






Genel harita.


Tıklayınca büyür.








« Son Düzenleme: 13 Mart 2013, 16:56:09 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Abdulhamid III

  • (lawgiverkhan)
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 308
    • Profili Görüntüle
Demosunu indiriyorum. Anladığım kadarıyla oyun biraz zor. Oynayabilirsem ve beğenirsem oyunu alabilirim. Sitesinde 45$ diyor. Biraz pahalı gibi geldi.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Demosunu indiriyorum. Anladığım kadarıyla oyun biraz zor. Oynayabilirsem ve beğenirsem oyunu alabilirim. Sitesinde 45$ diyor. Biraz pahalı gibi geldi.

Genel olarak steam ve gamersgate dışında satılan ve bizzat yapımcının aracı sokmadan  sattığı  oyunlarda fiyatlar böyle. Bu oyunda ve buna benzer oyunlarda bazen dağıtımcılığı başka firmalar yapıyor fakat indirim oranları steam'deki gibi işlemiyor. Steam'de aşırı derecede firmaları indirime zorladığı için yapımcı steam'ı tercih etmiyor. Çünkü alıcı kitlesi belli. Ama kısa lafın özü hem tarihsel hemde dengeli oynanabilirlik sağlayan oyun(Pbem oynanışta)geliştirmesinin zor olduğunu ve  az çok doğru, makul  OOB(savaş düzeni) talep edildiği için oyun yapımında harcanan emek fazla. Özellikle tarihsel araştırma, geliştirilen oyun motoru ve tekrar oynanabilirliği olan bir senaryo geliştirmek maliyetli.   Aslında fiyatı normal. Gözü kapalı tavsiye edeceğim bir oyun. 2-3 campaign ve bir çok tarihi senaryo var. Özellikle rakiple tur bazlı Pbem oynanışı büyük avantaj.

Fakat demosunu oynamanı tavsiye ederim başta. Oldukça diyaloğa açık ve köklü bir yapım ekibi var ve oyunun yarı yolda bırakılma şansı yok. CFKA'nın dediği gibi bu forumda ilgi gören bir oyun olabilir o kadar karışık bir oyun değil.
 

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Demosunu indiriyorum. Anladığım kadarıyla oyun biraz zor. Oynayabilirsem ve beğenirsem oyunu alabilirim. Sitesinde 45$ diyor. Biraz pahalı gibi geldi.
War in the East 90 dolar mı neydi :D .

gamersgate
Paradox'un farkı :) .

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Oyunu öğrenmek Paradox oyunlarını öğrenmekten daha zor değil. Bence nispeten daha basit bir mantığı var. Ben genelde böyle hardcore stratejileri pek beceremem ama bunu rahat çözdüm. İmkanı olan arkadaşlara gerçekten öneririm, özellikle 1.Dünya Savaşı'na ilgi duyanlar mutlaka oynamalı.. Hem böyle gerçekçi savaş sistemi olan hem de HOİ deki serbestliği sağlayan bir oyun çıksa keşke.
Barış senin oyununda Rusya savaştan çekilince ne olacak çok merak ediyorum.( Ruslar savaşa devam ederse yenilgi ufukta gibi görünüyor). Bir de Doğu Prusya'daki ordunun akibeti ne oldu? Rakibin onları kuşatarak sağlam bir darbe vurdu herhalde sana?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Cfka, Bir anlamda serbestlik her oyunda farklı diplomatik seçimlerle farklı devletlerin ittifaka katılmasıyla sağlanabiliyor ve ilaveten araştırma& üretim seçimleriyle. Misal bu oynadığım oyunda Yunanistan itilaf devletlerine katıldı fakat diğer oynadığım oyunda Yunanistan ve Bulgaristan ittifak devletlerine katılmıştı. Ki ayrıca Romanya diğer oyunda savaşa girmedi hala. Bu oyunda HOI'daki gibi bir savaş öncesi hazırlık için bir zaman dilimi yok. Zaten Osmanlı İmp. balkan savaşından yeni çıktığı için fazla bir zamanı da yok. Genel olarak bu tür oyunların ortak özelliği savaşarak üretmek ve bir anda karmaşanın içine atılmak. Önemli bütün cepheler mevcut fakat  Belçika Kongo'su ve Doğu afrika'daki Fransız Alman muharebeleri de tarihsel olarak ilginç. Senaryo yerine ana campaign için alınsa mıydı tartışılabilir.

Bir ara farkında olmadan Çanakkale'yi kaybettim ve oldukça düşük olan ulusal moral sıfıra indi ve Osmanlı İmp. teslim oldu. Balkanlardaki bütün birlikler Trakya'ya çekildi ve Bulgarlar cephede Sırplar ve Romenlerle başbaşa kaldı. Daha da kötüsü Yunanlılar da balkanların kuzeyi Avusturya sınırına doğru ilerlemekte.
Daha da kötü bir şey söyliyeyim. Osmanlı İmp. teslim olduğunda Almanya ve Avusturya Macaristan'ın ulusal morali oldukça düştü. Resim göndereceğim.  ;)
« Son Düzenleme: 19 Mart 2013, 22:08:18 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Aralık ortalarında başlayan oyunun resmi olarak bitiş tarihi 20 Mart. Oyun tarihi olarak ise 17 Temmuz 1917.
Bitiş nedeni ise Osmanlı İmp. yenildiği için Almanya yenildi sayıldı.  :)
Savaştan çekilen müttefik ülkelerden dolayı diğer devletlerin de ulusal morali etkilenmekte ki bu sınırdaydı zaten.
Ulusal moral değerleri ve resimler aşağıda.







Genel harita: İnglizler Kraliyet gemileri Orkney ve Shetland adalarından Norveç kıyılarına kadar ALman ticaretine ambargo uygulamakta. ABD savaşa katıldı fakat daha henüz Baltimore ve New Jersey kıyılarında yükleme yapmaktaydı ki... game over.








Çevrimdışı velden39

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 437
  • Victoria 2 Hearts of Darkness Multisi
    • Profili Görüntüle
Oyunu tavsiye eder misin? Güzel ve "gerçekçi" bir taktik strateji oyununa benziyor.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Oyunu tavsiye eder misin? Güzel ve "gerçekçi" bir taktik strateji oyununa benziyor.

22 senelik spectrum'dan başlayan oyun serüvenime güvenerek diyebilirim ki taktiksek ve operasyonel bazda bu oyunun üzerine 1. DS oyunu çıkmadı. 
Hem araştırma,geliştirme hemde taktiksel boyutta savaş stratejisi sağlayan nadir oyunlardan biri. En önemlisi oldukça tarihsel fakat aynı zamanda serbest bir oyun.
Önce bir demosunu oynamakta fayda var tabi.

Bir diğer oyunum bundan farklı ilerledi onunda resimlerini göndereceğim.  ;)


Çevrimdışı pafnus

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 215
    • Profili Görüntüle
bu oyunu herhangi bir torrent sitesinde bulmak mümkün değil. 2013 yılındayız bu tür güzel oyunlarla kimse ilgilenmiyor.. yazıktır.

Çevrimdışı Friedrich Paulus

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 755
    • Profili Görüntüle
Bende aradım bulamadım ya  :( Bu arada 1.Dünya Savaşına farklı bir gözden bakmak ve oynamak isteyenler için Toy Soldiers adlı oyunu öneririm  ;D
            

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Firma benzer motoru kullanan Strategic Command WWII Global Conflict serisi için iki tane ek paket daha çıkardı ve bu konuda adı geçen Strategic Command ww1 için bir de breakthrough ek paketi var. Bunların hepsini birden orijinal almak büyük maliyet lakin indirim de yapmıyorlar. :-\
Zaten 1. DS üzerine elle tutulan oyun olmadığı için ve ayrıca bu kalitede oyun bulmak da zor olduğu üzere ileride düşünürseniz SC WW1 aklınızda bulunsun en azından.
« Son Düzenleme: 21 Temmuz 2013, 18:09:00 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı cfka

  • Azab
  • *
  • İleti: 6
    • Profili Görüntüle
Şu oyunu hala keyifle oynuyorum. Burada yazdıklarıma denk gelince ufaktan nostalji yaşadım. Böyle kaliteli bir oyunun hak ettiği ilgiyi görmemesi üzücü.

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Sakladığım son tur save'lerden biri oldu çünkü oyun Hintli rakibimle 1918'e kadar devam etmişti..

Batı cephesi oldukça tarihi bir şekilde sonuçlandı. Deniz ablukasını kırmak için Jutland tekrar edildi fakat bir sonuç alınamadı. Rusya'nın muharebe yenilgileri sonucu devrim olup savaştan çekilmesiyle Almanya'daki sol ayaklanma moralleri sıfırladı. 1918'de tekrar bir Alman hücumu gerçekleşti. Fakat abluka nedeniyle gıda sıkıntısı etkili oldu. Mısır'daki durum Belgrad'ın erken düşmesi, Bulgaristan'ın erken savaşa girmesi ve o cepheye asker kaydırılması sonucu oluştu, fakat bunlar için çok uğraş gerekti. Yenilginin önceliği batı cephesi üzerinden oldu. Oyundaki VP dağılımı ve teknolojik araştırma stratejisi ilerleyen yıllardaki hendekler ve hangi bölgelerin önem arz ettiği üzerinden.

Oldukça başarılı bir oyun gerçekten. Strategic Command 3 Matrix üzerinden beta testlerine girdi, devamını merakla beliyorum.  :)

















Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Şehirlerin resmedildiği haritalar çok güzelmiş, bayıldım.



Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Kesinlikle. Hatta savaşa giriş sonucu Cihad çağrısı ve şehirlere tıklandığında Ezan sesi gelmesi çok iyi. Bayraklar ise bir savaş oyununda kesinlikle dalgalanmalı.

Benim bir tek eksik bulduğum fakat oyunun akışına göre 'olabilir' karşıladığım 'mandatory offensives' kuralının olmaması. Bu Enver Paşanın taarruzu, Rus 1. ve 2. ordusunun Alman 8. ordusuna hücumu ve Fransız ordusunun savaş başlarındaki taarruzu olarak değerlendirilebilir. Oyunun başlarında malum seçilebilir bir savaş planı yok fakat çok önemli değil. Zaten doğal gelişiyor.

Çevrimdışı BosnianTr

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 988
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar World War One isminde  bir strateji oyunu vardı. Kapak resminde makineli tüfek filan vardı CDde. O oyunu nette bulamadım strateji oyunuydu. EntEnte ye benziyor. Bulabilen özele gelebilir mi ?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
http://www.matrixgames.com/products/504/details/Strategic.Command.WWII:.War.in.Europe

İdeali bu oyunun burada resimleri yayınlanan eski 1.DS oyunları üzerinden senaryolarında ayrıca oluşturulması yeni oyunda. Şimdilik 2. DS üzerine. Hem AI hem de pbem oyunda mükemmeldi.

Fakat yine de dolar kuru göz önüne alınarak indirim beklenmeli. Strateji oyunculuğu ve tur bazlı oyunlar konusunda önyargı yoksa bu oyunu tavsiye ederim.

Çevrimdışı steallaris

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 347
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar World War One isminde  bir strateji oyunu vardı. Kapak resminde makineli tüfek filan vardı CDde. O oyunu nette bulamadım strateji oyunuydu. EntEnte ye benziyor. Bulabilen özele gelebilir mi ?
http://www.giantbomb.com/world-war-i/3030-23297/

Çevrimdışı BosnianTr

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 988
    • Profili Görüntüle
Arkadaşlar bu oyun tur bazlı mı ? 8 yıldır HOİ serileri ile büyüdüm ve oyun akışkan ilerliyordu, tür diye bir olay yok. Mesela ben Almanya olarak Sovyetlete saldırırken aynı dakikalarda ABD benim batı kiyilarima çıkarma yapabiliyordu. Sürekli bu düzene alışan HOI-EU serilerinin bir oyuncusu olarak, sizce bu oyun nasıl olur bana ? Tur bazlı mı değil mı onu çok merak ediyorum

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Harita üzerinden oynanan cephe tanımlı oyunların geleneksel oynanış sistemi tur bazlıdır. Paradox  HOI serisiyle yeni nesil oyuncuları counter birim kullanan savaş oyunlarıyla tanıştırdığı gibi türe ilgiyi arttırdı. Fakat esası tur  ve hex sistemi ile oynanır. Bu sadece eski gelenekten öte, oyuncunun harita üzerinde bir çok birim varken kontrolünü tam sağlaması amacı üzerindendir. Ayrıca bir çoğu genelde pbem olarak oyuncuya karşı oynanma amacı ile tasarlanır. 

Tur sisteminin gerçek zamanlı sistemden büyük farklılıkları yok. Eksik oyun sayılmazlar.  Üstteki resimdeki oyun ve decisive campaigns barbarossa bizdeki piyasanın daha kolay algılayabileceği ve oynayabileceği oyunlar.

Steam forumlarında evvelden enteresan bulduğum eski bir boardgame oyuncusunun bir mesajıyla ekleme yapayım. 'Şimdiki oyun tasarımcılarının Starcraft ile büyüdüğü bir ortamda klasik hex wargame oyunlarına ilgi  tabi ki yüksek olmayacaktır.'  :)

Çevrimdışı BosnianTr

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 988
    • Profili Görüntüle
Desicion Campaing: Operation Barbarossa oyununu indirdim denemek için. Diplomasi ve ekonomi değil, sadece komutan olmak istiyordum bu sebeple indirdim. Oyun HOİ3 gibi hiyerarşiye sahip ve generaller mevcut. Sanırım birim üretme olayı yok. Ayrıca, rakibin turları çok hızlı ilerliyor ve nerde ne yaptığını anlayamiyorum bile. Ayrıca bu türdeki en iyi oyun sizce hangisi ?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Türün gelmiş geçmiş ve belki yakın gelecekte tahtına aday çıkmayacak en iyi oyunu War in the Pacific - Admiral's Edition’ dır. Bazılarına göre bilgisayar tarihinde çıkmış en iyi strateji oyunudur. Haksız sayılmazlar.

Aynı türde diğer oyun yapımcılarının dahi referans aldığı bir oyun olarak eleştiri noktası sadece öğrenme süresi ve oyuncunun turu tamamlaması için çok çok süre harcaması sayılabilir.  YZ sadece script olarak işler. Tamamen pbem oyuna yöneliktir.  Halen yama desteği aldığı için kural değişikleri sebebiyle manual kitabı güncel değil, devamlı forumlarında okuma gerektirir.

WiPAE’deki gibi OOB’yi tarihi el alan fakat daha düşük birim ölçeğinde işleyen Decisive Campaigns daha ufak harita boyutu, RP öğreleri nedeniyle oldukça oynanabilir ve orjinal fikirler içeriyor. YZ’si çok iyidir. İlk başta kuralları daha basit olduğundan Sovyetleri oynamanı öneririm. Oyun içinde kısa öğretici videolar var, onları izle. Sorun olursa cevaplarım. İstersen ayrı başlık aç.

Çevrimdışı BosnianTr

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 988
    • Profili Görüntüle
Peki War in the East oyunu nasıl sizce ?

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1107
    • Profili Görüntüle
Gary Grigsby'nin oyunlarından birini öğrenmek için seçecek olsam War in the East’i tercih ederdim. Nedenlerinden bir kaçı:

-İlk şok turunun 4 gün üzerinden olması harici (Sovyetlerin hazırlıksız yakalanmaları, diğer oyunda Pearl Harbor baskını) sonraki turların 1 hafta zaman ölçeğinde olması,   War in the Pacific’te her 1 tur= 1 gün. Çoğu pbem oyun aylarca hatta senelerce sürebiliyor.
-Detaylı kara savaşı olması, bu alanda mekaniklerin daha gelişmiş olması, lojistik problemleriyle daha az uğraşılması (gemi ikmal; tanker trafigi vs..)
-War in the West’e (1943-45) eklenen dinamiklerin War in the East 2’nin yapımında kullanılmaya başlanması.
-YZ kalitesi...

Şu anki haliyle 2 DS’nın Doğu Cephesini (1941-45) operasyonel ve de campaign düzeyinde  ele alan piyasadaki en başarılı oyun diyebilirim.

Çevrimdışı BosnianTr

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 988
    • Profili Görüntüle
İlaçlı şekilde bulamadım war in the east oyununu malesef