Bağlanılan Hatırlatmalar

  • Map Improvement Mod [1.5 uyumlu]: 20 Şubat 2014 - 22 Şubat 2014

Gönderen Konu: [MOD] Map Improvement Mod (v1.2) [1.5.1 uyumlu]  (Okunma sayısı 26590 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2571
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #60 : 09 Mart 2014, 20:15:53 »
Arabistan için bayrak ekledim bir önceki mesaja.

Formlanabilir devletler üzerinde yoğunlaşacaksak (Arabistan gibi) bence iki seçeneğimiz var.

1. Tarihte o dönemde kurulmamış devletler:

En büyük örneği Arabistan olan bu örnekte hangi devletleri ekleyeceğimizi tartışabiliriz, EU3 D&T modunda mesela Lotharingia, Illyria gibi devletler vardı.

2. Tarihte o dönemde kurulmuş devletler:

Buna bayağı örnek çıkacaktır diye düşünüyorum, ayrıca Commonwealth'ın ismini de Poland-Lithuania diye değiştirme taraftarıyım.

Denmark-Norway
(Danimarkayla aynı bayrak)
Austria-Hungary

Sweden-Norway


Edit: Site gidip geldi o arada mesaj göndereceğim diye 20 tane imla hatası yapmışım, düzelttim.
« Son Düzenleme: 09 Mart 2014, 20:26:54 Gönderen: Darkrad »

Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3134
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #61 : 09 Mart 2014, 20:42:32 »
Mod artık grafik dışı işlere girmeye başladıysa bu grafik iyileştirme modunun dışında olmalı.
« Son Düzenleme: 09 Mart 2014, 20:45:36 Gönderen: Sergiu Hell Dragoon »

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #62 : 09 Mart 2014, 20:57:13 »
Eu4'te "Duality", yani iki isimli ülkelerin pratikte bir anlamı yok. Victoria II'de olsa anlamı vardı. Çünkü Eu4'te primary kültür ve kabul edilen kültürler tamamen dinamik, yani değişken. Avusturya-Macaristan şeklinde bir ülke kurup Avusturyalıları ve Macarları primary culture olarak verme olanağı yok. Normal ülkeler ve Pan-Kültürel ülkeler var. Commonwealth tarihi açıdan Poland-Lithuania (ve bir dönem Poland-Lithuania-Saxony) olarak geçiyor olsa bile oyunda alternatif tarih işleniyor ve Polonya'dan bir farkı yok pratikte; birincil kültürü Polonyalı.

West Slavic ve South Slavic kültür grupları için "cultural group union" sağlayacak birer ülke mantıklı olur mu? Örneğin Batı Slavları için (Macar, Leh, Silezyalı ve Çek) Jagiellon. Tabi bu hanedan ismi, bölgesel ya da kültürel bir isim olursa daha iyi olur.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı rizeli53

  • (mfener7)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #63 : 09 Mart 2014, 22:22:18 »
Ömer,bunu yapmak mümkün mü bilmiyorum ama,kendi ülkemizin base tax değerine göre overextension oranı belirlenmeli.Yani Rusya ile 1 toprak alınca gelen overextension ile Atina devletiyle 1 toprak alınca gelen overextension aynı olmamalı.

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2571
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #64 : 09 Mart 2014, 22:23:20 »
Eu4'te "Duality", yani iki isimli ülkelerin pratikte bir anlamı yok. Victoria II'de olsa anlamı vardı. Çünkü Eu4'te primary kültür ve kabul edilen kültürler tamamen dinamik, yani değişken. Avusturya-Macaristan şeklinde bir ülke kurup Avusturyalıları ve Macarları primary culture olarak verme olanağı yok. Normal ülkeler ve Pan-Kültürel ülkeler var. Commonwealth tarihi açıdan Poland-Lithuania (ve bir dönem Poland-Lithuania-Saxony) olarak geçiyor olsa bile oyunda alternatif tarih işleniyor ve Polonya'dan bir farkı yok pratikte; birincil kültürü Polonyalı.

West Slavic ve South Slavic kültür grupları için "cultural group union" sağlayacak birer ülke mantıklı olur mu? Örneğin Batı Slavları için (Macar, Leh, Silezyalı ve Çek) Jagiellon. Tabi bu hanedan ismi, bölgesel ya da kültürel bir isim olursa daha iyi olur.
Ülkelere birden fazla primary culture eklenebilse hoş olurdu.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #65 : 09 Mart 2014, 22:29:16 »
Ömer,bunu yapmak mümkün mü bilmiyorum ama,kendi ülkemizin base tax değerine göre overextension oranı belirlenmeli.Yani Rusya ile 1 toprak alınca gelen overextension ile Atina devletiyle 1 toprak alınca gelen overextension aynı olmamalı.
Overextension sistemini değiştirdim:
defines.lua:
Kod: [Seç]
TRUCE_YEARS = 1, --5, idi, MyMod
POWER_MAX = 1500, -- 999, mymod
PS_BUILD_BUILDING = 3, -- 10, mymod
PS_ASSAULT = 1, -- 5, mymod
PS_CHANGE_CULTURE = 75, -- 25, mymod
PROVINCE_BUILDING_LEVEL_THRESHOLD = 7, -- 5, mymod
OVEREXTENSION_FACTOR = 1.0, -- 4.0,    idi, MyMod
GARRISON_SIZE = 500, -- 1000, mymod
HEAVY_SHIP_MANPOWER_COST = 0.2, -- 0.0, mymod
LIGHT_SHIP_MANPOWER_COST = 0.1, -- 0.0,    mymod
GALLEY_SHIP_MANPOWER_COST = 0.25, -- 0.0, mymod
TRANSPORT_SHIP_MANPOWER_COST = 0.1, -- 0.0,    mymod

00_static_modifiers.txt:
Kod: [Seç]
over_extension = {
    global_foreign_trade_power = -4.0    # -1.0 idi MyMod
    stability_cost_modifier = 2.0        # 0.5 idi MyMod           
    papal_influence = -8                # -2 idi MyMod
    mercenary_cost = 2.0                # 0.5 idi MyMod
    diplomatic_reputation = -8            # -2 idi MyMod
    relations_decay_of_me = -1.0        # -0.25 idi MyMod
    global_revolt_risk = 0                # 5 idi MyMod
    bureaucrats_influence = 2.0            # 0.5 idi MyMod
    global_manpower_modifier = -0.1        #MyMod
    global_tax_modifier = -0.1            #MyMod
    trade_efficiency = -0.2                #MyMod
    global_missionary_strength = -0.1    #MyMod
}
non_core = {
    local_tax_modifier = -0.2        #MyMod
    local_missionary_strength = -0.02    #MyMod
    local_manpower_modifier = -0.4        #MyMod
}
Anlamadığın varsa sor.
« Son Düzenleme: 09 Mart 2014, 22:29:35 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı rizeli53

  • (mfener7)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #66 : 09 Mart 2014, 22:48:52 »
Biraz gamsızlık olacak ama,ben hiçbir şey anlamadım Ömer abi  ;D

Çevrimdışı Jay-Jay Okocha

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2754
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #67 : 09 Mart 2014, 22:54:31 »
Kod: [Seç]
TRUCE_YEARS = 1, --5, idi, MyMod

Mesela normalde ateşkes 5 yılmış Ömer modda onu 1 yıl yapmış.
Yanlışım varsa uyarın. :D
« Son Düzenleme: 09 Mart 2014, 22:55:13 Gönderen: As-Saffah »
Çevrenizden 3-5 kız bulun da getirin şu foruma

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #68 : 09 Mart 2014, 23:05:35 »
Özetle overextension sisteminin verdiği isyan riskini kaldırıp (öteki negatif etkileri aynen devam ediyor) yerine manpower, tax, trade ve misyonerlik dezavantajları ekledim. (isyan riskinin yan etkileri de aşağı yukarı bunlar.) Artık overextension kaç olursa olsun isyan riski artmıyor ancak bu demek değildir ki istediğin kadar genişleyebilirsin. Hızlı genişleyen ülkelere karşı koalisyonlar oluşuyor.

Diğer değişiklikler ise:
- Ateşkes süresi 5 yıldan 1 yıla indi.
- Power biriktirme 999'dan 1500'e çıktı.
- Binaların power gideri 10'dan 3'e düştü.
- Kaleye saldırının power gideri 5'ten 1'e düştü.
- Vilayetin kültürünü değiştirmek tax başına 25'ten 75'e çıktı. (Power biriktirme üst sınırını artırmamın sebebi.)
- 5. ve 6. seviye binalardaki sınırlama kalktı.
- Garnizon sayısı kale başına 1000'den 500'e düştü. (Kuşatmalar çok uzun sürüyordu)
- Gemiler de artık Manpower harcıyor: Heavy: 200, Light: 100, Galley: 250, Transport: 100
« Son Düzenleme: 09 Mart 2014, 23:06:31 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı rizeli53

  • (mfener7)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3243
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #69 : 09 Mart 2014, 23:10:04 »
Açıklaman için teşekkürler.

Ateşkes süresi biraz az olmuş bence,1 yıl çok az.
Ayrıca garnizon kuvveti de az olmuş gibi.Ama onun dışında overextension çok iyi olmuş.Yeni versiyonu sabırsızlıkla bekliyoruz.

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2571
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #70 : 09 Mart 2014, 23:15:04 »
Kültür değişimini daha basit ve ucuz yapıp sonuçlarını daha ciddi yapabilir misin?

Mesela asimile ettiğin kültüre primary veya accepted culture olarak sahip olan devletlere AE verecek kültür değişimi.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #71 : 09 Mart 2014, 23:17:53 »
Event ile belki yapılır ama event yapma tecrübem yok.
« Son Düzenleme: 09 Mart 2014, 23:18:03 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı cemoooo

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 1536
  • Perikles
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #72 : 09 Mart 2014, 23:49:29 »
Bayrak önerilerim:

Candaroğulları:


Tripoli:


Ekleme: Candaroğulları bayrağı, Abraham Cresques kaynaklı. Yani tarihsel olarak en tutarlı bayrak.
« Son Düzenleme: 09 Mart 2014, 23:53:21 Gönderen: cemoooo »
Whatever happens,
we have got The Maxim gun,
and they have not.

Hilaire Belloc

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #73 : 10 Mart 2014, 00:02:45 »

Sırayla; Azerbaycan, Saruhan, Osmanlı, Kürdistan, Tripoli, Trabzon, Fas, Aydın, Arap Birliği, Candar, Eretna

Candar ve Tripoli bayraklarını Katalan atlasından aldım.
« Son Düzenleme: 10 Mart 2014, 00:03:02 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #74 : 10 Mart 2014, 19:06:59 »
Roma Mirası (triggered modifier)

Gerekli şartlar:
- Tüm beyazlara
- Mavilerden birine
- Yeşillerden birine
- Kırmızılardan birine
sahip olunacak.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı ultrasomega

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1111
  • Bil ve fetet kingiyim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #75 : 10 Mart 2014, 19:10:19 »
Ne özelliği var.

Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3134
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #76 : 10 Mart 2014, 19:14:26 »
Çok güzel olmuş.

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #77 : 10 Mart 2014, 19:31:00 »
Mod artık grafik dışı işlere girmeye başladıysa bu grafik iyileştirme modunun dışında olmalı.

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #78 : 10 Mart 2014, 19:53:13 »
Çok güzel olmuş fakat, Osmanlı bayrağı işine bir önerim olacak.Osmanlı bayrağı'nın belirli tarihlerde değişme imkanı var mı?
Decision ile eklenebilir tahminimce. Çünkü 1700 hatta 1500'lerde Osmanlı bu bayrağı kullanmıyordu. Eğer değişebilirse bayraklar burada var. Bağlantıda da görüldüğü gibi 1450'lerde bayrak değiştirilme ihtiyacı duyulmuş ,belki, nsll* . 16 yy'nin sonuna doğru da değişebilir eğer mümkünse...
Saygılar...

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Map Improvement Mod (Harita&Grafik İyileştirme) [1.5 uyumlu]
« Yanıtla #79 : 10 Mart 2014, 19:55:52 »
Türkiye'ye dönüşünce bayrak değişiyor.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri