Gönderen Konu: EUIV - Amerika Yerlileri Rehberi  (Okunma sayısı 16357 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2571
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
EUIV - Amerika Yerlileri Rehberi
« : 25 Ocak 2014, 22:25:43 »
EU4 - AMERİKA YERLİLERİ REHBERİ

Merhabalar, bu rehberde Conquest of Paradise ek paketi ve oyunun 1.4 güncellemesi ile detaylandırılmış ve güçlendirilmiş Amerika Yerlileriyle en doğru oynama stratejilerinin ve gözden kaçabilecek önemli detayların üstünde duracağız. Rehberde yazılanları doğru bir şekilde takip etmeniz halinde daha Avrupalılar Amerika Kıtasını keşfedemeden bütün bir kıtayı domine edip bir İmparatorluk kurabilmeniz, ardından yine doğru stratejiler ile ülkenizi reform edip batılılaşarak güçlü bir kıta devleti haline dahi gelmeniz mümkün.

Öncelikle başarılı bir oyun çıkarmak için dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekilde sıralanıyor.

1. Yönetim puanlarının harcanışı esnasında dikkat edilecek hususlar.
2. Yerli topraklarında genişlerken dikkat edilecek hususlar.
3. Yönetim şeklinde reform yapıldığında dikkat edilecek hususlar.
4. Avrupalılarla ilişkilerde dikkat edilecek hususlar.
5. Batılılaşırken dikkat edilecek hususlar.

Rehberimizde bu 5 maddeyi adım adım anlatacağız ve bu 5 madde kendi içerisinde doğru stratejiyi izlerken muhatabı olacağınız oyun mekaniklerini anlatan maddeler barındıracak.

1. Yönetim Puanlarının Doğru Harcanışı :
İşi temelden almamız gerekirse oyun içerisinde 3 yönetim puanı biçimi bulunuyor bunlar administrative (idari), military (askeri) ve diplomacy (diplomasi). Bu puanları rehberde ADM, DIP, ve MIL olarak kısaltacağız. Çoğu oyuncu bir teknoloji dahi ileri gitmek için 2500'e yakın puan vermesi gerektiğini ve her ay bu puanın sadece 5-10 civarlarında arttığını gördüğünde umutsuzluğa kapılacaktır ama sıkıntı yok oyun bu engeli aşmak için farklı yöntemler sunuyor oyunculara.

Puanlarınızı ilk olarak oyun içerisinde ciddi etkilere sahip unique buildinglere harcamalısınız. Bu unique buildinglerin verdiği avantajlarla diğer yerlilere rahatlıkla üstünlük sağlayabilirsiniz ve üstelik bu binalar çok ucuz olduklarından ekonominizde sıkıntı yaratmayacaktır ve verdiğiniz puanlar aşırıya kaçmadığınız müddetçe gelişiminizi etkilemeyecektir. Şimdi bu binaların özelliklerine bakalım.

1.1. Yerli Binaları ve Etkileri
Bu binaların hepsi 10 altın ve 10 puan ister ve hepsinin yapımı 1 yıl sürer. İstedikleri puan türü binanın türü ve amacına göre farklılık gösterir. Aşağıda her binanın yanında istediği 10 puanın hangi türden olduğunun logosu bulunmaktadır.

Earthwork : Yapıldığı bölgenin defansını %25 oranında arttırır. Sınır bölgelerinize veya ileriki savaşta düşmanı çekeceğiniz bölgelere kurulabilir.

Palisade : Yapıldığı bölgedeki kale seviyesini 1 arttırır.  Aynı şekilde sınır bölgelerine ve önemli gördüğünüz stratejik noktalara yapılmalıdır her bölgeye yapılması puan israfı doğuracaktır.

Fortified House [UNIQUE] : Ordu bulundurma limitinizi 10 yükseltir. Öncelikli olarak yapılması gereken binaların ilkidir. Sadece 1 kez, tek bir bölgeye yapılabilir bu sebeple kaybetme olasılığınız olan sınır bölgeler yerine iç bölgelere bu binayı yapmanız akıllıca bir tercih olur.

Ceremonial Fire Pit [UNIQUE] : Danışman ücretlerini yarıya indirir. Öncelikli olarak yapılması gereken binalardan ikincisi. Bir önceki unique binamız gibi korunaklı bir yere yapılması akıllıca olacaktır.

Irrigation : Bölgeden alınan vergi miktarını %25 oranda arttırır. Hiçbir bölgeye yapılmamalı.

Storehouse : Bölgenin üretim gücünü %25 oranında arttırır. Hiçbir bölgeye yapılmamalı.

Longhouse :Bölgeden alınan vergiyi 1 arttırır. Hiçbir bölgeye yapılmamalı.

Sweat Lodge [UNIQUE] :Diplomatic reputation (diplomatik saygınlık) değerinizi sabit olarak 3 arttırır. Öncelikli olarak yapılması gereken binalardandır.

Great Trail :Bölgeden elde ettiğiniz insangücünü %25 oranında arttırır. Yapılmamalı.

Three-Sisters Field :Bölgede üretilen ürünlerin %25 oranında daha fazla üretilmesini sağlar. Yapılmamalı.

Anlaşıldığı üzere puanlarımızı unique binalara ve ondan sonra oyun içerisinde bulunduğumuz duruma göre acilen gerekebilecek diğer binalara oyuncunun kendi inisiyatifinde harcıyoruz. Daha doğru bir strateji için yapılmamalı dediğim binaların hiç yapılmaması doğru bir tercih olacaktır.

Unique binalarla avantajı sağladıktan sonra işler biraz daha karmaşıklaşacak, bu raddeden sonra yerli panelindeki native ideas a puanları harcarken bir yandan da ADM ve DIP puanını biriktireceğiz.

1.2. Yerli Doktrinleri
Her yerli doktrini 500 puan ister. Burada bazı doktrinler bazı devletler için önemsizken bazıları belli stratejiler için hayati önem taşır. Öncelikle hangi fikrin ne işe yaradığını açıkladıktan sonra hangi sırayı izlemeniz gerektiğini belirteceğim.

İdari Doktrinler :
Migrative Traditions: Binaların fiyatını %20 ucuzlatır. (10'dan 8'e düşer)
Clan Societies: Aldığınız vergiyi %25 oranında arttırır.
Wampum Belts: Stabilite yükseltme ücretini %20 azaltır.
Law of Peace: İsyan olasılığını 2 azaltır.
Tribal Constitution: İdari teknoloji ücretini %100 azaltır.
Diplomatik Doktrinler :
Travois: Göçler arası sürenin %25 daha az olmasını sağlar.
Smoke Ceremonies: Diplomatik saygınlığınızı 3 arttırır.
Trade Diplomacy: Zamanla çevre devletlerle ilişkinizin %30 daha iyi olmasını sağlar.
Clan Migrations: Kolonist verir.
Talking Leaves: Diplomasi teknoloji ücretini %100 azaltır.
Askeri Doktrinler :
Warrior Societies: Orduların moralini %10 arttırır.
Raid Warfare: Leader shock etmenini 1 arttırır.
Tribal Adoptions: Ordu kapasitesinizi %33 arttırır.
Trail Networks: Düşman bölgelerinde kendiliğinden kaybettiğiniz asker miktarını %20 azaltır.
Flexible Warfare: Askeri teknoloji ücretini %100 azaltır.

Doktrinler bu şekilde, bunların seçimindeki sıra aşağıdaki gibi olmalıdır.

İdari Doktrinlerde Tribal Constitution alınmalı diğerleri bekletilmelidir.
Diplomatik Doktrinlerde öncelikle Clan Migrations ile kolonist elde edilmeli, Smoke Ceremonies alınmalı, ardından Talking Leaves alınmalı diğerleri bekletilmelidir.
Askeri Doktrinlerde Flexible Warfare öncelikli olmak üzere bütün doktrinler uygun görüldüğü takdirde alınabilir.

ADM puanlarını bu noktadan sonra ADM teknolojisini geliştirmeye odaklayıp, ADM 4'e ulaşmaya çalışacağız. ADM 4'e ulaştıktan sonra Exploration (Keşif) doktrinini seçip, birikmiş DIP puanlarımızla bu doktrin grubunu fulleyeceğiz. Böylelikle 3 kolonist elde etmiş olacağız ve bu 3 kolonist Avrupalılar gelene kadar bütün kıtayı ele geçirme, stratejik noktalara onlardan önce ulaşma imkanı sunacak. Aynı zamanda MIL puanları ile MIL 5'e ulaşılabilir, bu şekilde yeni bir askeri birim elde ederek yerli rakiplerimize avantaj sağlayabiliriz ama çok da mühim bir avantaj değil bu.

ADM 4'e ulaşıp koloni doktrinlerini fulledikten sonra yerli doktrinlerine geri dönebilir rahatlıkla fulleyebilirsiniz.

Örnek bir idea penceresi :



2. Genişleme esnasında dikkat edilecek hususlar :
Genişlerken görevle alınması istenen bölgeleri fetih yöntemiyle topraklarınıza katıp, 1'den fazlalı bölgeleri o savaşlarda vassalize ederek diplomatik ilhak yöntemiyle ele geçirmeniz en doğru yöntemdir. Böylelikle puanlarımız israf olmayacak ve bu vassalların güçleri sayesinde diğer devletleri daha kolay, yorulmadan vassalize edebileceğiz.

Örnek veriyorum, küçük bir devlete saldırıldığında onu savunmaya elbette büyük devletler girecektir. Kuzey Amerika Yerlilerinde vassal edilemeyen devlet yoktur. Bu büyük devletleri o savaşların CBsi ile alakasız dahi olsa vassal etmelisiniz.

2 Diplomatınız olacaktır, bu 2 diplomatı da 2 vassalla ilişkileri iyileştirip ardından annexlemek için kullanabilirsiniz sıkıntı yaratmayacaktır. Doktrinlerden gelen diplomatik saygınlığınız ilhak etme işleminin kısa sürmesini sağlayacaktır. Bu işlemin daha da kısa sürmesini diplomatik saygınlık veren danışman alarak sağlayabilirsiniz. Yine unique binamızdan elde ettiğimiz avantajla +3 puan veren danışmanları dahi ucuza alabildiğimiz için puanları da kolay biriktirebileceğiz.

2.1. Humiliate CB :
Amerika yerlileri ile fabricate claim yapmak, yani komşu bölgede hak iddia etmek mümkün değil. Humiliate CB 'sini kullanarak bir ülkeyi ilhak etmeniz mümkün değil ancak vassalize edebilirsiniz. Bu CB 'yi sadece tek bölgelik devletler komşu oldukları yine tek bölgelik devletlere karşı kullanabilirler ve bu CB yi kullanarak ilan ettiğiniz bir savaşı kazanmanız takdirde 20şer ADM, DIP ve MIL puanı kazanabilirsiniz.

2.2. Federasyon :
Federasyon sistemi defansif bir koalisyon sistemidir. Federasyondan biri saldırı aldığında bölgenin tüm ülkeleri savaşa girer.

Federasyon sistemi genel olarak işlevsiz olmakla birlikte federasyon liderine ciddi avantajlar sağlıyor. Sadece bu avantajlar için dahi federasyonda 1 yerli kabilesi tutulabilir. Genel olarak coğrafi olarak uzak olmayan her kabile federasyon teklifini kabul etmeye meyillidir. Belli başlı kabileler federasyona alındıktan sonra o kabileleri hasım olarak gören diğer kabileler federasyona katılmak, o ülke ile aynı birlikte olmak istemezler. Bir kabile federasyona Alliance kısmından eklenebilir, federasyona bir kabilenin eklenmesi liderin diplomatik ilişkiler sayısında değişikliğe sebep olmaz. Federasyon liderinin her zaman bir başka kabileyi federasyonundan atma yetkisi vardır.

Federasyon lideri ülke prestij puanı ile belirlenir. Mevcut lider öldüğünde prestiji - federal otoritesi - en yüksek olan ülkenin lideri federasyonun lideri olur ve federasyonun sağladığı bonuslara o sahip olur.

Federasyona liderlik etmenin verdiği bonuslar aşağıdaki şekildedir.



Görüldüğü gibi sırf bu bonuslar için bir ülkeyi federasyonumda tutuyorum ve böylelikle ordularımın ve donanmanın morali %30 oranında artmakla beraber diplomatik saygınlığım 1 artıyor, böylelikle vassalları daha kısa sürede ilhak ediyorum.

Asıl işlevi olarak kolonist güçlere karşılık dayanışma adına federasyon kullanmayı, Büyük Britanya'ya İspanya'ya karşı federasyon olarak hareket etmeyi umut ediyorsanız çoktan yenilmişsiniz demektir.

Fetih yöntemimizi vassal + diplomatik ilhak olarak belirledikten sonra kolonistlerimizle nereleri almamız gerektiğine yoğunlaşalım. Öncelikli olarak Kuzey Amerika'nın doğu kıyısını kapatmalısınız. Doğu kıyısında koloni göndermeye müsait bir toprak olmazsa kolonici güçler kolonist gönderemezler. Üs edindikleri bir toprakları olmadığı ve tamamen çıkartmaya bağlı kaldıkları bir savaşta otomatik bir şekilde dezavantajlı konuma düşerler. Bu sebeple öncelikli olarak kolonistlerimizle doğu kıyısını ele geçiriyoruz. Bu kıyıdan kastım kuzey bölgeler de dahil, karşınızda İngiltere İspanya olacağını düşünerek hareket edip bir anda Kanada'nın kuzeylerinde bir Norveç kolonisi bütün oyununuzu mahvedebilir. Bütün kıyıyı kapatmanız gerekiyor.

Ardından dikkatli bir biçimde güneye inebilirsiniz, Karayipler özellikle büyük nimet. Önemli olan husus bir Avrupalı gücün size savaş açmasına sebebiyet verecek bir bölgeyi almamanız, mesela İspanya Güney Amerikayı sıra sıra kolonileştiriyorken bir anda o koloni sırasına komşu bir yeri kolonize etmeniz İspanya'nın Colonialism CB'si ile savaş açmasına sebep olur. Ancak aynı zamanda batılılaşabilmek ve kabileyi reforme ederek bir devlete dönüştürmek için bir batılı devletle komşu da olmak gerekir, bunu nasıl halledeceğiz?

Koloni devletleri.

Koloni devletleri Avrupalı güçlere nazaran ironik bir biçimde yerlilerle daha yumuşak ilişkilere sahip olur. Bir Avrupalı güç iddialı bir şekilde size ambargoyu ilk günden ilan ederken onun kolonisi sizle ilişkileri ilerletmeye çalışacaktır çünkü o Avrupalı gücün özgüveni bu küçük ve gelirinin bir kısmını hali hazırda overlorduna aktarmakta olan devlette yoktur.

Batılı bir güçle örnek bir komşuluk durumu :



Görselde tehditkar Great Britain ile değil, zayıf ve mütevazi English West Indies ile komşu olunmuştur.

3. Yönetim şeklini reforme ederken dikkat edilecek hususlar :

Bütün yerli doktrinlerini tamamlayıp, doğru bir strateji ile tehdit yaratmayacak bir batılı ile komşu olduktan sonra sıra devleti reforme etmeye geliyor. Burada dikkat edilmesi gereken ciddi hususlar var.



3.1 Reformun Etkileri :
- Tüm yerli ideaları etkisini yitiriyor.
- Tüm yerli binaları kayboluyor. (İlk maddede belirttiğim gibi yapmayın dediklerimi yapmadıysanız çok dokunmayacaktır)
- Komşusu bulunan devletin %90'ı değerinde bir teknolojiye sahip oluyorsunuz.
- Yönetim biçiminiz feodal monarşiye veya aristokrat cumhuriyetine dönüşüyor.

Reform esnasında bedavadan 20 teknoloji alacağımız belirtiliyor. Bu görselde 4-3-5 olan teknoloji reform sonrası 10-9-11 oldu. Bir anda ADM 10'a çıktık böylelikle 1 değil 2 fazladan idea seçebilir konuma geldik. Benim önerim bu idealardan birini kesinlikle expansion olarak belirlemeniz.

Reform sonrası ülkede monarşi kuruluyor. Normalde kabilelerde konsey yönetimi mevcut ve bu sebeple asla varis sıkıntısı çekmediğiniz gibi legitimacy değeriniz de bulunmuyorken reform sonrası bu 2 durumla da başa çıkmak zorunda kalıyorsunuz çünkü hem varissiz olduğunuz gibi legitimacy'niz 0 olarak başlıyorsunuz.

Benim gibi reform öncesi +3 +3 +3 danışmanları tutmuş puana puan demiyor durumda iseniz ve ciddi koloni hacmine sahipseniz bu 3'lük arkadaşları kovmanız gerekebilir çünkü artık yerli binalarınız yok, dolayısıyla danışmana yarı değil tam ücret veriyorsunuz. Artık yerli doktrinleriniz de yok, dolayısıyla oradan elde ettiğiniz, yukarıda sıralanmış tüm bonusları unutabilirsiniz - ki buna 1 kolonist de dahil - .

Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda reform işlemini olabildiği ilk gün değil de daha planlı bir şekilde ileri bir tarihte yapmak isteyebilirsiniz.

Expansion idealarından elde edeceğiniz +1 kolonist, native idealarından kaybettiğiniz 1 kolonistin yerini tutacaktır, böylelikle genişlemenize ve Avrupalılar gelmeden tüm kıtayı ele geçirmenize aynı hızda devam edebilirsiniz.

Bu noktadan sonra teknolojiyi yükseltmemeniz, olabildiğine idealara yüklenmeniz gerekiyor. 3 Ideayı fulleyebilirsiniz. Bu sebeple tüm ideaları DIP sutunundan seçmemeniz doğru bir tercih olur. Teknoloji yükseltmememizin sebebi teknolojimizin şuanda batılılaşmak için fazla yüksek olması.

Batılılaşabilmek için teknolojinizin komşusu olduğunuz batılı devletten 8 aşağıda olması gerekiyor, benim bu resmini attığım kolonici güçten teknoloji farkım 2. İlginç bir şekilde kolonici güçler kurulduklarında overlordlarının teknolojisini devralmıyor, onlardan daha aşağıda bir teknolojiye sahip oluyorlar.

4. Avrupalılarla ilişkilerde dikkat edilecek hususlar :

Bu maddeyi daha önceki maddelerde anlattım sayılır, batılılaşana kadar önceliğimiz savaştan kaçınmak. Muhatap ve komşu olarak Avrupalı güçlerin kendilerini değil onların kolonilerini almak, Meksika bölgesinde bulunan devletleri Kuzey Amerikadaki devletinizle güneydeki Avrupalı güçler arasında bir buffer-zone haline getirebilirsiniz. Eğer koloni devletinin bağımsızlık isteği 50'den fazla ise kesinlikle destekleyin zaten expansion ideasından ötürü 6'ya kadar diplomatik ilişki sınırınız olacak ve bölgede hiçbir devlet bırakmadığınız için bu 6 hakkın neredeyse hiçbirini kullanamayacaksınız.

Kolonide güçsüz kalmış, kolonici güçlerin rakibi konumundaki devletlerle iyi ilişkiler kurmaya çaba göstermeniz gerek ve herşeyden önemlisi Avrupalı bir güçle ciddi bir savaş yaşamadan önce batılılaşmayı başarabilmelisiniz. Bu da biraz sabır biraz şans biraz da strateji işi.

5. Batılılaşırken dikkat edilecek hususlar :

Batılılaşmak için Avrupalı bir devletle veya tercihen onun koloni devletiyle komşu olmanız gerekiyor, daha önce bahsettiğim gibi komşu olunacak noktayı doğru seçtikten sonra hiç zorlu bir olay değil batılılaşma süreci. Sadece batılılaşırken savaş ilanı almayacağınıza emin olmalısınız bunu da bundan önceki maddeleri doğru yapmanız takdirde sağlayacaksınızdır.

Batılılaşmaya başladıktan sonra her puan grubundan aldığınız mevcut puanların 10'u batılılaşmaya gidecek ve biriktirilecek. Bu biriken puanlarla ilgili olmak üzere arada bir eventler alacaksınız, eğer batılılaşmada taviz vermeyi seçerseniz bu puanlarınız silinecek eğer taviz vermezseniz başka olaylar patlak verecek ülkede. Sakin bir yapıda düzgün bir askeri gücünüz varsa bunların hiçbiri problem olmayacaktır.

Bu eventlerden en önemlisi din değiştirme eventi, eğer rehberde anlatıldığı şekilde batılılar gelmeden Kuzey Amerika kıtasını dominasyonunuz altına aldıysanız kesinlikle Katolikliğe geçmeyin.

PARADOXFAN - DARKRAD

Diğer Rehberler :

Papalık ve Kardinal Yönetimi Rehberi
« Son Düzenleme: 11 Mart 2016, 13:33:46 Gönderen: Gregory »

Çevrimdışı krall1

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #1 : 25 Ocak 2014, 22:59:38 »
eline sağlık gerçekten yararlı bir rehber olmuş. özellikle yeni dc için kritik bir rehber.  tbrk*
"You always were an unruly child. I adored that about you."

Çevrimdışı Probang

  • Paşa
  • *
  • İleti: 8924
  • Red Ale
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #2 : 25 Ocak 2014, 23:02:25 »
Ellerine sağlık dark reyiz.
Steam

Ağlamayı bile sevmişiz seninle

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #3 : 25 Ocak 2014, 23:39:49 »
Binalar konusundaki görüşlerine katılmamakla birlikte iyi rehber. Bir iki yerde eksiklikler gözüme çarptı ama kendim daha iyisini yapmayacağıma göre eleştirmenin anlamı yok. Yalnızca şu bölümde:
- Yönetim biçiminiz feodal monarşiye veya aristokrat cumhuriyetine dönüşüyor.
- Bundan böyle eğer hala bölgenizde kabile kalmışsa o kabilelere karşı Colonialism CB'si kazanıyorsunuz bir kolonici güçmüş gibi.

Yönetim biçimini yanılmıyorsam yeni elde ettiğimiz teknoloji seviyesi belirliyor ve colonialism cb'si exploration fikir takımına bağlıydı.(Bu kısımdan emin değilim, o cb show superiority de olabilir.)

Bunlara rağmen güzel rehber, Batılılaşmayla ilgili ayrıntıları merakla bekliyoruz.
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2014, 23:40:27 Gönderen: TirollüDoruk »

Çevrimdışı Yalpagan

  • (Forbidden Love)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1128
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #4 : 25 Ocak 2014, 23:40:13 »
Klavyene sağlık, güzel olmuş. :)

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2571
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #5 : 25 Ocak 2014, 23:47:52 »
Binalar konusundaki görüşlerine katılmamakla birlikte iyi rehber. Bir iki yerde eksiklikler gözüme çarptı ama kendim daha iyisini yapmayacağıma göre eleştirmenin anlamı yok. Yalnızca şu bölümde:
- Yönetim biçiminiz feodal monarşiye veya aristokrat cumhuriyetine dönüşüyor.
- Bundan böyle eğer hala bölgenizde kabile kalmışsa o kabilelere karşı Colonialism CB'si kazanıyorsunuz bir kolonici güçmüş gibi.

Yönetim biçimini yanılmıyorsam yeni elde ettiğimiz teknoloji seviyesi belirliyor ve colonialism cb'si exploration fikir takımına bağlıydı.(Bu kısımdan emin değilim, o cb show superiority de olabilir.)

Bunlara rağmen güzel rehber, Batılılaşmayla ilgili ayrıntıları merakla bekliyoruz.
Ben de Huron oyunumda binaları gerekli gördüm puanları harcamaya başka bir yer göremediğim için ama değil çok büyük zararları dokundu gelişim açısından, ADM4'e ne kadar erken ulaşıp 2 ek kolonist ne kadar erken alınırsa o kadar iyi. Kolonici güçlerin size karşı tavırları tamamen ne kadar büyük olduğunuza ve size karşı bir üs edinip edinemediğine bakıyor. Ben şuan 1600lü yıllardayım batı teknolojisine geçtim, batılılaşma sürecini tamamlamaya yaklaşık 10 yıl kaldı şuana kadar batılı bir devletle savaşmadım. Kastilya ve İngiltere'den rival + ambargo yemiş durumdayım sadece ve askeri teknolojide onların 1 gerisindeyim.

Aksine Fransa ve Kastilya ile müttefik olma şansım oldu bir kaç kez ama değerlendiremedim ben ilişkileri geliştirsem de adamlar geliştirmediği ve bizim görüşümüz negatifte kaldığı için.

Colonialism dediğin gibi explorationdan gelmiş de olabilir ben reform ettikten sonra farketmiştim o CB ye sahip olduğumu o sebeple ona bağlamıştım.

Binalar hakkında gereksiz dememin iki sebebi var birincisi biraz önce bahsettiğim ADM 4 ve kolonist meselesi ikincisi ise devletin yönetim biçimini reformize ettiğinde o binaların hepsinin uçup gitmesi - ki en çok dokunan da budur heralde -
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2014, 23:48:27 Gönderen: Darkrad »

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #6 : 25 Ocak 2014, 23:53:39 »
Şimdi o binaların uçup gitmesi önemli değil, ben binaların kendi ücretlerini ödeyip ödeyemediklerine bakarım. O +1 vergi veren longhouselar 10 yıla, hatta Yönetimsel gelişmeler açılmışsa 8 yıla seni kara geçirir. Sömürgecin olsa bile sömürge kuracak para bulamıyorsan ne işine yarar? Yönetim 4'e ulaştıktan sonra zaten bütün bölgelerde longhouse+Irrigation+Storehouse+Three-Sister's Field olduğu takdirde aynı anda 3-3-3'lük danışman, ordu sınırında ordu ve 5, hatta şanslıysan 6 sömürge birden idare etmek işten bile değil. Binalar Yönetim 4'ten önce vacip, sonra farzdır!

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2571
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #7 : 26 Ocak 2014, 00:01:49 »
Şimdi o binaların uçup gitmesi önemli değil, ben binaların kendi ücretlerini ödeyip ödeyemediklerine bakarım. O +1 vergi veren longhouselar 10 yıla, hatta Yönetimsel gelişmeler açılmışsa 8 yıla seni kara geçirir. Sömürgecin olsa bile sömürge kuracak para bulamıyorsan ne işine yarar? Yönetim 4'e ulaştıktan sonra zaten bütün bölgelerde longhouse+Irrigation+Storehouse+Three-Sister's Field olduğu takdirde aynı anda 3-3-3'lük danışman, ordu sınırında ordu ve 5, hatta şanslıysan 6 sömürge birden idare etmek işten bile değil. Binalar Yönetim 4'ten önce vacip, sonra farzdır!
Kıta devleti olarak paranın hesabını yapmaman gerekiyor, puanın ve teknolojinin hesabını yapman gerekiyor. Parasal konuda zaten aşmış oluyorsun bir süre sonra istesen de istemesen de. Late-game i düşünmen lazım early-game de elde edeceğin kârı değil. Ben binalar gereksiz diyorum ve yine ben kaç yıldır 6 koloni birden idare edebiliyorum, aylık giderleri 40 ducats. Reformize olduktan sonra ekonomide kemer sıkma politikası uyguladığım tek olay danışmanlar. Onlar da 3-3-3 maaşları ikiye katlandı bir kısmı da gereksiz adamlardı zaten kimisini 1e kimisini 2ye düşürmüştüm.

Çevrimdışı barkardes

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1599
  • Fakirin Fekeresi
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #8 : 26 Ocak 2014, 09:08:02 »
Güzel rehber.Ben Commanche ile oynuyorum.Bence para veren binalar yapılmalı.Ama ben biraz abartmışım ve oyunumda bütün şehirlerimde bütün binalar var.Bir de doğu kıyısında hiç bölgem yok.Ülkem Orta Amerika'dan Batı Amerika'ya kadar uzanıyor.En doğuya kadar göç mü etmeliydim.

Çevrimdışı Darknight250

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 832
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #9 : 26 Ocak 2014, 11:36:50 »
Eline sağlık, güzel rehber.Faydalı, çoğunu bilmiyordum.Rehber işine devam etmelisin.  tbrk*

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #10 : 26 Ocak 2014, 13:37:17 »
Kıta devleti olarak paranın hesabını yapmaman gerekiyor, puanın ve teknolojinin hesabını yapman gerekiyor. Parasal konuda zaten aşmış oluyorsun bir süre sonra istesen de istemesen de. Late-game i düşünmen lazım early-game de elde edeceğin kârı değil. Ben binalar gereksiz diyorum ve yine ben kaç yıldır 6 koloni birden idare edebiliyorum, aylık giderleri 40 ducats. Reformize olduktan sonra ekonomide kemer sıkma politikası uyguladığım tek olay danışmanlar. Onlar da 3-3-3 maaşları ikiye katlandı bir kısmı da gereksiz adamlardı zaten kimisini 1e kimisini 2ye düşürmüştüm.
Yönetimi reforme ettiğin zaman beleşe Avrupalılar kadar gelişiyorsun, buna rağmen puanın hesabını yapmak nedir? Reform Government'tan önce puanların değeri yok, tam tersine mümkün olduğunca çabuk yayılmak için para gerekiyor. 6 Sömürge idare etme konusuna gelince, tabi idare edersin de önemli olan bir yandan güçlü bir orduya sahip olup, bir yandan da 3-3-3'lük danışman tuttuğun halde idare etmek. Zaten teknoloji hesabının Batılılaşana kadar yerliler için bir değeri yok. Batılılaştıktan sonra da Innovative fikirlerden gelecek olan(Yılın 1650'den sonra olduğunu varsayıyorum burada.) teknolojik yardımı komşu ülkelerin senden ileride olmasıyla azalacak teknoloji fiyatlarına ekleyip kısa sürede Avrupa'ya toz yutturmak işten bile değil. Yani her türlü oyunun ilk aşamalarında teknoloji ve hükümdar puanları bir işe yaramıyor, tam tersine bunları binalara akıtarak gerçek binaların yapımında kendimize kolaylık sağlamaktan niye kaçınalım?

Bu arada Huron oyununda yönetim reformundan önce Taxbase'in kaçtı?

Çevrimdışı Fraude

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 220
  • Faşist Zihniyet
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #11 : 26 Ocak 2014, 13:47:29 »
Güzel ve ayrıntılı bir rehber olmuş .
Bu milletin %60'ı aptaldır .

-Aziz Nesin

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #12 : 26 Ocak 2014, 15:07:28 »
Güzel ve ayrıntılı bir rehber olmuş .
  tbrk*

Çevrimdışı Darkrad

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2571
    • Profili Görüntüle
    • Strategyturk
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #13 : 26 Ocak 2014, 17:15:00 »
Yönetimi reforme ettiğin zaman beleşe Avrupalılar kadar gelişiyorsun, buna rağmen puanın hesabını yapmak nedir? Reform Government'tan önce puanların değeri yok, tam tersine mümkün olduğunca çabuk yayılmak için para gerekiyor. 6 Sömürge idare etme konusuna gelince, tabi idare edersin de önemli olan bir yandan güçlü bir orduya sahip olup, bir yandan da 3-3-3'lük danışman tuttuğun halde idare etmek. Zaten teknoloji hesabının Batılılaşana kadar yerliler için bir değeri yok. Batılılaştıktan sonra da Innovative fikirlerden gelecek olan(Yılın 1650'den sonra olduğunu varsayıyorum burada.) teknolojik yardımı komşu ülkelerin senden ileride olmasıyla azalacak teknoloji fiyatlarına ekleyip kısa sürede Avrupa'ya toz yutturmak işten bile değil. Yani her türlü oyunun ilk aşamalarında teknoloji ve hükümdar puanları bir işe yaramıyor, tam tersine bunları binalara akıtarak gerçek binaların yapımında kendimize kolaylık sağlamaktan niye kaçınalım?

Bu arada Huron oyununda yönetim reformundan önce Taxbase'in kaçtı?
Puanın hesabını yapman gerekiyor çünkü yönetimi reform ettikten sonra 2 yeni idea grubu daha açabiliyorsun ve puanlarını o zamana kadar düzgün kullandıysan yönetim reformunu gerçekleştirdiğin tarih erken bir tarih olsa bile 3 tane Idea grubunu fullemiş olabiliyorsun.  100 sene edeceğin gelir için devasa bir dezavantaj yiyorsun oyunun genelinde öbür türlü.

Amerika devletleriyle güçlü bir orduya sahip olmana çok da gerek yok, zaten benim genişleme metodum vassal annexlemek. Ordu basmana bile gerek yok. Annexlediğin vassallardan gelen askerlerle devasa bir orduya sahip olabiliyorsun. Ben Avrupalılarla ilk iletişimi kurduğumda onlardan fazla asker sayısına sahiptim.

Yönetim reformu öncesi gelir durumum. Avrupa güçlerinin lideri olan Britanya'dan %50, Kastilyadan %100 daha fazla. Seneyi de belirteyim 1571.



Bak idealarda Avrupalılar 15 idea açmışken Huron 7, exploration full sadece. Eğer puanlar doğru kullanılırsa reform sonrası bu 7'yi 21'e çıkartmak mümkün. Zaten teknoloji olarak geride durman gerekecek batılılaşabilmek için 8 fark gerektiğinden.

Bu da 100 sene sonraki durum, hem teknolojide hem idealarda Britanya'dan üstünüm. Bahsettiğim olay bu.





« Son Düzenleme: 26 Ocak 2014, 17:32:48 Gönderen: Darkrad »

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #14 : 26 Ocak 2014, 17:17:22 »
Yine bir Darkrad klasiği, teşekkürler.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı lemelem

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1009
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #15 : 26 Ocak 2014, 18:08:21 »
Efsane olmuş  :-X


Çevrimdışı menars

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 603
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #17 : 26 Ocak 2014, 19:37:21 »
Çok güzel olmuş.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #18 : 26 Ocak 2014, 21:44:52 »
Puanın hesabını yapman gerekiyor çünkü yönetimi reform ettikten sonra 2 yeni idea grubu daha açabiliyorsun ve puanlarını o zamana kadar düzgün kullandıysan yönetim reformunu gerçekleştirdiğin tarih erken bir tarih olsa bile 3 tane Idea grubunu fullemiş olabiliyorsun.  100 sene edeceğin gelir için devasa bir dezavantaj yiyorsun oyunun genelinde öbür türlü.

Amerika devletleriyle güçlü bir orduya sahip olmana çok da gerek yok, zaten benim genişleme metodum vassal annexlemek. Ordu basmana bile gerek yok. Annexlediğin vassallardan gelen askerlerle devasa bir orduya sahip olabiliyorsun. Ben Avrupalılarla ilk iletişimi kurduğumda onlardan fazla asker sayısına sahiptim.

Yönetim reformu öncesi gelir durumum. Avrupa güçlerinin lideri olan Britanya'dan %50, Kastilyadan %100 daha fazla. Seneyi de belirteyim 1571.

Bak idealarda Avrupalılar 15 idea açmışken Huron 7, exploration full sadece. Eğer puanlar doğru kullanılırsa reform sonrası bu 7'yi 21'e çıkartmak mümkün. Zaten teknoloji olarak geride durman gerekecek batılılaşabilmek için 8 fark gerektiğinden.

Bu da 100 sene sonraki durum, hem teknolojide hem idealarda Britanya'dan üstünüm. Bahsettiğim olay bu.

Ordu kurma konusundaki görüşlerine katılıyorum, ülkeyi kendine bağla-->İlhak et-->Ordularına kon taktiği benim de çok işime yaradı, fakat yönetimi 1600'den önce reforme etmeyeceğimizi(Çünkü yaklaşık bu tarihte Avrupalılar Yönetim teknolojisinde 14. seviyeye ulaşıyorlar, tam bu tarihlerde reform hareketine başladığımız takdirde 3 fikir takımı birden açılıyor. Ayrıca Yönetim 14'ten sonra Yönetim 17'ye ulaşmaları 20-30 yıl süreceğinden batılılaşmak için de bolca zaman kalıyor.) varsayarsak:
3 grupta 7'şer fikirden toplam 21 fikir diyelim. Fikir başına 400 puandan(Ki oynadığın devlete göre bunların 16 tanesini de 360 puandan açabiliyorsun.) 8400 puan eder, yanına bir de ilk açtığımız exploration'ı ekleyelim, eder 11.200 puan. Yönetim 4'e gelmek için 4500(Yuvarlak hesap.) ve Diplomasi 2'ye gelmek için de 1500 desek 6000 puan da oradan gidiyor. Üstüne 10 tane de Gelişim açmak için harcadığımız 5000 puanı eklesek bile 22200 puan eder. 800 puan iç düzeni sağlamaya, 1000 puan da barış antlaşmalarına gitse bile azami 24.000 puan harcamamız oluyor. Yönetim 15'in ortalama yılı olan(Burada gözlemlediğim kadarıyla Avrupalılardan her türlü 1 teknoloji geride kaldığımızı varsayıyorum.) 1583 yılına bütün devletlere bu teknolojinin yayılması için gereken(Yaklaşık) 7 yılı da kattığımız takdirde yönetimi 1590 yılında reforme ettiğimizi varsayalım. Bu durumda elimizde 24.000 puan toplamak için 146 yıl kalacaktır. Bu da her puan türünde aylık yaklaşık 7 puan anlamına gelir ve hükümdarımızın diplomasi ve/veya yönetim yeteneği sürekli 2 puan olsa bile 2-2-2'lik danışmanlar sayesinde(Yarı fiyatına, hatta doğru ulusla %40 fiyatına danışman tutabildiğimize göre bu çok da sorun olmayacaktır.) bize tamı tamına 297 bina yapma imkanı sağlayacaktır. 297 binayı da oranlarsak aylık bir  10 altın değerinde kazanç sağlayacak binalar yapabileceğimiz anlamına gelir. Bu binaları yaptığımızda yönetimi reforme etmemize 28 kalmış olsa bile ilk 8 yılda kendi ücretlerini ödeyip 20 yıl boyunca bize sadece ve sadece bize para kazandıracaklardır, ki bu da 3000 altına tekabül eder. 3000 Altın da fazla görünmese bile 4, hatta 5 bölgeyi sömürmeye yeter de artar bile. Bu bölgeler de bazen Amerika'yı Avrupalı devletlere kapatma konusunda kritik öneme sahip olabilirler. Üstelik bu hesaplarım tamamen en yüksek sınırlardan ve yuvarlak yapılmış hesaplar. Teknoloji başına yaklaşık 50 puan daha az harcadığımızı, yerli gelişmelerinin 3 tanesini açmadığımızı ve fikir takımlarından en az 1 tanesini askeri aldığımızı düşünürsek bu 297 bina gider 400 olur, 500 olur, 1000 olur, olur da olur yani. Hükümdarlarının bütün bu süre boyunca ortalamanın üstünde olması(3 puan bile olsa yeterlidir, kalan hükümdarlar birbirlerini dengeleyip ortalamayı 2'nin üstünde tuttukları sürece bir şekilde idare ederiz.) gibi bir durum da olduğu takdirde zaten bütün bölgelerine bütün binaları+temple+armory+constable'ı kurmak işten bile değil.

Bu arada resimlere missilleme olarak binaları inşa ettiğim ve buna rağmen Yönetim 4'e kabul edilebilir bir zaman içerisinde ulaştığım Çeroki oyunumdaki gelir ve ordu dengesi, ki bu oyunda reformu bayağı geciktirip 1600 yılında ancak gerçekleştirdim. Buna rağmen reformdan sonra kısa süre içinde aldığım fikir takımları sayesinde fikirlerde Dünya birincisiyim. Henüz batılılaşmadığım için karşılaştırma yapamıyoruz tabi, ama olayı anladığınızı tahmin ediyorum.













 


DİPNOT: Evrimin Bilimsel Çürütüküşü'yle 40 yapar arası bir yanıt oldu, büyük ihtimalle hesaplamalarda yanlış yaptığım veya gözden kaçırdığım bir durum vardır. O yüzden hesaplama konusunda bana pek güvenmeyin, yine de olayın mantığını az çok kavradığınızı umuyorum.

DİPNOT-2: Askeri güç isteyen binaların kurulmasına ben de çoğunlukla karşı olduğumdan(Stratejik öneme sahip yerle hariç bu binaların işe yaradığını düşünmüyorum, zaten Avrupalılara karşı kullanacağınız en önemli taktik ilk başta savaşa girmemek olmalıdır.) bu hesaplamalar sırasında askeri güç ve bu güçle yapılan harcamalar gözardı edilmiştir. Bu durumun hesaplamaları etkilemediğini umuyorum. Fakat aramızdaki süperzekalardan biri gelip de hesaplamayı kendisi yeniden yapar ve askeri puanların da hesapları etkilediği sonucuna varırsa bu sonucu hesaplamanın doğruluğu açısından seve seve eklerim.

DİPNOT 3-Hesaplama kolaylığı açısından ve hem Yönetimsel hem de Diplomatik puanlar az-çok eşit miktarda kullanılacağından hesaplamaları diplomatik+yönetimsel puan toplamı üzerinden yaptım, DİPNOT-2'deki durum burada da geçerlidir, bu uygulamanın hesapları yanlış yöne saptırdığını tespit ederseniz bunu belirtmekten çekinmeyin.
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2014, 23:27:34 Gönderen: TirollüDoruk »

Çevrimdışı rizeli53

  • (mfener7)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3243
    • Profili Görüntüle
Ynt: EU4 - Amerika Yerlileri Rehberi
« Yanıtla #19 : 27 Ocak 2014, 14:52:21 »
Cb nasıl elde edeceğim?
İttifaklar kurayım mı?