Gönderen Konu: Muharebe mekanikleri ve sonuçları  (Okunma sayısı 3906 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 363
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #20 : 21 Şubat 2013, 20:18:33 »

taliptako

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #21 : 21 Şubat 2013, 20:22:54 »
Rusya gerçektende en güçlü 600-700 bin askerle moskovaya yürüdüm hepsi elit birliklerdi telef oldular yarısı yollarda yarısı rus ordusu tarafından :) sonra dedim Rusyayı en sona bırakıyorum

Çevrimdışı CrypeNeuron

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 363
  • CKII-EUIV-VIC2
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #22 : 21 Şubat 2013, 20:24:02 »
Geçmiş olsunda. İtalya ile açtım. Ülkenin başında neden Napolyon var?

taliptako

  • Ziyaretçi
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #23 : 21 Şubat 2013, 20:26:19 »
Normal birşey Napolyon aldı İtalyayı çünkü :)

Çevrimiçi Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1228
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #24 : 21 Şubat 2013, 22:06:23 »
MotE v1.0 beta oyunum, en az 2 dlc lazım buna. :P Hiç kayıp vermeden kazandığım m2tw savaşları geldi aklıma. :)



Resimlere baktım fakat  kanımca hiç hasar almaman dışında  abartılı bir sonuç yok. Topçun oldukça fazla ve rakip birlikler çoğunluklu hafif piyade özellikle 2. resimde. Daha "bombard" aşamasında kayıp vermiş&geri çekilmiş olabilirler. Bir de hangi arazide muharebe olduğu önemli. İlk resimde rakip birlikler tamamen yok olmamış  moral hasarından dolayı geri çekilmiş gibi.



Aşağıdaki resimde benim yarı moralli ordu sadece hafif piyade birliklerinden oluşan Bavyera ordusuna yenildi. Burda hem hafif piyadelerin  ağaçlık arazi bonusu hemde süvari ve topçuların -25 -50 % civarı bu arazi de penalty almasının payı var.

Benim gözlemim ve paradox plaza'da göz gezdirdiğim yazılarda anladığım initiative, bir nevi ageod oyunlarındaki Rate of fire. Düşük olması demek o tarz piyade veya süvari tipinin komutan tarafında savaş "event" leri için daha çok seçilmesi anlamına geliyor. Misal skirmisher ve süvarilerin initiative 1-2 civarında. Bu demek oluyor ki bu birlikler her muharebe saatinde hem daha çok ateş ediyor hemde bonus alıyor. Savaş sonundaki metinlerde "skirmisher harass enemy veyahut cavalry raid"  daha sıklıkla yazıyor zaten . Fakat atak ve defans istatistikleri düşük olduğu için çok zarar vermiyor. Tabi bunu test etmek lazım. ;)

Regular strategy seçildiğinde yapay zeka duruma göre en iyi taktiği otomatik belirliyor. Fakat bazen "cephe genişliği" düşük bölgelerde ve özellikle süvarilerin penalty alacağı yerlerde cavalry raid kullanıyor. Misal kale kuşatmaları sırasında daha "breach" olmamış kalelerde. Fakat hiç yoktan bonus yine de.

Bence muharebe sırasındaki ordu kanadındaki birlikler tamamen yok olduğu zaman boşta kalan birliklerin merkezdeki birliklere hücum etme hasarına ayrıca bir  "cephe genişliği" mekaniği eklenmesi gerekir. Çünkü bir ordu kanadı dağıldığı zaman muharebe büyük ölçüde kaybedildi demek. Hasar iki katına çıkıyor ve çok kayıp oluyor. Çok fazla tarihsel de değil. O kapışma ve organizasyon sırasında esnasında full hasar vermemeleri lazım. Muharebe dengesi çok bozuluyor.

Birde tabiki oyuna genel bir savunma bonusu eklemeleri gerekirdi. Bölgeye önce giden bonus alsa iyi olurdu. Dönem manevra savaşlarının dönemi olsa bile. Nehir geçişleri dışında penalty yok gibi.





Yeri gelmişken "March to the sound of guns" mekaniği böyle çalışıyor. Murat'ın ordusu yan bölgeden muharebeye katılıyor eğer ikon seçili ise ve bu yazı çıktığında.  Bu muharebeye katılma ışınlanma şeklinde gerçekleşiyor.  :)






« Son Düzenleme: 21 Şubat 2013, 22:11:52 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı pafnus

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 216
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #25 : 23 Şubat 2013, 13:41:43 »
Bu oyuna çok umutla bakmıştım ama umduğum gibi olmadı. Dengeleyememişler Osmanlı Prusya'dan güçlü olmuş. Hatta ilerleyen dönemlerde gelirleri 3k 'yı buluyor. Birde kalabalık ordular hep kazanıyor. 10k lık bir orduyla 15 k lık bir orduyu yenmek neredeyse imkansız.

Çevrimdışı Börklüce

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2265
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #26 : 23 Şubat 2013, 13:51:33 »
@pafnus
Ben deyim 2, sen de 3 dlc. :P Ben de çok çabuk soğudum oyundan.

Çevrimdışı Abdulhamid III

  • (lawgiverkhan)
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 310
    • Profili Görüntüle
Ynt: Muharebe mekanikleri ve sonuçları
« Yanıtla #27 : 23 Şubat 2013, 14:57:28 »
Bu oyuna çok umutla bakmıştım ama umduğum gibi olmadı. Dengeleyememişler Osmanlı Prusya'dan güçlü olmuş. Hatta ilerleyen dönemlerde gelirleri 3k 'yı buluyor. Birde kalabalık ordular hep kazanıyor. 10k lık bir orduyla 15 k lık bir orduyu yenmek neredeyse imkansız.
Osmanlı oyunda güçlü olmasa bence oyuna çok erken veda ederdi. Ama yine de biraz gücü azaltılabilir.
Evet, kalabalık ordular kazanıyor. Ama istisnalar var.
Kısacası;
@pafnus
Ben deyim 2, sen de 3 dlc. :P Ben de çok çabuk soğudum oyundan.
« Son Düzenleme: 23 Şubat 2013, 14:57:44 Gönderen: lawgiverkhan »