Gönderen Konu: Persian'ın Victoria 2 Rehberi  (Okunma sayısı 23679 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı PERSIAN

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2746
    • Profili Görüntüle
Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« : 06 Aralık 2011, 19:30:21 »
Gelecek bölüm: Harcamalar ve Bütçe


İÇERİK TABLOSU

Arayüzleri Kullanmak
Mapmodes

Ülkeni ve Komşularını Bil
Ufkunu genişlet
Olası dost ve düşmanlar
Olası hedefler
Fog of War
Oyun stilleri


Halk İdaresi
POP tipleri
Bir POP'un ölçüleri: Bilinç, plüralite, saldırganlık ve okur yazarlık         
Göçmenliği, göçü ve promosyonu etkilemek


Ekonomi ve Endüstri
RGO idaresi
Fabrika idaresi
Stratejik mallar
Fabrikaları sübvanse etmek
Endüstriyel bir ekonomi kurmak
Demiryolları
Fetih yoluyla ekonomik büyüme


Harcamalar ve Bütçe
Bütçe 101
Vergi poliçesi
Gümrük vergisi
İleri ekonomi
Borçlar ve borçluluk stratejisi
İflas
Eğitim harcamaları ve stratejiler
İdarecilik ve suçla mücadele
Sosyal harcamalar
Askeri harcamalar

Hükümet, Seçimler, Poliçeler ve Reform
National Focus stratejisi
Politik yönetim
İktidar partisi, senato ve meclis
Hükümet poliçeleri
Devlet ekonomileri
Reform
Politik reformlar
Sosyal reformlar
Seçimler ve seçim stratejisi
Koalisyonlar ve onları kullanmak

Mallar, Pazar ve Ticaret
İç pazarı kullanmak
Stoklama
Üretim idaresi ve kısıtlama

Teknoloji ve Araştırma
Teknoloji stratejisi
Önemli teknolojiler
Teknoloji ağacını değerlendirme

Kolonicilik
Kolonicilik mücadelesi
Kolonicilik teknolojisi
Olaylar ve Kararlar
Eventleri kullanmak
Decisionları kullanmak
Birleşmeler

İsyancılar, İsyanlar ve Devrimler
Liberal devrim

Jeopolitik Düşünme ve Planlama
Bir amaç için oynamak
Fırsat kollamak
Stratejik amaçlar
Prestij, süper güçler ve ikincil güçler
Etki alanı
Medenileşme kararı

Standart Diplomasi
Diplomatik eylemler
Müttefiklik

Süper Güç Diplomasisi ve Etki Alanları
Süper güçlerin etkisi ve önemsemesi
Süper güç eylemleri

Savaş ve Barış
Savaş nedenleri ve amaçları
Doğru savaşı seçme
Savaş amacı ekleme
Kimi çağıracaksın?
İttifak liderleri ve bireysel barış
Barış antlaşmasını kârlı imzalama
Savaş yorgunluğu
Güçlü bir ordu oluşturma

Kara Birimleri ve Çarpışma
Ön cephe ve teknolojinin etkisi
Tugayların idaresi
Üretilecek yer
Manevra düşünceleri
Düşmanın manevralarını tahmin etme
Erzak limiti ve yıpranma
Arazi koşulları
Siper ve hendek
Kaleler
Komutan oluşturma ve atama
Rezerv birlikleri yönetme ve seferberlik
Saldırılacak yer
Çıkarmalar
Barbar milletler ve düzensiz birlikler
Çarpışma değerleri
Çarpışma süreci
Çatışmaları takip etme
Çatışmalara yakından bakış
Ne zaman ve nasıl geri çekilmeli
Savaş sonrası yönetim
Eyaletlerin fethi

Donanmalar, Filolar ve Deniz Savaşları
Deniz birimleri
Deniz üsleri
Deniz savaşları
Abluka stratejisi
Boğazları ve kanalları kullanma
Deniz menzili
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2011, 08:35:30 Gönderen: PERSIAN »

as12atay

  • Ziyaretçi
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #1 : 06 Aralık 2011, 19:34:18 »
Hayırlı olsun.

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2262
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #2 : 06 Aralık 2011, 20:48:48 »
Hadi bakalım.
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimdışı ozankral35

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 463
  • Never start a land war in Russia
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #3 : 06 Aralık 2011, 21:15:27 »
..............................................................

Çevrimdışı cok cirkin

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 434
  • Selanik 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #4 : 07 Aralık 2011, 00:40:22 »
Kolay gelsin . :)

Çevrimdışı cem616

  • Azab
  • *
  • İleti: 35
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #5 : 07 Aralık 2011, 16:51:26 »
Hayırlı olsun. Konu başlıkları tatmin edici...

Çevrimdışı Jackal

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 353
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #6 : 07 Aralık 2011, 20:28:43 »

Çevrimdışı PERSIAN

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2746
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #7 : 09 Aralık 2011, 20:19:00 »
Mapmodes
* Terrain Mapmode: Fiziki haritadır. Arazi şartlarını gösterdiği için savaşlarda işe yarar.
* Political Mapmode: Ülke sınırlarını en iyi gösteren haritadır. Ayrıca binaları daha açıkça gösterir.
* Infrastructure Mapmode: Şehirlerde üretilen hammaddeyi ve demiryolunu altyapısını gösterir. Altyapı seviyesi yükseldikçe ordunun o şehirde hızı artar.
* Diplomatic Mapmode: Mavi renk müttefikleri, mat yeşil etki alanını, taralı yerler core'ları, kırmızı ise düşmanları gösterir. Savaşın başında hangi cepheye önem vereceğinizi kararlaştırın.
* Region Mapmode: Eyaletleri gösterir. Feth etmek isteyeceğiniz eyaleti buradan seçebilirsiniz.
* Revoltrisk Mapmode: Saldırganlık ve yolsuzluğun yüksek olduğu yerleri görürsünüz. Çok fazla suç ikonu varsa mücadele için daha fazla para ayırmanız gerekecek demektir.
* Administrative Mapmode: İdari verimliliği gösterir. Düşük olan yerlerde bürokratları teşvik edin.
* Colonial Mapmode: Kolonileştirebileceğiniz yerleri, oradaki hammaddeleri ve deniz menzilini gösterir.
* Recruitment Mapmode: Yeşil yerlerde tugay üretebilirsiniz.
* National Focus Mapmode: Her ülkenin ulusal odağını görebilirsiniz.

Çevrimdışı PERSIAN

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2746
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #8 : 09 Aralık 2011, 22:37:52 »
Ülkeni ve Komşularını Bil
Oyunun başında ilk işiniz her eyaleti incelemek olsun. Eyaletlere tıklayarak daha çok bilgi edinin. Büyük bir ülke ile başlasanız da bunu yapmak önemlidir ama daha zordur. Population ve Production arayüzlerini inceleyerek bu aşamayı geçebilirsiniz. Infrastructure mapmode seçerek de genel bir bakış atın ve üretimle ilgili bilginiz olsun. En kalabalık eyaletleriniz endüstri için önceliğinizde olacak. Böylece nerede kâr edeceğiniz ve nereye önem vereceğiniz hakkında fikriniz olur. Ordunuz ne kadar büyük, denize kıyınız var mı? Hangi şehirleri savunmak kolay? Gerekirse Fort inşa edin.

Ufkunu genişlet
Şimdi de komşularınızı inceleyin. İleride endüstrileştirilebilecek eyaletleri var mı? Ledger'den askeri güçlerine bakın. Denize kıyınız varsa dünyada daha etkili bir ülke olursunuz. Kolonileşmek için deniz kıyısına ihtiyacınız var.

Olası dost ve düşmanlar
Komşularınızla ilişkileriniz nasıl? Diplomasi sekmesinde "neighbours" seçerek bakabilirsiniz. Bir de komşularınız için değerlendirme yapın. Siz onlar için tehdit misiniz? Eğer değilseniz tehdit kim? Komşularınızın arasının kötü olduğu güçlü ülkelerle dost olmaya çalışın ki ileride onlarla müttefik olabilesiniz.

Olası hedefler
Askeri veya kolonici bir mantıkla ülkenizi büyütmek istiyorsanız bunu nasıl yapacağınızı planlayın. Nüfüsu fazla olan yerler ballıdır. Daha fazla üretim ve asker anlamına gelir. Bir satranç oyuncusu gibi düşünün. Hedefleriniz için size neler engel oluyor. Tahmin etmeye çalışın. Sınırlarınızı güvence altına alın. Size savaş açılırsa bunun sebebi savunmanızın yetersiz olmasıdır.

Fog of War
Sınırın arkasından gördüklerinize aldanmayın. Komşunuzun sadece bir şehir ötesini görürsünüz. Ama onun arkasında ne var bilmezsiniz. Sizden sadece iki şehir ötede devasa bir ordu bile olabilir. Aynı şey sizin için de geçerli. Sınırın hemen arkasına ordu koymazsanız düşmanı tuzağa düşürebilirsiniz. Bazen düşmanın gerçekten de çok az ordusu olabilir. Bunu anlamanın yolu ledger'den ordu büyüklüğünü kontrol etmek. Askeri puanlar da bir ölçüdür. Her zaman kesin emin olamazsınız. Tecrübe bu konuda önemlidir.

Oyun stilleri
Tedbirli olup yeri geldiğinde makul (bazen büyük) riskler alabilirsiniz. Bu stil ile iyi sonuçlar elde edebilirsiniz. Ama işler iyi gitmezse kalp krizi geçirtebilir. Bazıları çok titizdir. Sadece kazanacakları garanti olan savaşlara girerler. Mümkün olduğunca büyük ordu kurarlar. Bazıları da hazırlığını yaptıktan sonra fırsatını bulunca harekete geçer. Her stil iyi uygulandığında verimli olur. Kendi stilinizi bulmaya çalışın. Böylece kendinizi daha kolay geliştirirsiniz. Tecrübe kazandıkça daha kolay risk alabilirsiniz.

Çevrimdışı Padişah

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 303
  • Kılıç Kınından Çıkmadıkca, İt Sürüsü Dağılmaz!
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #9 : 09 Aralık 2011, 22:40:50 »
Rehber mükemmel eline sağlık !fakat!
Bu rehberden tıpkısının aynısının gibisinin çakmasını Dh'ye yapsana?

Çevrimdışı PERSIAN

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2746
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #10 : 11 Aralık 2011, 07:15:36 »
POP tipleri
* Labourer, Farmer: Madenci ve çiftçiler ekonominin büyük kısmını -özellikle ilk yıllarda- oluşturur. RGO'larda çalışırlar ve hammadde toplarlar. İleriki dönemlerde fabrikalarda işçi olarak çalışırlar. Savaşta halk mobilize olduğunda kazmayla, kürekle savaşırlar ama düzenli askerler kadar etkili olamazlar. Ölenler geri gelmez. Bu durumun ekonomiye olumsuz etkisi olur. Aynı şey isyanlar için de geçerli. Bu yüzden onları mutlu tutmak lazım. Köleler özgürleşince bu POP'lara dönüşürler ve daha verimli çalışırlar. Capitalist ve Clerk hariç diğerlerine dönüşebilirler.
* Craftsman: İşçiler çok önemlidir. Bu diğerlerinin önemsiz olduğunu göstermez. Rahipler okuma yazma ve araştırma, kapitalistler endüstri, askerler savunma için önemlidir ama işçiler endüstriyel bir toplumun temel taşlarıdır. Victoria 2'de de endüstrisi olmayan devlet güçsüz kalır. Onlar olmadan başarılı olamazsınız. Bu söz işçilerden başka belki ancak rahipler için söylenebilir.1 Fabrika kurulmaya başlandıktan sonra halkı işçi olmaya teşvik etmeye başlayın ki kurulum tamamlanınca hemen üretime başlayabilsinler. Bu konuda ileride anlatacağım stratejiler var ama siz şimdiden bu çocukların politikanızın temel taşı olacağını bilin. Capitalist, Aristocrat ve Officer hariç diğerlerine dönüşebilirler.
* Clerk: Fabrikada satış elemanı, pazarlamacı, yönetim kadrosu vb bir konumda çalışan, ne yaptıkları tam belli olmayan :) "klerk"lerin üretim verimliliğini ciddi oranda artırdığı kesin. Bunlardan maksimum verim sağlamak için 10.000 çalışanlı bir fabrikada 2.000 klerk yeterlidir. Klerklerin diğer bir önemi de araştırma hızına katkıda bulunmalarıdır. Artisan, Soldier ve Aristocrat hariç diğerlerine dönüşebilirler.
* Artisan: Kelime anlamı olarak esnaf veya zanaatkâr diye tanımlanabilir. Bazen kendilerine KOBİ dedirtecek üretimler de yaparlar. Bu açıdan "bağımsız işçi" tanımlaması gayet uygun olur. Her ülke için -özellikle endüstrileşmemiş- değerlidirler. Fabrikaların avantajlarına sahip olmadıkları için az kâr ederler.2 Genelde mutsuz ve faşizme meyilli olurlar bu sebeple. En kârlı ürünü üretirler. Gerçekten ağırlık verdikleri bir ürün varsa o ürünün fabrikasını kurabilirsiniz siz de. Capitalist, Craftsman, Farmer ve Labourer olabilir.
* Soldier, Officer: Asker ve subaylar ordu için gereklidir. Bunlara maaş bağlayarak sayılarını artırmaya teşvik edebilirsiniz. Europa Universalis 3'tekinin aksine ödenen maaş askerlerin daha iyi savaşmasını sağlamaz, sadece ordunun maksimum ulaşabileceği büyüklüğü belirler. Savaşta etkili olmaları içinse ulusal stoktan otomatik olarak cephane ve kumanya edinmeleri gerekir. Savaşlardaki zaiyat asker sayısına yansır. Buna dikkat edin. Teşvik için en iyi zaman onlara ihtiyacınız olan zamandır. Askerler Officer, Farmer ve Labourer olabilir. Subaylar Capitalist, Clerk, Artisan ve Craftsman olamazlar.
* Bureaucrat: Hükümetin temsilcileri, hukuk ve asayiş düzenleyen bürokratların eksikliğinde vergi kaybı, suç ve yolsuzluğun artması gibi sonuçlar ortaya çıkar. Bu nedenle bir devlet güçlü olmak için bürokratlara sahip olmalıdır. Maaşları artırılarak teşvik edilirler. Artisan ve Soldier olmazlar.
* Clergyman: Halkın dini liderleri ve eğitimcileridir. Halkın bilinçlenmesini engelleyerek muhafazakâr kalmalarını sağlarlar. Öte yandan okuma yazmayı yaygınlaştırarak halkın bilinçli olmasına sebep olurlar. Okuma yazmayı artırarak ve kendi varlıkları olmak üzere iki yoldan araştırmaya katkıda bulunurlar. Eğitim harcamalarının artması, okuma yazma oranı, bilinçlilik vb ile sayıları artar. Capitalist, Artisan ve Soldier olamazlar.
* Capitalist, Aristocrat: Bazı ekonomik poliçelerde fabrika ve demiryolu inşa etmenin tek yoludur kapitalistler. Bulundukları eyaletteki tüm fabrikalara üretim verimliliği sağlarlar. İnşaat harcamalarını kendi ceplerinden yaparlar. Aristokratlar da üretim verimliliğini artırır ama harcama yapmazlar. Aristokrat olmak için soyluluk her zaman gerekli değildir. Bunları toprak sahibi zengin kişiler olarak görebiliriz. Diğer POP'lar gibi aristokrat olmak da teşvik edilebilir. Zenginlerin vergilerini düşük tutmanın iki yararı vardır. Hem kapitalistleri çoğaltmak, hem de onların yatırım için yeterli para bulmalarına yardımcı olmak. Aristokratlar Officer, Clergyman, Bureaucrat, Farmer ve Labourer olabilir. Kapitalistler Bureaucrat ve Clergyman olabilir.
* Slave: Köleler minimum bir hayat yaşarlar. RGO'ların kârı sadece aristokratlar ve/veya çiftçiler/madenciler arasında paylaşılır. Özgür bırakılırlarsa halkın geri kalanı içerisinde sosyal ve politik huzursuzluk baş gösterebilir. Sadece özgür kaldıklarında mutlaka Farmer veya Labourer olurlar.

Not 1: Askerler önemsiz mi peki dediğinizi duyar gibiyim. Çok da önemli değiller. Küçük bir ülkeyle süper güç -prestij kasarak- olup diğer devletleri etki alanınıza alırsanız onlarla müttefik olarak sizi korumalarını sağlayabilirsiniz.

Not 2: Klerkler fabrikaya aynı hammadde ile daha fazla ürün çıktısı sağlar, kapitalistler hammadde ihtiyacını azaltır. İşçiler ise bire bir etki gösterir. Daha fazla işçi, daha fazla hammadde gereksinimi ve ürün çıktısı anlamına gelir. Artisanlar aslında klerklerin ve kapitalistlerin olmadığı bir fabrikada çalışan işçilere benzerler. Bu da büyük bir dezavantajdır. Zamanı gelince bu bonusların önemini anlatacağım.
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2011, 22:07:49 Gönderen: PERSIAN »

Çevrimdışı PERSIAN

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2746
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #11 : 12 Aralık 2011, 21:55:36 »
Bir POP'un ölçüleri: Bilinç, plüralite, saldırganlık ve okur yazarlık
* Consciousness: Bilinç bazı toplumlar için iyiyken bazıları için kötüdür. Otoriteye zarar verir. Bilinç arttıkça halk üzerindeki konrtolünüz zorlaşır. Bilinçlenen toplumun reform isteği artar. Bunun zararı en çok yeteri kadar otoriter olmayan toplumlaradır. Upper house reformu yapılmamış bir mutlak monarşide ise bilinç daha kolay kontrol edilebilir. Öte yandan demokratik hükümetler düşük vergi ve yüksek okuma yazma oranı ile bilinci artırmaya çalışır. İkisinde de halkın isteklerini görmezden gelmeyin. Aksi halde halk isyana hazırlanır. Eğer halkı bilinçlendirmek isterseniz eğitime önem verin. Lüks ihtiyaçlarını karşılarlarsa da bilinçleri artar. Bazı teknolojiler plüraliteyi artırır ve böylece bilinç te artmaya başlar. Rahiplerin bilinç düşürme etkisi ve bilinç artıran eventler genelde aşağı sınıflarda etkilidir.
* Plurality: Kültürel medeniyetin göstergesidir. Bilincin artması ve kültür teknolojileri ile yükselir. Araştırma puanına etkisi çok yüksektir.
* Militancy: Popülist olmayan herşey saldırganlığı artırır. Çok artarsa isyana dönüşür. Reformlarla ve düşük vergiyle azalır.
* Literacy: Rahipler, artisanlar ve klerkler okuma yazmaya katkıda bulunur. Halkın uzun vadeli kalkınma programınız gereğince işinize yarayacak POP tiplerine dönüşmesine katkıda bulunur. Rahiplerin sayısı için ideal ve limit oran nüfusun 2%'sidir. Daha fazlası gereksiz masraf anlamına gelir. Ülke çapında geçerli bir oran olduğu için yüksek nüfuslu eyaletlerde rahip olmak teşvik edilmelidir.

Göçmenliği, göçü ve promosyonu etkilemek
* Promosyon: İnsanlar daha iyi iş ve para ister. Eğer başka bir iş kârlıysa ve statüsü yüksekse o işi yaparlar. Devletten para alan bürokratlara ödeme yapmazsanız ve fakirlerden vergi almazsanız ne olur tahmin edin. Burada da durum tam tersidir. Yastık altında parası olan ve okumuş bir kişi daha kolay sınıf atlar.
* Teşvik ve göç: Devletten para alan POP'lar üzerinde etkili olursunuz. Halkınız bu meslekleri tercih etmeye başlar hatta göç alırsınız. Ulusal odak kullanarak halkı belli bir meslek için teşvik edebilirsiniz ve hatta göç çekebilirsiniz. Demokratik Yeni Dünya ülkeleri çok göç alanlardır. Büyüyen endüstrisi ile işçi ihtiyacının hiç bitmemesi, verdiği sosyal güvence ve politik haklar ile halkına özgür, eşit ve kardeşçe bir yaşam sunan ABD en çok göç alan ülkedir.


Büyük kutuların içindekiler kendi aralarında, diğerleri ise kendi aralarında ok yönünde değişir.
« Son Düzenleme: 12 Aralık 2011, 21:57:56 Gönderen: PERSIAN »

Çevrimdışı PERSIAN

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2746
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #12 : 14 Aralık 2011, 22:51:34 »
RGO idaresi
Her RGO'nun maksimum kapasitesi vardır. Tam dolduktan sonra daha fazla çiftçi veya madenci işsiz kalır. Uzun süre işsiz kalanlar bir süre sonra isyan eder. Üretim miktarı ise ancak aristokratlar, teknoloji ve demiryolu ile artar.

Fabrika idaresi
Fabrikalar eyaletlerin başkentine kurulur ve işçileri eyaletteki bütün şehirlerden alır. Eğer tüm şehirlerine sahip değilseniz sadece kendi şehirlerinizden işçi alır. Fabrikaların kendi kâr amaçlı ekonomileri vardır. İşçilere bu kârdan ödeme yaparlar. Kâr edemeyen fabrikalar işçilerini kaybeder. Diyelim ki tam kapasite çalışan bir fabrika 10 ürün üretiyor ama fazla talip olmadığından 3 ürün elde kalıyor. Fabrikanın 3000 işçiyi kovar ve 7000 işçiyle devam eder. Bu fabrikanın zarar ettiğinde kapanmaması için bir sigorta sayılır. Fabrika sadece bütün satılan ürünlerden zarar ederse kapanır. Yani fabrikanın varlığı işçilere, işçilerin varlığı fabrikaya bağlıdır. Eyalette maksimum 2% kapitalist oranı maksimum hammadde kârı sağlayacaktır. Teknolojiler ile de girdi ve çıktı verimliliği sağlanabilir. Yaklaşık ilk 1000 işçi bulunduktan sonra fabrika klerk aramaya başlar. Buna etki etmenin iki yolu vardır. İlk yol orta sınıfın vergi yükünü azaltmak. Gerçi iyi kâr eden bir fabrikanın buna ihtiyacı yoktur bile. İkinci yol ise klasik ulusal hedef ile teşvik. Ama bu her eyalete yapılması gerektiğinden dolayı zahmet gerektirir. Şahsen ben ilk yolu tercih ederim. Orta sınıfın vergilerinin neden düşük tutulması gerektiğini ileride detaylıca anlatacağım. Bir eyalette an fazla 8 fabrika kurulabilir. İsterseniz erkenden bütün boşlukları doldurursunuz, isterseniz de yeni keşfedeceğiniz fabrika türleri için boşluk bırakırsınız. Bu size kalmış. Zaten erken dönemde nüfus azlığı sebebiyle de gelişmiş bir endüstriniz olamayacak. Halihazırda bu işi kıvıran Belçika, Prusya gibi ülkelerde bile bu böyledir. İleri dönemde zenginleri birer vergi rekortmeni yapın. Ekonomiyi baltalamayacak kadar gümrük vergisi de alabilirsiniz. Eğer kıtlık varsa fabrikalar için önem sırası belirleyin ki önemli fabrikalar olumsuz etkilenmesin. Bunu önceden belirlemek faydalıdır. Tabii ki laissez faire politikası izliyorsanız yapmanız mümkün değil. Fabrikalara müdahale edemezsiniz. O zaman 1000 işçiye ulaşana kadar otomatik olarak önem sırası 1 olarak ayarlanır. Eğer bir fabrika kâr etmiyorsa ve kâr etmesi olası görünmüyorsa -gümrük vergisini düşürmeye rağmen- en iyi yapılacak şey kapatma kararı vermek olabilir. Kapatılan bir fabrikanın işçileri işsiz kalır ama o eyalette elbette ki işçi sıkıntısı çeken fabrika vardır. Birkaç gün içinde iş bulacaklar.

Stratejik mallar
Küçük bir ülkenin tarıma, madenciliğe veya avlanmaya dayalı ekonomisinde çeliğe yer yoktur. Bunun yerine çıkan kömürün önemli bir kısmı çelik üreten ülkelerin fabrikalarına satılır. Sadece endüstriyel değil askeri ürünler de bu ülke için anlam taşımaz. Çünkü küçük bir ordunun ihtiyaçları azdır. Büyük endüstrilerin ise işlemek için hammadde ve fabrika bakımı için çimento ile makina parçası arayışı vardır. Demirden çelik yapılır, kütükten kereste. Kereste ise sonradan lüks mobilyaya dönüşecek bir mobilya olur. Üretim zinciri böylece devam eder. Eğer dünya marketinden alamıyorsanız bir ürünü, onun için savaşmanız gerekebilir. Bu ise askeri mallara da ihtiyaca yol açar.

Fabrikaları sübvanse etmek
Bazı fabrikalar hükümet desteği olmadan yeteri kadar kâr edemez. Bu destek pahalı hammaddeleri alarak yapılabilir. Özellikle askeri mal üreten fabrikalar için bu destek bir zorunluluktur. Bu sayede ordu hiç sıkıntı çekmez. Desteğin devam edeceğini bilen kapitalistler ise bunun karşılığında kâr amaçlı kesintiler yapmıyorlar ve üretim verimli bir şekilde devam ediyor. Eğer desteği keserseniz fabrikanın amacı sadece kâr etmek olur. Desteğin kapitalistleri tembelleştirmek gibi kötü bir yanı da var. Rekabetten uzak ortamda kuracakları fabrikalar ekonomiyi baltalamaya başlar. Rekabet ise uzun vadede kâr sağlar.

Endüstriyel bir ekonomi kurmak
Daha çok demiryolu daha fazla fabrika verimi demektir. Her alanda üretim yapan bir endüstride bazı fabrikalar stratejik mallar üretirken diğerleri de onları finanse eder. Yani her fabrika kâr etmek için kurulmaz. Fabrika kurarken en çok kâr getirecek eyaleti bulmanız gerekir. Talebin çok olduğu bir ürün için nüfusu fazla bir eyalet iyi bir seçim olacaktır. Kereste, çelik gibi fabrikalar ise sadece hammaddelerini karşılayan eyaletlere kurulabilir. İlk fabrikalarınız kâr amaçlı olmalıdır. Sonrakiler ise ihtiyacınız olan mallar için veya halihazırda üretilen malları hammadde olarak kullanan fabrikalar olmalıdır. Lüks mallar çok kâr ettirir ama hammaddelerinden en az biri ülkenizde üretilmez genelde. Bu sebeple ithal hammadde kullanmak kaçınılmazdır. Fabrikaları güvenlikleri için sınırdan uzak yerlere kurmak mantıklıdır. Ne yazık ki küçük ülkeler bunu yapamaz. Çimento fabrikaları ucuz, hızlı inşa edilen ve düşük teknolojili ülkelerde bile ilk yıllardan itibaren kâr getiren fabrikalardır. Pahalı ürünlerin hammaddeleri de pahalı olabilir. Örneğin patlayıcılar böyledir ama aynı zamanda stratejik bir üründür. Kendiniz için kullanabilirsiniz. Üretim zincirini iyi kullanın.

Demiryolları
Demiryolları ciddi endüstriler için zorunludur. Üretime her seviyede 20% bonus verir. Ayrıca ordunun hızına da katkısı olur. Fırsat buldukça demiryollarını yaygınlaştırmak gerekir.

Fetih yoluyla ekonomik büyüme
Nüfus, RGO, fabrika gibi zenginlikleri sebebiyle diğer ülkelerin eyaletlerine göz dikebilirsiniz. Orduya önem verenler için özellikle savaş nedeni (CB) bulduğunuzda fırsatı değerlendirin.
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2011, 03:12:00 Gönderen: PERSIAN »

Çevrimdışı Probang

  • Paşa
  • *
  • İleti: 8924
  • Red Ale
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #13 : 17 Aralık 2011, 23:51:22 »
Ellerine sağlık ;)
Steam

Ağlamayı bile sevmişiz seninle

Çevrimdışı Nyderrath

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2431
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #14 : 17 Aralık 2011, 23:54:08 »
You feel the shaking of the ground,
a billion candles burn around.
Is it your birthday?

Çevrimdışı alperen 33_98

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 418
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #15 : 18 Aralık 2011, 06:35:18 »
gerçekten iyi gibiyor
Allah Kuran çarpsın bak vallahi billahi Masonum. MİT ajanıyım ve MOSSAD'a bilgi sızdırıyorum.

Çevrimdışı Bersun

  • Paşa
  • *
  • İleti: 8798
  • Paralel Yetkili Abiniz
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #16 : 18 Aralık 2011, 10:16:33 »
Çok iyi. Bekliyoruz.

Çevrimdışı Furkan Ali Tunca

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2262
  • Furkan Ali Tunca
    • Profili Görüntüle
« Son Düzenleme: 18 Aralık 2011, 10:18:47 Gönderen: usaangel »
Bu dünyada 2 şeyden nefret ediyorum.
1-Irkçılık
2-Yahudiler :P

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #18 : 18 Aralık 2011, 11:15:23 »
Konu sabitlenecek kadar güzel. :)

Çevrimdışı c.

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 471
    • Profili Görüntüle
Ynt: Persian'ın Victoria 2 Rehberi
« Yanıtla #19 : 18 Aralık 2011, 11:29:12 »
Konu sabitlenecek kadar güzel. :)
Evet,güzel bir rehber olmuş.Sabitlenirse oyuna yeni başlayacak arkadaşlar yeni konu açma zahmetinden kurtulurlar.