İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Baris

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 92
1
Ken'e mesaj attım Hakan. Yakında onla da başlarız. Diğer oynadığım JTS pbemler zaten ufak senaryolar üzerine çok vakit almıyor. Blitz'de oynadığım oyuncularla biraz samimiyet artsın ve 1-2 oyunu bitirelim TWC'ye mutlak çağırırım.

Historical strategy dalı benim çok hoşuma gidiyor, AGEod oyunlarına ilgim bu yüzdendi. Bir de Gary Grigsby gibi dev ölçekli oyunlarda tarihi ordu performanslarını (kayıplar ve manevra 'campaign schedule') rakiple oynarken test etmek keyifli. Bunun yanında daha önemlisi tabii rekabet ve büyük stratejik planlama içermesi. Bu olmadığı zaman diğer yapımlar bana sadece oyun gibi geliyor. TOAW'3 gibi oyunların senaryo tasarımcıları belki çeyrek asırın üzerinde süredir senaryo tasarlamışlar, bu sadece oyundan öte büyük hobi alanı. Belki ileride fikrin değişir.  :yes:

Bu arada JTS'ye başlayınca Campaign Series: Middle East 1948-1985 tekrar ilgimi çekti. Bugün büyük bir yama yayınlayıp 1 hafta boyunca yarı yarıya indirim olacaktı.
http://www.matrixgames.com/products/582/details/Campaign.Series.Middle.East.1948-1985

İleride Vietnam, İran Irak Savaşı gibi çatışmaları da yansıtmayı düşünüyorlar. Bu oyunların atmosferi ve inandırıcılığı çok iyi silah sesleriyle desteklendiğinde mükemmel oluyor.  :ceasaryes:

Keşke Paradox Fan'a erken kayıt olsaydın, burada Total War turnuvaları yapılıyordu diye hatırlıyorum. Belki şimdide katılan olur?

2
Teşekkürler. Simulation mode tercih edilebilir. Kriegsspiel modu bir çok harp oyununda daha iyi örnekleri olduğu için yetersiz gelebilir. Bir tek simulation mod gerçek zamanlı olursa pbem nasıl işleyecek onu tam çözemedim. Turların zaman aralığı senaryo büyüklüğüne göre değişiyor galiba. Örnekte atlının emirleri ulaştırması 8 dakika, turun tekrarı hızlandırılmış şekilde seyrediliyor galiba. Bu alanda Flashpoint Campaigns başarılıydı ama harita ölçeği çok küçüktü.

'A moderately complex General Staff Wargame in simulation mode will take 1-2 hours to play.' Belkide simulation modda pbem yok?

3
Blitz'de yapımcılar forum konularına katılıyor diye hatırlıyorum Hakan. OOB,senaryo ve kurallar üzerinden sohbet oluyordu. En azından JTS'lerde öyleydi. Bir nevi JTS oyunlarının resmi sitesi. Tabii rakip bulma üzerine işleyişi daha fazla, aynı gün içinde 2 rakip bulmuştum. Bana göre oyuncu profilleri uzun senaryoları oynayacak seviyede. Bu çok iyi her kulüpte bu mümkün değil. TWC'de de forumlar işlese daha iyi olabilir gerçekten, chat kanallarını pek sevmiyorum bana biraz gereksiz geliyor.

FOG II benim için geriye dönüş olur, çok oynamıştım. Skirmish oyunlara da ilgim az. Slitherine oyunları arasında popüler olduğu kesin. 7 seneden fazla Ageod oyunları oynayınca onlara da ilgim azalmaya başladı. Bir çok oyunlarının betasında bulundum, çıkacak WSS'yi belki aynı faction ile 20 kere pbem oynamıştım.  8| Bakalım yeni motorları nasıl olacak.

Farklılık olsun diye GG War in The West, Strategic Command ve belki General Staff Wargaming system oyunlarını pbem düşünüyorum. Araya FR'14 ve Tunisia '43 girdi.


4
Kickstar backers da özellikle senaryo tasarımları ile ilgilenenler için araçlar mevcut ve Napoleonic, Civil War senaryoların bazıları bedava erişimde ama beta aşaması üzerinden her hangi bir bilgi var mı? Testler ve alımlar başladı mı. Oyunun simulation mode ve bir mod üzerinden daha oynanabildiğini duydum ama tam ne olduğunu kestiremedim.

5
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 17 Ocak 2018, 00:25:40 »
Video 35. dakikada Savoy prensi Eugene üzerinden başlıyor. Pbem oynanışta başlarda mağlup etmek imkansız.  :) Tabii en önemli olan İtalyan bölgelerinin Bourbons aleyhine taraf değiştirmeyecek ölçüde FRA,SPA ordularının bölgede başarısızlık yaşamaması. Senaryo olarak kısa İtalyan cephesi işlenmiş. Bu oyuna hazırlık için kısa bir senaryo.

6
Blitz'de 2 yeni oyuna başladım Hakan. Biri FR'14 - 3-4 sene evvel oynadığım rakiple- diğeri Tunisia'43,yeni tanıdığım rakip. Esasında uzun süredir beraber oynanılan rakiple bütün senaryoları oynamak iyi oluyor. Gerçekten de Leipzig'deki tüm senaryoları test etmek 1 yıldan fazla sürebilir. Tam bir derya.

TWC'yi neyin üzerine kurgulamak gerekir acaba. JTS'de Blitz egemenliği var ve kolay rakip bulunuyor. Belki Gary Grigsby oyunları ve Strategic Command'ı da dahil etmek gerekir. Çünkü bu oyunların da JTS gibi ilerisi için senaryo&yeni versiyonları çıkacak.

Leipzig için ileride TWC'de 1 vs 1 oyuna katılırım, en azından bizim oyunu bitirelim.

7
Belki bi 30 sene daha oynanır, kulüpler devam ettiği sürece.  :) Dönem üzerine koleksiyon yapmak için ideal. OOB ve üniformalar çok güzel. İyi bir ekip olduğunda zannedersem başka oyun oynamaya gerek kalmaz. Genelde 1 vs 1 tercih ederdim ama ordular üzerinden çoklu oyuncu bu serilere çok uygun.

Bu arada Hakan diğer senaryolara baktım visibility 40-60 arası değişiyor, galiba bir hex=100 metre. 034 Katzbach 3'er kişilik taraf için uygun görünüyor. Allied Silezya Ordusunu, left wing ve right wing 2 kanadıyla beraber toplam 3 oyuncu oynayabilir.

Oyunda gördüğüm bir bug-emin değilim tabii- süvari squadron a bölündükten sonra eğer ana kuvvet üzerinden tekrar skirmish oluştura basılırsa ana kuvvetin ismi de squadron oluyor, bir daha bölündüğü kuvvetle birleşemiyor. belki tasarım öyle olabilir.

Peninsular'a bir ara bakarım zannedersem İspanya haritaları daha tepe ve zor araziden oluşuyordur.

8
Yardıma geleceğim Hakan, yola çıktım. 15 dakikalık senaryolar bana biraz hızlı geldi. Galiba blitz türü manevraya neden oluyor. Dün Tunisia 43'ün senaryo notlarına bakmıştım, tankların Tunus'da manevra ve performanslarını anlatıyordu. Arazide çoğu zaman bu oyundaki gibi clear hex değil, çok engebeli. Daha yakın dönem olduğu için belki daha özenli gördüm. Bizim oyun türü deathmatch üzerinden olduğu için belki biraz arazi ve OOB generic kalıyor. Tam Napoleonic oyunlara alışamadım, belki başka harita ve senaryo daha iyi olabilir.

9
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 15 Ocak 2018, 14:53:53 »
Tabii hazır. İspanya Veraset Savaşında daha fazla birim var konusu gereği daha karışık. Kuzey Savaşında ise anti İsveç Koalisyonu ve Petro streltsy piyade modeliyle bir süre idare edip askeri reformları yapması lazım. Tam bir war of attrition stratejisi gerekiyor. İsveç'i başlarda durdurmak çok zor.

1706,1709 senaryoları deneyimli ve tecrübesiz 2 farklı seviyede rakibin eşleşmesi  için ideal. Ama yinede Bourbons için umut var.

El Gran Capitan Association'ı beğendim, site içeriği ve bölümler çok iyi olmuş. Tahminimce biraz da oyun tanıtımı için düşünmüşler. Ageod oyunları için uygun yapılanma ve oyuncu kitlesi için ideal gözüküyor.  8|

10
Güneydeki yola cavalry detachment türünden öncü birimler koymuştu rakip. Bunlara piyadenin assault yapamayacağı gibi fire aşamasında yeterli hasarı da veremiyor. Oldukça doğru taktik. Sende skirmisher ları 2-3 hex öteye koydun galiba. Evvelden hatırladığım  houserule lardan biri skirmisher birimlerinin 2-3 hex den fazla 'özel kuvvetler' tarzı çok bağımsız hareket etmemesi. Oynadıkça oyunu hatırlıyorum. Pbem in en büyük artısı YZ ile oynandığında gerek duyulmayan taktikleri rakibe karşı oyunda yaptırması.  ;)

11
Senaryo seçimi biraz tepeden inme oldu. :) Bana göre bu ekip için (en azından bizim için) deathmatch erken ve tarihi senaryoları tercih ederdim. House rule üzerinden karar alırken de danışmak iyi olurdu. Burada da eksikler var. JTS üzerinden oyunlarda özellikle Napoleonic oyunlarda kurallar çok değişebiliyor.

12
Kuzeydeki Dan Corps'a yaklaşan kuvvetleri gördüm güneydeki yolu kullanıp peşlerine düşerim diye düşünmüştüm. Galiba güneydeki yol kuzeye bağlanıyor. Supply wagon olduğu için ikmal hattı koruması da gerekmiyor? Güneyden yardım geç olursa kuzeye yönelebilirim. Visibility 1 hex ile oynanması çok zor.  :)




13
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 14 Ocak 2018, 00:56:11 »
Evet. 1706,1709 senaryoları Bourbon için zor geçecek yıllar. İspanya'da Habsburg ve Britanya kuvvetleri oluşuyor. Ama eşit denklikte oyun için 1701'den başlanabilir.

14
Evet Hakan uzun süredir Blitz'de oyun oynamamıştım. Ama kaydım duruyor.

Bug bende oluşmadı, yani her tur pbem no save file kontrol etmem gerekmiyor.

Bu arada Volcanoman'in mesajına baktım yeni 1.DS oyunu çıktığında mevcut oyunlara yeni yama çıkacakmış. Böyle böyle galiba Panzer, Napoleonic Campaigns gibi tüm 1.DS cepheleri operasyonel ölçekte farklı oyunlarda işlenmiş olacak. Tabii uzun yıllar sürebilir, başarılı bir seri olur.

Alıntı
You will get all that in the next EP14 update, when the next FWWC title is released, then both F14 and EP14 will get a big update too. When will that be? Not sure, other than "When its ready". (hint: testing is underway though). :0

15
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 11 Ocak 2018, 19:56:20 »
Evet Aralık başında betalara bilgisi gelmişti. Şu an 1 vs 1 olarak çıkış sürümünü pbem oynuyoruz. Kod üzerinden yama ileride gelmeyebilir. Artık tüm kod üzerinden yamalar yeni oyun motoru üzerinden.  Database üzerinden olası eksikler ve oyun dengesi üzerine dengeleme desteği hep mevcut. Bence çok başarılı bir oyun oldu, çıkışa da az kaldı.  :)

16
Slitherine oyuna önem verdiği gibi içeriği de genişletiyor galiba. Açıklamasında FoG II "Table Top Mod" boardgame versiyonundaki orduların ve bazı birimlerin eklendiğinden bahsediliyor. Boardgame versiyonunu hiç oynamadım acaba kural farklılıkları var mıydı PC ile arasında.

17
Çok iyi olur. Bir kaç oyun orada oynamıştım. Hatta FR'14 için orada başlık açmayı düşünüyordum. Benim kullanıcı adım yine Hoplite orada. Benimde saygım sonsuz gerçekten. Tam bir adanmışlık var. Aynı şey TWC içinde geçerli tabii.  :ceasaryes:

zu Pferd ile dünkü problemi çözerken mesajlaşmalarda elektriğimiz uyuştu, belki sohbet devam edecekti. :) İyi bir ekip olup düzenli oynayabiliriz.

Ken'in mesajı şimdi gördüm cevap gönderirim, müsait olmasa da mesaj atması güzel.

Evet Paradox oyunları bir şekilde oyalıyor sanırım, Pride of Nations yeni motorda çıkarsa iyi bir alternatif olabilir.

Yeni avatarın çok iyi olmuş Hakan. Benimki de WSS'daki İspanyol dragoon bölüğü.  :army:

18
'Deniz Aslanı Harekatı - Dover Üzerine Hücum' hikayesini bu bölüme almıştım, JTS oynayan tek oyuncu o vardı diye hatırlıyorum o da yıllar evvel bıraktı siteyi. Kısaca bu 'Ageod' bölümünde kim ne mesaj attıysa eskiden onlar ilgiliydi, Matrix, AGEod, JTS vs.. oyunlarına. Çok yeni üye geldi tam kestiremiyorum ama genelde gözlemim yerli oyuncular stratejinin bu dalına pek ilgi göstermiyor.  8| Belki bilgilendirici yazılar kaleme almak lazım. Ama zamanda değişti. Öğrenmesi, oynaması sabır gerektiriyor. Eh bi de bütçe.

TWC FOGII ağırlıklı olacaksa hızlı oynanması dolayısıyla belki yerli oyuncu çekebilir. İstersen resimler paylaş. FR'14 ve Napoleonic oyunlar için diğer kulüplere bakarım, tabii aramızda 3 vs 3 oyun oluşturabilirsek o da güzel olabilir.

19
Konuştuktan sonra yeni turu tekrar gönderdi Hakan. Save etmede de bir problem yok, kontrol ettim. Sana birazdan turu gönderirim. Bizim şifre 'Komuch'

20
Tahminen 2. oyuncu 4 kişi olduğumuzu unuttu 'no pbem save' i işaretledi. Turunu tekrar oynarsa problem düzelir sanırım. Olsun önemli değil, günlük 1 tur olarak iyi gidiyoruz. 3 vs 3 oyunlar da baya keyifli olabilir.

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 92