İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - fksahin

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 22
1
Religous league'de protestant lideri  ben (isvec) iken kucuk bir rus seferi duzenlenleyip religious war'i baslatcaktim.Lakin sefer sirasonda brandenburg savasi baslatmis ve war leader olmus.Daha ilginc olan savasi protestanlar yani biz kazaninca brandenburg degilde ben imparator oldum.Nerede hata yaptigimi bilen var mi? Savas lideri olmadigim icin lion of the north basarimi yandi

Liderken Lig savaşı başlatmayıp başka bir savaş açarsan eğer, liderlik başka bir ülkeye geçer. Başarım almak için oynuyorsan kontrol etmen gerekirdi bunları.

2
Europa Universalis IV / Ynt: Extended Timeline Sorunu
« : 17 Ocak 2018, 23:02:17 »
Oyunun orijinalse hiçbir şey kurmana gerek yok. Steam'den Extended Timeline'a üye olman yeterli.

3
Immerse Pack olacağına göre orta ve kuzey Avrupa'yı kapsamayacaktır. Zaten belirtilen tüm harita değişiklikleri batı Avrupa ve Britanya adalarına ait (İber yarım adası hariç). Diğer yerleri etkileyecek minör değişiklikler gelecektir ama genişleme paketi Britanya Fransa ve Alçak Ülkelere geliyor.

4
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-16th-of-january-2018.1065283/


Herkese Merhaba!

Ben Trin Tragula ve bu da 1.25 güncellemesinin ilk Geliştirme Günlüğü. Bazılarınız, araştırmalarla, tarihsel düzenlemeler ve çeşitli bölgelere yapılan tüm harita değişikliklerinin çoğuyla uğraşan eski günlüklerimden beni hatırlayabilir. Bu sefer de farklı değil, size şu anda üzerinde çalışmakta olduğumuz, henüz adını koymadığımız, çalışmalarımızın asıl yoğunlaştığı bir bölgeden bahsetmek için buradayım.

İngiliz kanalının çevresindeki bölge hem 1.12 Güncellemesi (Low countries) hem de 1.16 (Fransa ve Britanya Adaları) ile revize edilmişti. Bununla birlikte hala bazı sorunlar vardı ve detaylar, İskandinavya veya Macaristan gibi yakın tarihte gözden geçirilmiş bazı bölgelerle karşılaştırıldığında biraz eksikti (aynı güncellemede başlangıçta revize edilmiş ancak daha sonra güncellenmiştir.). 1.25'te bu nedenle Avrupa'nın bir bölümünü tekrar gözden geçirme zamanı geldi.

Gelecekteki tüm bölgesel güncellemelerde yapmayı planladığımız gibi yenilenen bölgede ilginç ülkelerin başlangıç ekranına yeni metinler ekledik.

*1 İrlanda

1444'te İrlanda kağıt üstünde İngiliz Monarşisinin nüfuz bölgesinde yer alsa da legal olarak kendine özel durumları vardı. Uygulamada doğrudan İngiliz egemenliği çökmüş ve Dublin'in çevresindeki "The Pale" olarak bilinen küçük arazinin ötesine geçememişti.

Her ne kadar ayrıntılar değişse de Anglo-Norman kontları , İngiliz krallarının hükmü altında, pratikte, kelimenin tam anlamıyla bağımsızdır ve yönetilen nüfus kadar İrlandalı bir hal almışlardı.

İngiliz nüfuzunun gerilemesi, büyük Kelt klanlarının çoğunun gelişmesine ve adanın birkaç güçlü İrlanda krallığına ev sahipliği yapmasına izin vermişti.

İngiliz Kralları Fransa'da Yüzyıl Savaşları ile ve kendi iç çekişmeleri ile meşgulken, İrlanda'nın bağımsızlığı daimi gözüküyordu. İngiltere, istikrar kazanmayı ve "Zümrüt Adasına" bir kez daha odaklanmayı başarabilirse de bu hiç de kolay olmayacaktır. Öyle olsa bile, İrlanda kontrol etmek için fazlaca asi bir bölge.

1.25 güncellemesinde İrlanda'daki çeşitli küçük devletlerin nasıl geliştiklerini ve İngiliz nüfuzunun nasıl giderek daha fazlaca zayıf düştüğünü  daha iyi göstermeyi umuyoruz. Yeni kurulumun, Ada'nın ne kadar çeşitlilik gösterdiğini daha iyi göstereceğini umuyoruz ve bir oyuncu, İrlanda'nın birçok klanından veya kontluğundan birine liderlik etmeyi seçebilir ve belki de İngiliz tehdidine karşı daha güçlü bir direnç gösterebilir veya başarısız olur ve en azından bir İngiliz vasalı olarak yönetmeyi umar.

Tüm İrlanda (tags) ülkelerine (yeni ve eski), bireysel ulusal fikirler verilecek ve eski grup kümesi Ada'yı birleştirmek için bir ödül olarak yeniden biçimlendirilecek (ve kısmen yeniden yazılmış olacak).

İrlanda'da Oynanabilir Ülkeler:

     *Munster (Yeni) - Bağımsız İrlanda Krallığı
       -Bu ülke, "MacCarthy"lerin lideri ve Desmond'un kalıtsal Kelt Kralı olan MacCarthy Mor'u temsil eder. Desmond Kontluğu ile karışıklığı                      önlemek için Munster olarak adlandırıldı.

     *Ormond (Yeni) - Bağımsız İrlanda Kontluğu
       -1444'de Ormond kontlarını Butler ailesi temsil ediyor.
 
     *Offaly (Yeni) - Bağımsız İrlanda Krallığı
       - Orta İrlanda, 1444'te çoğunluğu Kelt olan birçok küçük klan arasında bölünmüştü.Daha sonra İngiliz fethi gerçekleştiğinde, burası, İngiliz yerleşimine tabi birincil bölgelerden biri olmuştu. 1444 yılında EU4'te bu bölge Faly O'Connors tarafından yönetiliyor ama onlar gerçekten sadece bu bölgedeki birçok küçük klanlardan biriydi.

     *Tyrconnell (Yeni) - Bağımsız Krallık
       -Tyrconnell'in O'Donnel kralları, kökleri yüzlerce yıl öncesine dayanan İrlanda'nın bir başka yerli hanedanı.

     *Leinster (Eski) - Bağımsız Krallık
       -1444 yılında Leinster Krallığı, 12. yüzyıldan beri Kavanag hanedanı tarafından yönetilmektedir (krallığın kendisi yüzlerce yıl öncesine dayanıyor). Pale Leinster'a yakın olsa da, İngiliz monarşisine karşı güçlü bir muhalefet öyküsü vardır ve sıklıkla İrlanda'daki boyutunun ötesinde bir güç olmuştur.

     *Clanricarde (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -Bir başka Anglo-Norman hanedanı olan Burke ailesi İngiliz krallığı adına İrlanda'nın bir bölümünü yönetmektedir. Ancak uygulamada komşuları kadar bağımsızdırlar.

     *Kildare (Eski) - Bağımsız Kontluk
       - İrlanda'nın diğer kısımları gibi, Kildare'nin FitzGerald Kontları da pratikte kendi toprakları hükümdarlarıdırlar ama Pale'e yakınlığı, Monarşi ile daha yakın ilişkileri olduğu anlamına gelir ve genelde İngiliz Kralıyla yakın işbirliği içindedir.

     *Thomond (Eski) - Bağımsız Krallık
       -Thomond Krallığı 1444 yılında İrlanda'nın en bağımsız Kelt krallıklarından biri olmayı sürdürüyordur. İngiliz Monarşi'sine uzak bir bölgede yer almalarından dolayı, asıl sorunları uzaktaki bir kraldan çok yakındaki komşularıdır.

     *Sligo (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -1444 yılında Sligo, Sligo O'Connors tarafından yönetiliyor. Faly O'Connors'lara çok benzer şekilde, bölgedeki tutumları oyunda gösterdiğimiz kadar mutlak değildi.

     *Desmond (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -Desmond Kontluğu (Desmond Krallığı ile karıştırılmamalıdır, Munster olarak adlandırdığımız bir etiket) güney doğu İrlanda'nın zengin kısımlarını yönetir. Monarşi ile olan bağları Kildare'deki akrabalarınınkiyle aynı değil.

     *Tyrone (Eski) - Bağımsız Krallık
       -Kuzey Tyrone'daki egemen Kelt krallığı, eski O'Neill hanedanı tarafından yönetilmektedir. Tyrone, uzun zamandır kuzeydeki en baskın krallıktı.

     *Ulster (Eski) - Bağımsız Devlet
       -1444 yılında bu eyalet, İskoç mevkidaşlarıyla sıkı sıkı bağları bulunan çok sayıda klana ev sahipliği yapıyordu. EU4'te Maggenis hanedanı tarafından yönetilmektedir.


*2 İskoçya

1444'te İskoçya, güneydeki Fransa Kralı tarafından desteklenen güçlü bir bölgesel krallıktı. İskoç siyasetinde Klanların etkisi hissedilse ve kendilerini tehdit altında hissettikleri takdirde bağımsızlıklarını savunsalar da, Krallık, İrlanda lordlarının ancak hayal edebileceği bir biçimde birleşmişti. Tahtta kaldıkları süre boyunca, Stuartlar kuzeydeki Orkney Norveç Norse yönetiminin son kalıntılarını geri kazanmak için zamanlarını boşuna harcamaya çalışırken, savunma alanlarını İngilizlere karşı güçlendirdiler.

İskoçya 1.25 güncellemesinde yeni oynanabilir ülke etiketi almadı ama bölge, İskoç Krallığını biraz daha güçlü tutmak için daha fazla ile (bölgeye) bölündü. Güneyde, Anglo-İskoç sınırının aslında düz olmadığını ve savunmasının zor olduğunu göstermek için iki il olarak düzenlendi. Batı ve Doğu March illerinin ilavesi, İskoçya'nın, başkent çevresindeki tarım arazilerine ulaşmadan önce bir istilacıyla savaşmasına izin veriyor. Highlands de bölündü ve bağımsızlık kazanan bir Highlander krallığının daha sağlam olacağını ve hayatta kalmak için daha iyi bir şansı olduğunu söylemek mümkün.

*3 İngiltere ve Galler

Oyun çıktığından beri İngiltere sadece bir kez güncellendi ve Danimarka ya da Almanya'da olduğu gibi güncel görünmediğini ve donanması güçlü bir istilacı için kolay fethedilebilir olduğunu düşündük. İngiltere, tartışmasız olarak bu dönemin tarihsel "kazananlarından" biridir ve dıştan gelen tehdit olarak pek bir şey görmemesine karşın, iki büyük iç savaşın yaşandığı bir yerdi.

1.25 güncellemesinde, İngiltere ve Galler, mevcut olanlarda iyileştirme yapılarak ya da zamanın hem siyasi hem de ekonomik gerçeklerini daha iyi yansıtacak şekilde yeniden çizilen birçok il ile kapsamlı bir yeniden işleme alındı. Isle of Man (Meşhur Man Adası :) ), İrlanda denizinde kendi eyaleti olan , kim kontrolünü elinde tutarsa ona bir deniz üssü sağlayacak hale getirildi.

Eklenen Etiketler (Tags):

     *Mann - Isle Of Man ilinde İsyancı.
       -1444 yılında Man Adası bir İngiliz mülkü olmakla birlikte, şimdi yok olmuş olan, Adalar Krallığı'nda (Kingdom of the Isles) bir zamanlar bağımsız bir krallıktı.


*4 Fransa ve Burgonya

Zaman çizelgesinde yer alan bir başka "Kazanan Ülke" Fransa'ydı. Yüzyıllar boyu Avrupa siyasetine egemen olan bu büyük krallık, iç huzursuzluktan ve Napolyon Devrimci İmparatorluğu olarak yeniden doğuşundan çok önce, kıtanın siyasetini tamamen yeniden şekillendirmeye hazırdı.

1444'te Fransa, Yüzyıl Savaşları'nın sahnesidir ve Krallık'ın nüfuz alanlarını kimin yöneteceği konusunda uzun süren bir çatışma vardır.Yakın tarihte imzalanan Tours antlaşması bölgeye barışı getirmiş gözüküyordu ama İngiltere'nin Maine'yi Fransız kralına teslim etmeye isteksiz görünmesi nedeniyle, tüm şartları yerine getirilmemişti.

1.25 güncellemesi, Fransa'da yeni bir ülke oluşmasına yol açmadı, ancak özellikle de kuzeydeki Fransız haritasını revize ettik. Normandiya ve Paris çevresindeki bölge daha ayrıntılı bir hale getirildi ve çatışma tekrar patladığında İngiltere ile Fransa arasında daha adil bir çatışmaya fırsat verilmek istendi. Aynı zamanda, bölgenin tarihi ekonomisini daha iyi temsil etmek için Fransız kalkınmasının bir kısmını daha nüfuslu bir bölgeye kaydırma fırsatı bulduk.

Büyük Burgonya eyaleti, Semur'daki gibi Burgonya sınır kalelerini temsil etmesi için parçalandı ve Dijon'daki başkentleri artık bir iç ticaret merkezi.

*5 The Low Countries​ (Alçak Ülkeler)

1444 yılında Alçak Ülkeler halihazırda Avrupa kıtasının en büyük ekonomik merkezlerinden biridir. Siyasi açıdan bir çok devlet Burgundy Duke'leri tarafından yönetilmektedir ama kendi egemenliği altında önemli bir özerkliğe sahiptiler ve zamanla kuzey kısımları tarihsel olarak birleşerek Birleşik Hollanda Cumhuriyeti'ni kurdular (United Provinces of the Netherlands) ve Europa Universalis zaman çizelgesinde ikonik bir güç ve büyük bir ticari ve sömürge gücü oluşturdular.

Bu bölgenin son revize edildiğinde belki de biraz muhafazakâr bir şekilde yapıldığını ve bu sefer statükoyu koruma konusunda daha az ilgilenmemiz gerektiğini hissettik.

Hollanda eyaleti Gelre ve Friesland gibi ikiye bölündü. Limburg eyaleti (Limburg ilçesinin çoğunluğunun bu zaman çizelgesinde şehrin kendisinden ayrılması gerçeğini kabul etmeye çalışmaktan dolayı sıkıntı çekti) tamamen, ayrı bir il olan Üst (Upper) Guelders lehine kaldırıldı. Sınırlar, tarihin bu döneminde bu bölgedeki birçok sınır değişikliğini umutla daha iyi yansıtacak şekilde yeniden çizildi.

Alçak Ülkeler bölgesinin gelişmişliği her zaman yüksek olsa da (hatta 1.24'te İngiltere'den bile yüksektir) bu şehirlerin ekonomik gücünü daha iyi yansıtmak için biraz daha arttı. Utrecht, Friesland, Gelre ve Hollanda'nın her biri bir vilayet tarafından büyüdüğü halde, bölgede etkili bir güç olmasına rağmen Brabant, hem bir eyaletini hem de gücünün bir kısmını kaybetti.

Bugünlük bu kadar! İrlanda'dan Burgonya'ya, bu revizyonun daha iyi bir deneyim sağlamasını ve bu orta bölgenin 1444-1820 dönemindeki gelişmişliğini daha doğru bir şekilde temsil edilmesini umuyoruz.

Gelecek haftaki geliştirici günlüğü @DDRJake tarafından yazılacak ve ne tür bir güncelleme yaptığımızın yanı sıra onunla birlikte gelecek Immersion Pack'i biraz daha ayrıntılı açıklayacak.


*1 *2
*3 *4
*5


5
Brandenburg --> Prusya --> Almanya

6
Yazılanların hiçbirinin yararı olmadıysa format atmanı öneririm. Oyundan kaynaklı bir sorun gibi durmuyor çünkü.

7
1.24de kastilya ile ilgili adaletsiz bir durum var aragon kralı ölünce taht otamatikman kastilyaya geçiyor ve  aragon ile napoli kastilyanın küçük ortağı sayılıyor böylelikle kastilya her savaşında 2 tane çok güçlü müttefik almış oluyor

Kral ölünce değil, kastilya ve Aragon'da; birinde erkek diğerinde kadın hükümdar olunca Castilian wedding eventi gerçekleşiyor. Tarihte de kastilya kraliçesi ile Aragon kralı evlenmişlerdi ve birleşik İspanya'yı kurmuşlardı.

Yani bunun oyun içinde kesinlikle gerçekleşmesi durumu da yok. Benim bir kastilya oyunumda olmamıştı. 1500'den sonra Castilian wedding eventi gelmiyor zaten.

8
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-9th-of-january-2018.1064278/

2018 ve EUIV

Herkese selamlar! Umarım hepiniz iyi bir tatil ve harika bir yeni yıl geçirdiniz. Bol bol fırsattan oluşan yeni bir yıl için, EUIV ekibinden ben Firebolt, EUIV Ürün Yöneticisi olarak karşınızdayım! Tıpkı son Dev Günlüğünde Fogbound'ın söylediği gibi, oyuna yeni içerik getirmek için neler yapacağınızı merakla bekliyorsanız, bu günlük size göre değil. Bu görevi önümüzdeki hafta tekrar DDRJake devralacak. Ancak EUIV'ü szie getirmek için kendimizi nasıl organize ettiğimiz konusunda ve gelecek yıl için genel planlarımız hakkında meraklıysanız eğer, lütfen biraz zaman ayırın ve dinleyin!

Ürün Yöneticisinin Rolü

Ürün Yöneticisi ne yapar? Rolüm, ilgili ekiplerin bunu yapmak için ihtiyaç duydukları kaynakları almalarını sağlarken, mümkün olan en iyi oyunu sunabilmemizi sağlamaktır.

EUIV'te Ürün Ekibi, Oyun Direktörü (DDRJake), Proje Lideri (millenss) ve pazarlama ve satış departmanıyla ilgili tüm faaliyetleri koordine eden Ürün Pazarlama Müdürü ile yakın bir çalışma içindeyim. Takım içinde yaklaşan aylar / yıllar için ne yapmamız gerektiğini tartışırız(diğer insanlar ve bölümler de eldeki konuya bağlı olarak yer almaktadırlar).

Oyun Direktörü genişleme(ler) için fikirler üretmekle sorumludur, Proje Lideri bunları teslim edebildiğimizde çalışır ve PMM (Product Marketing Manager/Ürün Pazarlama Müdürü) söz konusu genişlemeyi nasıl pazarladığımızdan sorumludur. Ve bütçeden ben sorumluyum.

Normalde gelecek 12 ay içinde ne yapmak istediğimizi planlarız(aynı zamanda oyunu nereye götürmek istediğimizin daha uzun vadeli vizyonuna sahibiz).

Bu, baktığımız yinelemeli bir süreçtir:

-Oyuna eklemek istediğimiz içerikler (yani her genişlemenin ne olması gerektiği),

-Bunu yapmak için hangi personelin kullanılacağı (programcıların, içerik tasarımcılarının, QA'nın, pazarlama vb.),

-Yayınlamak için en uygun zaman ve pazarlama maliyetiyle, siz oyuncuların, genişlemenin farkına varması (Yarışan sürümler, Steam'deki Paradox Haftasonu ve çeşitli pazarlama kampanyaları gibi),

-Ve nihayet yukarıdakilerin hepsi için iş durumu.

Tüm bunlar bittiğinde bütçeye bakıyorum ve bunu benim ilk tahmin ve hedeflerimle karşılaştırıyorum. Eşleşme olursa ne ala ama eğer olmazsa her şeyi tekrar gözden geçirmeliyim ve planları değiştirmem ya da geliştiricilerin genişlemeye şaşırtıcı yeni özellikler eklemek için ek fonlara ihtiyaç duymalarında yönetimden ek fon talep etmem gerekiyor.

Yani, sonsuz para ve zamandan oluşan bir dünyada, çoğu istek için evet diyebilirim ancak ne yazık ki karşılaşabileceğimiz sınırlamalar ve bütçeler nedeniyle bazen daha sıkı tarihler belirlemem gerekiyor. Normalde oturur ve en iyi ilerlemenin nasıl olacağı konusunda birlikte görüşmeye çalışırız. Ancak GDC büyük olasılıkla gerçekleşmez ama size ne olacağını söyleyebilirim!

1* “Bir sonraki genişlemeyi hemen burada yapmalıyız.!”

2018'de ne olacak peki?

Her zamankinden daha çok kişinin EUIV oynamış olmasından dolayı çok mutlu ve minnettarız. Sürekli destek ve geri bildiriminiz olmadan, bu günlükleri yazamazdık. Wiki'yi kontrol ettim de, çılgın bir şekilde bunun EUIV için 244'üncü günlüğümüz olduğunu fark ettim. Bu yüzden bir kez daha, bize övgüler ve eleştiriler vererek, daha da iyi yapmaya teşvik eden fantastik bir topluluk olduğunuz için teşekkürler. Umudumuz, sizi eğlendirmeye (ve soymaya sanrım :D ) devam edebilmemiz ve 2018'de de arkadaşlarınızla ve topluluğunuzla paylaşabileceğiniz heyecanlı anları yaşamanız.

2017 yılında 3 tane genişleme paketi yayınladık; Mandate of Heaven, Third Rome ve Cradle of Civilization ve iki yama; Hungary ve Japan. Hepsinin geri dönüşü iyi olsa da, insalar Third Rome'a genelde biraz şüpheyle yaklaştılar. Tipik yayınlarımızdan farklı bir genişleme oldu ve geç anlaşıldı ki, belki de bunun mantığını yeterince açıklamadık. Onu, genelde 20 dolar civarında olan normal, daha geniş açılımlarımızdan ayırt etmek için bir "Immersion Pack" olarak adlandırdık (veya yerel para biriminizdeki eşdeğeri).

Öyleyse neden yeni bir genişleme türünü tanıttık? Bildiğiniz üzere EUIV şu anda 4. yılında ve bazılarınız, oyuna katabileceğimiz daha fazla şey var mı diye merak edebilir. Hatta oyuncuların çıkan her genişleme paketinde kafalarında soru işaretleri yaratan ve artık yapacak bir şey kalmadı dedirten durumlar olsa bile, biz hala kat edecek çok yolumuz olduğuna ve oyuna katabileceğimiz çokça yenilik olduğunu düşünüyoruz.

Işte 3. Rome "Immersion Pack"inin de amacı tam olarak buydu. Rusya örneğinde olduğu gibi, belli bir alana odaklanan, daha sıkı bir içerikle, kendinizi derinlemesine yeni bir ulusun içine yada yeni stratejilerin odağına "sokmanızı/dalmanızı" (immerse) istedik ki, oyunun hala ilginç ve taze yenilikler barındırdığı hissini uyandırabilelim.

Daha dar bir kapsam barındıran bu şekildeki paketlerin herkesin ilgisini çekmeyeceğini biliyoruz, ama bunu yapmaktaki amacımız tam teşekküllü 20 USD'lık genişleme paketini beklerken sabırlı olmanızı sağlamak. Bu şekildeki daha büyük genişleme paketleri genellikle oyun mekaniği için oldukça karmaşık değişiklikler içeriyor ve bu nedenle kodlamak, test etmek ve piyasaya sürmek daha uzun zaman alıyor.

2* Immerse yourself! (Immerse kelimesinin dalmak anlamında kullanılmasına bir atıf)

3. Rome'un yayınlanmasından ve sizin geri dönüşlerinizden öğrendiğimiz bir şey, daha evrensel olarak uygulanabilen bir içerik üretmemiz gerekiyordu. Örneğin; içeriğin odaklandığı bir ülkeyle olan oyununuzu bitirdiğinde, o bölge dışındaki bir ülkeyle de oynama zevkini sunacak içerikler olmalı. Bu demek oluyor ki, yeni içeriğin bir kısmı öncelikle immersion pack'in kapsadığı bölge / ülkede kullanılmak üzere inşa edilmiş olmasına rağmen, temel mekanikleri oyunda başka yerlerde kullanılması mümkün olmalıdır.

Peki neden Immersion Pack'leri tartışmak için zaman harcıyorum? Öncelikle, belirli bir bölge ya da konsepte odaklanan daha fazla Immersion Pack yayınlamak istiyoruz. Bu, büyük ölçekli genişleme paketleri yayınlamayı bırakacağımız anlamına gelmiyor ancak daha küçük paketlerle serpilecekler (Yani demek istiyorlar ki cebinizdeki her bir kuruşa göz koyduk, asıl çevirisi bu olayın ;D ). Sıradaki DLC de bir Immersion Pack olacak. Peki ama hangi bölge ya da konsepte odaklanacak? En çok oynanan başlangıç ​​ülkelerinden birine odaklanacağını ve Avrupa'da olduğunu söylemek yeterli sanırım. DDRJake önümüzdeki hafta sunacağı geliştirme günlüğünde daha bilgi paylaşacaktır. Yani takipte kalın!

Bu sözlerle yeni yılınıza ve mutlu oyunlara mükemmel bir başlangıç ​​yapmanızı diliyorum!

/Firebolt


1*
2*


9
merkantalizmi yükseltmenin bana tam olarak ne gibi faydaları var? oyyun boyunca kullanmadığım tüm dipllmatik puanları buraya yatırdım. 1670 yılındayım ve merkantalizm seksen puan oldu. bu puan sizce yeterli mi, yoksa daha fazla yatırmaya devam mı etmeliyim

Güzel bir ticaret noktasına sahipsen kesinlikle çok işine yarar. İstanbul'da 100 yapınca devasa bir ticaret gelirine sahip oluyorsun. Ama şunu da unutma, koloni devletlerin varsa eksi etki yapar onlarla ilişkilerinde.

Osmanlı ile protestan ligine katılmak mı daha doğru Katolik lige katılmak mı

Hiçbirine katılmamak.

10
Bunu bir dene, belki yardımcı olur.

(aç/kapa)

11
Railroad Simulator'a 277 dlc çıkardılar, EUIV'ün neyi eksik?  evil*

12
Yok zaten açıklamışlardı yeni yıldan sonra yeni geliştirmeler üzerine çalışmaya başlayacağız diye. Arada yayınladıkları bir günlük ya da bilgilendirme tarzı bir yayın yaptılarsa bilmiyorum, yılbaşı öncesi çok yoğundum bakamadım hiç.

Ben de batı Avrupa ya da Balkanlar diye düşünüyorum.

13
Steam'den dosyaları doğrulatmayı dene, windows güncellemelerini kontrol et ve visual c++ vs yüklü olduğundan emin ol.

14
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 29 Aralık 2017, 20:06:15 »
İmparatorluğa dahil olması yeterlidi. Ama Floransa'ya verdiklerini dahil eder mi?o belli olmaz.

Belki sadece imparatorluk üyesine  ait olması yetiyordu, decision kısmından kontrol et.

15
Europa Universalis IV / Ynt: HRE
« : 27 Aralık 2017, 22:49:50 »
Varis yoksa başka devlete oy verirler.

16
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 25 Aralık 2017, 22:29:00 »
Tüm ülkelerin onaylamasına gerek yok. 50 puana ulaştığın zaman geçirebilirsin reformu.

17
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 23 Aralık 2017, 22:59:46 »
Ticaret şirketi kurabileceğin bölgelerde geçerli o özelllik sadece.

18
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 17 Aralık 2017, 22:22:09 »
Merhaba bir kaç tane sorum olucak. 1)Kastilya ile oynarken aragonu nasıl personal union'a getirebilirim?
Kastiyada 1498de baslayan bir oyun actim. Bir kaç ay 
Sonra bir event geldi aragon personal union oldu. Bu nasıl oldu? Yoksa tesadüf mü?

2)Commonwealthı nasıl kururum?

3)Başka devletlerle oynarken kastilya/ispanya çoğu zaman burgindi yi ihlak ediyor. Bunu nasıl başarıyor? Ben de yapmak istiyorum.

4) Bazıları savaşsız bir devleti ihlak ediyor. Bunu nasıl başarıyor?

5)Irk değiştirmek nasıl oluyor?

6)Kolonilerimizin toprakları belli bir sayıya ulaşınca devlet oluyor. Bu koloni devletleri sadece amerika ve asyadamı oluyor yoksa afrikadaki kolonilerimizde koloni devletine dönüşüyor mu?

1- Castile ve Aragon'un birinde erkek diğerinde kadın hükümdar olması durumunda gelen Iberian Wedding eventi ile.

2- Polonya ile başla, decision bölümünden Litvanya ile PU kur daha sonra yine decision bölümünden CW kurabilirsin.

(aç/kapa)

3- Tamamen şans. Royal Marriage olan ya da HRE imparatoru arasında gidip gelen bir olay.

4- Savaşsız ilhak sadece Vassal Annex ve PU Inheritance yoluyla olur.

5- Topraklarındanki başka bir ırk %50 seviyesine gelirse Court sekmesinden onu ana ırkın seçebilirsin.

6- Sadece Amerika kıtasında 5 toprağa ulaşınca Koloni devleti kurulur. Diğer kıtalarda ticaret şirketleri kurabilirsin.

19
Europa Universalis IV / Ynt: Başarım Sorunu
« : 17 Aralık 2017, 18:48:38 »
Herhangi bir mod kullanmadığına emin misin? Ironman uyumlu olmayan mod kullanırsan bu durum ortaya çıkar genelde. Mesela "Extended Timeline".

20
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 16 Aralık 2017, 20:41:06 »
Evet

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 22