İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - fksahin

Sayfa: [1]
1
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-16th-of-january-2018.1065283/


Herkese Merhaba!

Ben Trin Tragula ve bu da 1.25 güncellemesinin ilk Geliştirme Günlüğü. Bazılarınız, araştırmalarla, tarihsel düzenlemeler ve çeşitli bölgelere yapılan tüm harita değişikliklerinin çoğuyla uğraşan eski günlüklerimden beni hatırlayabilir. Bu sefer de farklı değil, size şu anda üzerinde çalışmakta olduğumuz, henüz adını koymadığımız, çalışmalarımızın asıl yoğunlaştığı bir bölgeden bahsetmek için buradayım.

İngiliz kanalının çevresindeki bölge hem 1.12 Güncellemesi (Low countries) hem de 1.16 (Fransa ve Britanya Adaları) ile revize edilmişti. Bununla birlikte hala bazı sorunlar vardı ve detaylar, İskandinavya veya Macaristan gibi yakın tarihte gözden geçirilmiş bazı bölgelerle karşılaştırıldığında biraz eksikti (aynı güncellemede başlangıçta revize edilmiş ancak daha sonra güncellenmiştir.). 1.25'te bu nedenle Avrupa'nın bir bölümünü tekrar gözden geçirme zamanı geldi.

Gelecekteki tüm bölgesel güncellemelerde yapmayı planladığımız gibi yenilenen bölgede ilginç ülkelerin başlangıç ekranına yeni metinler ekledik.

*1 İrlanda

1444'te İrlanda kağıt üstünde İngiliz Monarşisinin nüfuz bölgesinde yer alsa da legal olarak kendine özel durumları vardı. Uygulamada doğrudan İngiliz egemenliği çökmüş ve Dublin'in çevresindeki "The Pale" olarak bilinen küçük arazinin ötesine geçememişti.

Her ne kadar ayrıntılar değişse de Anglo-Norman kontları , İngiliz krallarının hükmü altında, pratikte, kelimenin tam anlamıyla bağımsızdır ve yönetilen nüfus kadar İrlandalı bir hal almışlardı.

İngiliz nüfuzunun gerilemesi, büyük Kelt klanlarının çoğunun gelişmesine ve adanın birkaç güçlü İrlanda krallığına ev sahipliği yapmasına izin vermişti.

İngiliz Kralları Fransa'da Yüzyıl Savaşları ile ve kendi iç çekişmeleri ile meşgulken, İrlanda'nın bağımsızlığı daimi gözüküyordu. İngiltere, istikrar kazanmayı ve "Zümrüt Adasına" bir kez daha odaklanmayı başarabilirse de bu hiç de kolay olmayacaktır. Öyle olsa bile, İrlanda kontrol etmek için fazlaca asi bir bölge.

1.25 güncellemesinde İrlanda'daki çeşitli küçük devletlerin nasıl geliştiklerini ve İngiliz nüfuzunun nasıl giderek daha fazlaca zayıf düştüğünü  daha iyi göstermeyi umuyoruz. Yeni kurulumun, Ada'nın ne kadar çeşitlilik gösterdiğini daha iyi göstereceğini umuyoruz ve bir oyuncu, İrlanda'nın birçok klanından veya kontluğundan birine liderlik etmeyi seçebilir ve belki de İngiliz tehdidine karşı daha güçlü bir direnç gösterebilir veya başarısız olur ve en azından bir İngiliz vasalı olarak yönetmeyi umar.

Tüm İrlanda (tags) ülkelerine (yeni ve eski), bireysel ulusal fikirler verilecek ve eski grup kümesi Ada'yı birleştirmek için bir ödül olarak yeniden biçimlendirilecek (ve kısmen yeniden yazılmış olacak).

İrlanda'da Oynanabilir Ülkeler:

     *Munster (Yeni) - Bağımsız İrlanda Krallığı
       -Bu ülke, "MacCarthy"lerin lideri ve Desmond'un kalıtsal Kelt Kralı olan MacCarthy Mor'u temsil eder. Desmond Kontluğu ile karışıklığı                      önlemek için Munster olarak adlandırıldı.

     *Ormond (Yeni) - Bağımsız İrlanda Kontluğu
       -1444'de Ormond kontlarını Butler ailesi temsil ediyor.
 
     *Offaly (Yeni) - Bağımsız İrlanda Krallığı
       - Orta İrlanda, 1444'te çoğunluğu Kelt olan birçok küçük klan arasında bölünmüştü.Daha sonra İngiliz fethi gerçekleştiğinde, burası, İngiliz yerleşimine tabi birincil bölgelerden biri olmuştu. 1444 yılında EU4'te bu bölge Faly O'Connors tarafından yönetiliyor ama onlar gerçekten sadece bu bölgedeki birçok küçük klanlardan biriydi.

     *Tyrconnell (Yeni) - Bağımsız Krallık
       -Tyrconnell'in O'Donnel kralları, kökleri yüzlerce yıl öncesine dayanan İrlanda'nın bir başka yerli hanedanı.

     *Leinster (Eski) - Bağımsız Krallık
       -1444 yılında Leinster Krallığı, 12. yüzyıldan beri Kavanag hanedanı tarafından yönetilmektedir (krallığın kendisi yüzlerce yıl öncesine dayanıyor). Pale Leinster'a yakın olsa da, İngiliz monarşisine karşı güçlü bir muhalefet öyküsü vardır ve sıklıkla İrlanda'daki boyutunun ötesinde bir güç olmuştur.

     *Clanricarde (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -Bir başka Anglo-Norman hanedanı olan Burke ailesi İngiliz krallığı adına İrlanda'nın bir bölümünü yönetmektedir. Ancak uygulamada komşuları kadar bağımsızdırlar.

     *Kildare (Eski) - Bağımsız Kontluk
       - İrlanda'nın diğer kısımları gibi, Kildare'nin FitzGerald Kontları da pratikte kendi toprakları hükümdarlarıdırlar ama Pale'e yakınlığı, Monarşi ile daha yakın ilişkileri olduğu anlamına gelir ve genelde İngiliz Kralıyla yakın işbirliği içindedir.

     *Thomond (Eski) - Bağımsız Krallık
       -Thomond Krallığı 1444 yılında İrlanda'nın en bağımsız Kelt krallıklarından biri olmayı sürdürüyordur. İngiliz Monarşi'sine uzak bir bölgede yer almalarından dolayı, asıl sorunları uzaktaki bir kraldan çok yakındaki komşularıdır.

     *Sligo (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -1444 yılında Sligo, Sligo O'Connors tarafından yönetiliyor. Faly O'Connors'lara çok benzer şekilde, bölgedeki tutumları oyunda gösterdiğimiz kadar mutlak değildi.

     *Desmond (Eski) - Bağımsız Kontluk
       -Desmond Kontluğu (Desmond Krallığı ile karıştırılmamalıdır, Munster olarak adlandırdığımız bir etiket) güney doğu İrlanda'nın zengin kısımlarını yönetir. Monarşi ile olan bağları Kildare'deki akrabalarınınkiyle aynı değil.

     *Tyrone (Eski) - Bağımsız Krallık
       -Kuzey Tyrone'daki egemen Kelt krallığı, eski O'Neill hanedanı tarafından yönetilmektedir. Tyrone, uzun zamandır kuzeydeki en baskın krallıktı.

     *Ulster (Eski) - Bağımsız Devlet
       -1444 yılında bu eyalet, İskoç mevkidaşlarıyla sıkı sıkı bağları bulunan çok sayıda klana ev sahipliği yapıyordu. EU4'te Maggenis hanedanı tarafından yönetilmektedir.


*2 İskoçya

1444'te İskoçya, güneydeki Fransa Kralı tarafından desteklenen güçlü bir bölgesel krallıktı. İskoç siyasetinde Klanların etkisi hissedilse ve kendilerini tehdit altında hissettikleri takdirde bağımsızlıklarını savunsalar da, Krallık, İrlanda lordlarının ancak hayal edebileceği bir biçimde birleşmişti. Tahtta kaldıkları süre boyunca, Stuartlar kuzeydeki Orkney Norveç Norse yönetiminin son kalıntılarını geri kazanmak için zamanlarını boşuna harcamaya çalışırken, savunma alanlarını İngilizlere karşı güçlendirdiler.

İskoçya 1.25 güncellemesinde yeni oynanabilir ülke etiketi almadı ama bölge, İskoç Krallığını biraz daha güçlü tutmak için daha fazla ile (bölgeye) bölündü. Güneyde, Anglo-İskoç sınırının aslında düz olmadığını ve savunmasının zor olduğunu göstermek için iki il olarak düzenlendi. Batı ve Doğu March illerinin ilavesi, İskoçya'nın, başkent çevresindeki tarım arazilerine ulaşmadan önce bir istilacıyla savaşmasına izin veriyor. Highlands de bölündü ve bağımsızlık kazanan bir Highlander krallığının daha sağlam olacağını ve hayatta kalmak için daha iyi bir şansı olduğunu söylemek mümkün.

*3 İngiltere ve Galler

Oyun çıktığından beri İngiltere sadece bir kez güncellendi ve Danimarka ya da Almanya'da olduğu gibi güncel görünmediğini ve donanması güçlü bir istilacı için kolay fethedilebilir olduğunu düşündük. İngiltere, tartışmasız olarak bu dönemin tarihsel "kazananlarından" biridir ve dıştan gelen tehdit olarak pek bir şey görmemesine karşın, iki büyük iç savaşın yaşandığı bir yerdi.

1.25 güncellemesinde, İngiltere ve Galler, mevcut olanlarda iyileştirme yapılarak ya da zamanın hem siyasi hem de ekonomik gerçeklerini daha iyi yansıtacak şekilde yeniden çizilen birçok il ile kapsamlı bir yeniden işleme alındı. Isle of Man (Meşhur Man Adası :) ), İrlanda denizinde kendi eyaleti olan , kim kontrolünü elinde tutarsa ona bir deniz üssü sağlayacak hale getirildi.

Eklenen Etiketler (Tags):

     *Mann - Isle Of Man ilinde İsyancı.
       -1444 yılında Man Adası bir İngiliz mülkü olmakla birlikte, şimdi yok olmuş olan, Adalar Krallığı'nda (Kingdom of the Isles) bir zamanlar bağımsız bir krallıktı.


*4 Fransa ve Burgonya

Zaman çizelgesinde yer alan bir başka "Kazanan Ülke" Fransa'ydı. Yüzyıllar boyu Avrupa siyasetine egemen olan bu büyük krallık, iç huzursuzluktan ve Napolyon Devrimci İmparatorluğu olarak yeniden doğuşundan çok önce, kıtanın siyasetini tamamen yeniden şekillendirmeye hazırdı.

1444'te Fransa, Yüzyıl Savaşları'nın sahnesidir ve Krallık'ın nüfuz alanlarını kimin yöneteceği konusunda uzun süren bir çatışma vardır.Yakın tarihte imzalanan Tours antlaşması bölgeye barışı getirmiş gözüküyordu ama İngiltere'nin Maine'yi Fransız kralına teslim etmeye isteksiz görünmesi nedeniyle, tüm şartları yerine getirilmemişti.

1.25 güncellemesi, Fransa'da yeni bir ülke oluşmasına yol açmadı, ancak özellikle de kuzeydeki Fransız haritasını revize ettik. Normandiya ve Paris çevresindeki bölge daha ayrıntılı bir hale getirildi ve çatışma tekrar patladığında İngiltere ile Fransa arasında daha adil bir çatışmaya fırsat verilmek istendi. Aynı zamanda, bölgenin tarihi ekonomisini daha iyi temsil etmek için Fransız kalkınmasının bir kısmını daha nüfuslu bir bölgeye kaydırma fırsatı bulduk.

Büyük Burgonya eyaleti, Semur'daki gibi Burgonya sınır kalelerini temsil etmesi için parçalandı ve Dijon'daki başkentleri artık bir iç ticaret merkezi.

*5 The Low Countries​ (Alçak Ülkeler)

1444 yılında Alçak Ülkeler halihazırda Avrupa kıtasının en büyük ekonomik merkezlerinden biridir. Siyasi açıdan bir çok devlet Burgundy Duke'leri tarafından yönetilmektedir ama kendi egemenliği altında önemli bir özerkliğe sahiptiler ve zamanla kuzey kısımları tarihsel olarak birleşerek Birleşik Hollanda Cumhuriyeti'ni kurdular (United Provinces of the Netherlands) ve Europa Universalis zaman çizelgesinde ikonik bir güç ve büyük bir ticari ve sömürge gücü oluşturdular.

Bu bölgenin son revize edildiğinde belki de biraz muhafazakâr bir şekilde yapıldığını ve bu sefer statükoyu koruma konusunda daha az ilgilenmemiz gerektiğini hissettik.

Hollanda eyaleti Gelre ve Friesland gibi ikiye bölündü. Limburg eyaleti (Limburg ilçesinin çoğunluğunun bu zaman çizelgesinde şehrin kendisinden ayrılması gerçeğini kabul etmeye çalışmaktan dolayı sıkıntı çekti) tamamen, ayrı bir il olan Üst (Upper) Guelders lehine kaldırıldı. Sınırlar, tarihin bu döneminde bu bölgedeki birçok sınır değişikliğini umutla daha iyi yansıtacak şekilde yeniden çizildi.

Alçak Ülkeler bölgesinin gelişmişliği her zaman yüksek olsa da (hatta 1.24'te İngiltere'den bile yüksektir) bu şehirlerin ekonomik gücünü daha iyi yansıtmak için biraz daha arttı. Utrecht, Friesland, Gelre ve Hollanda'nın her biri bir vilayet tarafından büyüdüğü halde, bölgede etkili bir güç olmasına rağmen Brabant, hem bir eyaletini hem de gücünün bir kısmını kaybetti.

Bugünlük bu kadar! İrlanda'dan Burgonya'ya, bu revizyonun daha iyi bir deneyim sağlamasını ve bu orta bölgenin 1444-1820 dönemindeki gelişmişliğini daha doğru bir şekilde temsil edilmesini umuyoruz.

Gelecek haftaki geliştirici günlüğü @DDRJake tarafından yazılacak ve ne tür bir güncelleme yaptığımızın yanı sıra onunla birlikte gelecek Immersion Pack'i biraz daha ayrıntılı açıklayacak.


*1 *2
*3 *4
*5


2
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-9th-of-january-2018.1064278/

2018 ve EUIV

Herkese selamlar! Umarım hepiniz iyi bir tatil ve harika bir yeni yıl geçirdiniz. Bol bol fırsattan oluşan yeni bir yıl için, EUIV ekibinden ben Firebolt, EUIV Ürün Yöneticisi olarak karşınızdayım! Tıpkı son Dev Günlüğünde Fogbound'ın söylediği gibi, oyuna yeni içerik getirmek için neler yapacağınızı merakla bekliyorsanız, bu günlük size göre değil. Bu görevi önümüzdeki hafta tekrar DDRJake devralacak. Ancak EUIV'ü szie getirmek için kendimizi nasıl organize ettiğimiz konusunda ve gelecek yıl için genel planlarımız hakkında meraklıysanız eğer, lütfen biraz zaman ayırın ve dinleyin!

Ürün Yöneticisinin Rolü

Ürün Yöneticisi ne yapar? Rolüm, ilgili ekiplerin bunu yapmak için ihtiyaç duydukları kaynakları almalarını sağlarken, mümkün olan en iyi oyunu sunabilmemizi sağlamaktır.

EUIV'te Ürün Ekibi, Oyun Direktörü (DDRJake), Proje Lideri (millenss) ve pazarlama ve satış departmanıyla ilgili tüm faaliyetleri koordine eden Ürün Pazarlama Müdürü ile yakın bir çalışma içindeyim. Takım içinde yaklaşan aylar / yıllar için ne yapmamız gerektiğini tartışırız(diğer insanlar ve bölümler de eldeki konuya bağlı olarak yer almaktadırlar).

Oyun Direktörü genişleme(ler) için fikirler üretmekle sorumludur, Proje Lideri bunları teslim edebildiğimizde çalışır ve PMM (Product Marketing Manager/Ürün Pazarlama Müdürü) söz konusu genişlemeyi nasıl pazarladığımızdan sorumludur. Ve bütçeden ben sorumluyum.

Normalde gelecek 12 ay içinde ne yapmak istediğimizi planlarız(aynı zamanda oyunu nereye götürmek istediğimizin daha uzun vadeli vizyonuna sahibiz).

Bu, baktığımız yinelemeli bir süreçtir:

-Oyuna eklemek istediğimiz içerikler (yani her genişlemenin ne olması gerektiği),

-Bunu yapmak için hangi personelin kullanılacağı (programcıların, içerik tasarımcılarının, QA'nın, pazarlama vb.),

-Yayınlamak için en uygun zaman ve pazarlama maliyetiyle, siz oyuncuların, genişlemenin farkına varması (Yarışan sürümler, Steam'deki Paradox Haftasonu ve çeşitli pazarlama kampanyaları gibi),

-Ve nihayet yukarıdakilerin hepsi için iş durumu.

Tüm bunlar bittiğinde bütçeye bakıyorum ve bunu benim ilk tahmin ve hedeflerimle karşılaştırıyorum. Eşleşme olursa ne ala ama eğer olmazsa her şeyi tekrar gözden geçirmeliyim ve planları değiştirmem ya da geliştiricilerin genişlemeye şaşırtıcı yeni özellikler eklemek için ek fonlara ihtiyaç duymalarında yönetimden ek fon talep etmem gerekiyor.

Yani, sonsuz para ve zamandan oluşan bir dünyada, çoğu istek için evet diyebilirim ancak ne yazık ki karşılaşabileceğimiz sınırlamalar ve bütçeler nedeniyle bazen daha sıkı tarihler belirlemem gerekiyor. Normalde oturur ve en iyi ilerlemenin nasıl olacağı konusunda birlikte görüşmeye çalışırız. Ancak GDC büyük olasılıkla gerçekleşmez ama size ne olacağını söyleyebilirim!

1* “Bir sonraki genişlemeyi hemen burada yapmalıyız.!”

2018'de ne olacak peki?

Her zamankinden daha çok kişinin EUIV oynamış olmasından dolayı çok mutlu ve minnettarız. Sürekli destek ve geri bildiriminiz olmadan, bu günlükleri yazamazdık. Wiki'yi kontrol ettim de, çılgın bir şekilde bunun EUIV için 244'üncü günlüğümüz olduğunu fark ettim. Bu yüzden bir kez daha, bize övgüler ve eleştiriler vererek, daha da iyi yapmaya teşvik eden fantastik bir topluluk olduğunuz için teşekkürler. Umudumuz, sizi eğlendirmeye (ve soymaya sanrım :D ) devam edebilmemiz ve 2018'de de arkadaşlarınızla ve topluluğunuzla paylaşabileceğiniz heyecanlı anları yaşamanız.

2017 yılında 3 tane genişleme paketi yayınladık; Mandate of Heaven, Third Rome ve Cradle of Civilization ve iki yama; Hungary ve Japan. Hepsinin geri dönüşü iyi olsa da, insalar Third Rome'a genelde biraz şüpheyle yaklaştılar. Tipik yayınlarımızdan farklı bir genişleme oldu ve geç anlaşıldı ki, belki de bunun mantığını yeterince açıklamadık. Onu, genelde 20 dolar civarında olan normal, daha geniş açılımlarımızdan ayırt etmek için bir "Immersion Pack" olarak adlandırdık (veya yerel para biriminizdeki eşdeğeri).

Öyleyse neden yeni bir genişleme türünü tanıttık? Bildiğiniz üzere EUIV şu anda 4. yılında ve bazılarınız, oyuna katabileceğimiz daha fazla şey var mı diye merak edebilir. Hatta oyuncuların çıkan her genişleme paketinde kafalarında soru işaretleri yaratan ve artık yapacak bir şey kalmadı dedirten durumlar olsa bile, biz hala kat edecek çok yolumuz olduğuna ve oyuna katabileceğimiz çokça yenilik olduğunu düşünüyoruz.

Işte 3. Rome "Immersion Pack"inin de amacı tam olarak buydu. Rusya örneğinde olduğu gibi, belli bir alana odaklanan, daha sıkı bir içerikle, kendinizi derinlemesine yeni bir ulusun içine yada yeni stratejilerin odağına "sokmanızı/dalmanızı" (immerse) istedik ki, oyunun hala ilginç ve taze yenilikler barındırdığı hissini uyandırabilelim.

Daha dar bir kapsam barındıran bu şekildeki paketlerin herkesin ilgisini çekmeyeceğini biliyoruz, ama bunu yapmaktaki amacımız tam teşekküllü 20 USD'lık genişleme paketini beklerken sabırlı olmanızı sağlamak. Bu şekildeki daha büyük genişleme paketleri genellikle oyun mekaniği için oldukça karmaşık değişiklikler içeriyor ve bu nedenle kodlamak, test etmek ve piyasaya sürmek daha uzun zaman alıyor.

2* Immerse yourself! (Immerse kelimesinin dalmak anlamında kullanılmasına bir atıf)

3. Rome'un yayınlanmasından ve sizin geri dönüşlerinizden öğrendiğimiz bir şey, daha evrensel olarak uygulanabilen bir içerik üretmemiz gerekiyordu. Örneğin; içeriğin odaklandığı bir ülkeyle olan oyununuzu bitirdiğinde, o bölge dışındaki bir ülkeyle de oynama zevkini sunacak içerikler olmalı. Bu demek oluyor ki, yeni içeriğin bir kısmı öncelikle immersion pack'in kapsadığı bölge / ülkede kullanılmak üzere inşa edilmiş olmasına rağmen, temel mekanikleri oyunda başka yerlerde kullanılması mümkün olmalıdır.

Peki neden Immersion Pack'leri tartışmak için zaman harcıyorum? Öncelikle, belirli bir bölge ya da konsepte odaklanan daha fazla Immersion Pack yayınlamak istiyoruz. Bu, büyük ölçekli genişleme paketleri yayınlamayı bırakacağımız anlamına gelmiyor ancak daha küçük paketlerle serpilecekler (Yani demek istiyorlar ki cebinizdeki her bir kuruşa göz koyduk, asıl çevirisi bu olayın ;D ). Sıradaki DLC de bir Immersion Pack olacak. Peki ama hangi bölge ya da konsepte odaklanacak? En çok oynanan başlangıç ​​ülkelerinden birine odaklanacağını ve Avrupa'da olduğunu söylemek yeterli sanırım. DDRJake önümüzdeki hafta sunacağı geliştirme günlüğünde daha bilgi paylaşacaktır. Yani takipte kalın!

Bu sözlerle yeni yılınıza ve mutlu oyunlara mükemmel bir başlangıç ​​yapmanızı diliyorum!

/Firebolt


1*
2*


3
Europa Universalis IV / Hotfix 1.24.1
« : 15 Aralık 2017, 00:41:18 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/hotfix-1-24-1-is-now-live-checksum-0625-not-for-problem-reports.1060639/

İyi günler! Oyuncuların karşılaştıkları sorunlardan bazılarını gidermek için şu anda bir hotfix yayınladık. Bu hotfix, oyuna Steam aracılığıyla otomatik olarak uygulanacaktır. İndirme işlemini görmüyorsanız, Steam'in yeniden başlatılması, hotfix'in indirilmesini ve uygulanmasını sağlamalıdır.

-Vasallar şimdi tekrar diğer ülkelerden bağımsızlığa destek isteyebilirler.
-İkta Yönetimi'ni kabul etme kararı artık Osmanlı Yönetimi (Ottoman Government) veya Feodal Teokrasiler (Feodal Theocracies) için mevcut değil.
-Multiplayer sırasında oyunun çökmesi hatası giderildi.
-YZ'nin kaybedilmiş state'lerden Yeniçeri çıkarmaya çalışmasıyla meydana gelen hata düzeltildi.
-Reference Object'in (?) depodan kaldırılmasını engelleyen hata giderildi (Çökme giderildi).

Hotfix'ler genelde yüksek etkili konuların hızlı bir şekilde halledilmesini amaçlamaktadır ve bu yayınlanan yamayla Osmanlı'nın Yönetim tarzını değiştirerek bir anlamda kendi ayaklarına kurşun sıkması ve vasalların dektekleyici bulamaması sorunu, ayrıca çökmeler giderildi. Hata raporlarına göz atmaya devam edeceğiz ve Noel sonrası genel çalışma tempomuza döneceğiz.

4
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-12th-of-december-2017.1060110/

Mutlu Salılar millet! Işte changelog zamanı!!

*1

Bu kadar erken changelog mu? Ağzı açık ayran budalası gibi bakmayın! Evet, Japonya Güncellemesini erken bir Noel hediyesi olarak hazırladığımızı daha önce söylemiştik, bu yüzden ücretsiz eklemenin sizin için hazır olması için çok çalıştık. Peki ne zaman yayınlanacak? Eh, oyunu merakla bekleyenleri sinirlendirmek istemem ama, anlayışınıza sığınarak şunu söyleyeceğim "Yakında ™".

Tekrar etmek gerekirse, ücretsiz 1.24 Japonya Güncelleştirmesi sizin için, düzinelerce hata düzeltmesi, iyileştirmeler ve değişiklikler içerecek. Noel dönemi sona erdiğinde festivaller gibi
standart, gülünç ve hümanist İsveç tatillerimiz de sona erecek. Bu nedenle, yeni yıl öncesinde tatil moduna girmeden belki bir tane daha geliştirme günlüğüne sahip olabilirsiniz. Sanırım bu zevki bir konuk yazara devredeceğim ve ileriye dönük olarak nelere sahip olduğumuza bakacağız.


*1

Changelog
(aç/kapa)

5
EU4 - Modlar / TAŞINDI: Medieval Times
« : 10 Aralık 2017, 10:10:22 »

6
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-5th-of-december-2017.1058829/

Herkese mutlu Salılar! Geçen hafta, Japonya ve Filipinler'de yeni iller, fikirler ve ülkeler de dahil olmak üzere 1.24 Japonya Güncellemesindeki eklemeleri paylaşmaktan memnuniyet duyduk. Bugün, daha az seksi değişiklikler hakkında konuşmak istiyorum. Performans, hata düzeltmeleri ve denge değişiklikleri.

Performans ile başlayalım. Bu bir Geliştirme Günlüğü'nde ele alması zor bir konu çünkü göstermek için bir ekran görüntüsü paylaşamam ve bu yeni performansın% 20'lik core oluşturma maliyeti ve +1 lider şokuyla geldiğini söyleyemiyoruz. Hayır, üzerinde çalışmak ya da konuşmak için en güzel şey değil ama 1.24 Japonya güncellemesinde oyunun performansını artırmak için büyük bir çaba ortaya koyduk ve bunun için mikesc ve Groogy'ye teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Oyunun günlük işleyişine ayrıntılı bir şekilde bakarsak eğer, gerçekte performansı etkileyen öğeleri daha iyi fark edebiliriz.

Önce:

*1

Gördüğümüz gibi, AI aktörleri paralel çalışıyor olsalar bile, countries_serial ile çok bir fark olmamakla birlikte, performans hacmini adeta içiyorlar. Bu şekilde, oyunda ilerledikçe performans da iyice kötüleşiyordu. Bu bir dereceye kadar beklenebilir: oyun ilerledikçe, AI için düşünülmesi gereken daha fazla ve daha büyük ordular oluyor, ancak memnun olmadığımız seviyelere ulaşıyordu.

Kendimizi adayarak yaptığımız bazı çalışmaların ardından performans günlüğümüz bu şekli aldı:

*2

Bazı ilgilendiğimiz kilit kısımlarda hala ani yükselişler var ama sonuç olarak performans belirgin şekilde hız kazandı.

1.24 Japonya Güncelleştirmesinde bu konuyla ilgili sizden geri dönüşleri bekliyoruz.

Bugünkü konumuzun büyük kısmı bu kadar ama erken bir Noel hediyesi olarak 1.24'e sahip olmanızı istiyoruz, bu yüzden hızlı ilerleyelim. 1.23, Cradle of Civilization ve bazı hata düzeltmeleri içeren hotfix'i yayınlamaktan çok memnunuz. Japonya, tüm güncellemelerde olduğu gibi, bir çok hata düzeltmelerine sahip olacak. Bu sorunları fark edip çözmemize, gönderdikleri raporlar ile, katkı sağlayan oyunculara teşekkürlerimizi iletiyoruz. Japonya, ticari şirket tüccarları gibi raporlanan ve bir çok diğer hatalara çözümler getirecek. Ordu Bakımı mı dediniz?

Sonunda, Japonya ile birlikte gelen bazı Denge Değişiklikleri olacak.

Birincisi, erken modern ordunun hareket hızını, oyundaki birimlerimizin genel hızı ile karşılaştırarak tartışıyorduk. Oyun içi ordularımız tarihsel tahminlere kıyasla garip bir şekilde hızlı hareket ediyordu ve bu nedenle birimlerin hareket hızını 1,0'dan 0,7'ye düşürdük, ancak bunu artırmanın yolları olacak. Birincisi, göçebelerin tarihsel gücü, geniş arazilere hızla hakim olma yeteneğiydi ve bu yüzden bu hükümetlere daha hızlı birim hareket hızı verildi. Buna ek olarak, Ordu Talimi tam dolu bir seviye ile ordu hareket hızını % 20'ye kadar yükseltecek, bu nedenle iyi hazırlanmış bir ordu eğitimsiz bir orduyla karşılaştırıldığında daha hızlı bir ilerlemeye sahip olacak.

Diğer değişiklikler, faiz oranlarının en az 1.0 olarak sınırlandırılmasını içerecek. Değişiklikler yoğun bir şekilde istiflendiğinde, ulusların sonsuz bir para havuzuna sahip olmaları yerine, borçlarının makul bir şekilde dengelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, faiz ve krediler sistemi fazla bir değişiklik içermezken, EU4 piyasaya sunulduğundan bu yana çok daha fazla şey eklendiğinden, birçok faiz azaltma kaynağının gücünü de düşürdük.

Son olarak, Ordu Profesyonelliği için bir çift değişiklik: takviye oranını ve arz sınırını artıran Supply Depot, 2 yerine 5 yıl süreyle geçerli olacak. The Reserves Morale Impact (Yedekler Moral Etkisi), artan günlük moral hasarı nedeniyle artık daha etkili ve azaltılmış Genel Masraflar ile yer değiştirdi.

Tabii ki, Japonya güncellemesi ile birlikte daha birçok düzeltme ve değişiklikler var ve bunları da zamanı geldiğinde konuşacağız. O zamana kadar, iyi günler diliyoruz ve unutmayın, www.twitch.tv/paradoxinteractive adresinde 15:00 (CET)'de başlayacak Dev Clash'a katılarak bunu daha iyi hale getirebilirsiniz!


*1
*2


7
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-28th-of-november-2017.1057699/

Herkese iyi günler. Bugün yaklaşan 1.24 güncellemesinin bir parçası olacak harita değişikliklerini ayrıntılı olarak ele alacağım. Aranızdaki bazı şahin gözlülerin geçen hafta görmüş olacağı gibi, 1.24 Japonya Güncellemesi başlıklı olarak, Japon bölgesi ve Filipinler'e biraz sevgi vereceğiz.

Öncelikle Filipinler'de olup bitenlere bakacağız:
*1

Kuzeyde, 1444'te üç yeni ülke buluyoruz: Pangasinan, Tondo ve Maynila. 3 ayrı devlet dinine sahipken: sırasıyla Mahayana, Hindu ve Animist, Filipinler'in kKuzeyini ve yeni eklenen Luzon fikirlerini paylaşıyorlar.

-------------------------------------------------
luzon_ideas

global_trade_goods_size_modifier = 0.1
navy_tradition = 1

luzon_barangay =
"Spread out in small port cities and over numerous islands our state is dependent on the sea for its very existence. Our society is built to support long range trade, and everything, from the organization of agriculture to the laws and traditions reflect this fact."
naval_maintenance_modifier = -0.2
sailor_maintenance_modifer = -0.1

luzon_conquest_of_paradise =
"Our archipelago is a paradise to some but it is not without its danger. Rainforests and tropical diseases can deter invaders and sometimes the best defence is our islands themselves. In the face of sure defeat we have traditionally employed scorched earth tactics and let the land fight the invaders for us"
hostile_attrition = 1

luzon_sino_philippine_trade =
"Luzon and especially our position in the Pasig river delta, has allowed us to develop thriving ports for the import of Chinese goods into the entire archipelago. Chinese goods arrive regularly in Tondo where they can then be redistributed to the many ports and islands of the Philippines."
global_ship_trade_power = 0.1

luzon_tagalog_syncretism =
"While we have never stopped worshipping the gods of our ancestors we have also never seen a reason to reject foreign faiths. Among our people we honor the Gods of the Brahmanic faiths, side by side with the god of the Mohammedans and Buddhists."
tolerance_heathen = 2

luzon_sailors =
"Not all sailors serve on our own ships, some seek employment among the many warring states of Southeast Asia. Luzon Sailors can be found on warships from Brunei to Aceh.The experience these men earn abroad is something we can than make good use of in our own maritime endeavours. Let us encourage all our young men to seek their fortunes abroad so that they may later return experienced and hardened."
navy_tradition_decay = -0.01

luzon_a_safe_haven =
"Our kingdom is close enough to enjoy a stream of Chinese, Japanese and Southeast Asian goods yet too far away to be within their reach. This makes us a desirable destination for many who for whichever reason wish to abandon their homeland. Let us invite these people to our land so that we can benefit from their skills and expertise."
advisor_cost = -0.1

luzon_expand_the_sugar_production =
"One of the most sought after crops in these lands is the sugar that our ancestors have grown for centuries. In a more interconnected world this cash crop could bring us even greater wealth. Expanding the production of Sugar, through land reclamation as well as at the expense of other crops will allow our economy to grow to new heights."
production_efficiency = 0.1

bonus =
naval_morale = 0.2
-------------------------------------------------


*2

Güneyde Madyas, Cebu ve Butuan'ın Hindu ulusları Maguindanao'nun daha güçlü Animist gücünün gölgesi altında büyüyorlar. Ayrıca ortaya çıkan Sulu'nun 1444'te oynanabilir olduğuna dikkat çekmek istiyorum. Yeni ülkelerimiz burada kendi benzersiz Ulusal Fikirlerinin tadını çıkarıyor. Bugün bakmak için Maguindanao'yu seçeceğiz, çünkü Animist Gurur Dünya Çapında

-------------------------------------------------
mindanao_ideas={
start = {
navy_tradition_decay = -0.01
infantry_power = 0.1
}

mindanao_an_islamicized_barangay = {
"Muslim traders, sufis and seamens have grown ever more common in the waters of Nusantara over the course of the last hundred years. We should integrate these newcomers in our realm and join the society of maritime Muslim sultanates. By paying homage both to this new god and the old gods of our ancestors we can be sure to have the support of the heavens as well as our people at all times."
tolerance_heathen = 2

} mindanao_unite_the_datus = {
"There are a great number of Datus, chiefs, of varying stature and influence within our borders. Many exert a much greater deal of autonomy than we would like. Let us rein in these small time chiefs and make them all come regularly to our capital to partake in the kingship ceremonies of our dynasty."
global_tax_modifier = 0.1
}
mindanao_protect_the_riches_of_mindanao = {
"The island that is our home is also a great source of wealth. Gold, pearls, sugar and cinnamon are all exotic goods that attract merchants from faraway realms and even continents. We must not let access to these goods go too easily. Let us protect our artisans and spice merchants and given them what support they need to thrive and profit from the presence of foreign traders."
global_trade_goods_size_modifier = 0.1
}
mindanao_moro_sailors = {
"The Moro people of Mindanao and Sulu are famous for being able sailors and adept at naval warfare. Yet there are many who would claim to dominate these waters. We should build a new and strong fleet for our state, crewed by the many Moro sailors under our control."

naval_maintenance_modifier = -0.2
}
mindanao_fortify_our_ports = {
"We live in a dangerous world, where slavers and pirates are a constant a threat to any coastal settlement. If that was not enough, the arrival of western ships signals the dawn of a new era, with new enemies. We must always be prepared for hostile attacks and fortify all important ports with stone and cannon."
defensiveness = 0.2
}
mindanao_guerilla_warfare = {
"There are many who would try to seize our cities and villages against our will. These foreigners claim that they wish to convert us or 'settle' within our lands. We must resist all such attempts, and be ready to use the land itself against any invader."
land_morale = 0.1
}
mindanao_pirates_of_mindanao = {
"The increased hostile presence throughout the open seas has ruined many of our captains. We must resist those who would put tariffs and regulation on our shipping and instead wholeheartedly engage in smuggling and piracy when we need to. By giving safe harbor to those hunted for piracy we might also increase our activities to once again chase away those who would limit our access to the seas."
embargo_efficiency = 0.1
privateer_efficiency = 0.25

bonus = {
global_manpower_modifier = 0.1
-------------------------------------------------

*3

Nihayet sıra geldi Japonya'ya. Mandate of Heaven'ın yayınlanması ile birlikte çok dikkat çektiler ancak bir yanlışı düzeltmek üzere adaya dönüyoruz. Şimdi 1444'de Oda klanı, Kitabatake ve Tokugawa'nın yanısıra, Kyoto'dan sadece bir taş atım ötesinde oynanabilir. Nobunaga'nın Oda'yı tarihteki önemine getirmesinden yıllar önce olsa da, başlangıçtan itibaren kendi Ulusal Fikirleri ile oynamaya hazırlar.

-------------------------------------------------
ODA ideas = {
start = {
infantry_power = 0.1
land_morale = 0.1
}

oda_rakuichi_rakuza = {
"All over Japan the old Za guilds have grown influential enough to smother many forms of enterprise. With private armies they are also an affront to our direct authority. Let us abolish their monopolies and do away with tolls and closed ports or cities. Free markets and guilds, rakuichi and rakuza, will put an end to Za influence and let our commerce flourish."
global_trade_goods_size_modifier = 0.1

oda_tenka_fubu = {
"Stabilizing our own holdings has given us a strong base for future expansion in what can only be described as a chaotic realm. Let us make the unification and pacification of Japan our clan’s mission, unifying the world can only be done through force of arms."
province_warscore_cost = -0.1
core_creation = -0.1
}
oda_generals = {
"Obsession with birth and privilege has made this country weak and the rise of self-made powerful Daimyo throughout the realm has clearly proven how useless such notions can be. Let us take this lesson to heart and let success and skill be the guiding principle for who should rise to command our armies. Strong leadership is a requirement for rapid expansion."
leader_land_shock = 1
}
oda_azuchi_castle = {
"Japan is in many ways a land of castles and everywhere we can see the growth of Jokamachi, Castle cities. It is through the construction of strong castles that one can assert influence both over the political realm and the routes vital to military campaigns. This learning is one we must take to heart. From the imperial court to our own retainers it is through the castles that we make sure that they are constantly reminded of our presence and power. At all times we must prioritize the reduction of enemy castles and the erection of our own in strategic locations"
leader_siege = 1
}
oda_triple_firing = {
"The advent of firearms has, and will continue to, revolutionize warfare in the Japanese archipelago and through mastering these new weapons we can dominate any battlefield. In order to increase the rate of their fire our musketmen will form ranks, allowing one to fire while two others reload."
fire_damage = 0.1
}
oda_patronization_of_the_west = {
"Western missionaries have brought many ideas and techniques to our land and unlike the old Buddhist associations they have no previous ties to corrupt land owners or rebellious cities. We should welcome the westerners into our cities and examine the benefits they can bring to our court."
technology_cost = -0.05
}
oda_kenchi = {
"Our realm is in many ways a patchwork of small manors and fiefs. An overview of their through worth, and in many cases even who owns what piece of land, is almost impossible to achieve. Let us undertake a major cadastral survey to investigate these lands in detail and create a new system of taxation and obligations that can then be both efficient and fair."
global_manpower_modifier = 0.2

bonus = {
leader_land_fire = 1
-------------------------------------------------

Gördüğünüz gibi yeni yıl gelmeden önce kavuşacağımız, Uzak Doğu'ya odaklandığımız 1.24 Japonya güncellemesinde heyecan verici gelişmeler olacak. Güncelleme ücretsiz olacak, yukarıdaki harita değişikliklerini, daha fazla ulusal fikir, hata düzeltmesi ve bir çok yeniliği içeriyor olacak. Bizden size erken bir Noel hediyesi olarak kabul edin. Önümüzdeki hafta bazı düzeltmeleri ve denge değişiklikleri hakkında ayrıntılı bilgi alacağız. Görüşmek üzere!


EU IV 28.11.2017 Geliştirme Günlüğü Resimleri

*1       *2
*3

8
Herkese iyi günler. Cradle of Civilization'ın yayınlanmasından sonraki ilk geliştirme günlüğümüz. Bugün gelecekteki planlarımız, hata düzetlmeleri ve 1.24'e doğru kısa bir bakış ele alacağız.

Cradle of Civilization geçen hafta yayınlandı ve görüşlerinizi okumaktan çok mutluyuz. Oyunumuzun hala popülarite kazanarak gelişim gösterdiğini görmek sevindirici ve ekibimiz sizden okuduğumuz şeylerin hepsini not ediyor (Türkler harici olsa gerek..). 1.23'te Ortadoğu'da yaptığımız çalışmaların keyfini çıkaran çok sayıda kişiyi oynarken görmek çok eğlenceli. Memlükler olarak ilerleyen ya da parçalanan Timur İmparatorluğu'ndan İran'ı kurmak için kendi seçtikleri küçük bir devletle büyüyenler var. (Memlüklerin EU ömründe böyle popüler bir seçim haline gelebileceğini hiç düşünmemiştim.)

Şu ana kadar olanları ve gelecekteki planlarımızı göz önüne alarak, 1.23 / Cradle of Civilization'daki bazı daha belirgin sorunları düzeltmek için bir opt-in (belirli/seçilmiş bir şema) yaması yayınlamak amacıyla topluluktan bildirilen hatalar yoluyla yolumuza devam ediyoruz. Herşey planlandığı gibi giderse, bu yama bir hafta içinde yayınlanacak.

Hemen göz kamaştırıcı konulara değindikten sonra, 1.24 güncellemesinde gelecek olan oyundaki bazı geliştirmelerin yanı sıra başka konularda da çalışmaya devam edeceğiz. 1.24, Macaristan ve Danimarka güncellemeleri gibi hata düzeltmeleri ve bir kaç yenilik içeren ücretsiz bir güncelleme olacak.

Fark etmiş olabileceğiniz gibi, bir süredir güncellemelerimize isim veriyoruz. Şu ana kadar Prusya, Danimarka, Ming, Macaristan, Rusya ve Persia oldu. Bir sonraki sizce neresi olacak?
 



Tam olarak nerede??

The Iron Mountains: EU4 Ryukyu World Conquest AAR

9
Diğer Oyunlar / Call of Duty Filmi Geliyor!
« : 14 Kasım 2017, 12:51:51 »
Activision Call of Duty filmi için çalışmalara başlandığını açıklamış. (Eğer olursa) çok güzel bir fikir diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz?

Haber linki aşağıda.


10


Paradox'un duyurduğu yeni eklenti paketi Cradle of Civilization, 2017 Sonunda Europa Universalis IV için geliyor.

STOCKHOLM3 Ekim, 2017 – Paradox Interactive ve Paradox Development Studio bugün Europa Universalis IV: Cradle of Civilization'ı duyuruyor, Erken Modern tarihte imparatorluk kurma ve keşif hakkında en çok satan büyük strateji oyununa yeni bir genişleme paketi. Insanlığın daha büyük hedefler için bir zamanlar ilk adımlarını attığı topraklarda, binlerce yıldır, imparatorluklar çöllerde ve vadilerde savaşmışlardı. Kral Sanherib'den büyük hanlara kadar ticaretin ve öğrenmenin kesişme noktası aynı zamanda ordular ve savaş ağalarının da anayolları olmuştu. Şimdi, Timur'un büyük imparatorluğunun çöküşünün gölgesinde yeni güçler, Medeniyetler Beşiği'nin mirasçıları olduklarını iddia ediyorlar.

Cradle of Civilization, Nil ile İndus arasındaki toprakları işgal eden Müslüman uluslara daha fazla derinlik katıyor. Yeni hükümet güçleri ve oyun seçenekleri ile bölgenin başlıca güçleri birbirlerinden daha da farklı hissedecekler.


Cradle of Civilization ile eklenecek özellikler:

• Memlük Hükümeti: Kölelerin artık efendi olduğu farklı bir imparatorlukta yeni sultanlar yaşayabilmek için kültürel güce ihtiyaç duyacaklar.
• İran Teokrasisi: İran ulusları rejimini güçlendirmek için inancın gücünü kullanabilirler.
• Aşiret Federasyonları: Ermenistan ve Mezopotamya'daki Kara ve Ak Koyun kabileleri yerel klanların birliğinden istifade etmek için genişlemelidir.
• Ordu Profesyoneliği: Paralı askerlerin çağı, yerini yeni generaller yetiştirip, orduyu eğitirken yavaşça Daimi Ordular Çağı'na bırakıyor.
• İkta Vergileri: Müslüman hükümetler özel ikramiyeler için her 20 yılda bir yeni vergiler empoze edebilirler.
• Ticaret Politikaları: Ticari gücünüzü veya askeri avantajlarınızı arttırmak için tüccarlarınızı ticaret noktalarına gönderin.
• İslam Fakülteleri: Sünni ve Şii disiplinleri öğrencilerine eşsiz avantajlar sunmaktadır ve uluslararası ilişkileri Ortadoğu'da dönüştürmektedir.

Cradle of Civilization, oyuncuların yeni tarih ve kültürleri keşfetmelerine izin veren, genelde ders kitaplarında unutulan imparatorluklara yıldız rolü veren Europa Universalis IV geleneğini sürdürüyor. Cradle of Civilization 2017 yılının sonlarında 19.99 dolara satışa sunulacak.

Geliştirici Günlükleri Listesi
Yemen ve Mısır Geliştirmeleri
Ak ve Kara Koyunlu Geliştirmeleri #1
Timur Toprakları Düzenlemeleri
Ordu Talimi Özelliği
Ordu Talimi Hakkında daha fazla ayrıntı
İslami Ticaret Yenilikleri
İslam Mezhepleri Sistemi
Ak ve Kara Koyunlu Yenilikleri #2
İran Yenilikleri

Görseller
Resimlerin büyük halini görmek için yeni sekmede açın

11
Extended Timeline / Special Interest Sorunu
« : 13 Eylül 2016, 16:36:19 »
Oyunda Custom Nation ile oynarken, haritadaki tüm ülkeler otomatik olarak "Special Interest" seçili oluyor. Yani hepsinden haberler alıyorum. Bunu kapatmanın ya da değiştirmenin bir yolunu bilen var mı acaba? Çünkü tek tek hepsini değiştirmek çok uzun zaman alıyor.

12


Oyunu başlatmaya çalıştığımda böyle bir ekranla karşılaşıyorum. Pencere beyaz gözükmesine rağmen oyunu başlatmak mümkün oluyor doğru yere tıklayabilirsem ama diğer ayarları tabi ki değiştiremiyorum. Çözüm önerisi olan var mı?

13
Europa Universalis IV / Windows 10 oyuna girme sorunu
« : 07 Ağustos 2015, 15:30:55 »
Merhaba arkadaşlar. Bugün laptopuma windows 10 kurdum ve bugüne kadar sorunsuz çalışan EU4 artık açılmıyor  :no:
Konu ile ilgili bilgisi ya da çözüm yöntemi bilen varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim.  ???

Sayfa: [1]