İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Baris

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 93
1
19 Ocak'ta göndermişim sende 20 Ocak'ta galiba, zupferd turda sorun çıktı diyor ama... ?  ???

Sıkılmadılarsa devam edelim, yoksa 1 vs 1 diğer oyunlara odaklanayım Hakan.

Bu arada  Campaign Series: Middle East 1948-1985 'deki taktiksel çatışmalar çok gerçekçi güzel olmuş. Biraz ona baktım çok zengin birim ve arazi çeşitliliği var. Belli bir arazide olmak Ageod oyunlarındaki gibi birime göre morallerini etkiliyor. Milislerden tanklara kadar birlikler mevcut.  8|

2
Units no longer have their movement points halved when disrupted during day.

Panzer Campaigns: Mius '43 demosunu oynamıştım. Blitz'de oyun kurmamın amacı da Tunisia'43 ünde yeni Panzer Campaign serilerinde uygulanan üstteki kod değişikliğine gitmesiydi. Bir şekilde dikkat çekerim diye düşündüm. Evet Gold versiyonlarının grafikleri çok iyi.

Panzer Battles serilerini denemedim ama gördüğüm kadarıyla taktiksel oyun tarzına uygun. Bu alanda çok rakibi var fakat JTS oyunları arasında popülerlik oluşturdu. Görüşüm olarak daha küçük haritalarda standart piyadenin 2-3 hex öteye ateş edebilmesi bana göre değil. Daha çok manevraya dayalı oyunları seviyorum.

Şu an Kursk'43 Gold çıkmış sanırım. Panzer Campaigns serileri II. DS askeri tarih ile ilgilenen için mükemmel.

3
Ken ile birlikte 5 oldu.  :) Rakiplerde bolluk var. Esasında çoğu oyun ufak senaryolar üzerine pek vakit almıyor.

Tunisia' 43 Kasserine Muharebesininin en düşük ölçekli harita versiyonunu bir diğer rakiple oynuyorum. Daha doğrusu ilk şok evresi. Çöl savaşlarındaki renkler bana daha doğal geliyor, en uzun campaign senaryoları dahi 1 vs 1 oynanabilir. Avrupa cepheleri gibi çok karmaşık ve devasa OOB yok. GG War in The West'i de solo oynarken en çok Afrika cepheleri hoşuma gitmişti. İkmal daha sorunlu.


4
Campaign serisini 2 kulüp daha oyuncu çekmek için kovalıyor, zaten fazla oyuncusu yok ama oynayan çıkarsa çeşitlilik olur. Yıllar ve yıllar evvel Talonsoft'un Rising Sun'ı oynamıştım, Remastered versiyonu Campaign Series: Middle East 1948-1985  ile nostalji yaşadım. ;) Oyunu da unutmuşum tabii.

JTS 1. DS serileri de bence çok iyi Hakan. Füze tank uçak gibi şeyler yok daha sade. Şu an Blitz'de oynadığım senaryo bu. 1914'de Fransız tarafında cephelerden biri çökmek üzere. Rakip gri renkteki Almanları oynuyor. Bu resim FOW kapalı iken çekildi. Bizim oyun daha farklı ilerliyor. Bence 1. DS serilerine bir bak zaten sende East Prussia'14 vardı. Acele etme yeni 1 DS oyunu çıkacak onu alırız. Eh bi de fiyatlar düşük olsaydı.  :ceasarno:





5
Site için resimlerin çözülürlüğünü düşürdüm ve Campaign Series'i hem grafik hemde oynanış olarak beğendim Hakan. Fiyat ucuzlamıştı aldım. Tabii bi JTS kadar dev ölçekli değil ama taktiksel çatışmalar için mükemmel. Mesela resimdeki özel kuvvetler SAS için capabilities altında özellikler var. Oynanışı JTS kadar yaygın değil ama benzerlikleri var.  İleride Vietnam, sonraki oyun ise yeni motorunda 2.DS Doğu cephesi üzerine olacakmış.



Jason olası İran DLC'si için 1948-1988 arası bazı çatışmaları dökmüş. Gördüğüm kadarı ile ölçeği ve oyun mekanikleri bu tür çatışmalar için çok uygun.


June-September 1947 - Numerous clashes with Azerbaijani and Kurdish rebels (using guerrilla and ambush tactics) vs Iranian troops (motorized, tanks and tactical aircraft).

September 1948 - Iran border guard company at Qulan successful defence vs Soviet-Azerbaijani irregular force.

September-October 1948 - Numerous border clashes with Iran border guards/Infantry vs Soviet-Azerbaijani irregular force.

April 1952 - Iranian troops sent to southwestern Iran to impose martial law after local governor was beheaded. 250 casualties in clash of clearing town. Reinforced motorized company vs tribal militia.

March 1953 - Iranian troops clashing with Bakhtiari tribesmen in the oil fields of southern Iran in an effort to disarm the tribesmen. Tactical aircraft were required to restore order. Heavy casualties for both sides. Understrength infantry battalion vs numerous tribal militia.


August 1979 - Iranian Revolutionary Guard (mechanized battalion) ambushed and destroyed at Paveh by large force of Kurdish Peshmerga.

August 1979 - Siege of Mahabad. Assault on city (F-4's + tanks + artillery)

October 1979 - Kursdish Peshmerga return to Mahabad and engage in street fighting (RPG's and Molotov's) against mechanized garrison.

May 1980 - Mechanized Divisions seizing many large cities (Sanandaj, Pawe, Marivan) in coordinated assault. Many villages/suburbs destroyed. Kurdish Peshmerga held out in Mahabad.

August 1980 - Failed assault on Mahabad.







6
Ken'e mesaj attım Hakan. Yakında onla da başlarız. Diğer oynadığım JTS pbemler zaten ufak senaryolar üzerine çok vakit almıyor. Blitz'de oynadığım oyuncularla biraz samimiyet artsın ve 1-2 oyunu bitirelim TWC'ye mutlak çağırırım.

Historical strategy dalı benim çok hoşuma gidiyor, AGEod oyunlarına ilgim bu yüzdendi. Bir de Gary Grigsby gibi dev ölçekli oyunlarda tarihi ordu performanslarını (kayıplar ve manevra 'campaign schedule') rakiple oynarken test etmek keyifli. Bunun yanında daha önemlisi tabii rekabet ve büyük stratejik planlama içermesi. Bu olmadığı zaman diğer yapımlar bana sadece oyun gibi geliyor. TOAW'3 gibi oyunların senaryo tasarımcıları belki çeyrek asırın üzerinde süredir senaryo tasarlamışlar, bu sadece oyundan öte büyük hobi alanı. Belki ileride fikrin değişir.  :yes:

Bu arada JTS'ye başlayınca Campaign Series: Middle East 1948-1985 tekrar ilgimi çekti. Bugün büyük bir yama yayınlayıp 1 hafta boyunca yarı yarıya indirim olacaktı.
http://www.matrixgames.com/products/582/details/Campaign.Series.Middle.East.1948-1985

İleride Vietnam, İran Irak Savaşı gibi çatışmaları da yansıtmayı düşünüyorlar. Bu oyunların atmosferi ve inandırıcılığı çok iyi silah sesleriyle desteklendiğinde mükemmel oluyor.  :ceasaryes:

Keşke Paradox Fan'a erken kayıt olsaydın, burada Total War turnuvaları yapılıyordu diye hatırlıyorum. Belki şimdide katılan olur?

7
Teşekkürler. Simulation mode tercih edilebilir. Kriegsspiel modu bir çok harp oyununda daha iyi örnekleri olduğu için yetersiz gelebilir. Bir tek simulation mod gerçek zamanlı olursa pbem nasıl işleyecek onu tam çözemedim. Turların zaman aralığı senaryo büyüklüğüne göre değişiyor galiba. Örnekte atlının emirleri ulaştırması 8 dakika, turun tekrarı hızlandırılmış şekilde seyrediliyor galiba. Bu alanda Flashpoint Campaigns başarılıydı ama harita ölçeği çok küçüktü.

'A moderately complex General Staff Wargame in simulation mode will take 1-2 hours to play.' Belkide simulation modda pbem yok?

8
Blitz'de yapımcılar forum konularına katılıyor diye hatırlıyorum Hakan. OOB,senaryo ve kurallar üzerinden sohbet oluyordu. En azından JTS'lerde öyleydi. Bir nevi JTS oyunlarının resmi sitesi. Tabii rakip bulma üzerine işleyişi daha fazla, aynı gün içinde 2 rakip bulmuştum. Bana göre oyuncu profilleri uzun senaryoları oynayacak seviyede. Bu çok iyi her kulüpte bu mümkün değil. TWC'de de forumlar işlese daha iyi olabilir gerçekten, chat kanallarını pek sevmiyorum bana biraz gereksiz geliyor.

FOG II benim için geriye dönüş olur, çok oynamıştım. Skirmish oyunlara da ilgim az. Slitherine oyunları arasında popüler olduğu kesin. 7 seneden fazla Ageod oyunları oynayınca onlara da ilgim azalmaya başladı. Bir çok oyunlarının betasında bulundum, çıkacak WSS'yi belki aynı faction ile 20 kere pbem oynamıştım.  8| Bakalım yeni motorları nasıl olacak.

Farklılık olsun diye GG War in The West, Strategic Command ve belki General Staff Wargaming system oyunlarını pbem düşünüyorum. Araya FR'14 ve Tunisia '43 girdi.


9
Kickstar backers da özellikle senaryo tasarımları ile ilgilenenler için araçlar mevcut ve Napoleonic, Civil War senaryoların bazıları bedava erişimde ama beta aşaması üzerinden her hangi bir bilgi var mı? Testler ve alımlar başladı mı. Oyunun simulation mode ve bir mod üzerinden daha oynanabildiğini duydum ama tam ne olduğunu kestiremedim.

10
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 17 Ocak 2018, 00:25:40 »
Video 35. dakikada Savoy prensi Eugene üzerinden başlıyor. Pbem oynanışta başlarda mağlup etmek imkansız.  :) Tabii en önemli olan İtalyan bölgelerinin Bourbons aleyhine taraf değiştirmeyecek ölçüde FRA,SPA ordularının bölgede başarısızlık yaşamaması. Senaryo olarak kısa İtalyan cephesi işlenmiş. Bu oyuna hazırlık için kısa bir senaryo.

11
Blitz'de 2 yeni oyuna başladım Hakan. Biri FR'14 - 3-4 sene evvel oynadığım rakiple- diğeri Tunisia'43,yeni tanıdığım rakip. Esasında uzun süredir beraber oynanılan rakiple bütün senaryoları oynamak iyi oluyor. Gerçekten de Leipzig'deki tüm senaryoları test etmek 1 yıldan fazla sürebilir. Tam bir derya.

TWC'yi neyin üzerine kurgulamak gerekir acaba. JTS'de Blitz egemenliği var ve kolay rakip bulunuyor. Belki Gary Grigsby oyunları ve Strategic Command'ı da dahil etmek gerekir. Çünkü bu oyunların da JTS gibi ilerisi için senaryo&yeni versiyonları çıkacak.

Leipzig için ileride TWC'de 1 vs 1 oyuna katılırım, en azından bizim oyunu bitirelim.

12
Belki bi 30 sene daha oynanır, kulüpler devam ettiği sürece.  :) Dönem üzerine koleksiyon yapmak için ideal. OOB ve üniformalar çok güzel. İyi bir ekip olduğunda zannedersem başka oyun oynamaya gerek kalmaz. Genelde 1 vs 1 tercih ederdim ama ordular üzerinden çoklu oyuncu bu serilere çok uygun.

Bu arada Hakan diğer senaryolara baktım visibility 40-60 arası değişiyor, galiba bir hex=100 metre. 034 Katzbach 3'er kişilik taraf için uygun görünüyor. Allied Silezya Ordusunu, left wing ve right wing 2 kanadıyla beraber toplam 3 oyuncu oynayabilir.

Oyunda gördüğüm bir bug-emin değilim tabii- süvari squadron a bölündükten sonra eğer ana kuvvet üzerinden tekrar skirmish oluştura basılırsa ana kuvvetin ismi de squadron oluyor, bir daha bölündüğü kuvvetle birleşemiyor. belki tasarım öyle olabilir.

Peninsular'a bir ara bakarım zannedersem İspanya haritaları daha tepe ve zor araziden oluşuyordur.

13
Yardıma geleceğim Hakan, yola çıktım. 15 dakikalık senaryolar bana biraz hızlı geldi. Galiba blitz türü manevraya neden oluyor. Dün Tunisia 43'ün senaryo notlarına bakmıştım, tankların Tunus'da manevra ve performanslarını anlatıyordu. Arazide çoğu zaman bu oyundaki gibi clear hex değil, çok engebeli. Daha yakın dönem olduğu için belki daha özenli gördüm. Bizim oyun türü deathmatch üzerinden olduğu için belki biraz arazi ve OOB generic kalıyor. Tam Napoleonic oyunlara alışamadım, belki başka harita ve senaryo daha iyi olabilir.

14
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 15 Ocak 2018, 14:53:53 »
Tabii hazır. İspanya Veraset Savaşında daha fazla birim var konusu gereği daha karışık. Kuzey Savaşında ise anti İsveç Koalisyonu ve Petro streltsy piyade modeliyle bir süre idare edip askeri reformları yapması lazım. Tam bir war of attrition stratejisi gerekiyor. İsveç'i başlarda durdurmak çok zor.

1706,1709 senaryoları deneyimli ve tecrübesiz 2 farklı seviyede rakibin eşleşmesi  için ideal. Ama yinede Bourbons için umut var.

El Gran Capitan Association'ı beğendim, site içeriği ve bölümler çok iyi olmuş. Tahminimce biraz da oyun tanıtımı için düşünmüşler. Ageod oyunları için uygun yapılanma ve oyuncu kitlesi için ideal gözüküyor.  8|

15
Güneydeki yola cavalry detachment türünden öncü birimler koymuştu rakip. Bunlara piyadenin assault yapamayacağı gibi fire aşamasında yeterli hasarı da veremiyor. Oldukça doğru taktik. Sende skirmisher ları 2-3 hex öteye koydun galiba. Evvelden hatırladığım  houserule lardan biri skirmisher birimlerinin 2-3 hex den fazla 'özel kuvvetler' tarzı çok bağımsız hareket etmemesi. Oynadıkça oyunu hatırlıyorum. Pbem in en büyük artısı YZ ile oynandığında gerek duyulmayan taktikleri rakibe karşı oyunda yaptırması.  ;)

16
Senaryo seçimi biraz tepeden inme oldu. :) Bana göre bu ekip için (en azından bizim için) deathmatch erken ve tarihi senaryoları tercih ederdim. House rule üzerinden karar alırken de danışmak iyi olurdu. Burada da eksikler var. JTS üzerinden oyunlarda özellikle Napoleonic oyunlarda kurallar çok değişebiliyor.

17
Kuzeydeki Dan Corps'a yaklaşan kuvvetleri gördüm güneydeki yolu kullanıp peşlerine düşerim diye düşünmüştüm. Galiba güneydeki yol kuzeye bağlanıyor. Supply wagon olduğu için ikmal hattı koruması da gerekmiyor? Güneyden yardım geç olursa kuzeye yönelebilirim. Visibility 1 hex ile oynanması çok zor.  :)




18
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 14 Ocak 2018, 00:56:11 »
Evet. 1706,1709 senaryoları Bourbon için zor geçecek yıllar. İspanya'da Habsburg ve Britanya kuvvetleri oluşuyor. Ama eşit denklikte oyun için 1701'den başlanabilir.

19
Evet Hakan uzun süredir Blitz'de oyun oynamamıştım. Ama kaydım duruyor.

Bug bende oluşmadı, yani her tur pbem no save file kontrol etmem gerekmiyor.

Bu arada Volcanoman'in mesajına baktım yeni 1.DS oyunu çıktığında mevcut oyunlara yeni yama çıkacakmış. Böyle böyle galiba Panzer, Napoleonic Campaigns gibi tüm 1.DS cepheleri operasyonel ölçekte farklı oyunlarda işlenmiş olacak. Tabii uzun yıllar sürebilir, başarılı bir seri olur.

Alıntı
You will get all that in the next EP14 update, when the next FWWC title is released, then both F14 and EP14 will get a big update too. When will that be? Not sure, other than "When its ready". (hint: testing is underway though). :0

20
AGEOD / Ynt: Wars of Succession
« : 11 Ocak 2018, 19:56:20 »
Evet Aralık başında betalara bilgisi gelmişti. Şu an 1 vs 1 olarak çıkış sürümünü pbem oynuyoruz. Kod üzerinden yama ileride gelmeyebilir. Artık tüm kod üzerinden yamalar yeni oyun motoru üzerinden.  Database üzerinden olası eksikler ve oyun dengesi üzerine dengeleme desteği hep mevcut. Bence çok başarılı bir oyun oldu, çıkışa da az kaldı.  :)

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 93