İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - fksahin

Sayfa: [1]
2
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-5th-of-december-2017.1058829/

Herkese mutlu Salılar! Geçen hafta, Japonya ve Filipinler'de yeni iller, fikirler ve ülkeler de dahil olmak üzere 1.24 Japonya Güncellemesindeki eklemeleri paylaşmaktan memnuniyet duyduk. Bugün, daha az seksi değişiklikler hakkında konuşmak istiyorum. Performans, hata düzeltmeleri ve denge değişiklikleri.

Performans ile başlayalım. Bu bir Geliştirme Günlüğü'nde ele alması zor bir konu çünkü göstermek için bir ekran görüntüsü paylaşamam ve bu yeni performansın% 20'lik core oluşturma maliyeti ve +1 lider şokuyla geldiğini söyleyemiyoruz. Hayır, üzerinde çalışmak ya da konuşmak için en güzel şey değil ama 1.24 Japonya güncellemesinde oyunun performansını artırmak için büyük bir çaba ortaya koyduk ve bunun için mikesc ve Groogy'ye teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Oyunun günlük işleyişine ayrıntılı bir şekilde bakarsak eğer, gerçekte performansı etkileyen öğeleri daha iyi fark edebiliriz.

Önce:

*1

Gördüğümüz gibi, AI aktörleri paralel çalışıyor olsalar bile, countries_serial ile çok bir fark olmamakla birlikte, performans hacmini adeta içiyorlar. Bu şekilde, oyunda ilerledikçe performans da iyice kötüleşiyordu. Bu bir dereceye kadar beklenebilir: oyun ilerledikçe, AI için düşünülmesi gereken daha fazla ve daha büyük ordular oluyor, ancak memnun olmadığımız seviyelere ulaşıyordu.

Kendimizi adayarak yaptığımız bazı çalışmaların ardından performans günlüğümüz bu şekli aldı:

*2

Bazı ilgilendiğimiz kilit kısımlarda hala ani yükselişler var ama sonuç olarak performans belirgin şekilde hız kazandı.

1.24 Japonya Güncelleştirmesinde bu konuyla ilgili sizden geri dönüşleri bekliyoruz.

Bugünkü konumuzun büyük kısmı bu kadar ama erken bir Noel hediyesi olarak 1.24'e sahip olmanızı istiyoruz, bu yüzden hızlı ilerleyelim. 1.23, Cradle of Civilization ve bazı hata düzeltmeleri içeren hotfix'i yayınlamaktan çok memnunuz. Japonya, tüm güncellemelerde olduğu gibi, bir çok hata düzeltmelerine sahip olacak. Bu sorunları fark edip çözmemize, gönderdikleri raporlar ile, katkı sağlayan oyunculara teşekkürlerimizi iletiyoruz. Japonya, ticari şirket tüccarları gibi raporlanan ve bir çok diğer hatalara çözümler getirecek. Ordu Bakımı mı dediniz?

Sonunda, Japonya ile birlikte gelen bazı Denge Değişiklikleri olacak.

Birincisi, erken modern ordunun hareket hızını, oyundaki birimlerimizin genel hızı ile karşılaştırarak tartışıyorduk. Oyun içi ordularımız tarihsel tahminlere kıyasla garip bir şekilde hızlı hareket ediyordu ve bu nedenle birimlerin hareket hızını 1,0'dan 0,7'ye düşürdük, ancak bunu artırmanın yolları olacak. Birincisi, göçebelerin tarihsel gücü, geniş arazilere hızla hakim olma yeteneğiydi ve bu yüzden bu hükümetlere daha hızlı birim hareket hızı verildi. Buna ek olarak, Ordu Talimi tam dolu bir seviye ile ordu hareket hızını % 20'ye kadar yükseltecek, bu nedenle iyi hazırlanmış bir ordu eğitimsiz bir orduyla karşılaştırıldığında daha hızlı bir ilerlemeye sahip olacak.

Diğer değişiklikler, faiz oranlarının en az 1.0 olarak sınırlandırılmasını içerecek. Değişiklikler yoğun bir şekilde istiflendiğinde, ulusların sonsuz bir para havuzuna sahip olmaları yerine, borçlarının makul bir şekilde dengelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, faiz ve krediler sistemi fazla bir değişiklik içermezken, EU4 piyasaya sunulduğundan bu yana çok daha fazla şey eklendiğinden, birçok faiz azaltma kaynağının gücünü de düşürdük.

Son olarak, Ordu Profesyonelliği için bir çift değişiklik: takviye oranını ve arz sınırını artıran Supply Depot, 2 yerine 5 yıl süreyle geçerli olacak. The Reserves Morale Impact (Yedekler Moral Etkisi), artan günlük moral hasarı nedeniyle artık daha etkili ve azaltılmış Genel Masraflar ile yer değiştirdi.

Tabii ki, Japonya güncellemesi ile birlikte daha birçok düzeltme ve değişiklikler var ve bunları da zamanı geldiğinde konuşacağız. O zamana kadar, iyi günler diliyoruz ve unutmayın, www.twitch.tv/paradoxinteractive adresinde 15:00 (CET)'de başlayacak Dev Clash'a katılarak bunu daha iyi hale getirebilirsiniz!


*1
*2


3
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-28th-of-november-2017.1057699/

Herkese iyi günler. Bugün yaklaşan 1.24 güncellemesinin bir parçası olacak harita değişikliklerini ayrıntılı olarak ele alacağım. Aranızdaki bazı şahin gözlülerin geçen hafta görmüş olacağı gibi, 1.24 Japonya Güncellemesi başlıklı olarak, Japon bölgesi ve Filipinler'e biraz sevgi vereceğiz.

Öncelikle Filipinler'de olup bitenlere bakacağız:
*1

Kuzeyde, 1444'te üç yeni ülke buluyoruz: Pangasinan, Tondo ve Maynila. 3 ayrı devlet dinine sahipken: sırasıyla Mahayana, Hindu ve Animist, Filipinler'in kKuzeyini ve yeni eklenen Luzon fikirlerini paylaşıyorlar.

-------------------------------------------------
luzon_ideas

global_trade_goods_size_modifier = 0.1
navy_tradition = 1

luzon_barangay =
"Spread out in small port cities and over numerous islands our state is dependent on the sea for its very existence. Our society is built to support long range trade, and everything, from the organization of agriculture to the laws and traditions reflect this fact."
naval_maintenance_modifier = -0.2
sailor_maintenance_modifer = -0.1

luzon_conquest_of_paradise =
"Our archipelago is a paradise to some but it is not without its danger. Rainforests and tropical diseases can deter invaders and sometimes the best defence is our islands themselves. In the face of sure defeat we have traditionally employed scorched earth tactics and let the land fight the invaders for us"
hostile_attrition = 1

luzon_sino_philippine_trade =
"Luzon and especially our position in the Pasig river delta, has allowed us to develop thriving ports for the import of Chinese goods into the entire archipelago. Chinese goods arrive regularly in Tondo where they can then be redistributed to the many ports and islands of the Philippines."
global_ship_trade_power = 0.1

luzon_tagalog_syncretism =
"While we have never stopped worshipping the gods of our ancestors we have also never seen a reason to reject foreign faiths. Among our people we honor the Gods of the Brahmanic faiths, side by side with the god of the Mohammedans and Buddhists."
tolerance_heathen = 2

luzon_sailors =
"Not all sailors serve on our own ships, some seek employment among the many warring states of Southeast Asia. Luzon Sailors can be found on warships from Brunei to Aceh.The experience these men earn abroad is something we can than make good use of in our own maritime endeavours. Let us encourage all our young men to seek their fortunes abroad so that they may later return experienced and hardened."
navy_tradition_decay = -0.01

luzon_a_safe_haven =
"Our kingdom is close enough to enjoy a stream of Chinese, Japanese and Southeast Asian goods yet too far away to be within their reach. This makes us a desirable destination for many who for whichever reason wish to abandon their homeland. Let us invite these people to our land so that we can benefit from their skills and expertise."
advisor_cost = -0.1

luzon_expand_the_sugar_production =
"One of the most sought after crops in these lands is the sugar that our ancestors have grown for centuries. In a more interconnected world this cash crop could bring us even greater wealth. Expanding the production of Sugar, through land reclamation as well as at the expense of other crops will allow our economy to grow to new heights."
production_efficiency = 0.1

bonus =
naval_morale = 0.2
-------------------------------------------------


*2

Güneyde Madyas, Cebu ve Butuan'ın Hindu ulusları Maguindanao'nun daha güçlü Animist gücünün gölgesi altında büyüyorlar. Ayrıca ortaya çıkan Sulu'nun 1444'te oynanabilir olduğuna dikkat çekmek istiyorum. Yeni ülkelerimiz burada kendi benzersiz Ulusal Fikirlerinin tadını çıkarıyor. Bugün bakmak için Maguindanao'yu seçeceğiz, çünkü Animist Gurur Dünya Çapında

-------------------------------------------------
mindanao_ideas={
start = {
navy_tradition_decay = -0.01
infantry_power = 0.1
}

mindanao_an_islamicized_barangay = {
"Muslim traders, sufis and seamens have grown ever more common in the waters of Nusantara over the course of the last hundred years. We should integrate these newcomers in our realm and join the society of maritime Muslim sultanates. By paying homage both to this new god and the old gods of our ancestors we can be sure to have the support of the heavens as well as our people at all times."
tolerance_heathen = 2

} mindanao_unite_the_datus = {
"There are a great number of Datus, chiefs, of varying stature and influence within our borders. Many exert a much greater deal of autonomy than we would like. Let us rein in these small time chiefs and make them all come regularly to our capital to partake in the kingship ceremonies of our dynasty."
global_tax_modifier = 0.1
}
mindanao_protect_the_riches_of_mindanao = {
"The island that is our home is also a great source of wealth. Gold, pearls, sugar and cinnamon are all exotic goods that attract merchants from faraway realms and even continents. We must not let access to these goods go too easily. Let us protect our artisans and spice merchants and given them what support they need to thrive and profit from the presence of foreign traders."
global_trade_goods_size_modifier = 0.1
}
mindanao_moro_sailors = {
"The Moro people of Mindanao and Sulu are famous for being able sailors and adept at naval warfare. Yet there are many who would claim to dominate these waters. We should build a new and strong fleet for our state, crewed by the many Moro sailors under our control."

naval_maintenance_modifier = -0.2
}
mindanao_fortify_our_ports = {
"We live in a dangerous world, where slavers and pirates are a constant a threat to any coastal settlement. If that was not enough, the arrival of western ships signals the dawn of a new era, with new enemies. We must always be prepared for hostile attacks and fortify all important ports with stone and cannon."
defensiveness = 0.2
}
mindanao_guerilla_warfare = {
"There are many who would try to seize our cities and villages against our will. These foreigners claim that they wish to convert us or 'settle' within our lands. We must resist all such attempts, and be ready to use the land itself against any invader."
land_morale = 0.1
}
mindanao_pirates_of_mindanao = {
"The increased hostile presence throughout the open seas has ruined many of our captains. We must resist those who would put tariffs and regulation on our shipping and instead wholeheartedly engage in smuggling and piracy when we need to. By giving safe harbor to those hunted for piracy we might also increase our activities to once again chase away those who would limit our access to the seas."
embargo_efficiency = 0.1
privateer_efficiency = 0.25

bonus = {
global_manpower_modifier = 0.1
-------------------------------------------------

*3

Nihayet sıra geldi Japonya'ya. Mandate of Heaven'ın yayınlanması ile birlikte çok dikkat çektiler ancak bir yanlışı düzeltmek üzere adaya dönüyoruz. Şimdi 1444'de Oda klanı, Kitabatake ve Tokugawa'nın yanısıra, Kyoto'dan sadece bir taş atım ötesinde oynanabilir. Nobunaga'nın Oda'yı tarihteki önemine getirmesinden yıllar önce olsa da, başlangıçtan itibaren kendi Ulusal Fikirleri ile oynamaya hazırlar.

-------------------------------------------------
ODA ideas = {
start = {
infantry_power = 0.1
land_morale = 0.1
}

oda_rakuichi_rakuza = {
"All over Japan the old Za guilds have grown influential enough to smother many forms of enterprise. With private armies they are also an affront to our direct authority. Let us abolish their monopolies and do away with tolls and closed ports or cities. Free markets and guilds, rakuichi and rakuza, will put an end to Za influence and let our commerce flourish."
global_trade_goods_size_modifier = 0.1

oda_tenka_fubu = {
"Stabilizing our own holdings has given us a strong base for future expansion in what can only be described as a chaotic realm. Let us make the unification and pacification of Japan our clan’s mission, unifying the world can only be done through force of arms."
province_warscore_cost = -0.1
core_creation = -0.1
}
oda_generals = {
"Obsession with birth and privilege has made this country weak and the rise of self-made powerful Daimyo throughout the realm has clearly proven how useless such notions can be. Let us take this lesson to heart and let success and skill be the guiding principle for who should rise to command our armies. Strong leadership is a requirement for rapid expansion."
leader_land_shock = 1
}
oda_azuchi_castle = {
"Japan is in many ways a land of castles and everywhere we can see the growth of Jokamachi, Castle cities. It is through the construction of strong castles that one can assert influence both over the political realm and the routes vital to military campaigns. This learning is one we must take to heart. From the imperial court to our own retainers it is through the castles that we make sure that they are constantly reminded of our presence and power. At all times we must prioritize the reduction of enemy castles and the erection of our own in strategic locations"
leader_siege = 1
}
oda_triple_firing = {
"The advent of firearms has, and will continue to, revolutionize warfare in the Japanese archipelago and through mastering these new weapons we can dominate any battlefield. In order to increase the rate of their fire our musketmen will form ranks, allowing one to fire while two others reload."
fire_damage = 0.1
}
oda_patronization_of_the_west = {
"Western missionaries have brought many ideas and techniques to our land and unlike the old Buddhist associations they have no previous ties to corrupt land owners or rebellious cities. We should welcome the westerners into our cities and examine the benefits they can bring to our court."
technology_cost = -0.05
}
oda_kenchi = {
"Our realm is in many ways a patchwork of small manors and fiefs. An overview of their through worth, and in many cases even who owns what piece of land, is almost impossible to achieve. Let us undertake a major cadastral survey to investigate these lands in detail and create a new system of taxation and obligations that can then be both efficient and fair."
global_manpower_modifier = 0.2

bonus = {
leader_land_fire = 1
-------------------------------------------------

Gördüğünüz gibi yeni yıl gelmeden önce kavuşacağımız, Uzak Doğu'ya odaklandığımız 1.24 Japonya güncellemesinde heyecan verici gelişmeler olacak. Güncelleme ücretsiz olacak, yukarıdaki harita değişikliklerini, daha fazla ulusal fikir, hata düzeltmesi ve bir çok yeniliği içeriyor olacak. Bizden size erken bir Noel hediyesi olarak kabul edin. Önümüzdeki hafta bazı düzeltmeleri ve denge değişiklikleri hakkında ayrıntılı bilgi alacağız. Görüşmek üzere!


EU IV 28.11.2017 Geliştirme Günlüğü Resimleri

*1       *2
*3

4
Herkese iyi günler. Cradle of Civilization'ın yayınlanmasından sonraki ilk geliştirme günlüğümüz. Bugün gelecekteki planlarımız, hata düzetlmeleri ve 1.24'e doğru kısa bir bakış ele alacağız.

Cradle of Civilization geçen hafta yayınlandı ve görüşlerinizi okumaktan çok mutluyuz. Oyunumuzun hala popülarite kazanarak gelişim gösterdiğini görmek sevindirici ve ekibimiz sizden okuduğumuz şeylerin hepsini not ediyor (Türkler harici olsa gerek..). 1.23'te Ortadoğu'da yaptığımız çalışmaların keyfini çıkaran çok sayıda kişiyi oynarken görmek çok eğlenceli. Memlükler olarak ilerleyen ya da parçalanan Timur İmparatorluğu'ndan İran'ı kurmak için kendi seçtikleri küçük bir devletle büyüyenler var. (Memlüklerin EU ömründe böyle popüler bir seçim haline gelebileceğini hiç düşünmemiştim.)

Şu ana kadar olanları ve gelecekteki planlarımızı göz önüne alarak, 1.23 / Cradle of Civilization'daki bazı daha belirgin sorunları düzeltmek için bir opt-in (belirli/seçilmiş bir şema) yaması yayınlamak amacıyla topluluktan bildirilen hatalar yoluyla yolumuza devam ediyoruz. Herşey planlandığı gibi giderse, bu yama bir hafta içinde yayınlanacak.

Hemen göz kamaştırıcı konulara değindikten sonra, 1.24 güncellemesinde gelecek olan oyundaki bazı geliştirmelerin yanı sıra başka konularda da çalışmaya devam edeceğiz. 1.24, Macaristan ve Danimarka güncellemeleri gibi hata düzeltmeleri ve bir kaç yenilik içeren ücretsiz bir güncelleme olacak.

Fark etmiş olabileceğiniz gibi, bir süredir güncellemelerimize isim veriyoruz. Şu ana kadar Prusya, Danimarka, Ming, Macaristan, Rusya ve Persia oldu. Bir sonraki sizce neresi olacak?
 



Tam olarak nerede??

The Iron Mountains: EU4 Ryukyu World Conquest AAR

5
Diğer Oyunlar / Call of Duty Filmi Geliyor!
« : 14 Kasım 2017, 12:51:51 »
Activision Call of Duty filmi için çalışmalara başlandığını açıklamış. (Eğer olursa) çok güzel bir fikir diye düşünüyorum. Siz ne dersiniz?

Haber linki aşağıda.


6
Europa Universalis IV / Cradle of Civilization Content Pack
« : 28 Ekim 2017, 19:07:42 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/cradle-of-civilization-content-pack.1052182/


As-salāmu ʿalaykum, barış sizinle olsun! Cradle of Civilization için yeni İçerik Paketi'ne bakma zamanı geldi. Bu sefer Doğu Anadolu, İran ve Arap Yarımadası'na odaklanıyoruz.

Peninsula Unit Pack




Arap yarımadasının Bedevileri, çöllerin sert iklim koşullarına maruz kalmaktadırlar. Çölün ortasında Najd, doğu kenarda Umman, güneyde Afrika'ya doğru Yemen ve Kızıl Deniz boyunca kutsal şehir Mekke'ye sahip Hicaz Arap Yarımadası'nda hüküm sürüyor. Daha önce hiç olmadığı kadar güçlü bir Arap Imparatorluğu yaratabilecekler mi? Yoksa Memlük ya da Osmanlı karşısında diz mi çökecekler?

Persian Unit Pack




Eski bir kültüre ait topraklar olan İran'dan, birçok fatih gelip gitmiştir. Şimdi, Timur Hanedanlığının prensleri arasındaki şiddetli bir iktidar mücadelesinde parçalanmak üzere. Belki de Iran, bu prensler ya da kavgalarını sona erdiren yeni birisi tarafından bir kez daha birleşecek. Hısn Kayfa gibi küçük devletler ve diğer Kürt devletleri bölgedeki yerlerini sağlama almak için daha büyük büyük bir geçmişe bakıyorlar.

The Rivers Unit Pack




Timurlu prensler İran topraklarında savaşırken, Mezopotamya'nın eski toprakları unutulmuş görünüyor. İki kabile federasyonu olan Kara ve Ak koyunlular, Timur'un ölümünden sonra, büyük Emir'in geride bıraktığı boşluğu doldurarak yükselmeye başladılar. Güneyde, büyük Suriye çölü ve Körfez kıyıları boyunca Haasa'nın Jabrid Emirleri ve Raşitlerin hüküm sürdüğü Jabal Shamar Arabistan'ın ticaret noktalarındaki hakimiyetlerini genişletiyor.

Şimdilik bu kadar. Herhangi bir sorunuz olursa, sormaktan çekinmeyin!


7


Paradox'un duyurduğu yeni eklenti paketi Cradle of Civilization, 2017 Sonunda Europa Universalis IV için geliyor.

STOCKHOLM3 Ekim, 2017 – Paradox Interactive ve Paradox Development Studio bugün Europa Universalis IV: Cradle of Civilization'ı duyuruyor, Erken Modern tarihte imparatorluk kurma ve keşif hakkında en çok satan büyük strateji oyununa yeni bir genişleme paketi. Insanlığın daha büyük hedefler için bir zamanlar ilk adımlarını attığı topraklarda, binlerce yıldır, imparatorluklar çöllerde ve vadilerde savaşmışlardı. Kral Sanherib'den büyük hanlara kadar ticaretin ve öğrenmenin kesişme noktası aynı zamanda ordular ve savaş ağalarının da anayolları olmuştu. Şimdi, Timur'un büyük imparatorluğunun çöküşünün gölgesinde yeni güçler, Medeniyetler Beşiği'nin mirasçıları olduklarını iddia ediyorlar.

Cradle of Civilization, Nil ile İndus arasındaki toprakları işgal eden Müslüman uluslara daha fazla derinlik katıyor. Yeni hükümet güçleri ve oyun seçenekleri ile bölgenin başlıca güçleri birbirlerinden daha da farklı hissedecekler.


Cradle of Civilization ile eklenecek özellikler:

• Memlük Hükümeti: Kölelerin artık efendi olduğu farklı bir imparatorlukta yeni sultanlar yaşayabilmek için kültürel güce ihtiyaç duyacaklar.
• İran Teokrasisi: İran ulusları rejimini güçlendirmek için inancın gücünü kullanabilirler.
• Aşiret Federasyonları: Ermenistan ve Mezopotamya'daki Kara ve Ak Koyun kabileleri yerel klanların birliğinden istifade etmek için genişlemelidir.
• Ordu Profesyoneliği: Paralı askerlerin çağı, yerini yeni generaller yetiştirip, orduyu eğitirken yavaşça Daimi Ordular Çağı'na bırakıyor.
• İkta Vergileri: Müslüman hükümetler özel ikramiyeler için her 20 yılda bir yeni vergiler empoze edebilirler.
• Ticaret Politikaları: Ticari gücünüzü veya askeri avantajlarınızı arttırmak için tüccarlarınızı ticaret noktalarına gönderin.
• İslam Fakülteleri: Sünni ve Şii disiplinleri öğrencilerine eşsiz avantajlar sunmaktadır ve uluslararası ilişkileri Ortadoğu'da dönüştürmektedir.

Cradle of Civilization, oyuncuların yeni tarih ve kültürleri keşfetmelerine izin veren, genelde ders kitaplarında unutulan imparatorluklara yıldız rolü veren Europa Universalis IV geleneğini sürdürüyor. Cradle of Civilization 2017 yılının sonlarında 19.99 dolara satışa sunulacak.

Geliştirici Günlükleri Listesi
Yemen ve Mısır Geliştirmeleri
Ak ve Kara Koyunlu Geliştirmeleri #1
Timur Toprakları Düzenlemeleri
Ordu Talimi Özelliği
Ordu Talimi Hakkında daha fazla ayrıntı
İslami Ticaret Yenilikleri
İslam Mezhepleri Sistemi
Ak ve Kara Koyunlu Yenilikleri #2
İran Yenilikleri

Görseller
Resimlerin büyük halini görmek için yeni sekmede açın

8
Extended Timeline / Special Interest Sorunu
« : 13 Eylül 2016, 16:36:19 »
Oyunda Custom Nation ile oynarken, haritadaki tüm ülkeler otomatik olarak "Special Interest" seçili oluyor. Yani hepsinden haberler alıyorum. Bunu kapatmanın ya da değiştirmenin bir yolunu bilen var mı acaba? Çünkü tek tek hepsini değiştirmek çok uzun zaman alıyor.

9


Oyunu başlatmaya çalıştığımda böyle bir ekranla karşılaşıyorum. Pencere beyaz gözükmesine rağmen oyunu başlatmak mümkün oluyor doğru yere tıklayabilirsem ama diğer ayarları tabi ki değiştiremiyorum. Çözüm önerisi olan var mı?

10
Europa Universalis IV / Windows 10 oyuna girme sorunu
« : 07 Ağustos 2015, 15:30:55 »
Merhaba arkadaşlar. Bugün laptopuma windows 10 kurdum ve bugüne kadar sorunsuz çalışan EU4 artık açılmıyor  :no:
Konu ile ilgili bilgisi ya da çözüm yöntemi bilen varsa ve yardımcı olursa çok sevinirim.  ???

Sayfa: [1]