İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - fksahin

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 21
1
Osmanlı kesinlikle hala çok güçlü. Yeniçerilerle oynayan var mı bilmiyorum ama oyun başında karşılarında tutunabilecek birlik yok.

Ak Koyunlu ile Rum kurayım dedim kuramadım. Ben Anadolu'dan kemirdikçe Osmanlı Avrupa'da Avusturya'ya kadar gitti.

Çok agresif genişliyor. Tabiri caizse önüne gelene dalıyor AI Osmanlı. Oyuncu elindeki hali daha da fena.

%5 disiplin ve %10 infantry power silinmesi tabi ki nerf ama (özellikle oyun başı) yeniçeri basabiliyor olmanız bunu bence dengeliyor. Çünkü yeniçeri eventinin gelmesi için bazen 100 sene beklemek gerekiyordu (+50 ordu geleneği veren event gelmesi için).

2
"Kayı Kültürü Eklendi" derken 24 Oğuz boyunu ayrı ayrı kültür olarak mı ekliyorsun?

4
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 09 Aralık 2017, 15:18:26 »
Seçimlerde sürekli aynı lideri seç, cumhuriyet puanın 50'nin altına düştükten sonra önce diktatörlüğe geçeceksin, ondan sonra da event ile monarşiye.

5
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 07 Aralık 2017, 20:36:45 »
Allow
The country:

has an administrative technology of at least level 10.
is not a subject nation other than a tributary state.
is not at war.
is not a nomad nation.
owns its core provinces:
London (236).
Oxfordshire (237).
Hampshire (234).
Lothian (248).
Aberdeenshire (251).

-----

Potential Requirements
The country:

is not Flag of the Papal State the Papal State or the Flag of Holy Roman Empire Holy Roman Empire.
Flag of Great Britain Great Britain does not exist
has a primary culture in the British culture group.
is not a colonial nation.
has not yet enacted this decision.
If the country is AI-controlled then it:

is not a former colonial nation.
owns at least 3 cities.
is not a custom nation.

6
Tam tarih açıklanmadı. Ama erken Noel hediyesi şeklinde deklare ettiler. Yani 25 Aralık öncesi.

7
Noele daha iki haftadan fazla zaman var, başka yenilikler de olacaktır diye düşünüyorum.

Ve hotfix'te genelde sadece hata düzeltmeleri yaparlar, yeni özellik, ülke vs eklemezler:)

8
1 tanesini yabancı bir devlete verirken sorun yok da 2sini kendi devletine verince mi sorun oluyor ;D


Böyle derken yabancı develete neyin vergisini ödüyorsun onu anlamadım nsll*

Böyle düşünceler de umutsuzluğa sürüklüyor insanı..

9
O kozmetik paket olayı tam bir saçmalık zaten.
Sadece görsel bir eklentiyi nasıl ek ücretle satarlar ya?
Bir görseli yapıyorsan en iyi şekliyle piyasaya sür.,
Bunları bedava verdiğini göster.Hem tüketiciye değer verdiğini göstermiş olursun.

Bir araba alırken, aslında üç tane alıp ikisinin devlete verildiği bir ülkede insanların bu tarz şeylere tepki göstermesi umut verici evil*

10
Performans arttırma ve ordu hızı güzel değişiklikler olmuş.

Yeni şehirler ve ülkeler artınca bir çok kişi oyunu doğru düzgün oynayamıyordu.

11
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-5th-of-december-2017.1058829/

Herkese mutlu Salılar! Geçen hafta, Japonya ve Filipinler'de yeni iller, fikirler ve ülkeler de dahil olmak üzere 1.24 Japonya Güncellemesindeki eklemeleri paylaşmaktan memnuniyet duyduk. Bugün, daha az seksi değişiklikler hakkında konuşmak istiyorum. Performans, hata düzeltmeleri ve denge değişiklikleri.

Performans ile başlayalım. Bu bir Geliştirme Günlüğü'nde ele alması zor bir konu çünkü göstermek için bir ekran görüntüsü paylaşamam ve bu yeni performansın% 20'lik core oluşturma maliyeti ve +1 lider şokuyla geldiğini söyleyemiyoruz. Hayır, üzerinde çalışmak ya da konuşmak için en güzel şey değil ama 1.24 Japonya güncellemesinde oyunun performansını artırmak için büyük bir çaba ortaya koyduk ve bunun için mikesc ve Groogy'ye teşekkürlerimizi sunuyoruz.

Oyunun günlük işleyişine ayrıntılı bir şekilde bakarsak eğer, gerçekte performansı etkileyen öğeleri daha iyi fark edebiliriz.

Önce:

*1

Gördüğümüz gibi, AI aktörleri paralel çalışıyor olsalar bile, countries_serial ile çok bir fark olmamakla birlikte, performans hacmini adeta içiyorlar. Bu şekilde, oyunda ilerledikçe performans da iyice kötüleşiyordu. Bu bir dereceye kadar beklenebilir: oyun ilerledikçe, AI için düşünülmesi gereken daha fazla ve daha büyük ordular oluyor, ancak memnun olmadığımız seviyelere ulaşıyordu.

Kendimizi adayarak yaptığımız bazı çalışmaların ardından performans günlüğümüz bu şekli aldı:

*2

Bazı ilgilendiğimiz kilit kısımlarda hala ani yükselişler var ama sonuç olarak performans belirgin şekilde hız kazandı.

1.24 Japonya Güncelleştirmesinde bu konuyla ilgili sizden geri dönüşleri bekliyoruz.

Bugünkü konumuzun büyük kısmı bu kadar ama erken bir Noel hediyesi olarak 1.24'e sahip olmanızı istiyoruz, bu yüzden hızlı ilerleyelim. 1.23, Cradle of Civilization ve bazı hata düzeltmeleri içeren hotfix'i yayınlamaktan çok memnunuz. Japonya, tüm güncellemelerde olduğu gibi, bir çok hata düzeltmelerine sahip olacak. Bu sorunları fark edip çözmemize, gönderdikleri raporlar ile, katkı sağlayan oyunculara teşekkürlerimizi iletiyoruz. Japonya, ticari şirket tüccarları gibi raporlanan ve bir çok diğer hatalara çözümler getirecek. Ordu Bakımı mı dediniz?

Sonunda, Japonya ile birlikte gelen bazı Denge Değişiklikleri olacak.

Birincisi, erken modern ordunun hareket hızını, oyundaki birimlerimizin genel hızı ile karşılaştırarak tartışıyorduk. Oyun içi ordularımız tarihsel tahminlere kıyasla garip bir şekilde hızlı hareket ediyordu ve bu nedenle birimlerin hareket hızını 1,0'dan 0,7'ye düşürdük, ancak bunu artırmanın yolları olacak. Birincisi, göçebelerin tarihsel gücü, geniş arazilere hızla hakim olma yeteneğiydi ve bu yüzden bu hükümetlere daha hızlı birim hareket hızı verildi. Buna ek olarak, Ordu Talimi tam dolu bir seviye ile ordu hareket hızını % 20'ye kadar yükseltecek, bu nedenle iyi hazırlanmış bir ordu eğitimsiz bir orduyla karşılaştırıldığında daha hızlı bir ilerlemeye sahip olacak.

Diğer değişiklikler, faiz oranlarının en az 1.0 olarak sınırlandırılmasını içerecek. Değişiklikler yoğun bir şekilde istiflendiğinde, ulusların sonsuz bir para havuzuna sahip olmaları yerine, borçlarının makul bir şekilde dengelenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, faiz ve krediler sistemi fazla bir değişiklik içermezken, EU4 piyasaya sunulduğundan bu yana çok daha fazla şey eklendiğinden, birçok faiz azaltma kaynağının gücünü de düşürdük.

Son olarak, Ordu Profesyonelliği için bir çift değişiklik: takviye oranını ve arz sınırını artıran Supply Depot, 2 yerine 5 yıl süreyle geçerli olacak. The Reserves Morale Impact (Yedekler Moral Etkisi), artan günlük moral hasarı nedeniyle artık daha etkili ve azaltılmış Genel Masraflar ile yer değiştirdi.

Tabii ki, Japonya güncellemesi ile birlikte daha birçok düzeltme ve değişiklikler var ve bunları da zamanı geldiğinde konuşacağız. O zamana kadar, iyi günler diliyoruz ve unutmayın, www.twitch.tv/paradoxinteractive adresinde 15:00 (CET)'de başlayacak Dev Clash'a katılarak bunu daha iyi hale getirebilirsiniz!


*1
*2


12
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 04 Aralık 2017, 16:58:05 »
HRE dışındaki müttefikleriyle barış yapmayı dene?

Sadece İmparatoru olan HRE yıkmayla hiç karşılaşmadım o yüzden kesin birşey diyemem.

Veraset savaşını her ikisine ve İskandinavya'nın müttefiklerine karşı verirsin.

13
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 04 Aralık 2017, 15:43:03 »
HRE penceresini açıp "dismantle HRE"'ye tiklaman lazim.

İskandinavya ve Rusya'ya karşı veraset savaşına girersin. Savaş sonunda yeterli puanın olursa Rusya'yı kendine pu alabilirsin.

14
Sorunun Windows ile alakalı. Tüm güncelleme ve Windows programlarına sahip olduğuna emin ol.

15
Windows'un tüm güncellemelerini yaptığından emin ol. Visual c++ vs bunlar bile etki ediyor.

16
Aktif olduğunda ordun talim yaparken daha fazla profesyonellik puanı kazanıyorsun ama bunun yanında (şimdi hatırlamıyorum) eksi puan verdiği bir durum da var. Seçim sana kalmış. İstersen aktif edip daha fazla profesyonellik puanı kazanırsın ama bunun yanında gideri olur, istediğin zaman da iptal edebilirsin ama ordun profesyonellik kaybeder.

17
Mysticism olucaktı sayın kardeşim yanlışın var :)

Evet Mysticism, düzeltiyorum:)

18
Evet, DLC gelmeyecek. Daha önce Macaristan güncellemesinde olduğu gibi sadece bazı düzeltmeler ile ufak tefek yenilikler olacak.

Ayrıca misyoner gücünü arttırmak için, Müslüman ülkelerde Mysticism kasmanız lazım. 100 puana ulaşınca (ekstra etken yoksa) tüm gayrimüslim illerinizin dinini dönüştürebilirsiniz.

19
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-28th-of-november-2017.1057699/

Herkese iyi günler. Bugün yaklaşan 1.24 güncellemesinin bir parçası olacak harita değişikliklerini ayrıntılı olarak ele alacağım. Aranızdaki bazı şahin gözlülerin geçen hafta görmüş olacağı gibi, 1.24 Japonya Güncellemesi başlıklı olarak, Japon bölgesi ve Filipinler'e biraz sevgi vereceğiz.

Öncelikle Filipinler'de olup bitenlere bakacağız:
*1

Kuzeyde, 1444'te üç yeni ülke buluyoruz: Pangasinan, Tondo ve Maynila. 3 ayrı devlet dinine sahipken: sırasıyla Mahayana, Hindu ve Animist, Filipinler'in kKuzeyini ve yeni eklenen Luzon fikirlerini paylaşıyorlar.

-------------------------------------------------
luzon_ideas

global_trade_goods_size_modifier = 0.1
navy_tradition = 1

luzon_barangay =
"Spread out in small port cities and over numerous islands our state is dependent on the sea for its very existence. Our society is built to support long range trade, and everything, from the organization of agriculture to the laws and traditions reflect this fact."
naval_maintenance_modifier = -0.2
sailor_maintenance_modifer = -0.1

luzon_conquest_of_paradise =
"Our archipelago is a paradise to some but it is not without its danger. Rainforests and tropical diseases can deter invaders and sometimes the best defence is our islands themselves. In the face of sure defeat we have traditionally employed scorched earth tactics and let the land fight the invaders for us"
hostile_attrition = 1

luzon_sino_philippine_trade =
"Luzon and especially our position in the Pasig river delta, has allowed us to develop thriving ports for the import of Chinese goods into the entire archipelago. Chinese goods arrive regularly in Tondo where they can then be redistributed to the many ports and islands of the Philippines."
global_ship_trade_power = 0.1

luzon_tagalog_syncretism =
"While we have never stopped worshipping the gods of our ancestors we have also never seen a reason to reject foreign faiths. Among our people we honor the Gods of the Brahmanic faiths, side by side with the god of the Mohammedans and Buddhists."
tolerance_heathen = 2

luzon_sailors =
"Not all sailors serve on our own ships, some seek employment among the many warring states of Southeast Asia. Luzon Sailors can be found on warships from Brunei to Aceh.The experience these men earn abroad is something we can than make good use of in our own maritime endeavours. Let us encourage all our young men to seek their fortunes abroad so that they may later return experienced and hardened."
navy_tradition_decay = -0.01

luzon_a_safe_haven =
"Our kingdom is close enough to enjoy a stream of Chinese, Japanese and Southeast Asian goods yet too far away to be within their reach. This makes us a desirable destination for many who for whichever reason wish to abandon their homeland. Let us invite these people to our land so that we can benefit from their skills and expertise."
advisor_cost = -0.1

luzon_expand_the_sugar_production =
"One of the most sought after crops in these lands is the sugar that our ancestors have grown for centuries. In a more interconnected world this cash crop could bring us even greater wealth. Expanding the production of Sugar, through land reclamation as well as at the expense of other crops will allow our economy to grow to new heights."
production_efficiency = 0.1

bonus =
naval_morale = 0.2
-------------------------------------------------


*2

Güneyde Madyas, Cebu ve Butuan'ın Hindu ulusları Maguindanao'nun daha güçlü Animist gücünün gölgesi altında büyüyorlar. Ayrıca ortaya çıkan Sulu'nun 1444'te oynanabilir olduğuna dikkat çekmek istiyorum. Yeni ülkelerimiz burada kendi benzersiz Ulusal Fikirlerinin tadını çıkarıyor. Bugün bakmak için Maguindanao'yu seçeceğiz, çünkü Animist Gurur Dünya Çapında

-------------------------------------------------
mindanao_ideas={
start = {
navy_tradition_decay = -0.01
infantry_power = 0.1
}

mindanao_an_islamicized_barangay = {
"Muslim traders, sufis and seamens have grown ever more common in the waters of Nusantara over the course of the last hundred years. We should integrate these newcomers in our realm and join the society of maritime Muslim sultanates. By paying homage both to this new god and the old gods of our ancestors we can be sure to have the support of the heavens as well as our people at all times."
tolerance_heathen = 2

} mindanao_unite_the_datus = {
"There are a great number of Datus, chiefs, of varying stature and influence within our borders. Many exert a much greater deal of autonomy than we would like. Let us rein in these small time chiefs and make them all come regularly to our capital to partake in the kingship ceremonies of our dynasty."
global_tax_modifier = 0.1
}
mindanao_protect_the_riches_of_mindanao = {
"The island that is our home is also a great source of wealth. Gold, pearls, sugar and cinnamon are all exotic goods that attract merchants from faraway realms and even continents. We must not let access to these goods go too easily. Let us protect our artisans and spice merchants and given them what support they need to thrive and profit from the presence of foreign traders."
global_trade_goods_size_modifier = 0.1
}
mindanao_moro_sailors = {
"The Moro people of Mindanao and Sulu are famous for being able sailors and adept at naval warfare. Yet there are many who would claim to dominate these waters. We should build a new and strong fleet for our state, crewed by the many Moro sailors under our control."

naval_maintenance_modifier = -0.2
}
mindanao_fortify_our_ports = {
"We live in a dangerous world, where slavers and pirates are a constant a threat to any coastal settlement. If that was not enough, the arrival of western ships signals the dawn of a new era, with new enemies. We must always be prepared for hostile attacks and fortify all important ports with stone and cannon."
defensiveness = 0.2
}
mindanao_guerilla_warfare = {
"There are many who would try to seize our cities and villages against our will. These foreigners claim that they wish to convert us or 'settle' within our lands. We must resist all such attempts, and be ready to use the land itself against any invader."
land_morale = 0.1
}
mindanao_pirates_of_mindanao = {
"The increased hostile presence throughout the open seas has ruined many of our captains. We must resist those who would put tariffs and regulation on our shipping and instead wholeheartedly engage in smuggling and piracy when we need to. By giving safe harbor to those hunted for piracy we might also increase our activities to once again chase away those who would limit our access to the seas."
embargo_efficiency = 0.1
privateer_efficiency = 0.25

bonus = {
global_manpower_modifier = 0.1
-------------------------------------------------

*3

Nihayet sıra geldi Japonya'ya. Mandate of Heaven'ın yayınlanması ile birlikte çok dikkat çektiler ancak bir yanlışı düzeltmek üzere adaya dönüyoruz. Şimdi 1444'de Oda klanı, Kitabatake ve Tokugawa'nın yanısıra, Kyoto'dan sadece bir taş atım ötesinde oynanabilir. Nobunaga'nın Oda'yı tarihteki önemine getirmesinden yıllar önce olsa da, başlangıçtan itibaren kendi Ulusal Fikirleri ile oynamaya hazırlar.

-------------------------------------------------
ODA ideas = {
start = {
infantry_power = 0.1
land_morale = 0.1
}

oda_rakuichi_rakuza = {
"All over Japan the old Za guilds have grown influential enough to smother many forms of enterprise. With private armies they are also an affront to our direct authority. Let us abolish their monopolies and do away with tolls and closed ports or cities. Free markets and guilds, rakuichi and rakuza, will put an end to Za influence and let our commerce flourish."
global_trade_goods_size_modifier = 0.1

oda_tenka_fubu = {
"Stabilizing our own holdings has given us a strong base for future expansion in what can only be described as a chaotic realm. Let us make the unification and pacification of Japan our clan’s mission, unifying the world can only be done through force of arms."
province_warscore_cost = -0.1
core_creation = -0.1
}
oda_generals = {
"Obsession with birth and privilege has made this country weak and the rise of self-made powerful Daimyo throughout the realm has clearly proven how useless such notions can be. Let us take this lesson to heart and let success and skill be the guiding principle for who should rise to command our armies. Strong leadership is a requirement for rapid expansion."
leader_land_shock = 1
}
oda_azuchi_castle = {
"Japan is in many ways a land of castles and everywhere we can see the growth of Jokamachi, Castle cities. It is through the construction of strong castles that one can assert influence both over the political realm and the routes vital to military campaigns. This learning is one we must take to heart. From the imperial court to our own retainers it is through the castles that we make sure that they are constantly reminded of our presence and power. At all times we must prioritize the reduction of enemy castles and the erection of our own in strategic locations"
leader_siege = 1
}
oda_triple_firing = {
"The advent of firearms has, and will continue to, revolutionize warfare in the Japanese archipelago and through mastering these new weapons we can dominate any battlefield. In order to increase the rate of their fire our musketmen will form ranks, allowing one to fire while two others reload."
fire_damage = 0.1
}
oda_patronization_of_the_west = {
"Western missionaries have brought many ideas and techniques to our land and unlike the old Buddhist associations they have no previous ties to corrupt land owners or rebellious cities. We should welcome the westerners into our cities and examine the benefits they can bring to our court."
technology_cost = -0.05
}
oda_kenchi = {
"Our realm is in many ways a patchwork of small manors and fiefs. An overview of their through worth, and in many cases even who owns what piece of land, is almost impossible to achieve. Let us undertake a major cadastral survey to investigate these lands in detail and create a new system of taxation and obligations that can then be both efficient and fair."
global_manpower_modifier = 0.2

bonus = {
leader_land_fire = 1
-------------------------------------------------

Gördüğünüz gibi yeni yıl gelmeden önce kavuşacağımız, Uzak Doğu'ya odaklandığımız 1.24 Japonya güncellemesinde heyecan verici gelişmeler olacak. Güncelleme ücretsiz olacak, yukarıdaki harita değişikliklerini, daha fazla ulusal fikir, hata düzeltmesi ve bir çok yeniliği içeriyor olacak. Bizden size erken bir Noel hediyesi olarak kabul edin. Önümüzdeki hafta bazı düzeltmeleri ve denge değişiklikleri hakkında ayrıntılı bilgi alacağız. Görüşmek üzere!


EU IV 28.11.2017 Geliştirme Günlüğü Resimleri

*1       *2
*3

20
Europa Universalis IV / Ynt: EUIV - Kısa Sorular ve Cevaplar
« : 27 Kasım 2017, 10:09:16 »
Kuşatma yapan ordular her zaman saldıran taraf olur.

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 21