Bağlanılan Hatırlatmalar

  • Devlet-i : 23 Ekim 2010 - 27 Ekim 2010

Gönderen Konu: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1  (Okunma sayısı 13267 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« : 22 Ekim 2010, 10:12:02 »



Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
29 Nisan yaması ile uyumludur.



İndirmek için:
Mediafire: http://www.mediafire.com/?vxa7ouatcgwf78r

Kurulum: Varsa eski Devlet-i Ali Osman modunun klasörünü ve dosyasını
silin. İndirdiğiniz rarlı dosyayı mod klasörü içine çıkartın. Launcher'da
modu seçerek oyuna girin.

Not: Launcher'dan seçerken versiyon yine Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.0
olarak görünecektir. Onu değiştirmeyi unuttum.


* Bu versiyonda yeni şehir yok, tıpkı modsuz oyundaki gibi.

1789 yılından bir görünüm



Özellikler (Bazı kısımlar eksik ya da yanlış olabilir.)
Kod: [Seç]
Genel

    * Bitiş süresi 100 yıl uzatılarak 1921 yapıldı, ancak 1821'den sonraki olaylar oyuna aktarılmadı. En ileri 1756'dan başlamanız tavsiye edilir.
    * Her bir kale seviyesi 1000 yerine 1500'lük garnisona sahip.
    * Piyadelerle eşit hıza sahip süvarilerin hızı %50 oranında artırıldı.
    * Donanma giderleri 2 katına çıktı.
    * Core kazanma ve kaybetme süresi 50 yıldan 75 yıla çıktı.
    * National focus bekleme süresi ortalama olarak 10 yıldan 4 yıla düşürüldü.
    * Expanded Bureaucracy artık 0.25 yerine 0.5 magistrate veriyor ve 1 yerine 0.5 revolt risk yükseltiyor ve 0.05 yerine 0.03 tax azaltıyor.
    * WE başına -0.02 tax (eklendi), +0.5 isyan (azaltıldı), -0.01 manpower (eklendi), -0.01 production (eklendi), max we savaş zamanı 50, barış zamanı 20 olarak belirlendi.
    * Her 1 infamy puanı 0.1 revoltrisk veriyor, 0.002 WE veriyor, max WE'yi 0.5 artırıyor, legitimacy 0.001 azaltıyor, %0.1 kültür azaltıyor.
    * HRE içinde core olmayan şehre sahip olmak +0.25 yerine +0.15 infamy getiriyor.
    * Maks manpower limiti 5 katına çıkarıldı, bir birim askerin manpower ihtiyacı da 5 katına çıkarıldı. Askıda
    * Ticaret merkezi kurmak için gereken minimum COT seviyesi 400'den 300'e indirildi, yok etmek için gereken maksimum COT seviyesi ise 300'den 600'e çıkarıldı.
    * Misyonerlik faaliyeti esnasında şehir başına yıllık 0.05 infamy artışı oluyor.
    * Tüm devletler artık yıllık olarak sabit 0.25 kolonist kazanıyor.
    * Sahildeki ticaret merkezleri 0.1 yerine 0.2 kolonist kazandırıyor.
    * İç bölgelerdeki ticaret merkezleri 0 yerine 0.1 kolonist kazandırıyor.
    * En merkeziyetçi devletin teknoloji cost'u %10 arttı. En az merkeziyetçi devletin teknoloji cost'u %10 azaldı.
    * Kabul edilmemiş kültüre sahip şehirler, yıllık şehir başına 0.02 infamy getiriyorlar.
    * Ticaret merkezleri sahibi olan ülkeye, her 100 altınlık kapasite için 0.5 infamy limit artışı veriyor.
    * Ticaret merkezi başına 0.5 yerine artık 0 merchant geliyor, ancak ticaret merkezinin büyüklüğüne göre her 100 altınlık kapasite için 0.1 merchant geliyor. Örneğin 600 altınlık bir kapasiteye sahip ticaret merkezi yıllık 0.6 merchant getirecek.
    * Kolonist gönderme maliyeti %50 artırıldı.
    * Misyonerlik faaliyetini başlatmak için gereken maliyet %40 artırıldı.
    * Galley'lerin hızı %50 artırıldı.
    * Şehir nüfusunun 10000'de 1'i oranında base manpower yüzdesi artıyor. Örneğin 100.000 nüfus, şehrin manpower'ını %10 artırmaktadır.
    * Şehirdeki her bir isyan riski, şehrin manpower'ını %2 oranında azaltıyor, ayrıca stabilite cost'a 2 ekliyor.
    * Şehirdeki her bir nationalism, şehrin manpower'ını %2 oranında azaltıyor, yerel vergiyi %1 oranında düşürüyor ve 0.003 infamy getiriyor. (Core olmayan bir şehir ilhak edildiğinde nationalism puan 30 olur, her yıl 1 tane azalır.)
    * Şehir nüfusunun 10000'de 1'i oranında base tax artıyor. Örneğin 200.000 nüfus, şehrin base tax'ına 2 ekliyor.
    * Glorious Monument, kurulması için 300 altın ve 5 magistrate gerektirip, infamy'yi yılda 0.05 düşüren bir decisiondur. National focus'un bulunduğu ve base tax'ı en az 8 olan şehirlere kurulabilen Glorious Monument artık National Focus'a gerek olmadan ve base tax'ı en az 2 olan şehirlere kurulabiliyor. Ayrıca Glorious Monument bulunan bir şehre komşu şehre de kurulabiliyor. Infamy düşürme etkisi 0.5'ten 0.3'e düşürülmüştür.
    * 1399-1640 arasındaki Osmanlı yönetim biçimi Administrative Monarchy olarak değiştirildi.
    * Misyonerlik faaliyeti 0.05 zorlaştırıldı.
    * Başkent ile karadan bağlantısı olmayan şehirlerde %1 vergi ve %1 manpower düşüşü oluyor.
    * Ticaret merkezi kurmak için gereken miktar 500'den 1000'e çıktı.
    * Sahil şehrinde bulunan ticaret merkezi 5 naval force limit veriyor.
    * Şehirdeki her 1000 kişilik nüfus 0.025 land force limit veriyor.
    * Ticaret merkezinin büyüklüğünün, bulunduğu şehrin nüfusunun artış hızına etkisi 5'te 1'e indirildi.

Idealar

    * -1 revoltrisk veren idea artık -3 revoltrisk veriyor.
    * Asker üretim süresini %40 kısaltan idea artık süreyi %50 kısaltıyor.
    * %50 manpower artıran idea artık  %40 manpower veriyor
    * Bürokrasi ideasının vergiye etkisi %5'ten %10'a çıkıyor.
    * İki reform arası süre tüm yönetim biçimleri için %25 azaltıldı.
    * -1 infamy veren idea artık -0.6 infamy veriyor.

Binalar

    * Regimental Camp binasının fiyatı 200'den 300'ye çıktı ve artık 1 land force limit veriyor.
    * Stabilite cost'u 5 azaltan temple binası artık 8 azaltıyor, ancak fiyatı da 50'den 80'e çıktı.
    * Workshop binasının fiyatı 50'den 75'e çıktı.
    * Shipyard binası yılda 0.1 kolonist yetiştiriyor ve 3 naval force limit veriyor. Fiyatı 500'den 650'ye çıktı.
    * Üniversite binası bir yılda;


   diplomats = 0.5
   missionaries = 0.1
   spies = 0.1
   officials = 0.1 (magistrate)

yetiştirecek, fiyatı ise 1000 duka'dan 1500 duka'ya çıktı.

    * Sadece başkente kurulabilen Admiralty ve War College binaları artık birbirlerini engellemeyecek. Başkente ikisi birden kurulabilecek. Fiyatları ise 500'den 750'e çıktı.

Yeni Eklediğim 4 Bina
factory1 = {
   prerequisites = { workshop }
   cost = 2000
   time = 24
   trade_income = 9
   tax_income = 1   #increase tax with 2$
   confirm = yes
}

factory2 = {
   prerequisites = { factory1 }
   cost = 2500
   time = 36
   trade_income = 9
   tax_income = 1   #increase tax with 2$
   confirm = yes
}

factory3 = {
   prerequisites = { factory2 }
   cost = 5000
   time = 48
   trade_income = 18
   tax_income = 2   #increase tax with 2$
   confirm = yes
}

factory4 = {
   prerequisites = { factory3 }
   cost = 8000
   time = 60
   trade_income = 9
   tax_income = 1   #increase tax with 2$
   supply_limit = 3               # Can support fewer regiments
   land_forcelimit   = 3         #new
   confirm = yes
}


Mod Ekibi:
-Ömer
-Annibal

Not: Victoria 2 haritasından yararlanılmıştır.

Sadece harita değişikliklerinin bulunduğu versiyon:
http://www.paradoxfan.com/forum/index.php?topic=12924.0
« Son Düzenleme: 25 Kasım 2010, 18:10:38 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Delete®

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1506
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #1 : 23 Ekim 2010, 12:57:48 »
Yapılan düzeltmeleride yazsaydın iyi olurdu Ömer  :) Mod güzel olmuş her zamanki gibi.. Teşekkürler  :D

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #2 : 23 Ekim 2010, 13:10:10 »
Değişiklikler büyük ölçüde şehir sınırları düzenlemeleri. Almanya, İspanya, Fransa, Polonya, Rusya..vs, neredeyse %75'lik kısmı elden geçirdim. Özellikle Rusya'daki şehir konumları komple değişti. Bunun dışında infamy ile alakalı bazı dengelemeler var. Yine nüfus ve force limitlerle ilgili dengelemeler var.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Jay-Jay Okocha

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2754
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #3 : 23 Ekim 2010, 13:43:43 »
İnfamy ile ilgili dengeleme derken azaltmamı yaptın artışmı?
Modun bir önceki vesiyonunda Osmanlıyla infamyim yılda 0.2 artıyordu :D.
« Son Düzenleme: 23 Ekim 2010, 13:44:10 Gönderen: umut 321 umut »
Çevrenizden 3-5 kız bulun da getirin şu foruma

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #4 : 23 Ekim 2010, 14:08:13 »
Infamy artışa geçmişse genişlemeye ara vermek gerekiyor. :)
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı zafer2813

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 410
  • 20 Ramazan (Pazartesi) 1415
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #5 : 23 Ekim 2010, 14:53:54 »
elinize sağlık

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #6 : 03 Kasım 2010, 21:34:32 »
Geç oldu ama görüntüler:















Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Lord Of Blood

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 82
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #7 : 09 Kasım 2010, 22:16:40 »
Hocam Link bozuk, inmiyor. Yenileyebilir misiniz?

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #8 : 09 Kasım 2010, 22:23:41 »
Link sağlam. DNS değişikliği çözüm olabilir.
« Son Düzenleme: 09 Kasım 2010, 22:24:05 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Lord Of Blood

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 82
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #9 : 09 Kasım 2010, 23:03:02 »
Tmm, indirdim. Mod çalışması devam ediyor mu halen?

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #10 : 10 Kasım 2010, 06:08:19 »
DW'nin çıkmasını bekliyorum.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Lord Of Blood

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 82
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #11 : 10 Kasım 2010, 13:40:54 »
Hocam eski moddaki harita daha güzeldi sanki? Şu an ki haritada şehirler ve sınırlar biraz garip olmuş. Tek başına Larissa Tüm Yunanistan ve Trakyayı kaplıyor mesela:S

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #12 : 10 Kasım 2010, 13:57:24 »
Öncekinde yeni şehirler vardı. Bunda yeni şehir yok.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Ertürkhan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2557
  • Yesil
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #13 : 14 Kasım 2010, 19:17:38 »
Kabul edilmemiş kültüre sahip şehirler, yıllık şehir başına 0.02 infamy getiriyorlar.

 Bu sorun başa bela olur her devlet için. Şöyle ki, kültür kolay kolay değişmiyor.(belki 100 yılda) dolayısı ile Osmanlı Avrupa'da, Fransa afrikada , rusya asyada gibi örnekler verirsem bunun şiddetini anlarsınız. O zaman oyuna başlamadan önce kültürü en fazla olan millet ile başlayalım?

 Bunu düşünürseniz iyi olur. 5 şehir 0.1 infamy....
Taht Oyunları Hanedanları;

Stark Hanedanı: Kış geliyor.                                       Lannister Hanedanı : Beni kükrerken duy.
Kamuoyu Hanedanı: Medya kadar temiz.               Tyrell Hanedanı: Güçlenerek büyür.
Baratheon Hanedanı: Gazap bizimdir.                          Arryn Hanedanı: Onur kadar yüksek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bir ilim talebesi ilim tahsil etmekteyken ölüm ve ecel gelse, vefât etse şehiddir.

Çevrimdışı Ertürkhan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2557
  • Yesil
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #14 : 14 Kasım 2010, 19:23:00 »
Ayrıca,

 Her 1 infamy puanı 0.1 revoltrisk veriyor...
 Tüm devletlere eşit kolonist gelme miktarı...
 Donanma gideri 2 katına çıkması...

 İlki ve diğer maddelere bakarak infamye çok yüklenmişsiniz diyebilirim. Diğer ikisine bakarakta ingiltere, japonya, portekiz gibi devletleri bitirmişsiniz. Karacı devlet favorileri denizleri ihmal etmek anlamına gelmemeli.. Gelecekse de kara harcamaları da 2 katına çıkmalı.

  Değil mi?  :bobby2:
Taht Oyunları Hanedanları;

Stark Hanedanı: Kış geliyor.                                       Lannister Hanedanı : Beni kükrerken duy.
Kamuoyu Hanedanı: Medya kadar temiz.               Tyrell Hanedanı: Güçlenerek büyür.
Baratheon Hanedanı: Gazap bizimdir.                          Arryn Hanedanı: Onur kadar yüksek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bir ilim talebesi ilim tahsil etmekteyken ölüm ve ecel gelse, vefât etse şehiddir.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #15 : 14 Kasım 2010, 19:36:01 »
Tüm değişiklikler oyunu daha dengeli hale getirmek için yapıldı. Pek çok kez oynadım ve herhangi bir sıkıntıyla karşılaşmadım. Donanma giderleri çok düşük. Yüzlerce gemiye sahip bile olsak ordu giderlerinin çeyreğine yaklaşmıyor.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Ertürkhan

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2557
  • Yesil
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #16 : 14 Kasım 2010, 19:38:34 »
Anladım. (Ben şuanki hali ile değil eski haline göre kıyaslama yapıyorum. Tabi ki kara ve deniz harcaması bir olamaz da çokta fazla olmamalı.)

 Kültür konusunda ısrarlıyım. Almanya ile sorun olmaz elbet ama , oyunun tarihi gereği bir imparatorluk kurmak istenince, maalesef birkaç engele takılacağız.
Taht Oyunları Hanedanları;

Stark Hanedanı: Kış geliyor.                                       Lannister Hanedanı : Beni kükrerken duy.
Kamuoyu Hanedanı: Medya kadar temiz.               Tyrell Hanedanı: Güçlenerek büyür.
Baratheon Hanedanı: Gazap bizimdir.                          Arryn Hanedanı: Onur kadar yüksek.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bir ilim talebesi ilim tahsil etmekteyken ölüm ve ecel gelse, vefât etse şehiddir.

Çevrimdışı Denizlispor 1966

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 253
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #17 : 20 Kasım 2010, 14:59:06 »
 "* Kabul edilmemiş kültüre sahip şehirler, yıllık şehir başına 0.02 infamy getiriyorlar." Sırf bu yüzden oynamıyorum bu modu...
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2010, 14:59:35 Gönderen: Denizlispor 1966 »

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #18 : 20 Kasım 2010, 15:03:50 »
"* Kabul edilmemiş kültüre sahip şehirler, yıllık şehir başına 0.02 infamy getiriyorlar." Sırf bu yüzden oynamıyorum bu modu...
Infamy'yi artıran belki 4., 5. büyük faktör bu. Bundan daha fazla etkileyen, nationalism, missionary, settlement policy, unlawful imperial..vs etkenleri var. Ve şunu söylemeliyim ki infamy artıran etkenler kadar azaltan etkenler de mevcut. Örneğin glorious monument artık şehirlerin çoğuna kurulabiliyor. fine_arts_academy binası infamy düşürüyor. Ve ilhak etmek 2 kat infamy getirmiyor.

Şayet isteyen varsa, sadece harita değişikliğinin olduğu, diğer tüm ayarların vanilla'daki gibi olduğu bir versiyon yayınlayacağım.
« Son Düzenleme: 20 Kasım 2010, 15:05:58 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı c.

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 471
    • Profili Görüntüle
Ynt: Devlet-i Âli Osman Beta v0.3.1
« Yanıtla #19 : 20 Kasım 2010, 15:30:16 »
Modu daha oynamadım ama neden afrikanın içi wasteland?1800 yılına gelsem bile güney cezayiri kolonileştiremiyorum.