Gönderen Konu: 09 Ocak 2018 EUIV Geliştirme Günlüğü  (Okunma sayısı 848 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 448
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
09 Ocak 2018 EUIV Geliştirme Günlüğü
« : 11 Ocak 2018, 14:28:48 »
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-9th-of-january-2018.1064278/

2018 ve EUIV

Herkese selamlar! Umarım hepiniz iyi bir tatil ve harika bir yeni yıl geçirdiniz. Bol bol fırsattan oluşan yeni bir yıl için, EUIV ekibinden ben Firebolt, EUIV Ürün Yöneticisi olarak karşınızdayım! Tıpkı son Dev Günlüğünde Fogbound'ın söylediği gibi, oyuna yeni içerik getirmek için neler yapacağınızı merakla bekliyorsanız, bu günlük size göre değil. Bu görevi önümüzdeki hafta tekrar DDRJake devralacak. Ancak EUIV'ü szie getirmek için kendimizi nasıl organize ettiğimiz konusunda ve gelecek yıl için genel planlarımız hakkında meraklıysanız eğer, lütfen biraz zaman ayırın ve dinleyin!

Ürün Yöneticisinin Rolü

Ürün Yöneticisi ne yapar? Rolüm, ilgili ekiplerin bunu yapmak için ihtiyaç duydukları kaynakları almalarını sağlarken, mümkün olan en iyi oyunu sunabilmemizi sağlamaktır.

EUIV'te Ürün Ekibi, Oyun Direktörü (DDRJake), Proje Lideri (millenss) ve pazarlama ve satış departmanıyla ilgili tüm faaliyetleri koordine eden Ürün Pazarlama Müdürü ile yakın bir çalışma içindeyim. Takım içinde yaklaşan aylar / yıllar için ne yapmamız gerektiğini tartışırız(diğer insanlar ve bölümler de eldeki konuya bağlı olarak yer almaktadırlar).

Oyun Direktörü genişleme(ler) için fikirler üretmekle sorumludur, Proje Lideri bunları teslim edebildiğimizde çalışır ve PMM (Product Marketing Manager/Ürün Pazarlama Müdürü) söz konusu genişlemeyi nasıl pazarladığımızdan sorumludur. Ve bütçeden ben sorumluyum.

Normalde gelecek 12 ay içinde ne yapmak istediğimizi planlarız(aynı zamanda oyunu nereye götürmek istediğimizin daha uzun vadeli vizyonuna sahibiz).

Bu, baktığımız yinelemeli bir süreçtir:

-Oyuna eklemek istediğimiz içerikler (yani her genişlemenin ne olması gerektiği),

-Bunu yapmak için hangi personelin kullanılacağı (programcıların, içerik tasarımcılarının, QA'nın, pazarlama vb.),

-Yayınlamak için en uygun zaman ve pazarlama maliyetiyle, siz oyuncuların, genişlemenin farkına varması (Yarışan sürümler, Steam'deki Paradox Haftasonu ve çeşitli pazarlama kampanyaları gibi),

-Ve nihayet yukarıdakilerin hepsi için iş durumu.

Tüm bunlar bittiğinde bütçeye bakıyorum ve bunu benim ilk tahmin ve hedeflerimle karşılaştırıyorum. Eşleşme olursa ne ala ama eğer olmazsa her şeyi tekrar gözden geçirmeliyim ve planları değiştirmem ya da geliştiricilerin genişlemeye şaşırtıcı yeni özellikler eklemek için ek fonlara ihtiyaç duymalarında yönetimden ek fon talep etmem gerekiyor.

Yani, sonsuz para ve zamandan oluşan bir dünyada, çoğu istek için evet diyebilirim ancak ne yazık ki karşılaşabileceğimiz sınırlamalar ve bütçeler nedeniyle bazen daha sıkı tarihler belirlemem gerekiyor. Normalde oturur ve en iyi ilerlemenin nasıl olacağı konusunda birlikte görüşmeye çalışırız. Ancak GDC büyük olasılıkla gerçekleşmez ama size ne olacağını söyleyebilirim!

1* “Bir sonraki genişlemeyi hemen burada yapmalıyız.!”

2018'de ne olacak peki?

Her zamankinden daha çok kişinin EUIV oynamış olmasından dolayı çok mutlu ve minnettarız. Sürekli destek ve geri bildiriminiz olmadan, bu günlükleri yazamazdık. Wiki'yi kontrol ettim de, çılgın bir şekilde bunun EUIV için 244'üncü günlüğümüz olduğunu fark ettim. Bu yüzden bir kez daha, bize övgüler ve eleştiriler vererek, daha da iyi yapmaya teşvik eden fantastik bir topluluk olduğunuz için teşekkürler. Umudumuz, sizi eğlendirmeye (ve soymaya sanrım :D ) devam edebilmemiz ve 2018'de de arkadaşlarınızla ve topluluğunuzla paylaşabileceğiniz heyecanlı anları yaşamanız.

2017 yılında 3 tane genişleme paketi yayınladık; Mandate of Heaven, Third Rome ve Cradle of Civilization ve iki yama; Hungary ve Japan. Hepsinin geri dönüşü iyi olsa da, insalar Third Rome'a genelde biraz şüpheyle yaklaştılar. Tipik yayınlarımızdan farklı bir genişleme oldu ve geç anlaşıldı ki, belki de bunun mantığını yeterince açıklamadık. Onu, genelde 20 dolar civarında olan normal, daha geniş açılımlarımızdan ayırt etmek için bir "Immersion Pack" olarak adlandırdık (veya yerel para biriminizdeki eşdeğeri).

Öyleyse neden yeni bir genişleme türünü tanıttık? Bildiğiniz üzere EUIV şu anda 4. yılında ve bazılarınız, oyuna katabileceğimiz daha fazla şey var mı diye merak edebilir. Hatta oyuncuların çıkan her genişleme paketinde kafalarında soru işaretleri yaratan ve artık yapacak bir şey kalmadı dedirten durumlar olsa bile, biz hala kat edecek çok yolumuz olduğuna ve oyuna katabileceğimiz çokça yenilik olduğunu düşünüyoruz.

Işte 3. Rome "Immersion Pack"inin de amacı tam olarak buydu. Rusya örneğinde olduğu gibi, belli bir alana odaklanan, daha sıkı bir içerikle, kendinizi derinlemesine yeni bir ulusun içine yada yeni stratejilerin odağına "sokmanızı/dalmanızı" (immerse) istedik ki, oyunun hala ilginç ve taze yenilikler barındırdığı hissini uyandırabilelim.

Daha dar bir kapsam barındıran bu şekildeki paketlerin herkesin ilgisini çekmeyeceğini biliyoruz, ama bunu yapmaktaki amacımız tam teşekküllü 20 USD'lık genişleme paketini beklerken sabırlı olmanızı sağlamak. Bu şekildeki daha büyük genişleme paketleri genellikle oyun mekaniği için oldukça karmaşık değişiklikler içeriyor ve bu nedenle kodlamak, test etmek ve piyasaya sürmek daha uzun zaman alıyor.

2* Immerse yourself! (Immerse kelimesinin dalmak anlamında kullanılmasına bir atıf)

3. Rome'un yayınlanmasından ve sizin geri dönüşlerinizden öğrendiğimiz bir şey, daha evrensel olarak uygulanabilen bir içerik üretmemiz gerekiyordu. Örneğin; içeriğin odaklandığı bir ülkeyle olan oyununuzu bitirdiğinde, o bölge dışındaki bir ülkeyle de oynama zevkini sunacak içerikler olmalı. Bu demek oluyor ki, yeni içeriğin bir kısmı öncelikle immersion pack'in kapsadığı bölge / ülkede kullanılmak üzere inşa edilmiş olmasına rağmen, temel mekanikleri oyunda başka yerlerde kullanılması mümkün olmalıdır.

Peki neden Immersion Pack'leri tartışmak için zaman harcıyorum? Öncelikle, belirli bir bölge ya da konsepte odaklanan daha fazla Immersion Pack yayınlamak istiyoruz. Bu, büyük ölçekli genişleme paketleri yayınlamayı bırakacağımız anlamına gelmiyor ancak daha küçük paketlerle serpilecekler (Yani demek istiyorlar ki cebinizdeki her bir kuruşa göz koyduk, asıl çevirisi bu olayın ;D ). Sıradaki DLC de bir Immersion Pack olacak. Peki ama hangi bölge ya da konsepte odaklanacak? En çok oynanan başlangıç ​​ülkelerinden birine odaklanacağını ve Avrupa'da olduğunu söylemek yeterli sanırım. DDRJake önümüzdeki hafta sunacağı geliştirme günlüğünde daha bilgi paylaşacaktır. Yani takipte kalın!

Bu sözlerle yeni yılınıza ve mutlu oyunlara mükemmel bir başlangıç ​​yapmanızı diliyorum!

/Firebolt


1*
2*

« Son Düzenleme: 11 Ocak 2018, 14:44:44 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.

Çevrimdışı Tronuen

  • Azab
  • *
  • İleti: 13
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: 09 Ocak 2018 EUIV Geliştirme Günlüğü
« Yanıtla #1 : 12 Ocak 2018, 09:55:48 »
Beklenen bir şey yok. Yalnız çevirmenin araya düştüğü dipnotlar baya iyiymiş :D

Çevrimdışı 4S0S

  • Azab
  • *
  • İleti: 41
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: 09 Ocak 2018 EUIV Geliştirme Günlüğü
« Yanıtla #2 : 12 Ocak 2018, 20:33:07 »
ingiltere ile ilk fransa savaşından sonra nasıl bir strateji izlenmeli hem iskoçyayı hemde irlandayı zaman içinde alabiliyoruz ama bunun için hem çok fazla adm puanı harcatıyor hemde state yapmazsak verim alamıyoruz aklımdaki şey irlanda adasından 1 vassal alıp bütün toprakları ona vermek idari teknoloji 10 olunca onu ihlak eder britanyayı kurarız britanya kurulana kadar ufaktan kolonileşmiş oluruz kurulduktan sonrada bütün amacımız kolonileşmek olur anayurt bölgesi etrafında etliye sütlüye karışmayız koloniden parayı kırıncada bütün ticari noktalara saldırırız sizin fikirleriniz nedir? en önemli konu iskoçya ve irlanda toprakları alınmalı mı alınırsa vassala mı alınmalı yoksa direk kendimize mi kendimize alsak oradan verim alabilir miyiz?

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 157
  • ~~ Böri Şad ~~
    • Profili Görüntüle
Ynt: 09 Ocak 2018 EUIV Geliştirme Günlüğü
« Yanıtla #3 : 15 Ocak 2018, 22:54:44 »
Bekleyip görecez benim pek beklentim kalmadı dlc çıkarmak için dlc yaptıklarından. Zaten ilk dlc immersion pack olucak Third rome gibi.


O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''