Gönderen Konu: Haydarpaşa Tren Garı  (Okunma sayısı 133 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1262
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Haydarpaşa Tren Garı
« : 27 Ekim 2017, 19:15:09 »

Haydarpaşa Tren Garı TCDD'nin ana istasyonudur.1908 yılında inşaa edilmiştir.
Yapılmadan Önce
Gar'ın bulunduğu yer daha önceden mesire alanıydı ve üzerinde bir yerleşim yeri bulunmuyordu.Osmanlı ordusu burada ara sıra talim yapardı.Garın yapılma fikrini Sultan Abdülaziz ortaya atmış ve alanını kendisi belirlemiştir.Garın yapımından yıllar önce 1872 yılında ilk tren düdüğü çalınmıştı yapılan kısa hat Haydarpaşa-Pendik arasındaydı.Garın yapılış emrini Sultan Abdülhamid verdi.Hem Hicaz Demiryolunun başlangıç noktasının ihtişhamlı olması hemde mevcut istasyonun hat ve yolcuları taşıyamıyor olmasıydı.
Gar yapılmadan önce yerinde bulunan istasyon
Sultan Abdülhamid'in isteği ile gar yapımı için bir yarışma açıldı.
Yapılışı

Mimar Kemallettin Bey'in Projesi

Nazmi Yaver ve Projesi
Birçok mimarın katıldığı yarışmadan Alman Mimarlar Otto Ritter ve Helmuth Conu'nun eserleri beğenildi ve yapılmaya başlanıldı.Yapımına 30 Mayıs 1906 yılında başlanan gar 21 metre uzunluğundaki 1100 ahşap kazık üzerine inşa edilir. Otto Ritter ve Helmuth Cuno Avrupa’da o sırada yaygın olduğu gibi Barok mimarlığından ve Alman Rönesansı gibi üsluplardan etkilenilerek inşa edilen binanın dış cephesinde Bilecik’ten getirilen neme karşı dayanıklı olan dekoratif Lefke taşları kullanılır. Yapım sırasında Alman ve İtalyan taş ustaları kullanılır.U şeklinde inşaa edilen gar 19 Ağustos 1908 tarihinde bitirilir.
Kullanım Süresi ve yaşananlar
Açılışından 6 sene sonra 1.Dünya savaşının patlak vermesi ile cephanelik olarak kullanılır.Almanyadan gelen cephaneler buradan Anadoluya taşınmaktaydı.Bir ingiliz ajanı tarafından havaya uçurulan cephanelik sonucu gar hasar görür fakat çatısı dışında aslına uygun olarak restore edilir. Daha önce şimdiki halinden çok daha yüksek olan özellikle deniz tarafındaki sivri üçgen kesitli olan çatı yüksekliği azaltılarak, kırıklı olarak yeniden inşa edilir.Savaşın bitmesinden sonra yeniden gar olarak kullanılır ve 1979 yılında önemli bir badireyi daha atlatır.Haydarpaşa açıklarında Independanta adlı petrol tankeri infilak eder, o sırada Kadıköy ve çevresinde bu yangın ve patlamadan dolayı kırılmadık cam kalmaz. Bu büyük patlamanın ardından 15 gün boyunca yanan tankerdeki patlamaların etkisiyle garın renkli vitrayları paramparça olur ama aslına uygun olarak bir daha yenilenir.Son faciasını ise 2010 yılında çatısındaki yangın ile atlatmıştır 2012 yılında ise hızlı tren çalışmaları nedeni ile kapatılmıştır.Yıkım ve yerine otel yapılması ile gündeme gelen Haydarpaşa Garı şu an aslına uygun olarak yenilenmektedir.

Haydarpaşa Garı Ekim 2017
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı Erich von Manstein

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Ynt: Haydarpaşa Tren Garı
« Yanıtla #1 : 29 Ekim 2017, 02:13:30 »
Chp'li değilim fakat Kadıköy belediyesi Chp'nin elinde olmasaydı Akp'nin belediyecilik ve rant anlayışı Haydarpaşa garının içinden geçerdi. Haydarpaşayı bile Rezidans ve otel merkezi haline getirirdi. Bu aptalca ve tarihi değerlerimize sahip çıkmayan tüccar kafasından çok şükür dönüldü de gar restore edilip hızlı tren hattı da uzatılarak yeniden hizmete açılacak. Benim gibi Eskişehir taraflarına seyahat yapmak isteyen insanlarda hızlı trene binmek için Pendiğe kadar minibüs otobüs vs 3-4 vasıta değiştirme rezaletinden kurtulacak.
"1945'te Nürnberg'te görüştüğüm Alman generalleri arasındaki ortak kanı Manstein'ın sahip oldukları en iyi general olduğu ve başkomutan olarak onu görmeyi istedikleridir. Görünüşe göre o, operasyonel ihtimaller hakkında çok iyi bir sezgiye ve eşit derecede iyi çarpışma yönetme becerisine sahipti. Aynı zaman da tankçı olarak yetişmeyip de mekanize birliklerin potansiyelini onun kadar iyi görebilen başka bir general de yoktu. Kısacası o askeri bir dehaya sahipti."

B.H.Liddell Hart

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2141
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: Haydarpaşa Tren Garı
« Yanıtla #2 : 29 Ekim 2017, 10:12:09 »
Pendiğe kadar minibüs otobüs vs 3-4 vasıta değiştirme rezaletinden kurtulacak.
Kadıköy-Kartal metrosu artık Pendik'e gidiyor, 1 vasıta ile ulaşabilirsin.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı Erich von Manstein

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Ynt: Haydarpaşa Tren Garı
« Yanıtla #3 : 29 Ekim 2017, 15:49:20 »
Kadıköy-Kartal metrosu artık Pendik'e gidiyor, 1 vasıta ile ulaşabilirsin.

Bunun içinde önce Üsküdar meydanına geçmem lazım oradan da Marmarayla Metroya geçmem lazım Marmaray'dan da Kadıköy metrosuna aktarma yapmam lazım yoksa bende Pendiğe ulaştığını biliyorum da kendime eziyet çektirerek şehrin içerisinde dolaşmak istemiyorum. Haydarpaşaya kadar hızlı treni ne zaman uzatırlarsa bende o zaman kullanırım. Kadıköy'e tek otobüsle geçerim. Hızlı Trene binerim. Pendiğe gitmek için o kadar vakit harcamaktansa üsküdardan direkt ekspress otobüse binmek daha kullanışlı oluyor.
"1945'te Nürnberg'te görüştüğüm Alman generalleri arasındaki ortak kanı Manstein'ın sahip oldukları en iyi general olduğu ve başkomutan olarak onu görmeyi istedikleridir. Görünüşe göre o, operasyonel ihtimaller hakkında çok iyi bir sezgiye ve eşit derecede iyi çarpışma yönetme becerisine sahipti. Aynı zaman da tankçı olarak yetişmeyip de mekanize birliklerin potansiyelini onun kadar iyi görebilen başka bir general de yoktu. Kısacası o askeri bir dehaya sahipti."

B.H.Liddell Hart