Gönderen Konu: Geliştirici Günlüğü #84: Čapek Yaması (Bölüm II)  (Okunma sayısı 174 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı gorkemdeniz

  • Stellaris
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 27
  • Junior Concept Artist @ Blizzard Entertainment
    • Profili Görüntüle
    • Stellaris Türkçe Lokalizasyon Modu
Herkese merhabalar ve bir başka Stellaris geliştirici günlüğüne daha hoş geldiniz. Bu hafta sizlere 1.8 Čapek yamasından bahsetmeye devam edeceğiz ve hatırlayacağınız üzere geçtiğimiz haftanın günlüğünde bazı bir takım değişiklikler tanıtılmıştı. Bu haftaki konu başlıklarımız eklenecek olan yeni poliçeler ile ilgili olacak. Bu günlük ile birlikte bilgi aldığınız tüm içerik ücretsiz güncellemenin bir parçası olacaktır.


Toprak Tahsisatı

İlk ve yeni poliçemizin adı 'Toprak Tahsisatı'. Bu poliçenin kullanımı için herhangi bir gerekli şart bulunmuyor, bu poliçe ile yeni fethedilen gezegenlerde vatandaş haklarına sahip olmayan türlerin vatandaşlık hakkına sahip türlere toprak tahsisi yapılarak ortadan kaldırılıp kaldırılmayacağını belirliyor. Eğer bu poliçe aktif ise fethettiğiniz, üzerinde herhangi bir türün yaşayabileceği en az 5 parçaya sahip gezegenlerde vatandaşlık haklarına sahip olmayan bazı türlerin vatandaşlık hakkına sahip türlere yer açılabilmesi için ortadan kaldırıldığını göreceksiniz. Kimi zaman bu türler doğrudan olarak yok olurken, bazı durumlarda sığınmacı olarak başka imparatorluklara kaçmaya çalışabilecekler. Tüm bunlara ek olarak, bu süreçten geçen her gezegende özel bir "toprak Tahsisatı" düzenleyicisi (modifier) yer alacak ve bu düzenleyici gezegenin vatandaşlık haklarına sahip türler için gçö çekiciliğini arttırırken, vatandaşlık hakkına sahip olmayan türlerin de çoğalmasını engelleyecek. Birden fazla türe ev sahipliği yapmayan YZ (AI) imparatorluklarında bu poliçe sık sık kullanılacak, bu da bu imparatorluklar yayıldıkça sığınmacılara kapılarını açan imparatorlukların edindikleri yeni nüfusla güçlenebileceği anlamına gelmektedir.



Gelişmemiş Türler için Politikalar

Gelişmemiş türler (Pre-sapient) için politikalarda bir takım değişikliklerimiz oldu. Bu politika eskiden pre-sentient olarak isimlendiriliyordu, 1.8 ile birlikte bu terimlerin kullanımında da değişikliğe gidildi. Aşağıdaki seçeneklerle bu türlere karşı politikanızı belirleyebilirsiniz.

Yokedim: Bu seçenek ile bu türleri hızlıca yokedebiliyorsunuz.
Besicilik: Bu seçenek ile bu türleri avlayıp yiyorsunuz, imparatorluğunuz için gıda kaynağına dönüştürülüyorlar, zaman içerisinde bu türün nüfusu azalıyor. Bu seçenek seçiliyken bu türü aynı zamanda yoketme seçeneği de açılmaktadır. Bu seçenek ile türün zaman içerisinde yokolmasının sebebi oyun içi dengeyi korumak amaçlı, öbür türlü her zaman bu seçeneği seçmemeniz için neredeyse hiçbir sebep olmazdı diye düşünüyoruz.
Hoşgörülmüş: Bu seçenek ile türlere hoşgörüyle yaklaşıyor ve yaşamlarına karışmıyorsunuz, ancak dünyalaştırma (terraform) süreci vb. hususlarla bu tür halen öldürülebilmektedir.
Korunmuş: Bu seçenek ile bu türü ortadan kaldırmanız mümkün değil ve bu türün yaşadığı gezegeni de dünyalaştıramıyorsunuz.




Varsayılan Sınır Durumu

Diğer imparatorluklarla sahip olacağınız varsayılan sınır politikanızı bağımsız bir şekilde belirleyebiliyorsunuz. Bu sadece daha önce karşılaşıp irtibat kurduğunuz imparatorlukları etkiliyor, henüz irtibat kurmadığınız imparatorlukların gemilerini etkilemiyor. Aynı zamanda varsayılan politikanız farklı olsa da halen imparatorluk bazlı olmak üzere sınırlarınızı açıp kapatabiliyorsunuz.



Robot İşçiler

Son yeni poliçemiz daha önceki bir günlükte de bahsettiğimiz yapayzeka politikalarıyla ilişkili. Bu yeni poliçe ülkenizde robot işçilerin yapımına ve kullanımına izin verip vermediğinizi belirliyor. Eğer robot işçi kullanımını yasaklarsanız, ülkenizdeki tüm robot nüfus otomatik olarak kullanımdan kaldırılıyor.



Tasfiye

Son olarak eski bir günlüğe gelen yorumlar doğrultusunda organik nüfuslar için de manuel olarak ortadan kaldırma - tasviye etme butonunu oyuna geri ekledik. Ancak bu butonun kullanımı oldukça kısıtlı; bir nüfusu sadece köle olmaları, idrak öncesi olmaları durumunda korunmuyor olmaları veya herhangi bir vatandaşlık hakkına sahip olmayan bir robot nüfusu olmaları durumunda bu şekilde ortadan kaldırabiliyorsunuz. Hangi nüfusların ortadan kaldırılabilecekleri modlamaya tamamiyle açık.



Bugünlük hepsi bu kadar! Haftaya sizlere 1.8 yamasından bahsetmeye devam edeceğiz, bu sefer ki konularımız Yükseliş (Ascension) yolları, megainşaatlar ve yeni uyanmış imparatorluklar için Gerileme (Decadence) mekanikleri olacak.

Çevrimdışı kerem1249

  • Işık için Karanlık
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2123
  • Winter is coming...
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: Geliştirici Günlüğü #84: Čapek Yaması (Bölüm II)
« Yanıtla #1 : 01 Eylül 2017, 10:59:21 »
Üretimle ilgili yenilikleri hep sevmişimdir. Tebrikler Paradox'a oyunu daha iyi hale getiriyor.
Çeviri için teşekkürler.
Cumhuriyet bayramımız tüm ulusumuza kutlu olsun.

"Cumhuriyeti biz kurduk, on yaşatacak ve yüceltecek olanlar sizlersiniz."
Mustafa Kemal Atatürk