Bağlanılan Hatırlatmalar

  • Cradle of Civilization duyuruldu!: 03 Ekim 2017
  • 1.23 Persia (İran) Yaması ve Cradle of Civilization çıktı!: 14 Kasım 2017

Gönderen Konu: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri  (Okunma sayısı 21095 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Armagedon

  • Azab
  • *
  • İleti: 30
  • MAKE LUXEMBOURG GREAT AGAİN !!!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #40 : 15 Ağustos 2017, 22:34:35 »
Umarım işlemcimi yakmaz
Amerika'yı yalnız bırakın. Onlar kendilerini yok edecek.                     
-Adolf Hitler
Aklın bittiği ve sustuğu yerde son karar şiddete aittir
-Adolf Hitler
Benim naçiz vücudum bir gün elbet toprak olacaktır fakat Türkiye Cumhuriyeti sonsuza dek yaşayacaktır. Ve Türk milleti güven ve mutluluğun kefili olan ilkelerle, uygarlık yolunda, tereddütsüz yürümeye devam edecektir.
-Atatürk

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2128
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #41 : 15 Ağustos 2017, 23:06:00 »
Herkese selamlar ve bir diğer geliştirii günlüğüne hoşgeldiniz!
1.23 yamasında Ceyhun nehri ve Fırat nehri arasındaki büyük Fars diyarına da odaklanacağız. Sonlara doğru yeni ticari ürünleri de ele alacağız.

Şah Ruh Liderliğinde Timur İmparatorluğu
Semerkant otağından kalkan Emir Timur, Anadolu ve Hindistan arasında dev bir imparatorluk kurdu. Timur 1405'te öldü, ancak Europa Universalis'te ona dair kalıntılar yine de mevcut. Timur Delhi'ye saldırdı ve bölgedeki kabilelere bağımsızlıklarını kazandırdı ayrıca Osmanlı İmparatorluğu ve Altın Orda ülkelerine de saldırdı, bu topraklarda da birçok yeni siyasi düzen ortaya çıktı.

Timur'un ölümünden sonra bir taht kavgası ulusu iç savaşa götürdü ve oğlu Şah Ruh savaştan muzaffer çıktı. Devleti yeniden inşaa etti ve altyapılar kurdurdu. Hepsinden önemlisi, Şah Ruh ülkesini demir yumrukla yönetti ve babasının imparatorluğunu bir arada tutmayı başardı.

Oyunumuzda Şah Ruh çok yaşlı, ve zayıf. İmparatorluğun egemenliğini büyük ölçüde eşi Gevher Şad'a teslim etti, uzaktaki vilayetleri de oğulları ve torunlarına taksim etti.

Torunlardan biri, Acêm valisi Baysonqor oğlu Muhammed şimdiden kendini üstün gördü ve başkaldırı niteliğinde eylemlere geçti. Tarihte Şahruh iki yıl sonra bu torununa gününü göstermek için seferdeyken hayatını kaybetti. Şah Ruh'un ölümünü takiben imparatorlukta bitmek bilmeyecek bir iç savaş başladı.



Oyunu gerçekçi yansıtmak adına Şah Ruh ölmeden önce valilere verdiği topraklar ona bağlı tebaalar olarak başlayacak. Oyun başlayınca Şah Ruh hayatta iken bu devletler denetim altında tutulabilir, ancak barış zamanı şahın ölümüyle sona erecek.

Timur İmparatorluğu (olması gerektiği gibi) İmparatorluk düzeyinde başlayacak, ve Şah Ruh ile Uluğ Bey olması gerektiği gibi daha iyi yeteneklerde olacak.

Yeni Kararlar:

Timur'a Bağlılık İddiası: Timurid soyundan gelen hükümdarlar Timur İmparatorluğu'nu yeniden kurabilir, bunu yaparlarsa yeni fikir(idea)lere sahip olurlar ve Timur'un fethettiği topraklarda kalıcı iddia kazanırlar.
Timurid Prensine Tahtı Ver: Oyun başında herhangi bir tebaanızın yöneticisini derebeyi olarak çağırabilirsiniz.

BATI İRAN - ACÊM IRAK-I


Yeni Oynanılabilir Ülkeler:

Acêm - Bağımsız Timur Valiliği.
Mazandaran - Bağımsız (Tabaristan'ı yerine).
Biapas - Bağımsız Şeyhlik.
Gilan - Bağımsız Şeyhlik.

FARS VE GÜNEY IRAK


Yeni Oynanılabilir Ülkeler:

Mushaşa - Bağımsız Emirlik.
Fars - Timur Vasalı.
Luristan - Acêm Vasalı.

HORASAN


Yeni Oynanılabilir Ülkeler:

Sistan - Timur Vasalı.
Afganistan - Timur Vasalı.
Horasan - Timur Vasalı.

YENİ TİCARİ MALLAR


Değerli Taş- Yerel fayda: Yerel Vergi Değişkeni +%15, Stratejik fayda: Yıllık enflasyon azalımı +5 , Özel fayda: Golconda bölgesinde.


Kağıt - Yerel fayda: Eyalet Bakımı -%10, Stratejik fayda: Yönetim Teknolojileri Bedeli -%5, Özel fayda: İleri evre oyunda rastgele bir vilayette ortaya çıkar.


Cam - Yerel fayda: Yerel üretim etkinliği +%10, Stratejik fayda: Diplomatik Teknoloji Bedeli -%5, Özel fayda: 'Morano Glass' adıyla Venedik'te.


Tütsü - Yerel fayda: Ticari güç etkisi +%10, Stratejik fayda: Gerçek İnanç Hoşgörüsü +0.5, Özel fayda: Yok.


Besi Hayvanı - Yerel fayda: Lojistik (Supply) Desteği Sınırı +%50, Stratejik fayda: Süvari bedeli -%10, Özel fayda: Yok - Oyunda daha önce Tahıl ve Yün barındıran çoğu bölge artık Besi Hayvanı'na sahip olacak.

Bugünlük bu kadar! @DDRJace ertesi hafta yeni günlüğü yazacak.
« Son Düzenleme: 22 Ağustos 2017, 23:31:19 Gönderen: kerem1249 »
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı nefer17

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 178
  • Mimar bey
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #42 : 16 Ağustos 2017, 01:57:11 »
sanki harita boyamaca olmuş
Devlet-i Ebed-müddet

Çevrimiçi ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1155
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #43 : 16 Ağustos 2017, 02:17:40 »
Balkanlara da bundan yapılacak mı ?
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimdışı HaylHitler

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 314
  • We will take Jerusalem again!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #44 : 16 Ağustos 2017, 04:10:50 »
Geliştirici günlüklerine nereden ulaşıyorsun? Paradoxplaza'da bulamadım açıkçası.

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2128
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2128
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #46 : 22 Ağustos 2017, 23:30:24 »
İyi sabahlar, bu haftaki Europa Universalis IV günlüğüne hoşgeldiniz.

@Trin Tragula son üç haftada Arabistan,Anadolu ve İran harita gelişmelerini ve yeni ticari ürünleri tanıttı.
Yüksek arz üzerine ticari ürünlerin haritasını gösteren birkaç resim ekledik.



Arap kıyı şeridi tütsülerle kaplı, iç eyaletlerde ise yüncülü ve hayvancılık yaygın.



Timur'un anavatanı biraz kıymetli taşa ve çok çeşitli diğer mallara (kağıt ve kumaşlar) sahip.



Anadolu'da yeni ticari ürünler nispeten eklendi, ancak genelde kumaşçılık hakim. Konstantiniyye'de ise cam sektörü yaygın ticari ürün.



Avrupa'ya vuran tarihsel ışık, artık en zengin ticari malları o bölgeye ekledi. Birçok olay(event) ile oradaki ticaret oyunun ileri evrelerinde daha da güçlenecek.

Bu harita değişiklikleri ve yeni ticari ürünler 1.23 yamasıyla ücretsiz olarak oyuna eklenecek. Duyurulmamış ek paketi alın veya almayın, bu düzeltmelerin tadını çıkaracaksınız.

Şimdi ücretli özelliklerden ilkini ele alacağız. Ordu Sondajı. Barış zamanında askerlerinizi ormanlarda çim yemeye ve bıçaklarını matlaştırmaya odaklarsanız onlara ödenen bakım ücreti azalacak. Savaş geri döndüğünde bir miktar altın harcayarak askerleri yeniden güçlü ve ikmalli hale getirebilirsiniz.



100'e ulaşmış Sondaj değeri şu ayrıcalıkları sağlar:

+%10 Şok hasarı
+%10 Ateş hasarı
-%10 Alınan şok hasarı
-%10 Alınan ateş hasarı

(Ordu Sondajı mekaniği Paralı Askerler için etkisizdir.)

Gelecek hafta Sondaj Programındaki askerler hakkında daha fazla yeni fikirleri konuşacağız.
« Son Düzenleme: 26 Ağustos 2017, 11:39:40 Gönderen: kerem1249 »
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı Paytak

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 973
  • Youtube videoları çeken bir genç
    • Profili Görüntüle
    • Youtube Kanalım: Paytak Strateji
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #47 : 23 Ağustos 2017, 00:23:17 »
Şimdi ben anlamadım :( ekonomi sekmesinde drill gibi bir sekme mi olacak ya da military sekmesinde mi olacak? Tradition gibi birşey mi bu?

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2128
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #48 : 23 Ağustos 2017, 00:28:07 »
Ordu sekmesinde (görseldeki) olacak yüksek ihtimalle.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı Noman Man

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 746
  • Etnik döküntülere geçit yok !
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #49 : 23 Ağustos 2017, 02:05:33 »
Alev olmamış sanki o çeviride.Okuduktan sonra ücretsiz özellik eklemelerine şaşırdım.
Hardcore denemesi mi grup denemesi mi yoksa zenci gücü mü bu fikir nedir açıkla bize :)
Paradoxfan gelişiyor..

Çevrimdışı Circassian

  • Azab
  • *
  • İleti: 2
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #50 : 26 Ağustos 2017, 10:46:00 »
Çerkeslerin müslüman yapilmasini isterim cunku 1382 dek 1512 te kadar memlukluyu yöneten çerkesler müslüman olmali yani oyun acisindan bakarsak 1444 de çerkesler muslumandi

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2128
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #51 : 26 Ağustos 2017, 11:39:13 »
Alev olmamış sanki o çeviride.Okuduktan sonra ücretsiz özellik eklemelerine şaşırdım.
Olabilir ateş olarak düzelttim.
Çerkeslerin müslüman yapilmasini isterim cunku 1382 dek 1512 te kadar memlukluyu yöneten çerkesler müslüman olmali yani oyun acisindan bakarsak 1444 de çerkesler muslumandi

Katılıyorum.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 369
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #52 : 30 Ağustos 2017, 00:58:15 »
İyi günler. Bir kez daha Çarşamba geldi. Yani bu demek oluyor ki haftalık Europa Universalis IV Geliştirici Günlüğü yayınlamamızın zamanı geldi. Bugün, geçen hafta tartışmaya kaldığımız yerden yani "Ordu Talimi" (Army Drilling)'nden ve bunun nasıl daha iyi ve profesyonel bir orduya sahip olmayı sağlayabileceğinden bahsederek devam edeceğiz.

Duyurulmamış DLC ve 1.23 yamasının bir parçası olarak, ülkenizin ordusu bir "Profesyonellik" (Professionalism) seviyesine sahip olacak ve bu Birim (Unit) ve Ordu (Military) sekmelerinin her ikisinde de gözükecek.



Ordunuzun Profesyonelliği ülkeniz için "modern" daimi bir orduya yakınlığı ile paralı askerlerin yüksek itimatına karşı bir değer olacak. Şu şekilde artacak:

   *(Drilling) Orduya talim yaptırma (her yıl +1 artar eğer ordu limitiniz %100'e ulaşırsa, dereceye göre)
   *Askeri binalar inşa etmek: Barracks/Regimental Camps (Her biri +0,5)
   *General'e sahip olma (Her bir general +1)

Diğer taraftan, Profesyonelliği düşürecek olanlar

   *Askeri binaları yıkmak: Barracks/Regimental Camps (Her biri için -1)
   *Paralı asker sahibi olmak (Her birlik için -0,25)

Profesyonellik ölçeklendirme olarak 0'dan 100'e şunlara etki edecek:

   *Shock Damage +10%
   *Fire damage +10%
   *Movement Speed +20%

Ek olarak, düşük Profesyonellik paralı asker birimi oluştururken bazı bonuslar verecek. 50 Profesyonellik puanından 0'a doğru düştükçe (0'da):

   *Mercenary cost -15%
   *Available mercenaries +15%

Her ülke oyuna düşük yada 0 Profesyonellik ile başlayacak. Eventler, kararlar, modifiyeler bu değerlere pozitif ya da negatif etki edebilir. Ayrıca üniformalarınızı standardize etmekten düşen şehirleri ne kadar yağmalayacağınıza kadar etki unsurları mevcut. 

Ordu Profesyonelliğinizin değeri yeni bir arayüz açacak ve ordularınız için her 20 puanda yeni bir yetenek kazandıracak. 0-19 Profesyonellik puanından başlayarak, Birim görünümünüz daha kötü bir şekil alacak.



Ordunuz Profesyonellik puanını arttırdıkça, görünüm daha şık bir hal alacak.



Yani her 20 Profesyonellik puanında neler kazanılıyor?

   *20- "Supply Depot" yeteneği (Ordu için)
   *40- "Refill Garrison" yeteneği (Ordu için)
   *60- Terhis edilen birlikler "Manpower"a eklenecek
   *80- Ordu Generalleri yarı yarıya ucuza silah altına alınabilecek
   *100- Rezerv birlikler %50 daha az moral hasarı alacaklar.

Supply Depot: Birim görünümünde erişilebilecek olan bir yetenek ve küçük bir MIL puanıyla bir vilayette inşa edilebilecek. Dost bölgede ikmal %50 artacak. Eğer vilayet düşman birliklerince ele geçirilirse, depo yıkılacak. Aksi takdirde 2 yıl süreyle geçerli olacak.

Refill Garrison: Bir ordu, kendi "manpower"ının bir bölümünü kullanarak bir kaledeki garnizonun yükselmesini sağlayacak. Böylece yeni ele geçirdiğiniz bir yeri elde tutmanız kolaylaşacak.

Terhis edilen birlikler normalde sonsuza kadar kaybedilir, ancak 60 Profesyonellik puanında bunları "manpower"a ekleyebileceksiniz.

Yarı yarıya ucuz General silah altına almak zaten kendini yeterince açıklıyor, 50 yerine 25 MIL puanı gerekecek.

Uyarı: Geliştirme günlüğünde verilen tüm değerler/bonuslar teste tabi konulardır ve geliştirme devam ediyor. Ayrıca modculara bir not, bu yetenekler komut dosyası olarak yazılmıştır böylece gönlünüze göre kullanabilirsiniz.

Bu anlatılanlar Talim ve Profesyonellik (Drilling and Professionalism) için yeterli olmalı. Haftaya yeni bir sisteme odaklanacağız. EU4'ün tüm hayatı boyunca pek değişmemiş olan ve İslam dünyasına nüfuzu büyük olmuş olan bir konu olacak. O zamana kadar ben....bir dakika, bazılarınızın dünyadaki yeni ticaret mallarından bir kaçını daha görmek istediğini hissediyorum. 5 yeni mal daha yürürlükte olacak. Öylese Doğu'ya bakalım..



Ve ek olarak, bazı lokal değişikliklerin de yolda olduğunu duyduk:



Bu haftalık bu kadar, haftaya görüşmek üzere...
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2017, 09:33:43 Gönderen: kerem1249 »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.

Çevrimdışı alemdar1227

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 422
  • Gelecek sene YKS'ye kadar ara veriyorum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #53 : 30 Ağustos 2017, 09:16:21 »
İslam dünyası demişler. Galiba Halifelik geliyor beyler. Ama başka bir sistem de olabilir sizin de yorumlarınızı alalım.
- Zamanla artan sadece iki şey vardır : 1. Ölüm korkusu  2. Kaybettiklerimiz.
- Bazen delirmek en akıllıca seçimdir.

Ne mutlu Türküm diyene!
                              
Kendinize iyi bakın. 24 Haziran 2018'de buradayım.

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2128
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #54 : 30 Ağustos 2017, 09:34:39 »
Çeviri için teşekkürler modum.
Yeni gelecek mekanik halifelikle ilgili olabilir. Veya hac.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı Gök Börü

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 854
  • ATSIZ
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #55 : 30 Ağustos 2017, 09:49:28 »
Hilâfet geliyor sanırım :)

Çevrimdışı Agnostik

  • Vive la Révolution
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 545
  • "Tanrı öldü! Tanrı öldü! Onu biz öldürdük!"
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #56 : 30 Ağustos 2017, 10:01:06 »
Bana da oyle geliyor. Acaba cihadi da eklerler mi?
Gel ki geceler çatlasın, gel ki şafaklar tutuşsun...

Hearts of İran

Çevrimdışı kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2128
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #57 : 30 Ağustos 2017, 19:30:16 »
Bana da oyle geliyor. Acaba cihadi da eklerler mi?
Savaş sebebi olarak eklenebilir.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 369
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #58 : 30 Ağustos 2017, 20:17:15 »
Çeviri için teşekkürler modum.

Önemli değil  ;)

Bence de %100 Halifelik ile ilgili olacak.

Ayrıca ben asıl buna takıldım nedir acaba diye. Başka kimsenin dikkatini çekmedi sanırım?

Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.

Çevrimdışı alemdar1227

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 422
  • Gelecek sene YKS'ye kadar ara veriyorum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #59 : 30 Ağustos 2017, 20:27:20 »
BEnim de dikkatimi çekti. Osmanlı paşasına benzettim.:sultan: Ama yeni gelecek islam mekaniğiyle alakalı bir şeydir. :sultan:
- Zamanla artan sadece iki şey vardır : 1. Ölüm korkusu  2. Kaybettiklerimiz.
- Bazen delirmek en akıllıca seçimdir.

Ne mutlu Türküm diyene!
                              
Kendinize iyi bakın. 24 Haziran 2018'de buradayım.