Bağlanılan Hatırlatmalar

  • Cradle of Civilization duyuruldu!: 03 Ekim 2017
  • 1.23 Persia (İran) Yaması ve Cradle of Civilization çıktı!: 14 Kasım 2017

Gönderen Konu: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri  (Okunma sayısı 21510 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2134
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« : 04 Ağustos 2017, 20:05:27 »
Merhaba EU4 severler,

Bu konu altından oyunun ismi henüz duyurulmamış yeni DLC'si ve 1.23 "İran" yaması hakkında paylaşımlarda bulunabilirsiniz. Ayrıca eklenti ve yama hakkında geliştirici günlükleri ve ek bilgiler de paylaşılacaktır.

BİLGİLER
Anadolu beylikleri Kostantiniyye'yi başkent yapma decisions'una sahip olacak
Kastilya için yeni birim görünümü

GELİŞTİRİCİ GÜNLÜKLERİ
Yemen ve Mısır Geliştirmeleri
Ak ve Kara Koyunlu Geliştirmeleri #1
Timur Toprakları Düzenlemeleri
Ordu Talimi Özelliği
Ordu Talimi Hakkında daha fazla ayrıntı
İslami Ticaret Yenilikleri
İslam Mezhepleri Sistemi
Ak ve Kara Koyunlu Yenilikleri #2
İran Yenilikleri
« Son Düzenleme: 15 Kasım 2017, 19:35:32 Gönderen: kerem1249 »
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimiçi kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2134
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #1 : 04 Ağustos 2017, 20:12:44 »
1 Ağustos Geliştirici Günlüğü'nde Yemen ve Hicaz'a yeni vilayet ve ülkeler eklendiği, Mısır'da Nil Nehri çevresine geçilemez bölgeler ve çevre vilayetlere üretilen ürünlerin arttırılması bonusu eklendiği belirtiliyor. Haftaya Anadolu ve Kafkasya vilayetleri üzerinde oynamalar olacak.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı vakanüvis

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 182
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #2 : 04 Ağustos 2017, 21:43:24 »
EU4 icin 'zülfikar of ali'( :P ) DLC geliyor mu acaba ?

saka bir yana böyle dlc ismi olsa çok entrasan olurdu ama kesin ortadoğu ile ilgili bir DLC menlük için daha fazla düsmanı olacak demisler kesin yeni Sii devletler için dediler


Sah eserim olacak AAR: http://paradoxfan.com/forum/index.php?topic=52985.msg904514#new

olması imkansız hayellerim:
age of reason- a vic3 to stallaris AAR
Games for carladian Throne -a bannerlord AAR
Chartage delada est-EU:ROME II AAR

Çevrimdışı HaylHitler

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 316
  • We will take Jerusalem again!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #3 : 04 Ağustos 2017, 21:49:26 »
Acaba yıllardır beklediğimiz Rise of Islam DLC'si mi geliyor?

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 544
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #4 : 05 Ağustos 2017, 10:56:21 »
Ooo Anadolu'ya yeni vilayetler gelirse Osmanlı güçlenecektir. Zaten mevcut durumda da eyalet sayısı gayet iyi. Bu DLC üstüne oyuna geri dönebilirim daha şimdiden iyi olacak gibi ;D
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimiçi Ügüt

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 672
  • Türke Kafa Tutanın Tutulacak Kafası Kalmaz
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2017, 21:52:02 »
EU4 icin 'zülfikar of ali'( :P ) DLC geliyor mu acaba ?

saka bir yana böyle dlc ismi olsa çok entrasan olurdu ama kesin ortadoğu ile ilgili bir DLC menlük için daha fazla düsmanı olacak demisler kesin yeni Sii devletler için dediler

Zaten Şiiler Hz.Aliyi destekler.Hz.Alinin haksızlığa uğradığını düşünürler.
TÜRKMENELİ TÜRK CUMHURİYETİ
Vakit Gelmedi mi?
MUSULKERKÜKTÜRKTÜRTÜRKKALACAK

Çevrimiçi kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2134
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #6 : 05 Ağustos 2017, 22:19:41 »
DLC Ortadoğu'yu ele alıyor olacak, Ortadoğu isminde de olabilir.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimiçi Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1239
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #7 : 05 Ağustos 2017, 22:45:01 »
Paradox acayip bir DLC çıkarmaz umarım.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimiçi Ügüt

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 672
  • Türke Kafa Tutanın Tutulacak Kafası Kalmaz
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #8 : 06 Ağustos 2017, 02:21:10 »
Selamlar!

I am Trin Tragula and this is the first of the post-vacation Europa Universalis Developer Diaries. As I type this most of the team has begun coming back from vacation (though I am still enjoying the mild climate of southern Sweden for another week) and continued work has begun on the 1.23 patch.

So what have we been up to before and during the summer?

Well, we have for a long time felt that the Near East could do with a bit of a facelift.

In Art of War we gave Arabia and Egypt a much needed overhaul, increasing the number of provinces and expanding the number of countries. As you might remember, if you followed the developed diaries of Art of War, this is something we had great help with from the map modder @Ömer .

1.8 was a long time ago however, and the general level of detail in many regions have changed since then. Over time we have come to feel that the setup could be much more detailed than we wanted back then and that some of the decisions we had taken in terms of how to portray things could be revisited.

Today I will be talking about what was going on in Arabia and Egypt in 1444 and how patch 1.23 will cover this differently from previous versions.



In 1444 Yemen is still ruled by the Rasulid dynasty from Taiz, but the Rasulid rule has been growing weaker. The populous Upper Yemen is under the control of the Shiite Rassid Imams from their capital in Sana’a and to many they would be a more fitting leader for a united Yemen. The Rassids are however in the middle of a civil war of their own, with many different relatives vying for the leadership of the Imamate.
In south-eastern Yemen the Tahirid dynasty has achieved independence, in all but name, from the Rasulids. As they expand their rule towards the coast they seem very likely to soon overthrow their old overlords. Like the Rasulids they are Sunni however, and lack support from the Shia in the mountains.

Compared to the rest of Arabia, Yemen is actually somewhat densely populated and was, in the 15th century, also the source of most of the world's exported coffee. While Coffee is grown throughout Yemen and the Horn of Africa the port of Mocha in southern Yemen is by far the most important port for the export of the roasted beans. This was to become one of the main sources of income for the Yemeni rulers, as well as other powers that came to control the region.

In patch 1.23 Mocha will have a goods produced modifier for Coffee to signify the great importance of this port in the history of the Coffee trade. Yemeni coffee merchants will have to be careful however, as the modifier may be lost if someone manages to export their secret plants to other parts of the world.

To the east the development of the Yemeni struggles are watched with interest by the independent Kathiri dynasty of Hadhramaut and the maritime Sultanate of Mahra. In the north the Sharifates of the Hejaz and Asir as well the Shiite Emirate of Najran bide their time while the Yemenis fight pretenders and eachother.


New Playable Countries in 1444:
Aden: In 1444 this tag represents the Tahirids. It starts as independent.
Rassids: This is tag represents the Shia Rassid Imams of the Yemen upland.
Hadramut: The Kathiri dynasty rules the sparsely populated desert coast to the east of Yemen.
Mahra: The Mahra sultanate rules the southern coastline of Arabia as well as the island of Socotra.
Mikhlaf: Shiite Sharifate in the Asir mountains and the adjoining coast.
Najran: A small Shiite tribal state in the region just north of the Yemen Highlands.

Yemen can now be formed by a country controlling the important provinces of Yemen (to do this in 1444 you will have to destroy the Rasulid Sultanate).



In 1444 the Hejaz was not a united region. The Sharifate of Mecca, ruled by the Hawashim family, is the strongest state but by no means entirely dominant. Their main contenders are the Husaynid Sharifs, who rule the holy city of Medina.
To the north and across the Red Sea the Mamluk Sultanate is a constant factor in Hejazi politics, and claim to be the protector of both of the Sharifates, often intervening in their conflicts against each other as well as in the appointment of new Sharifs. Historically the Mamluks under Qa'itbay would eventually appoint the Sharif of Mecca as the viceroy of Hejaz, uniting the states by military force.

While know far less of what was going on in detail in 1444 specifically for the inner parts of the peninsula we have taken the opportunity to break up the land into more provinces, making sure that they match the caravan routes used throughout the era. Rather than divide the country in a number of easily conquered one province countries we have decided to keep it under fewer and bigger conglomerate tags.
Najd, with its capital in Diriyah (the future core of the Saudi state), and Shammar, with its capital in Ha’il, remains in control of a wider area in which they represent a number of minor tribes. In the south Dawasir controls a number of the inland oasis and caravan routes.

New Playable Countries in 1444:
Medina, representing the Husaynid Sharifs of Medina.
Dawasir, representing the Dawasir as well as other tribes controlling the southern routes between Yemen and the eastern coastline.



In 1444 the Omani interior was ruled by the Ibadi Imamate (sometimes called Sultanate) of Oman while the coastal cities of Oman and the Pirate Coast are under the overlordship of the kingdom of Hormuz in the Persian Gulf. This would eventually make the Sultanate a very tempting target for the Portuguese when they arrived in the region, who would choose to attack Hormuz directly to take control over its network of coastal cities.

Further east the Jabrids of Haasa have conquered the coastline, and most importantly the rich pearl fishing ports of Qatar and Awal.

New Playable countries in 1444:
Jas - The tribe that would eventually found Dubai exists in 1444, controlling the inland Liwa oasis.



Throughout the history of the Islamic world, and the history of the Mediterranean itself, Egypt has remained one of the most important regions to control. Egypt was a major entrepôt for cloth, cotton and spices but it was also the greatest exporter of grain and rice in the region and many great cities depended on the harvests of the Nile Delta.
The great dependency on the Nile in an otherwise arid and inhospitable land also means that Egypt has many interesting geographic features.

Both of these are things we felt the game did not properly model so we have taken this opportunity to redraw and re-imagine Egypt in patch 1.23:

More provinces have been added along the Nile and in the Nile Delta and wastelands have been added to limit access between the Red Sea Coastline and the Nile, as well as between the Mediterranean coast and the Nile (you can probably spot the Qattara depression in the screenshot above now).

In order to better show the great importance of the Egyptian grain trade we have added special goods produced modifiers for grain in the provinces of the Delta.
We have also added in more Arab federations in the Syrian Interior and northern Arabia.

Yeni oynanabilir ülkeler:
Anizah: Hijaz ve Suriye rotasını denetleyen bir Tribal Federasyon.
Fadl: Memlük tebaası, başkenti Palmira/Tadmor olan bir Tribal Federasyon.

Arabistan ve Mısır için tüm tarihsel ve harita düzenlemeleri bu kadar!

It is our hope that these changes will make the region come alive more and in general be more interesting to play in, with a greater diversity of playable states and a more accurate setup in general.

Gelecek hafta Anadolu ve Kafkaslar ile ilgili konuşmak için döneceğim :)
« Son Düzenleme: 30 Eylül 2017, 00:03:04 Gönderen: kerem1249 »
TÜRKMENELİ TÜRK CUMHURİYETİ
Vakit Gelmedi mi?
MUSULKERKÜKTÜRKTÜRTÜRKKALACAK

Çevrimdışı HaylHitler

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 316
  • We will take Jerusalem again!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #9 : 06 Ağustos 2017, 08:14:38 »
Yeni bir halifelik mekaniği bekliyorum. Anadolu'da umarım çokça bölge eklemişlerdir. Aslında ben Hindistan üzerine bir şeyler bekliyordum, Hindistan ve Küçük Asya geliştiricilerin şimdiye kadar ilgilenmedikleri bölgeler.

Çevrimdışı ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1155
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #10 : 06 Ağustos 2017, 09:37:12 »
Mısır haritası karman çorman olmuş.
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimiçi kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2134
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #11 : 06 Ağustos 2017, 10:07:25 »
Anadolu geliştirmeleri için sabırsızlanıyorum.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimiçi Ügüt

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 672
  • Türke Kafa Tutanın Tutulacak Kafası Kalmaz
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #12 : 06 Ağustos 2017, 13:34:02 »
Aslında çok gerekliydi bu.Arabistanda bir devletle oynarken ezici ittifakların kurbanı olup.Yıllarca beklemeniz lazımdı Arabistanı almak için.Sonuç olarak deymiyordu.Şimdi daha rahat ve hızlı büyüyebilir devletler.Ve daha çok senaryo var.

Onun dışında Sahra Çölüne saygı duyulmuş ve kuzeydeki şehirler küçültülmüş.

Kahireye girmek daha zor olacakmış.Ve Nil boyu uzanan şehirlerin değeri artacakmış.Mantıklı I.Selim Mısıra sefere giderken Kahireliler o kadar rahattı ki.Zaten Sinadan gelmesi imkansız deyip topları kuzey yönüne çevirmişlerdi.
TÜRKMENELİ TÜRK CUMHURİYETİ
Vakit Gelmedi mi?
MUSULKERKÜKTÜRKTÜRTÜRKKALACAK

Çevrimiçi kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2134
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #13 : 08 Ağustos 2017, 16:05:57 »
Tekrar merhaba!

Ben Trin Tragula, EU4'de İçerik Tasarımcısıyım ve geçen haftanın günlüğünü yazdım, bugün sizlerle Kafkasya ve Anadolu haritalarındaki genel ayarlamalar ve değişiklikler hakkında konuşacağız. Bu değişiklikler şuanda geliştirilmekte olan 1.23 yamasıyla oyuna eklenecek.

GÜNEY KAFKASYA - AK VE KARA KOYUNLU DİYARI



144 yılında, Timur Batı Anadolu'da önemli istilalar gerçekleştirdi, Güney Kafkasya ve Kuzey Irak'ta onun denetimindeydi. Timur'un ölümünü takiben topraklarda elden çıktı ama Timur'un oğlu, Şah Rukh bölgeyi yeniden ele geçirdi.

1.23 ile yeni oynanabilir ülkeler:

Bitlis - Kara Koyunluların tebaası. Bir Kürt emirliği ve Beyazıd, Van ve Bitlis illerini yönetiyor. Tarihte Osmanlılar bölgeye geldiğinde Safevilerle birlikte onlara karşı koymak için çalıştılar.
Hisn Kayfa - Bağımsız Emirlik.
Karabağ - Kara Koyunluların tebaası. 1444'de Ermenistan Krallığı gayet büyüktü ancak Karabağ zayıf bir ordu ve küçük bir vilayetten ibaretti. Ermeni Soylusu Hıristiyanların kenti 1444'de bir Kara Koyunlu vasalıydı.
Erdebil (Ardabil)- Bağımsızlık Şahlık

Yeni oluşturulabilir ülke:

Ermenistan, 1444'te zaten mevcut ancak Karabağ gerekli illeri alabilirse o da kurabilir. Büyük Ermenistan'da kalıcı hak iddiası kazandırır.

KAFKASYA - ÇERKEZYA , ŞİRVAN VE GÜRCİSTAN



Bu bölgeyi antik bir uygarlık olan Gürcistan Hıristiyan Krallığı domine ediyor.

Yeni oynanabilir ülkeler:

Samshteki - Bağımsız Prenslik
Imereti - Bağımsız Krallık
Avaria - Gazikumuhk'un Tebaası

Yeni oluşturulabilir ülkeler:

Gürcistan - Tüm Gürcü uluslar tarafından kurulabilir, Gürcistan'da kalıcı hak iddiası kazandırır.

ANADOLU - OSMANLILAR VE TÜRK BEYLİKLERİ



1444'te Osmanlılar Timur Felaketi ve Varna Haçı'ndan yeni arınıyorlardı.

Anadolu beylikleri Osmanlı'yı topraklarından def edebilirse "Kayser-i Rûm" ünvanını almış olacak ve yeni ülkelerini kurabilecek.

Yeni oluşturulabilir ülkeler:

Rûm - Türk Beylikleri tarafından, Osmanlı'yı yıkarak kurulabilir.

Bugünlük bu kadar! Bir dahaki hafta Irak,İran,Azerbaycan ve Horasan bölgelerini ele alacağız.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı II.Adolf Hitler

  • Azab
  • *
  • İleti: 21
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #14 : 08 Ağustos 2017, 16:27:32 »
Bu Osmanlı beyliklerinin kurabildiği Rum kelimesinin anlamı tam olarak ne?Rumlarla bir alakası yok diye biliyorum.Birde Memlükler baya gelişecek yeni yamayla.Nil nehri civarına bonus eklemeleri güzel birşey olmuş.Nil nehri civarı ilk uygarlıkların kuruldukları yerdir.

Çevrimiçi kerem1249

  • Konsilyer
  • Yönetici
  • *
  • İleti: 2134
  • Leo Galante
    • Profili Görüntüle
    • Wizard101 Türkiye
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #15 : 08 Ağustos 2017, 16:30:50 »
Türk Beylikleri Osmanlı'dan birkaç vilayet alırsa Rûm adındaki devleti kurabilecek. Devlet Osmanlı Hükümeti biçimine sahip olacak.
Bir daha bu kadar aptal olmayacağına söz ver bana, tamam mı? Hayatını yaşlı bir adam daha çok yaşasın diye riske atmamalıydın...

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 372
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #16 : 08 Ağustos 2017, 18:04:13 »
Bu Osmanlı beyliklerinin kurabildiği Rum kelimesinin anlamı tam olarak ne?Rumlarla bir alakası yok diye biliyorum.Birde Memlükler baya gelişecek yeni yamayla.Nil nehri civarına bonus eklemeleri güzel birşey olmuş.Nil nehri civarı ilk uygarlıkların kuruldukları yerdir.

Türk kaynaklarında Rum; Roma veya Romalı demek.

Anadolu Selçuklu Devleti İngilizce'de Rum olarak geçer.

Eski Türkler Anadolu'da yaşayan Hıristiyanlara Yunanca konuşsalar bile Yunan değil Rum demişlerdir.

Bizans İmparatorluğu da o zamanlar Roma İmparatorluğu olarak adlandırılmıştır (Kayzer-i Rum-Roma İmparatoru). Bizans modern bir deyimdir.
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.

Çevrimdışı II.Adolf Hitler

  • Azab
  • *
  • İleti: 21
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #17 : 08 Ağustos 2017, 18:53:14 »
Türk kaynaklarında Rum; Roma veya Romalı demek.

Anadolu Selçuklu Devleti İngilizce'de Rum olarak geçer.

Eski Türkler Anadolu'da yaşayan Hıristiyanlara Yunanca konuşsalar bile Yunan değil Rum demişlerdir.

Bizans İmparatorluğu da o zamanlar Roma İmparatorluğu olarak adlandırılmıştır (Kayzer-i Rum-Roma İmparatoru). Bizans modern bir deyimdir.

Teşekkürler oyunda Selçuklu olacak sanırım.İngilizcede Rum olduğu için.Türk-Müslüman devletlerle tekrar bizans kurulması bence çok saçma olur zaten.Ülkenin adıda Rum değil Bizans olurdu sanırım.Total war rome 2 de seleucids e selçuklu diyenler vardı o geldi aklıma sdsdsa

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 372
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #18 : 09 Ağustos 2017, 09:41:58 »
Teşekkürler oyunda Selçuklu olacak sanırım.İngilizcede Rum olduğu için.Türk-Müslüman devletlerle tekrar bizans kurulması bence çok saçma olur zaten.Ülkenin adıda Rum değil Bizans olurdu sanırım.Total war rome 2 de seleucids e selçuklu diyenler vardı o geldi aklıma sdsdsa

Evet Bizans'la alakası yok, İngilizce'de kısaca Rum olarak geçer. Aslı Seljuk Sultanate of Rum'dur (Anadolu Selçuklu Devleti). Türk beyliklerine Rum'u formlama getirilmesi mantıklı olmuş çünkü Karamanoğulları yıkılana kadar sürekli kendilerini Anadolu Selçuklu Devleti'nin varisi olarak görmüşlerdir.

Not: Sanırım bu yama yeniden oyuna dönmemi sağlayacak :)
« Son Düzenleme: 09 Ağustos 2017, 09:43:04 Gönderen: fksahin »
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.

Çevrimiçi Ügüt

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 672
  • Türke Kafa Tutanın Tutulacak Kafası Kalmaz
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - 1.23 Persia Yaması ve Geliştirici Günlükleri
« Yanıtla #19 : 09 Ağustos 2017, 22:41:41 »
Ve bu yama anadoluda Osmanlıdan başka devletlerle oynanabilirliği getirecek.Direk Akkoyunlu rushlayacam
TÜRKMENELİ TÜRK CUMHURİYETİ
Vakit Gelmedi mi?
MUSULKERKÜKTÜRKTÜRTÜRKKALACAK