Gönderen Konu: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?  (Okunma sayısı 6362 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Circassian

  • Azab
  • *
  • İleti: 2
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Oyunun Yapımcısı olsaydın Ne Eklemek/Çıkarmak İsterdin?
« Yanıtla #60 : 26 Ağustos 2017, 10:47:15 »
Çerkezleri müslüman yapardim

Çevrimdışı onuray210

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 88
    • Profili Görüntüle
Baris zamanlarinda ordunun maasini azaltmayi kaldirirdim yada belli olumsuzluklar koyardim.(5 yil boyunca %-10 moral , %-10 recovery speed,isyan falan) Cunku  gercekte yenicerilere boyle bir sey yapmaya kalksan yemedigin  isyan kalmaz.

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 93
  • Geri Dönsün Ulu Günler...
    • Profili Görüntüle
kültür değiştirme ücretini kaldırırdım yada ona özel misyoner koyardım..casusluk faaliyetlerinin etkinliğini attırırdım..kaç kovala işini kaldırırdım..isyancıdan kaçmak nedir arkadaş..adamın ülkesinde isyancı çıkıyor isyancının aldığı toprakları alıp duruyor isyancı ile uğraşmıyor bile..sonuç ne sıfır isyancı boşa dolanıp duruyor..benim dışındaki devletlerde misyonerlik yapabilmem lazım bu eksik mesela..total war oynarken alamadığın yerleri cogunlukla bu yöntemle düşürüyordum..uğraşamadığımız güçlü devletleri savaş dışındada yıpratma fırsatımız olmalı.nasıl büyük Selçuklu gibi koca devlet batinilik faaliyetleri yüzünden zayıfladı bu tarz şeyler lazım heyecan için..:))
« Son Düzenleme: 04 Ekim 2017, 23:05:56 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 566
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
kültür değiştirme ücretini kaldırırdım yada ona özel misyoner koyardım..casusluk faaliyetlerinin etkinliğini attırırdım..kaç kovala işini kaldırırdım..isyancıdan kaçmak nedir arkadaş..adamın ülkesinde isyancı çıkıyor isyancının aldığı toprakları alıp duruyor isyancı ile uğraşmıyor bile..sonuç ne sıfır isyancı boşa dolanıp duruyor..benim dışındaki devletlerde misyonerlik yapabilmem lazım bu eksik mesela..total war oynarken alamadığın yerleri cogunlukla bu yöntemle düşürüyordum..uğraşamadığımız güçlü devletleri savaş dışındada yıpratma fırsatımız olmalı.nasıl büyük Selçuklu gibi koca devlet batinilik faaliyetleri yüzünden zayıfladı bu tarz şeyler lazım heyecan için..:))

son cümleye kesinlikle katılıyorum, oyunda özellikle 1700lerden itibaren artık o kadar büyük güçler ortaya çıkıyor ki savaştığımızda kaybettiklerimiz kazandıklarımızı geçiyor. 10 yıl savaşıp 2 milyon kayıp verdikten sonra ancak 9-10 şehir alabilir hale geliyorsunuz ki bu 200 şehirli büyük devletler için hiç önemli olmuyor. Mesela bu büyük devletleri parçalamaya yetecek kadar sağlam casusluk ideaları, politikaları gelmeli.
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 93
  • Geri Dönsün Ulu Günler...
    • Profili Görüntüle
Seçilebilen max idea sayısını 10-12 a yükseltirdim. Oyunun bitiş tarihini 1.dünya savaşının başlangıç tarihi olan 28 Tem 1914 alırdım. Ülkede devrim gerçekleştiriyorsun ülke yenilmezler ligine giriyor oda ne? oyun bitiyor şaka herhalde deyip te kendime gelemediğim çok zamanlar oluyordu :)
« Son Düzenleme: 12 Ekim 2017, 00:11:24 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1090
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
Eu4 > Vic2 convertleyin.
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Kronoloji, Aptallar tarihi.

Çevrimdışı Valiantlion

  • Azab
  • *
  • İleti: 40
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Bölgeyi aldıktan sonra anında isyan yükselmesi arada  2 3 sene keşke en azından.Madem ülkenizi seviyordunuz ben alırken korusaydınız diyesim geliyor :D

Çevrimdışı Duchy

  • Azab
  • *
  • İleti: 14
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Avrupadaki din savaşları gibi oyundaki herhangi bir devlet devrimci cumhuriyet kurduktan sonra devrim savaşları başlamalı bence. Nasıl ki din savaşlarında katolik ya da protestan cepheyi seçiyorsak rev. republic kurulduktan sonra da bir taraf seçip savaşlara dahil olmalıyız. Ayrıca Safeviler için yeni bir casusluk özelliği getirtilip başta Anadolu olmak üzere komşu vilayetlerde yaşayan şiileri kendi lehine ayaklandırabilmeli.

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1090
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
E var öyle bir mekanik.Devrimci cumhuriyeti yok etmez isen sende de devrim çıkıyor ya?
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Kronoloji, Aptallar tarihi.

Çevrimdışı Duchy

  • Azab
  • *
  • İleti: 14
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Var ama ben din savaşları gibi bir napolyon savaşları mekaniği olursa daha zevkli olur diye düşünüyorum.

Çevrimdışı Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1627
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Savaşta iken çıkan isyanları kaldırırdım.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı mixedindustry

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 567
  • Deutschland, einig Vaterland!
    • Profili Görüntüle
×Düşman ordusu hakkındaki bilginin her daim kesin olmaması ve dinamik istihbarat(Casusluğun ülke çapında ve eyalet çapında, casuslarla ve kraliyet üyeleriyle yapılabilmesi)

×Ordu attrisyonunun daha dinamik etkenlere bağlı olması.

×Homojenlik mekaniği. Eğer ki imparatorlukta başkente uzaklık, kabul edilmeyen dinlerin ve milletlerin baskınlığı, Stabilite eksikliği, Korlanmamış eyaletlerin korlu eyaletlere oranının 1/2'den fazla olması, ÖZELLİKLE MEŞRUİYET(LEGITIMACY) düşükse , Interregnum veya Naiplik Konsili varsa ve savaş yorgunluğu fazlaysa bu homojenlik %99'dan %0'a kadar düşecek.

%0'da, korlu veya korsuz eyaletlerde koru olan devletler toprak alacak/bağımsız olacaklar. Eğer ki bir devlete bağlılarsa lider devlet o devlete ilhak için CB alacak.

%60'ın altına düşerse Stability, isyan riski, meşruiyet ve prestij düşuren eventler gelecek; gelir düşecek.

Aynı zamanda savaşlardaki War Score'a akıl almaz indirimler gelecek. Böylelikle Ming, Burgonya, Rusya, Osmanlı, Memlük, Macaristan gibi devletler zor anlarda kolayca parçalanabilecek( hatta belki 1 savaş bile yetecek)

Göçebe devletler ise başlangıçtan %70 warscore indirimi alırken +%55 core ücreti sıkıntısı çekerek momentuma(yani ardardına zafer kazanıp genişlemeye) dayalı bir oynanış sunacak.

Yani, göçebeyseniz Cengiz Han gibi her yeri kolaylıkla fethedebileceksiniz. Ama göçebeyken, en kolay yenilgi, veraset sıkıntısı, yerleşik düzene geçme, homojenliğe büyük bir darbe vuracak. Bu da oyun başındaki göçebelerin önce genişleme, sonra yerleşikleşip ülkelerini koruma, en son da yerleşik bir emperyalizmle oynamalarını sağlayacak.

×Oyunda insan gücü mantıklı rakamlarda olacak. Yani, Çin ve Hint devletleri Muazzam bir insangücüne ve ordu limitine sahip olacaklar.

×Bu insangücü mekaniklerinin Abuse'lanmaması için eğitilen askerlerin (Aynı Victoria 2 gibi )memleketleri olacak.
İngilizler Şangay'ı alıp eğittikleri Çin askerlerini Ming'e karşı kullanmakta zorlanacaklar.

×Son olarak( göçebeleri etkilemeyen) nakliyat mekaniği.
« Son Düzenleme: 15 Ekim 2017, 15:48:41 Gönderen: mixedindustry »
Marxist-x----Revisionist
Political Left--x------Political Right
Open Society--x----Closed Society
Market Socialism-----x-Planned Economy
Hawk Lobby----x--Dove Lobby
Interventionism---x---Isolationism
Religious Policy: Secularism
Citizenship Policy: Full Citizenship
War Policy: Pro Military
Ideology: Communist
Consciousness: 7.00(+0.0115)
Millitancy: 5.00 (+0.00015)

Çevrimdışı Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1627
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
WoW.
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü

Çevrimdışı onuray210

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 88
    • Profili Görüntüle
×Düşman ordusu hakkındaki bilginin her daim kesin olmaması ve dinamik istihbarat(Casusluğun ülke çapında ve eyalet çapında, casuslarla ve kraliyet üyeleriyle yapılabilmesi)

×Ordu attrisyonunun daha dinamik etkenlere bağlı olması.

×Homojenlik mekaniği. Eğer ki imparatorlukta başkente uzaklık, kabul edilmeyen dinlerin ve milletlerin baskınlığı, Stabilite eksikliği, Korlanmamış eyaletlerin korlu eyaletlere oranının 1/2'den fazla olması, ÖZELLİKLE MEŞRUİYET(LEGITIMACY) düşükse , Interregnum veya Naiplik Konsili varsa ve savaş yorgunluğu fazlaysa bu homojenlik %99'dan %0'a kadar düşecek.

%0'da, korlu veya korsuz eyaletlerde koru olan devletler toprak alacak/bağımsız olacaklar. Eğer ki bir devlete bağlılarsa lider devlet o devlete ilhak için CB alacak.

%60'ın altına düşerse Stability, isyan riski, meşruiyet ve prestij düşuren eventler gelecek; gelir düşecek.

Aynı zamanda savaşlardaki War Score'a akıl almaz indirimler gelecek. Böylelikle Ming, Burgonya, Rusya, Osmanlı, Memlük, Macaristan gibi devletler zor anlarda kolayca parçalanabilecek( hatta belki 1 savaş bile yetecek)

Göçebe devletler ise başlangıçtan %70 warscore indirimi alırken +%55 core ücreti sıkıntısı çekerek momentuma(yani ardardına zafer kazanıp genişlemeye) dayalı bir oynanış sunacak.

Yani, göçebeyseniz Cengiz Han gibi her yeri kolaylıkla fethedebileceksiniz. Ama göçebeyken, en kolay yenilgi, veraset sıkıntısı, yerleşik düzene geçme, homojenliğe büyük bir darbe vuracak. Bu da oyun başındaki göçebelerin önce genişleme, sonra yerleşikleşip ülkelerini koruma, en son da yerleşik bir emperyalizmle oynamalarını sağlayacak.

×Oyunda insan gücü mantıklı rakamlarda olacak. Yani, Çin ve Hint devletleri Muazzam bir insangücüne ve ordu limitine sahip olacaklar.

×Bu insangücü mekaniklerinin Abuse'lanmaması için eğitilen askerlerin (Aynı Victoria 2 gibi )memleketleri olacak.
İngilizler Şangay'ı alıp eğittikleri Çin askerlerini Ming'e karşı kullanmakta zorlanacaklar.

×Son olarak( göçebeleri etkilemeyen) nakliyat mekaniği.

İlk olaya katılıyorum,yabancı ülkeler hakkında her bilgiye hemen ulaşılamaması lazım,ordusunun nerde olduğu,kaç k olduğu falan.

Birde kale olayını detaylandırmaları lazım biraz bence,örneğin oyunda ilk başlarda viyana kaleside 2 level,istanbulda konyada bu değişmeli bence.

Çevrimdışı Patlıcan

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 719
  • BONGO BONGO
    • Profili Görüntüle
ben beğendim önerileri hepsini canı gönülden destekliyorum!
I used to be an adventurer like you... Then I took an arrow in the knee.                                                                                                                                                  So you can cast a few spells? Am I supposed to be impressed?                                                                                                                                                  Let me guess someone stole your sweetrole.                                                                                                                                                  Hey, you mix potions, right? Can you brew me an ale?

Çevrimdışı Elessar

  • CKII
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1090
  • Bunu Merlin'den çaldık. Hırsızız biz.
    • Profili Görüntüle
    • Paradoxfan
×Düşman ordusu hakkındaki bilginin her daim kesin olmaması ve dinamik istihbarat(Casusluğun ülke çapında ve eyalet çapında, casuslarla ve kraliyet üyeleriyle yapılabilmesi)

×Ordu attrisyonunun daha dinamik etkenlere bağlı olması.

×Homojenlik mekaniği. Eğer ki imparatorlukta başkente uzaklık, kabul edilmeyen dinlerin ve milletlerin baskınlığı, Stabilite eksikliği, Korlanmamış eyaletlerin korlu eyaletlere oranının 1/2'den fazla olması, ÖZELLİKLE MEŞRUİYET(LEGITIMACY) düşükse , Interregnum veya Naiplik Konsili varsa ve savaş yorgunluğu fazlaysa bu homojenlik %99'dan %0'a kadar düşecek.

%0'da, korlu veya korsuz eyaletlerde koru olan devletler toprak alacak/bağımsız olacaklar. Eğer ki bir devlete bağlılarsa lider devlet o devlete ilhak için CB alacak.

%60'ın altına düşerse Stability, isyan riski, meşruiyet ve prestij düşuren eventler gelecek; gelir düşecek.

Aynı zamanda savaşlardaki War Score'a akıl almaz indirimler gelecek. Böylelikle Ming, Burgonya, Rusya, Osmanlı, Memlük, Macaristan gibi devletler zor anlarda kolayca parçalanabilecek( hatta belki 1 savaş bile yetecek)

Göçebe devletler ise başlangıçtan %70 warscore indirimi alırken +%55 core ücreti sıkıntısı çekerek momentuma(yani ardardına zafer kazanıp genişlemeye) dayalı bir oynanış sunacak.

Yani, göçebeyseniz Cengiz Han gibi her yeri kolaylıkla fethedebileceksiniz. Ama göçebeyken, en kolay yenilgi, veraset sıkıntısı, yerleşik düzene geçme, homojenliğe büyük bir darbe vuracak. Bu da oyun başındaki göçebelerin önce genişleme, sonra yerleşikleşip ülkelerini koruma, en son da yerleşik bir emperyalizmle oynamalarını sağlayacak.

×Oyunda insan gücü mantıklı rakamlarda olacak. Yani, Çin ve Hint devletleri Muazzam bir insangücüne ve ordu limitine sahip olacaklar.

×Bu insangücü mekaniklerinin Abuse'lanmaması için eğitilen askerlerin (Aynı Victoria 2 gibi )memleketleri olacak.
İngilizler Şangay'ı alıp eğittikleri Çin askerlerini Ming'e karşı kullanmakta zorlanacaklar.

×Son olarak( göçebeleri etkilemeyen) nakliyat mekaniği.
Olmasını isterim ama yapmazlar oyunun sandbox mantığına aykırı.
Modlar uyuy*r y*vrucaklar :fpalm:

Kronoloji, Aptallar tarihi.

Çevrimdışı Göktürk Gökbörü

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 93
  • Geri Dönsün Ulu Günler...
    • Profili Görüntüle
Bu aldığım hatunun özelliklerininde lidere etki etmesi lazım en azından adm dip ve military puan olarak
« Son Düzenleme: 17 Ekim 2017, 00:09:43 Gönderen: Göktürk Gökbörü »
O Romalılar siz değil misiniz ki on dille konuşursunuz ve herkesi aldatırsınız.Siz Romalılar niçin bizim elçilerimizi Kafkaslar üzerinden Bizans'a götürüyorsunuz ve "Roma'ya gidilecek başka yol yoktur" diyorsunuz. Yani biz, yollar geçilmez, her taraf arızalı, dağlık taşlık zannedelim de Roma İmparatorluğu'na hücum etmeyelim mi? Böyle düşüneceğimizi mi sanıyorsunuz? Fakat biz Dinyeper Nehri'nin nerede bulunduğunu, Tuna'nın nereye aktığını, Meriç'in nereden geçtiğini çok iyi biliyoruz. Bize tabi olan kavimlerin Roma'ya nereden girdiklerini de çok iyi biliyoruz. Sizin kaleleriniz bizim için sır değildir..'' Batı Göktürk Hakanı İstemi Yabgu..''

Çevrimdışı atimel

  • Azab
  • *
  • İleti: 5
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Kralın/padişahın ölüm yıldönümünde bir event gelmesimi isterim, olumlu veya olumsuz, en azından,  önemli kralın/padişahın yıldönümünde olmalı.

Çevrimdışı erdem13

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 566
  • "Attila'nın ateşi var içimizde!"
    • Profili Görüntüle
Oyuna saldırmazlık anlaşması eklenebilir
Roma die uno non aedificata est.
/
Roma bir günde inşa edilmedi.

Çevrimiçi AdolfUstpMert

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 434
  • Biraz ara vermek en iyisi.
    • Profili Görüntüle
oyunda diplomatik olarak daha çok entrikaların olmasını isterdim daha fazla seçenek ve portre olsun isterdim  ;)
Gereksiz yere sataşacak yer aramayın ileti sayısı yükseldi diye kendini adam sanan veledlerle uğraşacak vaktim yok. :PPPPPP