Gönderen Konu: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe  (Okunma sayısı 8168 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Zebercet

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 245
  • Bilincin her türlüsü hastalıktır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ordu Düzeni
« Yanıtla #40 : 10 Şubat 2017, 17:40:06 »
hocam rehberlere baktım.anlamadığım için burada sordum. :)

Rehberler bana da karışık gelmişti. Bak şimdi ben şöyle yapıyorum genelde de tuttu şimdiye kadar. Kendi bitmiş oyunumdan aldığım resimlerle açıklamaya çalışayım.

İlk baktığım yer teknoloji kısmı.

(aç/kapa)

Bak mesela bende cephe genişliği 25 yazıyor. O yüzden ben her kolordumda 25 birim piyade bulunduruyorum ki savaşırken en ön saf boş kalmasın ve daha efektif saldırabilsinler. Tabii dağ ve nehre saldırırsan cephe genişliği düşer, atıyorum dağa saldırdın ve vadi dar, cephe genişliği 15e düşerse 10 birim piyade boşta kalır ve ya çok zor yenersin ya da büyük ihtimalle yenilirsin.

İkinci baktığım yer ise askeriye sekmesi.

(aç/kapa)

Gördüğün gibi mücadele büyüklüğü 40 yazıyor, bu bir kolordunda tutman gereken azami miktarı belirliyor. Ve bunun 25'ini zaten piyade ile doldurmuştuk. Geri kalan 15 birim ise senin keyfine kalmış. Ben 6 atlı 9 topçu ekleyip 40'a tamamlıyorum. Bunun dışında bu sekmeden moral ve askeri geleneğe de dikkat etmen lazım. Özellikle moral çok önemli ki dağılıp gitmesinler savaşta. Ve ordularına kötü de olsa bir general koy, önemli savaşlardan önce en iyi generalini ata, ya da mesela kale kuşatacaksan kuşatmadan önce kuşatma yeteneği yüksek bir generalini gönder. Ve asla nehir ve dağa saldırma, ha arada 2 katı fark varsa vakit kaybetmemek için dalabilirsin. Manpowerdan yersin.

(aç/kapa)

İşte benim standart kolordum.




+Takviye olarak gönderdiğin ordunun savaşa yetişemeyip yenilen ordudan sonra onun da imha olması...

Çevrimdışı Miltiades

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3134
  • Miltiades
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ordu Düzeni
« Yanıtla #41 : 10 Şubat 2017, 17:40:36 »
1- Yaptığın düzen gayet kullanışlı.
2- Prestijini, ordu geleneğini, ordu moralini ve disiplini yüksek tut.
3- Ordu geleneğin ne kadar yüksekse o kadar iyi lider gelebilir. Geleneğin azsa derebeylerinden general isteyebilirsin.

Aynı şekilde düşman taraf da iyi bir ordu oluşturmuş ve arka planında her şeyi hazır olmuş olabilir. Bu durumda savaştığın coğrafyayı dikkatli seç. Hücum eden taraf olacaksan kuşatma yaptığın kaleden dolayı -1 ceza yiyeceksindir, kuşatma ordunun arkasında daimi bir ordu bulundur. Yine savaş senin lehine gidiyorsa, lehine dönene kadar paralı asker basıp savaşa gönder. Borçları dert etme, savaştan sonra ödersin. Savunma yapıyorsan da düşman orduyu kendi kaleni kuşatma altına alana kadar şehirlerini işgal etmesine izin ver.(bu şehirler araziden dolayı avantajlı olabilir, duruma göre stratejiyi değiştirirsin.) Rakip, kaleyi kuşatmaya başladığında çevreden saldırıya geç, düşman ceza alacaktır.

Çevrimdışı Koki26

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 76
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ordu Düzeni
« Yanıtla #42 : 10 Şubat 2017, 20:06:51 »
Rehberler bana da karışık gelmişti. Bak şimdi ben şöyle yapıyorum genelde de tuttu şimdiye kadar. Kendi bitmiş oyunumdan aldığım resimlerle açıklamaya çalışayım.

İlk baktığım yer teknoloji kısmı.

(aç/kapa)

Bak mesela bende cephe genişliği 25 yazıyor. O yüzden ben her kolordumda 25 birim piyade bulunduruyorum ki savaşırken en ön saf boş kalmasın ve daha efektif saldırabilsinler. Tabii dağ ve nehre saldırırsan cephe genişliği düşer, atıyorum dağa saldırdın ve vadi dar, cephe genişliği 15e düşerse 10 birim piyade boşta kalır ve ya çok zor yenersin ya da büyük ihtimalle yenilirsin.

İkinci baktığım yer ise askeriye sekmesi.

(aç/kapa)

Gördüğün gibi mücadele büyüklüğü 40 yazıyor, bu bir kolordunda tutman gereken azami miktarı belirliyor. Ve bunun 25'ini zaten piyade ile doldurmuştuk. Geri kalan 15 birim ise senin keyfine kalmış. Ben 6 atlı 9 topçu ekleyip 40'a tamamlıyorum. Bunun dışında bu sekmeden moral ve askeri geleneğe de dikkat etmen lazım. Özellikle moral çok önemli ki dağılıp gitmesinler savaşta. Ve ordularına kötü de olsa bir general koy, önemli savaşlardan önce en iyi generalini ata, ya da mesela kale kuşatacaksan kuşatmadan önce kuşatma yeteneği yüksek bir generalini gönder. Ve asla nehir ve dağa saldırma, ha arada 2 katı fark varsa vakit kaybetmemek için dalabilirsin. Manpowerdan yersin.

(aç/kapa)

İşte benim standart kolordum.

hocam çok sağol gerçekten iyi yazmışsın :) çok teşekkürler

@Miltiades hocam sanada çok teşekkürler sağolun :)

Çevrimdışı Zebercet

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 245
  • Bilincin her türlüsü hastalıktır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ordu Düzeni
« Yanıtla #43 : 10 Şubat 2017, 21:32:04 »
Rica ederim. Alan genişliği başlangıçta 5 oluyor sanırım, o durumda ben 15 olana kadar 14 piyade 6 atlı yapıyorum kolordu genişliği artıp toplar açılınca oran değişiyor tabii o anki duruma göre basmak lazım ama önceliğimiz en ön safı boş bırakmamak.
+Takviye olarak gönderdiğin ordunun savaşa yetişemeyip yenilen ordudan sonra onun da imha olması...

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: Ordu Düzeni
« Yanıtla #44 : 11 Şubat 2017, 17:32:09 »
Bak mesela bende cephe genişliği 25 yazıyor. O yüzden ben her kolordumda 25 birim piyade bulunduruyorum ki savaşırken en ön saf boş kalmasın ve daha efektif saldırabilsinler. Tabii dağ ve nehre saldırırsan cephe genişliği düşer, atıyorum dağa saldırdın ve vadi dar, cephe genişliği 15e düşerse 10 birim piyade boşta kalır ve ya çok zor yenersin ya da büyük ihtimalle yenilirsin.

Öncelikle hat genişliği 1.19 ile birlikte artık dağda geçen muharebelerde dahil değişmiyor.

İkincisi hat genişliği kadar piyade koymak akıl kârı değil oraya süvari de eklemen lazım. Hat genişliği 25 ise ön sırada en azından 10 birim atlı olsun.

Gördüğün gibi mücadele büyüklüğü 40 yazıyor, bu bir kolordunda tutman gereken azami miktarı belirliyor.

Hayır bu hat genişliği yani ilk sırada yan yana kaç asker olacağını gösteriyor. Daha arkada bekleyen yedekler ve topçular mevcut.

Türkçe yamada yanlış çevrilmiş. Mücadele değil hat/cephe genişliği olması lazım oranın. Kolordunda şehrin ikmâl limit sınırı kadar asker tutabilirsin.

Gördüğün gibi mücadele büyüklüğü 40 yazıyor, bu bir kolordunda tutman gereken azami miktarı belirliyor. Ve bunun 25'ini zaten piyade ile doldurmuştuk. Geri kalan 15 birim ise senin keyfine kalmış. Ben 6 atlı 9 topçu ekleyip 40'a tamamlıyorum.

Eğer ilk sıraya topçu koyarsan büyük dezavantaj yersin, Age of Empires yada Total War'daki süvarilerin gelip topçularını dağıtması gibi düşün. 1650'den önce bir orduda ne kadar çok atlı var ise o ordu o kadar iyi savaşır.

İşte benim standart kolordum.
(aç/kapa)

Topçu sayısı çok az. O tarihte topçuların piyadelere yakın sayıda olması daha efektif olur.

1-orduda piyade süvari top oranı nasıl olmalı ? 20 birimlik bir orduda 10 piyade 5 süvari 5 top yapıyorum

Süvariler ordunun iki kanadında birden savaşacakları için sayılarının çift olması daha makul.
« Son Düzenleme: 11 Şubat 2017, 17:35:54 Gönderen: Gregory »



Çevrimdışı Zebercet

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 245
  • Bilincin her türlüsü hastalıktır.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #45 : 11 Şubat 2017, 18:47:23 »
Bakın o resimleri atmam iyi olmuş bu bahaneyle ben de yeni şeyler öğrendim. Aslında yanlış olma ihtimalinin yüksek olduğunu biliyordum ve bilmiş bilmiş yazmaktaki niyetim sizin dilinizi çözmekti rehberler çok karışık gelmişti bana böyle tane tane anlatmanız süper oldu valla.:sneaky: Şimdi bu bilgiler ile kimse beni tutamaz. :smug23:
+Takviye olarak gönderdiğin ordunun savaşa yetişemeyip yenilen ordudan sonra onun da imha olması...

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Hat genişliği ve teknolojiye göre ordu kompozisyonları:

« Son Düzenleme: 06 Nisan 2017, 19:12:18 Gönderen: Gregory »



Çevrimdışı Muhafız

  • Mr. Achievement
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 1025
  • EU4 Moderatörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #47 : 06 Nisan 2017, 20:15:23 »
mil tech 16 ya kadar topun faydası yok mu  :P

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #48 : 06 Nisan 2017, 20:27:52 »
Yorumlar kısmında belirttiği üzere piyade varken gereksizmiş. Orada yazan elamanları aratırsan google'da rehberleri çıkar açıklamışlar neden topa gerek olmadığını.

Bende eskiden birkaç top koyardım ama demek ki topu sadece kuşatmalar için arkada tutmak lazım atıyorum 10 piyade 10 top 20K sadece kuşatmalar için bir birlik olarak ayrılabilir.



Çevrimdışı Annibal

  • Crazy Horse Archer
  • Paşa
  • *
  • İleti: 5829
  • Baba kaçar.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #49 : 07 Nisan 2017, 09:40:34 »
Hat genişliği ve teknolojiye göre ordu kompozisyonları:


Bana pek mantıklı gelmedi ama...
"Bir yerde küçük insanların gölgeleri büyüyorsa, orada güneş batıyor demektir"

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #50 : 07 Nisan 2017, 15:50:23 »
Bende denemedim valla elemanlar öyle yazmışlar :)



Çevrimdışı ravachol

  • Azab
  • *
  • İleti: 1
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #51 : 17 Eylül 2017, 18:57:00 »
Bende denemedim valla elemanlar öyle yazmışlar :)

Sayın gregory bey rehberiniz için elinize sağlık, büyük bir zevkle okudum. Ama anlamadığım 2 yer var.Yardımcı olursanız çok sevinirim.

1-)Flanking range tam olarak nedir? Eğer n değerınde flankin rangemiz var ise Aynı anda karşı tarafdan 2n+1 sayıda birliğe saldırmamızımı sağlıyor. Yoksa tam karşımıza gelen noktanın n değeri menzili içinde ki en müsait birliğe saldırmamızımı sağlıyor?

Sanırım biraz karışık sordum. Misal flanking range 2 ise karşı tarafdan 5 birliğemi bizim saldırımız işliyor? yoksa bu 5 birlik içinde ki en müsait birliğemi saldırıyoruz.

2-)Asıl anlamadığım konu ise neden tüm orduyu tamamen atlı yapmıyoruz ? Eğer horde ve tengri isek yada gerekli ideaları almış isek cavalry / infantry ratiomuz 100 olucaktır ve inefficent support durumuna düşmeden tüm orduyu süvarilerden oluşturabiliriz. Piyadelerden üstünlüğü herkesin malumu olan atlı sınıfını gerekli combat ability fikirleriyle iyice güçlendirip var olan her orduyu yenemezmiyiz ?

Yada  en azından ordunun ön safını tamamen süvari yapıp arka safı topçu yapsak mantıklı olmazmı?  Sonuçda süvariler piyadelerin yapabildiği her şeyi yapıyorlar. Topçu sınıfı arkada iken bile saldırı ve savunma desteği verebiliyor. Bu yüzden varlıkları çok gerekli . Ama ya piyadeler ? Süvarilerin 3 de 1'i fiyatına bastığımız güçsüz adamlar değil mi?   Eğer yeterli paramız var ise neden piyade kullandığımız her yer için  süvari sınıfını kullanmıyoruz ?

Biliyorum, bilmediğim çok önemli bir nokta var ve siz buna dayanarak bu düşüncelerimin hatalı olduğunu biliyorsunuz. Beni de aydınlatabilirseniz çok sevinirim.

İyi akşamlar

Çevrimdışı alemdar1227

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 422
  • Gelecek sene YKS'ye kadar ara veriyorum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #52 : 17 Eylül 2017, 22:14:07 »
Gregory erken emekliye ayrıldı ondan cevap bekleme. Konu hakkında bilgim yoksa moderatörler yardımcı olabilirler.
- Zamanla artan sadece iki şey vardır : 1. Ölüm korkusu  2. Kaybettiklerimiz.
- Bazen delirmek en akıllıca seçimdir.

Ne mutlu Türküm diyene!
                              
Kendinize iyi bakın. 24 Haziran 2018'de buradayım.

Çevrimdışı fksahin

  • EU4
  • Moderatör
  • *
  • İleti: 369
  • Tengri Biz Menen!
    • Profili Görüntüle
Ynt: EUIV - Savaş Rehberi | Bölüm 3: Muharebe
« Yanıtla #53 : 17 Eylül 2017, 23:19:08 »
Aslında sorduğun soruların cevapları tabloda var.

Kısaca özetlemek gerekirse Flanking Range ordunda kaç tane atlı birlik kullanabileceğini gösterir. Yukarıdaki tabloda da Flanking range artışına göre ordudaki atlı birlik sayısını arttırmışlar. Çünkü atlı birlikler Flanking range'e göre saldırırlar. Flanking range'den fazla sayıda atlı birlik bulundurursan bunlarında sana pek bir yararı olmayacaktır. Sadece Horde ve "Cavalry Combat Ability"si yüksek ülkelerin daha fazla sayıda atlı birlik bulundurmaları avantaj sağlar.

Horde bir ülke değilsen sadece süvarilerle savaş kazanamazsın. Savaş sırasında asıl önemli konu combat width'dir ve bunun en büyük etkisi piyadeleredir. Bir çok savaş, sayıca fazla olunmasına rağmen yeterli sayıda piyade kalmazsa kaybedilebilir.
Zamanı Tanrı yaşar. İnsanoğlu hep ölmek için türemiş.
Öd tengri aysar, kişi oglı kop ölgeli törimiş.
God lives the time. Mankind has always been born to die.