Gönderen Konu: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi  (Okunma sayısı 7481 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Rapper

  • forever_ducale
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1313
    • Profili Görüntüle
    • İletişim
[Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« : 22 Ağustos 2016, 22:12:45 »
Kısaltmalar:
DEF - Defans - Savunma halindeyken saldıran tarafı püskürtmeye yarar.
BRK - Yarıp geçme haraketi - Saldırırken savunan tarafın savunmasını yıpratmak için kullanılır.
SA - Hafif Saldırı - Hafif birliklere saldırmak için kullanılır. (Hafif birlikler: Zırhsız hedefler)
HA - Sert Saldırı - Zırhlı hedeflere saldırmak için kullanılır..
HARD - Dayanıklılık - Düşmana karşı kullanılan savunma.
ARM - Zırh - Division için ortalama zırh kalınlığı. Düşman zırhınızı delemiyor(Pierce) ise daha ekstra hasar verirsiniz ve daha az hasar alırsınız.
PIER - (Zırh) Delme - Zırh delmek için kullanılır. Düşman zırhını delemiyorsanız  daha az hasar verip daha fazla hasar alırsınız.
SPD - Hız - Birimlerin ne kadar hızlı olduğunu belirler. Yüksek hız, savaşlarda size yenileme için bonus verir.
MP - İnsan Gücü - İhtiyacınız olan adam sayısıdır.
SUP - (İsyan) Bastırma - İsnyanları bastırmak için kullanılır.
REC - Keşif - İyi bir taktik uygulamak için insiyatif verir.

----------

Infantry/Piyade (INF) - Temel mücadele birimleridir. Yüksek DEF değerine sahipler ve düşük istatistiklere sahipler - Ordunuzun bel kemiğini oluştururlar.
Mountaineer/Dağcılar (MTN) - BRK değeri INF birimlerinden biraz daha iyi, INF'e göre daha pahalı - Dağlık ve tepelik alanlardaki savaşlarda kullanmak faydanıza.
Paratroopers/Paraşütçüler (PAR) - İstatistikleri zayıf ve tasarım seçenekleri açısından sınırlı - Düşmanı geciktirmek veya önünü kesmek için yada illeri kapmak için kullanın.
Artillery/Topçular (ART) - Çok yüksek SA, iyi BRK, cephe başına mükemmel ateş gücü - Onları division'ızdaki SA gücünü ve saldırı kapasitesini arttırmak için kullanın.
Anti-Tank/Tanksavar (AT) - Yüksek HA ve PRC - Onları düşman tankına karşı kullanın.
Anti-Air/Uçaksavar (AA) - Yüksek Hava Saldırısı, iyi HA, az PRC - Onları savaşlarda düşman uçaklarını vurmak için kullanın ve düşman tanklarına karşı biraz ekstra HA özellikle LARM(düşük zırhlı)'lara karşı.
Rocket Artillery/Roketli Topçular (R-ART) - Yüksek SA, iyi BRK, cephe başına mükemmel ateş gücü. Hemen hemen ART ile aynıdır, sadece saldırıda hafif daha iyiler - Onları division'ızdaki SA gücünü ve saldırı kapasitesini arttırmak için kullanın.
Cavalry/Süvari (CAV) - İyi SPD, yüksek SUP, vasatın altında istatistikler - INF'lerin göre daha zayıf ve daha pahalı versiyonu ayrıca daha hızlılardır garrision için biçilmiş kaftan- İsyanları engellemek için kullanın.
Motorized/Motorlular (MOT) - Yüksek SPD- INF'lerin daha hızlı versiyonudur - Tanklarınız için ve daha hızlı kuşatma hamleleri için kullanın.
Mechanized/Mekanize (MECH) - Yüksek Dayanıklılık, iyi istatistikler, yüksek HA. İstatistikleri MOT'dan çok daha iyi ve güçlü bunun yanı sıra daha pahalı ve daha yavaş - MARM ve HARM için ORG sağlamak için bunları kullanın veya yarı zırhlı saldırı division'ı yaratmak için.
Light Armor/Hafif Tanklar (LARM) - Yüksek SPD, yüksek dayanıklılık, iyi BRK, düşük DEF, düşük ARM, düşük HA ve düşük PIER. Çok kötü ORG. Düşman zırhlılarına karşı zayıf - Onları hızlı division yaratmak için kullanın.
Medium Armor/Orta Tanklar (MARM) - İyi SPD, İyi dayanıklılık, iyi ARM ve iyi PIER, dengeli DEF/BRK ve dengeli SA/HA ama düşük SA. Çok düşük ORG - Onları yarmak birlikleri olarak kullanın ve diğer LARM ve MARM karşı.
Heavy Armor/Ağır Tanklar (HARM) - Çok dayanıklı, çok yüksek ARM, çok yüksek PIER ve çok yüksek HA. Düşük SA. Oldukça düşük SPD. Çok kötü ORG - Düşman tanklarına karşı kullanın.
Super Heavy Armor/Süper Ağır Tanklar (SHARM) - Olağanüstü Dayanıklı, olağanüstü ARM, olağanüstü PIER ve olağanüstü HA. Düşük SPD. Çok düşük ORG. Delice pahalı - HARM için yeterli kaynağınız yoksa bunları kullanın.
Self Propelled Artillery/Kundak Motorlu Topçu (SP-ART) - Olağanüstü SA, çok kötü HA, kötü BRK, idare eder DEF, düşük dayanıklılık,  düşük ARM ve düşük PIER. SA istatistikleri için alınabilinir. cephe başına mükemmel ateş gücü - Tank divisionlarınıza zırhsız birliklere karşı büyük bir destek vermek için kullanın.
Tank Destroyer/Tanksavar (TD) - İyi HA ve iyi PIER, berbat SA, kötü BRK, idare eder DEF. HA ve PIER değerleri için alınabilinir. HA'ya göre zırhı düşük - Yüksek sınıf yada daha iyi teknoloji sınıfına sahip  (LARM -> MARM, MARM -> HARM) düşman tanklarına karşı kullanın.
Self Propelled Anti-Air/Kundak Motorlu Uçaksavar (SP-AA) - Vasat AA. Kötü DEF, kötü BRK, kötü ARM, kötü HARD, kötü SA, kötü HA. AA değerleri için alınabilinir - Onları kullanmayın - onlar berbat, çöp.
Self Propelled Rocket Artillery/ Kundak Motorlu Roketatar (SP-R-ART) - Yüksek SPD ve yüksek SA, iyi BRK, cephe başına mükemmel ateş gücü . SPART'dan düşük ARM ve düşük HARD ama daha ucuz - SP-ART yerine bunları kullanabilirsiniz.

Engineer/Mühendisler (ENG) - Daha iyi siper kazarlar, daha iyi SPD ve bazı araziler için daha iyi savunma,istilalar için daha iyi saldırı. Daha sonraki modellerde siper kazma değeri önemli ölçüde artıyor ve kale, nehir ve kentsel mücadele için küçük faydalar veriyor - Bir nehir savunmada, özellikle savunma birimleri önemli ölçüde daha güçlü hale getirmek için bunları kullanın.
Recon/Keşif (REC) - Çetin arazilerde daha iyi SPD. REC sağlar. Sonraki modellerinde daha fazla REC verir - Biraz adha hızlı birlikler yapmak için ve daha iyi taktikler alabilmek için bunları kullanın. Sizin ordu liderleriniz düşman liderlerine karşı daha düşük seviyede yada aynı seviyede olduğunda çok daha önemli oluyor.
Military Policy/Askeri Tedbir (MP) - SUP değerini arttırır. Sonraki modelleri SUP bonuslarını arttırır - İsyancıları engellemek için ideal kaftan.
Maintenance/Onarım (MAIN) - Dayanıklılığı geliştirir. Ekipman kayıplarını azaltır (yıpratma ve eğitim dahil) . Daha sonraki modelleri dayanıklılığı arttırmakta - Ekipman kayıplarını azaltmak için en pahalı tümenlerine bunları kullanın.
Field Hospital/Saha Hastanesi (HOS) - Muharebe kayıplarını ve xp kayıplarını azaltır(kayıpların bir kısmına MP havuzuna ekler). Daha sonraki modelleri vermiş olduğu özellikleri arttırır- Değerli insan gücünü korumak ve mücadeleden XP kazancı artırmak için bunları kullanın.
Logistics/Lojistik (LOG) - Tedarik(Supply) kullanımı azaltır - Daha sonra modeller kullanım miktarını daha fazla azaltır - Bir tedarik bölgesi içinde daha fazla birim kullanmak için ve tedarik değerini azaltmak için bunları kullanın.
Signal/Sinyal (SIG) - Savaşta reinforce için daha iyi bir şans verir ve planlama hızını arttır ve insiyatifi arttırır. Daha sonra modeller daha çok inisiyatif verir - Savaş planlarını hızlandırmak ve savaş alanlarında daha iyi bir reinforce için kullanın.

----------

Division Tasarlamada Önemli Hususlar:
(1) Her zaman amacımız genişlik 5, 10 yada 20. Savaşlarda normal cephe uzunluğu 80'dir farklı bölgelerden her saldırdığınızda cephe uzunluğu +40 artar. Aşırı cephe uzunluğu önemli ölçüde savaş cezası verir. Ofansif traite sahip bir lider komutasınadaki ordu genişliği 11 yada 22 olabilir. (-10% birim cephe uzunluğu)
(2) Destek birimleri(Support brigades) size bir genişlik vermezler bu yüzden tüm divisionlara ART (yada belki AT, AA) eklemek iyi bir fikirdir. Onlar bir divisionın hızını ve dayanıklılığını etkilerler ama ARM ve PIER değerlerine etki sağlayamazlar.
(3) Bu 10/11 genişliğinde bir taban divisionı 20/22'den cephe başına daha yüksek ateş gücü vardır (çünkü destek olarak daha fazla ART sığdırabilirsiniz) ama aynı zamanda tasarım daha fazla ekipman ve Arazi XP maliyetine neden olur.
(4) Sadece zırhlılardan oluşan bir division kullanmayın. Zırhlılar çok düşük ORG değerine sahiptirler bu yüzden MOT veya MECH birimleri ile kullanılmalıdır. Blitzkrieg Doktrin Ağacı kullanırken bile sadece bir zırh bölümü birkaç günden fazla mücadele sürdüremezken sadece daha fazla breakthrough değerine sahip olacaktırlar.
(5) SP-ART bugüne kadar en yüksek cephe başına SA değerine sahiptir (ardından ART). Birim üretim maliyeti aynı olsa da Tugay başına daha az ekipman ihtiyacı bu yüzden aslında normal bir ARM Tugayı için %30 daha az ödeme.
(6) Buna bağlı olarak: Support ART, AT, AA ve R-ART türevleri cephede daha az ekipman gerektirir. (ancak değerleri daha da azdır). LARM, MARM ve HARM farklı ekipman sayılarına sahiptirler (60, 50, 40), maliyet değeri ekipman başına daha az 10/13/27 IC, Tugay başına toplam IC maliyeti 60 * 10 = 600 vs. 50 * 13 = 650 vs 27 * 40 = 1080.
(7) Yeni şablonlar oluşturmak için DUPLICATE işlevini kullanabilirsiniz unutmayın gerçi yeni gelen patch ile Create Empty yapabilirsiniz. Silinen, eklenen yada değiştirilen her birim başına 5 exp, support birimleri için ise 10 exp.
(8) Boyutu ne olursa olsun her hangi bir birim toprakları ele geçirebilir. Yani toprakları ele geçirmek için sürüsüyle tek tugay MOT divisionları oluşturabilirsiniz.
(9) ORG, ARM ve PIER değerleri her bir tümenin ortalaması ile hesaplanır. Yani yüksek ORG değerine sahip bir birimi eklemek ORG değerini artıracak iken düşük ORG birimi eklemek divisionın ORG değerini düşürecektir.
(10) ENG bunlar ile iyi kombine olabilir; Defensive trait leader (+30% siper kazma), Grand Battleplan (+10 siper kazma) yada Mass Assault Doctrine (+5 siper kazma). 39 yılında savaş patlak vermeden önce Fransa bu değerler ile inanılmaz bir savunma yapabilir.

----------

Example Division Designs:Ana Savaşlarda Temel Piyade:
10xINF [+ ART/ENG] (20 genişlik)
Ucuz ve uygun fiyatlı. Savunma olarak gayet güzel. Küçük ve yoksuz ülkeler için ideal.

Orta dereceli Ana Muharebe Piyade:
7xINF + 2xART [+ ART/AT/EN] (20 genişlik)
Yukarıdaki ile aynı, ancak siz saldırırken daha iyi. Küçük ülkeler için iyi.

Deluxe Ana Muharebe Piyade Tümeni:
7xINF + 2xART [+ ART/AT/AA/ENG/LOG] (20 genişlik)
İyi ve he anlamda mükemmel bir division tanlara karşı koyabilir hatta hava birimlerine zarar verebilir. LOG cepheye daha fazla asker sığdırmana olanak sağlıyor( GER / SOV / USA için çok iyi), ENG ise iyi bir savunma veriyor. Büyük ülkeler için iyi.

XL Deluxe Ana Muharebe Piyade Tümeni:
8xINF + 2xART [+ ART/AT/AA/ENG/LOG] (22 genişlik)
Aynı yukarıdaki gibi, sadece cephe uzunluğunu arttırarak 22 asker gönderebilmek için. Offensive leader'e sahip büyük ülkeler için.

Mass Assault Division:
10xINF + 2xART [+ART/AT/R-ART/ENG/LOG]
Mass Assault Doctrine ağacından -0.4 cephe uzunluğunu azaltmadan faydalanmak için fazladan birkaç INF eklenen division.

Topçu Division:
4xINF + 4xART [+ ART/R-ART/LOG] (20 genişlik)
Piyade sayısı az olduğu için ORG düşük ama cephe başına daha fazla ateş gücü. Yarma harekatı için iyi.

Tanksavar Division:
4xINF + 2xAT [+ AT/ENG] (10 genişlik)
SA ile HA arasında mükemmel denge ve dengeli maliyet. Düşman zırhlılarını durmak için kullanılabilinir.

Zırhlı Öncü Birlikler:
2xSP-ART + 3xARM + 4xMOT [+ ART/AT/MAIN/LOG] (20 genişlik)
Muhteşem SA, iyi HA ve uygun ORG. Karşı saldırıda ve yarma harekatında kullanılabilinir.

Makineli Kuşatma Division:
4xSP-ART + 2xARM + 2xMOT [+ART] (20 genişlik)
İnanılmaz SA düşman piyadelerini patates eder, kabul edilebilinir ORG değeri.

Karışık Zırhlı Division:
2xSP-ART + 3xARM + 1xTD + 3xMECH (20 genişlik)
Her hangi bir durum ile başa çıkabilir.

MotorizeDivision:
7xMOT + 2xSP-ART [+ART/REC/ENG]
Hızlandırılar ile oldukça hızlı. Nehirde bile durmazlar.

Güvenlik Division:
5xCAV [+MP]
İsyancıları engellemek için ideal.

Garrison Division:
4xINF + 2xAA [+ENG/AA]
Garnizon görevi için tasarlanmış division.




Alıntı yapılan: Paradox Plaza
Beginners Guide to Unit Types Division Design
« Son Düzenleme: 20 Ocak 2017, 13:42:35 Gönderen: kerem1249 »
 

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5185
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #1 : 22 Ağustos 2016, 22:17:50 »
Çok iyi olmuş eline sağlık.



Çevrimdışı Gök Börü

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 854
  • ATSIZ
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #2 : 22 Ağustos 2016, 22:29:24 »
Rehber iyi olmuş,farklı renkleri kullanırsan daha hoş bir görünüm olur.

Çevrimdışı Rapper

  • forever_ducale
  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1313
    • Profili Görüntüle
    • İletişim
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #3 : 22 Ağustos 2016, 22:36:12 »
Okunaklığı arttırmak amacıyla düzenlemeler yaptım.
 

Çevrimdışı Holy War

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 177
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #4 : 23 Ağustos 2016, 02:05:34 »
Okunaklığı arttırmak amacıyla düzenlemeler yaptım.

adam calisiyor ya tbrk*

Çevrimdışı alperen1239

  • Azab
  • *
  • İleti: 23
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #5 : 28 Ağustos 2016, 15:25:17 »
Eline sağlık.

Çevrimdışı hunglasx

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 176
  • Uçurum kenarında yıkık bir ülke...
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #6 : 31 Ağustos 2016, 20:18:10 »
Bu rehber çok yararlı olmuş yeni başlayanlar için. Teşekkürler.
Efendiler ve ey millet biliniz ki, Türkiye Cumhuriyeti şeyhler, dervişler, mensuplar memleketi olamaz. En doğru, en hakiki tarikat, medeniyet tarikatıdır.

Çevrimdışı napolyon94

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 271
  • Çoktan üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #7 : 08 Eylül 2016, 20:21:51 »
muhteşem bir rehber

Çevrimdışı Forsaken

  • Azab
  • *
  • İleti: 10
  • Commandant
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #8 : 12 Eylül 2016, 23:32:23 »
çok iyi rehber ellerine sağlık

Çevrimdışı Afrika-Korps

  • Azab
  • *
  • İleti: 12
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #9 : 14 Eylül 2016, 15:40:07 »
Eline saglik cok isime yaradi.

Çevrimdışı Sercan

  • Azab
  • *
  • İleti: 38
  • Kurucu
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #10 : 18 Ocak 2017, 15:43:10 »
Rehber güzel olmuş ancak rehberde bulunan tümen (division) temalarını görsel olarak ekleyebilir misiniz?

Çevrimdışı kblyskry

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 52
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #11 : 10 Haziran 2017, 18:15:23 »
Şahane bir rehber olmuş çok Teşekkürler, O kadar saat oynamış olmama rağmen yeni başlamış gibi keyif aldım :)

Çevrimdışı mami2003

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 425
  • Ejder Yalçın
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #12 : 27 Ağustos 2017, 12:33:18 »
Güzel bir rehber teşekkürler

Çevrimdışı Furkan 65

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1262
  • ''Paradox'a geldim''
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #13 : 27 Ağustos 2017, 12:34:49 »
Anlamadığım şeyi öğrendim bu rehber sayesinde teşekkürler
İstanbulda sevilmeyen 3 şey;
1.Sabah Metrosu
2.Sabahları Boğaz Köprüsü
3.Akşam 6-7 metrobüsü


Çevrimdışı Noman Man

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 750
  • Etnik döküntülere geçit yok !
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #15 : 27 Ağustos 2017, 18:58:08 »
Motorize roket topçusunu araştır.
Hardcore denemesi mi grup denemesi mi yoksa zenci gücü mü bu fikir nedir açıkla bize :)
Paradoxfan gelişiyor..


Çevrimdışı mosta13

  • Erich von Manstein
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1083
  • TENGRİ BİZ MENEN
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #17 : 27 Ağustos 2017, 19:18:51 »
4 km/s çok fazla.


Çevrimdışı mosta13

  • Erich von Manstein
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1083
  • TENGRİ BİZ MENEN
    • Profili Görüntüle
Ynt: [Rehber] HOI4 - Division Şablonu Rehberi
« Yanıtla #19 : 27 Ağustos 2017, 20:22:30 »
Hayır şunu diyorum ateş gücü uğruna motorize tümenlerin hızını düşürmemelisin.