Gönderen Konu: Stellaris - RPS Ön İnceleme  (Okunma sayısı 2160 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı StratejistTurk

  • Azab
  • *
  • İleti: 22
    • Profili Görüntüle
Stellaris - RPS Ön İnceleme
« : 10 Ağustos 2015, 01:59:11 »
Stellaris - Ön İnceleme



Crusader Kings, Europa Universalis, Victoria ve Hearts of Iron gibi serilerin yapımcısı Paradox geliştirici stüdyoları iyiden iyiye uzay strateji oyunu yapmaya koyulmuş durumda. Projede CK2'nin proje şefi Henrik Fahreus ve EU4'ün geliştiricilerinden Tomas Johansson'un olduğunu biliyoruz. Dün itibariyle Gamescom'da açıklanmış olan Stellaris isimli proje bizleri uzun zamandır en çok heyecanlandıran oyunlardan bir tanesi.

Stellaris'i en iyi özetleyen cümleler tanıtım sonrası Johansson'dan geldi " Biz tek bir evren yaratmıyoruz, yarattığımız her evren rastgele bir bilim kurgu evreni", böylelikle galaksilerin sadece bir yıldız ve gezegen kümesinden ibaret olmayacağı anlaşılıyor. Oyunun sonlarına doğru bilimsel işlere ayrılan bir geminiz Event Horizon haline gelebilir ve boyutta dehşet dolu bir başka evrene çıkan bir delik açabilir - siz kendinizi bu delikten gelen akınlara karşı korumaya çalışırken kendinizi Warhammer 40k'da bulabilirsiniz.

Veya dünyanın en iyi bilim adamlarını-maceracılarını siz yetiştirebilir, evrendeki en gelişmiş gemileri yapabilir ve başka ırkların bulunduğu gezegenlerin aylarına sessiz dinleme üsleri kurabilirsiniz. Uydularına üs kurduğunuz canlılardan bilgi alabilir, onlara rehberlik edebilir ve nihayetinde onların yöneticileri olabilirsiniz.



İsterseniz zamanınızı büyük bir galaktik federasyon kurmak üzerinde yoğunlaştırabilir, müttefiklik bağlarıyla farklı ırkların birlikte hareket etmesini sağlayabilirsiniz. Galaksideki karakterlere isim verebilir ve kendi Kirk ve Spock'unuza sahip olabilirsiniz. Aynı federasyon robot işçiler sayesinde ütopik bir yapıya bürünebilir, bu durumda insanlar tarlada veya fabrikada çalışmaktansa lüks içerisinde felsefi ve sanatsal üretime yoğunlaşabilir.

Bu oyunda önemli olan kelime " mümkünlük ". Stellariste bir çok şey olası ancak bazı şeyler de bu yeni galaksinin hikayesinde kodlanmış. Sizin hareketleriniz ve karşılaştığınız gizemlere olan tepki çeşidiniz ırkınızın ve hatta ırkınızın bulunduğu tüm galaksinin kaderini etkileyecek, her ne kadar siz kendi amacınıza ulaşmak için oynasanız da diğer İmparatorluklar tüm galaksideki güç dengesini alt üst edebilecek yeni teknolojilere sahip olup sizin planınızı değiştirmenize sebep olabilirler.

Bu yeni galakside geniş olduğu kadar oyunun akışını ciddi bir şekilde etkileyebilecek olaylar da meydana gelecek. Bir galakside 1000'e kadar yıldız sistemi bulunabilecek ancak bu yıldız sistemlerindeki gezegenlerde kimlerin yaşadığı, bu yıldızların aralarında nelerin olduğu her oyun değişecek - böylelikle her oyunda eşsiz bir oyun oynayacaksınız. Oyunda her karşılaştığınız uzaylı türü o oyuna has olacak ve bu uzaylıların farklı fiziksel özellikleri ve sosyal davranış biçimleri bulunacak. Yabancı düşmanı ve agresif bir ırkla da karşılaşabilirsiniz, diğer ırklarla iletişim kurmaya çekinen daha izole yapıda ırklarla da.

Her ırk bir hareketli portre ile sembolize edilecek - bu portrelerde insansı yüze sahip olanlardan dokunaçlı bir yüze sahip olanlara kadar değişiklik gösterecek. Bu portreler gayet hoş ve oyun genel olarak diğer Paradox strateji oyunlarıyla karşılaştırıldığında çok çekici bir atmosfere sahip. Haritayı çevirerek yıldız sistemlerinin çok iyi görüntülerini yakalamak mümkün. Tüm bunlar Clausewitz oyun motoruyla yapılıyor.



Uzaylı ırkları birbirinden farklı özelliklere sahip olsalar da her ırk birbirine benzer pozisyonda oyuna başlayacak. Oyun başladığında her ırk ışık hızını geçmeyi daha yeni başarmış olacak ve daha önceki Paradox strateji oyunlarından farklı olarak bu sefer başlangıç noktaları simetrik. Bu oyunda Kutsal Roma İmparatorluğu gibi haritanın büyük bir kısmını çoktan ele geçirmiş - yönetmesi de yıkması da çok zor bir büyük oyuncu yok. Herkes - oyuncu da dahil - tek bir gezegenle başlayacak ve oyunun ilk dönemlerinde geleneksel bir biçimde keşif ve koloniye odaklanacaksınız.

Oyunun geri kalan kısımlarında ise gelenekselleşmiş unsurlar geride bırakılmış, gereken kaynakları elde etmek için bir gezegenden diğerine insanları taşımak zorundasınız. Binalar eğer benzer başka bir binanın yanına inşaa edildiyse bonusa sahip olacaklar. Aynı zamanda oyuncuya zorluk çıkaracak şeyler de mevcut - örneğin almak istediğiniz toprak parçası oldukça vahşi ve tehlikeli bir tür barındırıyor olabilir ve bu türü temizlemeniz gerekebilir, bu esnada yaptığınız bir hata bu türün tüm gezegene yayılmasına sebep olabilir. Veya kapatabilmek için belli bir teknoloji seviyesi gerektiren devasa bir karadelik açılabilir - ve daha kötüsü bu karadelikten düşman akınlar sizin yıldız sisteminize gelebilir.

Devletinizin gidişatından memnun olmayan öfkeli nüfus gruplar kurup devletin yönetimine etki etmeye çalışabilir, Gamescom'daki tanıtımlarda gösterilen ve anlatılan öğelerdeki ana unsur oyunun her kısmının ilgi çekici yapılmaya çalışıldığı.

"Strateji oyunlarıyla ilgili en büyük problem nihayetinde o oyundan sıkılıyor olmanız, oyunun sonuna geliyorsunuz ve haritaya bakıyorsunuz - çoktan oyunu kazandığınızı farkediyorsunuz."
Henrik Fahreus Stellaris'te farklı olacakları anlatırken cümleye böyle başlıyor, Stellaris'te odaklandığınız noktalar oyunun orta döneminde ve son döneminde farklı olacak, oyunun erken döneminde keşif ve kolonizasyon ile uğraşırken oyunun orta döneminde imparatorluğunuzun yönetimi ve diplomasisi ile uğraşacaksınız. Bu noktadan sonra oyundaki her yıldız sistemi birisinin kontorlünde olacak ve herkes birbiriyle sınır olacak - buradan sonra daha EUIV tarzı bir oyun oynayacaksınız.



Bir galaktik federasyon kurabilir veya mevcut bir federasyonun üyesi olabilirsiniz. Aynı zamanda ticaretle, müttefikliklerle, federasyonla ve sınır kontrolüyle ilgileneceksiniz ancak federasyonlar belli avantajlar sağlıyor. Federasyonlar bir " Başkan " tarafından yönetiliyorlar ve federasyon üyeleri arasında seçiliyorlar ve başkan seçilen oyuncu veya AI o federasyonla ilgili tüm kararları verebildiği gibi federasyonun donanmasını da kullanabiliyor. Gemi dizayn etmek istediğinizde federasyon içerisindeki her ırkın özelliklerine erişebiliyorsunuz böylelikle başka yerlerde göremeyeceğiniz kombinasyonlarla kendi federasyonunuza has bir donanma oluşturabiliyorsunuz. İsterseniz barışı korumak adına bir donanma oluşturabilirsiniz, isterseniz tamamen savaş gemilerinden oluşan bir savaş filosu kurabilirsiniz - seçim tamamen size kalmış. Ancak her zaman akılda tutmakta fayda var ki bir sonraki seçimleri kaybedebilir ve filonuzun komutasını federasyondaki bir başka ırka devretmeniz gerekebilir.

Paradox oyunlarında bir ilk olmak üzere savaştaki her birim savaş esnasında görülebilir, gemilerinizi direkt kontrol edemiyorsunuz ancak savaş esnasında özel tasarladığınız gemilerin tasarımlarının nasıl bir sonuç verdiğini görebilir - savaş sonrası gemilerin arkalarında bıraktığı bilgiyi bilim gemileriyle inceleyebilirsiniz.

Bilim, Paradox'un strateji oyunlarına getirdiği yeniliklerden bir tanesi. Hero birimleri gibiler, fiziksel olarak oyun dünyasında varlar ve belli görevleri yerine getiriyorlar. Bu görevler sensörler tarafından tespit edilen uzak bir yıldız sistemini ziyaret etmek olabilir veya karadelikleri keşfetmek olabilir. Yeni keşiflerin belli bir zorluk seviyesi var ve bilimadamınız anlamakta başarısız olursa anlamayı başaramadığınız gizem sonsuza dek yokoluyor. Ancak henüz tehlikeli kısmı burası değil, kimi olaylarda bilimadamınızın başarısızlığı bir felaketle sonuçlanabilir - bilim geminizin içerisinde bilimadamınızla birlikte yokolmasına sebebiyet verebilir. Bilimadamınız keşfettiği gizem sonrası delirebilir veya önemli bir keşif yapmış bilimadamları çeşitli traitler kazanabilir. Bu traitlerden bazıları ile oyun içerisinde bazı teknolojilerin açılmasını sağlayabilirsiniz.



Oyun içerisinde bir teknoloji ağacı yok, teknoloji sistemi bir kart destesine benziyor - 3 kısma sahip.  Fizik, sosyal ve muhendislik - her biri için bir karakter görevlendirilmiş olacak. Bir araştırma sona erdiğinde oyuncuya seçmesi için 3 kart sunulacak, teknolojiler rastgele bir şekilde oyuncuya verilecek ancak elde edeceğiniz teknolojinin ne olacağı imparatorluğunuzun yapısı tarafından ciddi bir şekilde etkilenecek. Bu keşifler tamamen karaktere bağlı bir şekilde işleyecek ve bu karakterlerin de kendi kişililkleri, traitleri ve yetenekleri mevcut.

Oyun içerisindeki fetihler diğer Paradox strateji oyunlarıyla aynı şekilde işliyor. Bir muharebeyi kazanıp istediklerinizi almaktansa barış antlaşmasında müzakere etmeniz gerekecek, filoların harita üzerindeki ilerleyişi ise tamamen farklı. Üç adet ışık-hızından-hızlı seyahat aracı mevcut ve her ırk başlangıçta bu 3 seçenekten birini seçecek. Hyperlaneler sistemleri direkt olarak birbirine bağlıyor ancak hyperlane kullananlar başka bir şemaya geçemiyorlar - onlar için harita noktalardan oluşuyor. Bir geçit aracılığıyla seyahat etmek diğerlerine oranla daha yavaş ancak hareket özgürlüğü sağlıyor. Solucandelikleri istasyon gerektiriyor ve sistemlerin köşelerinde mevcut.

Oyunun sonunda - oyun odak noktası tekrar değiştiğinde oyunun başındaki karar verme kısmı tekrardan gözükecek, bu saatten sonra İmparatorluklar savaş ve müttefiklik işleriyle uğraşacağı için oyunun yeni kısımları aktif hale gelecek. Ancak oyunun bu dönemine gelinmiş olması teknolojik gelişmenin durduğu anlamına gelmiyor, kendi başlangıç gezegeninizde bile oyunun son dönemlerinde keşfedebileceğiniz gizemler bulunuyor olabilir.

Her türün bir hikayesi var ve oyun içerisindeki gücünüz arttıkça kendi hikayeniz hakkında daha çok şey öğrenebileceksiniz. Bu esnada galakside daha önceden başka bir türün bulunduğunu ve diğer gezegenlere hayatı bu türün dağıttığını öğrenebilir veya türünüzün daha önceleri tüm galaksiye hükmetmiş bir türün devamı olduğunu farkedebilirsiniz.



En heyecan verici olan olay ise oyunun son döneminde gerçekleşebilecek felaketlerin oyunun tüm kaderini değiştirebilecek türden olması. Yapay zeka üzerinde yaptığınız bir araştırma robotların ayaklanmasıyla sonuçlanabilir - bu durum eskiden düşman olan grupları birbirine dost edebilir.

Bu olaylar medeniyetlerin yaptıklarının bir sonucu olarak meydana gelecek. Tamamen araştırma üzerine yoğunlaşmış ve tüm türlerin birlikte dostça yaşayabileceği bir galaksi yaratmaya çalışan bir İmparatorluk nihayetinde tüm galaksiyi yokedebilir ancak hiçbir şey kesin değil - belki başka bir zamanda yüzyıllar boyunca çalıştıklarını gerçekleştirebilirler.

Tüm bu anlattıklarımız oyunda hali hazırda mevcut ve oyun şuanda Alpha'nın son aşamalarında.
« Son Düzenleme: 15 Aralık 2016, 15:35:44 Gönderen: kerem1249 »

Çevrimdışı HulkSpider02

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2341
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Ön İnceleme
« Yanıtla #1 : 10 Ağustos 2015, 02:08:18 »
Oyunu hangi oyunlara benzetebiliriz.

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1642
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Ön İnceleme
« Yanıtla #2 : 10 Ağustos 2015, 02:27:51 »
Oyunu hangi oyunlara benzetebiliriz.
Endless Space, Galactic Civilizations, Star Ruler, Predestinion Stellaris'e bazı noktalarda (uzay filolarının yönetilmesi, yıldız sistemlerinin kolonileştirilmesi, farklı ırklar arası mücadele gibi) benziyorlar.

Forumlar arası işbirliği destekliyorum.  :P
« Son Düzenleme: 10 Ağustos 2015, 02:29:49 Gönderen: Vatikan Müftüsü »

Çevrimdışı fff7

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1394
  • -
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Ön İnceleme
« Yanıtla #3 : 11 Ağustos 2015, 12:33:44 »
Galactic civ çok benzemez umarım

Çevrimdışı ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1155
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Ön İnceleme
« Yanıtla #4 : 11 Ağustos 2015, 18:47:35 »
Hoi 4 çıkartamıyorken nasıl yeni oyun yapımına başlanır ?
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimdışı ketolar

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1333
  • Erbörü
    • Profili Görüntüle
Ynt: Stellaris - Ön İnceleme
« Yanıtla #5 : 12 Ağustos 2015, 00:27:58 »
Onu işsizliğine çıkartmıyorlar para kazanmayı amaçladıklarından ötürü bekletiyorlar.