Gönderen Konu: Hearts of Iron IV - Geliştirici Günlüğü 12 - İç politika  (Okunma sayısı 4988 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mosin

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 311
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Herkese merhaba, şimdi tatilden döndük ve oyun yapımında sıkı çalışıyoruz, bu sebeple yeni bir günlüğün zamanı geldi. Bu günlükte iç politika hakkında konuşacağız ve aynı zamanda HoI4 proje programı hakkında bilgi vereceğiz.

Politik Güç
Politik güç, HoI4'te yeni bir birim. Bu meseleler üzerinde ne kadar kontrol sahibi olduğunu modelliyor. Politik güç otomatik olarak zaman içinde kazanılıyor ancak daha hızlı kazanma yolları da var, ki bu da bizi "Ulusal Hedefler"'e getiriyor.

Ulusal Hedefler
Ulusal hedef millete bir söz ya da bir görev olarak koyduğun bir şey. Birisini seçmek size politik güce mal olacak ancak eğer ulusal hedefi başarabildiğini gösterirsen harcanan politik gücü ve ek olarak daha fazla ödülü geri alırsınız. Bu özel bir tarihi amaç olabilir (Ki bu da yapay zekayı doğru yöne yöneltmek için muhteşem bir yol.) ya da ülkenin yollarını geliştirme seferberliği gibi daha serbest bir şey.

Biz bu mekaniği Hitler'in nasıl Almanya hakimiyetini sağlama alıp II.DS'yi başlattığı üzerine, yönetim gücüne güveni sağlamak için bir şeyleri başarmanın gerektiği fikri üzerine kurduk. Hitler'in Almanya'ya yıkım getireceğine ikna olmuş gruplar vardı ve Hitler'in anlaşmaları bozarak Ren bölgesinde askeri güç oluşturup, Avusturya ile Çekoslovakya'yı ilhak etmesi üzerine bu gruplar Hitler'e bir darbe girişiminde bulunmak üzereydiler. Hitler iyi riskler aldı ve hiçbir Milletler Cemiyeti üyesi kendisini kaslarını esnetip onu durdurmak üzere harekete geçecek kadar güçlü hissetmedi. Orada cömert bir şekilde sunulan bir şans olduğuna inanıyorum ama ne var ki sonuç Hitler'in politik gücünün büyümesiydi, o herkes ihtiyatlı olmak hakkında tartışırken haklı olduğunu kanıtladı. En azından kısa vadede, ve bu onun kimse tarafından sorgulanmadan politikalarını dikte edebilmesine sebep oldu.

Bakanlar & Hükümet
Kabineniz politik güç harcayarak sizin tarafınızdan dolduruluyor. Bazı bakanlardan kurtulmak zor, hatta imkansız olabilirken bazıları size çalışmasının sonucunda her hafta bir miktar politik güce mal olabilir ve hatta bazıları politik gücünüzün hızlı artmasına yardımcı olabilirler. Bakanların ülke üzerinde hem olumlu hem de olumsuz etkileri olabilir. Bazı atamalar için bakanlar karşılıklı biçimde özel olabilirler, bu yüzden bir gruptan yalnızca bir kişi seçebilirsiniz. Bu ordu, donanma ve hava güçleri komutanları gibi seçebileceğimiz farklı özelliklere sahip birkaç kişi olan bütün askeri üst makamlarda geçerli. Örnek olarak, Almanya üç kişiden birisini hava kuvvetleri komutanı olarak seçebilir; kara saldırı görevlerini tercih eden Hermann Göering, hava koşullarının zararını azaltan Ritter von Greim, ya da hızlı tecrübe kazanımını sağlayan Albert Kesselring. Mükemmel kabineyi kurmanın HoI4'te ilgi çekici bir iş olacağı kanaatindeyim.


Şirketler
HoI2'deki teknoloji takımları HoI3'te pek çok kişinin özlediği bir şeydi, bu yüzden biz de teknoloji takımlarını oyuna bir şekilde geri getirmek istedik.

Biz onlara HoI4'te "şirketler" diyoruz ve bu günlükteki pek çok şey gibi değiştirmek, seçmek veya silmek için politik güç gerekiyor. Genellikle belirli bir alana araştırma bonusu olarak geliyorlar ve çoğu kategori için yeni modellerin geliştirilmesi için yalnızca bir şirket seçebilirsiniz. Tank araştırmasını örnek olarak ele alalım, hem Porsche hem de Henschel size aynı araştırma hızı bonusunu verir ancak onlardan birisini seçtiğinizde geliştirilen tanklar farklı başlangıç özelliklerine sahip olacak. Porsche tankları zırh konusunda daha etkili ama düşük güvenilirlik ve hıza sahipken Henschel'in tasarımları daha güvenilir ve ateş gücü konusunda daha etkili. Biz bununla şirketlere daha iyi tatlar verip farklı ülkelerin ekipmanlarını biraz farklı ve yıllara göre orantılı yapmayı umut ediyoruz.

Kanunlar
Düşüncelerin bir alt kümesi. Kanunlar basitçe birbirleri ile ilintili olan bir grup düşünce. Yalnızca ve her zaman bir kanun takımına sahipsiniz. Gerekli koşulları karşıladığınız takdirde kanunları özgürce değiştirebilirsiniz ancak mevcut kanuna ne kadar uzak bir kanun seçerseniz o kadar fazla politik puana mal olur. Örnek olarak, 7 tane askerlik yasası var. Bunların birincisi "Silahsız ülke", altıncısı "Bütün yetişkinler görevli" ve sonuncusu da "Sınırları zorla". "Silahsız Ülke"'den "Sınırları zorla"'ya geçmek "Bütün yetişkinler görevli"'den "Sınırları zorla"'ya geçmeye göre çok daha fazla politik puana mal oluyor. Aşırıya kaçmış kanunlar her zaman tamamen daha iyi değil, "Sınırları zorla" en fazla insan gücünü sağlıyor ancak endüstriyel çıkışı ve tümenlerinizin azami eğitim seviyesini önemli ölçüde düşürüyor.


Seçimler & Halk Desteği
HoI'de demokratik seçimleri olan ülkeler kendilerini bazı özel durumlarda bulacak. Eğer halk yönetimin mevcut durumun üstesinden layıkıyla gelemediğini düşünürse muhalefetlerini dile getirip, yöneticilerin düşük halk desteğine sahip dış tehditlere karşı daha az birleşik bir konumda kalmak ile seçmenleri yatıştırmak için politika veya yönetimde değişikliklere gitmek arasında seçim yapmaya zorlayabilir.

Ek olarak, demokrasiler dönemin politikasını tanımlayan komünist ve faşist hareketlerin etkilerine karşı bağışıklı değil. Eğer bu hareketlerden birinin popülaritesi yeterince yükselirse yönetimdeki demokratik parti bu partiler ile koalisyon kurmayı gerekli bulabilir. Böyle düzenlemeler koalisyon kurulan partinin yurt dışındaki komünist veya faşist imparatorluklar ile uluslararası bağlarını kullanmaları ülke için yeni riskler veya fırsatlar doğurabileceği için kendi kuvvetleri ve zorlukları ile birlikte gelir.

Eğer demokratik partilerin halk desteği sönerse seçimler onları etkili bir biçimde askeri cunta veya öncü bir parti lehinde ortadan kalkmaları ile sonuçlanır. Bunu rağmen eski hükümet buna itiraz ederse -iç savaşın kıvılcımlarını atarak- demokrasinin tesisi için halk desteği nihayetinde gerekli olacak.

Ancak halk desteği başka bir ideolojinin iktidarı ele geçirmesi için tek yol değil. Ülkenin politik bağlılığını değiştirmek de bir "ulusal hedef" olabilir. Komünistler şiddetli bir devrim için geniş destek beklerken faşistler askeri darbe ile yönetimi devirmenin yollarını arar. Seçim düzenlenmeyen bir diktatörlük bile sonunda demokrasiye doğru ilerlemek için özgürlükleri artırmak ve referandumlar düzenlemek için çalışabilir. Bu kargaşalı değişiklikler ülkeyi kısa süreliğine zayıflatabilir ancak dış politikada radikal değişikliklere de izin verir.

Yayınlanma Tarihi
Başka önemli meselelere gelelim. Forumdan bazılarınızın tahmin ettiği gibi normalde 2015'in birinci çeyreği olan çıkış tarihini 2015'in ikinci çeyreğinin sonlarına ertelemeye karar verdik. Hearts of Iron IV oldukça hırslı bir girişim ve orijinal tarihi açıkladığımızda biraz iyimser davranmış olabiliriz.

Hearts of Iron IV devasa ölçeği ile bizim en karmaşık oyunumuz, bunun yanı sıra doğru kavramanız gereken pek çok sistem ve detay var. Oyun modern bir dönemi kapsıyor ki bu da simülasyon doğruluğu ve bizim yeni odağımız olan bütün oyunlarımızı sağlam, oynanabilir ve cilalanmış arayüz ile içine girmeyi daha kolay yapma isteğimiz için pek çok gereksinim koyuyor... işte bu istediğimiz kadar iyi yapabilmemiz için oldukça fazla iş.

Yeni program ile birlikte şu anda oyun ile nerede olduğumuz için mutluyum ve  güvenim tam. Bu oyun bizim en önemli markalarımızdan birisi olduğu için başka bir erteleme riski yok. Örnek olarak, Noel'den önce yaptığımız son hamleden sonra bütün parçaların yerli yerine oturduğunu gördük.

Sizin de biz geliştiriciler gibi oyunun yayınlandığı tarihte olabildiği kadar iyi olması düşüncesini tercih ettiğinizi umut ediyorum. Biz de oyuna sizin kadar özen gösteriyoruz. Konudaki soruları cevaplamak için civarda olacağız bu yüzden bilmek istediğiniz her şeyi sorun ve biz de elimizden geldiğince cevaplayacağız. Konudaki günlük hakkındaki soruları aynı zamanda bu gece 18.00 CET saatinde (Türkiye saati ile 19.00 sanırım) canlı yayında cevaplayacağız. Canlı yayında Hearts of Iron'un marka yöneticisi Jacob Munthe da soruları cevaplamada yardımcı olmak için yanımda olacak.
« Son Düzenleme: 17 Ocak 2015, 16:59:52 Gönderen: Mosin »

Çevrimdışı Reichstag

  • (batufb94)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3816
    • Profili Görüntüle
Politik puan önemli olacak demekki.Her ülkede iç savaş riski olması güzel , Amerika'nın kendi kendine komünist olmasını görürüz belki  :P


Çevrimdışı Ecdadı Türk

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1029
    • Profili Görüntüle
Okumaya üşendim ama Adolf Hitler'in resminden güzel olduğu belli. ;D

Çevrimdışı ardabeg

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Hearts Of Iron 3'ün üzerine çok şey katacaklar gibi gözüküyor.Ülke içi muhaliflerin detaylı bir şekilde oyuna yansıtılması güzel olmuş.HOI 3'te sadece isimlerini görebiliyorduk.Yani faaliyetleri yok denecek gibiydi.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
İç savaş ile diktatörlükleri demokrasiye çevirebilecekmişiz.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2306
    • Profili Görüntüle
"Dinamik olaylar için çok uğraş lazım ama belki bakabiliriz, ya da hiç uğraşmayız" demişlerdi. Umarım yalandır.
« Son Düzenleme: 19 Ocak 2015, 02:32:26 Gönderen: Snykdel »

Çevrimdışı Ralpakin

  • Stellaris
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 568
  • You Know Nothing Jon Snow.
    • Profili Görüntüle
İç savaş ile diktatörlükleri demokrasiye çevirebilecekmişiz.
devrim yaptık diyelim gidenin yerine kim gelecek? mesela arnavutlukta devrim yaptık zog'un yerine kim gelicek

Çevrimdışı Mosin

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 311
    • Profili Görüntüle
devrim yaptık diyelim gidenin yerine kim gelecek? mesela arnavutlukta devrim yaptık zog'un yerine kim gelicek
Enver Hoca? Yapılan devrime göre tarihi kişilikler gelir muhtemelen.

Çevrimdışı ardabeg

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 322
    • Profili Görüntüle
Umarım Almanya'nın Kuzey Afrika harekatlarını da yansıtırlar.HOI 3'de göremedim oyunlarımda.

Çevrimdışı BfMonsterTR

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 480
  • E V E R Y M A N A K I N G
    • Profili Görüntüle
HOI 3 event açısından çok zayıf bir oyundu, Darkest Hour - HOI 3 karışımı bir tarz gayet güzel olur.
Si vis pacem, para bellum.

Çevrimdışı Gurthaur

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 342
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV - Geliştirici Günlüğü 12 - İç politika
« Yanıtla #10 : 17 Şubat 2015, 21:38:19 »
Açıkçası HOI3teki teknoloji/üretim kollarında belirli bir yöne yoğunlaştıkça o konuda ustalaşma olayı gayet iyiydi. Şirket geyiği ufak ülkelerle oynamayı zayıflatıyor. Hepimiz en az birkaç kere Türkiye'yle çevre ülkeleri işgal edeceğiz sonuçta. Ama zaten teknoloji ağacı da üzücü ölçüde basitleştirilmişti, onunla uyumlu olur herhal.
Komünistleri ülkeden nasıl atabilirim?

Çevrimdışı podtavsan

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 309
  • BOL ŞANS
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV - Geliştirici Günlüğü 12 - İç politika
« Yanıtla #11 : 17 Şubat 2015, 21:45:57 »
Ben çıkacak oyunda en çok şirket olayını sevdim beni hoi2 ye bağımlı eden ten önemli faktör ikincisi xxı sub olması.

Çevrimdışı Ecdad Computer

  • (Tengrist)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1133
  • Sixty Four
    • Profili Görüntüle
Son disket bozulduğunda, son kartuş kırıldığında, son kaset yırtıldığında, milenyum adamı DVD'nin yenilebilir bir şey olmadığını anlayacak.

Çevrimdışı Destroyer

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5990
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV - Geliştirici Günlüğü 12 - İç politika
« Yanıtla #13 : 09 Nisan 2015, 16:15:58 »
İlk Videoyu izledim.Eskisine göre politika kısmı o kadar boş durmayacak anlaşılan .Hoi 3 te yapabildiğin zamanı politikayı üste atlatıp geçip duruyorduk bu sefer baya iyi olacak gibi duruyor...
oyunlarindunyasi.com

Çevrimdışı Lakka

  • Sieg Heil!
  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 187
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV - Geliştirici Günlüğü 12 - İç politika
« Yanıtla #14 : 10 Nisan 2015, 20:13:37 »
Gündüz/Gece geçişleri biraz basit geldi bana..