Gönderen Konu: Paradox'un Yeni Reklamcı Politikası  (Okunma sayısı 764 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı versus

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 119
    • Profili Görüntüle
Paradox'un Yeni Reklamcı Politikası
« : 05 Ocak 2015, 04:39:17 »
Crusader Kings 2'nin beklenmedik pazar başarısından sonra paradox'un işi iyice paraya döküp oyunları daha basit ve casual hale getirmesinden rahatsız olan bir tek ben miyim?

En son çıkacak olan hoi iv bildiğin children edition gibi bir şey  :wall:

Çevrimdışı horatio nelson

  • Müsellem
  • *
  • İleti: 94
    • Profili Görüntüle
Ynt: Paradox'un Yeni Reklamcı Politikası
« Yanıtla #1 : 05 Ocak 2015, 05:29:29 »
Total war serileriyle karşılaştıracak olursak, özellikle Rome 2 konusunda uygulanan politika göz önüne alınırsa, Paradox'un satış uygulaması anlayışla karşılanabilir. Beğenilmeyebilir ama  satış korkusu olmaksızın modlamaya ve geliştirmeye izin veriyorlar. Her serisinin yeni çıkan oyununu, içerik oynanış ve görsellik olarak geliştirdiklerini ve yenilediklerini görürsün. Bu nedenle bir önceki oyuna benzemediğini de görürsün; EU3-EU4, HOİ2-HOİ3, Victoria - Victoria II yani paradox oyunlarında hiçbir seri birbirini tekrar etmiyor ve üstelik HOİ4'te öyle olucağı için oynamadan yorum yapmak ne kadar doğru? 

Herkes gibi bu  oyunlara yapılan eklentilerin dlc halinde değil de, geniş bir içeriğe sahip ek paket halinde çıksın istiyor ama geride kaldı o günler. Satış politikaları ve ne kadar çok kazandıkları, senin benim böyle oyunlar oynamamıza sebep oluyor aksi takdirde nice firmalar batıp gidiyor. Relic ,THQ gibi bazı firmalar. Bu piyasada Rockstar Games dışında düzgün firma çok az.

 Crusader Kings 2, karmaşık görünen(öğrenmesi bana zor gelmişti) ama öğrenince olayların işleyişi tamamen senin vereceğe kararlara bağlı olduğundan bir süre sonra diğer paradox oyunlarına göre daha kolay oluyor. Bu bir rol yapma oyunu karakterin traiti arbitrary ise zalim olacaksın. Casual olduğunu da hiç katılmıyorum çünkü yeterince olay var ve  eklentiler oyunu casual yapmaz özellikle son eklenti paketi bana göre oyunun bazı eksiklerini biraz daha kapatmıştır.
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2015, 07:08:55 Gönderen: horatio nelson »

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: Paradox'un Yeni Reklamcı Politikası
« Yanıtla #2 : 05 Ocak 2015, 08:43:21 »
Basit olması kötü bir şey mi?

Ya da basit oyun=çoluk çocuk oyunu mudur?
« Son Düzenleme: 05 Ocak 2015, 11:09:42 Gönderen: unonimus »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1144
    • Profili Görüntüle
Ynt: Paradox'un Yeni Reklamcı Politikası
« Yanıtla #3 : 05 Ocak 2015, 13:49:12 »
Oyunların 'casual' duruma düşmesi kullanıcının öğrenme süresi ve YZ'nin açıklarını bulmak ile ilgili bir durum. Şöyle ki çok detaylı kural kitapçığı olan bir strateji oyunu 3 ay içerisinde öğrenilip gözü kapalı bir şekilde ilk turlar ve sonraki turlar kolaylıkla&hızlı bir şekilde oynanabilir. Fakat bu bilgiler mp ve pbem oyunda yeterli olmayacaktır, ayrıca oyunu yanlış öğrenmeye sevk eder. Dominions 4 ve WiTE en iyi örnekleri.

Piyasada Fallen Enchantress: Legendary Heroes gibi 4x strateji oyunlarının rastgele yaratılan haritasına ek parametre oluşturan DLC'ler bile mevcut. Bu anlamda piyasa bu şekilde. Fakat aynı zamanda DLC'ler ile sadece savaş senaryosu ekleyen ve eski oyunlarına yeni oyunundan alıntı güncel motorunu adapte eden bir sürü firma da var.

Kısaca bana göre strateji oyunu konuşulurken esas 'casual' noktayı her zaman ikmal oluşturur. Taktiksel strateji oyunlar açısından önemli bir merkez değilken bu zaman zaman hardcore oyunlar dahil olması gerektiğinden fazlaca yüzeysel işlenebiliyor.