Gönderen Konu: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler  (Okunma sayısı 6507 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« : 24 Ocak 2014, 23:27:07 »
"If we make HoI4 it will be on linux."

"Ofc steam-only."

"When we make HoI4 there will be better AI and better accessibility..
It won't be dumbed down though.. but that god-damn weather system we made for hoi3 will never see the light of the day again."

"Yeah, streamlining is not a negative word. It means to make playing more enjoyable for everyone, not trying to aim for some kind of lowest denominator. Players are too smart to fall for that and our business is making games people can play and enjoy for hundreds of hours, not have a big day one sale and move on to other things within a month.
For HOI4 we are taking advantage of the things we have learned from making Ck2 and eu4 - improved interfaces and player experience without dumbing things down. Complexity is fun and cool but you have to give players the tools to understand and work with it"

"If we make HoI4, i dont want to have the rigid "ww2 path" forced again..
start in 1939 if you want exact ww2."


"More sandbox. Determenism in the path of failure."

"Our goal is to do what we did between hoi1 & hoi2 and apply than on hoi3."

#pdxcon HEARTS OF IRON 4: "We're going to make it better than EU4"
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: What we learned from CK2/EU4: Make the playability & replayability better. It shouldn't be a chore to play.
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: "Slightly easier learning curve (but not that easy.)"
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: You can still control individual units, but now battle plans actually do stuff
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: Battle plans can include bombing targets, movement, etc..
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: "Deep Political System". Political leaders are fewer, but more important. Ideas you can unlock & implement.
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: Ideas can include neutrality stances, for example.
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: Strategic Warfare. Not everything is on a single-province level.
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: Air raids & submarine stuff can happen over larger areas instead of province-by-province micro.
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: Detailed Technology Trees -- apparently we will see more on this later.
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: They keep talking about how good the new maps look. Such a tease. When will they show us?
#pdxcon HEARTS OF IRON 4: Saw a build of Hearts of Iron 4. Best paradox map to date. Beautiful borders.

From an interview on the release of their finest hour:
Strategy Informer: Espionage is being worked on for the first time since release, but there are plenty of areas still left untouched… what’s currently the biggest thing you’d like to change or improve upon?
Dan Lind: The entire air war model could do with a make-over. We had a look at doing this for the expansion, but we decided it was such a radical change that it would fit better in a possible sequel... I want to make it much more visible to the player without being so micro intensive.
http://www.strategyinformer.com/pc/heartsofironiiitheirfinesthour/387/interview.html?printable
This tends to reval that the air combat system is remade in HoiIV

"There will be both historical and "random" generals. We are not doing division level leaders and there will be more focus on shaping and leveling the guys you have"

Kaynak: http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?748685-What-we-know-about-Hearts-of-Iron-4-so-far


INCGamers raporundan eklemeler:
*Üretim, teknoloji vb. alanları Yapay Zeka'nın eline bırakma olayı kalkmış.
*Oyun yine 1936-1948 arasında geçecek, yani 1933 tarihi olmayacak.(Bu kötü oldu ama büyük ihtimalle eklenti paketi halinde 1933 senaryosu da koyarlar.)
*Birim modelleri altlarında o bölgedeki birim sayısıyla birlikte gayet güzel görünüyorlar.
*Oyun motoru ve görsel efektler iyileştirilmiş, artık geceleyin şehirlerde ışıklar yanıyor vb.
*Bölgeler Eyaletler halinde düzenlenmiş, büyük inşaatlar eyalet düzeyinde olmalarına rağmen sığınak gibi daha küçük binalar hala daha bölgelerde ayrı ayrı inşa ediliyor.
*Teknoloji sayıları azaltılmış ama araştırma süreleri uzatılmış ve teknolojilerin değeri yükseltilmiş.
*Diplomasinin önemi artmış.
*Bakan sayısı azalmış ama her bakanın önemi ve etkileri artmış.
*Company of Heroes doktrinleriyle EU4 Ulusal Fikirleri arasında bir sistem olacakmış, fakat detayları henüz bilmiyoruz.
« Son Düzenleme: 27 Ocak 2014, 18:55:45 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1165
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #1 : 24 Ocak 2014, 23:45:11 »
Hearts of Iron 2 gibi bölge bölge savaşmak (isviçre'nin 4 bölgesi var) yerine Hearts of Iron 3 gibi il il savaşmak bana daha mantıklı ve gerçekçi geliyor. Paket yapmak da güzel oluyor. Ayrıca politikacıların azaltılması ve yetkilerin arttırılması kısmı nasıl olacak. Son bir şey daha oyun win 8 çıkmayacak. Hem de sen en erken 2015'de piyasaya süreceksin.  gbr* Herkes bilgisayarında win 7 mi kullanacak   
« Son Düzenleme: 25 Ocak 2014, 00:10:46 Gönderen: ALERHATE »
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1051
  • Bülent Ecevit (1925-2006)
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #2 : 24 Ocak 2014, 23:54:22 »
Çeviri?

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2306
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #3 : 25 Ocak 2014, 00:09:28 »
Hearts of Iron 2 gibi bölge bölge savaşmak yerine Hearts of Iron 3 gibi il il savaşmak bana daha mantıklı ve gerçekçi geliyor. Paket yapmak da güzel oluyor. Ayrıca politikacıların azaltılması ve yetkilerin arttırılması kısmı nasıl olacak

Politikacı sayısı az ama daha derin bir politika olacak.

Büyük ihtimalle DH'daki gibi yöneten partiye göre değişiklik gösterecek bayraklar ve ülke isimleri...vb.

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1051
  • Bülent Ecevit (1925-2006)
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #4 : 25 Ocak 2014, 00:13:37 »
Yani ülke komünist olursa bayrak Üzerinde Çekiç-Orak olacak ve ülke adı Türkiye Komünist Cumhuriyeti olacak.

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2306
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #5 : 25 Ocak 2014, 00:15:08 »
Yani ülke komünist olursa bayrak Üzerinde Çekiç-Orak olacak ve ülke adı Türkiye Komünist Cumhuriyeti olacak.



Yani, büyük ihtimalle. :dozey:

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #6 : 25 Ocak 2014, 21:03:36 »
INCGamers raporundan eklemeler:
*Üretim, teknoloji vb. alanları Yapay Zeka'nın eline bırakma olayı kalkmış.
*Oyun yine 1936-1948 arasında geçecek, yani 1933 tarihi olmayacak.(Bu kötü oldu ama büyük ihtimalle eklenti paketi halinde 1933 senaryosu da koyarlar.)
*Birim modelleri altlarında o bölgedeki birim sayısıyla birlikte gayet güzel görünüyorlar.
*Oyun motoru ve görsel efektler iyileştirilmiş, artık geceleyin şehirlerde ışıklar yanıyor vb.
*Bölgeler Eyaletler halinde düzenlenmiş, büyük inşaatlar eyalet düzeyinde olmalarına rağmen sığınak gibi daha küçük binalar hala daha bölgelerde ayrı ayrı inşa ediliyor.
*Teknoloji sayıları azaltılmış ama araştırma süreleri uzatılmış ve teknolojilerin değeri yükseltilmiş.
*Diplomasinin önemi artmış.
*Bakan sayısı azalmış ama her bakanın önemi ve etkileri artmış.
*Company of Heroes doktrinleriyle EU4 Ulusal Fikirleri arasında bir sistem olacakmış, fakat detayları henüz bilmiyoruz.

Çevrimdışı Nizam-ı Türk

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5441
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #7 : 25 Ocak 2014, 23:07:36 »
HoI batacak galiba...

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1051
  • Bülent Ecevit (1925-2006)
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #8 : 26 Ocak 2014, 09:17:58 »
HoI batacak galiba...
Evet güzelleştireceğiz yerine batıracağız yapmışlar.

Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #9 : 26 Ocak 2014, 11:25:09 »
Eyalet derken? Anladığım kadarıyla HoI 3'teki 3-4 şehrin birleşimiyle oluşan bölgeleri kast ediyor. İnşaatlar için uygun olabilir fakat savaşlarda birliklerin daha küçük bölgelere dağılmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum.Umarım savaş sistemini bu şekilde basitleştirmezler.

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1939
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #10 : 26 Ocak 2014, 13:39:39 »
Eyalet derken? Anladığım kadarıyla HoI 3'teki 3-4 şehrin birleşimiyle oluşan bölgeleri kast ediyor. İnşaatlar için uygun olabilir fakat savaşlarda birliklerin daha küçük bölgelere dağılmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum.Umarım savaş sistemini bu şekilde basitleştirmezler.
Eyalet olayını uygun kelime bulamadığımdan yazdım, evet 3-4 bölgenin birleşip oluşturduğu daha büyük bölgeler. Durum şöyle, savaşta ordular bölge bölge hareket ederken ve sığınak, hava savunma vb. daha küçük inşaatlar bölgelerde yapılırken IC gibi daha önemli ve büyük ölçekli inşaatlar eyalet seviyesinde. Yani savaş hala o küçük zibilyon tane bölgede geçiyor.

Çevrimdışı ALERHATE

  • Lord of The Warriors
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1165
  • Ruh Halim
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #11 : 26 Ocak 2014, 13:58:27 »
Eyalet derken? Anladığım kadarıyla HoI 3'teki 3-4 şehrin birleşimiyle oluşan bölgeleri kast ediyor. İnşaatlar için uygun olabilir fakat savaşlarda birliklerin daha küçük bölgelere dağılmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum.Umarım savaş sistemini bu şekilde basitleştirmezler.
+1
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 1. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #12 : 26 Ocak 2014, 14:35:26 »
Eyalet olayını uygun kelime bulamadığımdan yazdım, evet 3-4 bölgenin birleşip oluşturduğu daha büyük bölgeler. Durum şöyle, savaşta ordular bölge bölge hareket ederken ve sığınak, hava savunma vb. daha küçük inşaatlar bölgelerde yapılırken IC gibi daha önemli ve büyük ölçekli inşaatlar eyalet seviyesinde. Yani savaş hala o küçük zibilyon tane bölgede geçiyor.

Province kelimesini bölge olarak çeviriyoruz ama birkaç Province'ten oluşan Region'lara da bölge diyoruz ;D .

Region gerçekten bölge demek, Province ise vilayet olarak çevrilebilir aslında.

40000 kadar vilayet herkes için yeterlidir diyorum.

Edit: Province vilayet olsun deyip de bölge yazmak "epic fail" oluyor :fpalm: .
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2014, 14:56:34 Gönderen: unonimus »

Çevrimdışı FokluGeneral

  • (Hermann Fegelein)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1051
  • Bülent Ecevit (1925-2006)
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #13 : 26 Ocak 2014, 14:46:15 »
Eyalet derken? Anladığım kadarıyla HoI 3'teki 3-4 şehrin birleşimiyle oluşan bölgeleri kast ediyor. İnşaatlar için uygun olabilir fakat savaşlarda birliklerin daha küçük bölgelere dağılmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum.Umarım savaş sistemini bu şekilde basitleştirmezler.
EU,CK ve VIC'teki gibi büyük bölgeler.

Çevrimdışı Reichstag

  • (batufb94)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3816
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #14 : 26 Ocak 2014, 16:01:37 »
Bölgeler çoğalsın derken azalacak olmadı bu.Oldu olacak EU gibi yapsınlar.2. ds bu sokak çatışmaları bile var.Ellerinde zamanda var doğru düzgün birşey çıkarırlar umarım.


Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #15 : 26 Ocak 2014, 16:13:44 »
Bölgeler çoğalsın derken azalacak olmadı bu.Oldu olacak EU gibi yapsınlar.2. ds bu sokak çatışmaları bile var.Ellerinde zamanda var doğru düzgün birşey çıkarırlar umarım.

Katılıyorum bölge sayısı ve büyüklüğü 2.Dünya Savaşı konulu bir oyun için önemli. Zaten bana göre HoI 3'ün önceki oyunlardan en önemli farkı bölgelerin çok ve küçük olması, birliklerin de küçük birliklerin birleşmesi ile oluşan hiyerarşik bir yapıya sahip olmasıydı.

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #16 : 26 Ocak 2014, 16:16:56 »
:fpalm: .

Bir tarafınızdan anlamayın şu söylenenleri, vilayet sayısının azalmasıyla ilişkin tek bir kelime bile yok şu açıklanan bilgilerde, 40000 vilayet dahi olabilir Dünya üzerinde:



Tirol'ün eyalet diye bahsettiği şurada renklerle gösterilen vilayet grupları (bölgeler), eskiden savaş hedeflerinden başka hiçbir işlevleri yoktu, artık olacak. Tabi artık tek bölgede 4-5 yerine 10-12 vilayet olur.

Sırf Kuran-ı Kerim'de "Ölümler çoğalacak." yazıyor diye İstanbul'un nüfusunun azalacağını iddia etmekten zerre farkı yok burada dediklerinizin. WitE'ye de "dumbed down" dersiniz siz şimdi :P .

Ayrıca bu oyun Paradox'un en basit oyunu zaten, daha nasıl basitleşsin :P ?
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2014, 16:19:08 Gönderen: unonimus »

Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #17 : 26 Ocak 2014, 16:32:59 »
:fpalm: .

Bir tarafınızdan anlamayın şu söylenenleri, vilayet sayısının azalmasıyla ilişkin tek bir kelime bile yok şu açıklanan bilgilerde, 40000 vilayet dahi olabilir Dünya üzerinde:

Tirol'ün eyalet diye bahsettiği şurada renklerle gösterilen vilayet grupları (bölgeler), eskiden savaş hedeflerinden başka hiçbir işlevleri yoktu, artık olacak. Tabi artık tek bölgede 4-5 yerine 10-12 vilayet olur.

Sırf Kuran-ı Kerim'de "Ölümler çoğalacak." yazıyor diye İstanbul'un nüfusunun azalacağını iddia etmekten zerre farkı yok burada dediklerinizin. WitE'ye de "dumbed down" dersiniz siz şimdi :P .

Ayrıca bu oyun Paradox'un en basit oyunu zaten, daha nasıl basitleşsin :P ?

Sana  :fpalm:  .Ben orda sadece eyalet sayısının önemi hakkında bir yorum yaptım.Bana ne laf ediyorsun uno? Hem vilayet sayısının azalmasıyla ilgili bir şey söylenmediğini kendin yazmışsın.Henüz bu konuda bir açıklama yok ve ben de eğer azalırsa kötü olacağını söylüyorum.

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2576
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #18 : 26 Ocak 2014, 16:40:25 »
Aslında yazıyı 卐Reichstag卐'a yazmıştım, o arada sen girince yanlış anlaşılmış :P .

HoI 4'te eyalet sayısı biraz daha azalabilir, mesela şu Cide, Kastamonu ve Çankırı tek eyalet olabilir aslında, hatta olmalı :P . Vilayet sayısının azalacağını düşünmüyorum dedim, hatta artmalı dedim. EvW'tekinden daha fazla olursa da şaşırmam zaten, Berlin, Londra gibi metropoller 4-5 parçaya dahi ayrılabilir harita detayı artırılırsa.
« Son Düzenleme: 26 Ocak 2014, 16:42:51 Gönderen: unonimus »

Çevrimdışı Stuka

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 279
    • Profili Görüntüle
Ynt: HoI4 hakkında açıklanan bilgiler
« Yanıtla #19 : 26 Ocak 2014, 16:44:54 »
İşte bu yüzden her haltı alıntı yapmaya çalışıyorum.Araya biri girince çok karışıyor.  :P