Gönderen Konu: Hearts of Iron III v1.0 İncelemesi - PC Labs  (Okunma sayısı 8403 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Hearts of Iron III v1.0 İncelemesi - PC Labs
« : 18 Aralık 2009, 13:10:45 »
Ağustos 28, 2009 | Mustafa Macid Beyhan
Kaynak: http://oyun.pclabs.com.tr/inceleme/hearts-of-iron-3-incelemesi/

Dünya tarihinin gelmiş geçmiş en kanlı savaşı, tüm insanlığı etkileyen kara bir leke, yapımcıların gözbebeği. Evet, İkinci Dünya Savaşı’ndan bahsediyorum, artık her tür oyunda gördüğümüz konu; FPS, TPS, Strateji ve dahası. Sadece birkaçı kendini diğer oyunlardan ayırıyor ve bu kategoriye giren Hearts of Iron son oyunuyla bir kez daha ispatlıyor haklı olduğumuzu…


2003 yılında çıkan ilk oyun tüm strateji oyunlarından farklı idi, savaş taktiklerini belirlemenin yanında diplomatik ilişkilere de biz yön veriyorduk. Kiminle savaşacağımız, kiminle dost olacağımız, ne kadar üretim yapıp hangi ülkelerle ne tür ticaret anlaşması yapacağımız bize bağlıydı. Aşırı kapsamlı olduğundan belirli bir kitle dışında pek oynayanı yoktu HoI’nın, ikinci oyunla da bu değişmedi. Daha sonra gelen paketler de oyunu daha da karmaşık ve zor hale getirdi. Ve sonunda Hearts of Iron 3 geldi; artık sadece uluslararası kararlar vermeyeceksiniz, ülke içi politikalar da sizin görevlerinizden biri…

Savaşa Başlarken

Öncelikle şunu belirtelim; daha önce Hearts of Iron oynamamış olanlar bu oyunu oldukça karmaşık bulacaklardır muhtemelen; daha önce oynamış olanlar da bu oyunu diğerlerine göre daha zor bulacaklardır. Bu nedenle yapım hakkında önemli yerlerden bahsetmeye çalışacağım, umarım yeterince açıklayıcı bir inceleme hazırlayabilir ve gereken ipuçlarını size ulaştırabilirim.


Oyuna başlarken ‘Quick Start’ ve ‘Custom Start’ seçenekleri karşımıza çıkıyor, oyuna başlamadan önce ‘Tutorial’e göz atmanızı şiddetle tavsiye ederim. 6 başlıktan oluşuyor bu bölüm; Temel bilgiler, Diplomasi, Politika, Üretim, İstihbarat ve Teknoloji. Ancak biraz İngilizce bilmek gerekiyor, yoksa ‘Tutorial’in de çok yardımcı olacağını söyleyemem. Yapımcılar bu bölümü her oyuna koyuyorlar, en azından oyun hakkında bir fikir ediniyor ve oyuna başladığımızda sudan çıkmış balığa dönmüyoruz.

Oyuna hemen başlamak ve sadece size verilen görevleri yerine getirmek için ‘Ouick Start’ seçeneği mevcut. Buradaki senaryolar daha kısa ve daha kolay;

USA 1936
Birleşik Amerika’nın üretim, teknoloji, politika ve istihbaratını kontrol ediyoruz -diğer bölümler otomatik durumda. Burada amaç ABD’yi her anlamda İkinci Dünya Savaş’ına hazır hale getirmek ve Avrupa’nın barış umudu olabilmek.

Soviet 1941
Sadece ordu ve üretim kontrolünüz altında, geri kalan kısımları bilgisayar hallediyor. Doğuda Japon kuvvetleri, batıda ise güçlü Nazilerle mücadele edecek ve topraklarınızı savunacaksınız.


Germany 1939
Sadece savaşa odaklı bir senaryoya sahipsiniz, Almanların büyük ordusu emrinizde. Yapılacak şey ise basit, düşmanlarınızı yerle bir etmek.

Japan 1941
Japonların deniz kuvvetlerini kontrol edeceksiniz, geri kalan bölümleri düşünmenize gerek yok. Pasifikte sizi güçlü bir Amerikan donanması bekliyor.

Oyunun kalbi ana bölümde atıyor. Gerçek mücadele burada, bir ülkenin bütün derdi tasası sizi ilgilendirecek ve seçtiğiniz ülkeye göre yoğun olacaksınız. HoI’nın en gerçekçi yanlarından birisi de bu; Almanya’yı seçtiğiniz zaman dünya üzerindeki etkinliğiniz ve diğer ülkelerle olan diplomasi trafiğiniz artıyor, ancak İsviçre’yi seçtiğiniz zaman, daha az meşgul oluyor ve diğer ülkelerle daha az görüşüyorsunuz. Oyunun tadı aslında büyük devlet seçince çıkıyor, ancak Türkiye gibi yeni yeni gelişmekte olan ülkeleri seçip, onları dünyada söz sahibi yapmak da eğlenceli oluyor zor olduğu kadar.


‘Custom Start’taki senaryolar daha uzun ve daha yorucu, burada istediğiniz bölümü otomatik kontrol seçeneğine bırakabiliyor ya da isterseniz hepsini kendi sırtınıza yüklüyorsunuz. Başlangıçta gözünüz korkabilir ancak bence otomatik kontrole bırakmayın hiçbir yeri, zamanla alışıp daha çok keyif alacaksınız.

The Road to War
Hearts of Iron’ın değişmez bölümü: Tarih 1 Ocak 1936, 1918’de imzalanan Versay Anlaşması barış yerine yeni bir savaşa zemin hazırlamıştır. İkinci büyük savaşa doğru giden yolda seçeceğiniz devletler ve alacağınız kararlar tüm insanların yaşamını etkileyecek. Belki savaşı engelleyebilirsiniz, belki de savaşta kazanan tarafları değiştirebilirsiniz, belki de bambaşka savaşlar başlatabilirsiniz.

The Gathering Storm
Bu ‘campaign’ 1 Eylül 1938’de başlıyor. Japonya ve Çin arasındaki sürtüşme Asya’da savaşın patlak vermesine neden olmuştur. Avrupa’da ise barış umutları giderek azalmaktadır, Almanya Avusturya’yı hakimiyeti altına almıştır ve gözünü Çeklerin topraklarına dikmiştir. İngiltere ve Fransa sadece olanları izlemektedir, Amerika ise savaş hazırlıklarına başlamıştır.


Blitzkrieg
Blitzkrieg ismini duymayan yoktur muhakkak, ünlü ‘Yıldırım Harekatı’ olarak geçti tarihe bu operasyon. Almanya kendi kadar büyüklükteki Polonya’yı sadece 19 günde işgal etti. İşte bu senaryo, ‘Yıldırım Harekatı’ ile başlıyor 1 Eylül 1939’da. 2.Dünya Savaşı resmen başlamıştır, Almanya Polonya’ya saldırır, Fransa ve İngiltere Polonya’nın yanında yer alır. Sovyetler ise Nazilerle gizli bir anlaşma yapmıştır, Polonya’yı paylaşmak adına.

Barbarossa
Bir diğer ünlü operasyon, Almanlar için tarihin en büyük hatalarından biri, Hitler de Napolyon’un kapıldığı yanılgıyla hareket eder, Almanlar Sovyetlere savaş açar. Fransa tamamen işgal edilmiştir, Avrupa’da kalan tek kale Britanya Krallığı’dır. Amerika Birleşik Devletleri henüz savaşa girmemiştir, ancak Japonya ile olan ilişkiler kırılma noktasındadır.

Day of Infamy
7 Aralık 1941 ile başlar, Avrupa’da Almanya hakimiyeti sürmektedir ve Almanlar, Sovyet topraklarını hızla işgal etmektedir. Ancak bu topraklarda ilerledikçe işler çok daha zorlaşmaktadır. Pasifikte de savaş başlamıştır artık, Pearl Harbour faciası yaşanır ve Amerika savaşa dahil olur. Artık tüm dengeler değişecektir.


The Tide has Turned
1 Şubat 1943 tarihiyle başlayan bu bölümde, durum Almanlar ve Japonlar için kötüdür. Japonya pasifikte yenilmekte, Almanya ise Stalingrad’ta kendi sonunu hazırlamaktadır. Kuzey Afrika’da İngilizler İtalyanları ezmektedir. İster Müttefikleri seçip savaşın sonlanma sürecini hızlandırır, ister Alman tarafını seçip dengeleri tekrar değiştirirsiniz.

Götterdommerung
20 Haziran 1944 ile beklenen sona iyice yaklaşılmıştır, İtalya Müttefiklere tamamen teslim olmuş, Amerika Birleşik Devletleri Japonlara karşı üstünlük kurmuştur. Almanya, aldığı ağır yenilgiler ve büyük kayıplar sonucu eski gücünü kaybetmiştir.

Kronolojik sırayla dizilmiş bölümlerdeki durumu açıkladım, oyuna başladığınız zaman durumu zaten anlayacaksınız. Fakat HoI’nın en güzel özelliği olan ‘tarihi gidişatı değiştirebilme sanatı’ sayesinde tüm dengeleri alt üst edebilirsiniz. Siz ülkenizde rejim ve yasalar kadar özgürsünüz, eğer demokratik bir ülkenin başındaysanız her istediğinizi yapamıyorsunuz ve halk size tepkisini çok rahat bir şekilde gösteriyor. Ama bir diktatörseniz, kime isterseniz savaş açabilir, ülkede istediğiniz yasaları uygulayabilirsiniz.


Bir Ülkeyi Yönetmek

‘Campaing’lerden bahsettik, şimdi asıl bilinmesi gereken detaylara gelelim;

Diplomasi
Yönettiğiniz ülkenin diğer ülkelerle olan ilişkilerinin ne kadar önemli olduğunu belirtmeme gerek yok sanırım, bu nedenle diplomasinin de ne kadar gerekli olduğundan bahsetmeye gerek yok. Alacağınız uluslararası kararları burada yönetiyorsunuz, ticaret anlaşmaları, ittifak sözleşmeleri ve bunun gibi düzenlemeleri yapıyorsunuz. Hangi ülke kime yakın, kim kiminle dost, kim kimle savaşıyor yine bu ekranda görebiliyorsunuz.

Üretim
‘Production’ sekmesi, yani üretim ekranında, ordu için uçak, tank ve savaş gemileri üretebiliyor, piyade ve süvari gibi askeri birimler çıkarabiliyorsunuz. İstediğiniz şehirlerde fabrikalar açabiliyor ve ülkenizin endüstriyel kapasitesini genişletiyorsunuz. Ayrıca bu kapasiteyi belli bölümlere ayırıyorsunuz, mesela üretim ve teknolojiye ayrılan kapasiteye karar veriyorsunuz.


Teknoloji
Oyunda tarih ilerledikçe ülkeler gelişiyor ve güçleniyorlar. Hem endüstri sahasında hem de askeri alanda yapacağınız geliştirmeler ile geri kalmayacak ve gücünüzü koruyacaksınız. Teknoloji ekranında, geliştirme yapmadan önce, onun gerçekte hangi tarihte bulunduğuna bakın, bunlar ekranda gözüküyor. 1940’a ait olan teknolojiyi 1936’da yılında yapmaya kalkarsınız, gelişme süreci çok uzun sürer ve verim alamazsınız.

Politika
HoI serisinde daha önce bulunmayan bir bölüm. Politika sekmesinde ülke içi kararlar alıyor ve kabineye karar veriyoruz. Yasaları düzenleyebiliyor ve kabinede değişiklikler yapabiliyoruz. Ayrıca siyasi partiler bulunuyor, alacağınız uluslararası ve ülke içi kararlar doğrultusunda halkın hükümet partisine karşı tavrı değişiyor, eğer gidişat kötüyse diğer partilerin popülerliği artıyor, halk sizden memnunsa iktidar partisine olan güven artıyor.


İstihbarat
Hearts of Iron’ın ilk ve ikinci oyununda bulunmuyordu bu bölüm ancak daha sonra gelen Doomsday ve Armageddon paketlerinde yer aldı. Sekmenin adından anlaşılacağı gibi gizli işlerimizi burada yönetiyoruz ve istediğimiz ülkeye casus gönderiyoruz. Gönderdiğiniz casuslara özel görevler verebiliyoruz; propagandamızı yaptırmak, fikirlerimize yakın partiyi destekletmek, üretim sabotajları ve bunun gibi görevler. Tabii her zaman başarılı olmuyor casuslar, ne kadar sıklıkta ajan gönderirseniz başarı oranı o kadar artar.


HoI yapay zeka konusunda yeterince kaliteli bir seriydi, son oyunla birlikte daha da geliştirilmiş. Bir ülkeye ticaret anlaşması teklif ederken onların kaynak durumlarını göz önünde bulundurmanız gerekiyor, eğer petrol bakımından sıkıntı yaşayan bir ülkeden petrol almak isterseniz geri çevrilirsiniz. Aynı şekilde kendi kaynaklarınızı da ihmal etmeyin, günlük geliri fazla olan kaynaklarınızı, sıkıntı yaşayan ülkelere satabilir, sıkıntı yaşadığınız kaynak için para elde edebilirsiniz. Ticaret gemisi ve eskort üretimine de önem verin, denizaşırı ülkelerle ticaret yaparken sıkıntı yaşamayın.

Savaş sahasında da yapay zekanın sizi nasıl zorlayacağını göreceksiniz. Bir ülkeyle aranız açıldıkça o ülke sınıra gönderdiği askerlerini arttırıyor. Savaş esnasında düşman birlikleri çok akıllı hareket ediyor ve sizin birliklerinize hep zor anlar yaşatıyor. Diplomatik alanda alacağınız kararlara karşı hamle yapıyor, gönderdiğiniz casuslara karşın size casus gönderiyorlar.


Oyunda bulunan yeniliklerden biri de, her şehrin kendi için bölgelere bölünmüş olması. Artık şehir şehir değil, semt semt uğraşacaksınız topraklarla. Daha gerçekçi olsa da ben bu özelliği beğenmedim, çok daha karmaşık bir yapı oluşmuş. Savaş esnasında ve üretim alanında işiniz daha zor hale geliyor. Her bölgenin belli bir yer şekli var, ayrıca hava durumları da bulunuyor. Operasyonlar esnasında bu detaylar önem kazanıyor, hava çok soğuk veya rüzgarlı olursa hücum eden taraf için işler zorlaşıyor. Saldırının uzaması da hücum eden taraf için bir dezavantaj. Aynı şekilde bir ülkenin topraklarını işgal ederken kendi merkezinizden ne kadar uzaklaşırsanız, lojistik destek verimini o kadar kaybediyor ve ordunuz temel malzeme sıkıntısı yaşıyor. Bu nedenle geniş topraklara sahip ülkelere saldırmak için oldukça iyi hazırlık yapmak gerekiyor.

Grafik konusunda, HoI’nın bahsedilecek pek bir yanı yok. Oyun zaten hep harita üstünde ilerliyor, askeri birliklerin görünümünde değişiklik olmuş. Tüm birlikler küçük bir metal plaket şeklinde ve üzerlerinde farklı simgeler mevcut, her askeri birimin kendine ait bir simgesi var. Grafik adına sadece harita ve askeri birlikler olmasına rağmen HoI 3 sistemleri zorlayacak bir yapıya sahip. Uzun süren yükleme ekranları ve dünya haritasının oyunda yavaşlamalara sebep olması can sıkıcı bir durum.


Fenomen Olmak

Diğer oyunlara göre daha karmaşık ve daha zor olmasına rağmen daha gerçekçi bir yapım olmuş Hearts of Iron 3. Paradox Interactive tüm dünyayı önünüze servis ediyor, istediğiniz ülkeyi seçebiliyor ve yönetebiliyorsunuz. Ne kadar zor olursa olsun, ne kadar karmaşık olursa olsun, bir ülkeyi yönetebilmenin verdiği heyecan hiçbir şeye değişilmez. Strateji oyunları arasında bir fenomen olan Hearts of Iron’ın son oyunu sizi bekliyor. Tarihi yeniden yazmak sanırım böyle bir şey…



Test Sistemi

    * Ekran Kartı: Leadtek WinFast 1GB GTS 250
    * İşlemci: AMD Athlon64 X2 5200+
    * Anakart: Sapphire 780G
    * Bellek: Kingston 2GB DDR2-800
« Son Düzenleme: 05 Mart 2013, 07:11:23 Gönderen: Lafferty »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

esad94

  • Ziyaretçi
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #1 : 24 Aralık 2009, 19:53:33 »
Birsey sormak istiyorum ben Türkiye ile başladım mesela Yunanistan'a savaş açmak istiyorum diktatör olmadığımdan dolayı açamıorum...Hoi2 de direk diktatore verdiginde acabiliodun bunda ise bulamadım aramı kotulestirme yada iyilestirmeyi buldum fakat diktator olamadım :S :S simdiden tesekkurler...
« Son Düzenleme: 24 Aralık 2009, 19:54:07 Gönderen: Ömer »

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #2 : 24 Aralık 2009, 19:54:56 »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı Türük Çeri

  • Azab
  • *
  • İleti: 5
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #3 : 05 Şubat 2010, 02:09:35 »
İyi bir inceleme olmuş, sağ ol PC Labs.

ottoman

  • Ziyaretçi
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #4 : 11 Şubat 2010, 12:11:59 »
Çok karışıkı bir oyunmuş gibime geldi :)


Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 13066
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #5 : 11 Şubat 2010, 17:38:58 »
Tam senlik oyun işte, hiç durma başla.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri

Çevrimdışı BosnianTr

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 988
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #6 : 19 Mart 2010, 15:10:43 »
1gb ekran kartı ile test edilmiş. oysa benimki 128 mb :(

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Paşa
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #7 : 19 Mart 2010, 17:50:11 »
hoi başlayacaksın hoi2 bir klasikten başlaman daha iyi  ;D
Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge

Çevrimdışı Ahilex

  • Kısıtlı Üye
  • *
  • İleti: 1707
  • Brawlers, Bawlers & Bastards
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #8 : 08 Haziran 2010, 22:24:14 »
Hoi3 mü yoksa Hoi2:DD mi daha iyi?
don't be another brick in the wall

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Paşa
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #9 : 09 Haziran 2010, 17:20:12 »
bana göre hoi2 aod çıkmadan önce iyiydi şimdi sırayı aod devraldi...
Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge

Çevrimdışı TheDoctor

  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3422
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #10 : 31 Ocak 2011, 22:57:43 »
izmirde hata var :D çeşme nerde :D

Çevrimdışı dikkat!

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2795
  • Kişisel İleti
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #11 : 01 Şubat 2011, 10:03:11 »
izmirde hata var :D çeşme nerde :D
dedi, İzmirli Casasuder...
 Bu oyunun haritasından bir şey beklemeyeceksin, Gelibolu bile yok :P
İmza:
İmzanız, gönderdiğiniz her iletinin altında gösterilir. BBC etiketleri ve gülücük kullanabilirsiniz.
İmzanızdaki resimlerin genişliği 800 pikselden fazla olamaz

Çevrimdışı Ragnarr Loðbrók

  • Paşa
  • *
  • İleti: 7032
  • Einhärjar
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #12 : 01 Şubat 2011, 13:22:01 »
Olsun Alamanya yeter bize :P

Çevrimdışı Kodazot

  • Usta Yazar
  • Paşa
  • *
  • İleti: 9486
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron 3 v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #13 : 03 Şubat 2011, 20:19:30 »
Haritayı adam kafadan attığı için normal böyle şeyler aldığın keyfe bak(haritanın o haline görünce keyfin kaçıyor ama)...  :smoking:

Xfire:Kodazot
Steam:Kodazot
Legend Of Kodazot
I come in revenge

Çevrimdışı Erich von Manstein

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 298
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron III v1.0 İncelemesi - PC Labs
« Yanıtla #14 : 26 Ağustos 2013, 12:56:59 »
Gerçek Türkiye haritası istiyorsan tfh'yi oynayacaksın :D
"1945'te Nürnberg'te görüştüğüm Alman generalleri arasındaki ortak kanı Manstein'ın sahip oldukları en iyi general olduğu ve başkomutan olarak onu görmeyi istedikleridir. Görünüşe göre o, operasyonel ihtimaller hakkında çok iyi bir sezgiye ve eşit derecede iyi çarpışma yönetme becerisine sahipti. Aynı zaman da tankçı olarak yetişmeyip de mekanize birliklerin potansiyelini onun kadar iyi görebilen başka bir general de yoktu. Kısacası o askeri bir dehaya sahipti."

B.H.Liddell Hart