Gönderen Konu: The Operational Art of War (İnceleme)  (Okunma sayısı 832 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kursad

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 282
  • peutz jeghers
    • Profili Görüntüle
The Operational Art of War (İnceleme)
« : 03 Ocak 2013, 02:52:33 »
     Operational Art of War Century of Warfare oyunu 2000 yılında Talonsoft tarafından bilgisayar savaş oyunu indirmek isteyenlere sunuldu.Oyun bir seri oynu olup farklı yıllarda pek çok oyun çıkarmıştır.Oyun 2. Dünya Savaşı zamanlarını anlatmaktadır.Oyunda askerlerin itaatkarlığı, uçakların ve helikopterlerin etkisiyle kendinizi gerçek savaşın içinde bulacak ve savaşdığınızı hissedeceksiniz. Görüntüleriyle de etkileyici yapısı olması sizleri eski olmasına rağmen etkileyecek özelliklerdendir.Oyunda kişisel yetenek bir önem taşımazken tamamen her şey stratejiye bakar.Oyun 2. Dünya Savaşı zamanlarını anlatmaktadır.Eski bir oyun olmasına rağmen inanılmaz bir AI'ye sahip.Türk oyunseverlerin pek bilmediği bir seri olmasına rağmen ben strateji dostu Paradoxfan üyelerinin bu oyuna bir şans vereceklerine inandığım için bu konuyu açtım.
                               
              Bir başka internet sitesinde oyun için söylenen bir kaç söz;
       
Alıntı

    gormus oldugum en kapsamli en gercekci savas strateji oyunu. gunumuz dunya durumu goze alinirsa insan daha da cok gaza geliyor.

       
Alıntı

    2 ay boyunca günde 3-4 saat kadar save-load-restart döngüsünde oynayıp en sonunda   müttefikleri aracourt'da durdurup 2. dünya savaşının kaderini değiştirebildiğim oyun. arabirimi pek user   freindly değildir ama oyun oynadığım en gerçekçi strateji oyunu olma ayrıcalığını taşıyor.

            Wikipedia ingilizce inceleme;
            http://en.wikipedia.org/wiki/The_Operational_Art_of_War

           Görseller için;

           http://www.google.com.tr/search?q=The+Operational+Art+of+War&hl=tr&lr=lang_tr&biw=1024&bih=602&tbs=lr:lang_1tr&prmd=ivns&source=lnms&tbm=isch&ei=FwdbTpX2Gaik4ATBqtGsBQ&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&ved=0CBsQ_AUoAQ

           Sistem Gereksinimleri

    Merkezi İşlem Birimi (İŞLEMCİ) : Pentium I 133Mhz.

    KISA SÜRELİ BELLEK(RAM): 16 MB ram

    VİDEO KART(EKRAN KARTI): 1 mb 3d video kartı

    BOŞ ALAN: 250 Mb boş alan

    SİSTEM: Windows Xp/98[/i][/i]                   The Operational Art of War
                                                                 
                                                                                     Alıntı ile karışık anlatım  :)
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2013, 02:54:22 Gönderen: kursad »
Bir şey gerçekten çirkinse onu göremiyorsunuzdur.
Henri Matisse

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: The Operational Art of War (İnceleme)
« Yanıtla #1 : 03 Ocak 2013, 04:56:45 »
Gayet güzel bir inceleme olmuş tebrikler. 

Bu oyun ve orijinal programcısı Norm Kroger hakkında sayfalarca yazı yazmak mümkün ki Operational Art of War her zaman operasyonel savaş oyunculuğunun kalesi olmuştur.
2006 yılına oyunun dağıtımcılığını "Matrix Games" üstlendikten sonra Ralph Trickey(Twitter sayfası : https://twitter.com/ralphtrickey) oyundaki eski kodlama dilinden kurtulup modern kodlama dilinde oyunu tekrar yazmıştır. Bu aynı zamanda çok daha iyi bir yapay zeka ve stratejik unsurların çeşitlenmesi anlamına geliyordu. Fakat en önemlisi daha kolay oyun içi editor sayesinde kendi senaryo dizaynlarını yapmak isteyen oyuncularların önünü açıyordu. Bu sayede ilerki senelerde 100'lerce tarihi savaş senaryosu oyuna eklendi ki daha bir çok senaryo da test aşamasında veyahut eklenecek. Bizdeki strateji oyunculuğu malesef tarihi araştırma yapıp senaryo yazmak bir yere dursun, daha bu oyunları oynayan düzeye bile gelmedi. Umarım değişir.,

Bu arada oyunun son programcısı Ralph Trickey(Son dönem oyun kodunu  bilen tek programcı) bir ara oyundan uzaklaşmıştı. Oyunun fanları forumlarda imza kampanyası başlattı ve başarılı oldu. Dağıtımcısı "Matrix games" yaptığı açıklamada Ralph'i bulduklarını ve yeni projeler yapacaklarını belirttiler. Fakat yinede şu linke ad ve e-mail yazarak destek olmak mümkün. Ben gönderdim. ;)

https://www.change.org/petitions/matrix-games-keep-toaw-iii-supported
« Son Düzenleme: 03 Ocak 2013, 04:57:27 Gönderen: Baris »

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: The Operational Art of War (İnceleme)
« Yanıtla #2 : 01 Nisan 2015, 20:31:50 »
Oyunun üçüncü versiyonu itibarıyla Norm Kroger'den kodu devir alan Ralph, Matrix games forumlarına tekrar döndüğündeki yazışmalarında eski kodun ( DOS işletim sistemi üstüne kurulu 1. ve 2. oyun kastediliyor sanıyorum) 3. versiyon üzerine uyarlanmasında oyuncunun fareyi yönlendirmesine göre YZ'nin davranışlarının değişme sorununu çözdüğünü belirtmişti. Bu sorun dışında kod üzerinde büyük bir değişiklik yapmamış; YZ dışında. Bu bir yerde hem PC'lerin işletim sistemi üzerinden kodlama dili kapasitesinin nereden nereye geldiğini gösteriyor aynı zamanda bu oyunun 3. versiyonuna yıllar sonra tekrar yama çıkacağı için bazı oyunların ne kadar baştan sağlam tasarlandığını..

Steam'deki greenlight, ön sipariş alışkanlığı ve modası keşke bu oyunlara da kaynak yaratsa.  :)

Çevrimdışı Baris

  • Global Moderatör
  • *
  • İleti: 1146
    • Profili Görüntüle
Ynt: The Operational Art of War (İnceleme)
« Yanıtla #3 : 07 Ekim 2017, 00:02:30 »
Language: English
Genre: Simulation, Operational, Strategic
Turns: Turn-Based
Complexity: Intermediate, Advanced
Period: World War I, World War II, Modern, Inter War Period

Theatre: World
Unit Scale: Division
AI: Yes
PBEM: Yes


http://www.matrixgames.com/products/product.asp?gid=587


4.oyun için preview video:
https://www.youtube.com/v/Fb2rA6YZSa8&fs=1&wmode=transparent


« Son Düzenleme: 07 Ekim 2017, 00:10:29 Gönderen: Baris »