İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - fksahin

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 23
1
Sadece DLC'leri değil, güncellemeleri de kapat. Sonuçta her DLC kendi güncellemesiyle geldi. O zaman göreceksin aradaki farkı:)

2
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-20th-of-february-2018.1070412/


Herkese iyi günler ve bir başka geliştirme günlüğüne hoşgeldiniz. Rule Britannia'nın $9,99 ya da lokal eşdeğerinde fiyatı olup, 1.25 güncellemesinin ücretsiz olacağını daha önce duyurmuştuk. Bunu burada bitirerek, Rule Britannia'nın yenilikleri ve update ile birlikte Alçak Ülkelere gelecek olan yeni Ulusal Idealardan bahsedelim.

Öncelikle Rule Britannia'dan birkaç küçük yenilik. Steer Trade (Ticaret Yönlendirme) isminde yeni bir diplomatik teklif ve Barış Pazarlığı ekledik. Bu,%60 Savaş Puanı'na mal olacak ve diplomatik olarak almak zor olacak ama galip bir ülkenin, diğerinin tacirini otomatik olarak yerleştirip, ticari gücünü kendi ticari başkentine yönlendirmesini sağlayacak. Bu düzenleme ateşkes süresince geçerli olacak ve bir düşman ulusunun maliyesini toprak almadan gasp etmeye izin verecek veya başka şekilde Agresif Genişlemeye etki edecek.

*1

Bu örnekte, Venedik, Memluk'ü ticaret yönlendirmesine zorladı ve böylece Memluk'ün manuel tacir hareketleri kısıtlandı ve Venedik için maksimum kar getirecek şekilde yerleştirildi; Halep'ten İskenderiye'ye, İskenderiye+Ragusa'dan Venedik'e ticaret yönlendirmesi. Bu anlaşma, tacirlerin ana ticaret merkezlerinde uzakta kalan noktalardan bile kazanana ticari yönlendirme yapmalarını sağlıyor.

Ticaret Gücü Transferinden daha karlı olmasından dolayı (ama her zaman olmayabilir), Ticaret Yönlendirmesinin maliyeti %60 ve Ticaret Gücü Transferi % 30 olarak ayarlandı.

Bir sonraki yenilik, Donanma Doktirinlerini ekledik. Gemi gücü sınırını 20 gemi aşan tüm uluslar için, donanma doktrini aşağıdakilerden biri olabilir:

          °Varolan filo: -15% gemi bakım ücreti

          °Ücretsiz kürekçi: +%15 kadırga mücadele gücü.

          °Tüccar Deniz Kuvvetleri: +%33 donanma ticaret gücü

          °Gemi Bordalama: +%33 gemi yakalama şansı

Bununla birlikte, Deniz Doktirinilerini kullanmak bedava değil. Donanma doktirini maliyeti, güncel donanmanızdaki ihtiyaç duyulan denizci sayısına bağlıdır ve her bir denizci başına 0.1 düka ücret giderine eşdeğerdir. Doktirininizi bu ücret karşılığında istediğiniz zaman ayarlayabilirsiniz ve Ordu ekranından ulaşabilirsiniz.

*2

Bununla birlikte, özellikle İngiliz kültür grubundaki ülkeler için beşinci Doktrin seçeneği var: Wooden Wall (Ahşap Duvar). Kendi illerine bitişik deniz alanlarında +1 mücadele roll etkisi yapacak. Bu, bir İngiliz ulusunun hem ana vatan adalarını hem de toprak ele geçirdiği yurt dışı topraklarını iyi savunmasına izin verecek.

Steer Trade ve Naval Doctrine, Rule Britannia Immersion Pack ile gelecek olan yenilikler. Şimdi de İngiltere güncellemesi ile Alçak Ülkelere bedava gelecek olan yeni Ulusal Idealara bir göz atalım.

Uzun süredir geniş çaplı "Alman İdeaları" kapsamında kötü muameleye maruz kalmış Flemenk ve çevreleyen uluslar için Ulusal Ideları revize etmek için kapsamlı bir çalışma yapıyoruz. Bu nedenle, aşağıdaki uluslar kendi benzersiz Ulusal Idealarını aldılar:

Friesland

Utrecht

Gelre

Flanders

Brabant

East Frisia

Liege

Aachen

*3

Şimdi aşağıda iki tanesini açıklıyorum ve ekstra 2 tane, daha sonra açıklanacaktır. Şahsen ben, Gelre ve Aachen'dan oldukça hoşlanıyorum.

(Çevirinin sonunda ulaşabilirsiniz)

Bugünlük bu kadar yeter. Gelecek hafta neye odaklanacağız? 1.25'teki YZ Donanması'nın tutkulu görünümü hakkında bir geliştirme günlüğüne ne dersiniz? Kulağa hoş geliyor. Öyleyse görüşmek üzere.
 


*1
*2
*3

Gelre ve Aachen İdeaları
(aç/kapa)

3
Yukarıda saydığın oyunların zamanında henüz firmalar vahşi kapitalizm etkisiyle boş oyun/DLC ile doldur taktiğine geçmemişti.

Ayrıca "Olay şudur: Ne zaman ki, yeni bir oyun çıkarmak yaratacağı beklenti ve pazarlama stratejisinden ötürü daha çok kâr getirecektir; o noktada DLC yerine yeni oyun çıkarma işine girerler. " Yazmışsın yani benim sağ el ile gösterdiğim sağ kulağı sen sol elinle göstermişsin:) (EUIV'e ilgi devam ettiği sürece DLC'ler gelmeye devam edecektir. Arz talep dengesi hiçbir zaman değişmez ticarette. Yazmışım gördüğün gibi).

Ve en sonda da çok geçmez duyurulur demişsin ardından da 1-2 seneye reklamını görürüz yazmışsın yani en az 4 sene geçmesi lazım yayınlanması için, bu süre az mı sence gerçekten?:)

Oyunun tüm dlclerini ve güncelleştirmelerini kapatarak oyna, o zaman görürsün ki aslında şu anda biz EUVIII ya da IX oynuyoruz..

4
Europa Universalis IV / Ynt: Çeviri
« : 16 Şubat 2018, 15:46:56 »
yama kullanmayın bence ben ing öğrendim oyunu hem eventler vs gözükmüyor

+1

5
Söylemişlerdi bunu zaten, artık YZ müttefik alırken de sizin genişlemenizi önlemeye yönelik adımlar atabilir diye. Ayrıca belli bir süreden sonra historical rival düşüyor bildiğim kadarıyla.

6
Ne zaman çıkacağı açıklanmadı henüz. @Agnostik

Günlüğü okursan eğer; görev ağacı, idealar ve modlamayla ilgili olduğunu fark edersin:) @Furkan 65

7
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-13th-of-february-2018.1069383/


Herkese iyi günler. Söz verdiğimiz gibi bugün 1.25 güncellemesindeki yeni Görevler sisteminin yanı sıra yeni İdea takımlarından bazıları ve yeni Görev Ağaçları için modlama kılavuzu hakkında biraz daha bilgi vereceğiz.

Öncelikle, eski görev sistemini eski ülkelere göre çeviren işte zorlandık ama başardık, böylece eski geliştirme günlüğümüzde görüldüğü gibi, eski sistemdeki eski misyonlar yenisinde çalışacak. Ama Rule Britannia'da odaklandığımız uluslar hangileri?

1.25 İngiltere güncellemesinde, "Subjugate France ve Advance the Frontier" gibi İskoçya ve İngiltere için yer alan eski görevler yeni görev ağacında da olacaklar. Rule Britannia'ya sahip olanlar içinse, İngiltere, İrlanda, İskoçya ve Büyük Britanya için bunlarla birlikte özel görev ağacı ekledik.

*1 Aşırı bir irade gerektirmiştir olsa sa, İskoçya "İngiltere'yi ezmek" için 15'den fazla iterasyon görevine sahip.


İrlanda'daki Devletler, İskoçya ve İngiltere, kendi sanat yapıtlarıyla tamamlanan ve maalesef parlak mor kodlama sanatını içermeyen özel hazırlanmış görev ağaçlarıyla başlayacaklar. Büyük Britanya'yı kurmak ise, Adaları birleştiren için daha da büyütülmüş bir görev ağacını aktif edecek.

*2 Anakara siyasetinde karışıklık, Büyük Britanya için tahtı korumak ya da imparatorluğu dağıtmak olarak yeni görevler açıyor.

Mann, Gaeldom ve Adalar (Isles) için endişelenmeyin. Highlander (Kuzey İskoçya) halkları, Stuartlar krallığı korumada başarısız olduğunda, (Görev ve İdeaları ile uyumlu olarak) İskoçya'yı kurabiliyorlar.

*3 Mann, The Isles ve Gaeldom için yeni kararlar etkin.

Ek olarak, bir görevi bitirmek için hangi şehirlere ihtiyacınız olduğu kafa karışıklığına neden olabiliyor. 1.25 İngiltere güncellemesinin yaşam kalitesini değiştiren bir özelliği olarak, gerekli şehirlerden birine tıkladığınızda, diğer istenen şehirler parlak olarak gözükecek.

*4 Bunca zaman boyunca, nereleri fethedeceğimizi bilmiyorduk, hepimiz o yollardan geçtik.


Ayrıca, daha genel bir görev simgeleri ekleme özgürlüğünü de ele aldık, bu nedenle Osmanlı görevlerinin Hussar hücumu ile temsil edilmesi gerekmiyor!

Daha önce, yeni görev sistemleri için bir modlama rehberi vaat etmiştik. Mikesc, onu bir araya getirecek kadar cömert davrandı, bu yüzden açıklamayı ona devredeceğim: (İngilizce modlama açıklaması çevirinin sonunda yer alıyor)

Teşekkürler Mikesc. Şimdi oyuna eklenen görevlerinden birkaçına yakından bakalım. Bunların oldukça ağır bir listesi var, bu yüzden onları geliştirme günlüklerinde üç gruba ayıracağım: İngiliz, İrlanda ve Alçak Ülkeler. Bugün, İngiliz hissesine bakalım.

Adalarda İngiltere ve Büyük Britanya'nın fikirlerini değiştirdik, böylece ikisi arasında ayrı bir his oluşabiliyoruz. Onları burada listeliyorum:
------------------------
ENG_ideas = {

start = {

infantry_power = 0.10 # agincourt

global_unrest = -1 # magna carta, parliament

bonus = {

free_leader_pool = 1

royal_navy = {

navy_tradition = 0.25

heavy_ship_power = 0.10

eltham_ordinance = {

production_efficiency = 0.1

secretaries_of_state = {

diplomatic_upkeep = 1

navigation_acts = {

trade_efficiency = 0.1

city_upon_a_hill = {

global_colonial_growth = 20

eng_red_coats = {

fire_damage = 0.1

british_bill_of_rights = {

years_of_nationalism = -5

GBR_ideas = {

start = {

naval_morale = 0.20

heavy_ship_power = 0.15

bonus = {

navy_tradition = 1

gbr_acts_of_union = {

diplomatic_annexation_cost = -0.15

max_states = 3

british_merchant_navy = {

global_tariffs = 0.15

gbr_the_royal_society = {

technology_cost = -0.05

sick_and_hurt_board = {

sailors_recovery_speed = 0.10

sailor_maintenance_modifer = -0.1

reform_of_comission_buying = {

discipline = 0.05

british_industrialization = {

global_trade_goods_size_modifier = 0.2

britanna_rules_the_waves = {

leader_naval_manuever = 1

blockade_efficiency = 0.33
------------------------------
Ek olarak, Highlander (Gaeldom, The Isles), Mann ve Cornwall için yeni fikirler ekledik:
--------------------------------
# Manx ideas

KOI_ideas = {

start = {
global_sailors_modifier = 0.2
global_ship_cost = -0.1
}
bonus = {
discipline = 0.05
mann_stanleys = {
diplomats = 1
"The Stanley dynasty has ushered in an era of peace and prosperity for the Manx people. Their skill at diplomacy ensures the safety of the island from both political and military threats to our sovereignty."
}
mann_kings = {
core_creation = -0.10
"Despite its size, Mann is recognized as a de jure Kingdom. But what is a Kingdom without land? We must acquire more."
}
mann_tynwald = {
advisor_pool = 1
"The Tynwald is the Manx high court. The House of Keys, led by the most powerful families of Mann, act as a national jury that give advice on legal matters. As the state expands however, its administrative needs multiply. The Tynwald must become a permanent institution, akin to a parliament with the power to write new laws."
}
mann_and_the_isles = {
naval_morale = 0.15
"In centuries past Mann was the heart of a great realm that spanned across the Irish Sea. It is time to revive the tradition of shipbuilding so that we can restore this empire."
}
mann_act_of_settlement = {
global_unrest = -1
"It is time to finally settle the status of peasant landholding on Mann. The Act will guarantee the basic rights of citizens and become a basis for the future development of our constitution."
}
mann_burn_the_heretic = {
global_heretic_missionary_strength = 0.02
"Witchcraft and heresy are ever-present dangers to the faithful. Suffer not the witch and the heretic to live."
}
mann_act_of_revestment = {
diplomatic_annexation_cost = -0.15
“There are too many petty nobles holding minor titles and withholding rents from their land. The Act Of Revestment will revoke these titles so that the monarch can rule more directly."
}

CRN_ideas = {
start = {
global_regiment_recruit_speed = -0.10
production_efficiency = 0.1
}
bonus = {
land_morale = 0.10
crn_stannary_parliaments = {
global_unrest = -2
"The tin miners of Cornwall have long upheld their special legal rights. These include tax exemption and exclusive prospecting rights, but most importantly the right to be tried only before a Stannary Court with a jury composed of their fellow miners. A Stannary Parliament oversees and revises these rights, keeping the mining population productive and content."
}
crn_cornish_rebels = {
hostile_attrition = 1
"The Cornish people are quick to rise up against oppression and misrule. Hostile armies entering their lands receive an unfriendly welcome."
}
crn_prayer_book_traditionaliism = {
tolerance_own = 2
"Farmers, miners, and landlords alike are extremely reluctant to accept changes to religious prayer books. Many complain that prayer books written in English exclude a significant part of the population who speak only Cornish, though others point out they could not read the old Latin prayers either. Regardless, a traditionalist attitude to religion pervades Cornish society and binds it together."
}
crn_pirates_of_penzance = {
capture_ship_chance = 0.1
privateer_efficiency = 0.2
"Oh, better far to live and die. Under the brave black flag I fly, Than play a sanctimonious part,With a pirate head and a pirate heart."
}
crn_royalist_army = {
land_forcelimit_modifier = 0.2
"Ever staunch monarchists, the Cornish people are quick to rally to the defence of the crown against republican revolutionaries. Despite Cornwall’s relatively low population, it can raise a surprisingly large levy of determined soldiers willing to fight for King and country."
}
crn_gear_rout = {
movement_speed = 0.15
"Even should we lose the war, enough of us will likely flee the field that they will live to fight again another day."
}
crn_arthurian_romanticism = {
prestige_decay = -0.01
"A recent revival of interest in Celtic culture has created an interest in Arthurian legend. Tintagel Castle is said to be the place of King Arthur's conception, and acts as a focal point of a renewed Celtic identity in Cornwall."
}

highland_scottish_ideas = {
start = {
garrison_size = 0.25
heir_chance = 0.5
}
bonus = {
manpower_recovery_speed = 0.1
hsc_the_wallace = {
land_morale = 0.15
"We reide of ane rycht famous of renowne,\nOf worthi blude that ryngis in this regioune,\nAnd hensfurth I will my proces hald,\nOf Wilyham Wallas yhe haf hard beyne tald."
}
hsc_highland_clans = {
hostile_attrition = 1
"The Highland clans are a contentious people. As much as they resent one another, they resent even more the prospect of foreign invaders ruling their ancestral lands. Of course, when the threat of foreign invasion is over, the clans will resume their infighting. There can only be one."
}
hsc_storm_the_castle = {
siege_ability = 0.10
"Whatever problems arise in the Highlands, few can be resolved without at some point storming a castle. Our experience in these matters goes back generations and is a highly transferable skill."
}
hsc_episcopalianism = {
religious_unity = 0.1
stability_cost_modifier = -0.1
"There are many competing ideas about how the Church in the Highlands should be structured and what doctrines should be adopted following the advent of the Reformation. We have opted to retain the hierarchical Bishopric model, which allows for both a clear structure for Church proceedings and a degree of doctrinal independence for clergymen."
}
hsc_highland_charge = {
shock_damage = 0.15
"Gunpowder weapons have revolutionized the battlefield, and the warriors of the Highlands must adapt. An aggressive new shock tactic has been developed by our generals. Our soldiers will run, preferably downhill, straight into the first enemy volley, firing as they go. After shooting, they will draw more traditional weapons and enter the melee. The speed required for this tactic necessitates that our warriors wear very little in the way of clothing however."
}
hsc_arming_act = {
global_manpower_modifier = 0.1
"Our oppressors would confiscate our weapons to rob us of the ability to resist. The Arming Act requires all Highlanders to own and train with a firearm."
}
hsc_ossian = {
prestige = 1
"The Romantic revival of Gaelic culture is exemplified in a collection of poems written under the pseudonym 'Ossian'. They tell ancient folkloric tales that remind the Highlanders of their storied past."

--------------------------

Bugünlük bu kadar. Gelecek hafta daha fazla yeni eklenmiş fikirler ve Rule Britannia Immersion Pack ile birlikte gelecek yeniliklere göz atacağız.  


Mikesc'in konuşması:
(aç/kapa)


*1

*2

*3

*4


8
Ayrıca ordu talimi yaptırmanın Profesyonellikten tut, kuşatma gücüne, hasar alma azaltmadan, savaş kabiliyetine dek bir sürü artıları var. Cradle of Civilazation günlüklerini okuyabilirsin ayrıntılı bilgiler için.

9
Anglikanizm sembolüne biraz daha özen gösterebilirlermiş.





Bu kadar ayrıntılı objeler kullanmıyorlar, olabildiğince sade yapıyorlar ondandır.

10
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-6th-of-february-2018.1068364/


Merhaba, bugünkü EU4 geliştirme günlüğüne hoş geldiniz. Her ihtimale karşı, belki duymayanlarınız vardır, 1.25 güncellemesine eşlik edecek Immersion Pack Rule Britannia'yı duyurduk. Bugünkü günlüğümüzde Immersion Pack'teki iki yeniliğe odaklanacağız: Yenilikçilik ve Bilgi Paylaşımı.

Yenilikçilik, milletinizin başkalarına karşı ilericiliğini ölçüt alarak oyuna eklenen yeni bir değerdir. 1444'te tüm ülkeler için 0 değerinde başlıyor ve her yeni teknolojik buluş ya da fikir benimsemeyi yapan ilk ülke olursanız +2 artıyor.

*1

Bir teknoloji ya da fikiri ilk benimseyen olmak biraz zor bir hedef gibi görünse de, verilen ödül gayet cömert. 100 Yenilikçilikte bir ulus, -10% tüm güç maliyetinden ve -1% Ordu ve Donanma Geleneği azalmasından yararlanacaktır. Teknolojiye ve fikirlere yoğun bir şekilde yatırım yapmanın lüksünü karşılayabilecek büyük imparatorluklar, bu ödülleri elde edecekler. Teknoloji ve Fikir uyarıları da, Yenilikçiliğe etki edip etmeyeceğine dair yeni bir düzenlemeye sahip. Ek olarak Anglikan inanç Yenilikçilik kazanımına %50 katkı verecek.

*2

Yenilikçiliğin keskin kenarı, uzun vadeli bir yatırım olmasıdır, eğer zamanın ilerisinde değilseniz ve komşu bonusunuz yoksa, geride kalırsanız ve kazanımlarınız her ay -0.03 azalır.

Şimdi Avrupa dışı bir ülke olarak, çoğu Enstitünün muhtemel gelişme noktalarından uzakta, teknolojide dünya lideri olmak zor bir şey olabilir. Size yardımcı olacak şey, Rule Britannia'daki yeni Bilgi Paylaşımı özelliğidir. Ülkeler, sahip oldukları bir kurumu benimsemeyen bir ülkeye Bilgi Paylaşımı sunabilirler. Hedef, sömürge sınırları (colonial range) içinde olmalı ve genellikle bir ittifak olmaksızın kabul edilmeyecektir. Kabul edildiğinde, bu diplomatik adım, Enstitüsünün 10 yıl boyunca  başkentin  bulunduğu alanda, her ay +1 yayılmasına yol açacaktır. Bu süre zarfında, Enstitüyü alan ulus, kazançlarının % 10'unu bağışçısına ödemek zorunda kalacak.

*3

Bu hafta bununla günlüğümüzü kısa ve şeker tutacağız. Gelecek hafta Rule Britania'dan daha detaylı şekerlemeler ile karşınızda olacağız, görüşmek üzere.
 



*1

*2

*3

11
Evet, çok güzel özellikler geldi. Bir İngiliz bir de İrlanda oyunu patlatılır:)

12
Europa Universalis IV / EUIV - Rule Britannia [Duyuruldu!]
« : 06 Şubat 2018, 18:36:10 »


Paradox'un duyurduğu yeni eklenti paketi Rule Britannia, Yakında Europa Universalis IV için geliyor.

STOCKHOLM6 Şubat, 2018 – Rule Britannia, Europa Universalis IV için yeni bir Immersion Pack'tir. Immersion Pack'ler, belirli bir bölgenin tarihsel mirasına daha fazla derinlik ve odak eklemek üzere geliştirilir ve Rule Britannia, Britanya Adaları'nın tarihini öncelikli olarak ele almak üzere tasarlanmıştır.


Rule Britannia ile eklenecek özellikler:

• Yeni Britanya Görevleri: Europa Universalis IV görev sistemimize dahil edilen ve İngiltere, İskoçya ve İrlanda için yeni seçkin görevler ve Görev Ağaçları.
• Sanayi Devrimi: Son yıllarda gelişen bölgeler, oyunda yüksek verimlilik ve daha fazla servet kazandıran kömür üretebilir.
• Yenilikçilik: Daha düşük güç maliyetleri de dahil olmak üzere yeni bilginin kilidini açan ilk ulus olarak ödüller kazanın.
• Deniz Doktrini: Gemi bakım, ticaret gücü veya savaş performansı için ikramiyeler kazandırmak için filolarınıza genel bir strateji belirleyin.
• Anglikanizm: İngiltere'de yeni ikramiyeler ve dini seçimlerle yeni bir Protestan inancı ortaya çıkabilir.
• Bilgi Paylaşımı: Kendi bölgelerinde Enstitülerin yayılmasını teşvik ederek müttefiklerinize veya vasallarıza yardım edin.
• Ticarette Yönlendirme: Mağlup düşmanlarınızı, tüccarlarının sandığınızı doldurmalarını sağlamak için zorlayın.

Rule Britannia'nın oyun geliştirmeleri şunlarla birlikte paketlenmiştir:
• Yeni Birim Paketleri (Unit Packs): Yerel İrlanda birlikleri dahil olmak üzere, Cornwall ve Northumberland gibi ülkeleri de içine alan, Britanya Krallıklarına yeni ordu dizaynları ve ayrıca yeni müzikler.
• Yeni Müzik: Bestecilerimiz, fırtınalı ticaret denizlerini sessizleştirmek için yeni şarkı yazarken çok çalışıyorlar.


Geliştirici Günlükleri Listesi
-

Görseller
Resimlerin büyük halini görmek için yeni sekmede açın

13
Balkanlara da mutlaka bir Immersion Pack gelecektir. Uzun zamandır el atılmadı oralara. Zaten büyük DLC'den ziyade böyle lokal bazlıya geçiş yapmalarının bir nedeni de bu. Daha önce plazada birçok kişi dile getirdi Balkanları.

14
O zaman konu kilit.

15
Alıntı yapılan: Paradoxplaza
https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/eu4-development-diary-30th-of-january-2018.1067260/


Herkese iyi günler. Görünüşe göre bugün Salı günü ve adet olduğu üzere size haftalık bilgilendirmemizi yapmalıyız. Geçen hafta açıkladığımız yeni Görev Ağacı bir çok tartışma ve spekülasyonu beraberinde getirdi. Ayrıca bir çok soru ve benim üzerinde duracağım, modlarken nasıl kullanılacağına dair beklentiler vardı. Buna bir son vermek adına yeni çıkacak geliştirme günlüğünde kısa bir modlama rehberi sunacağız.

Görevlere daha sonraki günlüklerde döneceğimizi belirterek, yeni çıkacak adı konmamış 1.25 güncellemesiyle gelecek Immersion Pack'in yeniliklerinden konuşmak istiyorum. Bugün üzerinde duracağımız iki konu var: Anglikan Kilisesi ve Sanayileşme.

Öncelikle Anglikan Kilisesi. Şu anda, reform dönemi başladığında Hıristiyanlık'ta Protestan ve Reformist inançlar ortaya çıkıyor. Immersion Pack'e sahip olanlar Britanya Adaları'nda 3. bir branşa sahip olacaklar.

*1
(Peki ya kendim bir inanç yaratıp onu devletin resmi dini yapmak istiyorsam? Oh ho ho ho, nasıl şeytanca bir fikir bu böyle Henry?)

Reform hareketi ilk başladığında, güçlü bir Britanya ülkesi Anglikan inancını ülkesi için benimseyebilir. Bu inancı benimseyip, yaymak (büyük bir finansal sahil şehrinde merkez ortaya çıkar) ya da basitçe reddetmek seçeneklerine sahip olurlar. Bu yeni inanç, Hıristiyanlık'ta yeni bir branş ve kendine özgü bonuslar ve kilise mekaniklerine sahip.

*2
(Eşlerimi kahvemi sevdiğim gibi seviyorum!)

Anglikanizm daha düşük development maliyeti ve kafirlere karşı daha güçlü dönüştürme sağlıyor. Ayrıca Protestanlıkta olduğu gibi o ülkeye özel kilise gücü/puanı kazandırıyor. Bununla birlikte kiliseye mekanizma eklemek yerine, bunları direk para, ticari faaliyet(mercantilism) ya da ülke stabilitesini arttırmak için kullanabilirsiniz. Rights of Man'e sahip olanlar için, eşleri dehşete düşürecek iki özellik daha olacak. Değersiz partnerinizden derhal boşanabilir ve yeni yerel bir soylu hanımla evlenebilirsiniz.

Anglikanizm öncelikle İngiliz Adaları için gelmiş bir yeniliktir. Protestanlık ya da Reformizm gibi kolayca adapte edilemez ancak Evangelist bir Britanya ülkesi tarafından savaşla ya da asiler tarafından bir ülkeye dikte edilebilir.

Sanayileşme ile devam ediyoruz. Bu yeniliğe dair hikayemiz, EU4'e eklediğimiz Latent Resource (Gizli Kaynak) ile başlıyor. Dünyadaki bazı tarihi yerler, kullanılmayan, gizli bir kömür deposu içermektedir. Yüksek gelişmişlik koşulları ve Aydınlanma (Enlightenment) sağlandığında, bu bölgeler yeni süper ticaret ürününe geçiş yapacak.

*3
(Temel fiyat 10

Yeni Fabrika (ADM teknoloji 21)% 100 oranında üretilen malları artırmaz, bunun yerine ülke tarafından üretilen tüm malları% 5 artırır.)

Kömür, oyunun sonlarında altına karşı gelen bir maden. Kullanım olarak ülke çapında getirdikleri ile, ele geçiren ülkeler için gerçekten bulunmaz bir nimet. Dünya çapında bu madenlerden 50 tane var. Ticari mallar haritasında çizgili vilayet olarak gözükecekler. İşte dünya çapında mevcut yerleştirme;

*4 *5

Ve tabii ki, fırınımız (fabrika)tüm ihtişamıyla karşınızda

*6
Carlberg'in el işçiliği

Bonus: Fabrika listelerini hem vilayet hem de makro inşa görünümde yaşam kalitesini değiştirecek şekilde konsolide ettik, artık vilayetinizle alakasız fabrikaları görmeyecek ve hangi fabrikanın daha fazla kaynak getireceğini görmek için bir ona bir diğerine dans etmek zorunda kalmayacaksınız.

Ve son olarak, şahin gözlülerin geçen haftaki günlükte Fransa haritasında fark ettiği üzere, daha önce EU4'te olmayan bir şekilde isimler artık uzuyorlar. Optimizasyon Sihirbazı Meneth harita kodlarında yaptığı değişiklikleri size anlatacak;

Özellikle keskin gözlü olanların son geliştirme günlüğünde fark ettikleri gibi, ülke adları şimdi deniz bölgelerine yayılabiliyor.

Endonezya'da oynayan herkes bilir, deniz gerçekten iyi isim yerleştirmenin en büyük düşmanıdır. Ama artık değil.

Tek bir ülke, bir deniz bölgesini çevreleyen her kara bölgesini kontrol ediyorsa (wastelands hariç), oyun isim yerleşimi amacıyla kendi toprağının bir parçasımış gibi davranacak.

Sonuçların saçma olmamasını sağlamak için her ili kontrol etmenin ötesine geçen birkaç ilave gereklilik var:

- Deniz alanına bitişik en az iki farklı kara parçası olmalı.

- Sınırda kalan kara parçalarından en az ikisi, birden fazla eyalete sahip olmak zorundadır.

Aksi takdirde, adlar küçük adalara ulaşmak için uzayıp Portekiz adının Portekiz'in doğusu ile Azorlar arasında denizin ortasında olması gibi garip sonuçlar doğuracaktı. Bu kuralların birleşimi, çok sayıda adaya sahip alanlarda daha güzel görünümlü isimlerin oluşmasına neden olurken, deniz bölgesi boyunca gerçekten isme gerek duymayan alanlarda isim yerleştirmeye gerek duymuyor.

Böylece bugünkü geliştirme günlüğünü birkaç örnek ile bitiriyoruz;

*7
Gülümseyen Kore

*8
Gülümseyen Brunei

Bu hafta amma çok şeyden bahsettik böyle! Yeni Immersion Pack ve onunla birlikte gelecek 1.25 güncellemesine dair daha fazla bilgi ve yeniliği öğrenmek için takipte kalın.
 


*1

*2

*3

*4 *5

*6

*7

*8






16
Bölgesel ve genel görevleri olacak.

17
Bi açıdan da şöyle düşünebiliriz. Bu şekilde daha tarihi olarak kolonileşme olabilir. Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur.

Bu yazılan pek bir Brezilya örneği gibi durmuyor:) Ve Viking fanatiği olmakla alakası yok, doğru bilgiyle alaksı var. Orayı yeni kıta olarak adlandırmamaları (Belki de adlandırdılar ama yazılı bir metin kalmadığı için bilemiyoruz haliyle), orayı keşfetmiş oldukları gerçeğini değiştirmiyor. Ve en başa gelirsek "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." yazmış olmanın yanlış bilgi olduğu gerçeği.

Oyunda zaten Kanada'yı keşfetmeye ve koloni kurmaya en yakın devlet Norveç'tir her zaman, İzlanda'ya sahip olmasından dolayı (colonial range'te diğerlerinden daha avantajlı). Hala neyi tartışıyorsun anlamıyorum:)

18

bazıları savunuyor olabilir ama ell tutulur bir kanıtı yok ikisinin de...

Kanıt yok derken neye dayanarak söylüyorsun bilmiyorum ama aşağıdaki linkten The Royal Ontario Museum'da yer alan Viking yerleşimleriyle ilgili makaleyi okuyabilirsin. Kanada'da Viking mezarlarından çıkanların sergilendiği müzedir kendisi.

https://www.rom.on.ca/en/blog/vikings-in-canada

Ve hepsinden öte İzlanda ve Grönland Vikingler tarafından kolonileştirilmişken, Kanada'ya ulaşmadılar demek zaten oldukça mantıksız.

19
O zaman senin düşünce tarzına göre "tarihsellik" olması için Floransa YZ'sinin "yeni kıtayı" keşfetmesi lazım:)

Ayrıca nasıl keşfetmekle koloni kurmak arasında fark yok? Oyun mekaniği tam olarak ikisini ayırt ediyor. Önce gemilerinle "keşfetmen" gerekiyor, daha sonra (koloni mesafen izin veriyorsa) kolonist göndererek koloni kuruyorsun. Yani gemi ile "keşfettiğin" bir toğrak yıllarca boş kalabiliyor, hatta bazen başkaları orada koloni kurabiliyor, ilk sen "keşfetmiş" olsan bile. Gemi ile "keşfetmediğin" alanlar " terra incognita" yani bilinmeyen topraklar olarak kalıyor (keşfedilmemiş).

Neden ısrarla bu kadar uzatıyorsun anlamıyorum ama ilkin "Yani Norveç AIsi gidip de Kanada'yı keşfetmemiş olur." deyip daha sonra "Gitmek başka kolonileştirmek başka." deyip ve en sonunda da "keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok"a geldin. Yani sürekli kendi yazdıklarınla çelişiyorsun:)

Oyun mekaniğine göre keşfetmekle koloni kurmak arasında bir fark yok yahu. Her şekilde bu "yeni kıta" keşfinin Vespucci tarafından yapıldı gerçeğini değiştirmiyor.

Ayrıca Vespucci Brezilya kıyıları için "Yeni Kıta" tabirini kullanmıştır çünkü Kanada kıyılarına hiçbir zaman gitmemiştir.

20
Europa Universalis IV / Ynt: Brunswick ile ilgili event
« : 24 Ocak 2018, 23:19:14 »
PU'ya düşmeden direk annexlenmiştir. Evliliklerde oluyor ama şu an hatırlamıyorum tetikleyen etkenleri.

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 23