Gönderen Konu: Günlük HOI4 Geliştirici Günlüğü - Deniz Arazisi  (Okunma sayısı 322 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı RoadWarriror

  • Community Manager
  • Yönetici
  • Ataşe
  • *
  • İleti: 400
  • Beğenildi: 64 kere
  • Bütün insanlar dünyadaki denizler gibi kardeşlerdi
    • Profili Görüntüle
HOI4 Geliştirici Günlüğü - Deniz Arazisi
« : 13 Ekim 2018, 17:31:02 »
Bugün Naval Terrain hakkında konuşacağız ve deniz oyunundaki bazı temel değişiklikler hakkında konuşmaya başlayacağız.

Daha önemli bir yerde savaştığınızı ve mümkün olduğunda kara sularında savaşan insanlara avantaj sağladığımızı hissettik. HOI4'teki deniz mekaniği daha önceleri genellikle “okyanus” ya da “düşmanın kara uçakları menzilindeki okyanus” olmuştur ve aksi takdirde pek de bir önem taşımamaktadır. Ancak, bu değişmek üzere!

Bunun için sizlere, denizler için çeşitli arazi tiplerini tanıtacağız. Bu, gemilerin burada en iyi nasıl çalıştığını, maden ocaklarının yanı sıra diğer bazı şeyleri nasıl etkilediğini etkiler. Toplam denizlerde 4 tipe ayrılmıştır:


Düzenli okyanusun özel bir etkisi yoktur, bu yüzden karadaki ovalara benzer.


Fjords & Archipelagos büyük gemilere bazı ağır cezalarla gelir, ama gizlenmesi kolaydır.


Diğer yandan Derin Okyanuslar hafif gemiler için iyi değildir. Onlar da derinlik ve genişlik nedeniyle iyi bir yer değildir. Ancak bu alanda saklanmak daha kolaydır.(mid atlantic gap = bae)


Sığ denizler, deniz kuvvetleri için iyi bir yer değil, iyi manevra yapmak için biraz daha zordur.

Onlarda bazı olası değiştiriciler de var:


Arctic Water, gemilerinizi yıpratmak ve potansiyel kazalara neden olmak için faaliyette olan kötü bir alandır. Ayrıca gemiler herhangi bir sebepten ötürü zayiatı artırır. Bu modifiye edici, arazi üzerindeki Extreme Cold gibi çok işe yarar, bu nedenle yıl ve sıcaklığa bağlı olarak değişir.


Dünyanın bazı yerlerinde oldukça fazla köpek balığı var ve köpekbalıklarından dolayı gemilerin batması sonrasında çok sayıda ağır can kaybı hikayesi var. USS Indianapolis`in çeşitli nedenlerden ötürü, aralarında mürettebatın da olduğu % 75'inin olduğu bir geminin kaybolduğu ünlü bir örnektir.

Bunlardaki performansınız da Amiral Özelliklerden etkileniyor. Amirallerinizden biraz önce gösterdiğimiz gibi, artık farklı arazi türleri için özellikler kazanabiliriz.


*Cold Water Expert, kutup sularının etkisini azaltır
*Inshore Fighter, Fjords ve Archipelagos'ta çalışırken savaş bonusları ve hız kazandırıyor
*Blue Water Expert, derin okyanuslarda çalışırken savaş bonusları ve hız kazandırıyor
*Green Water Expert, sığ denizlerde çalışırken savaş bonusları ve hız kazandırır

Yukarıdaki ekran görüntülerinde bazı garip renkler fark etmiş olabilirsiniz. Biraz daha fazla harita modu ekliyoruz,çoğunlukla şu anda tümü pembe ve kodlayıcı sanat dolu, bu yüzden hepsini görmek için biraz daha beklemek zorunda kalacaksınız. İşte arazi haritası modu:


Hollanda Doğu Hint Adaları'nın çevresinde, arazi tiplerinin bir kısmı görülebilir (bu harita modunda yer alan karadaki renkler hala bir miktar tweaking btw'ye ihtiyaç duyar). En parlak olanı, mavi olan sığ denizler ve normal okyanus olmak üzere diğer gölgeleri olan takımadalar ve koyu bölgeler koyu okyanuslardır.

Atlantik ve Avrupa`dan bir görünüm:


Bugün bunun için bu, önümüzdeki hafta, daha çok çekirdek deniz değişikliklerinin üstesinden gelmeye başlayacağız. Denize o zaman!
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2018, 15:52:20 Gönderen: RoadWarriror »
 
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: kerem1249

Çevrimdışı kerem1249

  • Hedefinden asla sapma
  • Yönetici
  • Orgeneral
  • *
  • İleti: 3235
  • Beğenildi: 150 kere
  • Eşsiz gözlerin, senden başkası yok benim için.
    • Profili Görüntüle
    • Kerem1249 Blogu
Terrain harita modu eklentisini beğendim, aynı EU4'teki gibi :) Paylaşım için teşekkürler.
Biz Türkler tarih boyunca bağımsızlık ve özgürlük timsali olmuş bir milletiz.
Mustafa Kemal Atatürk

1881~
O'nu sonsuzluğa uğurlayışımızın 80. yıldönümünde tükenmez bir özlemle anıyoruz.
 

Çevrimdışı RoadWarriror

  • Community Manager
  • Yönetici
  • Ataşe
  • *
  • İleti: 400
  • Beğenildi: 64 kere
  • Bütün insanlar dünyadaki denizler gibi kardeşlerdi
    • Profili Görüntüle
Terrain harita modu eklentisini beğendim, aynı EU4'teki gibi :) Paylaşım için teşekkürler.
Umarım bir hata olmamıştır, kendi başıma çevirince zor oluyor.
 

Çevrimdışı Noman Man

Güzel duruyor çeviri için sağ ol.
Hardcore denemesi mi grup denemesi mi yoksa zenci gücü mü bu fikir nedir açıkla bize :)
Paradoxfan gelişiyor..
 

Çevrimdışı battle4royal


Çevirilerdeki hataları yazayım düzeltin:

HOI4'teki deniz mekaniği daha önceleri genellikle “okyanus” ya da “düşmanın kara uçakları menzilindeki okyanus” olmuştur ve aksi takdirde pek de bir önem taşımamaktadır.

Bu etkiler gemilerin nasıl en verimli işlev göreceğini, deniz mayınlarının nasıl çalışacağını ve bu gibi şeyleri etkiler.(mine maden değil mayındır. Translate'e atıp ne anlama geldiğine bakmadan copy-paste ile çeviri yapılmaz.)

Sıradan okyanusların özel bir etkisi yoktur, karadaki ovalara benzerler.

Fiyortlar & Takımadalar büyük gemilere bazı etkili cezalar getirir, ama gizlenmesini kolaylaştırır.

Diğer yandan derin okyanuslar hafif gemiler açısından pek de avantajlı değildir. Dahası derinlik ve genişlik nedeniyle mayınları da kullanışsız kılarlar. Ancak mesela denizaltılarda olduğu gibi bu alanlarda saklanmak daha kolaydır.

Sığ sular, manevra kabiliyetini ciddi oranda azaltırlar ve denizaltılar içinse pek de güzel yerler sayılmazlar.

Kutup bölgelerindeki sular, gemileri aşındıran ve potansiyel kazalara sebep olan, genel olarak çalışmanın en zor olduğu yerlerdir. Ayrıca gemiler herhangi bir sebepten batarsa, zayiat fazlasıyla artar.
« Son Düzenleme: 14 Ekim 2018, 20:18:47 Gönderen: battle4royal »
 
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: 25itroy25

Çevrimdışı RoadWarriror

  • Community Manager
  • Yönetici
  • Ataşe
  • *
  • İleti: 400
  • Beğenildi: 64 kere
  • Bütün insanlar dünyadaki denizler gibi kardeşlerdi
    • Profili Görüntüle
Sözlük-Translate karışık baktım. "Mine" yi, "maden" diye hatırlıyordum. Teşekkür ederim.
 

Çevrimdışı battle4royal

editledim.

Çevrimdışı 25itroy25

Bunun yerine casusluk sistemi daha mantıklı olurdu.
Steam:itroy2003
Malesef Sadece Sikkime General olabiliyorsunuz.
 

Çevrimdışı battle4royal

Casusluk USSR Rework ile gelecek. Muhtemelen sonraki DLCye dahil olacak.

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.