Gönderen Konu: Günlük Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 10 - Deniz Savaşı  (Okunma sayısı 3045 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mosin

Çevirdim;
Alıntı yapılan: 10. Günlük
Herkese merhaba! Deniz savaşlarının görünüşünün Hearts of Iron IV ile nasıl değişeceğini konuşmanın zamanı geldi. Deniz savaşlarının pek çok yönü var, bu yüzden bu konuyu birkaç günlüğe böleceğiz. Stratejik savaş ve görev detayları sonraki günlüklerde olacak. Bu günlük genel fikir ve doğrudan deniz muharebeleri üzerine yoğunlaşacak.

HoI IV için deniz savaşları mekaniklerini tasarlarken birkaç hedefimiz vardı. Deniz savaşları mekaniklerinin hem ateşgücü ve hızlarına güvenen az sayıdaki Alman yüzey akıncı gemilerinin kraliyet donanmasının büyük bölümüne karşı başa baş mücadele ettiği durumlarda -savaşın ilk zamanlarında olduğu gibi- hem de ABD ve Japonya arasında Pasifik'te meydana gelen devasa deniz savaşlarının üstesinden gelebilmesini istedik. Aynı zamanda farklı gemi tiplerinin birbirleri ile etkileşim içinde olabilmesini arzuladık, mesela konvoy avcılığını tamamen ayrı bir sistem yapmadık.

Deniz faaliyetlerini karadan bu kadar farklı yapan her şeyin konumunun tam olarak bilinmemesidir. Bu yüzden bir deniz bölgesinde Alman gemisinin olduğunu bilmeniz onu ayrılmadan önce bulabileceğiniz anlamına gelmiyor. Bunu çözmek için gemiler hem stratejik bölgeler (7. günlüğe bakın) hem de kesin bölge konumunu kullanıyorlar. Bir deniz görev kuvveti stratejik deniz bölgelerinde görev alabilir ve bu bir takım olayların (event) olmasına yol açabilir. Bir deniz olayı bir filo ile temas kurulması veya bir akıncı ya da denizaltının düşman konvoylarını bulması olabilir. Bunlardan birisi olduğunda harita üzerinde muharebe olarak gösterilecektir. Her görev (Bunlar hakkında stratejik savaş hakkındaki günlükte konuşacağız.) deniz görev kuvvetinin nasıl dağılacağını kontrol eder. Örnek olarak; eğer bir görev kuvvetini bir bölgede devriye gezmesine ayarlarsanız düşman gemilerini bulma şansını artırmak için mümkün olduğunca dağılacaklardır ancak dağıldıkları için düşman ile temas halinde kuvvetlerinizin yalnızca küçük bir bölümü ilk temasta bulunacak. Eğer görev kuvvetini arama & yok etme görevine yollarsanız birbirlerinden ayrılmayacaklardır ve düşman gemisi ile karşılaşma daha düşük olacaktır, ancak karşılaşırlarsa gemilerin çoğu orada ilk temasta bulunacaktır. Tipik olarak bu büyük bir düşman filosu ile karşılaşınca isteyeceğiniz bir şeydir. Nasıl "İlk temas" dediğime dikkat edin, çünkü deniz savaşlarında konumlama meseleleri daha uzun olabilir. Şimdi resme bakalım:

(aç/kapa)

Ortadaki alan gemilerin yaklaşık uzaklığını gösteren aktif muharebe alanı. Kenardaki alan yoldaki düşman donanmasını gösteriyor. İstihbaratınıza göre neyin geleceğini bilebilir ya da bilemezsiniz. (Ya da sadece *bir şeyin* geldiğini) Tarihten bir örnek olarak savaşın ilk zamanlarında bir İngiliz ticaret filosunu avlayan Alman hızlı ağır kruvazörü Admiral Graf Spee'yi alabilirsiniz. İngilizler bunun karşılığında dağılmış bir şekilde (Böylece gemiyi bulabilirler) Alman gemisini avlayacaklardır ama Alman gemisi kraliyet donanmasının yalnızca küçük bir kısmı ile karşılaşacaktır. Güçlü silahlara ve hıza sahip olmak destek vermek için muharebenin konumunu arayan  daha büyük filoya sahip bir İngiliz kruvazörü tarafından bulunabileceği anlamına geliyor ve Graf Spee o kruvazörü batırıp düşman gemilerinin gerisi ulaşmadan kaçabilme şansına sahip, eğer kaçabilirse onun konumunu yeniden aramaları gerekir. Umut ediyoruz ki bu küçük bir teknik avantaja sahip donanmaların oyunda yeri olacağı anlamına gelecektir.

Öyleyse yukarıdaki resimde gösterilen gibi daha dengeli muharebeler nasıl olacak? Büyük filolar karşı karşıya geldiğinde oyun onları ateş takas eden gruplara ayıracak çünkü dağılmalarına vs. göre muharebeye farklı zamanlarda farklı yönlerden girebilirler. Bu grupların her biri en iyi halde bir veya daha fazla demirbaş gemiler (capital ships) ile düzgün bir oranda kruvazör ve muhrip gibi siper gemilerinden oluşur. Siper gemileri oldukça önemli çünkü onlar daha büyük gemileri torpido taşıyabilen daha küçük gemilerden korurlar. Torpidoların vurma şansı daha düşüktür ama vurduklarında büyük gemilerde oldukça büyük zararlara yol açarlar. Her gemi tipinin savaşta bir rolü olduğundan emin olmaya çalıştık, bu yüzden örnek olarak muhripler büyük kalibre bir ateşi önleyebilen ucuz siper gemileridir ve anti-hava kabiliyetlerine ek olarak denizaltıları belirleyip etkisizleştirmenize izin verirler. Kruvazörler diğer siper gemilerini batırmada etkilidirler ve demirbaş gemilere karşı tehlike oluşturan torpidoları vardır. -yeterince yaklaşırlarsa- Ağır kruvazörler, savaş kruvazörleri ve savaş gemileri pek çok vuruş alıp çok fazla ateş gücü taşıyabilirler ve süper ağır savaş gemileri filonuza stil ekler (?). Uçak gemileri taşınabilir hava alanları gibi çalışırlar ve savaşta büyük hasarlar vermek için uçak gemileri tarafından taşınabilen çeşitli uçaklar taşırlar. Son olarak denzialtılar konvoyları yok etmekte iyidirler ama aynı zamanda düşmanı denzialtı bulma yeteneği düşük olan sıradan bir filoda bir rolü doldurabilirler. Denizaltı muharebeye gizli olarak başlar ve  bir muhribe çok yaklaşırsa veya bir torpido attıktan sonra -torpidoyu attıktan sonra kaçmaya çalışacaktır- yeri belirlenir. Düzgün bir düşman filosuna karşı etkili bir silah olmaz ama eskortu olmayan demirbaş gemilerin fazla bir savunması olmayacaktır. Yine, özel amaçlı filolar yerine dengeli bir filo yaratma lehinde bir şey.
« Son Düzenleme: 24 Temmuz 2018, 14:59:00 Gönderen: Furkan 65 »
 

Çevrimdışı xxdiag

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 789
    • Profili Görüntüle
Oyun ne zaman çıkacak?
:fpalm:
Bende Irak'ta ölen Binlerce Arap'a seviniyorum(!). İyi olmuş iyi yapmış Amerikalılar Dedelerimi sırf Müslüman değil diye öldürdükleri Arapları katletmekle.
Türkiye'nin düştüğü durum. :( :(  :wall:  :fpalm:  :thumbsdown:
ارسل كولمز Osmanlıca ismimin karşılığı
 

Çevrimdışı Reichstag

2015'in ilk çeyreği fakat uzayacak gibi , daha ses seda yok.Ya aniden çıkacak ya da uzayacak.

 

Çevrimdışı Ömer

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 13879
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
İkinci çeyreğe ertelenir herhalde.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı mixedindustry

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 685
  • Deutschland, einig Vaterland!
    • Profili Görüntüle
Her ay bir günlük yayınlıyorlardı fakat Aralık ayında bir şey gelmedi. Umarım ya Ocak ya da Şubat ayında çıkar
Marxist-Leninist-x----Revisionist
Political Left--x------Political Right
Open Society--x----Closed Society
Market Socialism-----x-Planned Economy
Hawk Lobby----x--Dove Lobby
Interventionism---x---Isolationism
Religious Policy: Secularism
Citizenship Policy: Full Citizenship
War Policy: Pro Military
Ideology: Communist
Consciousness: 7.00(+0.0115)
Millitancy: 5.00 (+0.00015)
 

Çevrimdışı xxdiag

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 789
    • Profili Görüntüle
HOI 3'ten bir şey anlamamşıtım,bakalım bu nasıl olacak,türkçesini çıkarıyorlar mı? ve yine 2. D.S nımı anlatacak?
:fpalm:
Bende Irak'ta ölen Binlerce Arap'a seviniyorum(!). İyi olmuş iyi yapmış Amerikalılar Dedelerimi sırf Müslüman değil diye öldürdükleri Arapları katletmekle.
Türkiye'nin düştüğü durum. :( :(  :wall:  :fpalm:  :thumbsdown:
ارسل كولمز Osmanlıca ismimin karşılığı
 

Çevrimdışı Reichstag

Türkçe çıkmaz.Tabiki 2. dünya savaşı  :P 1936'dan başlayacak , 1933'te ısrar var ama yapmazlar üşeniyorlar.

 

Çevrimdışı xxdiag

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 789
    • Profili Görüntüle
İlk 2 oyunuda mı 2.D.S ile ilgiliydi?
:fpalm:
Bende Irak'ta ölen Binlerce Arap'a seviniyorum(!). İyi olmuş iyi yapmış Amerikalılar Dedelerimi sırf Müslüman değil diye öldürdükleri Arapları katletmekle.
Türkiye'nin düştüğü durum. :( :(  :wall:  :fpalm:  :thumbsdown:
ارسل كولمز Osmanlıca ismimin karşılığı
 

Çevrimdışı Reichstag

Artık her oyun bir dönemi kapsadığına göre hoi'ye de 2.ds yi oynatmak düşüyor  :yes:

Cold war dlc si çıkarsa bilemem tabi.

 

Çevrimdışı Erwin_Rommel

  • Azab
  • *
  • İleti: 9
  • Wüstenfuchs
    • Profili Görüntüle
Yok üstad Çıkmaz cold war dlc paradoxun hiçbir zaman farklı bir dönemi anlatan dlc çıkardığını görmedim ama mod yaparız ;)
-Wüstenfuchs-
 

Çevrimdışı Reichstag

Crusader Kings adından çokça saptığına göre bundan da bekleyebiliriz.

 

Çevrimdışı Ömer

  • Onursal Üye
  • *
  • İleti: 13879
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
İkinci çeyreğe ertelenir herhalde.
Tahmin ettiğim gibi 2. çeyreğe ertelendi, hem de sonuna:

Release Schedule
On to other important matters. As some of you on the forum have already guessed, we have decided to move the original Q1 2015 release target to late Q2 2015. Hearts of Iron IV is a very ambitious undertaking and we might have been a tad optimistic with the original date that was communicated.
« Son Düzenleme: 16 Ocak 2015, 16:13:34 Gönderen: Ömer »
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Ecdadı Türk

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1085
    • Profili Görüntüle
Oyunu merakla bekliyoruz.  :)
 

Çevrimdışı Elessar

HOI 3'ten bir şey anlamamşıtım,bakalım bu nasıl olacak,türkçesini çıkarıyorlar mı? ve yine 2. D.S nımı anlatacak?
Me too. :fpalm: :fpalm:
Vesselam.
 

Çevrimdışı Lakka

  • Sieg Heil!
  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 196
    • Profili Görüntüle
Arayüz, görseller harika! HoI III'deki gibi (bence) basit ve durgun değil.
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.