Gönderen Konu: Günlük HOI4 - Waking of Tiger ve 1.5 Yaması Günlükleri  (Okunma sayısı 28140 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı mosta13

  • Führer und Reichskanzler
  • Tribunus Militus
  • *
  • İleti: 1378
  • Beğenildi: 2 kere
  • Sen kalk forum için o kadar çalış...
Ürün Yöneticisinin Rolü
« Yanıtla #20 : 07 Eylül 2017, 18:40:22 »
Herkese merhaba,

Bu Dev Günlüğünü izleyenleriniz için, normal günlüklerden kısa bir mola verip, oyunu bir şekle getirmek için yaptığımız diğer şeyler hakkında konuşmak için uğraşıyoruz (endişelenmeyin, önümüzdeki hafta podcast üzerinde çalıştıklarımız üzerine daha dolu şeyler ile geri gelecek). Geçen hafta HoI IV'teki Proje Lideri KimchiViking, geliştirme sürecimizin neye benzediğini açıkladı. Paradox Interactive'de HoI IV Ürün Müdürü olarak çalıştıkça, bu hafta size yayıncının bakış açısıyla ilgili bir fikir vermeye çalışacağım.

Birçoğunuzun muhtemelen zaten bir yayıncının yaptıklarına dair bir bilginiz var, fakat sadece alt satırı düzleştirmek için yayıncı bir oyunun gelişimini finanse eder ayrıca dağıtımını ve pazarlamasını yapmakla yükümlüdür! Bir Ürün Yöneticisi rolü, ilgili takımların bunu yapmak için ihtiyaç duydukları kaynakları almalarını sağlarken mümkün olan en iyi oyunu size sunabilmemizi sağlamaktır.

HoI IV durumunda, Oyun Müdürü (podcat), Proje Lideri (KimchiViking) ve pazarlama ve satış departmanıyla ilgili tüm faaliyetleri koordine eden Ürün Pazarlama Müdürü anlamına gelen Ürün Ekibi ile birlikte çalışmaktayım. Önümüzdeki ay / yıl için yapmamız gereken şeyi tartışacağız. Oyun Direktörü, genişlemeler için fikirler üretmekle yükümlüdür ve PL bunları sunabildiğimizde çalışır ve PMM, söz konusu genişlemeyi nasıl pazarladığımızı yönetir. Ve ben bütçeden (kâr / zarar) sorumluyum.

Normalde, yıllık planlarla çalışırız (oyunda doğal olarak oyunun nereye girilmesini istediğinize dair daha uzun vadeli bir vizyonumuz olsa da). Bu, yılın bu zamanlarında, önümüzdeki 12-18 ayda ne yapmak istediğimiz konusunda daha somut bir plan yapmaya başlayacağımız anlamına geliyor.

Bu, baktığımız yinelemeli bir süreçtir:

- Oyuna eklemek istediğimiz içerikler (yani her bir genişlemenin ne olması gerektiği),

- Bunu yapmak için hangi geliştirme personelinin (programcıların, içerik tasarımcılarının, QA vb.) gerekli değil hangisinin gerekli olduğu,

- Genişleme (rakip bültenler, buhar ve çeşitli fuarlar Paradox Haftasonu gibi kampanyalar) farkında olan oyuncuları sizi en iyi zamanlama serbest bırakma ve pazarlama maliyetleri,

- ve nihayet yukarıdakilerin hepsi için iş vakası.
(Bir genişleme etrafında Ürün Ekipleri içinde nasıl çalıştığımızı daha detaylı bir açıklama için meslektaşımız Gruffa'nın, CK2 için PM günlüğünü öneriyorum, onlara da benzer şekilde çalışıyoruz: https://forum.paradoxplaza.com/forum/index.php?threads/ck2-dev-diary-59-publishing-ck2.1036690/)

Tüm bunlar bittiğinde bütçenin gereksinimlerine bakıyorum ve bunu ilk tahminlerimle ve hedeflerimle karşılaştırırım. Umarım bu sefer veya başka bir şekilde planları tekrar gözden geçirmek ve değiştirmek zorundayım veya geliştiricilerin genişlemeye inanılmaz yeni özellikler eklemek için ek fonlara ihtiyaç duymaları veya 30 saniye süresince satın almak istedikleri gibi ek fon talep etmeleri gerekiyor. Super Bowl sırasında hava durumu. ☺

Dolayısıyla, sonsuz para ve zaman arz eden bir dünyada çoğu istekler için evet derim, ancak maalesef bazen sınırlamalar ve / veya bütçeler belirlemek benim için de geçerli olabilir; Ancak normalde oturur ve en iyi ilerlemenin nasıl olacağı konusunda birlikte görüşmeye çalışırız.


HoI IV için bir sonraki hamleyi planlamakla meşgul Ürün Ekibi

Planlarımızı değiştirmek zorunda kaldık, Hoi için çok somut bir ifade, Genişleme İçeriği'ni satın alanları etkileyen ilk açılımlardı. İlk planımız, ilk iki genişletmeyi 40 ABD Doları karşılığında 50 ABD Dolarına dahil etmekti. HoI IV'ün piyasaya sürülmesinden sonra, geri bildiriminizin ardından bu oyunun bazı yönlerinin dikkat edilmesi gerektiğini fark ettik. Bu genişletmeler için zaten planlarımız vardı, ancak Together for Victory ve Death or Dishonor  için birlikte planlamaya karar verdik,ücretsiz güncellemelere ve hata düzeltmeye daha fazla çaba harcamaya karar verdik.

Bu düzeltmeler sayesinde temel oyunu daha iyi bir deneyim haline getirdiğimizi düşünüyoruz ancak bu, Genişletme İçeriği sahiplerine vaat edilen içeriği alacaklarına dair bir karışıklık yarattı. Ve haklı olarak. Söyleyebileceğim, durumun farkındayız ve bir çözüm üzerinde çalışıyoruz. Hedefimiz, başlangıçta planlanandan daha uzun süre almasına rağmen, Genişleme İçeriği sahiplerine beklemeye değeceğini hissettirmektir. Bizi izlemeye devam edin!

KimchiViking geçen hafta, çıkış tarihlerimize / frekansımıza nasıl karar verdiğimizi belirttiğimizden bahsetti. Gerçekten iki şey var: Belli bir genişleme için içeriğin ne kadar süreceği ve ikincisi, belirli bir dönemde ne kadar para kazanmamız gerektiği. Kati olan tüm insanlarla bir genişleme yaratmak için 52 haftaya ihtiyacımız olsaydı bu maliyeti karşılamak oldukça zor olurdu. Bu, genişleme sürecinde harcadığımız zaman ile bunun için ne kadar ücret alabileceğimiz arasında bir denge kurmakla ilgilidir. Sürekliliği sağlamak için yıl boyunca oyunda çalışan özel bir ekiple çalışmak istiyoruz. Aynı zamanda CK2 ve EUIV gibi diğer başlıklarla yaptığımız gibi oyunun uzun vadede desteklenmesini istiyoruz. Bu, telafi etmek için ihtiyaç duyduğumuz belirli miktarda bir masrafa sahip olacağımız anlamına geliyor. Bu, bir yılda belirli bir sayıda açılım yaparak yapılacaktır. Daha küçük genişletmelerle normalde daha sık yayınlanma zamanlamasına sahip olduğumuzu ve daha geniş açılımlar için bu kadar daha azının olması gerektiğini ifade eder. Bu mantıkla Death or Dishonor ve Together for Victory çıktıktan Sonra çıkmalıydı. Bu özel durumda, bir genişleme yayımlamak yerine, bu yıl 1. Çeyrekte hata düzeltme ve diğer düzeltmeler için ekstra çaba sarf etmeye karar verdik. Ayrıca, ücretli içeriğe sahip olmak, sağladığımız ücretsiz şeyleri tüm yayınlarla birlikte çalışmamızı sağlar.

Ayrıca, bir genişleme yayımladığımızda mümkün olduğunca ulaştığımızdan emin olmak istiyoruz. Önümüzdeki 12-18 ay içinde piyasaya sürmeyi planladığımız genişlemelere karar verdikten sonra, onları oyuncular tarafından kullanılabilir hale getirmenin en iyi zamanına bakmalıyız. Ürün Ekibinde bir serbest bırakma penceresine (genellikle birkaç hafta) karar verdik ve ardından "pencere" ne yaklaştığımızda pazarlama ekibimiz uygun bir çıkış tarihi ile bize geri döndü. Bu tarih, diğer rakip bültenlere ve buhar, Yeşil Man Oyunculuk gibi platformlarda uygun kampanyalara sahip olduğumuz zamanlara dayanmaktadır.

Bir kez genişleme yaptık ve sizlerden gelen resepsiyondan ve satış numaralarından bakarak ileriye gidip gelmemizi ve neye ihtiyacımız olduğunu görürüz. Görüşlerinize değer veriyoruz ve mümkün olduğu yerlerde düzeltmeler yapmaya çalışıyoruz. Çoğunuzun oyuna düzenli olarak geri dönmeye devam ettiğini görmek bizi çok mutlu etti. Bu, bizim memnun ve yeterli olduğumuz anlamına gelmez! Umarım proje hattındaki podcat'imizin önümüzdeki hafta gelecek dev günlüklerinde ifşa etmeye başlayacağı şeylerden memnun kalırsınız.

Lütfen bize geri bildiriminizi vermeye devam edin! Elimden geldiğince fazla soruya cevap vermek için iş konusunda kalacağım.
« Son Düzenleme: 07 Eylül 2017, 18:49:07 Gönderen: mosta13 »
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.