Gönderen Konu: Günlük HOI IV Geliştirici Günlüğü - Amerika Yenilikleri  (Okunma sayısı 370 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kerem1249

  • Hedefinden asla sapma
  • Yönetici
  • Orgeneral
  • *
  • İleti: 3235
  • Beğenildi: 150 kere
  • Eşsiz gözlerin, senden başkası yok benim için.
    • Profili Görüntüle
    • Kerem1249 Blogu
HOI IV Geliştirici Günlüğü - Amerika Yenilikleri
« : 30 Ağustos 2018, 00:19:32 »
Merhaba, bir başka geliştirici günlüğünde daha birlikteyiz. Bugünkü konu başlığımız Özgürlük. Korkudan özgürlüğe, istenen özgürlüğe değineceğiz. Özgürlük her dört yılda bir başkanlık seçimlerinde oy vermek demek.

Değiştirilmemiş olan ABD odak ağacı tarih seçenekleri anlamında oyuna yeterliydi, ancak oyuncu savaşlar başlayana kadar yapabilecek pek az işe sahip oluyordu.
Ancak şimdi, ekonomik güçlenmeyi tarihsel olarak gerçekleştiren ve büyük-strateji oyununa yaraşır br odak ağacımız var:


Şimdi betik-tabanlı Kongre Mekaniğine başlıyoruz. Kongre Mekaniği -şuan için- Birleşik Devletler'e özel, Kongre'deki güç dengelerini simüle eden harika bir araç. Kongre'de dönen ve kamuoyunun haberdar olamadığı lobicilik faaliyetlerini (dış mihrakları) gerçekleştirip partinizin politikasına olan senatör/temsilci desteğini arttırabilirsiniz.


Kongre'de size olan destek rastgele gelen olaylara veya başkanlık seçimlerindeki tercihlerinize göre değişmektedir. Kongre'yi ilk bakışta küçümseyebilir ve güçsüz görebilirsiniz, ancak büyük devletçi ekonomi yatırımları onay olmadan gerçekleşmeyecek.


Savaş desteğini arttıran çeşitli kararlar ekledik, bazıları Kongre onayına bazıları ise doğrudan tercihinize bağlı olarak devreye giriyor. Anschluss gerçekleştiğinde ülkenizde savaş desteğini yükselten kararı alabilirsiniz.


ABD, Monroe Doktrini yürürlüğe girdiği andan beri komşularıyla dostane ilişkilere girdi. Fakat oyunumuzda tarih seçeneklerini genişletmek istiyoruz, bunun için Kanada'ya savaş açtığınızda aşağıdaki kararı alabileceksiniz.


İç Savaşı körükleyen bir hareket olan Gümüş Lejyonları (Silver Legions) yenileme çalışmamızda unutulmadı. İşte onlara yönelik gelen olaylardan biri.


Kaiserreich modunda yer alan CSA (Amerika Bütünleşik Sendikları) komünist bir iç savaşta bu taga sahip oluyor ve kendine özel kararlara sahip oluyor.


CSA ile savaşı kazandığınızda yapacağınız onurlandırma girişimlerini de sizden önce düşündük. Hükümeti Richmond'a taşımak (böylelikle başkent eyaleti Virjinya'da yer alacak) artık mümkün.


Yeni ve çok daha kullanışlı Amerikan ulusu özelliklerini seveceğinizi umarız. Haftaya denizcilik işlerine ilişkin ince ayrıntıları gözden geçireceğiz, bir yere ayrılmayın.


(aç/kapa)
Biz Türkler tarih boyunca bağımsızlık ve özgürlük timsali olmuş bir milletiz.
Mustafa Kemal Atatürk

1881~
O'nu sonsuzluğa uğurlayışımızın 80. yıldönümünde tükenmez bir özlemle anıyoruz.
 
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Rapper, Emirhanönal, 25itroy25

Çevrimdışı Noman Man

CSA ne alaka?
Hardcore denemesi mi grup denemesi mi yoksa zenci gücü mü bu fikir nedir açıkla bize :)
Paradoxfan gelişiyor..
 

Çevrimdışı TheAnime

Bunu uzunca çevirmeye başlamış ve son satırına gelmişken gördüm yine de bunun altında paylaşabilirim sorun çıkmayacaksa.

Düzenleme / kerem1249: Alıntı içeriği çok uzun olduğundan silindi. Keşke böyle bir çeviriyi bize haber verip yapsaydınız :) paylaşabilirsiniz bu konudan elbette.
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2018, 00:39:03 Gönderen: kerem1249 »
 

Çevrimdışı kerem1249

  • Hedefinden asla sapma
  • Yönetici
  • Orgeneral
  • *
  • İleti: 3235
  • Beğenildi: 150 kere
  • Eşsiz gözlerin, senden başkası yok benim için.
    • Profili Görüntüle
    • Kerem1249 Blogu
CSA ne alaka?

Komünist iç savaş ülkesi (ortaya çıkması sağlandığında) ABD'ye özel olarak CSA ülke tagını ve ismini alacak.
Biz Türkler tarih boyunca bağımsızlık ve özgürlük timsali olmuş bir milletiz.
Mustafa Kemal Atatürk

1881~
O'nu sonsuzluğa uğurlayışımızın 80. yıldönümünde tükenmez bir özlemle anıyoruz.
 

Çevrimdışı TheAnime

Hatam olabilir önce ilk atılanı okursanız daha iyi olur sadece emeğim boşa gitsin istemediğimden paylaşıyorum hatam varsa uyarırsanız sevinirim.


Merhaba, büyük bir günlüğe yeniden hoş geldiniz! Bugün özgürlük hakkında konuşucağız.(bunun ardından özgürlükle ilgili kısa ve gereksiz bir yazı var ve yanlış yapmak korkusuyla bulaşmadım.)

Vanilla ABD odak ağacı çok enteresan alternatif-tarih seçenekleri sunuyor, ama tarihsel bir oyun oynamak isterseniz, savaş başlayana kadar yapabilecekleriniz çok az.Bunun bir parçası büyük strateji oyununda ABD'nin tasarım problemidir: Eğer Amerika'nın tarihi ekonomisinin bir kısmına sahip olduğu dönemde bile özgürce savaşa girmesine izin verseydik, Mihver hiç bir zaman Parise girmez ve savaş 1940 yılında biterdi. Eğer ABD'nin özgürce savaşa girmesini engellesek, oyuncu 1941 yılına kadar oturup çok az bir şey yapacaktı.(HOI 2 ve HOI 3 te sıklıkla oynadığım hikayenin bir nedeni var "Kaybedene kadar Fransayı oynatıp sonra ABD'ye geç.")



Aslında hedeflerimizden biri bu yeniden yapılandırma ile savaşa öncülük etmesi için oyuncuya daha fazla şey verebilmekti.Depresyondan kurtuluş yolunu biraz daha karıştırmak bariz başlangıç yeriydi. Tek bir ulusla odak yerine,şimdi depresyonun dışına çıkan pürüzsüz eğriler(?) veren 3 tane yeni odak var. Fakat, önceden olduğu gibi depresyonu atlatmak için 3 odak kullanmak yerine, oyuncunun daha fazla çaba sarf etmesini istedik.


Kongre Mekaniğine girelim. Kongre Mekaniği -şimdilik- ABD ye özgün ve iki kongrede evindeki çoğunluk hareketliliğini gösteriyor. Bu biraz içine gireceğimiz bir çok şeyle alakalı. Fakat temel düzeyde, Büyük Depresyonun eksilerini azaltmak için her iki Kongre Evinin de çoğunluğuna sahip olmanız gerekecek, ama teklifinizi oylayan üyeleri simüle ettikten sonra kongre üyeleri karşılıksız size destek vermekte gönülsüz olacak ve desteğiniz azalacaktır.



Başkanlık ve Ara Seçimler, desteğinizi arttırabilir ve ya azaltabilir. Genel konuşursak, görevde bulunanla ilerlerseniz Kongre desteğini kaybetmekten hoşlanıyorsunuz anlamına gelir, ve eğer durumun görünümü dehşetengiz ise, meydan okuyucu bir şekilde ilerleyip desteği muhalefete çevirirsiniz. Bunun yanında, temel lobicilikte Kongre üyelerine rüşvet vermek gibi bir takım kararlar desteğinizi arttırır.



Ayrıca depresyonu atlattığınızda, kongreden ordu modernizasyonunun il adımı olan zorunlu askerlik yasası (Seçici Hizmet Yasası tam çevirisi, ama araştırmam zorunlu askerlik olduğunu gösterdi.) için imza almanız gerekecek, ve kongreden yine donanma ile ilgili olan ve onun ilk adımı olan İki Okyanus Donanması Yasası için imza almanız gerekecek. Gerekli olan politik miktar ise Savaş Desteğinize bağlı olacak.(Genel olarak "Yasa" ile isimlendirilmiş bütün odakların kongre mekaniğine bağlı olacağını görebiliriz.)


Eklemek istediğimiz farklı bir şey, ABD oyuncusunun dünya ile etkileşime daha kısa sürede girmesiydi. Yukarıda dediğim gibi, bu sorunlar getiriyor. Bunun geçerli bir seçenek olmasını istiyoruz, ama beyinsiz bir tane değil(?). Bu "Sınırlı Müdahale" dalında bir kısıtlama demektir. İlk olarak, Kongrelerde yeterli bir çoğunluğa sahip olmalısınız. Daha sonra, Avrupa ya da Asya ya müdahale için seçim yapmanız gerekecek. Bu odaklarda birini açmak müdahalecilik için halk desteğini denemek ve inşa etmek için kararların kilidini açar. Bu kararların çoğu dünya çevresindeki diğer kararlara bağlıdır. -Burada ABD'nin Anschluss olayını eleştiren bir kararı gözükmekte-



Ama, bu özellikleri kullanmak için küçük bir pencere var. Her karar,  "3 vurgun ve dışarıdasın." gibi "Müdahale Vurgunları" olarak adlandırılan şeyler ekler, bunun yanında "3 vurgun ve artık bombalamaya başlıyoruz"(?) da olabilir. Genel olarak kararlar onunla özel bir kararı paylaşmıyorsak ve ya karar onunla bağlantı içermiyorsa ona karşı destek toplamamıza izin verebilir. Son olarak, bir kez bir devlet 2 vurgun aldığında, kongreden müdahale için onay talep edebilirsin, ve bu yine önemli bir destek gerektirecek.


Bu sizin diğer hedeflerinizi sürdürmenizi büyük oranda zorlaştıracaktır -yani eğer isterseniz Avrupa üzerinde Müttefikler adına müdahalede bulunabilirsiniz ama bu sizin ekonomik reformlarınızdan vazgeçmeye zorlayacaktır, en azından bir süreliğine.


Müdahale yetkileri, Monroe Doktrini ihlal edilirse Amerika'ya Müdahale için ABD tarafından kullanılabilir.

Müdahalecilik genellikle, savaş planları kullanılarak çok daha iyi hazırlanılabilecek şeylerdir. Odakları tamamlamak diğer bonuslarla beraber bir ülkeye karşı savaş planları ve bonuslar kazanmak için kararların kilidini açar.



Tabii ki, istatiksel bir çoğunluk bu yoğun ve zahmetli durumla neden meşgul olduğunuzu, neden senatörlere rüşvet verdiğinizi, neden anlaşmaları kestiğinizi ve kazanılacak bir dünya için neden endişe duyduğunuzu merak edebilir(?). Söz verdiğimiz gibi, biz ABD'ye alternatif ideoloji dalları da eklemek istedik. Aylar önce Güney Afrika geliştirici günlüğünde dediğimiz gibi, Avrupa'nın eski bölgelerinde zorla savaşmayın diye harp için harita da yeni bölgeler de açmaya çalışacağız.


ABD de güzel bir iç savaşa da sahip olmak istedik. Chicago'nun güneyinde tank savaşları istedik. Florida'ya çıkarmalar.ve Rocky dağlarında zorluklar. Bu yüzden tek bir iç savaş yerine iki tanesini tercih ettik! bu tam olarak %100 İÇ SAVAŞ!


Alternatif ideoloji dallarından biriyle iç savaşta savaşmak zorunda kalacaksınız. Meraklısına : WPA ve Düzenlenmiş Tazminat Yasası demokratik kolun bir parçasıdır ve bedava güncellemede olacaktır, Amerika Birinci ve Davayı Askıya Alma DLC'nin bir parçası olacaktır.


Sol dalda, komünistlere karşı yeterince yumuşarsanız. Tam olarak komünist olmaya niyetli olmasanız bile kongrede yeni yollar açabilirsiniz. Eğer daha radikal olmakta karar kılarsanız, olağan protestoları destekleyecek Amerikan toplumunu yok edebilirsiniz. Protestolar kendi başlarına pek bir şey yapmazlar, ama eğer komünizme karşı daha kaba olursanız protestolar yayılırlar. Sendikalar Temsili Yasası protestolar için bir başka tetikleyicidir.



İç Savaş çıkmadan önce, "Dönüşü olmayan nokta" var ve bundan gayrisi sadece zaman. Dönüşü olmayan nokta ile Savaş ile arasındaki zamanda, durumun nasıl ilerlediği ile ilgili bir takım olayla karşılaşacaksınız. Bu olaylar savaş başladığındaki konumunuza dair büyük öneme sahiptir.

Örneğin, Olaylar size Ulusal Muhafızların seferber edildiğini söylerse, isyankarlar savaş başladığında tam ekipmanlı ve tecrübeli bölüklere sahip olur. Ve bu olaylar kazanmak ve kaybetmek arasında bir avantaj yaratmayı değil, savaşa lezzet katmayı amaçlar.


Savaş bir kere komünist kolda başladığında,bu iç savaş sıradan bir iç savaşa benzemeyecek. Ülkenin ve ordunun ikiye ayrılması yerine, yeni bir tag oluşturulacak (CSA). Bu bize bir kaç şey yapmamızı sağlıyor. ABD'nin çekirdek bölgelerinden CSA bölgelerini kaldırmak gibi. Komünist kolda ilerlemenize bağlı olarak, ülkenin bir kısmı savaş ortasında tarafsızlık ilan edilebilir. Bu bölümle kararlar aracılığı ile etkileşim sağlayabilirsiniz ama diğer taraf da sağlayabilir.



Diğer ülkelerde, bir iç savaş çıktığında, ülke gerçek bir savaşa girdiği zaman sakat kalmaması için çok dikkatli olmak gereklidir, biz Amerikan 2. İç Savaşının mükemmel Dünya Savaşı ile kaynaşmış bir "Savaş" olmasını istiyoruz. Böylece ABD ile İkinci Dünya Savaşını kazandıktan sonra sizin için limitli hedefler var, ayrılıkçı devletleri birleştirmeye çalışırken Asya da Dekolonizasyonu zorlayabilir ve Çin iç savaşına dahil olabilirsiniz.


Faşist taraftaki iç savaş benzer hatlarla çalışmakta. Amerika Birinciden önde gelen bir dal kazanacaksın üstelik tamamen faşist olmasan da buna sahip olabileceksin -Faşizmle bir tür flörtleşme, örnek verilirse, muhaliflerin Amerikan Karşıtı Faaliyetleri İzleme Komitesi tarafından soruşturulması.Seçmen Kayıt Yasası her seçimde rahat bir çoğunluğu destekler anca protesto dalgalarını tetikler.


Gümüş Lejyonla bir ittifak kurmaya karar verirsen, ülkeyi iç savaşa sokabilecek protestoları tetikleyeceksin. Komünist dalda olduğu gibi, başlangıç noktasını bir dizi olaylar belirler, fakat roller tam tersi. Komünist dalda, ülkenin bir kısmı kaçmaya çalışır, faşist dalda ise ülke liderliğinize karşı ayaklanır ve sizi iktidardan düşürmeye çalışırlar, ve önceden kurduğunuz bir Powerbase'e (?) çekilmeye zorlarlar(Önceden bir Powerbase kurmuştunuz değil mi?). Ülkenin bazı kısımları size deteğini bildirirken bazı kısımları muhalefetini ilan edecekler.


Ordunun profesyonel tarafı diğer tarafta, ve siz ayağınıza aceleyle getirilen milislere güvenmek zorunda kalacaksınız. Halk'a onların yanında olduğunu gösterebilmek için bazı anlaşmaları bitirmek ve onlara hitap etmeniz gerekecek.



Bu savaşı kazandıktan sonra, artık faşist bir ABD ile kaldın, bu dünyanın geri kalanının fethi için hazır olduğunuzu gösterir.Bu yüzden size verebileceğimizce karar verdik. Savaş Güçleri Yasası savaşta olmanın zararlarını azaltır, ve Kanada'dan Vancouver'ı isteyip Küba ya artık bağımsız olmaması ricasında bulunabilirsiniz.


Ve bu şekilde küresel güç olmak üzerine ilerliyorsunuz.

Bugünlük bu kadar bir daha ki hafta görüşmek üzere.

(?) koyduğum kısımlar yanlış olabilir eğer hatamı görürseniz beni uyarın sevinirim.
 
Sıralanan üye(ler) bu iletiyi beğendi: Rapper, kerem1249, Emirhanönal, 25itroy25

Çevrimdışı 25itroy25

Kongre mekaniği çok hosuma gitti.ayrıca national focus da çok güzel olmuş tbrk* ayrıca arşivede eklenebilir
« Son Düzenleme: 30 Ağustos 2018, 10:43:16 Gönderen: 25itroy25 »
Steam:itroy2003
Malesef Sadece Sikkime General olabiliyorsunuz.
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.