Gönderen Konu: Oyuna mutlaka Eklenmesi/Çıkarılması gereken özellikler  (Okunma sayısı 4540 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Baris

Harp ve kayıplarda grand strategic düzende basitleştirme yapmak gerekebilir o zaman. Gördüğüm kadarıyla Paradox oyunları çatışmalardan çok 'Devlet yönetme' oyunları.

Bahsettiğim alan Wargaming araştırma alanı. Yani diyelim ki Napolyon'un ordusunda ne kadar kayıpla geri çekilme oldu, bunun oyuna yansıtılması. Sivil kayıplar wargaming oyunlarda pek işlenmez.
« Son Düzenleme: 18 Mart 2018, 02:38:36 Gönderen: Baris »
 

Çevrimdışı battle4royal

Harp ve kayıplarda grand strategic düzende basitleştirme yapmak gerekebilir o zaman. Gördüğüm kadarıyla Paradox oyunları çatışmalardan çok 'Devlet yönetme' oyunları.

Bahsettiğim alan Wargaming araştırma alanı. Yani diyelim ki Napolyon'un ordusunda ne kadar kayıpla geri çekilme oldu, bunun oyuna yansıtılması. Sivil kayıplar wargaming oyunlarda pek işlenmez.

Vic2'de var. Özellikle erken dönemde salgın hastalıklar çıkıp duruyor. Bunları cepheye de dahil edebilirler pekala

Çevrimdışı Winchester 34

Vic2'de var. Özellikle erken dönemde salgın hastalıklar çıkıp duruyor. Bunları cepheye de dahil edebilirler pekala
Artık var zaten.Cornflakes yamasından geldi.Mesela event geliyor.O şekilde Alman general hastalanmıştı.
 

Çevrimdışı Baris

Vic2'de var. Özellikle erken dönemde salgın hastalıklar çıkıp duruyor. Bunları cepheye de dahil edebilirler pekala

Ama Grand Strategic.  ;) Pride of Nations veyahut Vic2 değil bahsettiğim. Geçerli OOB ne kadar cepheye sunuyor. Bu alanda çalışma nasıl. Mesela AGEod Rus ihtilalini konu alan (1917-1922) Revolution Under Seige'de asker kaçaklarını da hesaba katmıştık. :)
 

Çevrimdışı makinist fanlari

- Para sistemi ve ekonomi sekmesi eklenmeli.
- HoI3 teki partizan olayı getirilmeli, şuanki gibi ülke işgal edilince birinin gelip beni kurtarmasını beklemek çok sıkıcı.
üff abi süper ya harika ya kalktı resmen ya şu güzelliğe baksana hoi4 muhteşem olacak :D
Malesef Sadece Sikkime General olabiliyorsunuz.
 

Çevrimdışı Furkan 65

Casus eğitme ve casusluk.
Hoi3'teki gibi Teknoloji çalma vs.
 

Çevrimdışı Stalin Pasa

  • Şövalye
  • *
  • İleti: 123
  • CCCP
    • Profili Görüntüle
Hayalimdeki Hearts of Iron IV

Casusluk mekaniği; teknoloji çalma, danışmanlara suikast, teknoloji araştırmasına sabotaj, üretime sabotaj, isyancıları destekleme, istikrar düşürme.

Kaynak sistemi; buharlaşmayan depolanabilir kaynaklar, yeni kaynak olarak para, erzak, kömür, demir, boksit, tahıl. Birlikleriniz sivil fabrika kullanarak ürettiğiniz erzakları tüketecek. Erzak üretimi için tahıl gerekecek böylece Ukrayna gibi tahıl deposu yerler stratejik öneme sahip olacak. Tüm temel binalar kömür tüketecek, kömür eksikliği yaşayan ülkeler sanayileşmede zorlanacak. Metal ve alüminyum topraktan direkt olarak çıkmayacak gerekli binayı yaptıktan sonra demir işlenerek metal, boksit işlenerek alüminyum haline gelecek.

Sivil fabrika ve para ekranı; sivil fabrika ve paranızı hangi oranda nereye kullanılacağızı seçebileceksiniz. Sivil fabrikaların kullanıldığı alan consumer goods, erzak üretimi, inşaat ve tamir. Consumer goods yine belirli bir miktar talep edilen olacak ancak bu miktarın üzerine ve altına çıkabileceksiniz. Üzerine çıktığınızda fazladan para üretimi ve istikrar, altına indiğinizde ise tam tersi olacak. Erzak üretimi ve inşaatta ise consumer goodsdan geriya kalan sivil fabrikaları hangi oranda erzak üretimi ve inşaatta kullanmak isteyeceğinizi belirleyebileceksiniz. Para ekranında ise paranızla araştırmalara ekstra bütçe ayırıp daha hızlı araştırma, istihbarata daha çok bütçe ayırıp daha iyi casusluk faaliyetleri, askeri harcamalara daha çok bütçe ayırıp çeşitli askeri bonuslar elde edebilirsiniz.

Yeni askeri fabrikalar; yeni fabrikalar top fabrikası, tank fabrikası, silah fabrikası, uçak fabrikası. Top fabrikasından sadece top üretilecek. Tank fabrikasından tank, motorize ve mekanize üretilecek. Silah fabrikasından silah ve destek araçları üretilecek. Uçak fabrikasından sadece uçak üretilecek.

Teknoloji sistemi; şirketlerle teknoloji araştırma. Minor ve major devletleri birbirinden ayıran temel özellik bu olacak. Her şirketin 1'den 5 e kadar bir seviye puanı olacak araştırma hızı buna göre belirlenecek. Tank şirketi olmayan bir ülke kesinlikle ama kesinlikle tank araştırması yapamayacak. Belirli bir süre ve para karşılığı 1. seviye yeni bir şirket oluşturabilecek veya mevcut şirketin seviyesini yükseltebileceksiniz.

Yeni harp düzeni; sürekli bozulan sınır hatları çizmek yerine artık her orduya garrison bölge seçer gibi sorumlu olduğu bir bölge seçeceksiniz. Bu bölge sınır hattındaysa sınır hattı otomatik olarak çizilecek, değilse yine garrison sistemi gibi olacak. Böylece sürekli bozulan cephe hattını düzeltmeye çalışıp kanser olmayacaksınız. Tümen yerleştirmelerini de eski sistemdeki gibi oyun kendisi yapacak. Ekstra olarak bölgeye daha gerçekçi konuşlanmak için sadece sınıra birlik koymayıp en güçlü tümenleri cephe hattına koyacak, arkasında daha zayıf olan tümenleri ihtiyat olarak bekletecek, onun arkasına da her orduda bulunacak olan ordu karargahını koyacak. Ordu karargahını ele geçirip başındaki generali teslim alabileceksiniz. Saldırma planında da yine bölgeler seçeceksiniz. Sonuç olarak bir ordunun hem savunmasında sorumlu olduğu bölgeler olacak hem de saldırmasında sorumlu olduğu bölgeler olacak.
 

Çevrimdışı Winchester 34

Hayalimdeki Hearts of Iron IV

Casusluk mekaniği; teknoloji çalma, danışmanlara suikast, teknoloji araştırmasına sabotaj, üretime sabotaj, isyancıları destekleme, istikrar düşürme.

Kaynak sistemi; buharlaşmayan depolanabilir kaynaklar, yeni kaynak olarak para, erzak, kömür, demir, boksit, tahıl. Birlikleriniz sivil fabrika kullanarak ürettiğiniz erzakları tüketecek. Erzak üretimi için tahıl gerekecek böylece Ukrayna gibi tahıl deposu yerler stratejik öneme sahip olacak. Tüm temel binalar kömür tüketecek, kömür eksikliği yaşayan ülkeler sanayileşmede zorlanacak. Metal ve alüminyum topraktan direkt olarak çıkmayacak gerekli binayı yaptıktan sonra demir işlenerek metal, boksit işlenerek alüminyum haline gelecek.

Sivil fabrika ve para ekranı; sivil fabrika ve paranızı hangi oranda nereye kullanılacağızı seçebileceksiniz. Sivil fabrikaların kullanıldığı alan consumer goods, erzak üretimi, inşaat ve tamir. Consumer goods yine belirli bir miktar talep edilen olacak ancak bu miktarın üzerine ve altına çıkabileceksiniz. Üzerine çıktığınızda fazladan para üretimi ve istikrar, altına indiğinizde ise tam tersi olacak. Erzak üretimi ve inşaatta ise consumer goodsdan geriya kalan sivil fabrikaları hangi oranda erzak üretimi ve inşaatta kullanmak isteyeceğinizi belirleyebileceksiniz. Para ekranında ise paranızla araştırmalara ekstra bütçe ayırıp daha hızlı araştırma, istihbarata daha çok bütçe ayırıp daha iyi casusluk faaliyetleri, askeri harcamalara daha çok bütçe ayırıp çeşitli askeri bonuslar elde edebilirsiniz.

Yeni askeri fabrikalar; yeni fabrikalar top fabrikası, tank fabrikası, silah fabrikası, uçak fabrikası. Top fabrikasından sadece top üretilecek. Tank fabrikasından tank, motorize ve mekanize üretilecek. Silah fabrikasından silah ve destek araçları üretilecek. Uçak fabrikasından sadece uçak üretilecek.

Teknoloji sistemi; şirketlerle teknoloji araştırma. Minor ve major devletleri birbirinden ayıran temel özellik bu olacak. Her şirketin 1'den 5 e kadar bir seviye puanı olacak araştırma hızı buna göre belirlenecek. Tank şirketi olmayan bir ülke kesinlikle ama kesinlikle tank araştırması yapamayacak. Belirli bir süre ve para karşılığı 1. seviye yeni bir şirket oluşturabilecek veya mevcut şirketin seviyesini yükseltebileceksiniz.

Yeni harp düzeni; sürekli bozulan sınır hatları çizmek yerine artık her orduya garrison bölge seçer gibi sorumlu olduğu bir bölge seçeceksiniz. Bu bölge sınır hattındaysa sınır hattı otomatik olarak çizilecek, değilse yine garrison sistemi gibi olacak. Böylece sürekli bozulan cephe hattını düzeltmeye çalışıp kanser olmayacaksınız. Tümen yerleştirmelerini de eski sistemdeki gibi oyun kendisi yapacak. Ekstra olarak bölgeye daha gerçekçi konuşlanmak için sadece sınıra birlik koymayıp en güçlü tümenleri cephe hattına koyacak, arkasında daha zayıf olan tümenleri ihtiyat olarak bekletecek, onun arkasına da her orduda bulunacak olan ordu karargahını koyacak. Ordu karargahını ele geçirip başındaki generali teslim alabileceksiniz. Saldırma planında da yine bölgeler seçeceksiniz. Sonuç olarak bir ordunun hem savunmasında sorumlu olduğu bölgeler olacak hem de saldırmasında sorumlu olduğu bölgeler olacak.

Maalesef sadece hayal.(+_+)
 

Çevrimdışı Furkan 65

« Son Düzenleme: 18 Mart 2018, 20:27:09 Gönderen: Furkan 65 »
 

Çevrimdışı Agnostik

  • Vive la Révolution
  • Dük
  • *
  • İleti: 1314
  • Beğenildi: 56 kere
  • Bütün ülkelerin işçileri, birleşin!
    • Profili Görüntüle
Artık yok. Konuları birleştirdim. Devam.

Çevrimdışı battle4royal

Yazmayı unutmuşşum. Oyunda din faktörü yok.

Çevrimdışı Winchester 34

Yazmayı unutmuşşum. Oyunda din faktörü yok.

Hoide din gerekmez ki.Dinle hiçbir alakası yok.
 

Çevrimdışı Furkan 65

Hitler'le Yahudi avı   ???
 

Çevrimdışı Stalin Pasa

  • Şövalye
  • *
  • İleti: 123
  • CCCP
    • Profili Görüntüle
Hoide din gerekmez ki.Dinle hiçbir alakası yok.



Alakası var ama bence de gerekmez. :D
 

Çevrimdışı Furkan 65

 

Çevrimdışı Bayoj

Oyunun basit bir sıkıntısı var. Paraşütçü birlikleri havayoluyla ikmal edememek. Oyun yapımcıları plazada zaman yetmediğinden ekleyemediklerini itiraf ettiler. Ama bu haliyle paraşütçüler oldukça işlevsiz kalıyor. Bence öncelikle havadan ikmal eklenmeli.
 

Çevrimdışı Stalin Pasa

  • Şövalye
  • *
  • İleti: 123
  • CCCP
    • Profili Görüntüle
Oyunun basit bir sıkıntısı var. Paraşütçü birlikleri havayoluyla ikmal edememek. Oyun yapımcıları plazada zaman yetmediğinden ekleyemediklerini itiraf ettiler. Ama bu haliyle paraşütçüler oldukça işlevsiz kalıyor. Bence öncelikle havadan ikmal eklenmeli.
Havadan ikmal var ki oyunda ???
 

Çevrimdışı Furkan 65

Hatta Son update ile geldi.
 

Çevrimdışı evdeki zambak

  • Burjuva
  • *
  • İleti: 12
  • Yeni üye oldum.
    • Profili Görüntüle
Toplama kampları eklenmeli bence. Tarihte sadece Mihver güçleri toplama kampı kurmadı Amerika da Japonlar için bunu yaptı.
Örneğin inşadan tıpkı fabrika gibi kuralım stability artsın ama manpower düşse yada istihbarat eklenirse o bölgede istihbarat açığı azalsın. Toplanma kampına alacağımız milletleri seçsek falan bence biraz gerçeklik katar oyuna.

Bakanlar kurulu seçme olsa eğitim ulaşım vs.

Minör devletlerden tarihte hiç tank uçak vs üretmeyenler teknoloji ağacından ilkini açmak için majör bir ülkeden lisans alması gerekse, sonrakiler araştırma ile olsa.



« Son Düzenleme: 24 Mart 2018, 18:40:54 Gönderen: evdeki zambak »
 

Çevrimdışı Furkan 65

Toplama kampları eklenmeli bence. Tarihte sadece Mihver güçleri toplama kampı kurmadı Amerika da Japonlar için bunu yaptı.
Örneğin inşadan tıpkı fabrika gibi kuralım stability artsın ama manpower düşse yada istihbarat eklenirse o bölgede istihbarat açığı azalsın. Toplanma kampına alacağımız milletleri seçsek falan bence biraz gerçeklik katar oyuna.
Dava falan açabilirler o zaman.
 

 

Forumdan uzaklaştırmalara itiraz, yasal talepler veya uygunsuz içerik bildirimlerinizi İletişim Sayfamız üzerinden yapabilirsiniz. 3 gün içerisinde yanıt verilecektir.