Gönderen Konu: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 11 - Harita Ve Grafikler  (Okunma sayısı 6657 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Mosin

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 324
    • Profili Görüntüle
Alıntı
Merhaba!

Hearts of Iron IV geliştirici günlükleri serisinin sanat bölümüne hoş geldiniz. Bu günlük estetik ve seksi grafik şeyleri üzerine yoğunlaşacak.
Benim adım Joakim Larsen ve HoI IV oyuncularına en iyi görsel zevki tattırmak için HoI IV takımı ile çalışan bir 3D sanatçısıyım.

HoI4'ün grafik tarafında yaptığımız bazı işleri gösterebileceğimiz için mutluyuz.

Lütfen bu günlük için sınırları ve ülke renklerini göz ardı edin. Onun yerine göstereceğimiz resimlerin görünüşüne odaklanın. Sınırlar ve ülke renkleri tamamlanmadı ve değiştirilmeleri söz konusu. (Podcat: Öyle söylediğini biliyorum ama aynı zamanda sizin dayanamayacağınızı da biliyorum.)

HoI 4 üzerine çalışmaya başladığımızda oyun için gerçekçi bir his istediğimizi biliyorduk. ( Bölgenizde 5km uzunluğunda bir adamın durması yönünden gerçekçi.)

Gerçekçi bir stilin oyun ve geçtiği dönem ile örtüşeceğini hissettik, sonuçta II.DS çocuk oyuncağı değil. ( Di mi?) Bu nedenle örnek olarak, el ile boyanmış  gibi görünmesi yerine gerçekliği yansıtabilmek için daha gerçekçi tarzda ilerlemeye karar verdik.
Bunun için aydınlatma ve gölgelemeyi oldukça ilerlettik. Nesnenin yansıması için yalnızca doku kanalı kullanmak yerine parlaklık, yansıma ve metalimsiliğe (Evet, böyle bir kelime gerçekten var.) sahibiz. Aynı zamanda fiziksel olarak doğru bir görünüş vermek ve gerçekçilik hissini arttırmak için HDR'ı da kullanıyoruz.

HoI 3'ten çok daha iyisini yapmak istediğimizi de biliyorduk.

İstediğinizi söyleyin, tabi onun da kendine göre bir çekiciliği var ama umarım bu günlükten sonra bu argümana ihtiyaç duymam.

Oyuncunun dünya üzerinde farklı uzaklıklarda ve herhangi bir yerde olabileceği bir dünya haritası yapmak pek çok zorluğu da beraberinde getiriyor. Belli başlı zorluklar şunlar; Oyunun her yerde harikulade görünmesini, oynanabilmesini nasıl sağlarız ve gerçek dünya haritasına sadık kalıp oynanışın düzgün çalışmasını karşılayarak farklı bölgelerde değişik ve ilgi çekici hissettirmesini nasıl sağlarız?

Harita pek çok tekrarlama, değişiklik ve yeniden renklendirmeden geçti, bu noktaya gelmemiz oldukça emek aldı ve şimdi size daha detaylı bir şekilde sunmaktan mutluyuz;



İçe Doğru Solan Sınırlar

Bütün oyunlarımızda oyunun olabildiğince güzel görünmesini sağlamaya çalıştık, bunlar fragmanlarda ve resimlerde gösterilenler. Maalesef, oyuncuların oynamayı seçtiği bu değil, aradığınız bilgi arazi harita modunda yeterince açık değil bu yüzden politik harita modu oyundaki tek seçenek.

Sonunda HoI4'te aklımızda bir süredir bulunan çözümü deneme fırsatını bulduk. İçeri doğru gelindikçe solan sınırları olan bir arazi haritası. Bunun yanı sıra uzaklaştıkça belirginleşen politik harita modu.
Bu şekilde pastayı alıp yiyebiliriz. Uzaklaştığınızda ülkelerin bölgelerini açıkça görebilirsiniz. Yakınlaştığınızda da araziyi de sınırları da açıkça görebilirsiniz.

Aydınlatmayı ve havayı kontrol etmemize dünya üzerinde nerede olduğunuza bağlı bir şekilde izin veren bir sistem geliştirdik. Yakınlaştırma mesafesine, hangi mevsimde olduğunuza, günün hangi vakti olduğuna ve açık denizde olup olmadığınıza bağlı olan bir sistem.
Kısaca çöl sıcak, Avrupa yeşil ve kış soğuk hissettiriyor.
Bunun dünyayı daha inandırıcı, değişken kılacağına inanıyoruz ve bu gerçekten güzel bir görsel tat.



Yer Şekilleri
HoI4'te her yer şeklinin farklı olumsuz ve olumlu etkileri var ve bu yüzden oyuncunun bölgenin hangi yer şekline sahip olduğunu anlayabilmesi ve berrak olması çok önemli.


Hava
Havanın oynanış üzerinde önemli bir etkisi var ama bu HoI3'te sık sık bakmadığınız ayrı bir harita modunda gizliydi. Şimdi ise HoI4 neler olduğunun açıkça anlaşılabilmesi için hava durumunu yakınlaştırma mesafesine başlı olarak direkt gösteriyor. Havanın oynanış üzerindeki etkilerine başka bir günlükte yoğunlaşacağız ama yağmurları/fırtınaları, karı/kar fırtınalarını, çamuru ve kum fırtınalarını simule ettiğimizi belirtelim.


Gece Gündüz Döngüsü
Hearts of Iron her zaman gündüz ve geceye sahipti ve günün zamanı önemli. Ancak bu pek açık değildi. Gece gündüz döngüsünü ilk zamanlarda ekledik ve anında sevdik.
Bu özellik sanat için her turda sıkıntı demekti ama yine de oyuna pek çok şey kattığını düşünüyoruz, hem estetik hem de oynanış açısından.
Geceleri şehirlerin ışıkları yanıyor ve her şey daha gecemsi bir görüntü alıyor.



Karakterler ve Tanklar
HoI4 ile karakterleri ve tankları oyundaki anahtar işaretler olduğundan olabildiğince iyi yapmaya çalıştık. Biz karakterlerin yüksek poligonlu modelleri ile işe başladık. Model olabildiğince iyi olduğunda onun düşük çözünürlüklü modelini yapmaya başlıyoruz. Sonra yüksek çözünürlüklü modeldeki detayları düşük çözünürlüklü modellere aktarmak için çeşitli yöntemler kullanıyoruz, bu da onları normal haritaların kullanımı ile ayırt edilemez kılıyor.
Bu her bölgeye doku verdiğimiz için modeli güzelleştiren doku işlemini başlatıyor.


Şimdilik hepsi bu kadar!

Umarım gördüklernizi sevmişsinizdir. Biz harita ile ilgili pek çok şeyden gurur duyuyoruz ve pek çok şey de anlatılıp resim üzerinde gösterilemiyor; gerçekten zevk almanız için kendiniz görmelisiniz.

Yorum atmaktan çekinmeyin, okuyacağım. (Podcat: Lütfen nazik olun o yalnızca bir sanatçı.)
 

Çevrimdışı Gregory

  • Paşa
  • *
  • İleti: 5478
    • Profili Görüntüle
Çok şekil olmuş.


 

Çevrimdışı Rommel07

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 453
    • Profili Görüntüle
Harika olmuş. Çıkar çıkmaz almam lazım  ;D
 

Çevrimdışı ketolar

Kıbrıs`ı düzeltmeleri daha güzel yapmaları lazım çok kötü çizilmiş Kıbrıs
 

Çevrimdışı unonimus

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2591
  • Kinoshita Hideyoshi
    • Profili Görüntüle
Şimdiden söyleyim de, makineniz kasma yapıyorsa ilk sorunu sis efektinde aramayın; o askerin miğferi sis efektinden daha fazla sistem harcıyor.
 

Çevrimdışı ketolar

Sis efekti bir yandan oyunu hızlandırıyor da
 

Çevrimdışı Reichstag

  • (batufb94)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3021
    • Profili Görüntüle
Şimdiden söyleyim de, makineniz kasma yapıyorsa ilk sorunu sis efektinde aramayın; o askerin miğferi sis efektinden daha fazla sistem harcıyor.

Rome2'de kastırıyordu. "sis atma"

 

Çevrimdışı Lafferty

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1317
    • Profili Görüntüle
Paradox görüntüye önem vermeyip ne kaybetti de eu 4 ve hoi 4 te bu kadar görsel içerik ve detay hazırladı merak ediyorum.Umarım oynanabilirlik ve taktiksel açıdan hoi 3 ü yakalayabilir.
 

Çevrimdışı Gustav Adolf

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 719
    • Profili Görüntüle
Venedik :fpalm:
 

Çevrimdışı Ecdadı Türk

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1059
    • Profili Görüntüle
Eu4'ten fazla ister mi sistem gereksinimlerini?
 

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1817
    • Profili Görüntüle
Yunanistan, Kıbrıs ve Venedik çok rezil.
 

Çevrimdışı ßozkurt

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 293
  • Tanrı Türk'ü Korusun !
    • Profili Görüntüle
Yunanistan, Kıbrıs ve Venedik çok rezil.
TÜRK'ÜN ATASI MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'TÜR !
 

Çevrimdışı barbarossa

  • Sir Falcon
  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 383
    • Profili Görüntüle
Eu4'ten fazla ister mi sistem gereksinimlerini?
Malesef Sadece Sikkime General olabiliyorsunuz.
Crusader Kings 2 devlet yönetimi+Europa Universalis 4 Diplomasisi+Victoria 2 Ekonomisi+Hearts of için 3 Askeri sistemi+Total warın savaş sistemi.
 

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2462
    • Profili Görüntüle
İster büyük bir ihtimal ile.
 

Çevrimdışı Augustinus

  • (Vatikan Müftüsü)
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1817
    • Profili Görüntüle
Çok büyük bir fark olmaz ama grafikleri düşüreceğimiz kesin.  :)
 

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2462
    • Profili Görüntüle
Atmosferik olaylar arttırılmış. Grafik kartı belirli bir neslin altındakiler için kasma yapar bence.
 

Çevrimdışı mixedindustry

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 661
  • Deutschland, einig Vaterland!
    • Profili Görüntüle
Venedik :fpalm:

12. Geliştirici Günlüğü'nün Canlı yayınını izleseydin Venedik'in ve Doğu İtalya'nın, ayrıca Habeşistan'ın değiştiğini görürdün.  :wall:
« Son Düzenleme: 18 Ocak 2015, 16:03:26 Gönderen: mixedindustry »
Marxist-Leninist-x----Revisionist
Political Left--x------Political Right
Open Society--x----Closed Society
Market Socialism-----x-Planned Economy
Hawk Lobby----x--Dove Lobby
Interventionism---x---Isolationism
Religious Policy: Secularism
Citizenship Policy: Full Citizenship
War Policy: Pro Military
Ideology: Communist
Consciousness: 7.00(+0.0115)
Millitancy: 5.00 (+0.00015)
 

Çevrimdışı Elessar

Kronoloji, Aptallar tarihi.

Dünyaca bilinmektedir ki, bizim devlet yönetimimizdeki ana programımız, Cumhuriyet Halk Partisi programıdır. Bunun kapsadığı prensipler, yönetimde ve politikada bizi aydınlatıcı ana çizgilerdir. Fakat bu prensipleri, gökten indiği sanılan kitapların doğmalarıyla asla bir tutmamalıdır. Biz, ilhamlarımızı, gökten ve gaipten değil, doğrudan doğruya yaşamdan almış bulunuyoruz.

[KAYNAK]
 

Çevrimdışı Vezir

  • Prussian İnfantry
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 800
  • Herkes gibi, kendini stratejiye adamış oyuncu.
    • Profili Görüntüle
HOİ4 Değil mi?
(aç/kapa)
 

Çevrimdışı mixedindustry

  • Sipahi
  • *
  • İleti: 661
  • Deutschland, einig Vaterland!
    • Profili Görüntüle
Evet
Marxist-Leninist-x----Revisionist
Political Left--x------Political Right
Open Society--x----Closed Society
Market Socialism-----x-Planned Economy
Hawk Lobby----x--Dove Lobby
Interventionism---x---Isolationism
Religious Policy: Secularism
Citizenship Policy: Full Citizenship
War Policy: Pro Military
Ideology: Communist
Consciousness: 7.00(+0.0115)
Millitancy: 5.00 (+0.00015)