Gönderen Konu: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler  (Okunma sayısı 4586 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Nogrod

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 204
  • A leader is a dealer in hope
    • Profili Görüntüle
Merhabalar! Bu haftanin gunlugu Almanya,Köln'deki Gamescom ve Paradox Fan toplanisi sebebiyle kısa olucak. su durumda fiziksel olarak stres bizim icin bir bagımlılık oldugu icin, ve fanlarimi sevdigimiz icin yine de araya sıkıstıralim dedik.

Tarihsel oyunlarin en buyuk problemi, zaten olucak olaylari biliyor olusunuz. Neyin ise yaricagini ve yaramiycagini biliyorsunuz ve buna gore teknolojiye hucum ediyorsunuz. Hoi4'te ise oyuncularin savasi yasamalarini ve yasadiklarindan tecrube kazanmalarini istiyoruz. Bunu basarmak icin teknoloji sistemini ikiye ayirdik. İlk yolda teorik olarak yaptiginiz arastirmalar olucak, bunlarla ekipmanlari acicaksiniz, ornek vermek istersek P-51 Mustang uretebilceksiniz. Bir diger yolda ise ordularinizin savas alaninda kazadigi tecrubeler olucak ve bunarla modellerinizdeki modifikasyonlarla oynuyacaksiniz yada yeni modeller olusturucaksiniz.(Bunlara isim bile verebileceksiniz)

Simdi gelin Gemi degiskenleri hakkinda konusalim. Ayni Tumen Tasarisi gibi, burda da ana kaynak Tecrube, ama bu durumda farklı olarak deniz tecrubesi(NXP) kullanilcak. NXP kullanarak urettiginiz herhangi bir model de degisiklikler yapabilceksiniz. Her gemi 4 alanda gelistirilebilecek, ama bu alanlar gemiden gemiye degisicek.


Ornekte bir Tasiyici gemi goruyorsunuz, bu geminin sahip oldugu olasi gelistirmeler :
Zırh - Korunmayi arttiricak, ozellikle hava saldirilarindan, ama hizi dusurecek ve guverte alanini kucultucek.
Guverte Alani - Ne kadar ucak tasiyabilceginizi belirleyecek.
Motor - Hızı arttiracak.
Guvenirlik - Bu digerlerinden biraz daha karisik bir statu. Diger 3 gelistirme Guvenirligi dusururken bu digerlerinin sebeb oldugu penaltiya karsi bir onlem olucak. Aynı zamanda "sistematoloji" ya da "ship-shapedness"(*) diye de adlandirilabilir, basitce geminin ne kadar iyi bir sekilde toplanildigi demek. Dusuk guvenirlik geminin savaslarda kiritik hasar alma oranini arttiricak.

Gemideki 4 gelistirmeyi de gelistirmeyi secebilir her yonden guclu yuksek maliyetli bir gemi elde edebilirsiniz, yada sadece birkac statyu gelistirir daha ozellestirilmis gemiler elde edebilirsiniz. Oh, bu arada gemiler hakkında ilginc bir durum olarak, gemilerin ustundeki degiskenlerle uretim sirasinda oynayabilirsiniz, ama bu uretim hiziniza, uretimde ne kadar ileride oldugunuza bagli olarak etki edebilir. Mesela bir savas gemisine 18" silah yada daha iyi bir motor koyulmasi gerektigine uretim sirasinda karar verebilirsiniz ve fikrinizi bu sirada degistirirseniz uretime en bastan baslamak zorunda olmuyacaksiniz. - ama gemi uretildikden sonra ustunde yapabilceginiz degisiklikler azalicak.

Hoi4 takımının cogu fan toplanisinda olucak, bu yuzden panther'ler hakkında Darkrenown ile tartisabilir, ve bana ve Tomasz ve Guraan'a merhaba diyebilirsiniz. Ben ayrica Hoi4'u fan toplanisi sirasinda buyuk bir ekranda gosterise sunucagim, bu yuzden oyuna ilk goz atanlardan biri olabilirsiniz.
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2014, 19:53:21 Gönderen: Nogrod »

Holy Roman Empire was neither holy, nor Roman, nor an empire.
 

Çevrimdışı Reichstag

  • (batufb94)
  • Ağır Süvari
  • *
  • İleti: 3021
    • Profili Görüntüle
 :ceasaryes:

İstediğim özellik , kendi araçlarımızı yaratabileceğiz  :D

 

Çevrimdışı Aykut

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 440
    • Profili Görüntüle
Kendi gemimizi geliştirebilme olayı süper olmuş :wiseguy:
 

Çevrimdışı Oğuz Kağan

  • (NeoEgenazi)
  • Sipahi
  • *
  • İleti: 924
  • Haray Haray Men Türkem !!!
    • Profili Görüntüle
Superpower 2 ye benzemiş üniteler.
 

Çevrimdışı Baris

Anladığım kadarıyla 'reliability' (güvenilirlik) değerini sadece gemi dizaynına koymuşlar tank üretiminde mevcut değil. Bu değeri de manevra halinde iken 'breakdown' durumuyla ilişkilendirmeden sadece muharebede düşman tarafından hasar alması şeklinde yorumlamışlar. 'reliability' asında önemli bir özellik ki teoride araştırılan misal yeni tank modellerinin ilk üretim aşamasından sonra harp durumuna göre ileriki aylarda daha sağlıklı üretilmesini belirler. Bunu oyuncunun ilk üretimdeki seçim insiyatifine koymuşlar. Umarım YZ bunlarla başa çıkabilir.

Bu oyunda sanırım şimdilik gözüken tank fabrikalarının taşınamaması. Taşınan Sovyet fabrikaları ve 'landlease' tankların hem kullanım hemde üretim aşamasında 'güvenilirliği' kolay değildi.
 

Çevrimdışı Nogrod

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 204
  • A leader is a dealer in hope
    • Profili Görüntüle
Sanırsam bu ozellik sadece gemilerle sınırlı kalmayacak, tank ve ucaklar da daha farkli gelistirmelere sahip olucak. Bu arada Rome II esprisi yapmislar yine, bu senede cikartmiyacaklarini resmilestirmis oldular.
« Son Düzenleme: 08 Ağustos 2014, 22:06:36 Gönderen: Nogrod »

Holy Roman Empire was neither holy, nor Roman, nor an empire.
 

Çevrimiçi ALERHATE

Fotografa bakınca oyun çıkmadan önce gerçekçi sınırların olması şart ve eski oyuna göre başlangıçta daha güçlü bir Türkiye de şart.
Großdeutsches Reich - Lebensraum für Deutschland (NAB) - (AAR)
United States of America - Democracy Protector of the World (AAR) 14. BÖLÜM 2. KISIM YÜKLENDİ

Akıllılar dövüşmeden önce kazanırlar, cahiller kazanmak için dövüşürler. - Zhuge Liang
Acı çekmek, ölmekten daha çok cesaret ister. - Napoléon Bonaparte
Ancak, kendi kendini idare edebilen akıllı insanlar hürdür. - Horace
Acının ödülü tecrübedir. - Eshilos
 

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ülke sınırları genel olarak iyi, ilk tanıtımdaki facia giderilmiş. Danzig tarihe uygun biçimde otonom yapılabilirdi, neticede savaşın patlak vermesine yol açan önemli bir şehir, gereksiz bir detay değil. Alpha öncesi olduğundan önümüzdeki dönemde eklenebilir de.


http://en.wikipedia.org/wiki/Free_City_of_Danzig



Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Aykut

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 440
    • Profili Görüntüle
Oyundaki event sayısı artacak mı? HoI3'teki gibi olmasında. :thumbsdown:
 

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Alternatif tarih yönü artacak demişlerdi. Savaşı tarihi çizgide oynamak isteyen 1939'dan başlayacak.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Aykut

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 440
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #10 : 09 Ağustos 2014, 16:39:02 »
Alternatifliğin artması çok iyi olur, oyunun tekdüze olmasını istemeyiz. Ama Black Ice'ta olduğu gibi çok sayıda event olursa güzel olur. (Tabi sadece büyük devletler için değil.)
 

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #11 : 09 Ağustos 2014, 16:52:37 »
Alternatif çeşitlilik eventler yoluyla değil de oyun mekanikleri ile sağlanırsa anlamlı olur. Mesela HoI oyunlarında Anschluss eventi sadece Almanya'nın Avusturya'yı diplomatik ilhakını sağlıyor, oysa EU3 ve Eu4'te diplomatik ilhak oyunun mekaniklerinde var olduğundan gerekli şartları yerine getiren her ülke başka bir ülkeyi diplomatik yolla ilhak edebiliyor.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Aykut

  • Tımarlı Sipahi
  • *
  • İleti: 440
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #12 : 09 Ağustos 2014, 17:02:09 »
O zaman da Yapay zekanın daha tahmin edilebilir, mümkün hedefler seçmesi gerekir. Saçma sapan genişlemeler olursa oyun içinden çıkılamaz bir hal alır ve de hiç zevk vermez.
 

Çevrimdışı Snykdel

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2462
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #13 : 09 Ağustos 2014, 17:04:37 »
DH'da olduğu gibi birçok şeyi decision yolu ile sağlamamız daha mantıklı olur.
 

Çevrimdışı PERSIAN

  • Nizam-ı Cedid
  • *
  • İleti: 2939
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #14 : 09 Ağustos 2014, 17:09:45 »
Modifikasyon olayı iyi ayarlanmalı. Mesela gemilerin sırf atış mesafesi özelliğine abanmamız sayesinde "heroic victory" alamayalım. :D
 

Çevrimdışı Kurt Knispel

  • Sekban
  • *
  • İleti: 1431
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #15 : 09 Ağustos 2014, 19:01:25 »
Haritanın görüntüsü çok kötü ya.
 

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1992
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #16 : 09 Ağustos 2014, 19:30:05 »
Haritayı şöyle bir şey yapsalar daha iyi olacak sanki(Faşikli yazıları haritanın bütünülüğünü bozmadan silemedim, yoksa Hitler'in kayıp torunu filan değilim :P ):
 

Çevrimdışı Ömer

  • Yönetici
  • *
  • İleti: 11975
    • Profili Görüntüle
    • Paradox Interactive Türkiye Forumları
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #17 : 09 Ağustos 2014, 19:37:43 »

Şunun gibi, ilhak edilmiş bölgelerin, vasalların, işgal bölgelerinin (hatta sivil veya askeri yönetim altında bulunması ayrı ayrı gösterilebilir.) gösterildiği bir harita olsun da görselliği mühim değil. Bazı modlarda askeri işgal bölgelerini vasal olarak yapanlar vardı.
Eu4 için Antik dönemde geçen mod yapımında bana yardım etmek isteyen mesaj atsın.

Steam'den beni ekleyip yanıt alamamış ya da eklemek isteyen üyeler bana PM atarak Steam ismini yazarsa sevinirim.

[Mod] Eşit Alan Projeksiyonu - [Mod] Eski Dünya Müziği - Tarihi ve Coğrafi Harita Siteleri
 

Çevrimdışı Nogrod

  • Yeni Çeri
  • *
  • İleti: 204
  • A leader is a dealer in hope
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #18 : 10 Ağustos 2014, 16:35:08 »
Acikcasi yeni maplerinin renklerini biraz koyulastirabilirler, oyle bir zaman icin cok acik renkler kullanmalarini begenmedim, ama yinede pre-alpha surecinde olduklarini hatirlamak gerek, bunun disinda politik mapte yersekillerinin ve gece-gunduz olaylarinin gorunmesi de yeni map'in artilarindan olmus.
« Son Düzenleme: 10 Ağustos 2014, 16:36:00 Gönderen: Nogrod »

Holy Roman Empire was neither holy, nor Roman, nor an empire.
 

Çevrimdışı TirollüDoruk

  • Yılın Editörü
  • Sekban
  • *
  • İleti: 1992
  • Son Muhabir: Yandım Doruk
    • Profili Görüntüle
Ynt: Hearts of Iron IV Geliştirici Günlükleri 8 - Tecrube & Degiskenler
« Yanıtla #19 : 10 Ağustos 2014, 17:40:11 »
Koyulaştırmak değil de üstüne efekt çekip hafiften "isleseler" daha güzel olur sanki. Zaten oyun çıkana kadar harita EU4'te olduğu gibi bayağı değişecektir, kaldı ki şu durumuyla bile gayet güzel. Fazla endişelenmeye gerek yok bence.